Ik wil mijn keuzes niet aan andere mensen opleggen. Moet iedereen zelf weten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen, want wat roepen kan iedereen wel, plannen wil ik horen!
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil mijn keuzes niet aan andere mensen opleggen. Moet iedereen zelf weten.
En ik wil ook niet jouw ideologie opgelegd krijgen
Ach volgens het rapport van de club van Rome (1970) waren de meesten van ons in 2000 dood en de aarde ernstig vervuild, dus ik neem voorspellingen over het jaar 2050 niet echt serieus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef erodome het volgende:
Er wordt grofweg geschat dat we met 2020 bijna het dubbele aan landbouwgrond moeten hebben om alleen in die verhoogde vraag naar vlees te kunnen voorzien. Het ziet er niet naar uit dat die groei snel zal verminderen, zeker nog tot 2050 zal die in hetzelfde tempo door blijven groeien als er niets veranderd. Dat is ondoenelijk, dat kost ons letterlijk de aarde.
Pleeg collectief zelfmoord, dan stop je direct een heel stuk vervuilingquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?
En hoe kom je erbij dat ik mijn ideologie wil opleggen, als vanaf reactie 1 in de topic zeg ik dat ik geen voorstander ben van dat verplicht.
Ik vraag me alleen af of er wel iets anders is wat zal werken.
Al met al blijf je dus bij hete lucht hangen met je "oplossing", ben je het er niet mee eens dat mensen iets minder vlees laten eten(ze overhalen tot) makkelijker is dan mensen te laten stoppen met het nemen van kinderen(ze overhalen tot)?
Dat is gewoon na te rekenen hoor, dat is zelfs nog een vrij voorzichtige voorspelling. De vleesindustrie groeit gewoon jaar na jaar, in de afgelopen 5 tot 10 jaar is hij verdubbeld en die groei gaat keihard door.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ach volgens het rapport van de club van Rome (1970) waren de meesten van ons in 2000 dood en de aarde ernstig vervuild, dus ik neem voorspellingen over het jaar 2050 niet echt serieus.
Geweldige realistische reactie, nog meer onzin om te spuien??? Zolang je maar niet bij het onderwerp hoeft te blijven en er serieus over na moet denken toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pleeg collectief zelfmoord, dan stop je direct een heel stuk vervuiling
Maar als je dan ook nog geen vlees zou eten, dan was je nog milieuvriendelijker.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het gaat over het opleggen van een vegetarische dag om wat voor het milieu te doen, dat is, zoals ik al zeg, cherrypicking. Zoals men zich ook opwind over flesjes water, maar je hoort ze niet over frisdrank.
Water in een flesje is een betere keuze dan frisdrank.
Het gaat om het bespottelijke dat de keuzes die de groenen maken de heilige juiste weg zijn, en het niet willen accepteren dat mensen zelf keuzes moeten kunnen maken.
Dat is waar het om gaat.
Zoals ik al zei, ik heb geen kinderen, daarmee ben ik milieuvriendelijker dan alle fietsende vegetarieres met kinderen.
Dat zal zich dan vertalen in het duurder worden van vlees, consumptie neemt af, probleem opgelost.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:45 schreef erodome het volgende:
Dus niets doen, wat dus betekend dat er niets gebeurd en we nu al met een probleem zitten die binnen zeer afzienbare tijd zo de spuigaten uitloopt dat ook wij het zelf heel stevig zullen gaan voelen hier ipv zoals nu alleen anderen?
De technische vooruitgang is zo snel en gaat nog veel sneller dat er hier zeker een oplossing voor komt.quote:En hoe kom je erbij dat ik mijn ideologie wil opleggen, als vanaf reactie 1 in de topic zeg ik dat ik geen voorstander ben van dat verplicht.
Ik vraag me alleen af of er wel iets anders is wat zal werken.
Dat klopt, echter, daar heb ik poep aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar als je dan ook nog geen vlees zou eten, dan was je nog milieuvriendelijker.
Het probleem is er nu al, hoe zie jij dat terug in de prijs?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zal zich dan vertalen in het duurder worden van vlees, consumptie neemt af, probleem opgelost.
[..]
De technische vooruitgang is zo snel en gaat nog veel sneller dat er hier zeker een oplossing voor komt.
Er zullen dan misschien weer andere problemen zijn, waar we ons nu geen voorstelling van kunnen maken.
Blijf je vooral selectief opwinden over het eten van vlees.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Geweldige realistische reactie, nog meer onzin om te spuien??? Zolang je maar niet bij het onderwerp hoeft te blijven en er serieus over na moet denken toch?
Ja dat deed de club van Rome ook, lekker extrapolerenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:47 schreef erodome het volgende:
Dat is gewoon na te rekenen hoor, dat is zelfs nog een vrij voorzichtige voorspelling. De vleesindustrie groeit gewoon jaar na jaar, in de afgelopen 5 tot 10 jaar is hij verdubbeld en die groei gaat keihard door.
Daarbij, alle mensen dood klopt dan misschien niet, de aarde ernstig vervuild is gewoon waar.
Jij gaat er vanuit dat ik dat doe, maar het gaat hier over vlees, ik ben gewon ontopic.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijf je vooral selectief opwinden over het eten van vlees.
Waarom?quote:
Die plaat voor je kop bevalt wel?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja dat deed de club van Rome ook, lekker extrapoleren![]()
![]()
De opstellers wisten dit wel en bedoelden het alleen als waarschuwing.
Ook nu zie je dat dit soort "berekeningen" gebruikt worden voor politieke doeleinden![]()
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat ik dat doe, maar het gaat hier over vlees, ik ben gewon ontopic.
En nee, ik ga geen disclaimerlijstje neerzetten waar ik me dan nog meer druk om maak.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het gaat over het opleggen van een vegetarische dag om wat voor het milieu te doen, dat is, zoals ik al zeg, cherrypicking. Zoals men zich ook opwind over flesjes water, maar je hoort ze niet over frisdrank.
Water in een flesje is een betere keuze dan frisdrank.
Het gaat om het bespottelijke dat de keuzes die de groenen maken de heilige juiste weg zijn, en het niet willen accepteren dat mensen zelf keuzes moeten kunnen maken.
Dat is waar het om gaat.
Zoals ik al zei, ik heb geen kinderen, daarmee ben ik milieuvriendelijker dan alle fietsende vegetarieres met kinderen.
Maar die doen amper tot niet mee aan die vleesindustrie(alleen maar in het leveren van grondstoffen), dat zijn alleen de rijkere landen en de landen die in opmars zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige oplossing is als westerse wereld rücktsichtslos de middelvinger opsteken richting de landen met de grootste bevolkingsgroei en hen en hun bevolking laten creperen. Die enorme bevolkingstoename vindt immers niet in de westerse wereld, maar in landen die hun bevolking nu al amper kunnen voeden plaats. Maar waarschijnlijk is dat voor die groene gutmenschen ook geen optie...
Waarom dan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat klopt, echter, daar heb ik poep aan.
Bepaald kwaliteitsvlees is al duurder, maar de producent maakt wat de consument wil.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:50 schreef erodome het volgende:
Het probleem is er nu al, hoe zie jij dat terug in de prijs?
Waarbij al getoont is dat dat niet waar is, dat dat is wat jij wil zien is leuk, maar slaat nergens op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om.
[..]
2quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige oplossing is als westerse wereld rücktsichtslos de middelvinger opsteken richting de landen met de grootste bevolkingsgroei en hen en hun bevolking laten creperen. Die enorme bevolkingstoename vindt immers niet in de westerse wereld, maar in landen die hun bevolking nu al amper kunnen voeden plaats. Maar waarschijnlijk is dat voor die groene gutmenschen ook geen optie...
Dat is dus niet zo op dit moment en het probleem is er al, dus tja....quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bepaald kwaliteitsvlees is al duurder, maar de producent maakt wat de consument wil.
Wil de consument geen plofkip meer dan maken ze wel biokip (u vraagt, wij draaien)
en als ie dan duurder wordt, dan wordt er minder kip gegeten, kipsimpel
Als jij dat zo zeker weet dan zou ik aandelen (call opties, turbo's) nemen in deze industrie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:53 schreef erodome het volgende:
Die plaat voor je kop bevalt wel?
Jaar na jaar groeit de vleesindustrie, die groei is enorm. Nu is dat al een heel fiks probleem, de voetstap is enorm, te groot, veelste groot.
Maar volgens jou gaat die groei zo ineens stoppen, jij weet dat terwijl de vleesindustrie en alle anderen zeggen dat dat niet zo is?
Nee, jij wilt dat gewoon niet zien.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarbij al getoont is dat dat niet waar is, dat dat is wat jij wil zien is leuk, maar slaat nergens op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |