Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat grotendeels valt nogal vies tegen om eerlijk te zijn, het meeste is echt gewoon landbouwgrond(of bewoonde grond).
Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:07 schreef erodome het volgende:
Nog een bron die daarover gaat:
http://cassandraclub.word(...)at-nederland-ervoor/
Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillenquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanwaar zijn ecoweenies altijd zo gefocused op een paar zaken, je hoort ze over vlees eten, auto rijden, water uit flesjes. Je hoort ze nooit over frisdranken (erger dan flessenwater), huisdieren of kinderen.
Zelden of nooit danquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja hoor, dat onderwerp komt ook zo nu en dan voorbij en dan gaat iedereen net zo hard gillen
als nu![]()
http://www.telegraaf.nl/v(...)or_het_milieu__.html
En? Ik ben tegen het milieuquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Had jij geen hond Piet? Ja toch?
http://www.telegraaf.nl/b(...)lieu_dan_SUV___.html
Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad doorquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, maar je zei dat ''ze'' het ook nooit over honden hadden, dat had je dus ook al mis.
Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooitquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje, lees nog eens goed de draad door
Het is ook een vaststaand feit dat die gereduceerd moet worden(of iig de enorme groei gestopt moet worden) en dat vlees een ineffiente manier van gebruik van grondstoffen is is ook een vaststaand feit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Van mij mag de vleesindustrie gerust groeien. Je schrijft in deze topic alsof het een vaststaand feit is dat ie gereduceerd moet worden en "inefficient" is. Als dat echt zo is dan vertaalt dat zich vanzelf in de prijs en wordt er vanzelf minder vlees geconsumeerd. Daar hoef jij je hoofd niet over te breken met je "ik ben tegen verplichten maar stiekem toch niet".
Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidiesquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja hoor ik heb het gelezen, en ik reageerde even op jou, omdat je zei dat ''ze'' het nooit
hadden gehad over kinderen, huisdieren en bijvoorbeeld flessenwater.
Ik probeer je alleen maar te vertellen dat álles al is geprobeerd om de ellende een halt toe te roepen,
maar dat niemand wil luisteren.
Nee moest er nog eens bijkomenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over de duitse groenen, die komen niet met een verbod op huisdieren of afschaffen van foksubsidies
Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
.
Hier heb je je flessenwater trouwens
http://www.oasen.nl/nieuw(...)tmilieu-Artikel.aspx
Ik woon in de nop, ben wel bekend met het noorden dus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb het hier over noord Nederland waar landbouwgrond (zeer vruchtbaar) is teruggegeven, veel van die grond in Groningen is naar stichting groninger landschap gegaan, die het volgens hun geschikt maken voor broedvogels. Buiten het broedseizoen mogen er wat schapen en koeien rondlopen maar meer gebeurt er niet meer, is wat mij betreft toch een hele verkeerde inrichting van landschap.
Ga zelf maar googelen, vast wel...quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat zeg is, maar lopen ze ook zo te janken over frisdrank?
Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten welquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee moest er nog eens bijkomendan ging hier iedereen uit zijn dak
Alsof we kunnen leven op appels en peren, zoek het eens na van graan, waar een wat grotere behoefte naar is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik neem toch eerder de universiteit van Wageningen serieus dan 1 of andere blog over donkere wolken in een kristallen bol.
http://www.wageningenur.n(...)n-het-consumeert.htm
Weet niet of het nog zo is maar Nederland was tot voor kort de 3e grootste exporteur van groente en fruit in de wereld.
Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zei ik al, daar win je geen verkiezingen mee, met een beetje feelgoed promoten wel
En? Besser ein ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne endequote:Op maandag 5 augustus 2013 17:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Och, ik zou zeggen, gewoon lekker zo doorgaan met zijn allen, dan knalt de boel vanzelf wel een keer uitelkaar.
Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens andersquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:25 schreef erodome het volgende:
Maar goed, ik hoor nogsteeds geen enkel alternatief hier van mensen, blijf daar zeer nieuwschierig naar.
Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet, formuleer hem nog eens anders
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.quote:Maar kom eens met een alternatief om mensen zover te krijgen minder vlees te eten, want de groei van de vleesindustrie is te groot, die is nu al te groot en dat wordt alleen maar erger. Er moet dus wat gedaan worden, de vraag is wat.
Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelostquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Zie een stukje terug(en nog vaker, maar ok)
[..]
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen, want wat roepen kan iedereen wel, plannen wil ik horen!quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen kinderen maken, is het probleem in 2050 wel opgelost
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |