Dan werd er achter jou gewoon ge-de-demarreerdquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:50 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en ik had zelf btw helemaal niet het idee dat ik gedemarreerd had gisteren, ik reed gewoon hetzelfde tempo door als wat we de hele dag al deden.
Ik ga nu even de post opzoeken waar je zei dat het toch wel in groepjes van 3 tot 5 man zou opbreken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:59 schreef Oksel het volgende:
Kaas, Marco en Wombcat hadden netjes even kunnen wachten aan het eind van de weg, zoals wij ook wachten op 42 / Critic. Was stuk leuker en netter geweest. Het was een tourtocht, geen koers. We reden de hele tijd met z'n 8'en, dat had netjes zo kunnen blijven. Wij hebben continue de rest bij elkaar gehouden, en o.a. 42 naar huis gefietst. Asociaal om zo door te rijden!
Het was een groepje van 8, had er 1 kunnen blijven. Dat ze wegreden sloeg nergens op, niveauverschil was niet te groot.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga nu even de post opzoeken waar je zei dat het toch wel in groepjes van 3 tot 5 man zou opbreken.
Ik zat er niet door, heb nog veel kopwerk gedaan toen Koning Kaas er vandoor was.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zal voortaan als jij er tegen het einde begint door te zakken, in drievoud een verzoek tot demarreren indienen bij de toercommissie Oksel.
Blijkbaar wel want anders had je bij kunnen komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het was een groepje van 8, had er 1 kunnen blijven. Dat ze wegreden sloeg nergens op, niveauverschil was niet te groot.
Ik wachtte op 42 en Critic. En ging er (net als de rest) van uit dat Kaas, Marco en Wombcat wel even zouden wachten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want anders had je bij kunnen komen.
Nee, dat het niet netjes is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
Waar maak je je druk om joh? Dat je de laatste 40 km meer kopwerk moest doen? Ik heb de laatste 80 km al het kopwerk alleen gedaan.
Het is vanaf het begin af aan al niet netjes gegaan omdat de insteek van de meet was om samen te gaan fietsen ipv hard te gaan zoals jullie deden, en met die instelling kwamen jij en kaas volgens mij vooral, vind ik allemaal niet erg, maar als je dan niet mee kan komen moet je niet over niet netjes komen klagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, dat het niet netjes is.
En jij had eenvoudig bij de mensen achter je kunnen blijven, en een groep kunnen vormen.
Die insteek heb ik nooit gedeeld, dat kan niet met 14 man. Daar moet je minimaal 2 groepen van maken, en dat gebeurde keurig. Het niveau verschil wordt direct 2x zo klein als je opdeelt in 2 groepen. En als je al 130km samen hebt gefietst, en samen hebt gewerkt, is het niet netjes dat als de rest wacht op de laatsten, de 3 eersten snel doorfietsen. Vooral niet als bijv. Wombcat daar bij zit, die alleen maar in het wiel heeft gehangen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is vanaf het begin af aan al niet netjes gegaan omdat de insteek van de meet was om samen te gaan fietsen ipv hard te gaan zoals jullie deden, en met die instelling kwamen jij en kaas volgens mij vooral, vind ik allemaal niet erg, maar als je dan niet mee kan komen moet je niet over niet netjes komen klagen.
Je fietste door terwijl wij wachten. Op 42 & Critic. That's it, en niet netjes.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zie je de snelheid van de rit gisteren op Strava, de laatste keer dat we stil stonden was toen Grip een lekke band had, je ziet aan de snelheid dat ik eigenlijk rustig naar DTC terug ben gefietst en helemaal niet heb gedemarreerd.
Joh, waarom wil je in godsnaam op een dijk met veel tegenliggers, langzame fietsers en wandelaars perse kop over kop 40+ rijden?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:03 schreef Oksel het volgende:
En waarom ga je in godsnaam demarreren in een TOURtocht? Het is geen Marmotte of 3 tieten.
Gerrit's eerste reactie in de auto was: met deze groep hoef ik niet meer te fietsen..
Omdat we dan 45 minuten hadden moeten wachten, zoals je zelf schrijft.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom wel op hun wachten en niet op mij? Nou? Nou?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie trouwens dat ik in totaal 45 min meer gefietst heb, Jullie hebben ff meer rust gehad tijdens de eerste keer bidonvullen en toen gripper er doorheenzat een lekke band had.
Omdat dat eerste leuk is, en het breed zat was. Het tweede was een ongeluk, Kaas haalde in voor me, ik ging er achteraan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Joh, waarom wil je in godsnaam op een dijk met veel tegenliggers, langzame fietsers en wandelaars perse kop over kop 40+ rijden?
Of op een te smal fietspad inhalen omdat het je niet hard genoeg gaat, zodat een tegenligger over de kop slaat?
Het is een tourtocht, geen wedstrijd!
Ik heb in het begin een paar keer voorgesteld of we niet moesten wachten, dat hebben we nooit gedaan. Dan ga ik dat aan het einde ook niet doen. Bij die meets in Vreeswijk mag er ook op de dijk gekoerst worden, daar zeurt ook niemand over.
Het had wat socialer gekund, als ik net zo sociaal had gefietst als Kaas, was 42 een uur later binnengekomen, die zat er compleet doorheen. Da's niet netjes. That's it. Mag ik wat van zeggen toch? Je gaat weg met een leuk groepje van 8, dat gaat hartstikke goed, en dan aan het eind gaan ze dan wel in 1 keer wegfietsten op een klim, ipv. even de benen stil houden zodat je weer als groep van 8 verder kan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Tommeke het volgende:
Als jullie zo fietsen als zeuren achteraf is het niet veel soeps. Stel wijven
quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb ook overal netjes gewacht. Die belofte had ik gemaakt en kom ik gewoon netjes na.
Beter zo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie noemt de TT dan ook 'Stoere praat'? Dan krijg je dit.
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:37 schreef fl4puit het volgende:
[..]![]()
Ik moet zeggen dat de discussie zich op een interessante manier ontwikkelt.
had je beter misscchien paar euro van de prijs af kunnen doen, en de nieuwe eigenaar zijn eigen pedalen laten kopen. Fietsen worden eigenlijk altijd zonder pedalen verkocht.. juist omdat iedereen zijn eigen voorkeur heeft..quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ik heb mijn vrouw haar racefiets verkocht en daar zaten time pedalen bij. Omdat de nieuwe eigenaar per sé SPD-SL wilde hebben, heb ik de pedalen van mijn fiets afgehaald en heb ik die op die fiets er weer op gezet. Nu sta ik een beetje in tweestrijd. Ik heb 3 jaar lang naar alle tevredenheid met SPD-SL rondgefietst. Dus optie 1 is een paar nieuwe SPD-SL pedalen te kopen (maar welke PD-R540, 105 of Ultegra?) Optie 2 is de time pedalen gaan proberen, ondanks dat ik hier toch een beetje huiverig voor ben i.v.m. de belasting van mijn knieën. De afgelopen tijd heb 5 à 6 keer per week getraind en de belasting voor mijn knieën is dus aanzienlijk (zeker omdat er dus ook 2 looptrainingen bij zitten). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Koper is de vriendin van een vriend van mij, ik had de goedkoopste SPD-SL pedalen die er zijn (PD-R540), ik wilde er ook niet al te moeilijk over doen, ze had ook wat moeite met inklikken en SPD-SL gaat wat dat betreft makkelijker. Daarnaast dacht ik dat het gelijk een goed moment was om hierover na te gaan denkenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
had je beter misscchien paar euro van de prijs af kunnen doen, en de nieuwe eigenaar zijn eigen pedalen laten kopen. Fietsen worden eigenlijk altijd zonder pedalen verkocht.. juist omdat iedereen zijn eigen voorkeur heeft..
Ohja, net als toen C_F mee was.. of je zwager?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingen![]()
Mocht je je ooit nog eens aan een meet durven wagen, bij de varianten waarbij we ergens vanuit een huis vertrekken en daar ook weer eindigen gaat het er wel iets anders aan toe.
Spuit 11 komt ook om de hoek kijken. Klok klepel gevalletje dit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:49 schreef buzz1291 het volgende:
Gaat ook echt nergens over zo te lezen. Eerst een "ongeluk" veroorzaken door als een blinde achter een Kaas in te halen, (was zeker bij Prattenburg door het bos omhoog??), dan lekker rammen en uiteindelijk staan te janken als je een gaatje bij net boven de 30 gemiddeld niet meer dicht kan rijden.
Een toertocht zal ik waarschijnlijk niet meer meerijden op deze manier. Ik snap dat ik 2 keer plat gereden heb, maar dat niemand een lampje ging branden op de 1e controlepost van waar ik wel niet was vind ik dan weer wat minder. Ik ben namelijk niet echte een langzame rijder zeg maar...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingen![]()
Mocht je je ooit nog eens aan een meet durven wagen, bij de varianten waarbij we ergens vanuit een huis vertrekken en daar ook weer eindigen gaat het er wel iets anders aan toe.
Ik weet wel dat bij die 105 de veerspanning heel slecht af stellen is door een heel brak inbusboutje. Dat zal dus bij die R540 niet beter zijn. Ultegra's weet ik niet, alleen dat ze zwaarder lopen dan Dura Ace, en die PD7810 met naaldlagers kun je waarschijnlijk wel voor een hele sympathieke prijs nog ergens op de kop tikken. Dan heb je echt een super pedaal voor een kleine prijs.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ik heb mijn vrouw haar racefiets verkocht en daar zaten time pedalen bij. Omdat de nieuwe eigenaar per sé SPD-SL wilde hebben, heb ik de pedalen van mijn fiets afgehaald en heb ik die op die fiets er weer op gezet. Nu sta ik een beetje in tweestrijd. Ik heb 3 jaar lang naar alle tevredenheid met SPD-SL rondgefietst. Dus optie 1 is een paar nieuwe SPD-SL pedalen te kopen (maar welke PD-R540, 105 of Ultegra?) Optie 2 is de time pedalen gaan proberen, ondanks dat ik hier toch een beetje huiverig voor ben i.v.m. de belasting van mijn knieën. De afgelopen tijd heb 5 à 6 keer per week getraind en de belasting voor mijn knieën is dus aanzienlijk (zeker omdat er dus ook 2 looptrainingen bij zitten). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Je reed wel in MIJN achtertuin vriend!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:50 schreef Oksel het volgende:
Buzzje ziet ook kans even te rellenGaat zich er meteen mee bemoeien
Nee joh, dat is eng hij had geen tijd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:56 schreef Oksel het volgende:
Had je mee kunnen fietsen. Hadden we mooi in RL kunnen rellen. Ouwe relnicht!
Thnx, ik denk idd dat het verstandig is om bij SPD-SL te blijven, nu nog even (die PD-7810 is misschien wel een goede optie) voor een ééntwee prijsje zien te vinden...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat bij die 105 de veerspanning heel slecht af stellen is door een heel brak inbusboutje. Dat zal dus bij die R540 niet beter zijn. Ultegra's weet ik niet, alleen dat ze zwaarder lopen dan Dura Ace, en die PD7810 met naaldlagers kun je waarschijnlijk wel voor een hele sympathieke prijs nog ergens op de kop tikken. Dan heb je echt een super pedaal voor een kleine prijs.
Ik zag die drukte al 's morgens en toen ik bij de pont van Beusichem stond hoorde ik van een fietser dat het verschrikkelijk was qua drukte op de Heuvelrug. En, als je er iedere dag kunt fietsen wil je toch niet die heisa van een DTC tocht meemaken. Daarnaast rij ik heuvelop toch niet hard genoeg om jullie bij te houden. Maar ik heb me prima vermaakt met 130 km door de Zuid-Hollandse en Gelderse dreven en dijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, dat is eng hij had geen tijd.
Idd ik had ook heul geen zin an om te gaan wachten om elkaars handje vast te houden tot het eind, jullie zijn toch geen kleine kinderen ofzo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Oksel het volgende:
Worden verkeerde verwachtingen geschept. En die zijn geschept door degene die riep dat je met 14 man bij elkaar blijft. Dat kan toch niet.. laten we eerlijk zijn.
Ik had het eerder andersom verwacht, flink doortrappen bij een "privé-meet" en rustig toeren bij een drukke toertocht. Het zou in ieder geval handig zijn om in de toekomst duidelijkere afspraken te maken. Leerpunt voor mij wat betreft toekomstige meets.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingen![]()
Mocht je je ooit nog eens aan een meet durven wagen, bij de varianten waarbij we ergens vanuit een huis vertrekken en daar ook weer eindigen gaat het er wel iets anders aan toe.
Dat waren er volgens mij meerderen, daarom had de ik indruk dat er consensus over was. Als je dan vooraf al begint dat je denkt dat de groep uiteenvalt en zo de eerste helft van de tocht gaat rijden, dan gaat dat natuurlijk gebeuren ook. Buiten de snelheid lijkt het me niet meer dan normaal dat je wacht als iemand in de groep lek rijdt. Als dat was gebeurd, de snelleren af en toe de benen hadden stil gehouden en de tussenstops iets langer had gemaakt, dan was je met een flink grotere groep gefinisht. Maar ja, blijkbaar zijn er verschillende meningen over het begrip een toertocht in groepsverband rijden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Oksel het volgende:
Worden verkeerde verwachtingen geschept. En die zijn geschept door degene die riep dat je met 14 man bij elkaar blijft. Dat kan toch niet.. laten we eerlijk zijn.
Vanavond op afspraak! Ekte koers!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Tommeke het volgende:
Als jullie zo fietsen als zeuren achteraf is het niet veel soeps. Stel wijven
Vanavond op afspraak!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Tommeke het volgende:
Als jullie zo fietsen als zeuren achteraf is het niet veel soeps. Stel wijven
Ik had het uiteindelijk niet heel erg gevonden als jullie niet op me hadden gewacht, maar toch tofquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je fietste door terwijl wij wachten. Op 42 & Critic. That's it, en niet netjes.
Dat is jammer, op zich kun je ook niet echt van een groep spreken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:03 schreef Oksel het volgende:
[...]
Gerrit's eerste reactie in de auto was: met deze groep hoef ik niet meer te fietsen..
Probeer eens fatsoenlijk beleg in plaats van chocopasta. Misschien heb je dan minder last van benen die als chocolade aanvoelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
100 km 's morgens rij ik op 2 krentebotehammen met kaas en een kop thee, en onderweg één Powerbar reep. Daarnaast 2 bidons van 550ml en als het echt warm is misschien 4. Maar meer ook echt niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
Ik vermoedde al dat het te weinig drinken zou zijn. Ik las inderdaad dat chocopasta een vrij goede keuze was en dat kaas juist vermeden moest worden. Ik eet trouwens niet altijd chocopasta, maar vaak ook aardbeienjam.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Geen melk drinken voor je training, krijg je slijmvorming van.
Op zich moet Nutella wel kunnen hoor, eten de profs ook. Sultana's kun je vervangen voor Snelle Jelle eventueel. 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
....... 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
hmmm ja m'n persoonlijke favorietquote:
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
Nou ik ga als ik 100km rijdt in lente zomer altijd bijvullen. Ik neem 2 bidons mee. In de winter gaat het wat langzamer maar dan drink ik er zeker wel 3 voor 100km of ik rustig of hard rij. Je moet echt je hydratie bijhouden en 2 voor D1 training vind ik te weinig. Maar misschien drink ik wel extreem doordat het bij de wedstrijden het er wel ingeramd wordt dat je veel moet drinken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.
en van de inhoud van je bidons
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
thxquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:41 schreef Oksel het volgende:
"Wielen vind ik echt onzin om te kopen. Dan kun je beter naar een kinderwagen kijken." /vriendin.
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kost alles bij elkaar ook wel een 1000 euro inderdaad. Als je voor een bekend merk gaat in ieder geval.
Voor de veiligheid van mijn kind, koop ik niets van dat soort spullen 2e hands (kinderwagen, maxi cosi). Je weet nooit wat er mee geberud is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.
Als daar dan 80mm carbon wielen in zitten zou ik het ook goed vinden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:41 schreef Oksel het volgende:
"Wielen vind ik echt onzin om te kopen. Dan kun je beter naar een kinderwagen kijken." /vriendin.
Kinderen zijn flexibelquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor de veiligheid van mijn kind, koop ik niets van dat soort spullen 2e hands (kinderwagen, maxi cosi). Je weet nooit wat er mee geberud is.
Wat kan er gebeurd zijn in of met een kinderwagen waardoor je die niet 2e hands kan kopen???? behalve een beetje zure kotslucht niks schokkends toch. Er wordt over het algemeen niet mee gestunt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor de veiligheid van mijn kind, koop ik niets van dat soort spullen 2e hands (kinderwagen, maxi cosi). Je weet nooit wat er mee geberud is.
Red wind? Alleen nog maar volgens kaasquote:
Die red winds moeten niet in jouw Oltre joh. Daar is al een speciale bianchi wielset voor, in dat verschrikkelijke Celeste kleurtje ook nog es. Maar t is natuurlijk wel een wielset die qua design & kleur goed bij jouw sunweb-fiets past!quote:
Eigenlijk moet ik inderdaad niet anders willen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die red winds moeten niet in jouw Oltre joh. Daar is al een speciale bianchi wielset voor, in dat verschrikkelijke Celeste kleurtje ook nog es. Maar t is natuurlijk wel een wielset die qua design & kleur goed bij jouw sunweb-fiets past!
[ afbeelding ]
Een maxi cosi die een ongeluk in een auto heeft meegekregen? Daar kan zomaar het complete veiligheidsysteem naar de klote zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat kan er gebeurd zijn in of met een kinderwagen waardoor je die niet 2e hands kan kopen???? behalve een beetje zure kotslucht niks schokkends toch. Er wordt over het algemeen niet mee gestunt.
Zitten je wielen goed in het midden? die remhoef kan je met de hand rechtduwen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:31 schreef muzas het volgende:
Ok help deze noob;
Blijkbaar gister lek gereden ofzo, want mn fiets stond plat. Remmen open, snelspanner los, achterwiel er uit en bandje er uit gehaald, en idd een HEEL klein gaatje.
Enfin, alles gefixt, Wil ik het wiel terugstoppen, blijft een kant van de rem tegen de velg zitten. Maar er zit een soort veer-mechanisme wat die hele remhendel naar bakboord duwt. Dacht eerst nog zal dat wiel er wel scheef ingestopt hebben... Maar hoe ik m er ook induw... De rem blijft aan 1 kant tegen de velg zitten omdat die hele contrustie tegen het wiel gedraaid wordt.
Wat doe ik fout?
Volgens mij wel. Als ik de remhoef met de hand recht zet, veert ie weer tegen het wiel aan zodra ik los laatquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zitten je wielen goed in het midden? die remhoef kan je met de hand rechtduwen.
Ik weet ff niet hoe dat precies zit bij die Shimano remhoef maar bij campa kan je tussen remhoef en achtervork een steeksleutel 14 zetten. Kan dat niet bij jouw remhoef steek dan een inbussleutel in de remhoef waar die mee vast zit op 't frame en zet 'm met behulp van je hand in 't midden. Sleutel erin en ff rechtduwe snappie mijn?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Als ik de remhoef met de hand recht zet, veert ie weer tegen het wiel aan zodra ik los laat
Maar een gewone steeksleutel is veulste dik daarvoor, moet je toch van die blikken dingen hebben, en die heeft hij vast (nog) niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik weet ff niet hoe dat precies zit bij die Shimano remhoef maar bij campa kan je tussen remhoef en achtervork een steeksleutel 14 zetten. Kan dat niet bij jouw remhoef steek dan een inbussleutel in de remhoef waar die mee vast zit op 't frame en zet 'm met behulp van je hand in 't midden. Sleutel erin en ff rechtduwe snappie mijn?
Uiteraard. Maar jouw oplossing was het inderdaad (inbussleutelquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
had je wel de remhoef open gezet toen je het wiel demonteerde?
Inderdaad ff vastzetten met een steeksleuteltjequote:Op maandag 5 augustus 2013 15:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Als ik de remhoef met de hand recht zet, veert ie weer tegen het wiel aan zodra ik los laat
Ik zou gewoon voor je kijken als ik muzas was. Vast = vast.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou 'm tijdens de volgende rit wel ff in de gaten houden.
Trouwens, had jij gister je slingerland pakje aan en een koerspet onder je helm? Volgens mij heb ik iig jouw zien rijden... Bij de splitsing waar de 80 rechtdoor moest, en jullie linksaf de weg over. Ik stond aan de andere kant van de weg, al op de terugweg...quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor je kijken als ik muzas was. Vast = vast.
En dan zeg je niks.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Trouwens, had jij gister je slingerland pakje aan en een koerspet onder je helm? Volgens mij heb ik iig jouw zien rijden... Bij de splitsing waar de 80 rechtdoor moest, en jullie linksaf de weg over. Ik stond aan de andere kant van de weg, al op de terugweg...
Wist het niet zeker... Het was je fiets die 't m deed, maar toen het kwartje viel waren we al gekruist. En had niet de ballen om zomaar "KAAS!" te schreeuwen...quote:
Wel duur, ¤350,- voor een setje groene stickers. Weet je wel hoeveel rompertjes je daarvoor kunt kopen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:50 schreef Oksel het volgende:
http://www.dewielershop.n(...)-carbon-wielset.html
Die moeten het dus worden he?
Ja na het behalen van podiumsucces in de laatste Fokmeets heb ik nu een nieuw contract bij Marktplaats als advertentiescout. Verdiend als een melijer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:03 schreef Wombcat het volgende:
Ben je onder verschillende pseudoniemen je oude rommel aan het verkopen of krijg je provisie?
Collectieve ongesteldheid ofzoquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:07 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel op pagina 1 over gisteren trouwens
quote:
quote:donderdag 1 augustus 2013 @ 15:54 • 231
muzas
Als een stel meisjes die naar een schoolfeest gaan
Ja, 48 stuks. Hoezo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wel duur, ¤350,- voor een setje groene stickers. Weet je wel hoeveel rompertjes je daarvoor kunt kopen?
Critic kan prima hard fietsen... Hij gaat alleen als een strijkijzer de berg op. Op het vlakke los je me niet 1,2,3quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:14 schreef Oksel het volgende:
Critic vond ik ook boven verwachting goed rijden, prima duur. Had ik niet verwacht na z'n Marmotte.
Wordt tijd voor een FOK! codewoord...quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:04 schreef kaasplankje het volgende:
Dan zeg je toch "Hee vriend vriend pssst psssst!"
Dankje, ik ga morgen lekker door het duin heen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
Op mijn eerste rit op een racefiets reed ik 70 km met een paar vrienden, twee dagen daarna reed ik vanaf veendam naar almere is 160km maar zoveel raad ik niet aan want kon toen bijna niks meer zolast van mn knie. Je moet er langzaam aan wennen, vooral aan de houding. Nu kan ik heel veel zonder ergens last van te krijgen.
Goedkope chinese troep man.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Omdat de gemiddelde Bianchi rijder een babyboomer met een dikke portemonnee is
Hoe komen ze aan 666 km?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:44 schreef Gripper het volgende:
Leuk hoor, dat rondje van ons een paar weken geleden met een paar alpencolletjes..![]()
Nee, dan dit![]()
http://racefietsblog.nl/w(...)e-alpen-overfietsen/
Ik wou eigenlijk volgend jaar iets soortgelijks gaan doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:44 schreef Gripper het volgende:
Leuk hoor, dat rondje van ons een paar weken geleden met een paar alpencolletjes..![]()
Nee, dan dit![]()
http://racefietsblog.nl/w(...)e-alpen-overfietsen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
iets voor de klimgeiten op dit forum?!twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 10:07:21Extra prijs voor de winnaar van het Open NK Klimtijdrit: een startbewijs voor de profkoers van de Dutch Food Valley Classic in 2014. reageer retweet
Thanks critic, is een mylaps chip zo'n chip die je moet hebben voor wedstrijden? want die heb ik nog wel ergens liggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:43 schreef the_critic het volgende:
iets voor de klimgeiten op dit forum?!twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 10:07:21Extra prijs voor de winnaar van het Open NK Klimtijdrit: een startbewijs voor de profkoers van de Dutch Food Valley Classic in 2014. reageer retweet
Het zal wel "vóór de profkoers" moeten zijn. Alleen gaat twitter blijkbaar niet zo lekker om met leestekens.quote:
Ik lees het op alle plekken dat als je dus de snelste tijd hebt, je volgend jaar mee mag koersen. Best gaaf! En ik denk dat je daarmee zeker mensen trekt naar je tocht.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het zal wel "vóór de profkoers" moeten zijn. Alleen gaat twitter blijkbaar niet zo lekker om met leestekens.
Ja, en volgend jaar wordt die klassieker op de eerste dinsdag in april gereden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik lees het op alle plekken dat als je dus de snelste tijd hebt, je volgend jaar mee mag koersen. Best gaaf! En ik denk dat je daarmee zeker mensen trekt naar je tocht.
Dusquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, en volgend jaar wordt die klassieker op de eerste dinsdag in april gereden.
Vreemd... die S-Works frames zijn toch wel kwalitatief hoogwaardig. Heb zelfs een S-Works Roubaix.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Klinkt als een mooie koers, zowel te rijden als om te kijken.
Wie van jullie heeft ervaring met Specialized S Works frames in de zin van dat ze snel op de achterbrug breken? Dit jaar in 2 valpartijen, bij 2 fietsen op precies hetzelfde stuk gebroken.
Terwijl ik mensen ken waaronder ik zelf met een ander merk fiets hard gevallen maar niks aan de hand met het frame.
Is toch best te doen, om op een mooie zaterdag eff vanuit NH naar zeist te kachelen? 3 kwartiertjes rijden, en je zit hier in het bos.quote:
Zijn volgens mij de duurste frames op de Venge na. Nou die nemen ze niet terug omdat er bij de voorvork geveild is. Dat doen de meeste teams zodat je gemakkelijk het wiel eruit kan halen als er een wielwissel plaats moet vinden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:28 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vreemd... die S-Works frames zijn toch wel kwalitatief hoogwaardig. Heb zelfs een S-Works Roubaix.
Wat zegt Specialized er zelf over?
Stoppen of pauzeren?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:05 schreef thomasss het volgende:
Weet iemand van de iphone strava gebruikers waar je kan uitzetten dat een rit wordt gestopt als je een aantal minuten stilstaat? Heb nu al een paar halve ritten genoteerd
Klinkt mij, als niet echte kenner, inderdaad logisch in de oren. Maar het is zo wonderlijk dat het 50 km na een ingreep van de fietsenmaker (nieuwe voorderailleur dus) opeens gebeurt.quote:
Allebei niet eigenlijk. Bij een openstaande brug of stoplicht stopt Strava niet... Maar als je wat langer stil staat pauzeert/stopt die automatisch en dat wil ik juist nietquote:
Ik denk dat ze daarover gaan zeggen dat een SL raceframe niet gemaakt is om keihard mee op je muil te gaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:28 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vreemd... die S-Works frames zijn toch wel kwalitatief hoogwaardig. Heb zelfs een S-Works Roubaix.
Wat zegt Specialized er zelf over?
Ik vind het juist minder dan jaren geleden, ik ben afkomstig uit Veenendaal en woonde vroeger langs het parcour, 2 straten voor de finish. Vond het leuker dat de finish in het centrum lag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:04 schreef Gripper het volgende:
Ik vind het wel erg veel leuker geworden dan voorgaande jaren, dat heeft Thijs toch maar mooi voor elkaar. Start 's middags, finish om 19.30 's avonds zodat het een criteriumsfeertje krijgt. En niet meer op die saaie kerkewijk in Veenendaal, maar lichtjes bergop (mag eigenlijk geen naam hebben) op de Veenendaalsestraatweg.
... LAP TEKST....
Doet ie dat op alle kransjes op de cassette? Dat tikje?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:14 schreef thettes het volgende:
[..]
nee, amper. Hij schakelt ook prima verder.
Zou het dan niet het freewheel kunnen zijn die vast/losslaat?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:14 schreef thettes het volgende:
[..]
nee, amper. Hij schakelt ook prima verder.
Ik durf het niet te zeggen, daarvoor komt het niet frequent genoeg voor. Nouja ga zo toch maar even langs de fietsenmaker, misschien ziet ie het zo. Jammer alleen dat in Amsterdam zo'n beetje alles in de buurt is, behalve een plek om mn racefiets te laten fixen :pquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doet ie dat op alle kransjes op de cassette? Dat tikje?
Belachelijk eigenlijk, maar wel de reden dat ik die nokjes laat zitten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:04 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Zijn volgens mij de duurste frames op de Venge na. Nou die nemen ze niet terug omdat er bij de voorvork geveild is. Dat doen de meeste teams zodat je gemakkelijk het wiel eruit kan halen als er een wielwissel plaats moet vinden.
Volgens mij kan dat niet. Ik heb dat ook een paar keer gehad met die iPhone app. Gebruik hem ook eigenlijk niet meer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:12 schreef thomasss het volgende:
[..]
Allebei niet eigenlijk. Bij een openstaande brug of stoplicht stopt Strava niet... Maar als je wat langer stil staat pauzeert/stopt die automatisch en dat wil ik juist niet
Wat is er mis met de lorini?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Maar goed ik ga sparen voor een belachelijk goedkoop frame ter vervanging van mijn Lorini want eigenlijk wil ik sparen gaan voor een Maserati.
Nokjes voor wat?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb die voorvorknokjes eraf gevijld natuurlijk, super irritant zijn die.
Niet stijf genoeg en te zwaar, wel een prima frame verder hoor, ik wil alleen beter.quote:
Idiotproof nokjes op je voorvorkpat voor mensen die te stom zijn om te begrijpen hoe een quick release werkt. Als je die afvijlt kan je een voorwiel wisselen zonder dat je aan de blokkage moet draaien.quote:Nokjes voor wat?
Die idiotproof nokjes zorgen er wel voor dat mijn fiets niet van mijn dakdrager gerukt kan worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet stijf genoeg en te zwaar, wel een prima frame verder hoor, ik wil alleen beter.
[..]
Idiotproof nokjes op je voorvorkpat voor mensen die te stom zijn om te begrijpen hoe een quick release werkt. Als je die afvijlt kan je een voorwiel wisselen zonder dat je aan de blokkage moet draaien.
Ik heb een Specialized Amira van het team. Je kon kiezen S-Works of Amira, die laatste was aan eigen bijdrage een stuk goedkoper en ik was gewend om Trek te rijden dus ben voor de Amira gegaan voor het geval het niet zou bevallen. Ik zelf had eerst een Trek Madone en nu een Trek Domane. Echt een wereld van verschil met die Amira. Ik dacht eerst dat het klasseverschil was maar ik heb een ritje op de S-Works gedaan en ervoer hetzelfde als met de Amira. Is gewoon niet zo mooi stijf. Voor de criteriums is de Amira echt geweldig qua geometrie maar de Trek vind ik echt veel prettiger rijden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, maar wel de reden dat ik die nokjes laat zitten.
Ik vind Specialized sowieso maar een dom merk. Die arrogante marketing, ik vind het een beetje Apple-achtig. Doen alsof zij het meest vooruitstrevend zijn van allemaal, terwijl ze door andere merken alweer ver voorbijgestreefd zijn (Giant Propel, Trek Domane).
Daarom is het wel grappig dat juist Tom Boonen nu last van z'n zitvlak heeft. Tijd voor een ander zadel
Bij mijn Trek Domane niet en dat zal zo blijven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb die voorvorknokjes eraf gevijld natuurlijk, super irritant zijn die.
Als je weet hoe een snelspanner werkt heb je ze niet nodig. Maar als jullie je er veiliger door voelen lekker laten zitten hoor.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die idiotproof nokjes zorgen er wel voor dat mijn fiets niet van mijn dakdrager gerukt kan worden.
Die nokjes zorgen ervoor dat het frame geklemt zit onder de "snelspanner" van de dakdrager (dat ding met die hendel wat voor de drager zelf ligt op onderstaande foto). Als die nokjes er niet zouden zitten, dan kun je de vork gewoon omhoog los trekken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je weet hoe een snelspanner werkt heb je ze niet nodig. Maar als jullie je er veiliger door voelen lekker laten zitten hoor.
Als jij een dakdrager bovenop de kaasbus monteert, gebeurt er sowieso iets heel pijnlijks met de Lorini als je de péage oprijdt....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:30 schreef kaasplankje het volgende:
nou dan kan ik dus beter zoon ding niet kopen
En die heb ik dan ook achter de auto hangen inderdaad. Dus vandaar die dakdrager.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
Fietsdakdrager tenzij het zo een op een ploegwagen is valt imo in de categorie caravan.
Ik heb wel eens gehad dat er een fiets bijna van onze ploegauto was geflikkerd omdat een van die meiden haar snelspanner niet goed had vastgemaaktquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je weet hoe een snelspanner werkt heb je ze niet nodig. Maar als jullie je er veiliger door voelen lekker laten zitten hoor.
Dochter op het dak?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
In de auto zit de hond (een Berner Sennen), mijn vrouw en mijn dochtertje, daar past niet echt meer een fiets bij.
Zoals naar de Hel zondag heb ik de fiets tot Utrecht ook gewoon in de auto gehad. Alleen van Utrecht naar Driebergen even op het dak omdat de fiets van ddx in de auto lag.
Haphaphapquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik ruzie met mijn vrouw wil moet ik dat inderdaad doen.
Ik had gedacht dat je zou reageren met dat mijn vrouw dan toch erbij kon gaan zitten op het dak.quote:
Ik ging er eigenlijk van uit dat die daar sowieso al zat, zowel dat jij rustig kan rijden en zij de fiets kan poetsen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat je zou reageren met dat mijn vrouw dan toch erbij kon gaan zitten op het dak.
Valt me alweer tegen...
Welke fiets het lekkerst rijd is ook heel persoonlijk. Ik ben heel tevreden met mijn Specialized en vond hem verreweg het lekkerst rijden. Zelfde gaat natuurlijk ook op voor zadels.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:10 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb een Specialized Amira van het team. Je kon kiezen S-Works of Amira, die laatste was aan eigen bijdrage een stuk goedkoper en ik was gewend om Trek te rijden dus ben voor de Amira gegaan voor het geval het niet zou bevallen. Ik zelf had eerst een Trek Madone en nu een Trek Domane. Echt een wereld van verschil met die Amira. Ik dacht eerst dat het klasseverschil was maar ik heb een ritje op de S-Works gedaan en ervoer hetzelfde als met de Amira. Is gewoon niet zo mooi stijf. Voor de criteriums is de Amira echt geweldig qua geometrie maar de Trek vind ik echt veel prettiger rijden.
Ik rijd overigens niet met een standard Specialized zadel dat heb ik er heel snel afgehaald want ik heb al een historie met balgroei. Ik rijd met SQlab en ik wil geen ander zadel meer.
Ik vind het gewoon typisch dat die 2 fietsen beiden op hetzelfde deel gebroken zijn. Ik weet dat fietsen niet zijn gemaakt om mee te vallen maar ja. Je moet er toch je wedstrijden mee doen als dat je doel is.
Dat riekt dus naar een freewheel probleem. Palletjes zullen wel een beetje afgerond c.q. versleten zijn. Nieuwe body er op en het zal wel weer gefikst zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:08 schreef thettes het volgende:
Even een vraag voor de techniekexperts:
Mijn fiets heeft om ongeveer elke twee kilometer dat hij heel even 1 tikje doortrapt. Ik heb vorige week mijn voorderailleur laten vervangen, toen 100 kilometer gefietst en na zo'n 50 km in dat tochtje begon ik dat euvel op te merken.
Zal het gewoon een niet helemaal netjes afgestelde derailleur zijn? En kan ik dat zelf verhelpen?
Het is nogal vervelend, want ik kan niet meer op mijn trappers gaan staan (ben al bijna van mn fiets gepleurd)
Daar moet je voor sparen? Dat meen je niet! Nou ja voor al die benzine die het slurpt misschien ook wel. Vieze millieu vervuilert! En je hoeft nog maar 14 jaar wegenbelasting te betalen ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:02 schreef kaasplankje het volgende:
http://driessen.onlinevoo(...)rch_key=6904#content
Zoiets maar dan handgeschakeld natuurlijk.
Is wel een excuus om er snel van af te geraken.......quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als jij een dakdrager bovenop de kaasbus monteert, gebeurt er sowieso iets heel pijnlijks met de Lorini als je de péage oprijdt....
Je koopt zo'n lichtgewicht frame niet om mee op je plaat te gaan, en gebeurt het wel en wil je een aan zekerheid grenzende garantie dat die bij een schuiver niet breekt, dan moet je zeker geen carbon nemen, en waarschijnlijk ook geen alu. Dus blijft er een stalen of titanium legering over. Maar dat is natuurlijk veelste zwaar, dus niet miepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:40 schreef CyclingGirl het volgende:
In de koers kan je wel eens haast hebben
We hebben niet allemaal een dikke BMC spaarrekening.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar moet je voor sparen? Dat meen je niet! Nou ja voor al die benzine die het slurpt misschien ook wel. Vieze millieu vervuilert! En je hoeft nog maar 14 jaar wegenbelasting te betalen ook.
kaas moet overal voor sparen Buzz.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar moet je voor sparen? Dat meen je niet! Nou ja voor al die benzine die het slurpt misschien ook wel. Vieze millieu vervuilert! En je hoeft nog maar 14 jaar wegenbelasting te betalen ook.
Ik zou het doen! En dan betaal je weer een geeltje en kun je weer net zo lang testen totdat die weer pang zegt, of totdat die FM zijn brakke administratie weer eens bijgewerkt heeft.....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
Weten jullie nog dat groene fizik testzadel met titanium rails van honderdentachetig euros wat ik al een jaar aan het testen ben?
Haha als ik het niet dachtquote:
Inderdaad ik wil later een huisje in de ardennen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:00 schreef forty-two het volgende:
[..]
Haha als ik het niet dacht
Wacht maar tot je een keer in limburg/belgie/frankrijk hebt gefietst, dan wil je weg uit noord holland
Provence of Languedocquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Inderdaad ik wil later een huisje in de ardennen.
Valt wel mee hoor. Het is pas m'n vierde racefiets in 25 jaar. De vorige drie heb ik dus 23 jaar mee gedaan in totaal. Gewoon weten waar je een koopje kunt halen. Want je denkt toch niet dat Buzz voor een BMC frame de volle mep betaalt? Wel goed maar niet gek hoor!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:28 schreef peleetje het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal een dikke BMC spaarrekening.
hehequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Het is pas m'n vierde racefiets in 25 jaar. De vorige drie heb ik dus 23 jaar mee gedaan in totaal. Gewoon weten waar je een koopje kunt halen. Want je denkt toch niet dat Buzz voor een BMC frame de volle mep betaalt? Wel goed maar niet gek hoor!
Dat vind ik juist zo leuk aan die heuvelrug, Kopje is een paar honderd meter, waarvan enkele tientallen echt steil. Zowel noord als zuid. Steiler dan de meeste in de heuvelrug, maar zo ontzettend kort. Die amerongse vond ik echt leuk omdat ie 4x zo lang duurt als t kopje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Gewoon kopje van Bloemendaal aantal keer doen
mot werkequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Iemand zin om morgen een stukje met mij te fietsen in zeeland? Ben dan in de buurt van domburg
Ik zet in op de 7é plekquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dan zitten we al aan het bier, nee grapje ik ga morgenavond als 't goed is ff koersen op de club, in Gouda.
Ben benieuwd waar ik zal eindigen nu blijkt dat ik geen koersinzicht heb, en niet kan waaierrijden.
Wat denk jij?
Ik overweeg dat dus ook, zeker omdat iemand dat tegen me zei die ongeschoren benen had en me achteraf vroeg waarom ik niet had gezegd dat ik ging demarreren, terwijl ik gewoon in hetzelfde tempo doorreed.quote:
Dan heb je nu een illegale fiets. Voorvorkjes eraf vijlen mag niet meer van de UCI, zelfs bij de profs niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb die voorvorknokjes eraf gevijld natuurlijk, super irritant zijn die.
Ik fiets altijd achter een groepje aan en doe zo weinig mogelijk kopwerk, post daarna trots mijn strava voor epenis hoge gemiddelde show.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:54 schreef Tommeke het volgende:
Ja, als dat soort mannen het zeggen kan je beter inpakken
Ik rij toertochten altijd heel slim. Doe nooit teveel kopwerk, verdeel m'n krachten en zal me nooit op een klimmetje helemaal de tyfus intrappen. Stel je voor dat het pijn gaat doen
Ik zet in op de mongolenwaaierquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dan zitten we al aan het bier, nee grapje ik ga morgenavond als 't goed is ff koersen op de club, in Gouda.
Ben benieuwd waar ik zal eindigen nu blijkt dat ik geen koersinzicht heb, en niet kan waaierrijden.
Wat denk jij?
Reed jij in B? Vind je overigens veel meer een echte cyclorijder, zo'n taaie rakkert, dan een koersrijder. Maar ik heb er dan ook geen verstand vanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zet in op de mongolenwaaierLijkt me wel wat voor jou.
ik zat er vorige week ook in
Weer terug van de Nedereindseberg. Was een flinke valpartij in het begin, maar zonder echte blijvende schade geloof ik. Zat wel een vrouwtje bij, vond ik wel sneu voor d'r. Vorige week zat ze met mij in de mongolenwaaier en heb ik na de koers nog met d'r staan kletsen. Ze was echt superenthousiast, net begonnen met wielrennen en vond het hartstikke leuk. Hopelijk haakt ze nu niet af.
Na de valpartij werd de koers ff stilgelegd. Ging wel aardig bij mij, maar niet bijzonder. Zat wat teveel achterin en niet goed genoeg om naar voren te komen. Toen het peloton ff in tweeën brak zat ik precies achter de breuk, maar kon goed getimed meespringen. Een rondje later viel het stil en kwam de rest weer terug.
Het was even chaos toen wij de C's dubbelden en de A's ons, dus met drie pelotonnetjes door elkaar was het overzicht ff zoek. Alles bleef uiteindelijk toch bij elkaar. Zat te ver achterin om mee te sprinten.
Ja, ik rijd B.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Reed jij in B? Vind je overigens veel meer een echte cyclorijder, zo'n taaie rakkert, dan een koersrijder. Maar ik heb er dan ook geen verstand van
Ja, ga binnenkort met Gerrit hier mee rijden op het lokale parkoers. Als ik in Hengelo ga wonen wil ik bij Ruthbeek af en toe gaan meerijden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:45 schreef Wombcat het volgende:
En koersen doe ik sinds dit jaar weer om mijn explosiviteit te verbeteren.
Is overigens echt leuk, moet jij ook eens doen. Is wel wat voor je, denk ik.
geen makkie meerijdrondje, een dubbele U.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:41 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor rondje is Gouda trouwens, kaas?
Hm. Niet echt iets voor mij dan denk ik. Sowieso komt woensdag niet zo goed uit iha.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
geen makkie meerijdrondje, een dubbele U.
[ afbeelding ]
je rijdt dan buitenom.
Klopt was erg leuk, hier in Noord-Holland weet ik de weg wel te vinden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:43 schreef muzas het volgende:
En wat het voor mij afgelopen weekend zo leuk maakte was de totale onwetendheid. Qua route en 'klimmetjes'
Bij ons wordt ook niet gezegd van ''hey ik zie een bordje sprinten jullie mee'' Nee hier is het ook gewoon zodra je hem ziet gaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
Oksel: In Rotterdam demarreren we gewoon zonder overleg. Misschien dat dit bij jullie op de toerklub anders gaat?
Ik ken de weg wel, als het uitkomt wil ik wel mee. Denk alleen dat ik in augustus en september niet veel mogelijkheden heb in de weekenden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Klopt was erg leuk, hier in Noord-Holland weet ik de weg wel te vinden.
Maar afgelopen zondag had ik echt geen idee welke kant ik nou aan het opfietsen was en wat er zou komen.
Als je me zou vragen om de route nog een keer te fietsen zonder pijltjes gaat het me ook totaal niet lukken
19:15 op woensdag en 9:30 op zondag. Op zondag is het minder sterk veld want dan zijn alle goede renners Nationaal aant rijden in den lande.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm. Niet echt iets voor mij dan denk ik. Sowieso komt woensdag niet zo goed uit iha.
Maar misschien kom ik wel eens een keertje. Start is om 19:00 neem ik aan?
Zondag kan ik ook om 10:00 op de Nedereindseberg rijden. Da's veel gunstiger, want dichterbij, dus kan ik op de fiets naar toe en toch een kwartiertje later wegquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
19:15 op woensdag en 9:30 op zondag. Op zondag is het minder sterk veld want dan zijn alle goede renners Nationaal aant rijden in den lande.
ja in de achterhoek gaan ze dat blijkbaar hlemaal overleggen enzo snap der ook nix vanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Bij ons wordt ook niet gezegd van ''hey ik zie een bordje sprinten jullie mee'' Nee hier is het ook gewoon zodra je hem ziet gaan.
Psssst bietenpillen kopen???quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
is er doping verkrijgbaar waardoor je koersinzicht en waaiertechniek verbetert?
iemand??
help me
In koers mag dat ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:28 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik net begon met koersen bij Excelsior, we reden toen nog op een industrieterrein in de Goudse Poort. Ik zat in een kopgroep van +/- 8 man en fakete dat ik er helemaal doorheen zat. Ze ontzagen me in kopwerk en toen in de voorlaatste ronde liet ik me 5 meter afzakken, schakelde bij en PATS vol er overheen. Niemand die mij nog terug zag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |