Probeer eens fatsoenlijk beleg in plaats van chocopasta. Misschien heb je dan minder last van benen die als chocolade aanvoelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
100 km 's morgens rij ik op 2 krentebotehammen met kaas en een kop thee, en onderweg één Powerbar reep. Daarnaast 2 bidons van 550ml en als het echt warm is misschien 4. Maar meer ook echt niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
Ik vermoedde al dat het te weinig drinken zou zijn. Ik las inderdaad dat chocopasta een vrij goede keuze was en dat kaas juist vermeden moest worden. Ik eet trouwens niet altijd chocopasta, maar vaak ook aardbeienjam.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Geen melk drinken voor je training, krijg je slijmvorming van.
Op zich moet Nutella wel kunnen hoor, eten de profs ook. Sultana's kun je vervangen voor Snelle Jelle eventueel. 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
....... 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
hmmm ja m'n persoonlijke favorietquote:
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
Nou ik ga als ik 100km rijdt in lente zomer altijd bijvullen. Ik neem 2 bidons mee. In de winter gaat het wat langzamer maar dan drink ik er zeker wel 3 voor 100km of ik rustig of hard rij. Je moet echt je hydratie bijhouden en 2 voor D1 training vind ik te weinig. Maar misschien drink ik wel extreem doordat het bij de wedstrijden het er wel ingeramd wordt dat je veel moet drinken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.
en van de inhoud van je bidons
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
thxquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:41 schreef Oksel het volgende:
"Wielen vind ik echt onzin om te kopen. Dan kun je beter naar een kinderwagen kijken." /vriendin.
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kost alles bij elkaar ook wel een 1000 euro inderdaad. Als je voor een bekend merk gaat in ieder geval.
Voor de veiligheid van mijn kind, koop ik niets van dat soort spullen 2e hands (kinderwagen, maxi cosi). Je weet nooit wat er mee geberud is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |