Die werken beide fulltime, krijgen niet van alle kanten subsidies toegestopt etc. Als je voor jezelf kan zorgen wordt je in dit land niet alleen niet geholpen, je wordt ook nog keihard belast om voor de arme drommels te zorgen die te stom zijn om een hamer vast te houden . En aangezien die de hele dag thuis zitten kunnen die best voor hun 5 kinderen zorgen .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:05 schreef Fides het volgende:
[..]
Waarom zou het moeilijk zijn voor mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen dan?
Dat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die werken beide fulltime, krijgen niet van alle kanten subsidies toegestopt etc. Als je voor jezelf kan zorgen wordt je in dit land niet alleen niet geholpen, je wordt ook nog keihard belast om voor de arme drommels te zorgen die te stom zijn om een hamer vast te houden . En aangezien die de hele dag thuis zitten kunnen die best voor hun 5 kinderen zorgen .
Huilie huilie, het gaat er meer om dat mensen geen keuze willen maken voor een gezin wat vroeger. Dat ze hun dikke huis, hun zoveelste vakantie gewoon belangrijker vinden. Dat is hun goed recht, geen probleem mee, maar doe niet net alsof je een zielig slachtoffer bent.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:22 schreef WRH het volgende:
[..]
Dat.
In dit land wordt het beloond als je niet je eigen broek kunt ophouden met allerlei subsidies, kinderbijslag, uitkeringen en noem maar op. Zodra je het wel een beetje ok doet wordt er aan alle kanten voor werkelijk van alles belasting geëist.
Het loont in dit land om als een stom rund te fokken en thuis op de bank te hangen.
Compleet uitgeblust.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:28 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind dat je juist zo vroeg mogelijk kinderen zou moeten krijgen.
als je kinderen 20 zijn op je 40ste heb je nog een heel leven voor je.. enz
Uitgeblust op je 40ste, dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan in je leven.quote:
Ja, kinderen genomenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Uitgeblust op je 40ste, dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan in je leven.
Nee. Ik ben 35, mijn man is 42, we zijn verre van uitgeblust. Ik ben actiever dan ooit met mijn hobby's, net als hij. Ik heb mijn paarden, mijn man gaat met mijn zoon 2 keer per week crossen(motor).quote:
Het is fantastisch meid, lekker kort pittig kapsel?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Ik ben 35, mijn man is 42, we zijn verre van uitgeblust. Ik ben actiever dan ooit met mijn hobby's, net als hij. Ik heb mijn paarden, mijn man gaat met mijn zoon 2 keer per week crossen(motor).
Meer dan genoeg energie, we zijn van plan dat nog vele en vele jaren vol te houden!
Ik weet het, het is soms lastig te begrijpen als bewust kinderloze, maar als je wel graag kinderen wil is het echt niet zo'n levenskrachtzuigend iets, is het echt niet zo'n beperking van de vrijheid. Dan geeft het ook energie(alhoewel je soms denkt wanneer komt dat nou met een uk in een lastige periode).
Die van mij is nu een beginnende tiener, nou ja beginnend, hij is al vol aan de gang ermee, ik vind het heerlijk. Zijn er dagen dat ik hem achter het behang kan plakken, ja hoor, maar het leeuwendeel is gewoon echt fijn en we kunnen nu alles doen wat we willen, de opbouw van carriere hebben we al gehad(nou ja, mijn man dan), nu is het een kwestie van de vruchten plukken, van de carriere, van de plurk die we hebben grootgebracht(want met de tienertijd zit je in de tijd dat je echt gaat merken of wat je hebt gedaan werkt, dan wordt het tijd om heel langzaam je handjes er vanaf te trekken, de testperiode zo gezegd).
Nee, haar tot op mijn kont.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is fantastisch meid, lekker kort pittig kapsel?
Sorry dat ik zo lullig doe, maar ik ben die promo praatjes wel een beetje zat. Zie genoeg voorbeelden in mijn omgeving waar het allemaal niet zo fantastisch is als bij jou. Maar goed , ieder z'n ding.
wie zie jij nu weer huilie huilie doen?!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Huilie huilie, het gaat er meer om dat mensen geen keuze willen maken voor een gezin wat vroeger. Dat ze hun dikke huis, hun zoveelste vakantie gewoon belangrijker vinden. Dat is hun goed recht, geen probleem mee, maar doe niet net alsof je een zielig slachtoffer bent.
Je bent vrij om andere keuzes te maken, zeker als je niet hoeft te leunen op hulp van de overheid.
Ik reageerde een beetje sarcastisch op iemand die zei dat je voor je 40e kinderen moest nemen. Vervolgens kom jij met een heel verhaal over hoe fantastisch het is. Ikzelf ben heel gelukkig zonder kinderen en ik zie in mijn omgeving voorbeelden waarbij ik denk dat ze zonder kinderen gelukkiger zouden zijn geweest. Ik moet echter constateren dat dit nog steeds niet als 'normaal' ervaren wordt, en veel mensen toch een soort druk ervaren om kinderen te nemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:25 schreef erodome het volgende:
Nee, haar tot op mijn kont.
En welke promopraatjes, wat is dat voor domme reactie(geen idee hoe je dat uit mijn reactie haalt)? Ik ben gewoon gelukkig, dat het echt niet iedere dag alleen maar ronduit geweldig is lijkt me logisch(zeg ook niet voor niets dat er ook achter het behang plak dagen zijn), maar over het algemeen is het leven gewoon goed.
Jammer voor jou dat jouw leven blijkbaar niet zo is, of dat je het zo nodig hebt om naar anderen te kijken die andere keuzes maken en hun manier neer te halen om jezelf beter te kunnen voelen, maar dat ligt toch echt bij jou.
Klopt, ik ben niet bijster intelligent. Maar ik zeg je dat het gemakkelijk leeft. Weinig pretenties, weinig diepgaande zorgen, eenvoudig gelukkig.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aldus een wat minder intelligente man die met een schuin oog een nieuwsbericht leest waarin het gaat over intelligente vrouwen.
Dat klinkt vrij dogmatisch. Je zou op termijn toch van gedachten/gevoelens kunnen veranderen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wist eigenlijk op mijn 12e al dat ik geen kinderen wilde. Ik vind kinderen vervelend. Maar ik heb gelukkig wel een hoog IQ.
Denk het niet. Ik ben nu 47.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:39 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat klinkt vrij dogmatisch. Je zou op termijn toch van gedachten/gevoelens kunnen veranderen?
Een kinderwens kan van de één op andere dag ontstaan.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:02 schreef WRH het volgende:
[..]
in mijn omgeving, de mede hoogopgeleide vrouwen zonder kinderen, is de meest voorkomende reden: ik zie de toegevoegde waarde van kinderen in mijn leven niet.
dat is voor mij ook de reden. mijn leven is prima zo, ik mis niets. ik zie geen reden om dan iets ongevraagd op de wereld te zetten (en een geweldige wereld it is, whatever) en met die keuze de rest van mijn leven te leven. ik zie de toegevoegde waarde er niet van in en volgens mij is dat precies de reden dat hoogopgeleide of intelligente vrouwen geen kinderen hebben: ze nemen de tijd om er daadwerkelijk over na te denken in tegenstelling tot de domme fokkoeien die aan kinderen beginnen omdat ze denken dat het zo hoort, omdat hun relatie niet lekker loopt, omdat iedereen nu eenmaal vroeg of laat kinderen heeft, omdat de buren ze hebben, omdat hun ouders vragen waar ze blijven, weet ik veel. vraag een kinderloze waarom zij geen kind heeft en ze kan zo 10 redenen opnoemen, vraag een moeder waarom ze wel aan een kind begonnen is en ze kunnen geen reden bedenken, komen niet verder dan; ja je krijgt er zoveel voor terug (blijkbaar toch eerst iets ingeleverd dan) en 'ze zijn het mooiste in mijn leven' ja leuk maar dat merk je ook pas achteraf, de echte reden waarom ze in de eerste plaats eraan begonnen komt maar zelden naar boven, omdat ze er maar zelden over nadenken. en om na te denken voor je een besluit neemt, heb je hersens nodig.
Maar mensen doen dat niet meer. Als ze eenmaal in de kinderen hebben gezeten zijn ze zo uit het leven van dingen ondernemen dat ze er niet meer in komen. Ze gaan echt niet zeggen op hun 43e, goh zullen we eens naar Rock Werchter gaan, of naar een dancefestival of zo. Of laten we gaan backpacken door Thailand. Dat gebeurt echt niet meer dan hoor als je dat nooit eerder hebt gedaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:28 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind dat je juist zo vroeg mogelijk kinderen zou moeten krijgen.
als je kinderen 20 zijn op je 40ste heb je nog een heel leven voor je.. enz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |