abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129872479
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Ken je die niet, ik ken zelfs mensen die weg zijn gegaan bij hun partner omdat die wel kinderen wilde. Dat terwijl de relatie verder goed was. Ken zelfs mensen die weggegaan zijn omdat de partner "perongelijk"(is wat twijvelachtig in het geval die ik ken) zwanger werd en toen het kind hield. Of die de knokpartij aangaan om zo vroeg mogelijk gesteriliseerd te worden.

Maar laten we eerlijk zijn, de echte reden waarom jij geen kinderen hebt is omdat je geen behoefte hebt aan kinderen, je ziet het niet als verrijking van je leven. Alle andere argumenten ten spijt(genoeg mensen op de wereld bv) gaat het gewoon daarom. Ook daar kom je achter als je door zou vragen, iets wat je ook in dit soort discussie's steeds weer ziet(in het echt vraag ik nooit door, sterker nog vraag ik niet eens waarom iemand geen kinderen heeft).
Zo is de echte reden waarom mensen wel aan kinderen beginnen dat ze daar wel behoefte aan hebben, het wel zien als verrijking van hun leven.
In beide gevallen gaat het uiteindelijk om gevoel, alleen zie ik sommige bewust kinderloze hun uiterste best doen om net te doen alsof dat niet zo is.
Tenzij je celibataire leeft of geen kinderen kan krijgen moet je bewuster zijn in het niet nemen van kinderen dan het krijgen van kinderen. Ondertussen doe je alsof peer pressure niet bestaat, gezinnetje niet de norm is, en dan heb ik het nog niet eens over de kerk.

Het lijkt er eerder op dat je de keuze voor jezelf recht probeert te praten, waarom vraag ik me dan af.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129876585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Tenzij je celibataire leeft of geen kinderen kan krijgen moet je bewuster zijn in het niet nemen van kinderen dan het krijgen van kinderen. Ondertussen doe je alsof peer pressure niet bestaat, gezinnetje niet de norm is, en dan heb ik het nog niet eens over de kerk.

Het lijkt er eerder op dat je de keuze voor jezelf recht probeert te praten, waarom vraag ik me dan af.
Ik beweer nergens dat er geen druk is om aan kinderen te beginnen, dat is er wel, ik weet dat het verschrikkelijk irritant is om overal en nergens uit te moeten leggen waarom je niet aan kinderen wil beginnen.

Ik zeg alleen maar dat de keuze om geen kinderen te willen ook helemaal niet zo'n doordachte keuze is meestal, dat dat gewoonweg komt omdat er geen behoefte is, geen gevoel dat een kind wat extra's zal brengen.
Ik ken namelijk helemaal niemand zie zegt, eigenlijk wilde ik graag kinderen, maar toen ik erover nadacht zag ik in dat het beter was dat niet te doen, ik ken alleen maar mensen die gewoonweg geen kinderen willen en die daarvoor allerlei argumenten verzinnen en vooral graag uithalen naar mensen die een andere keuze maken.
Dat dat voor een deel te maken heeft met die vervelende druk, dat ze het zat worden dat er dan gelachen wordt en wordt gezegd wacht maar tot je wat ouder bent kan ik best begrijpen.

Dus misschien is het beter als je je niet zo hoog en verheven voelt, want ook voor jou gaat het om een keuze vanuit gevoel en ook bij jou geld dat je de keuze van een ander belachelijk maakt, waarmee je meer op die irri mensen die zeuren over waarom je nog geen kinderen lijkt dan je lief is.

En al die bull over dat ik mijn keuze recht probeer te praten, dat is wel heel vrij interpreteren. Leuke poging om een tikje uit te delen, maar mislukt.
Het boeit mij geen bal of iemand kinderen wil of niet, je ziet het wel zitten er 1 of te voeden of niet. Doe gewoon niet net alsof je beter bent dan een ander voor iets wat gewoon een kwestie van smaak is, van gevoel dat je hebt of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129877644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar mensen doen dat niet meer. Als ze eenmaal in de kinderen hebben gezeten zijn ze zo uit het leven van dingen ondernemen dat ze er niet meer in komen. Ze gaan echt niet zeggen op hun 43e, goh zullen we eens naar Rock Werchter gaan, of naar een dancefestival of zo. Of laten we gaan backpacken door Thailand. Dat gebeurt echt niet meer dan hoor als je dat nooit eerder hebt gedaan.
Nou, toevallig ken ik wel ouders van 'oudere' kinderen die nog verre reizen gaan maken of met de motor door Europa touren enz.
Nee, denk niet dat dit klopt.
pi_129877807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee dus. Het onderzoek gaat er over dat bij een stijging van 15 IQpunten de drang naar het hebben van kinderen met 25 % afneemt. Dat heeft dus niets met hoger opgeleid of carriere te maken. Lees het nog maar eens goed.

Ik vind dat wel interessant. Omdat ik een IQ heb van tussen 135 en 140 en dus inderdaad geen enkele drang heb om kinderen te krijgen.

Wat ik trouwens ook van die kulargumenten vind om wel kinderen te nemen: "dan ben je later niet alleen", "het is zo leuk om iets van jezelf terug te zien in een kind". :')
Ach, en zo zijn er ook veel heel intelligente vrouwen die wel kinderen hebben gekregen.
Heb je een bron van deze uitspraken?
pi_129878274
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan moet je dat onderzoek even opsporen. Lijkt met niet zo moeilijk. Het lijkt me ook niet zo moeilijk om het te onderzoeken, een IQ is eenvoudig vast te stellen (bij benadering).
Hoewel de uitkomst van dit onderzoek mij wel aannemelijk lijkt zou ik er ook niet teveel waarde aan hechten. Je ziet namelijk steeds meer onderzoeken die volledig tegenstrijdige uitkomsten hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:21 schreef WRH het volgende:

[..]

shake hands: IQ 139, nooit kinderwens gehad. (en voor iemand begint over rammelende eierstokken later: ik ben 42)
Heb je weleens een reünie gehad met oud studiegenoten en zo ja zag je daar ook een hoger percentage volwassenen die geen kinderwens hadden?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_129878352
Het valt trouwens allemaal wel mee hoor, met de kinderloze vrouwen tegenwoordig:

quote:
Rond 1900 was in heel Europa maar liefst een kwart tot een derde van de vrouwen kinderloos”, zegt Nobis. Dit waren vrouwen die als non het klooster in gingen, als dienstbode werkten of als oudste dochter bij de ouders thuis bleven wonen om voor hen te zorgen. Vrouwen die geen partner hadden, kregen ook geen kinderen - dat was not done – of hun eventuele kinderen werden te vondeling gelegd. Er waren ook vrouwen die geen moeder werden omdat ze zich niet in het keurslijf van een huwelijk wilden schikken en leefden volgens het credo ’better dead than wed’. Uiteraard was er ook ongewilde kinderloosheid en eisten (geslachts)ziektes hun tol.
Ken idd ook wel wat oudere dames die geen kinderen hebben gekregen omdat ze bv voor hun ouders zorgden en in het ouderlijke huis bleven wonen.
Ik denk dat het ook een beetje van alle tijden is (ja, prehistorie misschien dan niet).
pi_129878366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, toevallig ken ik wel ouders van 'oudere' kinderen die nog verre reizen gaan maken of met de motor door Europa touren enz.
Nee, denk niet dat dit klopt.
Uitzonderingen zijn er (gelukkig) altijd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_129878624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Scharrel van me is inmiddels ook 33 en heeft in de 12 jaar dat ik dr ken ook altijd geroepen dat ze geen kinderen wil. Inmiddels wordt ze echt gestoord van al die wijven om dr heen die maar blijven blaten dat ze nu wel echt op moet schieten etc etc.

Waar bemoeien mensen zich toch mee? :').
Gewoon lekker laten blaten :P
pi_129878777
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het valt trouwens allemaal wel mee hoor, met de kinderloze vrouwen tegenwoordig:

[..]

Ken idd ook wel wat oudere dames die geen kinderen hebben gekregen omdat ze bv voor hun ouders zorgden en in het ouderlijke huis bleven wonen.
Ik denk dat het ook een beetje van alle tijden is (ja, prehistorie misschien dan niet).
Als ik mijn moeder bezoek in het verpleegtehuis zit ik wel eens bij al de oude dames omdat
ze dan net zo;n huiskamerochtendje hebben met koffie, gebakkie spelletje enz...

Daar was een oude dame van 78 jaar en die had geen kinderen omdat ze dat nooit wilde,
ze was wel getrouwd geweest, maar inmiddels weduwe en die vertelde dat ze vroeger écht
vergruisd werd :o maar dan ook écht heel erg, ook door haar familie, toen ze het vertelde
moest ze huilen :'(
pi_129878821
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat is dit voor een rare regel? :D Niet mogen trouwen en kinderen krijgen omdat je toevallig de oudste bent en voor je ouders moet zorgen.
pi_129878879
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat is dit voor een rare regel? :D Niet mogen trouwen en kinderen krijgen omdat je toevallig de oudste bent en voor je ouders moet zorgen.
Vroeger werd je als vrouw ook meteen ontslagen als je trouwde :Y
pi_129878940
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Omdat je de oudste was? Waar lees je dat?
pi_129879006
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Vroeger werd je als vrouw ook meteen ontslagen als je trouwde :Y
Ja dat een baan en vrouw-zijn vroeger niet echt werkte was overal wel zo. Maar dat je niet mag trouwen/kinderen krijgen omdat je oudste bent en moet zorgen voor je ouders is wel vaag.

Zielig ook.
pi_129879050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat je de oudste was? Waar lees je dat?
In het stuk dat jij een paar reacties hierboven hebt geplaatst.

quote:
Dit waren vrouwen die als non het klooster in gingen, als dienstbode werkten of als oudste dochter bij de ouders thuis bleven wonen om voor hen te zorgen
pi_129879077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:35 schreef erodome het volgende:
Ik beweer nergens dat er geen druk is om aan kinderen te beginnen, dat is er wel, ik weet dat het verschrikkelijk irritant is om overal en nergens uit te moeten leggen waarom je niet aan kinderen wil beginnen.
Nee, dat weet je niet.
quote:
Dus misschien is het beter als je je niet zo hoog en verheven voelt, want ook voor jou gaat het om een keuze vanuit gevoel en ook bij jou geld dat je de keuze van een ander belachelijk maakt, waarmee je meer op die irri mensen die zeuren over waarom je nog geen kinderen lijkt dan je lief is.
Voor iemand ie een ander beticht van hoog en verheven, vul je wel heel erg in wat ik denk en voel. Dat kan jij namelijk totaal niet bepalen, je weet helemaal niets van mij of mijn omgeving.
pi_129879089
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja dat een baan en vrouw-zijn vroeger niet echt werkte was overal wel zo. Maar dat je niet mag trouwen/kinderen krijgen omdat je oudste bent en moet zorgen voor je ouders is wel vaag.

Zielig ook.
Dat zei ze ook niet volgens mij dat je persé de oudste moest zijn, maar daar weet ik dan weer niks vanaf om eerlijk te zijn :@ of dat dan gedwongen was of omdat ze geen man konden vinden?
pi_129879175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat weet je niet.
Dat weet ik wel, ik kom ook weleens onder de mensen namelijk. Heb ook bewust kinderloze in mijn vriendenkring, zelfs in mijn familie.

quote:
Voor iemand ie een ander beticht van hoog en verheven, vul je wel heel erg in wat ik denk en voel. Dat kan jij namelijk totaal niet bepalen, je weet helemaal niets van mij of mijn omgeving.
Zoals in de topic naar voren komt, neem het niet te persoonlijk allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129879178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zei ze ook niet volgens mij dat je persé de oudste moest zijn, maar daar weet ik dan weer niks vanaf om eerlijk te zijn :@ of dat dan gedwongen was of omdat ze geen man konden vinden?
Hmm ja ik maakte dat op uit het stuk dat nummer_zoveel had gepost.

Misschien? Geen idee. Weet er niks van. :P
pi_129879185
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

In het stuk dat jij een paar reacties hierboven hebt geplaatst.
O ja, lees het nu ja. Dacht dat je het las in de post die je van me quote.

Ja, vroeger was het harder en had je weinig te kiezen. Verplicht non worden was vast ook geen lolletje. Of als man het klooster ingaan, gebeurde ook. Bij katholieke gezinnen was het een eer als een zoon priester werd. Enige voordeel was een rustig en stabiel leven zonder hongerlijden.
Maar ook toen waren er dus al bewust kindvrije vrouwen. Denk dat ook toen al er vrouwen waren die geen kind wilden.
pi_129879321
Ben ik even blij dat ik eeuw later ben geboren. :@
pi_129879391
Nou, hier waren dat soort zaken nog tot de jaren 50 van de vorige eeuw normaal.
pi_129879435
Oke 40 jaar later en zo'n 3000 km verderop dan. :') :D
pi_129879536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef erodome het volgende:
Zoals in de topic naar voren komt, neem het niet te persoonlijk allemaal.
Niet te persoonlijk ? Heb je enig idee wat je typed;
quote:
Dat is behoorlijk op de persoon gericht, net zoals ik bepaalde opmerkingen op jouw persoontje richt. Ik heb daar geen moeite mee, maar de opmerkingen zijn op de persoon gericht, niet algemeen.
pi_129879560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, hier waren dat soort zaken nog tot de jaren 50 van de vorige eeuw normaal.
Zolang is het nog niet eens geleden hoor! :o

Tot in de jaren zestig van de vorige eeuw van de twintigste eeuw verloor je als vrouw automatisch je baan als je trouwde.

Onderwijzeressen en ambtenaressen werden tot 1958 verplicht ontslagen, en pas in 1976 kwam er een wet die ontslag verbood op grond van huwelijk en zwangerschap. In de storm van verontwaardiging over deze gang van zaken, hoor je eigenlijk zelden waaróm vrouwen ontslagen werden als ze trouwden of moeder werden.

http://www.hetmoederfront(...)als-ze-trouwden.html
pi_129879858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet te persoonlijk ? Heb je enig idee wat je typed;

[..]

Dat is behoorlijk op de persoon gericht, net zoals ik bepaalde opmerkingen op jouw persoontje richt. Ik heb daar geen moeite mee, maar de opmerkingen zijn op de persoon gericht, niet algemeen.
Misschien moet je dan ook zelf naar je eigen advies luisteren...

quote:
vul je wel heel erg in wat ik denk en voel. Dat kan jij namelijk totaal niet bepalen, je weet helemaal niets van mij of mijn omgeving.
Maar goed, dit is compleet onzinnig zo, zullen we ophouden met naar doen tegen elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')