Dat weet ik allang dat vlees niet zo goed is voor de emissies. Vraag me alleen af waarom die groentjes altijd zoveel aandacht willen hebben en gelijk iets aan mensen willen opleggen. Bij voorbaat vind ik dat al verwerpelijk gedrag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Hebben bepaald? Dat is gewoon een keihard feit. Daarbij zeggen ze niet dat je geen vlees mag eten, ze willen alleen een(1!!!) vleesvrije dag op de bedrijven.
Even een hele korte beknopte uitleg, voor nuance, verdiep je in de materie.
Voor de vleesindustrie wordt grofweg 70% van de landbouwgronden op aarde gebruikt, die vleesindustrie is er grofweg voor 1/3 van de wereldbevolking. De vleesindustrie is rond de 2de wereldoorlog ontstaan(afhankelijk van welk land net ervoor of net erna) en is enorm gegroeit. De verwachtingen zijn dat in de aankomende 5 tot 10 jaar de vleesindustrie zich nog een keer zal verdubbelen.
Zie je het probleem al?
Verder is het geen -of- probleem, het is een -en- probleem. Ja, we moeten wat doen aan de groei van de wereldbevolking, op de een of andere manier moeten we die een halt toeroepen. Maar dat neemt niet weg dat we ook wat aan onze vleesconsumptie moeten doen, want ook al zouden we vanaf nu de wereldbevolking stabiel kunnen houden(wat dus niet gaat gebeuren) dan nog kost de vleesindustrie deze wereld veelste veel. Die vleesindustrie is al te groot en dat gaat alleen maar erger worden.
Wat minder vlees eten is een stuk realistischer als denken dat we de de groei van de wereldbevolking binnn afzienbare tijd een halt toe kunnen roepen.
Waarom mag je opeens niet meer kiezen in kantines?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor "kantines".
Dan haal je je vlees toch lekker ergens anders?
Ik eet zo vaak een dag geen of minder vlees. Puur uit zelf keuze of omdat ik een pizza maak of iets zonder vlees daarop. Daar heb ik geen boomknuffelende-geitenwollensokkenensandalendragende-groenpruster voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het een hele simpele manier is om dingen beter te maken die niemand veel kost, want 1 a 2 daagjes geen vlees is echt geen gigantisch offer.
Het gaat niet eens om willen dat mensen mijn keuzes volgen, dit gaat al heel snel absolute noodzaak worden. Is het eigenlijk al, mensen gaan kapot op deze wereld omdat wij elke dag vlees willen eten, hele regenwouden worden vernietigd omdat wij elke da vlees willen eten.
Omdat het erg veel kost, er zit enorme schade aan de aarde aan vast en heel erg veel leed(van mens en dier). Ik ben niet voor verplichten, maar ik vraag me wel soms af hoe we mensen zover gaan krijgen iets minder vlees te gaan eten. Vanuit die gedachte kan ik dit voorstel begrijpen, ben geen voorstander, maar kan het begrijpen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat weet ik allang dat vlees niet zo goed is voor de emissies. Vraag me alleen af waarom die groentjes altijd zoveel aandacht willen hebben en gelijk iets aan mensen willen opleggen. Bij voorbaat vind ik dat al verwerpelijk gedrag.
Het meest frappante is dat 'Die Grünen' notabene uit de oppositie van het DDR-regime is ontstaan, een regime dat op zijn zachtst gezegd wel raad wist met het zich bemoeien met het dagelijkse leven van haar burgerbevolking...quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat weet ik allang dat vlees niet zo goed is voor de emissies. Vraag me alleen af waarom die groentjes altijd zoveel aandacht willen hebben en gelijk iets aan mensen willen opleggen. Bij voorbaat vind ik dat al verwerpelijk gedrag.
Die Grünen deden al mee aan de verkiezingen in W-Duitsland in 1980....ver voor de Wiedervereinigung.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het meest frappante is dat 'Die Grünen' notabene uit de oppositie van het DDR-regime is ontstaan, een regime dat op zijn zachtst gezegd wel raad wist met het zich bemoeien met het dagelijkse leven van haar burgerbevolking...
Nummer 1: mensen de keuze laten houden tussen vlees en geen vlees. Verplichten gaat alleen maar backfiren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het erg veel kost, er zit enorme schade aan de aarde aan vast en heel erg veel leed(van mens en dier). Ik ben niet voor verplichten, maar ik vraag me wel soms af hoe we mensen zover gaan krijgen iets minder vlees te gaan eten. Vanuit die gedachte kan ik dit voorstel begrijpen, ben geen voorstander, maar kan het begrijpen.
Dat daar (veel) aandacht voor gevraagd wordt lijkt mij alleen maar goed.
Was het niet Der Anschluss? Ow wacht, dat is nog verder terugquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die Grünen deden al mee aan de verkiezingen in W-Duitsland in 1980....ver voor de Wiedervereinigung.
Die Grünen is gefuseerd met 'Bündnis 90', een partij die uit oppositieleden van het DDR-regime bestond.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die Grünen deden al mee aan de verkiezingen in W-Duitsland in 1980....ver voor de Wiedervereinigung.
Tuurlijk moeten we ook wat doen aan de hoeveelheid mensen, maar dat is een hele lastige, een stuk lastiger dan een dagje in de week geen vlees eten. Wat nu als we gaan werken aan minder mensen en in de tussentijd onze vleesconsumptie wat naar beneden halen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alle onheilspellende doemscenario's ten spijt, maar misschien moeten we de bevolking in Nederland (maar bijv. ook in het dichtbevolkte Nordrhein-Westfalen) maar gewoon laten krimpen na de (aanstaande) vergrijzingsgolf. We hebben nl. helemaal geen 16 ŕ 17 miljoen inwoners nodig in een land zo groot als een postzegel.
Heb je bronnen, waaruit opgemaakt kan worden dat Nederland niet in staat is om zichzelf (vrijwel) volledig met voedsel uit eigen land te voeden?
http://www.rug.nl/news-and-events/news/news2012/object1080401189quote:Although the average person now consumes 500kcal more than 46 years ago and the available calories have increased from 2250 to 2750kcal per person per day, the area of farmland needed to produce such a portion of food has decreased from 2650 to about 1700m2 per year.
Ik wil ook niemand verplichten, maar ik blijf dan met de vraag zitten, hoe krijgen we dan die vleesconsumptie omlaag, want dat is tot nu toe niet het geval, het tegenovergestelde is het geval.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nummer 1: mensen de keuze laten houden tussen vlees en geen vlees. Verplichten gaat alleen maar backfiren.
Dat is een ander verhaal als beweren dat Die Grünen zijn ontstaan uit de oppositie van het DDR-regime. Overigens zorgde destijds de eerste gemeenschappelijke deelname in een enorm verlies aan zetels.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die Grünen is gefuseerd met 'Bündnis 90', een partij die uit oppositieleden van het DDR-regime bestond.
Ofwel 'wij groenen komen met verplichten en als jullie vleeseters dat niet willen, moeten jullie zelf maar wat verzinnen'?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik wil ook niemand verplichten, maar ik blijf dan met de vraag zitten, hoe krijgen we dan die vleesconsumptie omlaag, want dat is tot nu toe niet het geval, het tegenovergestelde is het geval.
Dus voor iedereen die zo tegen "verplichten" is, hoe moet het dan?
Ik eet zelf ook vlees, niet elke dag, maar toch.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ofwel 'wij groenen komen met verplichten en als jullie vleeseters dat niet willen, moeten jullie zelf maar wat verzinnen'?
Vanwaar zijn ecoweenies altijd zo gefocused op een paar zaken, je hoort ze over vlees eten, auto rijden, water uit flesjes. Je hoort ze nooit over frisdranken (erger dan flessenwater), huisdieren of kinderen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik eet zelf ook vlees, niet elke dag, maar toch.
Maar kom eens met een alternatief om mensen zover te krijgen minder vlees te eten, want de groei van de vleesindustrie is te groot, die is nu al te groot en dat wordt alleen maar erger. Er moet dus wat gedaan worden, de vraag is wat.
Omdat het cherrypicking is, selectief opwinden op de keuzes die andere mensen maken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom op een genuanceerd verhaaltje toch proberen het zo persoonlijk te maken?
Omdat het hier gaat over vlees? Moet ik echt elke keer als ik het over vlees heb een hele lijst erbij zetten van wat ik nog meer doe in het leven om oa aan het milieu te denken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanwaar zijn ecoweenies altijd zo gefocused op een paar zaken, je hoort ze over vlees eten, auto rijden, water uit flesjes. Je hoort ze nooit over frisdranken (erger dan flessenwater), huisdieren of kinderen.
Nee, het gaat over het opleggen van een vegetarische dag om wat voor het milieu te doen, dat is, zoals ik al zeg, cherrypicking. Zoals men zich ook opwind over flesjes water, maar je hoort ze niet over frisdrank.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het hier gaat over vlees? Moet ik echt elke keer als ik het over vlees heb een hele lijst erbij zetten van wat ik nog meer doe in het leven om oa aan het milieu te denken?
Ik vraag me altijd af waarom mensen die anderen ecoweenies noemen omdat ze bv kritisch denken over vlees altijd vanalles erbij moeten halen. Gewoon bij het onderwerp blijven is te lastig omdat je daar geen punt mee kan scoren?
Er zullen genoeg mensen zijn die ten minste 1 dag per week geen vlees eten. Maar waarom als overheid opleggen dat op een bepaalde dag in de week er geen vlees gegeten mag worden in de kantine? Wat is het volgende, dat je verplicht voldoende groente opschept en er twee stuks fruit bij moet nemen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:07 schreef erodome het volgende:
1 heel dagje in de week geen vlees op het werk, echt de wereldramp zeg!
Nu ben ik niet ervoor om het te verplichten, maar zou stiekem wel graag zien dat bedrijven daar zelf voor kiezen, mensen daar zelf voor kiezen.
Als iedereen maar 1 dag in de week geen vlees eet scheelt dat echt heel erg veel en dan blijft het misschien ook nog te doen allemaal, men beseft zich niet goed genoeg dat de vlees-industrie echt ziek hard groeit vanaf zijn geboorte zo net voor/rond de 2de wereldoorlog en dat dat niet door kan blijven gaan.
Zo voelt het nietquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:30 schreef Ferdo het volgende:
De DDR is opgegaan in de BRD, niet andersom. Het lijkt me dus een zaak van private bedrijven zelf wat ze hun personeel aanbieden qua eten, niet dat van de overheid.
Waar het mij om gaat is dat politici die nota bene tegenstander van een repressief regime geweest zijn, jaren later zélf onzinnige (want: geen zoden aan de dijk zettend) verboden aan de burgerbevolking willen gaan opleggen...quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal als beweren dat Die Grünen zijn ontstaan uit de oppositie van het DDR-regime. Overigens zorgde destijds de eerste gemeenschappelijke deelname in een enorm verlies aan zetels.
Nee, als je leest over dit soort idiote voorstellen kan ik me dat best voorstellen.quote:
Nou ja, ik neem aan dat het het personeel nog niet wordt verboden die dagen maar even bij de Mac of de Burger King langs te gaan om in elk geval iets wat op vleeswaren lijkt binnen te krijgen. En dat het personeel ook niet verboden wordt om dan zelf maar een fatsoenlijke hap vlees mee te nemen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat politici die nota bene tegenstander van een repressief regime geweest zijn, jaren later zélf onzinnige (want: geen zoden aan de dijk zettend) verboden aan de burgerbevolking willen gaan opleggen...
Dat maakt het hele idee al onzinnig idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, ik neem aan dat het het personeel nog niet wordt verboden die dagen maar even bij de Mac of de Burger King langs te gaan om in elk geval iets wat op vleeswaren lijkt binnen te krijgen. En dat het personeel ook niet verboden wordt om dan zelf maar een fatsoenlijke hap vlees mee te nemen.
Van mij mag de vleesindustrie gerust groeien. Je schrijft in deze topic alsof het een vaststaand feit is dat ie gereduceerd moet worden en "inefficient" is. Als dat echt zo is dan vertaalt dat zich vanzelf in de prijs en wordt er vanzelf minder vlees geconsumeerd. Daar hoef jij je hoofd niet over te breken met je "ik ben tegen verplichten maar stiekem toch niet".quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik eet zelf ook vlees, niet elke dag, maar toch.
Maar kom eens met een alternatief om mensen zover te krijgen minder vlees te eten, want de groei van de vleesindustrie is te groot, die is nu al te groot en dat wordt alleen maar erger. Er moet dus wat gedaan worden, de vraag is wat.
Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat grotendeels valt nogal vies tegen om eerlijk te zijn, het meeste is echt gewoon landbouwgrond(of bewoonde grond).
Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:07 schreef erodome het volgende:
Nog een bron die daarover gaat:
http://cassandraclub.word(...)at-nederland-ervoor/
Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillenquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanwaar zijn ecoweenies altijd zo gefocused op een paar zaken, je hoort ze over vlees eten, auto rijden, water uit flesjes. Je hoort ze nooit over frisdranken (erger dan flessenwater), huisdieren of kinderen.
Zelden of nooit danquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillen
als nu![]()
http://www.telegraaf.nl/v(...)or_het_milieu__.html
En? Ik ben tegen het milieuquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Had jij geen hond Piet? Ja toch?
http://www.telegraaf.nl/b(...)lieu_dan_SUV___.html
Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad doorquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, maar je zei dat ''ze'' het ook nooit over honden hadden, dat had je dus ook al mis.
Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooitquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad door
Het is ook een vaststaand feit dat die gereduceerd moet worden(of iig de enorme groei gestopt moet worden) en dat vlees een ineffiente manier van gebruik van grondstoffen is is ook een vaststaand feit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Van mij mag de vleesindustrie gerust groeien. Je schrijft in deze topic alsof het een vaststaand feit is dat ie gereduceerd moet worden en "inefficient" is. Als dat echt zo is dan vertaalt dat zich vanzelf in de prijs en wordt er vanzelf minder vlees geconsumeerd. Daar hoef jij je hoofd niet over te breken met je "ik ben tegen verplichten maar stiekem toch niet".
Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidiesquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooit
hadden gehad over kinderen, huisdieren en bijvoorbeeld flessenwater.
Ik probeer je alleen maar te vertellen dat álles al is geprobeerd om de ellende een halt toe te roepen,
maar dat niemand wil luisteren.
Nee moest er nog eens bijkomenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidies
Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
.
Hier heb je je flessenwater trouwens
http://www.oasen.nl/nieuw(...)tmilieu-Artikel.aspx
Ik woon in de nop, ben wel bekend met het noorden dus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.
Ga zelf maar googelen, vast wel...quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?
Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten welquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee moest er nog eens bijkomendan ging hier iedereen uit zijn dak
Alsof we kunnen leven op appels en peren, zoek het eens na van graan, waar een wat grotere behoefte naar is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.
http://www.wageningenur.n(...)n-het-consumeert.htm
Weet niet of het nog zo is maar Nederland was tot voor kort de 3e grootste exporteur van groente en fruit in de wereld.
Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten wel
En? Besser ein ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne endequote:Op maandag 5 augustus 2013 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar.
Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens andersquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:25 schreef erodome het volgende:
Maar goed, ik hoor nogsteeds geen enkel alternatief hier van mensen, blijf daar zeer nieuwschierig naar.
Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens anders
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.quote:Maar kom eens met een alternatief om mensen zover te krijgen minder vlees te eten, want de groei van de vleesindustrie is te groot, die is nu al te groot en dat wordt alleen maar erger. Er moet dus wat gedaan worden, de vraag is wat.
Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelostquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)
[..]
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen, want wat roepen kan iedereen wel, plannen wil ik horen!quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelost
Ik wil mijn keuzes niet aan andere mensen opleggen. Moet iedereen zelf weten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen, want wat roepen kan iedereen wel, plannen wil ik horen!
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil mijn keuzes niet aan andere mensen opleggen. Moet iedereen zelf weten.
En ik wil ook niet jouw ideologie opgelegd krijgen
Ach volgens het rapport van de club van Rome (1970) waren de meesten van ons in 2000 dood en de aarde ernstig vervuild, dus ik neem voorspellingen over het jaar 2050 niet echt serieus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef erodome het volgende:
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
Pleeg collectief zelfmoord, dan stop je direct een heel stuk vervuilingquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?
En hoe kom je erbij dat ik mijn ideologie wil opleggen, als vanaf reactie 1 in de topic zeg ik dat ik geen voorstander ben van dat verplicht.
Ik vraag me alleen af of er wel iets anders is wat zal werken.
Al met al blijf je dus bij hete lucht hangen met je "oplossing", ben je het er niet mee eens dat mensen iets minder vlees laten eten(ze overhalen tot) makkelijker is dan mensen te laten stoppen met het nemen van kinderen(ze overhalen tot)?
Dat is gewoon na te rekenen hoor, dat is zelfs nog een vrij voorzichtige voorspelling. De vleesindustrie groeit gewoon jaar na jaar, in de afgelopen 5 tot 10 jaar is hij verdubbeld en die groei gaat keihard door.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ach volgens het rapport van de club van Rome (1970) waren de meesten van ons in 2000 dood en de aarde ernstig vervuild, dus ik neem voorspellingen over het jaar 2050 niet echt serieus.
Geweldige realistische reactie, nog meer onzin om te spuien??? Zolang je maar niet bij het onderwerp hoeft te blijven en er serieus over na moet denken toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pleeg collectief zelfmoord, dan stop je direct een heel stuk vervuiling
Maar als je dan ook nog geen vlees zou eten, dan was je nog milieuvriendelijker.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het gaat over het opleggen van een vegetarische dag om wat voor het milieu te doen, dat is, zoals ik al zeg, cherrypicking. Zoals men zich ook opwind over flesjes water, maar je hoort ze niet over frisdrank.
Water in een flesje is een betere keuze dan frisdrank.
Het gaat om het bespottelijke dat de keuzes die de groenen maken de heilige juiste weg zijn, en het niet willen accepteren dat mensen zelf keuzes moeten kunnen maken.
Dat is waar het om gaat.
Zoals ik al zei, ik heb geen kinderen, daarmee ben ik milieuvriendelijker dan alle fietsende vegetarieres met kinderen.
Dat zal zich dan vertalen in het duurder worden van vlees, consumptie neemt af, probleem opgelost.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef erodome het volgende:
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?
De technische vooruitgang is zo snel en gaat nog veel sneller dat er hier zeker een oplossing voor komt.quote:En hoe kom je erbij dat ik mijn ideologie wil opleggen, als vanaf reactie 1 in de topic zeg ik dat ik geen voorstander ben van dat verplicht.
Ik vraag me alleen af of er wel iets anders is wat zal werken.
Dat klopt, echter, daar heb ik poep aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar als je dan ook nog geen vlees zou eten, dan was je nog milieuvriendelijker.
Het probleem is er nu al, hoe zie jij dat terug in de prijs?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zal zich dan vertalen in het duurder worden van vlees, consumptie neemt af, probleem opgelost.
[..]
De technische vooruitgang is zo snel en gaat nog veel sneller dat er hier zeker een oplossing voor komt.
Er zullen dan misschien weer andere problemen zijn, waar we ons nu geen voorstelling van kunnen maken.
Blijf je vooral selectief opwinden over het eten van vlees.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Geweldige realistische reactie, nog meer onzin om te spuien??? Zolang je maar niet bij het onderwerp hoeft te blijven en er serieus over na moet denken toch?
Ja dat deed de club van Rome ook, lekker extrapolerenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef erodome het volgende:
Dat is gewoon na te rekenen hoor, dat is zelfs nog een vrij voorzichtige voorspelling. De vleesindustrie groeit gewoon jaar na jaar, in de afgelopen 5 tot 10 jaar is hij verdubbeld en die groei gaat keihard door.
Daarbij, alle mensen dood klopt dan misschien niet, de aarde ernstig vervuild is gewoon waar.
Jij gaat er vanuit dat ik dat doe, maar het gaat hier over vlees, ik ben gewon ontopic.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijf je vooral selectief opwinden over het eten van vlees.
Waarom?quote:
Die plaat voor je kop bevalt wel?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja dat deed de club van Rome ook, lekker extrapoleren![]()
![]()
De opstellers wisten dit wel en bedoelden het alleen als waarschuwing.
Ook nu zie je dat dit soort "berekeningen" gebruikt worden voor politieke doeleinden![]()
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat ik dat doe, maar het gaat hier over vlees, ik ben gewon ontopic.
En nee, ik ga geen disclaimerlijstje neerzetten waar ik me dan nog meer druk om maak.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het gaat over het opleggen van een vegetarische dag om wat voor het milieu te doen, dat is, zoals ik al zeg, cherrypicking. Zoals men zich ook opwind over flesjes water, maar je hoort ze niet over frisdrank.
Water in een flesje is een betere keuze dan frisdrank.
Het gaat om het bespottelijke dat de keuzes die de groenen maken de heilige juiste weg zijn, en het niet willen accepteren dat mensen zelf keuzes moeten kunnen maken.
Dat is waar het om gaat.
Zoals ik al zei, ik heb geen kinderen, daarmee ben ik milieuvriendelijker dan alle fietsende vegetarieres met kinderen.
Maar die doen amper tot niet mee aan die vleesindustrie(alleen maar in het leveren van grondstoffen), dat zijn alleen de rijkere landen en de landen die in opmars zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige oplossing is als westerse wereld rücktsichtslos de middelvinger opsteken richting de landen met de grootste bevolkingsgroei en hen en hun bevolking laten creperen. Die enorme bevolkingstoename vindt immers niet in de westerse wereld, maar in landen die hun bevolking nu al amper kunnen voeden plaats. Maar waarschijnlijk is dat voor die groene gutmenschen ook geen optie...
Waarom dan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat klopt, echter, daar heb ik poep aan.
Bepaald kwaliteitsvlees is al duurder, maar de producent maakt wat de consument wil.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:50 schreef erodome het volgende:
Het probleem is er nu al, hoe zie jij dat terug in de prijs?
Waarbij al getoont is dat dat niet waar is, dat dat is wat jij wil zien is leuk, maar slaat nergens op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om.
[..]
2quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige oplossing is als westerse wereld rücktsichtslos de middelvinger opsteken richting de landen met de grootste bevolkingsgroei en hen en hun bevolking laten creperen. Die enorme bevolkingstoename vindt immers niet in de westerse wereld, maar in landen die hun bevolking nu al amper kunnen voeden plaats. Maar waarschijnlijk is dat voor die groene gutmenschen ook geen optie...
Dat is dus niet zo op dit moment en het probleem is er al, dus tja....quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bepaald kwaliteitsvlees is al duurder, maar de producent maakt wat de consument wil.
Wil de consument geen plofkip meer dan maken ze wel biokip (u vraagt, wij draaien)
en als ie dan duurder wordt, dan wordt er minder kip gegeten, kipsimpel
Als jij dat zo zeker weet dan zou ik aandelen (call opties, turbo's) nemen in deze industrie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:53 schreef erodome het volgende:
Die plaat voor je kop bevalt wel?
Jaar na jaar groeit de vleesindustrie, die groei is enorm. Nu is dat al een heel fiks probleem, de voetstap is enorm, te groot, veelste groot.
Maar volgens jou gaat die groei zo ineens stoppen, jij weet dat terwijl de vleesindustrie en alle anderen zeggen dat dat niet zo is?
Nee, jij wilt dat gewoon niet zien.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij al getoont is dat dat niet waar is, dat dat is wat jij wil zien is leuk, maar slaat nergens op.
Het is een miljardenindustrie, dat is ook al een feit. Daar verdienen aardig wat mensen aardig wat aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als jij dat zo zeker weet dan zou ik aandelen (call opties, turbo's) nemen in deze industrie.
Met de miljarden die je dan verdient kun je je politiek zaak kracht bijzetten
Sorry piet, er zijn links neergezet die het tegendeel beweren, maar toch blijf je maar je grijsgedraaide plaatje draaien dat "ze" zich alleen hiermee bezig houden en verwijt je mij dat ook.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij wilt dat gewoon niet zien.
Ik gooi nog lekker wat tonijn op de bbq
Ik zie absoluut niet in waarom ik milieuvriendelijk zou moeten worden, waarom, omdat ik andere keuzes maak? En om hypocrisie te belonen? No wayquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, jij kan beter dan dit.
Of ben je een beetje kinderlijk vandaag?
Ik heb geen verkiezingsprogramma van de groenen gezien waarin ze oproepen de foksubsidies af te schaffen of huisdieren te verbiedenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry piet, er zijn links neergezet die het tegendeel beweren, maar toch blijf je maar je grijsgedraaide plaatje draaien dat "ze" zich alleen hiermee bezig houden en verwijt je mij dat ook.
Eet jij maar lekker je tonijn jongen, heel stoer dat je dat zomaar meld, echt, ik ben er zwaar overstuur van, nou goed? Tering zeg, wat een zwaktegebod weer, maarja, het komt altijd op datzelfde riedeltje uit.
Lieferservice.de heten ze daar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:13 schreef Monolith het volgende:
Ach, in Duitsland kennen ze toch vast ook wel iets als zuhausegelieft.de?
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Op maandag 5 augustus 2013 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, jij kan beter dan dit.
Of ben je een beetje kinderlijk vandaag?
Ik zie absoluut niet in waarom ik milieuvriendelijk zou moeten worden, waarom, omdat ik andere keuzes maak? En om hypocrisie te belonen? No way
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.
Nu is het natuurlijk altijd zo dat ieder politiek besluit mensen beperkt in hun vrijheid en dat dit niet per definitie een slecht iets is. Maar daar kun je dan over discussieren.
Ik kan echter niet begrijpen waarom jij principieel tegen milieubesparing bent. Waarom? Houd je niet van de natuur? Vind je het niet prachtig? Het is toch geen enkele moeite om een linnen tas mee te nemen naar de supermarkt ipv iedere keer daar een plastieke te kopen? Het is toch gezond en leuk om naar je werk te fietsen als dat kan? Het spaart toch gewoon geld om een zuinige auto te rijden, geld wat je dan aan iets beters kunt besteden?
Ik snap wel bezwaren tegen opgelegde milieubesparing. Maar niet tegen milieubesparing an sich. Is dat nu dan lekker rebels doen, om niet mee te doen met de hype of zo? Het is typisch gedrag voor mensen zonder kinderen: na mij de zondvloed dan maar.
Niks met anderen te maken. Maar ik vind wel dat we verder moeten kijken dan de beperkte horizon van ons eigen leven en in principe de maatschappij zo moeten inrichten dat deze duurzaam is. Dus dat mensen en dieren over 500 jaar ook nog een menswaardig/dierwaardig leven kunnen leiden. En dat dit niet enkel is weggelegd voor een kleine elite dan of helemaal niemand.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doen
Dus als je overheid je niet met celstraffen bedreigd dan zou jij het riool weer afschaffen om kosten te besparen en je poep weer in de gracht mieteren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niks met anderen te maken. Maar ik vind wel dat we verder moeten kijken dan de beperkte horizon van ons eigen leven en in principe de maatschappij zo moeten inrichten dat deze duurzaam is. Dus dat mensen en dieren over 500 jaar ook nog een menswaardig/dierwaardig leven kunnen leiden. En dat dit niet enkel is weggelegd voor een kleine elite dan of helemaal niemand.
Dat kun je alleen maar doen via regelgeving. Want als iedereen onbeperkt zijn gang mag gaan, dan gaat alles binnen 20 jaar naar de knopen. Dan gaan mensen weer hun motorolie op het oppervlaktewater lozen, want te lui om naar het inzamelpunt te lopen. Dat beboeten is inderdaad beperken van de vrijheid, te weten: "de vrijheid om motorolie op het oppervlaktewater te lozen". Ik vind het prima dat 'vrijheid' op deze manier beperkt wordt.
Bovendien is het helemaal niet zonder succes, bijvoorbeeld de kwaliteit van het oppervlaktewater is enorm verbeterd de afgelopen 20 jaar. Net zoals de uitstoot van allerlei stoffen door fabrieken! Het kan dus gerust.
Nee, ik niet. Maar mijn punt is je toch wel duidelijk, of moet ik het nog een keer uitleggen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus als je overheid je niet met celstraffen bedreigd dan zou jij het riool weer afschaffen om kosten te besparen en je poep weer in de gracht mieteren?
Ik geniet net zo van het rijden in mijn volstrekt niet zuinige, vijftien jaar oude auto of het eten van een lekker mals stuk vlees, als dat ik geniet van het met de hond wandelen in het bos, of in dat bos mountainbiken of hardlopen. Ik doe aan afvalscheiding, koop in Nederland geen bronwater in flessen omdat ik dat - vanwege de kwaliteit van ons leidingwater - volstrekt onzinnig vind en gebruik op het werk een mok voor mijn koffie i.p.v. plastic bekertjes, maar blijf in vredesnaam van mijn stukje vlees af!quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.
Nu is het natuurlijk altijd zo dat ieder politiek besluit mensen beperkt in hun vrijheid en dat dit niet per definitie een slecht iets is. Maar daar kun je dan over discussieren.
Ik kan echter niet begrijpen waarom jij principieel tegen milieubesparing bent. Waarom? Houd je niet van de natuur? Vind je het niet prachtig? Het is toch geen enkele moeite om een linnen tas mee te nemen naar de supermarkt ipv iedere keer daar een plastieke te kopen? Het is toch gezond en leuk om naar je werk te fietsen als dat kan? Het spaart toch gewoon geld om een zuinige auto te rijden, geld wat je dan aan iets beters kunt besteden?
Ik snap wel bezwaren tegen opgelegde milieubesparing. Maar niet tegen milieubesparing an sich. Is dat nu dan lekker rebels doen, om niet mee te doen met de hype of zo? Het is typisch gedrag voor mensen zonder kinderen: na mij de zondvloed dan maar.
Nee. Dat riool waar je motorolie in gooit is van iemand anders. Als jij daar olie in gooit dan is dat zo'n beetje hetzelfde als vernieling. Als ik een hamburger koop dan is dat niet hetzelfde als vernieling van die arme koeienboer zijn eigendom me dunkt. Dat de koeienboer misschien iets anders kapot maakt is punt 2 maar dat los je niet op door iemand te verbieden hamburger te eten op maandag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar mijn punt is je toch wel duidelijk, of moet ik het nog een keer uitleggen?
Ik pleit er ook helemaal niet voor om alles te gaan verbieden!!quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geniet net zo van het rijden in mijn volstrekt niet zuinige, vijftien jaar oude auto of het eten van een lekker mals stuk vlees, als dat ik geniet van het met de hond wandelen in het bos, of in dat bos mountainbiken of hardlopen. Ik doe aan afvalscheiding, koop in Nederland geen bronwater in flessen omdat ik dat - vanwege de kwaliteit van ons leidingwater - volstrekt onzinnig vind en gebruik op het werk een mok voor mijn koffie i.p.v. plastic bekertjes, maar blijf in vredesnaam van mijn stukje vlees af!
Het is ook pure symboolpolitiek, en ik vraag me ook af hoe ze dat ooit willen gaan controleren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee. Dat riool waar je motorolie in gooit is van iemand anders. Als jij daar olie in gooit dan is dat zo'n beetje hetzelfde als vernieling. Als ik een hamburger koop dan is dat niet hetzelfde als vernieling van die arme koeienboer zijn eigendom me dunkt. Dat de koeienboer misschien iets anders kapot maakt is punt 2 maar dat los je niet op door iemand te verbieden hamburger te eten op maandag.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doen
Volgens mij zoek jij gewoon spijkers op laag waterquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Jij weet volgens mij van gekkigheid niet meer welke dingen je er nog meer kan bijslepen heh?
Ik heb geen kinderen hoor...
We hebben het hier over het eigendomsrecht van de mensen die een bedrijf bezitten, het rare idee dat je als volwassene zelf oud genoeg bent om te bepalen wat je eet en het feit dat deze symboolpolitiek helemaal niks aan de problemen doet en alleen maar ergernis op zal wekken die tegen wel effectieve maatregelen zal gaan werken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over?
1 dag zonder vlees!
1 dag!
oe,,,,,,,,,,,,,,paniek [ afbeelding ]
De oplossing om controlefreak idioten van het internet af te krijgen is een slaven tax. Iedere keer als een mini bruinhemtje voor anderen wil bepalen wat wel en niet mag of kan dan krijgen ze een heffing van 10 euro. Dit moet geheven worden door een nieuw op te richten afdeling van de belastingdienst die dan ook weer honderden banen schept door welvaart af te romen van zielige mensen die te onzeker zijn om voor zichzelf te beslissen dat ze bijvoorbeeld minder vlees gaan eten, en de hulp van een stoere gewapende vent in uniform nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:29 schreef Basp1 het volgende:
De oplossing om de vleesconsumptie te verminderen is gewooon goed de co2 tax doorvoeren, omdat bij de productie van vlees zoveel vrondstoffen komen kijken zal dit hierdoor een stuk duurder maken waardoor de consumptie zakt.
Volgens mij ben je met je zelf in de war, of niet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij zoek jij gewoon spijkers op laag water
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |