Ja dat is wel zo. Ik zou daar ook wel willen werken, op loopafstandquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, binnen mijn sector is er geen hoger denkbaar genot dan de zuidas. Daar zitten waar het ijzer gesmeed wordt.
Ik ben het zowaar met je eens!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou niet in de Randstad willen wonen. En ik zal er ook alles aan doen om er niet te hoeven werken. Zelfs als ik er noodgedwongen moet gaan werken, ga ik er nog niet wonen.
Definieer "genot"... en dan niet alleen in relatie tot je beroep, maar ook tot je verdere leven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, binnen mijn sector is er geen hoger denkbaar genot dan de zuidas. Daar zitten waar het ijzer gesmeed wordt.
Heb er af en toe wel vergaderingen, heerlijk altijd, mooi in zo'n toren aan zo'n lange tafel zeuren met andere mensen met stropdassen om, alleen maar praten over geld, staren over de skyline vanuit je kantoor, heerlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo. Ik zou daar ook wel willen werken, op loopafstandLekker makkelijk. Of 2 haltes met de bus.
Het is ook maar wat je gewend bent. Ik zou niet in een dorp willen wonen. En als ik een baan zou vinden hier in de buurt of in het Centrum dan kan het makkelijk met het OV.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens!
Hoe verder weg van die ellende hoe beter.
Mijn verdere leven staat in dienst van m'n beroep, dus eigenlijk boeit dat weinig. Ik heb nooit echt aan "mezelf" gedacht in die zin.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Definieer "genot"... en dan niet alleen in relatie tot je beroep, maar ook tot je verdere leven.
Wel heel makkelijk bereikbaar met de trein trouwens. Je stapt het station uit en je loopt zowat je kantoor meteen binnen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb er af en toe wel vergaderingen, heerlijk altijd, mooi in zo'n toren aan zo'n lange tafel zeuren met andere mensen met stropdassen om, alleen maar praten over geld, staren over de skyline vanuit je kantoor, heerlijk.
Vind ik ook. Ik ben het - om andere redenen - eens met wat Youp van 't Hek jaren geleden zei over "provinciaaltjes" die Amsterdam bezoeken. Dat ze voor het donker weer moeten ophoepelen naar huis. Wel... ik wil niks liever, kan ik melden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens!
Hoe verder weg van die ellende hoe beter.
Ook dat, maar toch liever de auto.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk bereikbaar met de trein trouwens. Je stapt het station uit en je loopt zowat je kantoor meteen binnen.
Tja, als je beroep je leven is.... - dan snap ik dat je verkast daarheen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn verdere leven staat in dienst van m'n beroep, dus eigenlijk boeit dat weinig. Ik heb nooit echt aan "mezelf" gedacht in die zin.
Vooral wat je voorkeur heeft. Ik ben de Randstad wel gewend, maar vrijwillig heen gaan doe ik niet meer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Het is ook maar wat je gewend bent. Ik zou niet in een dorp willen wonen. En als ik een baan zou vinden hier in de buurt of in het Centrum dan kan het makkelijk met het OV.
Ach ik kom zelf uit Alkmaar qua origine, het is niet lastig om te gaan met Randstedelingen. Je moet gewoon dat westerse accent een beetje geforceerd opzetten en dom schreeuwen en dan gaat 't prima. Die boeren nuchterheid moet je inderdaad achter je laten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik ben het - om andere redenen - eens met wat Youp van 't Hek jaren geleden zei over "provinciaaltjes" die Amsterdam bezoeken. Dat ze voor het donker weer moeten ophoepelen naar huis. Wel... ik wil niks liever, kan ik melden.
Begrijp ik. Ligt er ook een beetje aan of je bij een station in de buurt woont, anders is het met de trein minder makkelijk. Maar het is bijv. maar 2 haltes naar Utrecht CS daar ben je echt ZO.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook dat, maar toch liever de auto.
Het is het enige waar ik enigszins plezier uit haal, en ook het enige wat mij kan dwingen tot het springen van een brug op latere leeftijd denk ik. Dus tsja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, als je beroep je leven is.... - dan snap ik dat je verkast daarheen.
Ja maar Utrecht is ook al zo duur, evenals Amersfoort.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Begrijp ik. Ligt er ook een beetje aan of je bij een station in de buurt woont, anders is het met de trein minder makkelijk. Maar het is bijv. maar 2 haltes naar Utrecht CS daar ben je echt ZO.
Het is denk ik anders als je je hele leven 'hier' hebt gewoond. Dan ben je het gewend EN het is je voorkeur. Ik zou ergens anders niet zo snel aarden. Hooguit een andere stad. Niet Rotterdamquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vooral wat je voorkeur heeft. Ik ben de Randstad wel gewend, maar vrijwillig heen gaan doe ik niet meer.
Grappig, goede vriend van me komt daar ook vandaan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ik kom zelf uit Alkmaar qua origine, het is niet lastig om te gaan met Randstedelingen. Je moet gewoon dat westerse accent een beetje geforceerd opzetten en dom schreeuwen en dan gaat 't prima. Die boeren nuchterheid moet je inderdaad achter je laten.
Hoezo? Heb je verder helemaal geen hobby's of andere bezigheden dan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is het enige waar ik enigszins plezier uit haal, en ook het enige wat mij kan dwingen tot het springen van een brug op latere leeftijd denk ik. Dus tsja.
Ja Utrecht is ook duur. In Amstelveen is het in sommige buurten nog wel te doen dacht ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar Utrecht is ook al zo duur, evenals Amersfoort.
Eigenlijk de hele Randstad is niet te doen als single, tenzij die "dorpjes".
Mja het moet je liggen denk ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Grappig, goede vriend van me komt daar ook vandaan.
Zelf ben ik te nuchter om me in de Randstad op m'n gemak te voelen. Ik heb er echt helemaal niks mee.
Nope.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo? Heb je verder helemaal geen hobby's of andere bezigheden dan?
Plattelandsjongen dus.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou niet in de Randstad willen wonen. En ik zal er ook alles aan doen om er niet te hoeven werken. Zelfs als ik er noodgedwongen moet gaan werken, ga ik er nog niet wonen.
Ja maar leuk wonen is anders in "die buurten".quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja Utrecht is ook duur. In Amstelveen is het in sommige buurten nog wel te doen dacht ik.
Te nuchter voor de stad?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Grappig, goede vriend van me komt daar ook vandaan.
Zelf ben ik te nuchter om me in de Randstad op m'n gemak te voelen. Ik heb er echt helemaal niks mee.
Tja wat noem je 'leuk'? Het is niet een ghetto hoor, in tegendeelquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar leuk wonen is anders in "die buurten".
Geboren en getogen zal idd anders zijn. Ik heb er nooit daadwerkelijk gewoond, maar wel heel veel tijd doorgebracht (mijn grote liefde woonde in Adam en ook voor het werk te vaak geweest), maar ik heb me er nooit echt prettig gevoeld.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Het is denk ik anders als je je hele leven 'hier' hebt gewoond. Dan ben je het gewend EN het is je voorkeur. Ik zou ergens anders niet zo snel aarden. Hooguit een andere stad. Niet Rotterdam
Wat is "verder" komen dan? Is dat alleen maar succes in je werk (dat sowieso al te veel tijd van je opslokt) of zijn er ook nog andere criteria?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nope.
Ik werk pakweg 12 uur per dag, heb nu al meer dan een jaar niet 1 dag vrij gehad, en in de weekenden ga ik af en toe naar vrienden, of anders ben ik (net als nu) bezig met kijken naar hoe ik verder kom, of ik speur LinkedIn af om te netwerken etc.
Verder niks eigenlijk.
Leuk is voor mij een appartement van rond de 50 a 60m2, liefst gebouwd na 2000, in een wijk waar niet al te veel werklozen en allochtonen zitten, om 't netjes te noemen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Tja wat noem je 'leuk'? Het is niet een ghetto hoor, in tegendeel
Tja, wat is platteland. Ik ben opgegroeid in een dorp, ik woon nu in een stad. Ik heb zeker geen agrarische achtergrond. Ik ben gewoon een nuchtere Oost-Nederlander.quote:
Hm nee, puur werk op dit moment, een relatie zou ook leuk zijn, maar daar heb ik geen tijd voor als ik eerlijk moet zijn. Ik kan wel een keer wat drinken, maar de eerstvolgende date laat dan vaak wel minimaal een week of anderhalf op zich wachten, en dat knapt af bij mensen ofzo.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is "verder" komen dan? Is dat alleen maar succes in je werk (dat sowieso al te veel tijd van je opslokt) of zijn er ook nog andere criteria?
Ben je niet bang dat je vroeger of later er aan onderdoor gaat?
Oh ik begrijp het ook wel hoor. Al is het niet zo dat het hier in de buurt heel hectisch is, dat valt reuze mee.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geboren en getogen zal idd anders zijn. Ik heb er nooit daadwerkelijk gewoond, maar wel heel veel tijd doorgebracht (mijn grote liefde woonde in Adam en ook voor het werk te vaak geweest), maar ik heb me er nooit echt prettig gevoeld.
Dat laatste geldt eigenlijk sowieso voor heel NL....ik voel me meer thuis in Beieren/Oostenrijk als hier.
Volgens mij is dat wel te doen. 60 m2 is niet erg groot trouwens.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leuk is voor mij een appartement van rond de 50 a 60m2, liefst gebouwd na 2000, in een wijk waar niet al te veel werklozen en allochtonen zitten, om 't netjes te noemen.
Hoe hectischer hoe beter, het liefste zou ik gewoon midden op het Leidse wonen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik begrijp het ook wel hoor. Al is het niet zo dat het hier in de buurt heel hectisch is, dat valt reuze mee.
Hoeft ook niet, ben toch alleen, en nooit thuis. Alle keren dat ik appartementen van 100m+ had sliep ik alleen daar en douchen en verder was ik er nooit. Dus die ruimte is niet nodig heb ik maar geconcludeerd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel te doen. 60 m2 is niet erg groot trouwens.
Waarom doe je dat jezelf aan dan? Alleen voor meer financiële welvaart? Wat schiet je daarmee op als je verder nauwelijks een leven overhoudt?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm nee, puur werk op dit moment, een relatie zou ook leuk zijn, maar daar heb ik geen tijd voor als ik eerlijk moet zijn. Ik kan wel een keer wat drinken, maar de eerstvolgende date laat dan vaak wel minimaal een week of anderhalf op zich wachten, en dat knapt af bij mensen ofzo.
En er aan onderdoor gaan geen idee, moet zeggen dat ik 't wel begin te merken na meer dan een jaar nu, maar het gaat nog.
Dan doe je geen oog dicht manquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe hectischer hoe beter, het liefste zou ik gewoon midden op het Leidse wonen.
Het verschil met de Randstad is dan ook maar marginaal lijkt me.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, wat is platteland. Ik ben opgegroeid in een dorp, ik woon nu in een stad. Ik heb zeker geen agrarische achtergrond. Ik ben gewoon een nuchtere Oost-Nederlander.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jullie zullen mij moeten missen in Rotterdam.
Ja maar ik wil huren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan doe je geen oog dicht man![]()
Voorbeeldje
Hartje Manhattan is nog beter met constante auto's, sirenes, rumoer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe hectischer hoe beter, het liefste zou ik gewoon midden op het Leidse wonen.
PSV is belangrijker.quote:
Ja maar ik wil huren.quote:
Je mag gerust vragen hoor, maar het antwoord heb je zelf al gegeven inderdaad. Financiële welvaart, en daarnaast heb ik een bepaalde verwachting van mezelf uit altijd gehad, ik wil altijd meer, altijd beter, altijd verder, altijd hoger, en dat kost tijd en moeite.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom doe je dat jezelf aan dan? Alleen voor meer financiële welvaart? Wat schiet je daarmee op als je verder nauwelijks een leven overhoudt?
Sorry dat ik erop doorvraag, maar je komt over als een intelligent, verstandig iemand. Dan ik dit gewoon niet echt rijmen. Wanneer ga je aan jezelf denken, in plaats van je werk?
Klopt, sociale sector zit er niet in, qua wachtlijst en qua loon niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah ik dacht kopen. Dan kom je denk ik in de vrije sector terecht, omdat je niet ingeschreven bent en onderaan de lijst staat.
Als de man met de hamer langs komt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer ga je aan jezelf denken, in plaats van je werk?
Ja eeuwfeest he, als het 'gewoon' PSV-Cambuur was had ik wel overwogen 'gewoon' te gaan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:11 schreef Karina het volgende:
[..]
OK dan begrijp ikDat is een goed excuus
En wat als dat niet (helemaal) lukt? Heb je dan gefaald?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je mag gerust vragen hoor, maar het antwoord heb je zelf al gegeven inderdaad. Financiële welvaart, en daarnaast heb ik een bepaalde verwachting van mezelf uit altijd gehad, ik wil altijd meer, altijd beter, altijd verder, altijd hoger, en dat kost tijd en moeite.
Ja, dan krijg ik een manische depressie denk ik.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat als dat niet (helemaal) lukt? Heb je dan gefaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |