fokkers tegenwoordigquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:23 schreef AldoTheApache het volgende:
onterechte klacht
de jeugd van tegenwoordig
wss?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:25 schreef john-hert het volgende:
Ach, als wij straks 40+ zijn doen wij wss hetzelfde.
feedbackquote:
Waarschijnlijk. Waar die tweede s voor staat is mij ook een raadselquote:
quote:
Hee je bh ligt nog hier. Moet ik die meenemen als ik naar jou toe ga of wat?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:44 schreef Marie30 het volgende:
[..]![]()
Jonge dertiger zijn is het mooist wat er is. Die plaatjes daarentegen zijn wel
Bijkomende antiklacht: Marie30quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:44 schreef Marie30 het volgende:
[..]![]()
Jonge dertiger zijn is het mooist wat er is. Die plaatjes daarentegen zijn wel
ohquote:
Ophangen boven je bed om je homoneigingen te onderdrukken had ik toch gezegd?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:45 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hee je bh ligt nog hier. Moet ik die meenemen als ik naar jou toe ga of wat?
quote:
Oh okequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:53 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ophangen boven je bed om je homoneigingen te onderdrukken had ik toch gezegd?
[..]
Geen zorgen, ik kom ze dit weekend zelf nog wel eens stevig onderdrukkenquote:
Zo lelijk ben je nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:56 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik kom ze dit weekend zelf nog wel eens stevig onderdrukken
quote:
aha, ik word oudquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Waar die tweede s voor staat is mij ook een raadsel
Bedoel je zoiets?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:22 schreef spierbal het volgende:
Kansloze figuren zijn die mensen die indie leeftijd verkeren.
Die mensen plaatsenfotos op FB met de tekst: in mijn jeugd hadden we maar 1 ding op mee te spelen, dat heette buiten!
Nou mensjes die dat hebben geplaatst zal ik jullie eens wat vertellen. Toen jullie vroeger buiten speelden met skeelers of tollen. Toen zeiden de 30+ van die tijd: nou dat hadden wij vroeger niet hoor stelletje verwende kinderen.
Dit is net zo iets al dat er in elke generatie wordt gezegd: nou de jeugd van tegenwoordig.
Ik heb hier echt een terechte klacht. Van die 30+ mensen die zich superieur voelen omdat ze vroeger geen electronica hadden. De waarheid is dat ze arm waren en het aich niet konden veroorloven en toch een walm van jaloezie hebben.
enne ... Ik heb geen FBquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:15 schreef MAHL het volgende:
Was gisteren dus naar de kapper, jeweetwel, zo'n gebouw waar dan vrouwen en homo's zijn om je haar te knippen. Wat ik dus wilde doen. Vandaar dat ik naar de kapper ging.
In ieder geval, ik kwam daar dus zo binnen, moest ik nog even wachten. Geen probleem, ik pak een boekje erbij en ga zitten. Zie ik daar ook twee kleine kinderen zitten, die op hun moeder wachtten ofzo.
Maar what the hell zeg, niet normaal. Die kinderen, ik schat een jaar of 5/6, gewoon met dikke Samsung telefoons in de weer. Apathisch voor zich uitstarend, zielloze oogjes. Ik weet dat het een goede bezigheidstherapie is en dat die kutkoters anders de halve kapperszaak bij elkaar janken omdat ze zich vervelen, maar moet dit nou? Waarom moeten ze al op zo'n jonge leeftijd aan de mobiele telefoon/smartphone?
Volgens mij is dit niet goed voor de hersenen en opvoeding. Die kinderen hebben later de attentiespanne van een ADHDer aan de speed, omdat ze zich nooit zelf hebben leren vermaken. En ja, dat moet later ons pensioen bij elkaar werken
Goed voor jou, ik ook niet.....en mis er ook niks aanquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
enne ... Ik heb geen FB
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:57 schreef F1978 het volgende:
[..]
Goed voor jou, ik ook niet.....en mis er ook niks aan
Ik las laatst juist in de krant dat tieners steeds meer social media buiten Facebook om zoeken juist omdat er zoveel 40 plussers op zaten. Ook moeders maar ook oma en opa zitten er op en dat vinden ze niet prettig.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:29 schreef Kingstown het volgende:
40 plussers hebben geen FB.
Op die leeftijd zijn ze te dom om met zulke moderne technologie nog om te kunnen gaan.
Onterechte klacht dus.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:56 schreef cafca het volgende:
Die jeugd van tegenwoordig is bijna net zo erg als de jeugd van vroeger
Ervoor is inderdaad handiger.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:06 schreef Greyson het volgende:
Of van die heineukers die de hele dag achter de computer zitten.
Zelfs ik als 16-jarige. Lekker buiten zwemmen, buiten badmintonnen, buiten tafeltennissen, buiten voetballen. Kortom buiten plezier voor jong en oud.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:34 schreef Palomar het volgende:
Ben 32 en vroeger hadden we ook al gewoon Gameboys en pc's waar we hele middagen achter zaten. Al speelden we ook wel buiten, maar heb het idee dat kinderen dat nu ook nog genoeg doen.
Je kunt sneller rennen, komt sneller klaar?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:55 schreef niels0 het volgende:
Sportschooltypes vind ik kansloos. Die hebben wat te compenseren. En ik ben sneller ook. Impotente.
Sterk lichaam sheriff. Wat ik kan lukt niet iedereen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je kunt sneller rennen, komt sneller klaar?
en wat speel je nu voor spellen ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ben 30+ en ik speelde hele dagen op de MSX. Later op de 386 op het moeilijkste level Civilization uitgespeeld. Tja, je moet toch wat als je drie maanden vakantie hebt
Onterechter klacht. Ik kan het veel beter vinden met jongeren dan met mijn leeftijdsgenoten.
Als ik nog speel, dat doe ik zelden, OpenTTD.quote:
oke...en wat doe je nu dan voor dingen in plaats van spellen spelen ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als ik nog speel, dat doe ik zelden, OpenTTD.
ik ben allang geen kind meer. Ik moet nu zelf mijn koffie zetten, vroeger bracht mijn moeder diequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:44 schreef F1978 het volgende:
[..]
oke...en wat doe je nu dan voor dingen in plaats van spellen spelen ?
ja ik weet dat je geen kind meer bent hoor, zo bedoel ik het ook niet....maar je hebt wel een vriendin dan, omdat je zegt dat je altijd aan het werk ben ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:46 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
ik ben allang geen kind meer. Ik moet nu zelf mijn koffie zetten, vroeger bracht mijn moeder die
Ik ben altijd aan het werk en als ik achter de computer zit heb ik een paar websites openstaan terwijl ik gelijktijdig wat dingen ontwikkel voor een ooit nog op te starten eigen bedrijfje.
Dat dusquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:29 schreef Kingstown het volgende:
40 plussers hebben geen FB.
Op die leeftijd zijn ze te dom om met zulke moderne technologie nog om te kunnen gaan.
Onterechte klacht dus.
Eensch!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:44 schreef Nikmans het volgende:
Onterechte klacht
Vrouwen van die leeftijd![]()
![]()
tja de goede oude dos tijd idd...zonder 80 windows 3.11 meldingen en .dll foutenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat dusVeel te ingewikkeld al die moderne zut. Mijn hersens kunnen dat allemaal niet meer bevatten op mijn leeftijd. Ik wil nog steeds dir/p doen, maar dat kan niet op een smartphone.
WCPot foeiquote:
Ach ja dat weet de jeugd van tegenwoordig dan weer nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:49 schreef F1978 het volgende:
[..]
tja de goede oude dos tijd idd...zonder 80 windows 3.11 meldingen en .dll fouten
Jij hebt een smartphone?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat dusVeel te ingewikkeld al die moderne zut. Mijn hersens kunnen dat allemaal niet meer bevatten op mijn leeftijd. Ik wil nog steeds dir/p doen, maar dat kan niet op een smartphone.
Nee ik heb er geen. Maar ik weet wel dat het niet kan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij hebt een smartphone?:o
Ik doe het nog met zo'n grijs draaischijfding.
idd...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:50 schreef Karina het volgende:
[..]
WCPot foei
[..]
Ach ja dat weet de jeugd van tegenwoordig dan weer niet
Ze weten niet wat ze gemist hebbenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:58 schreef F1978 het volgende:
[..]
idd........ik weet nog goed mijn eerste escom computer, van dat merk dus, 6 maanden later bestond die zaak niet meer
![]()
Ja zeg, ik ga niet alles vertellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:48 schreef F1978 het volgende:
[..]
ja ik weet dat je geen kind meer bent hoor, zo bedoel ik het ook niet....maar je hebt wel een vriendin dan, omdat je zegt dat je altijd aan het werk ben ?
Als je wil kan je nog een banner krijgenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze weten niet wat ze gemist hebbenOpgegroeid met computers, right, vroeger had je niet eens computers, wij "ouderen" zijn pas echt opgegroeid met computers.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:04 schreef F1978 het volgende:
[..]
Als je wil kan je nog een banner krijgen->>>>>>>> https://picasaweb.google.(...)#5737589226201624738
hahahahaha topgeheim hequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ja zeg, ik ga niet alles vertellen.
yep....klopt.... http://www.google.nl/sear(...)omotion%3B1024%3B768quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:05 schreef Karina het volgende:
[..]Nee dat hoeft nou ook weer niet. Je had ook nog Tulip computers vroeger.
mijn tweede computer die ik kocht: http://parksjtad.transiti(...)-van-oude-computers/quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:05 schreef Karina het volgende:
[..]Nee dat hoeft nou ook weer niet. Je had ook nog Tulip computers vroeger.
Ik weet het niet eens meer. Ik weet wel dat we op het werk toen een nieuwe server kregen met een HDD van wel 2GBquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:12 schreef F1978 het volgende:
[..]
mijn tweede computer die ik kocht: http://parksjtad.transiti(...)-van-oude-computers/
Is dat meisje van je avatar nou dezelfde als uit dit filmpje?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
Ja zeg, ik ga niet alles vertellen.
hahahah oke.....met 10000 draadjes aan elkaar vastgeknoopt, net zoals op dit moment nog steeds zo is bij de technische kant van de INGquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet het niet eens meer. Ik weet wel dat we op het werk toen een nieuwe server kregen met een HDD van wel 2GBdat was toen echt heel veel.
Zoiets ja, stond in een grote kast, zag er niet uitquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:15 schreef F1978 het volgende:
[..]
hahahah oke.....met 10000 draadjes aan elkaar vastgeknoopt, net zoals op dit moment nog steeds zo is bij de technische kant van de ING
tja idd....mijn grootmoeder heeft ook laatst nog een tablet gekregen, zelfs die kon daar nog wel aardig mee omgaanquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Zoiets ja, stond in een grote kast, zag er niet uitMaar goed, dat weten de jongeren dus allemaal niet, die zitten alleen maar met hun vinger op een touchscreen te duwen.
Mijn moeder heeft gewoon een pc, die doet wat spelletjes en foto's opzoeken en zo. Mail lukt nog net geloof ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:18 schreef F1978 het volgende:
[..]
tja idd....mijn grootmoeder heeft ook laatst nog een tablet gekregen, zelfs die kon daar nog wel aardig mee omgaan
mijn moeder heeft een laptop, en die kan er mee mailen en foto's bekijken...maar je ziet altijd aan haar, dat het haar ding niet is xDquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft gewoon een pc, die doet wat spelletjes en foto's opzoeken en zo. Mail lukt nog net geloof ik.
Nee die zijn er dan weer net niet mee opgegroeid, die hebben het op latere leeftijd moeten leren.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:20 schreef F1978 het volgende:
[..]
mijn moeder heeft een laptop, en die kan er mee mailen en foto's bekijken...maar je ziet altijd aan haar, dat het haar ding niet is xD
daarom....maar beetje bij beetje zijn ze toch nieuwsgierig en bang achter te lopen, dus dan zie je al meteen dat ze er af en toe toch nog voor willen gaanquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee die zijn er dan weer net niet mee opgegroeid, die hebben het op latere leeftijd moeten leren.
En ook wel leuk denk ik, zoals spelletjes doen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef F1978 het volgende:
[..]
daarom....maar beetje bij beetje zijn ze toch nieuwsgierig en bang achter te lopen, dus dan zie je al meteen dat ze er af en toe toch nog voor willen gaan
Nou ik zie mijn moeder echt geen spellen spelen, zij is net als haar vader, geen interesse in spelletjes te spelen...dus dan speel ik maar wat spellen om het spelniveau in de familie hoog te houden xDquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:24 schreef Karina het volgende:
[..]
En ook wel leuk denk ik, zoals spelletjes doen.
Het zijn hele simpele spellen hoorquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:26 schreef F1978 het volgende:
[..]
Nou ik zie mijn moeder echt geen spellen spelen, zij is net als haar vader, geen interesse in spelletjes te spelen...dus dan speel ik maar wat spellen om het spelniveau in de familie hoog te houden xD
ja snap ik, patience en dat soort spellen doet mijn vader wel met regelmaat, en sudoku puzzelsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Het zijn hele simpele spellen hoorBeetje de Tetrisvarianten en zo. Geen echte 'games'.
Maar bedoelde ook spellen meer in het algemeen eigenlijk, want soms speel ik geavanceerde spellen, maar heel soms vind ik flash spelletjes ook wel komisch om te doen, soort retro gevoel...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Het zijn hele simpele spellen hoorBeetje de Tetrisvarianten en zo. Geen echte 'games'.
Simpele spellen doe ik ook nog wel, maar dan niet op de PC, die doe ik wel op de NESquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:43 schreef F1978 het volgende:
[..]
Maar bedoelde ook spellen meer in het algemeen eigenlijk, want soms speel ik geavanceerde spellen, maar heel soms vind ik flash spelletjes ook wel komisch om te doen, soort retro gevoel...
ken je deze nog ----->>>> https://atariage.com/development_page.html?InDevelopmentID=93quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
ja de nes..ook zo'n leuke tijd mee gehad...en de snes ook trouwens....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Simpele spellen doe ik ook nog wel, maar dan niet op de PC, die doe ik wel op de NES
Ken het wel, maar zelf nooit een Atari gehad.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef F1978 het volgende:
[..]
ken je deze nog ----->>>> https://atariage.com/development_page.html?InDevelopmentID=93
Ach ik heb ze nog allemaal staan hierquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef F1978 het volgende:
[..]
ja de nes..ook zo'n leuke tijd mee gehad...en de snes ook trouwens....
ik speelde bij mijn andere grootmoeder vroeger op de atari als ik er was, ik had er zelf ook geeneen...state of the art toenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ken het wel, maar zelf nooit een Atari gehad.
[..]
Ach ik heb ze nog allemaal staan hier
Zonde om te verkopen, je krijgt er amper nog iets voor. Heel af en toe kocht ik zelfs nog een spel. jaren terug wel heel veel verkocht, had er spijt van en toen een paar jaar later weer een NES gekocht en spellenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:48 schreef F1978 het volgende:
[..]
ik speelde bij mijn andere grootmoeder vroeger op de atari als ik er was, ik had er zelf ook geeneen...state of the art toen
okee.....ja nostalgie gooi je niet snel weg natuurlijk he, leuke herinneringen he....en je weet nooit of iemand nog langskomt om samen met je te spelen he xD
Ja, je kan een mens niet in een spelletje zetten, maar je kan ook niet een spel uit een mens krijgenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Zonde om te verkopen, je krijgt er amper nog iets voor. Heel af en toe kocht ik zelfs nog een spel. jaren terug wel heel veel verkocht, had er spijt van en toen een paar jaar later weer een NES gekocht en spellenAch ja, wel makkelijk als je even snel een stom spelletje wil spelen.
Of gewoon jeugdsentimentquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:52 schreef F1978 het volgende:
[..]
Ja, je kan een mens niet in een spelletje zetten, maar je kan ook niet een spel uit een mens krijgenok
Brand het al om mee te nemen naar jouw forum?quote:
tja, zit er dik in he....bij liefde denken mensen vaak aan 2 mensen die houden van elkaar, maar liefde voor herinneringen is ook nog iets bijzonders vind ikquote:
Of MLN hequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Brand het al om mee te nemen naar jouw forum?
Ik zit nu tegenover een school, dus kinderen buitenspelen, dat valt hier best opquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:00 schreef Karina het volgende:
Hier in de buurt valt het wel mee, 2 speeltuinen en een Cruyff Court in de buurt. Maar echt op straat inderdaad dan weer niet.
Ik zie het nog wel hoor, alleen het is meer hangen geworden, ook onder de 12jarigen bijv. Maar de echt kleintjes zie ik nog wel op speelplaatsen spelen en dergelijke. Het valt me wel op dat schelden en dergelijke anders is geworden, waar eerst neuken nog ondeugend was om te zeggen hoor je ze nu al elkaar uitmaken voor kanker dit, kanker dat. Dat is echt wel veranderd, kanker en dat soort dingen is 'normaal' aan het worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef zarGon het volgende:
Ze hebben wel gelijk man. Ik zie tegenwoordig (bijna) geen kinderen meer buitenspelen..
In de pauze zeker? Zodra de dag om is zitten ze gelijk weer achter hun tablet.laptop/smartfone.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:04 schreef F1978 het volgende:
[..]
Ik zit nu tegenover een school, dus kinderen buitenspelen, dat valt hier best op
klopt idd...zo gaat dat, chillen en chattenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
In de pauze zeker? Zodra de dag om is zitten ze gelijk weer achter hun tablet.laptop/smartfone.
Internet-generatiequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:20 schreef F1978 het volgende:
[..]
klopt idd...zo gaat dat, chillen en chatten
yep, en computers op de makkelijke manier geleerd....als je over dos begint zeggen ze ...huhhhhquote:
Hebben ze nog nooit van gehoord. Parate kennis is ook ver te zoeken. Als ze iets niet weten, even de telefoon erbij en we zoeken het antwoord even op.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:22 schreef F1978 het volgende:
[..]
yep, en computers op de makkelijke manier geleerd....als je over dos begint zeggen ze ...huhhhh
Nou ik denk het niet zo zeer. Natuurlijk, dat vrouwen ook vaker weg zijn speelt zeker mee maar ik denk dat de factor individualisme en de sociale controle en het verdwijnen daarvan een veel grotere rol speelt. Vroeger was het zo dat je als kind niets hoefde uit te halen want dan kon je even flink beetgepakt worden door een andere ouder of volwassen persoon, die bracht je thuis en als je zeurde kon je ook nog eens extra op je kop krijgen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:17 schreef cvboer het volgende:
Speciaal voor de TS:
[ afbeelding ]
Ik als 30+ is ook van mening dat de jeugd tegenwoordig veel brutaler is. Naar mijn idee komt dit mede doordat de vrouwen allemaal van die carrièretypes zijn. Een carrière en kinderen gaan niet samen, zeker de eerste 10 jaar niet. De kinderen worden maar gedumpt in zo'n dagopvang, wat dat is pedagogisch helemaal verantwoord.Het worden ongeleide projectielen. Dit, in combinatie met de hokjescultuur waarin we leven, waar ieder kind maar een diagnose krijgt. Kinderen zijn geen kind meer tegenwoordig..
No problem zeggen ze dan.....we googlen het wel even...dat bedrijf is trouwens echt hard gegaan vanaf die tijd tot nu....die worden nooit meer arm financieel gezienquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hebben ze nog nooit van gehoord. Parate kennis is ook ver te zoeken. Als ze iets niet weten, even de telefoon erbij en we zoeken het antwoord even op.
Dat is wel een eindje terug, m'n eerste XT 8082.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Je had ook nog Tulip computers vroeger.
M'n moeder is er verrekte handig in geworden maar m'n pa kan nog steeds niet eens mailen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef F1978 het volgende:
[..]
daarom....maar beetje bij beetje zijn ze toch nieuwsgierig en bang achter te lopen, dus dan zie je al meteen dat ze er af en toe toch nog voor willen gaan
Ben het zeker met je eens, echter blijf ik erbij dat al die naschoolse opvang en die KDV's niet altijd goed is voor de ontwikkeling van kinderen. Je ziet het hier in KLB ook, pubertjes die denken een hoop wijsheid in pacht te hebbenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ik denk het niet zo zeer. Natuurlijk, dat vrouwen ook vaker weg zijn speelt zeker mee maar ik denk dat de factor individualisme en de sociale controle en het verdwijnen daarvan een veel grotere rol speelt. Vroeger was het zo dat je als kind niets hoefde uit te halen want dan kon je even flink beetgepakt worden door een andere ouder of volwassen persoon, die bracht je thuis en als je zeurde kon je ook nog eens extra op je kop krijgen.
Tegenwoordig is het zo 'waar bemoei je je mee?' 'Zijn het jouw kinderen dan, vertel me niet hoe ik moet opvoeden'. En op het internet gaan hypes veel sneller en worden kinderen veel sneller 'wijs' terwijl ze daar emotioneel nog niet aan toe zijn.
Failliet zullen ze ook niet gaan. Ach, het internet heeft ook wel goede dingen gebracht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:27 schreef F1978 het volgende:
[..]
No problem zeggen ze dan.....we googlen het wel even...dat bedrijf is trouwens echt hard gegaan vanaf die tijd tot nu....die worden nooit meer arm financieel gezien
ROFL.....bij mijn ouders net andersomquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is wel een eindje terug, m'n eerste XT 8082.
[..]
M'n moeder is er verrekte handig in geworden maar m'n pa kan nog steeds niet eens mailen.
Dit in je eigen OP zetten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:22 schreef spierbal het volgende:
Ik heb hier echt een terechte klacht.
Of het bestond nog niet, dat kan het ook geweest zijn.quote:Van die 30+ mensen die zich superieur voelen omdat ze vroeger geen electronica hadden. De waarheid is dat ze arm waren en het aich niet konden veroorloven en toch een walm van jaloezie hebben.
ja zeker wel....elke tijd die de mensheid heeft meegemaakt, heeft ons tot dit moment gebracht en zeker hier in nederland, hebben we het zo slecht nog nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Failliet zullen ze ook niet gaan. Ach, het internet heeft ook wel goede dingen gebracht.
Dat ben ik ook zeer zeker met je eens. Ik denk dat het moeilijk is om de vinger op te leggen wat nu echt de oorzaak is, het is maar een samenhang. Het is een heel moeilijke tijd voor pubers. Enerzijds zijn ze kind, anderzijds zijn ze volwassen met de aanwas van info dat ze krijgen maar nog niet kunnen toepassen, daar zijn de hersenen nog niet ontwikkeld genoeg voor en hebben ze geen levenservaring genoeg voor. En - daar komen we bij jouw strekking - er zijn ook geen moeders of ouders om ze daarin te ondersteunen of begeleiden want die werken, ze komen echter bij kinderen die dezelfde fase doormaken daar communiceren ze mee en maken elkaar 'gek'. Ik denk dat de technologie langzaam aan de ontwikkeling van de mens an sich, hoe snel de mens sowieso kan ontwikkelen in aan het halen is. Het gaat scheef lopen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben het zeker met je eens, echter blijf ik erbij dat al die naschoolse opvang en die KDV's niet altijd goed is voor de ontwikkeling van kinderen. Je ziet het hier in KLB ook, pubertjes die denken een hoop wijsheid in pacht te hebbenHet is niks meer dan voorgekauwde info van google.
Het zal ook een samenhang van factoren zijn, ook het huidige onderwijs is hier een factor in.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat ben ik ook zeer zeker met je eens. Ik denk dat het moeilijk is om de vinger op te leggen wat nu echt de oorzaak is, het is maar een samenhang. Het is een heel moeilijke tijd voor pubers. Enerzijds zijn ze kind, anderzijds zijn ze volwassen met de aanwas van info dat ze krijgen maar nog niet kunnen toepassen, daar zijn de hersenen nog niet ontwikkeld genoeg voor en hebben ze geen levenservaring genoeg voor. En - daar komen we bij jouw strekking - er zijn ook geen moeders of ouders om ze daarin te ondersteunen of begeleiden want die werken, ze komen echter bij kinderen die dezelfde fase doormaken daar communiceren ze mee en maken elkaar 'gek'. Ik denk dat de technologie langzaam aan de ontwikkeling van de mens an sich, hoe snel de mens sowieso kan ontwikkelen in aan het halen is. Het gaat scheef lopen.
Het niet slecht hebben is ook maar betrekkelijk in deze, ik blijf het bijzonder vinden dat in een welvarend land als Nederland, dat er steeds meer gezinnen hun voedsel bij de voedselbank moeten halen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:33 schreef F1978 het volgende:
[..]
ja zeker wel....elke tijd die de mensheid heeft meegemaakt, heeft ons tot dit moment gebracht en zeker hier in nederland, hebben we het zo slecht nog niet
Verklaar je nader?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef Kingstown het volgende:
Op pagina 1 vond ik het nog een onterechte klacht.
Nu we op pagina 5 zijn beland en het een theekransje is geworden van 30/40 plussers begin ik TS deels gelijk te geven.
Nee, dat ben ik zeer zeker met je eens. Waar je ook komt, overal komen adviezen vandaan wat betreft het ouderschap. Het is volledig transparant geworden, als je kinderen slaat ben je een mishandelaar, als je kinderen in hun waarde laat ben je een vaag sterrenkinderfiguur om het maar even dramatisch te schetsen. Dat is ook tegelijkertijd de grote pest van het internet, het kan leerzaam zijn maar tegen iedere % leerzaamheid staat 10% onzin.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het zal ook een samenhang van factoren zijn, ook het huidige onderwijs is hier een factor in.
Digitale schoolborden, twitterin de klas, les krijgen met behulp van iPads. Ze worden er al op jonge leeftijd mee geconfronteerd. Enerzijds moet je het ze ook niet onthouden, anderzijds gaat het allemaal veel te snel.
Jij zegt dat het voor pubers een moeilijke tijd is om op te groeien, ik denk dat het voor ouders ook niet altijd even makkelijk is om kinderen groot te brengen. En wat is een goede opvoeding? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, wat voor jou aanvaardbaar is, kan voor mij onacceptabel zijn.
Kijk alleen maar naar die opvoedprogramma's, waar ze met peuters/kleuters een gesprek aangaan waarom iets niet mag, kom op zeg, die hebben maar te luisteren, daar is geen discussie over mogelijk.
Tuurlijk, waarom niet? Zo voer je een gesprek.quote:
Het concept van gesprekken voeren in KLB doet nogal vreemd aanquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom niet? Zo voer je een gesprek.
Pijltjes schieten op de fietsers mag niet meer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef zarGon het volgende:
Ze hebben wel gelijk man. Ik zie tegenwoordig (bijna) geen kinderen meer buitenspelen..
Zo kansloos vind ik het niet, ik zit niet elke zaterdagavond in de kroeg.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het concept van gesprekken voeren in KLB doet nogal vreemd aan, maar vooruit.
TS stelt dat 30/40 plussers kansloze figuren zijn en als ik zie dat de laatste pagina's het vooral de 30/40 plussers zijn die aan het reageren zijn op een zaterdagavond, dan moet ik hem daarin wel een beetje gelijk geven.
Dat mocht vroeger ook niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Pijltjes schieten op de fietsers mag niet meer.
Wederom mooi gesprokenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik zeer zeker met je eens. Waar je ook komt, overal komen adviezen vandaan wat betreft het ouderschap. Het is volledig transparant geworden, als je kinderen slaat ben je een mishandelaar, als je kinderen in hun waarde laat ben je een vaag sterrenkinderfiguur om het maar even dramatisch te schetsen. Dat is ook tegelijkertijd de grote pest van het internet, het kan leerzaam zijn maar tegen iedere % leerzaamheid staat 10% onzin.
In zekere zin is de tijd makkelijker geworden, meer vrije tijd, we kunnen filosoferen, we kunnen alles zien en doen, we leven tot over de 80 gemiddeld... Maar tegelijkertijd is het leven zo complex geworden, daarom zeg ik, langzaam haalt de technologie de mens in.
Fikkie steken in het park ook niet. Gouden jeugd gehad.quote:
Waar lag het dan aan? Ben nog nooit van school getrapt en heb ook een geweldige tijd gehad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Fikkie steken in het park ook niet. Gouden jeugd gehad.Zou het alleen niet over willen doen. Ik werd telkens van school getrapt. Nachtmerries had m'n moeder ervan. 3 middelbare scholen gehad en aan de cijfers lag het niet.
Ik en godzijdank mevrouw Drebin moeten er ook niet aan denken. Nooit echt een serieuze kinderwens gehad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wederom mooi gesprokenIk ben blij dat ik geen kinderen hoef op te voeden.
Toch geeft dat wat extra's wel, een soort van deja vue gevoel wat lastig te omschrijven is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik en godzijdank mevrouw Drebin moeten er ook niet aan denken. Nooit echt een serieuze kinderwens gehad.
Ik kan ze niet eens krijgen en heb daar ook geen behoefte aan. Respect voor degene die er vandaag de dag aan beginnen, in deze tijd van onzekerheden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik en godzijdank mevrouw Drebin moeten er ook niet aan denken. Nooit echt een serieuze kinderwens gehad.
Softdrugs. Ik begon met blowen op m'n 13e. Vind het nog steeds wel lekker maar ik woon niet meer in Nederland en toeristendrugs van slechte kwaliteit houd ik niet van dus min of meer mee gestopt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waar lag het dan aan? Ben nog nooit van school getrapt en heb ook een geweldige tijd gehad.
Nou ja, als je soms van die kinderen ziet bijv. in de stad, vooral die kleintjes snap ik wel wat je bedoelt... Dan vraag je je af of het toch niet heel leuk is om bijv. vader te zijn, een bepaald gevoel krijg je dan. Zoiets van, zo'n kleintje kan ook naar mij toe komen rennen om bepaalde dingen te leren. Maar ja..quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch geeft dat wat extra's wel, een soort van deja vue gevoel wat lastig te omschrijven is.
Dat eerste is natuurlijk bijzonder vervelend, dat tweede ben ik zeer met je eens.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik kan ze niet eens krijgen en heb daar ook geen behoefte aan. Respect voor degene die er vandaag de dag aan beginnen, in deze tijd van onzekerheden.
Vandaar. Als je uiteindelijk maar goed terecht bent gekomen is het niet meer dan een stukje geschiedenis.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
Softdrugs. Ik begon met blowen op m'n 13e. Vind het nog steeds wel lekker maar ik woon niet meer in Nederland en toeristendrugs van slechte kwaliteit houd ik niet van dus min of meer mee gestopt.
Eigenlijk ben ik helemaal geen kinderliefhebber maar wanneer je ze dan zelf hebt, ga je er toch anders tegenaan kijken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:21 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ja, als je soms van die kinderen ziet bijv. in de stad, vooral die kleintjes snap ik wel wat je bedoelt... Dan vraag je je af of het toch niet heel leuk is om bijv. vader te zijn, een bepaald gevoel krijg je dan. Zoiets van, zo'n kleintje kan ook naar mij toe komen rennen om bepaalde dingen te leren. Maar ja..
Nou ja, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn post. Ik vind schijt vreselijk smerig maar toen ik kittens had interesseerde het me geen moer, evenals ze boel sloopten, dan zie je de beesten en denk je, ach.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik helemaal geen kinderliefhebber maar wanneer je ze dan zelf hebt, ga je er toch anders tegenaan kijken.
Als de luier gewisseld moest worden was ik altijd ineens druk met andere dingen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn post. Ik vind schijt vreselijk smerig maar toen ik kittens had interesseerde het me geen moer, evenals ze boel sloopten, dan zie je de beesten en denk je, ach.
Voor kinderen moet dat ongeveer hetzelfde zijn denk ik, alleen veel sterker.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als de luier gewisseld moest worden was ik altijd ineens druk met andere dingen.
Dan ben ik blij dat jullie kans op slagen van de relatie ook de sig van 000 had.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als de luier gewisseld moest worden was ik altijd ineens druk met andere dingen.
De taken goed verdelen is al 75%quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat jullie kans op slagen van de relatie ook de sig van 000 had.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
quote:
Hmmm, dan doe je zeker iets heel goed.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
In november dit jaar wordt het alweer 31 jaar getrouwd en iets daarna opa.
Wat ik ook probeer, kom er maar niet vanaf.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:47 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Hmmm, dan doe je zeker iets heel goed..
(wat het is, dat vereist verder onderzoek).
Dan heb je geen sprookjeshuwelijk, maar een goed huwelijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat ik ook probeer, kom er maar niet vanaf.
Tja, dat komt denk ik door het verliezen van de wilde haren. Waar je hééééél vroeger (mits je niet vreselijk verliefd was) maar deed, haal je nu de schouders op en denk je, ach...quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat ik ook probeer, kom er maar niet vanaf.
Heb wel een wit paard geregeld.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan heb je geen sprookjeshuwelijk, maar een goed huwelijk.
Goed bezigquote:
Ook dat hebben we goed geregeld, 75% van de woonkamer is van mij.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Goed bezigEen kennis van me heeft zo'n sprookjeshuwelijk, als hij thuiskomt, zit de heks al klaar op de bank. Die heeft thuis ook niks te vertellen.
Nee, dan blijf ik liever alleen.
Toch wel het gedeelte waar de tv hangt mag ik hopen?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ook dat hebben we goed geregeld, 75% van de woonkamer is van mij.
Nee helaas, de TV is het domein van mijn vrouw want die moet alle series volgen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Toch wel het gedeelte waar de tv hangt mag ik hopen?
Liefjequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ken het wel, maar zelf nooit een Atari gehad.
[..]
Ach ik heb ze nog allemaal staan hier
Ik ben inmiddels 50. Begon met neuken op m'n 17e, met zuipen op m'n 18e. Bleven nadien m'n grootste hobby's. Werd er ook steeds beter in. Ging achter getrouwde vrouwen aan. Menig huwelijk is door mij gestrand. Vrouwen en meiden sliepen in slaapzakken voor m'n deur. Ik liet ze dan lootjes trekken. Bij lelijke groupies speelde ik vals dan liet ik per abuis de lootjes vallen. En zei dat dat door haar kwam. Wees ze vervolgens de deur. Sommige meiden lagen in een tweepersoonsslaapzak. Dan riep ik er of m'n broer bij of we organiseerden een triootje. Dat ging zo jaren door. Tot ik dertig werd en nog maar één keer per dag neukte. Het begon een sleur te worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:22 schreef spierbal het volgende:
Die mensen plaatsenfotos op FB met de tekst: in mijn jeugd hadden we maar 1 ding op mee te spelen, dat heette buiten!
Nou mensjes die dat hebben geplaatst zal ik jullie eens wat vertellen. Toen jullie vroeger buiten speelden met skeelers of tollen. Toen zeiden de 30+ van die tijd: nou dat hadden wij vroeger niet hoor stelletje verwende kinderen.
Dit is net zo iets al dat er in elke generatie wordt gezegd: nou de jeugd van tegenwoordig.
Ik heb hier echt een terechte klacht. Van die 30+ mensen die zich superieur voelen omdat ze vroeger geen electronica hadden. De waarheid is dat ze arm waren en het aich niet konden veroorloven en toch een walm van jaloezie hebben.
Hoe lang sta je nu al droog tong?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 50. Begon met neuken op m'n 17e, met zuipen op m'n 18e. Bleven nadien m'n grootste hobby's. Werd er ook steeds beter in. Ging achter getrouwde vrouwen aan. Menig huwelijk is door mij gestrand. Vrouwen en meiden sliepen in slaapzakken voor m'n deur. Ik liet ze dan lootjes trekken. Bij lelijke groupies speelde ik vals dan liet ik per abuis de lootjes vallen. En zei dat dat door haar kwam. Wees ze vervolgens de deur. Sommige meiden lagen in een tweepersoonsslaapzak. Dan riep ik er of m'n broer bij of we organiseerden een triootje. Dat ging zo jaren door. Tot ik dertig werd en nog maar één keer per dag neukte. Het begon een sleur te worden.
Het zuipen heb ik ook lang volgehouden. Begon met een mixje, werd een half kratje Bavaria. Tot ik dagelijks een kratje Grolsch naar binnen werkte. Mensen in de straat dachten dat ik bij de buurtsuper werkte en m'n werk mee naar huis nam. Op een egeven moment werd ik niet meer dronken. De alcohol werkte niet meer. En het neuken lijdde er onder. Toen ben ik overgestapt op Wodka, eerst nog met jus d'Orange later puur uit de fles. Beviel me goed. Het neuken ging er ook weer op vooruit. Dus ging ik het steeds meer combineren. Na elke stoot een slok. Je begrijpt wel dat ik het orgasme steeds langer kon uitstellen en steeds meer ging zuipen
Dit alles heb ik tot m'n veertigste volgehouden. Het was een dagtaak, geen moment electronica gemist. Toen we eindelijk stromend water en electriciteit kregen hier in de stad was het eerste wat ik deed me aanmelden op FOK!. Er ging een nieuwe wereld voor me open. Jongeren waren ipv aan het neuken op zaterdagavond op internet aan het discussieren wie er beter zou zijn. Robben of van Persie. En ipv achter de wijven aan te gaan, waren ze aan het pochen hoeveel ze het weekend ervoor hadden gedronken. Ik vond het maar mietjes. Ik lulde er niet over, ik deed. Het was voor mij de gewoonste zaak van de wereld. Ik dacht alleen maar wat zielig eigenlijk, ze weten niet wat ze missen. In de tijd dat ze op internet met een breezersletje aan het chatten zijn had ik er al twee zwanger gemaakt. Leuk die digitale revolutie hoor, maar geef mij maar puur natuur. 't is ook nog eens minder duur.
Even kijken, wanneer ben ik voor het laatst buiten geweest ? Dat moet rond november 2001 zijn geweest. Toen zette ik shmoopy op de trein.quote:
Ok en ook gestopt met zuipen?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Even kijken, wanneer ben ik voor het laatst buiten geweest ? Dat moet rond november 2001 zijn geweest. Toen zette ik shmoopy op de trein.
Dat gebeurde later pas. Dat moet je langzaam afbouwen. In het begin dronk ik 20 minuten per dag niet. Zo minderde ik iedere week met 10 extra minuten. Op een gegeven moment dronk ik alleen nog maar overdag en ging 's nachts slapen. Had ik jaren niet gedaan. Dan ging ik FOK!ken. Was dan ook 24 uur per dag on-line. Inmiddels drink ik alleen nog op bruiloften en partijen. Kost je ook niks en ze komen op mijn leeftijd nog maar sporadisch voor. Wat ik mezelf wel heb aangeleerd is het voedsel goed kauwe. Zodat het gelijkmatig in je bloed komp qua gezondheid.quote:
Op de goede weg tong.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat gebeurde later pas. Dat moet je langzaam afbouwen. In het begin dronk ik 20 minuten per dag niet. Zo minderde ik iedere week met 10 extra minuten. Op een gegeven moment dronk ik alleen nog maar overdag en ging 's nachts slapen. Had ik jaren niet gedaan. Dan ging ik FOK!ken. Was dan ook 24 uur per dag on-line. Inmiddels drink ik alleen nog op bruiloften en partijen. Kost je ook niks en ze komen op mijn leeftijd nog maar sporadisch voor. Wat ik mezelf wel heb aangeleerd is het voedsel goed kauwe. Zodat het gelijkmatig in je bloed komp qua gezondheid.
Ja, ik doe hem zo in.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op de goede weg tong.Je gebit is nog wel helemaal in orde na al die zware jaren?
Dat is absoluut waar hoor, ik had er ook niks mee, nu is de 2e onderweg en het is echt supertof !quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik helemaal geen kinderliefhebber maar wanneer je ze dan zelf hebt, ga je er toch anders tegenaan kijken.
Nee de waarheid is dat toen de mobiele telefoon en de pc nog niet bestonden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:22 schreef spierbal het volgende:
Geniaal dit.quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 50. Begon met neuken op m'n 17e, met zuipen op m'n 18e. Bleven nadien m'n grootste hobby's. Werd er ook steeds beter in. Ging achter getrouwde vrouwen aan. Menig huwelijk is door mij gestrand. Vrouwen en meiden sliepen in slaapzakken voor m'n deur. Ik liet ze dan lootjes trekken. Bij lelijke groupies speelde ik vals dan liet ik per abuis de lootjes vallen. En zei dat dat door haar kwam. Wees ze vervolgens de deur. Sommige meiden lagen in een tweepersoonsslaapzak. Dan riep ik er of m'n broer bij of we organiseerden een triootje. Dat ging zo jaren door. Tot ik dertig werd en nog maar één keer per dag neukte. Het begon een sleur te worden.
Het zuipen heb ik ook lang volgehouden. Begon met een mixje, werd een half kratje Bavaria. Tot ik dagelijks een kratje Grolsch naar binnen werkte. Mensen in de straat dachten dat ik bij de buurtsuper werkte en m'n werk mee naar huis nam. Op een egeven moment werd ik niet meer dronken. De alcohol werkte niet meer. En het neuken lijdde er onder. Toen ben ik overgestapt op Wodka, eerst nog met jus d'Orange later puur uit de fles. Beviel me goed. Het neuken ging er ook weer op vooruit. Dus ging ik het steeds meer combineren. Na elke stoot een slok. Je begrijpt wel dat ik het orgasme steeds langer kon uitstellen en steeds meer ging zuipen
Dit alles heb ik tot m'n veertigste volgehouden. Het was een dagtaak, geen moment electronica gemist. Toen we eindelijk stromend water en electriciteit kregen hier in de stad was het eerste wat ik deed me aanmelden op FOK!. Er ging een nieuwe wereld voor me open. Jongeren waren ipv aan het neuken op zaterdagavond op internet aan het discussieren wie er beter zou zijn. Robben of van Persie. En ipv achter de wijven aan te gaan, waren ze aan het pochen hoeveel ze het weekend ervoor hadden gedronken. Ik vond het maar mietjes. Ik lulde er niet over, ik deed. Het was voor mij de gewoonste zaak van de wereld. Ik dacht alleen maar wat zielig eigenlijk, ze weten niet wat ze missen. In de tijd dat ze op internet met een breezersletje aan het chatten zijn had ik er al twee zwanger gemaakt. Leuk die digitale revolutie hoor, maar geef mij maar puur natuur. 't is ook nog eens minder duur.
Maar al wel de tuner/versterker, draaitafel en uiteraard de TV.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nee de waarheid is dat toen de mobiele telefoon en de pc nog niet bestonden.
Met alleen nederland 1 en 2 nederland 3 kwam in '87 ofzo.. daarna rtl enzo.. maar die kregen wij 10 jaar later pasquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maar al wel de tuner/versterker, draaitafel en uiteraard de TV.
2008 beldequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:15 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Is dat meisje van je avatar nou dezelfde als uit dit filmpje?
http://www.dumpert.nl/mediabase/315691/4933c88c/uw_vrijdag_wtf_1_.html
Luxe hoor....in onze jeugd waren er geen telefoons en kon je dus ook niet bellen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
2008 belde
ja, dat is Stephanie
Als je tegenwoordig je vrienden kwijtraakt op Lowlands bel je even bij welke tent je staat. Begin jaren negentig zag je ze de andere dag terug bij je slaaptent.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Luxe hoor....in onze jeugd waren er geen telefoons en kon je dus ook niet bellen.
Loop niet te klagen, snotaap! Dat is voorbehouden aan ons bejaarden!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:22 schreef spierbal het volgende:
Meteen stoer doen, stel gewoon een onschuldige vraag, neem zelfs de moeite om er beeldmateriaal bij te voegenquote:
okeequote:Op zondag 11 augustus 2013 22:19 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Meteen stoer doen, stel gewoon een onschuldige vraag, neem zelfs de moeite om er beeldmateriaal bij te voegen
Oke dan de volgende, ze is van een kindershow (dat compleet maf is) wat moet jij met haar dan?quote:
Ik ben een groot fan van haar. Ze is een groot danseres en zangeres. Helaas heeft ze maar in 1 film gespeeld.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:22 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Oke dan de volgende, ze is van een kindershow (dat compleet maf is) wat moet jij met haar dan?
Tofquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik ben een groot fan van haar. Ze is een groot danseres en zangeres. Helaas heeft ze maar in 1 film gespeeld.
Klopt niet. De PC bestond toen al wel.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nee de waarheid is dat toen de mobiele telefoon en de pc nog niet bestonden.
Ik kocht mijn eerste PC in 2000, ik was toen 38. Had nog nooit achter zo'n ding gezeten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt niet. De PC bestond toen al wel.
Ik speelde al op de PC (en schreef wat programma's) toen ik 12 was. Dat is bijna 35 jaar geleden.
Hoe oud ben je ?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:49 schreef thespaceman1 het volgende:
Terechte klachtvan die kneuzen die over "vroeger hadden wij..' praten. Paupers.
Ga je eerder schamen dat je vroeger niets had.
Niks meer uitvindingen. Denk dat er vroeger meer werd uitgevonden. Ken je de industriële revolutie ? Het begin van het digitale tijdperk ?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:52 schreef BestIEverHad het volgende:
Vind dat ook altijd zo kut als mensen dat zeggen. Tijden veranderen, meer uitvindingen, betere technologie e.d., dus het is kansloos om hierover te discussiëren.
Ontwikkelingen dan, maar het blijft gewoon een nutteloze discussie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niks meer uitvindingen. Denk dat er vroeger meer werd uitgevonden. Ken je de industriële revolutie ? Het begin van het digitale tijdperk ?
Tegenwoordig wordt daar op voortgeborduurd.
Welke discussiequote:Op maandag 12 augustus 2013 00:56 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Ontwikkelingen dan, maar het blijft gewoon een nutteloze discussie.
een 286 zonder internetquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt niet. De PC bestond toen al wel.
Ik speelde al op de PC (en schreef wat programma's) toen ik 12 was. Dat is bijna 35 jaar geleden.
hoiquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:44 schreef Nikmans het volgende:
Onterechte klacht
Vrouwen van die leeftijd![]()
![]()
1989, 24 jaar geleden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 01:27 schreef Geralt het volgende:
En zo heel lang geleden lijkt dat nog geen eens.
Nee. die 286 was zo'n 10 jaar later. Maar toen waren er wel bulletin boards (bbs) waar je op in kon bellen.quote:
Wij hadden Marcel van Dam, Frits Bom en een Wimpie Bosboom.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:17 schreef Waaghals het volgende:
wij hadden vroeger geen forum om domme klachten te etaleren
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschutquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij hadden Marcel van Dam, Frits Bom en een Wimpie Bosboom.
Die ook, dus je begrijpt wel, we hadden niets te klagen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:27 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld en een Tony van Heemschut
Toch doe je het redelijk vaakquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die ook, dus je begrijpt wel, we hadden niets te klagen.
'Hadden.'quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:34 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Toch doe je het redelijk vaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |