abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129719992
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat grotendeels valt nogal vies tegen om eerlijk te zijn, het meeste is echt gewoon landbouwgrond(of bewoonde grond).

Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.
pi_129720289
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:07 schreef erodome het volgende:

Nog een bron die daarover gaat:
http://cassandraclub.word(...)at-nederland-ervoor/
Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.

http://www.wageningenur.n(...)n-het-consumeert.htm

Weet niet of het nog zo is maar Nederland was tot voor kort de 3e grootste exporteur van groente en fruit in de wereld.
pi_129720381
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vanwaar zijn ecoweenies altijd zo gefocused op een paar zaken, je hoort ze over vlees eten, auto rijden, water uit flesjes. Je hoort ze nooit over frisdranken (erger dan flessenwater), huisdieren of kinderen.
Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillen
als nu :')

http://www.telegraaf.nl/v(...)or_het_milieu__.html
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:06:57 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129720586
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillen
als nu :')

http://www.telegraaf.nl/v(...)or_het_milieu__.html
Zelden of nooit dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129720609
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelden of nooit dan
Nou niet nooit dus, dat zie je toch?
pi_129720662
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelden of nooit dan
Had jij geen hond Piet? Ja toch?

http://www.telegraaf.nl/b(...)lieu_dan_SUV___.html
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:11:25 #132
45206 Pietverdriet
pi_129720760
quote:
En? Ik ben tegen het milieu
pi_129720814
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Ik ben tegen het milieu
Nee, maar je zei dat ''ze'' het ook nooit over honden hadden, dat had je dus ook al mis.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:14:49 #134
45206 Pietverdriet
pi_129720895
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, maar je zei dat ''ze'' het ook nooit over honden hadden, dat had je dus ook al mis.
Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad door
pi_129721006
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad door
Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooit
hadden gehad over kinderen, huisdieren en bijvoorbeeld flessenwater.

Ik probeer je alleen maar te vertellen dat álles al is geprobeerd om de ellende een halt toe te roepen,
maar dat niemand wil luisteren.

Hier heb je je flessenwater trouwens

http://www.oasen.nl/nieuw(...)tmilieu-Artikel.aspx
pi_129721122
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef beeer het volgende:

[..]

Van mij mag de vleesindustrie gerust groeien. Je schrijft in deze topic alsof het een vaststaand feit is dat ie gereduceerd moet worden en "inefficient" is. Als dat echt zo is dan vertaalt dat zich vanzelf in de prijs en wordt er vanzelf minder vlees geconsumeerd. Daar hoef jij je hoofd niet over te breken met je "ik ben tegen verplichten maar stiekem toch niet".
Het is ook een vaststaand feit dat die gereduceerd moet worden(of iig de enorme groei gestopt moet worden) en dat vlees een ineffiente manier van gebruik van grondstoffen is is ook een vaststaand feit.

En nee, dat vertaald zich tot nu toe niet in de prijs, want de consument betaald niet de werkelijke prijs, die prijs betalen de boeren in armere landen die misbruikt worden om voor ons goedkope grondstoffen te leveren, die prijs betaald de natuur die in rap tempo afgebroken wordt om aan deze stijgende vraag te kunnen voldoen. Die prijs betalen anderen voor ons. Neem daarnaast de subsidiemachine die de boel hier heel aardig in stand houdt, kunstmatig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:19:52 #137
45206 Pietverdriet
pi_129721124
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooit
hadden gehad over kinderen, huisdieren en bijvoorbeeld flessenwater.

Ik probeer je alleen maar te vertellen dat álles al is geprobeerd om de ellende een halt toe te roepen,
maar dat niemand wil luisteren.

Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidies
pi_129721168
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidies
Nee moest er nog eens bijkomen :D dan ging hier iedereen uit zijn dak :+
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:20:55 #139
45206 Pietverdriet
pi_129721170
quote:
Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?
pi_129721171
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.
Ik woon in de nop, ben wel bekend met het noorden dus.
Maar het overgrote deel is nogsteeds landbouwgrond en dat beetje voor de natuur maakt ons nog niet zelfvoorzienend. Zelfs al zouden we dat erbij pakken en de leefbaarheid van de omgeving om zeep helpen dan is het nog niet genoeg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129721193
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?
Ga zelf maar googelen, vast wel...
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:21:42 #142
45206 Pietverdriet
pi_129721203
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee moest er nog eens bijkomen :D dan ging hier iedereen uit zijn dak :+
Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten wel
pi_129721273
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.

http://www.wageningenur.n(...)n-het-consumeert.htm

Weet niet of het nog zo is maar Nederland was tot voor kort de 3e grootste exporteur van groente en fruit in de wereld.
Alsof we kunnen leven op appels en peren, zoek het eens na van graan, waar een wat grotere behoefte naar is.

Grappig dat je de berekenign niet meeneemt, maar die bron die je niet aanstaat wel.
Neem ook de eerdere berekening eens mee, hoeveel kilo grondstof er nodig is om in de vleesbehoefte van 1 dag te voorzien, reken het nog even na...
pi_129721320
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten wel
Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar. :O
pi_129721384
Maar goed, ik hoor nogsteeds geen enkel alternatief hier van mensen, blijf daar zeer nieuwschierig naar.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:28:13 #146
45206 Pietverdriet
pi_129721475
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar. :O
En? Besser ein ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne ende
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:29:02 #147
45206 Pietverdriet
pi_129721503
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:25 schreef erodome het volgende:
Maar goed, ik hoor nogsteeds geen enkel alternatief hier van mensen, blijf daar zeer nieuwschierig naar.
Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens anders
pi_129721655
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens anders
Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)

quote:
Maar kom eens met een alternatief om mensen zover te krijgen minder vlees te eten, want de groei van de vleesindustrie is te groot, die is nu al te groot en dat wordt alleen maar erger. Er moet dus wat gedaan worden, de vraag is wat.
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:36:52 #149
45206 Pietverdriet
pi_129721829
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)

[..]

Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelost
pi_129721867
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelost
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen, want wat roepen kan iedereen wel, plannen wil ik horen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')