abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129715852
Gisteren kwam ik hier in een topic terecht waarin iemand had gezegd dat hij op speciaal onderwijs had gezeten, hier werden allemaal domme reacties op geplaatst. Dat je op speciaal onderwijs hebt gezeten wil nog niet zeggen dat je dom bent, sterker nog: ik kom heel veel scholieren tegen bij ons in de buurt waarvan ik denk ''En die denkt het later te gaan redden?'' Oké, het klinkt hard, maar het is wel zo. Luidruchtig, niet sociaal, geen goede manieren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het ergste vind ik nog dat als je voorbij loopt/fietst en je maar een klein beetje anders bent, je gelijk uitgescholden word. Nu mijn vraag: Wie heeft er hier een handicap en heeft op speciaal onderwijs gezeten. Ikzelf ben ook gehandicapt en heb heel mijn leven op speciaal onderwijs gezeten, nu heb ik een baan waar ik helemaal op mijn plekje zit. Zo, nu jullie..
pi_129715976
ts is dom.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_129715986
sorry ts, maar je vroeg er wel een beetje om hoor.
pi_129716003
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:52 schreef Blondje_93 het volgende:
Gisteren kwam ik hier in een topic terecht waarin iemand had gezegd dat hij op speciaal onderwijs had gezeten of, hier werden allemaal domme reacties op geplaatst. Dat je op speciaal onderwijs hebt gezeten of nog zit wil nog niet zeggen dat je dom bent, sterker nog: ik kom heel veel scholieren tegen bij ons in de buurt waarvan ik denk ''En die denkt het later te gaan redden?'' Oké, het klinkt hard, maar het is wel zo. Luidruchtig, niet sociaal, geen goede manieren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het ergste vind ik nog dat als je voorbij loopt/fietst en je maar een klein beetje anders bent, je gelijk uitgescholden word. Nu mijn vraag: Wie heeft er hier een handicap en heeft op speciaal onderwijs gezeten. Ikzelf ben ook gehandicapt en heb heel mijn leven op speciaal onderwijs gezeten, nu heb ik een baan waar ik helemaal op mijn plekje zit. Zo, nu jullie..
pi_129716026
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:56 schreef HaywoodJablome het volgende:
sorry ts, maar je vroeg er wel een beetje om hoor.
Boeit me niet, ik heb deze vraag niet voor niks gesteld.
pi_129716027
Als je op speciaal onderwijs terecht komt betekend dat niet dat je retarded bent, het betekent wel dat je het flink verneukt hebt en dus snel als loser wordt gezien.
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:58:36 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129716037
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:58 schreef Zolder het volgende:
Als je op speciaal onderwijs terecht komt betekend dat niet dat je retarded bent, het betekent wel dat je het flink verneukt hebt en dus snel als loser wordt gezien.
Nee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_129716039
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:58 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Boeit me niet, ik heb deze vraag niet voor niks gesteld.
gelukkig maar :D
pi_129716040
Klopt, iemand op het speciaal onderwijs hoeft niet dom te zijn. Het is ook gewoon werkgelegenheid. Zonder al die 'special' leerlingen zou er minder werkgelegenheid zijn. Een uitgedachte rattenplan.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_129716053
quote:
Gisteren kwam ik hier in een topic terecht waarin iemand had gezegd dat hij op speciaal onderwijs had gezeten, hier werden allemaal domme reacties op geplaatst. Dat je op speciaal onderwijs hebt gezeten wil nog niet zeggen dat je dom bent, sterker nog: ik kom heel veel scholieren tegen bij ons in de buurt waarvan ik denk ''En die denkt het later te gaan redden?'' Oké, het klinkt hard, maar het is wel zo. Luidruchtig, niet sociaal, geen goede manieren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het ergste vind ik nog dat als je voorbij loopt/fietst en je maar een klein beetje anders bent, je gelijk uitgescholden word. Nu mijn vraag: Wie heeft er hier een handicap en heeft op speciaal onderwijs gezeten. Ikzelf ben ook gehandicapt en heb heel mijn leven op speciaal onderwijs gezeten, nu heb ik een baan waar ik helemaal op mijn plekje zit. Zo, nu jullie..
op de sociale werkplaats?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129716090
Wat is speciaal onderwijs dan? Want het klinkt echt alsof je een zeer getalenteerd leerling moet zijn die bevoorrecht is om van zulks custom made onderwijs gebruik te mogen maken.
pindazakje
pi_129716119
hoi
pi_129716144
pics van je zusje?
pi_129716177
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is speciaal onderwijs dan? Want het klinkt echt alsof je een zeer getalenteerd leerling moet zijn die bevoorrecht is om van zulks custom made onderwijs gebruik te mogen maken.
alles waar je met een busje naartoe gebracht moet worden?
pi_129716185
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee. Op het gemeentehuis ;)
pi_129716205
Ik ben heel blij voor Ts dat hij blij is met zijn werk!
Ik zie soms de mannen wandelen door de straat, lekker bruin, sigaret erbij en lunch in de open lucht en denk; dat wil ik ook wel. Gewoon niet meer nadenken en vooral nergens zorgen over maken.
Hier staat niets.
pi_129716214
quote:
Google het eens.. Kan me niet voorstellen dat je het niet kent, het woord zegt het toch al?
pi_129716221
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:03 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Je mag op het knopje drukken waar het bonnetje uitkomt?
pi_129716260
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:04 schreef Prospos het volgende:
Ik ben heel blij voor Ts dat hij blij is met zijn werk!
Ik zie soms de mannen wandelen door de straat, lekker bruin, sigaret erbij en lunch in de open lucht en denk; dat wil ik ook wel. Gewoon niet meer nadenken en vooral nergens zorgen over maken.
Ehh, ik ben een zij.. Maar ja, maakt niet uit xD
pi_129716277
Hier TS op het gemeentehuis:

Rechtsonderin.
pi_129716291
Jammer van al die negatieve reacties hier. Mooi dat je ondanks je 'beperkingen' je plek hebt gevonden in deze maatschappij. Beter dan van die stinkhippies die de hele dag niks doen en alleen maar WAJONG trekken en keyboard spelen.
pi_129716309
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:06 schreef Rectum het volgende:
Jammer van al die negatieve reacties hier. Mooi dat je ondanks je 'beperkingen' je plek hebt gevonden in deze maatschappij. Beter dan van die stinkhippies die de hele dag niks doen en alleen maar WAJONG trekken en keyboard spelen.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens.
pi_129716325
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:06 schreef Zolder het volgende:

Hier TS op het gemeentehuis:

[ afbeelding ]

Rechtsonderin.
Gezellig
pi_129716344
quote:
Wat een reactie. Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129716375
quote:
Inderdaad. Ik moet er niet aan denken om hele dagen thuis te zitten
pi_129716380
Oké leuk voor je. Maar wat kan mij het verrotten dat je een leuk baantje heb of in de goot ligt te verrotten..
Mensen die speciaal onderwijs hebben gedaan behoren toch echt tot de sociaal zwakkeren. Deal with it.

Logisch dat er grappen over worden gemaakt.
pi_129716396
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:10 schreef bombmannl het volgende:
Oké leuk voor je. Maar wat kan mij het verrotten dat je een leuk baantje heb of in de goot ligt te verrotten..
Mensen die speciaal onderwijs hebben gedaan behoren toch echt tot de sociaal zwakkeren. Deal with it.

Onzin.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129716413
Speciaal Onderwijs is een eufemisme voor onderwijs voor debieltjes. Of ze nu een tergend laag IQ hebben of een uit de hand gelopen gedragsprobleem doet er niet toe.

Ik smul altijd van de verhalen over taferelen die zich voordoen op een speciale school. Het is net een kleine mensen dierentuin/apenrots.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 15:12:36 ]
pi_129716516
quote:

Sociaal zwakkeren? Daar ben ik het niet mee eens. Weet je bv hoe hard mensen met een handicap moeten knokken om aan een goede en leuke baan te komen? En weetje, ze doen er ook hun best voor omdat ze echt willen en niet hele dagen thuis willen zitten! Daar zouden andere ''normale'' mensen nog wel eens wat van kunnen leren!
pi_129716541
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:15 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Sociaal zwakkeren? Daar ben ik het niet mee eens. Weet je bv hoe hard mensen met een handicap moeten knokken om aan een goede en leuke baan te komen? En weetje, ze doen er ook hun best voor omdat ze echt willen en niet hele dagen thuis willen zitten! Daar zouden andere ''normale'' mensen nog wel eens wat van kunnen leren!
pi_129716552
Die internethelden-reacties hier ook :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:17:02 #32
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_129716558
quote:
Ikzelf heb ook op speciaal onderwijs gezeten, was niet vanwege dat ik gehandicapt ben, maar ik had andere problemen waardoor ik daarop kwam, maar is niks mee met speciale school, want ik ken via mijn werk ook iemand die op speciaal onderwijs heeft gezeten, en zowel hij als ik doen daar dingen die andere mensen niet kunnen, en we hebben allebei best verantwoordelijkheidsgevoel en stressbestendigheid....
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:17:06 #33
391606 AF_
AltijdKapot
pi_129716560
Ik hoorde over dit topic in een ander topic. Nou meer heb ik niet te melden
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
pi_129716657
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:17 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ikzelf heb ook op speciaal onderwijs gezeten, was niet vanwege dat ik gehandicapt ben, maar ik had andere problemen waardoor ik daarop kwam, maar is niks mee met speciale school, want ik ken via mijn werk ook iemand die op speciaal onderwijs heeft gezeten, en zowel hij als ik doen daar dingen die andere mensen niet kunnen, en we hebben allebei best verantwoordelijkheidsgevoel en stressbestendigheid....
Ja, inderdaad! Oké, ik doe misschien niet hetzelfde werk als mijn collega's maar ik werk wel net zo hard. Ook krijg ik zelfs complimenten dat ze zo blij met me zijn en ik hun werk uit handen neem zodat zij meer tijd hebben voor ander werk wat er nog ligt. Dit zouden ze niet zeggen als ik mijn werk slecht zou doen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:21:46 #35
408723 F1978
pi_129716718
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:19 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad! Oké, ik doe misschien niet hetzelfde werk als mijn collega's maar ik werk wel net zo hard. Ook krijg ik zelfs complimenten dat ze zo blij met me zijn en ik hun werk uit handen neem zodat zij meer tijd hebben voor ander werk wat er nog ligt. Dit zouden ze niet zeggen als ik mijn werk slecht zou doen.
oke goed bezig in dat geval ja....ikzelf krijg ook van collega's en heel soms de baas ook wel leuke dingen te horen, kijk bazen zeggen zoiezo bijna nooit wat natuurlijk, maar soms is het de moeite waard wat ze zeggen hihihi
pi_129716741
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:19 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

klinkt een beetje of ze je als een kind behandelen, of valt dat mee?
pi_129716766
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

klinkt een beetje of ze je als een kind behandelen, of valt dat mee?
Nee, gelukkig niet!
pi_129716798
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:23 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet!
dan is het goed ^O^
maargoed, even serieus, ik denk dat mensen bij 'speciaal' onderwijs al snel denken aan mensen die regulier onderwijs niet aankunnen vanwege IQ problemen, en dat daar het idee vandaan komt dat iedereen dom zou zijn.
gok ik hoor.
pi_129716833
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:24 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

dan is het goed ^O^
maargoed, even serieus, ik denk dat mensen bij 'speciaal' onderwijs al snel denken aan mensen die regulier onderwijs niet aankunnen vanwege IQ problemen, en dat daar het idee vandaan komt dat iedereen dom zou zijn.
gok ik hoor.
Klopt wel, ja
pi_129716907
quote:

[..]

dan is het goed ^O^
gok ik hoor.
Dit dus.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129717004
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:28 schreef Greyson het volgende:

[..]

Dit dus.
Het klopt wel dat veel mensen dit denken. Mensen moeten niet zo zeiken!
pi_129717306
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:30 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Het klopt wel dat veel mensen dit denken. Mensen moeten niet zo zeiken!
iedereen heeft wel te maken met vooroordelen op de een of andere manier, daar moet je je gewoon niks van aantrekken :*
pi_129717628
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:39 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

iedereen heeft wel te maken met vooroordelen op de een of andere manier, daar moet je je gewoon niks van aantrekken :*
Jij hebt bijvoorbeeld last van het vooroordeel dat mensen denken dat je een man bent.
pi_129717679
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:51 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Jij hebt bijvoorbeeld last van het vooroordeel dat mensen denken dat je een man bent.
dat is gelukkig iets wat in het echte leven vrijwel nooit voorkomt :')
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:55:05 #45
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_129717755
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom moet je nou zo pesten :(
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:55:30 #46
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_129717768
quote:
Luidruchtig, niet sociaal, geen goede manieren en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je hebt daar het grotendeel van dit forum beschreven.
Dit is het einde.
pi_129717771
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:55 schreef Draganta het volgende:

[..]

omdat het een schot voor open doel was.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:57:33 #48
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_129717832
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:51 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Is het geen man dan?
Dit is het einde.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:59:35 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_129717895
quote:

Ik heb vroeger ook op een LOM school gezeten en toch me VWO en dergelijke gehaald en gedaan. Ik denk dat mensen die in vooroordelen en dergelijke trappen sociaal zwak zijn. Of zoals iemand het eens zij voor elk mens is wel een plaats te vinden. Het is door gebrek aan kwaliteit bij het management als dat niet goed gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_129718511
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:03 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Burgemeester, wethouder, baliemedewerker, koffiejuffrouw, schoonmaker of receptioniste?
pi_129718544
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:55 schreef Draganta het volgende:

[..]

Haha, op zo'n vraag over die sociale werkplaats reageer ik niet eens! xD
pi_129718562
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:55 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Je hebt daar het grotendeel van dit forum beschreven.
Ja, ik denk het ook.
pi_129718636
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook op een LOM school gezeten en toch me VWO en dergelijke gehaald en gedaan. Ik denk dat mensen die in vooroordelen en dergelijke trappen sociaal zwak zijn. Of zoals iemand het eens zij voor elk mens is wel een plaats te vinden. Het is door gebrek aan kwaliteit bij het management als dat niet goed gaat.
Daarbij wil ik nog toevoegen dat er van onze school elk jaar wel een paar leerlingen naar het voortgezet gingen en gewoon een opleiding hebben gevold en daarbij ook nog eens hun diploma hebben behaald!
pi_129718775
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Burgemeester, wethouder, baliemedewerker, koffiejuffrouw, schoonmaker of receptioniste?
Ik werk op de afdeling burgerzaken en belastingen en doe hierbij heel veel hand en spandiensten, maar ook gewoon klussen waarbij ik gegevens verwerk of up to date maak en dit soort klussen doe ik van 't begin tot 't eind. Collega's hoeven het maar 1 keer uit te leggen + te laten zien en ik kan aan de slag. Ik mag het nog steeds doen, dat zegt dus al genoeg ;)
pi_129719160
Als jij tevreden bent, waar maak je je dan druk over ? alsof je educatie of IQ zoveel zegt over de capaciteiten en intelligentie van een persoon. Een vakman in de bouw die enkel de middelbare school heeft afgemaakt, is op bepaalde punten intelligenter dan een wetenschapper en visa versa.
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:44:28 #56
408723 F1978
pi_129719647
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:20 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Ik werk op de afdeling burgerzaken en belastingen en doe hierbij heel veel hand en spandiensten, maar ook gewoon klussen waarbij ik gegevens verwerk of up to date maak en dit soort klussen doe ik van 't begin tot 't eind. Collega's hoeven het maar 1 keer uit te leggen + te laten zien en ik kan aan de slag. Ik mag het nog steeds doen, dat zegt dus al genoeg ;)
Klinkt als een drukke, maar wel leuke baan om te doen...en ik weet zeker dat de mensen daar trots op je zijn.. :Y
pi_129720052
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 16:55:18 ]
pi_129720635
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:31 schreef Wotte het volgende:
Als jij tevreden bent, waar maak je je dan druk over ? alsof je educatie of IQ zoveel zegt over de capaciteiten en intelligentie van een persoon. Een vakman in de bouw die enkel de middelbare school heeft afgemaakt, is op bepaalde punten intelligenter dan een wetenschapper en visa versa.
Klopt helemaal!!
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:12:57 #59
409163 SueFlay
Go ahead, make my day
pi_129720825
quote:
Chapeau voor je post Blondje :)
Wine is constant proof that god loves us and loves to see us happy
pi_129720923
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:12 schreef SueFlay het volgende:

[..]

Chapeau voor je post Blondje :)
Dank je!
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:34:21 #61
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129721735
Het is sowieso natuurlijk al vreemd om kinderen met leer- en gedragsproblemen bij elkaar te zetten.
Tevens vreemd dat TS speciaal onderwijs automatisch associeert met gehandicapt zijn.
pi_129721964
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:17 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Daarbij wil ik nog toevoegen dat er van onze school elk jaar wel een paar leerlingen naar het voortgezet gingen en gewoon een opleiding hebben gevold en daarbij ook nog eens hun diploma hebben behaald!
Nee!
Echt?
pi_129722101
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:34 schreef hugecooll het volgende:
Het is sowieso natuurlijk al vreemd om kinderen met leer- en gedragsproblemen bij elkaar te zetten.
Tevens vreemd dat TS speciaal onderwijs automatisch associeert met gehandicapt zijn.
Nee, dat doe ik niet. ik zat idd te twijfelen tussen ''handicap en speciaal onderwijs'' of en te gebruike. maar ja, wat maakt het uit..
pi_129722181
Op het speciaal onderwijs zitten alleen maar downies die niets kunnen. Beter schaffen ze die bodemloze put vanaf morgen al af!!!!
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:49:14 #65
179075 hugecooll
pi_129722261
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]
maar ja, wat maakt het uit..
Serieus? :')
pi_129722391
Speciaal onderwijs, dat heet tegenwoordig toch vmbo?
Fingerspitzgefühl
pi_129722392
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef Waterloos het volgende:
Op het speciaal onderwijs zitten alleen maar downies die niets kunnen. Beter schaffen ze die bodemloze put vanaf morgen al af!!!!
Beter hou jij je mond ;)
pi_129722581
100% liever een gehandicapte dude op me werk die het leuk vind om te komen werken en leergierig is (ook al kan hij/zij het wellicht allemaal niet zo goed of minder snel) dan een of andere hoeren wajong uitkering tokkie trekker die eigenlijk liever in het park euroshopper bier zit te drinken maar alleen maar komt omdat anders zijn uitkering ingetrokken word.

Goed topic, alleen wel op de verkeerde plaats. Veel zwart/wit zichtige internet helden hier.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_129723175
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Beter hou jij je mond ;)
Je ogen sluiten voor de werkelijkheid :')
pi_129724604
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:57 schreef iXVI het volgende:
100% liever een gehandicapte dude op me werk die het leuk vind om te komen werken en leergierig is (ook al kan hij/zij het wellicht allemaal niet zo goed of minder snel) dan een of andere hoeren wajong uitkering tokkie trekker die eigenlijk liever in het park euroshopper bier zit te drinken maar alleen maar komt omdat anders zijn uitkering ingetrokken word.

Goed topic, alleen wel op de verkeerde plaats. Veel zwart/wit zichtige internet helden hier.
Ja, inderdaad. Maar je hebt ook collega's zie over alles en nog wat kunnen zeiken en nergens tevreden mee zijn
pi_129724614
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:14 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Je ogen sluiten voor de werkelijkheid :')
Verklaar je nader ;)?
pi_129724644
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:00 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Maar je hebt ook collega's zie over alles en nog wat kunnen zeiken en nergens tevreden mee zijn
Nederlanders. :') Lekker nuilen over van alles en nog wat.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_129726879
ja, ik ben eerst naar een mytylschool gegaan vanaf mn 7e ofzo(daar voor normaal onderwijs maar ik haalde het niet,klassen waren te groot en alles ging te snel) toen op mn 14e naar een LOM school en uiteindelijk nog een paar jaar naar IVBO(ook weer kleine klassen) en daar op mn 18e ofzo een diploma gehaald voor de zorg.
toen op MBO nivo 2 Bejaardenhelpende gedaan en daarna moeilijk werk kunnen vinden
mensen schrokken als ze hoorde dat ik een lichte handicap heb dus durfde mij dan niet aan te nemen.
terwijl ik op een rustiger tempo mn werk prima kan doen
maar met hulp. van een jobcoach een baan kunnen krijgen in een verzorgingshuis waar ik nu na 3 jaar een vast contract heb :)
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_129727275
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:01 schreef Ellatjuh het volgende:
ja, ik ben eerst naar een mytylschool gegaan vanaf mn 7e ofzo(daar voor normaal onderwijs maar ik haalde het niet,klassen waren te groot en alles ging te snel) toen op mn 14e naar een LOM school en uiteindelijk nog een paar jaar naar IVBO(ook weer kleine klassen) en daar op mn 18e ofzo een diploma gehaald voor de zorg.
toen op MBO nivo 2 Bejaardenhelpende gedaan en daarna moeilijk werk kunnen vinden
mensen schrokken als ze hoorde dat ik een lichte handicap heb dus durfde mij dan niet aan te nemen.
maar met hulp. van een jobcoach een baan kunnen krijgen in een verzorgingshuis waar ik nu na 3 jaar een vast contract heb :)
Een vast contract, dat is niet verkeerd en al helemaal niet als je het er naar je zin hebt. Leuk voor je! :)
pi_129727479
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:01 schreef Ellatjuh het volgende:
Ik heb een jaar een leer-werkbaan en die loopt 1 november af. Het lullige is dat ik nu opzoek moet naar een andere baan i.v.m. bezuinigingen en ze geen mensen meer aan mogen nemen, ook omdat ik dan ook gelijk kan zien hoe het is om te moeten solliciteren. De baan die ik nu heb, dat is mede gekomen door een stage van een jaar. Als ik niks kan vinden zetten ze me niet op straat,, maar vind het toch een beetje lullig. Collega's zijn tevreden over me, ik doe m'n werk goed etc.. Er zitten collega's tussen die echt minder presteren hoor, of waarvan je denkt ''Waarom werken die hier''

Het andere lullige is, dat ze het eind 2012 al hierover hadden en er in december een inhuurkracht voor 3 dagen in de week bijkwam en een maand terug weer 1! Wat is dan het verschil?
pi_129730084
heb je geen recht op hulp met het vinden van wat anders.
ik heb ook al een paar keer gehad dat ze elders mn contract niet wilde verlengen maar dan on ik weer beroep doen op hulp.
en bedrijven krijgen vaak extra geld als ze iemand met een wajong aannemen dus dat is ook wel aantrekkelijk..
maar voor die regeling had ik mn jobcoach die kon dat uitleggen aan een bedrijf dat het interessant kon zijn om mij een kans te geven.

ik ben erg blij met mn vaste contract maar in deze tijden maakt het weinig uit of het vast of tijdelijk is..
veel mensen raken hun baan idd kwijt..
pi_129733605
quote:
En dan alle kinderen die erop zitten naar de normale basisschool ?
pi_129733712
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:08 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Klopt helemaal!!
Waarom moest je naar het speciaal onderwijs dan ?
pi_129733871
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:12 schreef Ellatjuh het volgende:
heb je geen recht op hulp met het vinden van wat anders.
ik heb ook al een paar keer gehad dat ze elders mn contract niet wilde verlengen maar dan on ik weer beroep doen op hulp.
en bedrijven krijgen vaak extra geld als ze iemand met een wajong aannemen dus dat is ook wel aantrekkelijk..
maar voor die regeling had ik mn jobcoach die kon dat uitleggen aan een bedrijf dat het interessant kon zijn om mij een kans te geven.

ik ben erg blij met mn vaste contract maar in deze tijden maakt het weinig uit of het vast of tijdelijk is..
veel mensen raken hun baan idd kwijt..
ik heb idd wel een jobcoach die me goed helpt maar ik blijf het lullig vinde allemaal
pi_129733978
quote:
wat is jou probleem, aandacht te kort ofzo?
pi_129734167
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:57 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Is het geen man dan?
nee.
pi_129743324
ja het is lullig maar je moet verder..
er over boos worden heeft geen zin.
pi_129744214
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:27 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

wat is jou probleem, aandacht te kort ofzo?
Ik denk dat dat zijn probleem is ja. Naar het speciaal onderwijs ermee!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:32:47 #84
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_129744803
Goed topic! En de reacties bewijzen maar weer eens hoe simpel er door bepaalde mensen wordt gedacht. Al die stoere mensen die het nodig vinden, na het lezen van de OP, om alsnog beledigende opmerkingen te maken, van dat type lui vraag ik me wel eens af wie dat nou eigenlijk zijn. In real life ook zo stoer? Of nou juist net weer niet. Echt een beetje triest om te lezen allemaal, bah! :N

Ik heb zelf geen speciaal onderwijs genoten, maar als ik in deze tijden jong was geweest, had dat wellicht zomaar geweest kunnen zijn. ;) Door mijn werk, maar ook privé, kom ik wel mensen tegen die speciaal onderwijs hebben genoten en dat zijn stuk voor stuk prima mensen, vaak juist net even meer authenthiek zelfs. Maar goed, dat is ook generaliseren. ;)

TS, fijn dat je op een plek terecht bent gekomen waar je je fijn voelt, dat is zoveel waard! :)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_129745997
Ik heb een neef.. hij is nu 40 .. toen ie in de 4de klas van de basisschool zat, moest ie naar de lom school, omdat ie alleen maar speelde, niet naar de meester luisterde enz..

toen ie 13 was, mocht ie naar de land en tuinbouwschool... daarna ging ie naar de MEAO, daarna naar de HEAO vervolgens ging ie rechten studeren... daarna ging ie werken op het ministerie van VROM en nu heeft ie een eigen bedrijf als accountant
pi_129748868
Goedso meis :) ! Leuk dat je je plekje hebt gevonden ;) sommige hier moeten zich echt schamen. ik herken je verhaal wel een beetje want mijn vrouw (tieneke) is aan een kant van haar gezicht verlamd geraakt bij haar geboorte en is een spast. Ze heeft desondanks een goede baan als medewerker bij de lokale supermarkt hier (ze begroet de klanten bij de broodjesafdeling). We houden heel veel van elkaar en dat is het enige wat voor mij telt haha (L)
pi_129751579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:32 schreef SiennaForrest het volgende:
Goed topic! En de reacties bewijzen maar weer eens hoe simpel er door bepaalde mensen wordt gedacht. Al die stoere mensen die het nodig vinden, na het lezen van de OP, om alsnog beledigende opmerkingen te maken, van dat type lui vraag ik me wel eens af wie dat nou eigenlijk zijn. In real life ook zo stoer? Of nou juist net weer niet. Echt een beetje triest om te lezen allemaal, bah! :N

Ik heb zelf geen speciaal onderwijs genoten, maar als ik in deze tijden jong was geweest, had dat wellicht zomaar geweest kunnen zijn. ;) Door mijn werk, maar ook privé, kom ik wel mensen tegen die speciaal onderwijs hebben genoten en dat zijn stuk voor stuk prima mensen, vaak juist net even meer authenthiek zelfs. Maar goed, dat is ook generaliseren. ;)

TS, fijn dat je op een plek terecht bent gekomen waar je je fijn voelt, dat is zoveel waard! :)
Bedankt voor je reactie! Fijn dat er ook nog mensen zijn die er wel normaal mee om kunnen gaan:)
pi_129751627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:32 schreef arjan1212 het volgende:
Ik heb een neef.. hij is nu 40 .. toen ie in de 4de klas van de basisschool zat, moest ie naar de lom school, omdat ie alleen maar speelde, niet naar de meester luisterde enz..

toen ie 13 was, mocht ie naar de land en tuinbouwschool... daarna ging ie naar de MEAO, daarna naar de HEAO vervolgens ging ie rechten studeren... daarna ging ie werken op het ministerie van VROM en nu heeft ie een eigen bedrijf als accountant
Wow! Zo zie je maar hoe mensen kunnen veranderen met de tijd!
pi_129751680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:15 schreef Kesefkesef het volgende:
Goedso meis :) ! Leuk dat je je plekje hebt gevonden ;) sommige hier moeten zich echt schamen. ik herken je verhaal wel een beetje want mijn vrouw (tieneke) is aan een kant van haar gezicht verlamd geraakt bij haar geboorte en is een spast. Ze heeft desondanks een goede baan als medewerker bij de lokale supermarkt hier (ze begroet de klanten bij de broodjesafdeling). We houden heel veel van elkaar en dat is het enige wat voor mij telt haha (L)
Dat vind ik nou leuk om te horen!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:47:28 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_129752090
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:15 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Beste Blondje_93, op het internet zitten nu eenmaal veel lui die het cool/stoer/grappig vinden om zo lomp mogelijk te reageren en/of alles wat anders is dan het eigen af te kraken. (Heel af en toe kan dit m.i. zelfs wel eens een keer grappig zijn, mits het op originele wijze wordt gedaan).

Zie ook de wo versus hbo discussies en discussies waarin binnen het wo opleidingen worden afgekraakt omdat ze minder goed zouden zijn dan andere opleidingen, etc.

Elk normaal denkend mens weet dat het juist goed is dat je vanuit een bepaalde positie met extra hard en eerlijk werken een betere positie krijgt. En dat deze betere positie niet altijd een toppositie hoeft te zijn maakt verder geen zak uit. Behalve op het internet waar men er dus een sport van maakt alles af te kraken.
Krekker is de bom!
pi_129752301
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Beste Blondje_93, op het internet zitten nu eenmaal veel lui die het cool/stoer/grappig vinden om zo lomp mogelijk te reageren en/of alles wat anders is dan het eigen af te kraken. (Heel af en toe kan dit m.i. zelfs wel eens een keer grappig zijn, mits het op originele wijze wordt gedaan).

Zie ook de wo versus hbo discussies en discussies waarin binnen het wo opleidingen worden afgekraakt omdat ze minder goed zouden zijn dan andere opleidingen, etc.

Elk normaal denkend mens weet dat het juist goed is dat je vanuit een bepaalde positie met extra hard en eerlijk werken een betere positie krijgt. En dat deze betere positie niet altijd een toppositie hoeft te zijn maakt verder geen zak uit. Behalve op het internet waar men er dus een sport van maakt alles af te kraken.
Klopt helemaal
pi_129755482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:37 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Dat vind ik nou leuk om te horen!
we hebben ook een paar video's op xhamster als je geïnteresseerd bent
pi_129755708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:35 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

we hebben ook een paar video's op xhamster als je geïnteresseerd bent
Wat is Xhamster :$? Nickname, site of forum?
pi_129755745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:41 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Wat is Xhamster :$? Nickname, site of forum?
Dat is een porno site
pi_129755777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:43 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dat is een porno site
Daar ben ik nu ook achter ja xD
pi_129755783
haha helemaal niet
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:44:36 #97
408723 F1978
pi_129755810
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:43 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook achter ja xD
hahahahaha nieuwsgierig jij he xD
pi_129755830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:43 schreef Kesefkesef het volgende:
haha helemaal niet
''just porn, no bullshit'' en op google staat ook dat t idd een pornosite is, hoor
pi_129755859
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:44 schreef F1978 het volgende:

[..]

hahahahaha nieuwsgierig jij he xD
Haha, voor alles is een eerste keer toch xD
pi_129755991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

''just porn, no bullshit'' en op google staat ook dat t idd een pornosite is, hoor
haha dat is een grapje van google

je moet naar de website gaan xd is echt leuk niet wat je ervan denkt
pi_129756022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:48 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

haha dat is een grapje van google

je moet naar de website gaan xd is echt leuk niet wat je ervan denkt
Ehh, ok. En als ik op die site ben?
pi_129756059
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:49 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Ehh, ok. En als ik op die site ben?
zijn familiefilmpjes, gewoon een keer gezellig kijken ;) haha
pi_129756122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:50 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

zijn familiefilmpjes, gewoon een keer gezellig kijken ;) haha
Juist ja..
pi_129756163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:52 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Juist ja..
je h3bt zelfs de 0ptie om zelf een filmpje toe te voegen hehehe :$
pi_129756179
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:53 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

je h3bt zelfs de 0ptie om zelf een filmpje toe te voegen hehehe :$
Hoeft van mij niet zo nodig..;)
pi_129756243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:53 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Hoeft van mij niet zo nodig..;)
sulle we cammen (L) ?
pi_129756340
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:55 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

sulle we cammen (L) ?
Omg, hoe oud ben je? Heb je serieus een vrouw of is dat verzonnen?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:59:09 #108
408723 F1978
pi_129756375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Haha, voor alles is een eerste keer toch xD
ja idd....maakt je gelukkig extra spannend xD
pi_129756650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:58 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Omg, hoe oud ben je? Heb je serieus een vrouw of is dat verzonnen?
43

haha
dit ben ik

pi_129756752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:06 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

43

haha
dit ben ik

[ afbeelding ]
Haha, vast.
pi_129756839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:09 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Haha, vast.
wrm geloof je me niet schat

lol
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:13:56 #112
179075 hugecooll
pi_129756876
Heel d'r topic om zeep geholpen :')
pi_129756930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:12 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

wrm geloof je me niet schat

lol
Je komt meer over als zo'n jochie die er op kickt meisjes/vrouwen uit de kleren te krijgen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:17:48 #114
179075 hugecooll
pi_129756967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:16 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Je komt meer over als zo'n jochie die er op kickt meisjes/vrouwen uit de kleren te krijgen.
Hij is een zogenoemde trol
pi_129756991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:16 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

ow dat is niet de bedoeling mij vrouw en ik zijn gristelijk dus zo mag je igenlijk niet denken haha ;@
pi_129799379
quote:
Bij speciaal onderwijs moet ik denken aan een ZMOK school of VMBO met LWOO (Leer Weg Ondersteunend Onderwijs) bijvoorbeeld.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:26:45 #117
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129799410
Ik zat ook een paar jaar op het speciaal onderwijs en heb daarna nog de uni gedaan :7
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129799443
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:26 schreef _Dido_ het volgende:
Ik zat ook een paar jaar op het speciaal onderwijs en heb daarna nog de uni gedaan :7
Ze zeiden tegen mij altijd dat er nooit wat van mij terecht zou komen, en nu speel ik in verschillende bandjes _O_
pi_129799591
quote:
Ik heb een handicap en heb op speciaal onderwijs gezeten.
Nu woon ik in psychiatrisch ziekenhuis en kan nog geen baan aan :')
Wel geprobeerd natuurlijk, tot mijn 19e gewoon volop meegedraaid in de maatschappij.
En over een paar jaar ga ik naar beschermd wonen :)
Twiddel
pi_129799716
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:33 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb een handicap en heb op speciaal onderwijs gezeten.
Nu woon ik in psychiatrisch ziekenhuis en kan nog geen baan aan :')
Wel geprobeerd natuurlijk, tot mijn 19e gewoon volop meegedraaid in de maatschappij.
En over een paar jaar ga ik naar beschermd wonen :)
Psychiatrisch ziekenhuis?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 18:37:29 ]
pi_129799770
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:37 schreef Braddie het volgende:

[..]

Psychiatrisch ziekenhuis?

_O-
Zulke figuren kom je hier niet tegen gelukkig :D
Twiddel
pi_129799879
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:38 schreef summer2bird het volgende:

[..]

_O-
Zulke figuren kom je hier niet tegen gelukkig :D
Zou wel komisch zijn om daar te zien :')
Anne is een heldin :D
pi_129819898
quote:
Onzin dit.
pi_129819919
quote:
Dit gaat gewoon over mij hé Rectum? ;)
Zoals altijd heb je al je oordeel over mij klaar, terwijl je nog nooit met me gepraat hebt 1 op 1, zoals onze Blondje_93 dat wél heeft ;)
pi_129819938
quote:

[..]

dan is het goed ^O^
gok ik hoor.
Het heeft niet zozeer te maken met IQ problemen, het kan van alles zijn.
Door bepaalde problemen in het verleden kan het zijn dat je dus *speciale* zorg nodig hebt, je kan ADHD hebben en daar door niet goed kunnen/willen leren.
Als je bijvoorbeeld een probleem hebt met je zicht kan je naar een speciale school.

Mensen linken speciaal onderwijs inderdaad aan mensen met een laag IQ, maar het kan door van alles komen, er is niet 1 specifieke reden, het is allemaal opgebouwd uit vooroordelen en speculaties, en daarom heeft het ook meteen een slechte naam en is iedereen die op Speciaal onderwijs heeft gezeten (Dus een school met LWOO of een ZMOK school) maar per direct dom, terwijl het niet persee IQ gerelateerd hoeft te zijn, maar ook Emotioneel kan zijn waardoor iemand een achterstand heeft van een bepaalde periode en het daarom op *normaal* onderwijs niet trekt.
pi_129819952
quote:
Aldus iemand die er duidelijk geen kaas van gegeten heeft, ga je mond eens spoelen zeg.
Er zijn zat mensen die er zitten om wat ik al meldde in een oudere post, bepaalde emotionele/fysieke redenen, heeft niks te maken met hoe je mentaal bent, het verschilt énorm per persoon.

En dat mensen meteen worden beschreven als "Downies" of mensen die "Niets Kunnen" laat maar zien wat voor een vooroordeel er nog over hangt.
pi_129820051
Om maar even met de deur in huis te vallen.

Ik heb óók speciaal onderwijs moeten volgen, en nee, niet omdat ze mij het stempeltje "dom" meegaven, of omdat ze mij een "Downie" vonden, maar vanwege Gedrag/Leer problemen.
Kwam voort uit ADHD.

Ik ben zo rond m`n 7e naar een ZMOK school gegaan (Na 2 basisscholen..) en dit was een ramp, er werd (van wat mij is verteld) absoluut geen aandacht aan mij geschonken en ik moest voor álles wel "Op de gang staan"
Daarna heb ik van m`n 8e tot m`n 12e 4 basisscholen gehad (M`n laatste heb ik afgemaakt, en daarna ben ik naar de Middelbare gegaan)

MIddelbare was eigenlijk niet heel veel anders, ik had heel veel last van m`n ADHD van m`n 12e - 16e wat resulteerde in iemand met een héél kort lontje, en ze hebben mij op m`n 1e middelbare school ook 2 weken voor de zomervakantie van het laatste jaar van school gekickt op m`n 14e, dus ik kon niet mee evalueren naar de 3e / 4e klas(ofwel *Bovenbouw* )

Toen heb ik een paar maanden thuis gelopen, want iedereen had natuurlijk mijn documentaties gelezen en geen enkele middelbare school in Het Gooi (Ja, HET GOOI) wilde mij nog.

Toen is het uiteindelijk zover gekomen dat ik op m`n 15e weer naar een schooltje ging, genaamd "ATC" en niet een normale middelbare school maar een "Arbeids Trainings Centrum" komt er op neer dat je word klaar gestoomt voor "De Grote Mensen Wereld" zoals ze dat noemde :')
Verschillende baantjes moeten doen, leren koken, documantaires gekeken over van alles en nog wat (Die documantaires zouden wel bijdrage aan een rustigere geest/gedachten gang)

Dit was overigens niet de fijnste plek i.v.m een heleboel verschillende culturen die constant met elkaar botste, en er was dus dagelijks wel 2x ruzie op die school (Daar wilde ik als onzekere puber niet tussen lopen)

Dus uiteindelijk ben ik daar weggegaan en heb ik 2 jaar! thuis gelopen..
Daarna kort op m`n 17e naar een schooltje gegaan waar ze probeerde doormiddel van psychiaters en psychologen met mij te praten, en probeerde los te wreken waar het probleem zat.

Hier kreeg ik al na 2 dagen! te horen dat ik een " Zware autist" zou zijn omdat ik heel erg graag naar muziek luisterde (Ze wisten niet dat ik muziek instrumenten bespeel cq muzikaal ben) En omdat ik elke text van Queen wel uit m`n hoofd wist (sja... Queen fan he :) )

Uiteindelijk heb ik het hier 4 maanden volgehouden totdat ze mijn ouders opbelde en doodleuk tegen ze vertelde dat ik van die school af moest want ik zei " Godverdomme " en dat was onacceptabel.

Daarna heb ik weer 6-8 maanden thuis gelopen en ben ik op m`n 18e op het Emaus College beland.

Dit werd aangekondigd als "`t Sheeren Loo"
Ik meteen googlen, en ik zag dat het een soort van verzorgingstehuis was voor jongeren met een licht/zwaar verstandelijke handicap.

Dus ik had natuurlijk al meteen zoiets van " Nee, hier ga ik niet heen, alleen omdat ik ADHD heb, en problemen met m`n ogen ga ik niet naar een school voor verstandelijk gehandicapte"
Maar ik moest en zou het proberen, wánt het Sheeren Loo gedeelte was niet van het Emaus, dat was onafhankelijk.

Ik daar heen, blijk je er echt álles te kunnen doen.
Ze hebben verschillende klassen met verschillende "gedragsproblemen" en ik vond het eigenlijk al meteen helemaal prima, ook omdat de leraren/leraressen verschrikkelijk aardig en behulpzaam waren, en ook goed om konden gaan met verschillende situaties (Er zat in mijn klas iemand met epileptie, en iemand met zwaar autisme, iemand die mensen schuw was, en een extreme ADHDer) En het ging echt per maand wel beter met die mensen in m`n klas :)

Uiteindelijk ben ik naar het "Stage" deel van het Emaus College doorgegroeit, wat in hield dat ik eerst moest laten zien wat ik kon, nou.. wat kan ik? Muziek maken, hoppa. 1x per week muziek verzorgen in het restaurantje daar (Ik blij :) )
Daarna wilde ze ook dat ik normaal werk ging verrichten.

Het begon met een "Beroepskeuze test" stelde niets voor, daar kwam uit dat ik auto`s moest poetsen, dit heb ik 7 weken volgehouden, en kwam er achter dat dit helemaal niets voor mij is.
daarna heb ik nog een paar weken als onderdeel van "Stage" meegelopen in een Sociale Werkplaats.

Wat mij daaraan opviel was dat het helemaal geen verstandelijk gehandicapte waren die er werkte maar gewoon normale jongeren zoals jij en ik, alleen hadden ze gedragproblemen of bepaalde fysiek tekortkomingen.. en bij sommige was dit zo erg uit de hand gelopen dat ze in een inrichting moesten, sja... dan kom je niet verder dan een sociale werkplaats 90% van de tijd helaas..

Dit heb ik 2 maanden volgehouden.

Daarna kwam er een diploma uitreiking, en ik was geslaagd, voor m`n VMBO diploma.
Vooroordelen over VMBO zijn er genoeg helaas, maar liever dat diploma in m`n zak met vooroordelen erbij, dan geen diploma, en dus nooit een fatsoenlijke baan.

Uiteindelijk ben ik in 2009 weggegaan van het Emaus en heb ik 2,5 jaar lang in een muziekwinkel in Hilversum gewerkt, heb ik de tijd van m`n leven gehad, en ik vond het super.

Daarna heb ik weer 1 jaartje niets gedaan, totdat ze bij een andere muziekzaak vroegen of ik in de huisband wilde spelen als toetsenist, helemaal prima. Dat is nu 1 van mijn baantjes.

Nu hebben we een pauze met de ene baan (Zomerstop) en ik werd afgelopen zaterdag gevraagd of ik niet toevallig vrijwilliger wilde zijn in de Pop/Rock/Jam band van een cultureel muziekcafe, nou.. Daar draai ik m`n hand graag voor om.

Vaak zijn het al kleine dingetjes die er voor zorgen dat het zich opstapelt en opstapelt tot 1 groter probleem, en dan ontkom je er vaak niet aan dat je dan aan het *Speciaal onderwijs* moet, en dat je dus bestempelt word als "Downie" of " Imbiciel" of *insert respectloze leus*

En natuurlijk heb ik op m`n laatste middelbare school Fok! ontdekt _O_

Sorry voor dit lange bericht, maar dit moest ik gewoon van mij af typen i.v.m speciaal onderwijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 03:32:35 ]
pi_129820080
mooie posting, braddie.
pi_129820491
Speciaal en particulier onderwijs gehad tot en met de middelbare school. Tap nu anti-lichamen af van hybridoma cellen(laboratorium medewerker bij biotech bedrijf).

Speciaal onderwijs is gewoon een dumpplek voor kinderen waar ze op het reguliere onderwijs geen raad mee weten. Leer problemen, gedrags problemen of toekomstig crimineel? Gewoon dumpen op een schooltje en het voor de sier speciaal onderwijs noemen. Al die lui die zo debiel reageren zouden er trouwens prima tussen passen, eenmaal het stempeltje op je hoofd en je komt er nauwelijks meer vanaf dus pas maar op ;).
pi_129820642
ook voor lichamelijk gehandicapten.
goed ik heb geen lichamelijke handicap, maar wel een lichte hersenbeschadiging en motorische niet zo sterk, maar heb heel wat jaren klasgenootjes in rolstoelen gehad of die achter een rollator liepen.
veel klasgenoten konden beter leren dan ik maar ik kon weer beter lopen.
en zeker op de mytylschool heb ik een leuke tijd gehad, daar werd iedereen geaccepteerd want je had allemaal wel wat.
en we hadden een zwembad met verstelbare bodem in school en met gym gingen we vaak de laatste les voor de vakantie op het springkussen.

tot ik naar mn middelbare school ging waar je wat minder beschermt was.
was een LOM school en daar kwam je ook mensen met gedragsproblemen tegen.
en ik kon niet zo van mij afbijten, maar uiteindelijk ook weer gered.
nu mag ik niet mopperen met mn vaste contract
pi_129829378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 03:02 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het heeft niet zozeer te maken met IQ problemen, het kan van alles zijn.
Door bepaalde problemen in het verleden kan het zijn dat je dus *speciale* zorg nodig hebt, je kan ADHD hebben en daar door niet goed kunnen/willen leren.
Als je bijvoorbeeld een probleem hebt met je zicht kan je naar een speciale school.

Mensen linken speciaal onderwijs inderdaad aan mensen met een laag IQ, maar het kan door van alles komen, er is niet 1 specifieke reden, het is allemaal opgebouwd uit vooroordelen en speculaties, en daarom heeft het ook meteen een slechte naam en is iedereen die op Speciaal onderwijs heeft gezeten (Dus een school met LWOO of een ZMOK school) maar per direct dom, terwijl het niet persee IQ gerelateerd hoeft te zijn, maar ook Emotioneel kan zijn waardoor iemand een achterstand heeft van een bepaalde periode en het daarom op *normaal* onderwijs niet trekt.
Accepteer nou maar dat mensen niet zo ver gaan tijdens het beoordelen van mensen.

Speciaal onderwijs? - Loser/ retard!
Dik? - Eet nog een broodje, nijlpaard
Stinken? - viezerik die nooit douched
hij heeft 1 x geblowd? - Wat een junk daar wil ik niets mee te maken hebben

Misschien doe jij dit zelf ook wel ;)
pi_129836074
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 03:35 schreef arjan1212 het volgende:
mooie posting, braddie.
Hij neemt tenminste de moeite ergens serieus op te reageren, kunnen we niet van iedereen zeggen! ;)
pi_129836969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:03 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Hij neemt tenminste de moeite ergens serieus op te reageren, kunnen we niet van iedereen zeggen! ;)
Dit
pi_129837659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:56 schreef Zolder het volgende:

[..]

Accepteer nou maar dat mensen niet zo ver gaan tijdens het beoordelen van mensen.

Speciaal onderwijs? - Loser/ retard!
Dik? - Eet nog een broodje, nijlpaard
Stinken? - viezerik die nooit douched
hij heeft 1 x geblowd? - Wat een junk daar wil ik niets mee te maken hebben

Misschien doe jij dit zelf ook wel ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:57 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Vmbo figuren met Nickelson jasjes, bijbehorend Petje, eventueel nog een schelle Aerox, in elke zin het woord "Kanker", Energy van Euroshopper, en natuurlijk... "Watsjeprobleem" roepen :)

Sums it up. *En dat zijn dan de jongens grotendeels *
Ook al zijn klachten over VMBO'ers vaak terecht, het is een beetje sneu als je daarover begint terwijl je zelf SO hebt gevolgd. :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:08:15 #135
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129837871
quote:
I see what you did there... of denk ik nu teveel door? :')
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:31:21 #136
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838450
@ braddie bedankt voor je levens verhaal, het interesseert ons heel veel gr. gr.

Ps zoek psycholoog
Centrum van het universum ben ik..
pi_129838510
Wat een achterlijke reactie, had niets anders verwacht
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:40:11 #138
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838640
Iedereen krijgt wel is wat naar z'n hoofd geroepen, wat verwacht je? als je naar speciaal Onderwijs gaat je wel eens wordt uitgemaakt voor autist of downie of wat dan ook.

Maar Denk je dat de normale middelbare school voor iedereen een pretje is? Je bent iets anders of ziet er anders uit en je wordt wel is uitgelachen of uitgescholden. Dat hoort er gewoon bij, kom is uit dat fantasie wereldje !
pi_129838683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:40 schreef Jv1994 het volgende:
Iedereen krijgt wel is wat naar z'n hoofd geroepen, wat verwacht je? als je naar speciaal Onderwijs gaat je wel eens wordt uitgemaakt voor autist of downie of wat dan ook.

Maar Denk je dat de normale middelbare school voor iedereen een pretje is? Je bent iets anders of ziet er anders uit en je wordt wel is uitgelachen of uitgescholden. Dat hoort er gewoon bij, kom is uit dat fantasie wereldje !
Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen 'is' typen in plaats van 'eens'.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:43:23 #140
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen 'is' typen in plaats van 'eens'.
Ja echt verschrikkelijk is het
pi_129838765
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Ja echt verschrikkelijk is het
Ja, 'is' betekent heel iets anders dan 'eens'. Als je die woorden verwisselt wordt je tekst veel minder begrijpelijk.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:46:07 #142
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ja, 'is' betekent heel iets anders dan 'eens'. Als je die woorden verwisselt wordt je tekst veel minder begrijpelijk.
Als je dat niet begrijpt is er echt iets mis met je, het is gewoon spreektaal
pi_129838863
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:46 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Als je dat niet begrijpt is er echt iets mis met je, het is gewoon spreektaal
Precies, spreektaal gebruik je bij het spreken, niet bij typen of schrijven.
pi_129838889
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:31 schreef Jv1994 het volgende:
@ braddie bedankt voor je levens verhaal, het interesseert ons heel veel gr. gr.

Ps zoek psycholoog
Pff, het is juist heel dapper dat iemand eerlijk durft te zijn over hoe hij is en wie hij is! Zelf doe ik het toch ook, dus hou op met dat gezeik op Braddie!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:48:50 #145
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Precies, spreektaal gebruik je bij het spreken, niet bij typen of schrijven.
En daarom zeg ik, als je spreektaal niet begrijpt wanneer het geschreven staat, ben je gewoon een debiel.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:50:16 #146
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129838962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:48 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Pff, het is juist heel dapper dat iemand eerlijk durft te zijn over hoe hij is en wie hij is! Zelf doe ik het toch ook, dus hou op met dat gezeik op Braddie!
Ja alleen was ik 3 minuten bezig met naar beneden scrollen voordat ik voorbij de comment van braddie was. Misschien volgende keer in een spoiler Brad ?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:52:20 #147
179075 hugecooll
pi_129839031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Zo'n gevoel heb ik bij het weglaten van verplichte komma's.
pi_129839697
quote:

[..]

Zo kan je bij iedereen wel verzinnen waarom zij dapper zouden zijn en verliest het woord dus zijn waarde.
pi_129839763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:13 schreef Zolder het volgende:

[..]

Zo kan je bij iedereen wel verzinnen waarom zij dapper zouden zijn en verliest het woord dus zijn waarde.
Dappere reactie.
pi_129840263
De mensen die onzin roepen en zeggen dat het doodnormaal is hebben het mis want die kinderen gaan toch niet voor niets naar speciaal onderwijs omdat ze in het normale onderwijs niet meedraaien? :')
pi_129840764
Verder heb ik wel respect voor mensen op het speciaal onderwijs want mij lijkt het ongelooflijk kut. Ik heb een vriend die vroeger zwaar autistisch was en op een speciale basisschool zat maar zo slim is dat hij na groep 8 naar een normale klas ging en hij heeft nooit meer autistische aanvallen zoals vroeger en is nu gewoon sociaal enzo.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:31:32 #152
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129850018
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:47 schreef BMTH182 het volgende:
Verder heb ik wel respect voor mensen op het speciaal onderwijs want mij lijkt het ongelooflijk kut. Ik heb een vriend die vroeger zwaar autistisch was en op een speciale basisschool zat maar zo slim is dat hij na groep 8 naar een normale klas ging en hij heeft nooit meer autistische aanvallen zoals vroeger en is nu gewoon sociaal enzo.
Autistische aanvallen?
pi_129850977
quote:

[..]

Normaal gesproken zou ik het niet zomaar neer gooien hoor, dit soort dingen zeker niet.
Maar dit moest er gewoon echt even uit. En het lucht enorm op.
pi_129854352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou ik het niet zomaar neer gooien hoor, dit soort dingen zeker niet.
Maar dit moest er gewoon echt even uit. En het lucht enorm op.
Nee, anders deel je nooit privédingen met Fok! :')
pi_131730783
Heb er ook gezeten de Belgische dan.
Ура для россии
pi_131787528
Wat een reacties in dit topic zeg. Belachelijk gewoon.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:04:12 #157
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_131787887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:56 schreef Unites het volgende:
:'(
pi_131789851
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:31 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Autistische aanvallen?
Flippen en schreeuwen als je een grapje maakt en dat soort dingen :')
Maar ik ken hem pas sinds de 2e dus heb hem nooit meegemaakt zo, wel van vrienden gehoord.
pi_131793609
quote:
Ach, de bekende vooroordelen he..
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 22:07:40 #160
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_131793929
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:56 schreef HaywoodJablome het volgende:
ts is dom.
dit
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_131803726
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ze zeiden tegen mij altijd dat er nooit wat van mij terecht zou komen, en nu speel ik in verschillende bandjes _O_
Dan hebben ze toch geen ongelijk gehad?
Hier schreef Flippiee het volgende: teringlijer
#FREEZWARTEPIET
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:13:49 #162
179075 hugecooll
pi_131804282
quote:
je bent zelf belachelijk
pi_131818096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

je bent zelf belachelijk
Want? Hij maakt tenminste geen domme en kwetsende opmerkingen.. ;)
pi_131818196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:07 schreef Jimbo het volgende:

[..]

dit
Hou gewoon je mond als je niks nuttigs te melden hebt ;)
  Redactie Frontpage zondag 6 oktober 2013 @ 16:40:08 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131903998
Weer zo'n speciaal onderwijsmongool die aandacht zoekt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131905835
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef JeMoeder het volgende:
Niet echt, ik ben tenminste iemand die zo'n topic aan durft te maken ;)

Als je alleen maar komt om te kutten, ga dan gewoon weg
  Redactie Frontpage zondag 6 oktober 2013 @ 17:44:13 #167
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131906354
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:29 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]

Niet echt, ik ben tenminste iemand die zo'n topic aan durft te maken ;)

Als je alleen maar komt om te kutten, ga dan gewoon weg
Ik geef mijn mening, mag dat niet? Daar is GC voor.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 17:51:34 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131906619
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef JeMoeder het volgende:
Ja, want alleen de perfecte mensen mogen om aandacht vragen, de rest moet maar fijn in een kerker verpieteren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Redactie Frontpage zondag 6 oktober 2013 @ 17:53:54 #169
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131906701
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:51 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ja, want alleen de perfecte mensen mogen om aandacht vragen, de rest moet maar fijn in een kerker verpieteren.
Daar ben ik het niet mee eens. Aandacht vragen kan ik niet tegen, wie het ook doet. Je bent wie je bent, maak er het beste van, maar druk het niet bij anderen door de strot. Iedereen heeft wel 'struggles' of hoe het tegenwoordig ook genoemd wordt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2013 @ 17:55:35 #170
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131906756
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Aandacht vragen kan ik niet tegen, wie het ook doet. Je bent wie je bent, maak er het beste van, maar druk het niet bij anderen door de strot. Iedereen heeft wel 'struggles' of hoe het tegenwoordig ook genoemd wordt.
Ja, en met aandacht en empathie kan je vaak goed over die 'struggles' heen komen. En anders helpt het gewoon. Niets mis mee dus.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131906848
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je mag op het knopje drukken waar het bonnetje uitkomt?
Nah, denk plantsoendienst, is ook gemeente
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:01:29 #172
179075 hugecooll
pi_131906956
quote:

[..]

een rugzakje
pi_131907804
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening, mag dat niet? Daar is GC voor.
Oh, van mij wel hoor
pi_131907871
quote:

[..]

Dit topic was dan ook niet bedoelt op aandacht te vragen. Denk je nou echt serieus dat ik denk ''ohh, ik heb een beperking, wat ben ik zielig'' en ik ga er ook zeker niet mee te koop lopen!
pi_131908477
quote:
Betekend. :(
Roses are red. Violets are blue. They don't think it be like it is, but it do.
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:46:50 #176
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_131917318
Dankzij mijn verleden op speciaal onderwijs, doe ik nu een WO opleiding

gr gr
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 06:41:49 #179
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_131926788
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 06:39 schreef Blondje_93 het volgende: