abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:49:43 #201
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129856132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:45 schreef HeatWave het volgende:
Scharrel van me is inmiddels ook 33 en heeft in de 12 jaar dat ik dr ken ook altijd geroepen dat ze geen kinderen wil. Inmiddels wordt ze echt gestoord van al die wijven om dr heen die maar blijven blaten dat ze nu wel echt op moet schieten etc etc.

Waar bemoeien mensen zich toch mee? :').
Irritant is dat. Weet je wat ik het kwalijke vind? Dat soort goedbedoelde opmerkingen kunnen zelfs kwetsend zijn, voor de mensen die graag willen maar het om uiteenlopende redenen niet gegund is.

Mensen lullen doorgaans maar wat zonder er bij stil te staan wat de impact kan zijn.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:51:55 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_129856180
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:49 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Irritant is dat. Weet je wat ik het kwalijke vind? Dat soort goedbedoelde opmerkingen kunnen zelfs kwetsend zijn, voor de mensen die graag willen maar het om uiteenlopende redenen niet gegund is.

Mensen lullen doorgaans maar wat zonder er bij stil te staan wat de impact kan zijn.
Oh ook dat, andere vriendin van me kan idd geen kinderen krijgen en wou het wel altijd erg graag, die werd niet zo blij van die goed bedoelde kutopmerkingen nee :').

Maar het wordt toch eens tijd dat de samenleving gaat inzien dat niet iedereen het oerinstinct niet ontstegen is en dat er mensen zijn die wel kunnen nadenken en gewoon beslissen dat ze gewoon geen koter willen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:57:55 #203
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129856313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ook dat, andere vriendin van me kan idd geen kinderen krijgen en wou het wel altijd erg graag, die werd niet zo blij van die goed bedoelde kutopmerkingen nee :').

Maar het wordt toch eens tijd dat de samenleving gaat inzien dat niet iedereen het oerinstinct niet ontstegen is en dat er mensen zijn die wel kunnen nadenken en gewoon beslissen dat ze gewoon geen koter willen.
Wat ik persoonlijk belangrijk vind aan de keuze voor kinderen, is dat je een fatsoenlijke infrastructuur hebt staan. Stabiele geestelijke/medische situatie, woonruimte, partner, inkomsten. Zekerheid kunnen bieden.
Ik zie soms mensen voor kinderen kiezen waar die kinderen gewoon in complete chaos opgroeien. Weinig dingen in het leven zijn schrijnender dan dat. Kinderen zijn later vaak niet in staat zich van deze omgeving te distantieren en vervallen in dezelfde gewoonten. Dezelfde chaos, onzekerheden en stress. Ronduit zielig. Het lijkt tegenwoordig allemaal te gemakkelijk, ben ik van mening.
pi_129856686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar mensen doen dat niet meer. Als ze eenmaal in de kinderen hebben gezeten zijn ze zo uit het leven van dingen ondernemen dat ze er niet meer in komen. Ze gaan echt niet zeggen op hun 43e, goh zullen we eens naar Rock Werchter gaan, of naar een dancefestival of zo. Of laten we gaan backpacken door Thailand. Dat gebeurt echt niet meer dan hoor als je dat nooit eerder hebt gedaan.
dat dus.
als mensen dat zouden willen hadden ze het wel ergens eerder in de 40 jaar van hun leven gedaan.
van die mensen die roepen dat als ze eenmaal met pensioen zijn echt echt echt gaan reizen, of als de kids eenmaal uit huis echt echt echt allerlei nieuwe spannende leuke hobbies zullen gaan nemen. hoeveel doen dat nu echt?
als je ouder wordt wordt je niet anders, je wordt alleen maar meer jezelf, je wordt niet opeens een ander persoon op latere leeftijd, je leeft gewoon verder zoals je dat die 40 jaar ervoor deed.
dat hele 'als je kinderen vroeg krijgt, ga je juist later leven' is echt onzin, weet je wat er dan nl gebeurt?
kleinkinderen....
begint het hele circus weer van voren af aan.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:46:13 #205
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_129857411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Huilie huilie, het gaat er meer om dat mensen geen keuze willen maken voor een gezin wat vroeger. Dat ze hun dikke huis, hun zoveelste vakantie gewoon belangrijker vinden. Dat is hun goed recht, geen probleem mee, maar doe niet net alsof je een zielig slachtoffer bent.
Je bent vrij om andere keuzes te maken, zeker als je niet hoeft te leunen op hulp van de overheid.
Wat is dit nou weer voor een onzin ineens... Zonder kinderlozen geen kinderbijslag (dat zijn immers de grootste netto betalers omdat ze niets ontvangen), zo simpel is het natuurlijk.

Zo'n aanvallende toon kan alleen maar wijzen op twijfel. Om de een of andere reden willen ouders altijd net doen alsof het niet nemen van kinderen de keuze is, terwijl het wel nemen van kinderen uiteraard de daadwerkelijke keuze is. De 'keuze' voor kinderen wordt net iets te vaak achteraf gemaakt lijkt het en dan kan het uiteraard nooit de foute zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_129859210
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:02 schreef WRH het volgende:

[..]

wie zie jij nu weer huilie huilie doen?!
ik weet niet waar jij de slachtoffer rol leest, niet bij mij in ieder geval, enkel een constatering.
en nee, ik heb geen kinderen maar niet omdat ik vakantie of een dik huis belangrijk vind, alsof er echt mensen die in de zomer denken: eh, wat doen we, dominicaanse republiek of toch maar een baby?
bullshit, dat gezeur altijd dat mensen zonder kinderen altijd meteen vette carriere's hebben en omkomen in het geld en ohja, natuurlijk ook flink erop los leven, want niet de verantwoordelijkheid voor kinderen.

in mijn omgeving, de mede hoogopgeleide vrouwen zonder kinderen, is de meest voorkomende reden: ik zie de toegevoegde waarde van kinderen in mijn leven niet.
dat is voor mij ook de reden. mijn leven is prima zo, ik mis niets. ik zie geen reden om dan iets ongevraagd op de wereld te zetten (en een geweldige wereld it is, whatever) en met die keuze de rest van mijn leven te leven. ik zie de toegevoegde waarde er niet van in en volgens mij is dat precies de reden dat hoogopgeleide of intelligente vrouwen geen kinderen hebben: ze nemen de tijd om er daadwerkelijk over na te denken in tegenstelling tot de domme fokkoeien die aan kinderen beginnen omdat ze denken dat het zo hoort, omdat hun relatie niet lekker loopt, omdat iedereen nu eenmaal vroeg of laat kinderen heeft, omdat de buren ze hebben, omdat hun ouders vragen waar ze blijven, weet ik veel. vraag een kinderloze waarom zij geen kind heeft en ze kan zo 10 redenen opnoemen, vraag een moeder waarom ze wel aan een kind begonnen is en ze kunnen geen reden bedenken, komen niet verder dan; ja je krijgt er zoveel voor terug (blijkbaar toch eerst iets ingeleverd dan) en 'ze zijn het mooiste in mijn leven' ja leuk maar dat merk je ook pas achteraf, de echte reden waarom ze in de eerste plaats eraan begonnen komt maar zelden naar boven, omdat ze er maar zelden over nadenken. en om na te denken voor je een besluit neemt, heb je hersens nodig.
In die reactie en degene waarop je reageerde, dat als je niet op de overheid leunt dat je dan beide fulltime werkt en het daarom moeilijker is om aan kinderen te beginnen.

Dik huis en vakantie is wat bout gezegd, het gaat meestal over vrijheid, willen reizen, andere dingen belangrijker vinden. Daar is helemaal niets mis mee, maar dat zijn wel keuzes.

Dan de tik naar mensen met kinderen dat die daar niet over nadenken en dat daarom jij als geweldig slim mens geen kinderen wil vind ik persoonlijk meer wijzen op kortzichtigheid, alleen jouw redenatie is een goede, zo slim komt dat niet over om eerlijk te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129859699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar mensen doen dat niet meer. Als ze eenmaal in de kinderen hebben gezeten zijn ze zo uit het leven van dingen ondernemen dat ze er niet meer in komen. Ze gaan echt niet zeggen op hun 43e, goh zullen we eens naar Rock Werchter gaan, of naar een dancefestival of zo. Of laten we gaan backpacken door Thailand. Dat gebeurt echt niet meer dan hoor als je dat nooit eerder hebt gedaan.
Toch zie ik dat wel, sterker nog, ik zie mensen die dat soort dingen gewoon zijn blijven doen, met een echte uk in aangepaste vorm(alhoewel erg zelfs zijn die een echte uk mee op sleeptouw nemen op reis) en later weer steeds meer.

Het hele idee dat je niets meer kan als je kinderen hebt slaat nergens op, dat er mensen zijn die niets meer doen als ze kinderen krijgen of wat ouder worden is waar, maar dat hoeft echt niet, dat ligt echt aan jezelf.

Als mijn man gaat crossen met een groep dan zijn dat mannen van zijn leeftijd(en iets ouder) en hun zonen(en 1 dochter!). Misschien is dat niet iets waar jij veel plezier uit zou halen, maar voor hun is het iets wat ze al van jongs af aan doen, waar ze zeer veel plezier uithalen. Ze gaan zelfs op crossvakantie's met z'n allen. De oude knakkers zijn minstens net zo fanatiek als de jonkie's, soms zelfs nog meer.

Zo heb ik inmiddels 3 paarden, daarmee werken is mijn passie. Nu lijkt me dat erg lastig te combineren met een ukkepuk, maar ik heb geen ukkepuk. Ik kan met gemak daar dagelijks mee bezig zijn, op cursus gaan en noem maar op.

Passieloze mensen zijn er wel, maar dat ligt niet aan het feit dat ze kinderen hebben of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129859861
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch zie ik dat wel, sterker nog, ik zie mensen die dat soort dingen gewoon zijn blijven doen, met een echte uk in aangepaste vorm(alhoewel erg zelfs zijn die een echte uk mee op sleeptouw nemen op reis) en later weer steeds meer.

Het hele idee dat je niets meer kan als je kinderen hebt slaat nergens op, dat er mensen zijn die niets meer doen als ze kinderen krijgen of wat ouder worden is waar, maar dat hoeft echt niet, dat ligt echt aan jezelf.

Als mijn man gaat crossen met een groep dan zijn dat mannen van zijn leeftijd(en iets ouder) en hun zonen(en 1 dochter!). Misschien is dat niet iets waar jij veel plezier uit zou halen, maar voor hun is het iets wat ze al van jongs af aan doen, waar ze zeer veel plezier uithalen. Ze gaan zelfs op crossvakantie's met z'n allen. De oude knakkers zijn minstens net zo fanatiek als de jonkie's, soms zelfs nog meer.

Zo heb ik inmiddels 3 paarden, daarmee werken is mijn passie. Nu lijkt me dat erg lastig te combineren met een ukkepuk, maar ik heb geen ukkepuk. Ik kan met gemak daar dagelijks mee bezig zijn, op cursus gaan en noem maar op.

Passieloze mensen zijn er wel, maar dat ligt niet aan het feit dat ze kinderen hebben of niet.
Dat is denk ik echt een uitzondering wat je nu beschrijft.

Ik zie alleen maar mensen waarbij alles om de kinderen draait. De nieuwe dertigers. En ze gaan op vakantie naar een plek waar het fijn is voor de kinderen. Wij werden vroeger gewoon meegenomen op een volwassenenvakantie en daar zat regelmatig een museumbezoek bij. Nu is het alleen maar pretparken, resorts etd.

Als je met ze afspreekt voor een avondje of een etentje moet je naar hen toe gaan, anders moeten ze een oppas regelen. Jammer, ik heb liever dat ze hier komen, dan kan ik ook drinken en roken en hoef ik niet aan een colaatje te zitten en koukleumend buiten met een sigaretje te staan. Want stel je voor dat de kinderen daar iets van inademen, dan hebben ze direct astma. Asociaal volk met kinderen...
pi_129859947
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een onzin ineens... Zonder kinderlozen geen kinderbijslag (dat zijn immers de grootste netto betalers omdat ze niets ontvangen), zo simpel is het natuurlijk.

Zo'n aanvallende toon kan alleen maar wijzen op twijfel. Om de een of andere reden willen ouders altijd net doen alsof het niet nemen van kinderen de keuze is, terwijl het wel nemen van kinderen uiteraard de daadwerkelijke keuze is. De 'keuze' voor kinderen wordt net iets te vaak achteraf gemaakt lijkt het en dan kan het uiteraard nooit de foute zijn.
Nee hoor, geen enkele twijvel, kinderen zijn hierin net als honden, er zitten voor- en nadelen aan, voor degene die kinderen willen wegen de voordelen zwaarder, voor degene die ze niet willen de nadelen.

En ook de mensen met kinderen dragen bij aan vanalles, ook voor jou. Daarbij mag kinderbijslag van mij best verdwijnen, niet nodig en ook nooit nodig gehad. Ik vind het een prima idee dat mensen die kinderen willen daar ook zelf voor moeten kunnen zorgen.

Het is juist dat bewust kinderloze vaak een nogal aanvallende toon hebben, net als waar ik op reageerde, dat die arme hoogopgeleide mensen moeilijker aan kinderen kunnen beginnen omdat zij fulltime moeten werken, dat die mensen die kiezen voor geen kind wel kunnen nadenken en daarom geen kind nemen en ga zo maar door.

Ik vind niets mis met de keuze om geen kind te nemen, begrijp niet zo goed waarom je dan altijd de ander moet gaan aanvallen, zeker als er dan in 1 adem gezegd wordt hoe vervelend het is dat anderen dan weer tegen hun zeggen dat ze zich wel bedenken, hun keuze in twijvel trekken.
Waarom zou je je dan zelf opstellen als die mensen die je zo verschrikkelijk irri vindt?
pi_129860049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik echt een uitzondering wat je nu beschrijft.

Ik zie alleen maar mensen waarbij alles om de kinderen draait. De nieuwe dertigers. En ze gaan op vakantie naar een plek waar het fijn is voor de kinderen. Wij werden vroeger gewoon meegenomen op een volwassenenvakantie en daar zat regelmatig een museumbezoek bij. Nu is het alleen maar pretparken, resorts etd.

Als je met ze afspreekt voor een avondje of een etentje moet je naar hen toe gaan, anders moeten ze een oppas regelen. Jammer, ik heb liever dat ze hier komen, dan kan ik ook drinken en roken en hoef ik niet aan een colaatje te zitten en koukleumend buiten met een sigaretje te staan. Want stel je voor dat de kinderen daar iets van inademen, dan hebben ze direct astma. Asociaal volk met kinderen...
Dat zijn echt geen uitzonderingen, er zijn gewoon verschillende mensen op de wereld.
En heb je er weleens aan gedacht dat die mensen dat gewoon leuk vinden zo'n vakantie. Ken er ook wel een paar, waarbij de kinderen zeiden dat ze een iets meer avontuurlijke vakantie eigenlijk wel erg leuk zouden vinden, maar waar mams(en paps) toch echt liever zo'n soort vakantie wilde.

En tja, roken is nu eenmaal not done in deze wereld, ken ook mensen zonder kinderen waar er binnen echt niet gerookt mag worden. Dat is meer iets van deze tijd dan het iets van mensen met kinderen is.
pi_129860342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan de tik naar mensen met kinderen dat die daar niet over nadenken en dat daarom jij als geweldig slim mens geen kinderen wil vind ik persoonlijk meer wijzen op kortzichtigheid, alleen jouw redenatie is een goede, zo slim komt dat niet over om eerlijk te zijn.
ben toch wel benieuwd naar je definitie van kortzichtigheid in connectie met nadenken voor je aan kinderen begint waarbij nadenken in bijzonder veel gevallen leidt tot de keuze tot geen kinderen.
pi_129860572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:23 schreef WRH het volgende:

[..]

ben toch wel benieuwd naar je definitie van kortzichtigheid in connectie met nadenken voor je aan kinderen begint waarbij nadenken in bijzonder veel gevallen leidt tot de keuze tot geen kinderen.
Je leven is over met kinderen, mensen die aan kinderen beginnen hebben niet nagedacht om er maar 2 te noemen.
Nadenken leidt tot een afgewogen keuze, voor veel mensen die geen kinderen willen is het ook niet echt een hele afgewogen keuze, ze hebben gewoon die behoefte niet, vinden kinderen niet leuk. Als ze wel er goed over nadenken wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen, maar dat betekend niet dat mensen die wel kinderen willen daar niet over nagedacht hebben, niet afgewogen hebben.
Soms is het idd waar dat er amper over nagedacht wordt, dat de behoefte er is en er koste wat het kost een kind moet komen, maar andersom gebeurd dat ook, dat de behoefte er niet is en er zonder verder nadenken koste wat het kost geen kind moet komen.

Ik denk dat die geweldig doordachte keuze nogal tegenvalt bij bewust kinderloze, het is meer dan er argumenten worden verzonnen om de toch al genomen weg te verklaren. Net zoals bij mensen die wel kinderen willen er argumenten worden gezocht om om hun al genomen weg te verklaren.
pi_129860701
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Soms is het idd waar dat er amper over nagedacht wordt, dat de behoefte er is en er koste wat het kost een kind moet komen, maar andersom gebeurd dat ook, dat de behoefte er niet is en er zonder verder nadenken koste wat het kost geen kind moet komen.

Ik denk dat die geweldig doordachte keuze nogal tegenvalt bij bewust kinderloze, het is meer dan er argumenten worden verzonnen om de toch al genomen weg te verklaren. Net zoals bij mensen die wel kinderen willen er argumenten worden gezocht om om hun al genomen weg te verklaren.
je bovenste kan ik niet helemaal volgen, de onderste daarentegen wel.
ik ken geen mensen zonder kinderen die 'koste wat het kost een kind voorkomen' om heel eerlijk te zijn.
maar doe mij een lol (doe eens gek) en vraag aan mensen die kinderen hebben of en waarom ze ooit besloten hebben om op een dag de pil door het toilet te spoelen en voor kinderen te gaan oefenen.
en vraag door.
dat doe ik nl ook geregeld (eigenlijk net zo vaak als aan mij gevraagd wordt waarom ik ze niet heb) en dan ontdek je vanzelf dat de overgrote meerderheid er inderdaad niet vooraf goed over heeft nagedacht.
het grootste taboe in NL is m.i. achteraf spijt van kinderen, hoor je nooit iets over, behalve op feestjes waar mensen iets te veel gedronken hebben en er ook kinderlozen aanwezig zijn, want spijt hebben van je keuze om kinderen te krijgen is echt not done blijkbaar, alsof mensen dat soort gevoelens kunnen uitschakelen.
pi_129860907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef WRH het volgende:

[..]

je bovenste kan ik niet helemaal volgen, de onderste daarentegen wel.
ik ken geen mensen zonder kinderen die 'koste wat het kost een kind voorkomen' om heel eerlijk te zijn.
maar doe mij een lol (doe eens gek) en vraag aan mensen die kinderen hebben of en waarom ze ooit besloten hebben om op een dag de pil door het toilet te spoelen en voor kinderen te gaan oefenen.
en vraag door.
dat doe ik nl ook geregeld (eigenlijk net zo vaak als aan mij gevraagd wordt waarom ik ze niet heb) en dan ontdek je vanzelf dat de overgrote meerderheid er inderdaad niet vooraf goed over heeft nagedacht.
het grootste taboe in NL is m.i. achteraf spijt van kinderen, hoor je nooit iets over, behalve op feestjes waar mensen iets te veel gedronken hebben en er ook kinderlozen aanwezig zijn, want spijt hebben van je keuze om kinderen te krijgen is echt not done blijkbaar, alsof mensen dat soort gevoelens kunnen uitschakelen.
Ken je die niet, ik ken zelfs mensen die weg zijn gegaan bij hun partner omdat die wel kinderen wilde. Dat terwijl de relatie verder goed was. Ken zelfs mensen die weggegaan zijn omdat de partner "perongelijk"(is wat twijvelachtig in het geval die ik ken) zwanger werd en toen het kind hield. Of die de knokpartij aangaan om zo vroeg mogelijk gesteriliseerd te worden.

Maar laten we eerlijk zijn, de echte reden waarom jij geen kinderen hebt is omdat je geen behoefte hebt aan kinderen, je ziet het niet als verrijking van je leven. Alle andere argumenten ten spijt(genoeg mensen op de wereld bv) gaat het gewoon daarom. Ook daar kom je achter als je door zou vragen, iets wat je ook in dit soort discussie's steeds weer ziet(in het echt vraag ik nooit door, sterker nog vraag ik niet eens waarom iemand geen kinderen heeft).
Zo is de echte reden waarom mensen wel aan kinderen beginnen dat ze daar wel behoefte aan hebben, het wel zien als verrijking van hun leven.
In beide gevallen gaat het uiteindelijk om gevoel, alleen zie ik sommige bewust kinderloze hun uiterste best doen om net te doen alsof dat niet zo is.
pi_129861024
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn, de echte reden waarom jij geen kinderen hebt is omdat je geen behoefte hebt aan kinderen, je ziet het niet als verrijking van je leven.
helemaal mee eens.
alleen het onderzoek waar over gesproken werd, geeft aan dat er een verband bestaat tussen IQ en blijkbaar het gevoel missen om kinderen te krijgen.
dus ja, mee eens dat ik en met mij heel veel kinderlozen vaak wel rationele argumenten benoemen maar die vooral gebruiken om het gebrek aan de kinderwens te onderbouwen, lijkt het erop dat dat ontbreken van die kinderwens wel degelijk IQ gerelateerd is.

misschien dat bij vrouwen met een hoger IQ automatisch het gevoel om kinderen te willen krijgen daardoor onderdrukt wordt? ik heb geen idee.
pi_129861174
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:43 schreef WRH het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
alleen het onderzoek waar over gesproken werd, geeft aan dat er een verband bestaat tussen IQ en blijkbaar het gevoel missen om kinderen te krijgen.
dus ja, mee eens dat ik en met mij heel veel kinderlozen vaak wel rationele argumenten benoemen maar die vooral gebruiken om het gebrek aan de kinderwens te onderbouwen, lijkt het erop dat dat ontbreken van die kinderwens wel degelijk IQ gerelateerd is.

misschien dat bij vrouwen met een hoger IQ automatisch het gevoel om kinderen te willen krijgen daardoor onderdrukt wordt? ik heb geen idee.
Ik weet niet of dat werkelijk waar is, het gaat meer om hoger opgeleid, wat vaak een drukkere carriere met zich meebrengt die aardig om zeep wordt geholpen door het nemen van kinderen, zeker op jongere leeftijd.(voor vrouwen dan!)
Denk dat het minder met IQ te maken heeft en meer met hoe de maatschappij in elkaar steekt.

Misschien is het ook wel een biologisch iets, dat door de overbevolking mensen minder geneigd zijn kinderen te nemen, dat dat in de sociale evolutie wat ingebakken zit. Kinderen worden ook als steeds belangrijker gezien, er wordt veel meer moeite gestopt in de kinderen die wel geboren worden.

Het onderzoek is wat kort door de bocht, ik durf zelfs te betwijvel of ze wel het IQ van al die vrouwen gemeten hebben.
pi_129861209
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

I

Misschien is het ook wel een biologisch iets, dat door de overbevolking mensen minder geneigd zijn kinderen te nemen, dat dat in de sociale evolutie wat ingebakken zit.

dat is inderdaad ook een interessante mogelijkheid
pi_129861251
Kleine toevoeging nog, zelfs het zeggen dat je voor later misschien een kinderwens hebt maakt het al lastiger om een goede carriere op te bouwen voor vrouwen. Het is een "verboden" vraag, maar hij wordt wel gesteld en heeft veel impact op je verdere leven als vrouw.
Is een beetje zwart/wit neergezet, maar dit is wel vaak de waarheid. Dat geeft een zekere sociale druk om geen kinderen te willen als je je in bepaalde kringen wil bewegen.
pi_129862894
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat werkelijk waar is, het gaat meer om hoger opgeleid, wat vaak een drukkere carriere met zich meebrengt die aardig om zeep wordt geholpen door het nemen van kinderen, zeker op jongere leeftijd.(voor vrouwen dan!)
Denk dat het minder met IQ te maken heeft en meer met hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Nee dus. Het onderzoek gaat er over dat bij een stijging van 15 IQpunten de drang naar het hebben van kinderen met 25 % afneemt. Dat heeft dus niets met hoger opgeleid of carriere te maken. Lees het nog maar eens goed.

Ik vind dat wel interessant. Omdat ik een IQ heb van tussen 135 en 140 en dus inderdaad geen enkele drang heb om kinderen te krijgen.

Wat ik trouwens ook van die kulargumenten vind om wel kinderen te nemen: "dan ben je later niet alleen", "het is zo leuk om iets van jezelf terug te zien in een kind". :')
pi_129863017
Hoe heeft hij dat onderzocht dan, want ik vind wel hetzelfde artikeltje terug, maar heb het onderzoek zelf niet gezien.
pi_129863056
Dan moet je dat onderzoek even opsporen. Lijkt met niet zo moeilijk. Het lijkt me ook niet zo moeilijk om het te onderzoeken, een IQ is eenvoudig vast te stellen (bij benadering).
  FOK!Fotograaf vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:42:31 #222
13368 NiGeLaToR
pi_129863083
Yes, ook hierin gaan we tegen de stroom in! :+
pi_129864456
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind dat wel interessant. Omdat ik een IQ heb van tussen 135 en 140 en dus inderdaad geen enkele drang heb om kinderen te krijgen.

shake hands: IQ 139, nooit kinderwens gehad. (en voor iemand begint over rammelende eierstokken later: ik ben 42)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:22:58 #224
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_129864502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, geen enkele twijvel, kinderen zijn hierin net als honden, er zitten voor- en nadelen aan, voor degene die kinderen willen wegen de voordelen zwaarder, voor degene die ze niet willen de nadelen.

En ook de mensen met kinderen dragen bij aan vanalles, ook voor jou. Daarbij mag kinderbijslag van mij best verdwijnen, niet nodig en ook nooit nodig gehad. Ik vind het een prima idee dat mensen die kinderen willen daar ook zelf voor moeten kunnen zorgen.

Het is juist dat bewust kinderloze vaak een nogal aanvallende toon hebben, net als waar ik op reageerde, dat die arme hoogopgeleide mensen moeilijker aan kinderen kunnen beginnen omdat zij fulltime moeten werken, dat die mensen die kiezen voor geen kind wel kunnen nadenken en daarom geen kind nemen en ga zo maar door.

Ik vind niets mis met de keuze om geen kind te nemen, begrijp niet zo goed waarom je dan altijd de ander moet gaan aanvallen, zeker als er dan in 1 adem gezegd wordt hoe vervelend het is dat anderen dan weer tegen hun zeggen dat ze zich wel bedenken, hun keuze in twijvel trekken.
Waarom zou je je dan zelf opstellen als die mensen die je zo verschrikkelijk irri vindt?
Je doet net alsof je niet ronduit agressief overkwam in de post die ik quote, terwijl er geen enkele rede toe was. Je doet nu hypocriet en dat zal wel onderdeel zijn van het probleem I guess, je bent niet eerlijk voor jezelf. Het zal mij een worst wezen of iemand kinderen heeft, jij bent degene met een probleem in de 'discussie'.

Of loop je ook over straat en wens je ieder de kanker toe en gaat dan klagen als ze agressief terug reageren |:(

Spijt hebben van kinderen is natuurlijk een enorm taboe (zelfs voor de persoon zelf), dus dat lijkt me de rede van de agressie, niet zo'n rare denkstap zou ik zo zeggen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_129865442
Ronduit agressief omdat er huilie huilie staat??? Serieus, dat vergelijken met het idee dat ik op straat mensen de kanker toe zou wensen????? Overdrijf je niet een beetje veel? Heb je wel gelezen waarop ik reageerde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')