Spuit 11 komt ook om de hoek kijken. Klok klepel gevalletje dit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:49 schreef buzz1291 het volgende:
Gaat ook echt nergens over zo te lezen. Eerst een "ongeluk" veroorzaken door als een blinde achter een Kaas in te halen, (was zeker bij Prattenburg door het bos omhoog??), dan lekker rammen en uiteindelijk staan te janken als je een gaatje bij net boven de 30 gemiddeld niet meer dicht kan rijden.
Een toertocht zal ik waarschijnlijk niet meer meerijden op deze manier. Ik snap dat ik 2 keer plat gereden heb, maar dat niemand een lampje ging branden op de 1e controlepost van waar ik wel niet was vind ik dan weer wat minder. Ik ben namelijk niet echte een langzame rijder zeg maar...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingen![]()
Mocht je je ooit nog eens aan een meet durven wagen, bij de varianten waarbij we ergens vanuit een huis vertrekken en daar ook weer eindigen gaat het er wel iets anders aan toe.
Ik weet wel dat bij die 105 de veerspanning heel slecht af stellen is door een heel brak inbusboutje. Dat zal dus bij die R540 niet beter zijn. Ultegra's weet ik niet, alleen dat ze zwaarder lopen dan Dura Ace, en die PD7810 met naaldlagers kun je waarschijnlijk wel voor een hele sympathieke prijs nog ergens op de kop tikken. Dan heb je echt een super pedaal voor een kleine prijs.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, ik heb mijn vrouw haar racefiets verkocht en daar zaten time pedalen bij. Omdat de nieuwe eigenaar per sé SPD-SL wilde hebben, heb ik de pedalen van mijn fiets afgehaald en heb ik die op die fiets er weer op gezet. Nu sta ik een beetje in tweestrijd. Ik heb 3 jaar lang naar alle tevredenheid met SPD-SL rondgefietst. Dus optie 1 is een paar nieuwe SPD-SL pedalen te kopen (maar welke PD-R540, 105 of Ultegra?) Optie 2 is de time pedalen gaan proberen, ondanks dat ik hier toch een beetje huiverig voor ben i.v.m. de belasting van mijn knieën. De afgelopen tijd heb 5 à 6 keer per week getraind en de belasting voor mijn knieën is dus aanzienlijk (zeker omdat er dus ook 2 looptrainingen bij zitten). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Je reed wel in MIJN achtertuin vriend!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:50 schreef Oksel het volgende:
Buzzje ziet ook kans even te rellenGaat zich er meteen mee bemoeien
Nee joh, dat is eng hij had geen tijd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:56 schreef Oksel het volgende:
Had je mee kunnen fietsen. Hadden we mooi in RL kunnen rellen. Ouwe relnicht!
Thnx, ik denk idd dat het verstandig is om bij SPD-SL te blijven, nu nog even (die PD-7810 is misschien wel een goede optie) voor een ééntwee prijsje zien te vinden...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat bij die 105 de veerspanning heel slecht af stellen is door een heel brak inbusboutje. Dat zal dus bij die R540 niet beter zijn. Ultegra's weet ik niet, alleen dat ze zwaarder lopen dan Dura Ace, en die PD7810 met naaldlagers kun je waarschijnlijk wel voor een hele sympathieke prijs nog ergens op de kop tikken. Dan heb je echt een super pedaal voor een kleine prijs.
Ik zag die drukte al 's morgens en toen ik bij de pont van Beusichem stond hoorde ik van een fietser dat het verschrikkelijk was qua drukte op de Heuvelrug. En, als je er iedere dag kunt fietsen wil je toch niet die heisa van een DTC tocht meemaken. Daarnaast rij ik heuvelop toch niet hard genoeg om jullie bij te houden. Maar ik heb me prima vermaakt met 130 km door de Zuid-Hollandse en Gelderse dreven en dijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, dat is eng hij had geen tijd.
Idd ik had ook heul geen zin an om te gaan wachten om elkaars handje vast te houden tot het eind, jullie zijn toch geen kleine kinderen ofzo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Oksel het volgende:
Worden verkeerde verwachtingen geschept. En die zijn geschept door degene die riep dat je met 14 man bij elkaar blijft. Dat kan toch niet.. laten we eerlijk zijn.
Ik had het eerder andersom verwacht, flink doortrappen bij een "privé-meet" en rustig toeren bij een drukke toertocht. Het zou in ieder geval handig zijn om in de toekomst duidelijkere afspraken te maken. Leerpunt voor mij wat betreft toekomstige meets.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is in ieder geval wel een goeie kennismaking voor jullie als nieuwelingen![]()
Mocht je je ooit nog eens aan een meet durven wagen, bij de varianten waarbij we ergens vanuit een huis vertrekken en daar ook weer eindigen gaat het er wel iets anders aan toe.
Dat waren er volgens mij meerderen, daarom had de ik indruk dat er consensus over was. Als je dan vooraf al begint dat je denkt dat de groep uiteenvalt en zo de eerste helft van de tocht gaat rijden, dan gaat dat natuurlijk gebeuren ook. Buiten de snelheid lijkt het me niet meer dan normaal dat je wacht als iemand in de groep lek rijdt. Als dat was gebeurd, de snelleren af en toe de benen hadden stil gehouden en de tussenstops iets langer had gemaakt, dan was je met een flink grotere groep gefinisht. Maar ja, blijkbaar zijn er verschillende meningen over het begrip een toertocht in groepsverband rijden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:53 schreef Oksel het volgende:
Worden verkeerde verwachtingen geschept. En die zijn geschept door degene die riep dat je met 14 man bij elkaar blijft. Dat kan toch niet.. laten we eerlijk zijn.
Vanavond op afspraak! Ekte koers!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Tommeke het volgende:
Als jullie zo fietsen als zeuren achteraf is het niet veel soeps. Stel wijven
Vanavond op afspraak!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:32 schreef Tommeke het volgende:
Als jullie zo fietsen als zeuren achteraf is het niet veel soeps. Stel wijven
Ik had het uiteindelijk niet heel erg gevonden als jullie niet op me hadden gewacht, maar toch tofquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je fietste door terwijl wij wachten. Op 42 & Critic. That's it, en niet netjes.
Dat is jammer, op zich kun je ook niet echt van een groep spreken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:03 schreef Oksel het volgende:
[...]
Gerrit's eerste reactie in de auto was: met deze groep hoef ik niet meer te fietsen..
Probeer eens fatsoenlijk beleg in plaats van chocopasta. Misschien heb je dan minder last van benen die als chocolade aanvoelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
100 km 's morgens rij ik op 2 krentebotehammen met kaas en een kop thee, en onderweg één Powerbar reep. Daarnaast 2 bidons van 550ml en als het echt warm is misschien 4. Maar meer ook echt niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:51 schreef Keano het volgende:
Even als fervent lurker hier een vraag aan de experts.
Ik zit met een probleem qua voeding/drinken onderweg. Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak tijdens de laatste periode van een tocht een hongergevoel of dorstgevoel krijg waardoor ik niet het maximale uit mijn capaciteiten kan halen terwijl de benen nog goed aanvoelen. Het is niet echt een hongerklop, maar net een stapje minder erg zeg maar.
Ik zal even een voorbeeld geven van mijn laatste rit:
Afstand: 100 KM
Eten en drinken:
- 2 uur voor aanvang: 5 boterhammen met chocopasta en een halve liter melk
- Half uur voor aanvang: 2 bananen
- Tijdens het fietsen ongeveer om de 45 minuten 1 of 2 sultana's en na een kilometer of 50/60 een dextro energy
- Tijdens de 100 km heb ik twee bidons leeggedronken en onderweg tijdens een korte stop een blikje cola gehad (na 70 km)
Ik ben een enorme amateur als het aankomt op deze zaken, dus wat doe ik fout?
Heeft iemand een geweldige tip?
Ik vermoedde al dat het te weinig drinken zou zijn. Ik las inderdaad dat chocopasta een vrij goede keuze was en dat kaas juist vermeden moest worden. Ik eet trouwens niet altijd chocopasta, maar vaak ook aardbeienjam.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Geen melk drinken voor je training, krijg je slijmvorming van.
Op zich moet Nutella wel kunnen hoor, eten de profs ook. Sultana's kun je vervangen voor Snelle Jelle eventueel. 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef CyclingGirl het volgende:
....... 2 bidons is te weinig drinken voor 100km.
hmmm ja m'n persoonlijke favorietquote:
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
Nou ik ga als ik 100km rijdt in lente zomer altijd bijvullen. Ik neem 2 bidons mee. In de winter gaat het wat langzamer maar dan drink ik er zeker wel 3 voor 100km of ik rustig of hard rij. Je moet echt je hydratie bijhouden en 2 voor D1 training vind ik te weinig. Maar misschien drink ik wel extreem doordat het bij de wedstrijden het er wel ingeramd wordt dat je veel moet drinken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Hangt heel erg van het weer af. En van de intensiteit van je training.
en van de inhoud van je bidons
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Oksel het volgende:
Vond 't trouwens netjes van je dat je nog in ons wiel kon blijven 42!
thxquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, forty-two, jij bent inderdaad harder gaan rijden sinds je geen bianchi meer hebt maar een fatsoenlijke fiets!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:41 schreef Oksel het volgende:
"Wielen vind ik echt onzin om te kopen. Dan kun je beter naar een kinderwagen kijken." /vriendin.
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kost alles bij elkaar ook wel een 1000 euro inderdaad. Als je voor een bekend merk gaat in ieder geval.
Voor de veiligheid van mijn kind, koop ik niets van dat soort spullen 2e hands (kinderwagen, maxi cosi). Je weet nooit wat er mee geberud is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Marktplaats tweedehands, nieuwe wielen kopen. Dan weet dat kind waar het aan toe is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |