Het is een miljardenindustrie, dat is ook al een feit. Daar verdienen aardig wat mensen aardig wat aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:56 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als jij dat zo zeker weet dan zou ik aandelen (call opties, turbo's) nemen in deze industrie.
Met de miljarden die je dan verdient kun je je politiek zaak kracht bijzetten
Sorry piet, er zijn links neergezet die het tegendeel beweren, maar toch blijf je maar je grijsgedraaide plaatje draaien dat "ze" zich alleen hiermee bezig houden en verwijt je mij dat ook.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij wilt dat gewoon niet zien.
Ik gooi nog lekker wat tonijn op de bbq
Ik zie absoluut niet in waarom ik milieuvriendelijk zou moeten worden, waarom, omdat ik andere keuzes maak? En om hypocrisie te belonen? No wayquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, jij kan beter dan dit.
Of ben je een beetje kinderlijk vandaag?
Ik heb geen verkiezingsprogramma van de groenen gezien waarin ze oproepen de foksubsidies af te schaffen of huisdieren te verbiedenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry piet, er zijn links neergezet die het tegendeel beweren, maar toch blijf je maar je grijsgedraaide plaatje draaien dat "ze" zich alleen hiermee bezig houden en verwijt je mij dat ook.
Eet jij maar lekker je tonijn jongen, heel stoer dat je dat zomaar meld, echt, ik ben er zwaar overstuur van, nou goed? Tering zeg, wat een zwaktegebod weer, maarja, het komt altijd op datzelfde riedeltje uit.
Lieferservice.de heten ze daar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:13 schreef Monolith het volgende:
Ach, in Duitsland kennen ze toch vast ook wel iets als zuhausegelieft.de?
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Op maandag 5 augustus 2013 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, jij kan beter dan dit.
Of ben je een beetje kinderlijk vandaag?
Ik zie absoluut niet in waarom ik milieuvriendelijk zou moeten worden, waarom, omdat ik andere keuzes maak? En om hypocrisie te belonen? No way
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.
Nu is het natuurlijk altijd zo dat ieder politiek besluit mensen beperkt in hun vrijheid en dat dit niet per definitie een slecht iets is. Maar daar kun je dan over discussieren.
Ik kan echter niet begrijpen waarom jij principieel tegen milieubesparing bent. Waarom? Houd je niet van de natuur? Vind je het niet prachtig? Het is toch geen enkele moeite om een linnen tas mee te nemen naar de supermarkt ipv iedere keer daar een plastieke te kopen? Het is toch gezond en leuk om naar je werk te fietsen als dat kan? Het spaart toch gewoon geld om een zuinige auto te rijden, geld wat je dan aan iets beters kunt besteden?
Ik snap wel bezwaren tegen opgelegde milieubesparing. Maar niet tegen milieubesparing an sich. Is dat nu dan lekker rebels doen, om niet mee te doen met de hype of zo? Het is typisch gedrag voor mensen zonder kinderen: na mij de zondvloed dan maar.
Niks met anderen te maken. Maar ik vind wel dat we verder moeten kijken dan de beperkte horizon van ons eigen leven en in principe de maatschappij zo moeten inrichten dat deze duurzaam is. Dus dat mensen en dieren over 500 jaar ook nog een menswaardig/dierwaardig leven kunnen leiden. En dat dit niet enkel is weggelegd voor een kleine elite dan of helemaal niemand.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doen
Dus als je overheid je niet met celstraffen bedreigd dan zou jij het riool weer afschaffen om kosten te besparen en je poep weer in de gracht mieteren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niks met anderen te maken. Maar ik vind wel dat we verder moeten kijken dan de beperkte horizon van ons eigen leven en in principe de maatschappij zo moeten inrichten dat deze duurzaam is. Dus dat mensen en dieren over 500 jaar ook nog een menswaardig/dierwaardig leven kunnen leiden. En dat dit niet enkel is weggelegd voor een kleine elite dan of helemaal niemand.
Dat kun je alleen maar doen via regelgeving. Want als iedereen onbeperkt zijn gang mag gaan, dan gaat alles binnen 20 jaar naar de knopen. Dan gaan mensen weer hun motorolie op het oppervlaktewater lozen, want te lui om naar het inzamelpunt te lopen. Dat beboeten is inderdaad beperken van de vrijheid, te weten: "de vrijheid om motorolie op het oppervlaktewater te lozen". Ik vind het prima dat 'vrijheid' op deze manier beperkt wordt.
Bovendien is het helemaal niet zonder succes, bijvoorbeeld de kwaliteit van het oppervlaktewater is enorm verbeterd de afgelopen 20 jaar. Net zoals de uitstoot van allerlei stoffen door fabrieken! Het kan dus gerust.
Nee, ik niet. Maar mijn punt is je toch wel duidelijk, of moet ik het nog een keer uitleggen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus als je overheid je niet met celstraffen bedreigd dan zou jij het riool weer afschaffen om kosten te besparen en je poep weer in de gracht mieteren?
Ik geniet net zo van het rijden in mijn volstrekt niet zuinige, vijftien jaar oude auto of het eten van een lekker mals stuk vlees, als dat ik geniet van het met de hond wandelen in het bos, of in dat bos mountainbiken of hardlopen. Ik doe aan afvalscheiding, koop in Nederland geen bronwater in flessen omdat ik dat - vanwege de kwaliteit van ons leidingwater - volstrekt onzinnig vind en gebruik op het werk een mok voor mijn koffie i.p.v. plastic bekertjes, maar blijf in vredesnaam van mijn stukje vlees af!quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom je principieel tegen een opgelegde vega-dag kunt zijn. Omdat het opgelegd is en de mensen beperkt in hun vrijheid.
Nu is het natuurlijk altijd zo dat ieder politiek besluit mensen beperkt in hun vrijheid en dat dit niet per definitie een slecht iets is. Maar daar kun je dan over discussieren.
Ik kan echter niet begrijpen waarom jij principieel tegen milieubesparing bent. Waarom? Houd je niet van de natuur? Vind je het niet prachtig? Het is toch geen enkele moeite om een linnen tas mee te nemen naar de supermarkt ipv iedere keer daar een plastieke te kopen? Het is toch gezond en leuk om naar je werk te fietsen als dat kan? Het spaart toch gewoon geld om een zuinige auto te rijden, geld wat je dan aan iets beters kunt besteden?
Ik snap wel bezwaren tegen opgelegde milieubesparing. Maar niet tegen milieubesparing an sich. Is dat nu dan lekker rebels doen, om niet mee te doen met de hype of zo? Het is typisch gedrag voor mensen zonder kinderen: na mij de zondvloed dan maar.
Nee. Dat riool waar je motorolie in gooit is van iemand anders. Als jij daar olie in gooit dan is dat zo'n beetje hetzelfde als vernieling. Als ik een hamburger koop dan is dat niet hetzelfde als vernieling van die arme koeienboer zijn eigendom me dunkt. Dat de koeienboer misschien iets anders kapot maakt is punt 2 maar dat los je niet op door iemand te verbieden hamburger te eten op maandag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Maar mijn punt is je toch wel duidelijk, of moet ik het nog een keer uitleggen?
Ik pleit er ook helemaal niet voor om alles te gaan verbieden!!quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geniet net zo van het rijden in mijn volstrekt niet zuinige, vijftien jaar oude auto of het eten van een lekker mals stuk vlees, als dat ik geniet van het met de hond wandelen in het bos, of in dat bos mountainbiken of hardlopen. Ik doe aan afvalscheiding, koop in Nederland geen bronwater in flessen omdat ik dat - vanwege de kwaliteit van ons leidingwater - volstrekt onzinnig vind en gebruik op het werk een mok voor mijn koffie i.p.v. plastic bekertjes, maar blijf in vredesnaam van mijn stukje vlees af!
Het is ook pure symboolpolitiek, en ik vraag me ook af hoe ze dat ooit willen gaan controleren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee. Dat riool waar je motorolie in gooit is van iemand anders. Als jij daar olie in gooit dan is dat zo'n beetje hetzelfde als vernieling. Als ik een hamburger koop dan is dat niet hetzelfde als vernieling van die arme koeienboer zijn eigendom me dunkt. Dat de koeienboer misschien iets anders kapot maakt is punt 2 maar dat los je niet op door iemand te verbieden hamburger te eten op maandag.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is typisch voor mensen met kinderen om te vinden dat anderen meer voor het milieu moeten doen
Volgens mij zoek jij gewoon spijkers op laag waterquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Jij weet volgens mij van gekkigheid niet meer welke dingen je er nog meer kan bijslepen heh?
Ik heb geen kinderen hoor...
We hebben het hier over het eigendomsrecht van de mensen die een bedrijf bezitten, het rare idee dat je als volwassene zelf oud genoeg bent om te bepalen wat je eet en het feit dat deze symboolpolitiek helemaal niks aan de problemen doet en alleen maar ergernis op zal wekken die tegen wel effectieve maatregelen zal gaan werken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over?
1 dag zonder vlees!
1 dag!
oe,,,,,,,,,,,,,,paniek [ afbeelding ]
De oplossing om controlefreak idioten van het internet af te krijgen is een slaven tax. Iedere keer als een mini bruinhemtje voor anderen wil bepalen wat wel en niet mag of kan dan krijgen ze een heffing van 10 euro. Dit moet geheven worden door een nieuw op te richten afdeling van de belastingdienst die dan ook weer honderden banen schept door welvaart af te romen van zielige mensen die te onzeker zijn om voor zichzelf te beslissen dat ze bijvoorbeeld minder vlees gaan eten, en de hulp van een stoere gewapende vent in uniform nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:29 schreef Basp1 het volgende:
De oplossing om de vleesconsumptie te verminderen is gewooon goed de co2 tax doorvoeren, omdat bij de productie van vlees zoveel vrondstoffen komen kijken zal dit hierdoor een stuk duurder maken waardoor de consumptie zakt.
Volgens mij ben je met je zelf in de war, of niet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij zoek jij gewoon spijkers op laag water
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |