Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.htmlquote:Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.
Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. VOORWAARDELIJK vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.
De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Waarom wil je graag dat deze persoon een paar jaar van zijn leven kwijt is dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:53 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, dat als hij (onder de nieuwe regelgeving) toch een ongeluk veroorzaakt hij dus wel een paar jaar van zijn leven kwijt is
Oud nieuws.quote:
http://www.eenvandaag.nl/(...)jstering_om_strafeisquote:De hoofdofficier van het Openbaar Ministerie in Den Haag begrijpt de ophef over de lage strafeis in de zaak rond de doodgereden dertienjarige jongen Donnie Rog. "Geen enkele straf is passend" zegt officier Kitty Nooy van het arrondissementsparket Den Haag vanavond in EenVandaag. Toch zou een hogere straf volgens haar onlogisch zijn. Nooy reageert voor het eerst op de ophef, twee dagen voordat de rechter uitspraak doet in de zaak.
De dertienjarige Donnie Rog werd vorig jaar op zijn fiets doodgereden door een automobilist die daarna doorreed. De 21-jarige Bulgaarse chauffeur Milen Y., die zich later bij de politie meldde, had al een reeks van verkeersovertredingen op zijn naam staan en ging ook na de aanrijding opnieuw in de fout. Tot verbijstering van de nabestaanden eiste het OM een werkstraf van 240 uur, een ontzegging van de rijbevoegdheid van drie jaar en vier maanden voorwaardelijke celstraf.
Nadat de officier vorige week die strafeis uitsprak belaagden familieleden van Donnie de verdachte in de rechtszaal. Milen Y. moest enkele rake klappen incasseren, nadat hij probeerde excuses te maken. Die woorden schoten de nabestaanden in het verkeerde keelgat, een jaar na het fatale ongeval. Na het incident werd de zaal ontruimd en later achter gesloten deuren hervat. Na de zitting is Milen ondergedoken, ondermeer nadat zijn identiteit en verblijfplaats via facebook bekend gemaakt waren.
Leven kwijt
Volgens de ouders van Donnie is Milen een gewetenloos iemand met geen greintje spijt: "Wij zijn al een jaar van ons leven kwijt, hij verdient minimaal dezelfde gevangenisstraf", zegt vader Anton Rog in EenVandaag. Hoofdofficier Nooy laat weten: "Ik heb begrip voor hun emoties. Eigenlijk is voor zoiets geen passende eis te bedenken". Toch vindt ze de huidige strafeis kloppen: "We hebben echt tot achter de komma uitgezocht wat er is gebeurd. De feiten en omstandigheden zijn tot op het bot geanalyseerd".
Te hard
De Bulgaarse verdachte schepte Donnie vorig jaar op 9 juli toen die de straat overstak met zijn fiets. Hij reed door, om zich een paar uur later te melden bij de politie. Uit onderzoek bleek dat hij te hard heeft gereden. Hoe hard en of hij mogelijk onder invloed van alcohol of drugs verkeerde was niet meer vast te stellen. Zowel voor als na de aanrijding blijkt Milen Y. meerdere verkeersovertredingen begaan te hebben.
Toch wil het OM hem niet vervolgen voor doodslag, hoewel dat juridisch wel mogelijk geweest was. Nooy: "Het staat de officier vrij om af te wijken van de richtlijnen die er zijn. Maar dan moeten daar wel de omstandigheden voor zijn, je moet het de maatschappij wel kunnen uitleggen".
Volgens Nooy is de aanrijding niet het gevolg van roekeloos rijgedrag, maar gaat het om een tragisch ongeval. Vrijdag is de uitspraak in Den Haag.
Ja ik kon op mijn mobiel de #11 niet zien. Dacht wellicht is er na de definitieve uitspraak weer wat rumoer geweestquote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Oud nieuws.
Er zijn een paar fanatici die elkaar proberen de loef af te steken met argumenten die al 9 topics lang herhaald worden....en heel vreemd....ze blijven het met elkaar oneens. Je zou het niet verwachten.
Ik heb dat op eenvandaag geloof ik gezien. Daar verklaarde de vader een groot feest te geven als de straf toch hoger uitvalt. --->quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:11 schreef Ryon het volgende:
Het is sinds gisteren weer nieuw nieuws geworden:
[..]
http://www.eenvandaag.nl/(...)jstering_om_strafeis
Beter begint die kerel gewoon met de verwerkingquote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb dat op eenvandaag geloof ik gezien. Daar verklaarde de vader een groot feest te geven als de straf toch hoger uitvalt. --->
Terwijl er nog een redelijke kans is op vrijspraak.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb dat op eenvandaag geloof ik gezien. Daar verklaarde de vader een groot feest te geven als de straf toch hoger uitvalt. --->
Of al die tijd en energie in zn dochter steken, ik kan mij voorstellen dat dat nuttiger is en meer zoden aan de dijk zet, dan de bestuurder van de auto naar het leven staan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beter begint die kerel gewoon met de verwerking
Wat een baas. Zo boos en verdrietig zijn dat je die knaap aanvliegt, maar vervolgens een feestje bouwen als die gast een jaar moet zitten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Die man heeft gewoon zomaar emoties. Net een mens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij piept wel anders als ie straks zelf wordt vervolgd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een baas. Zo boos en verdrietig zijn dat je die knaap aanvliegt, maar vervolgens een feestje bouwen als die gast een jaar moet zitten.
Hoezo ongepast?
Hij gaat het natuurlijk niet zelf doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:29 schreef justanick het volgende:
[..]
Hij piept wel anders als ie straks zelf wordt vervolgd.
Ontslag van Rechtsvervolging.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Terwijl er nog een redelijke kans is op vrijspraak.
Dat gaat wat worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Terwijl er nog een redelijke kans is op vrijspraak.
Nee, dat kan het OM gaan doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:29 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Hij gaat het natuurlijk niet zelf doen.
Nee, vrijspraak waarschijnlijk. Het ten laste gelegde kan waarschijnlijk niet bewezen worden. Men weet niet eens precies hoe hard die vent reed, wat dood door schuld vanwege roekeloosrijgedrag lastig te bewijzen maakt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ontslag van Rechtsvervolging.
Daar heb je een punt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, vrijspraak waarschijnlijk. Het ten laste gelegde kan waarschijnlijk niet bewezen worden. Men weet niet eens precies hoe hard die vent reed, wat dood door schuld vanwege roekeloosrijgedrag lastig te bewijzen maakt.
Dat hangt af van waar hij voor wordt vervolgd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Mijn redenatie was: het feit is gepleegd maar omdat het feit niet strafbaar is volgt er ontslag van rechtsvervolging.
Nee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:00 schreef I0_0I het volgende:
Er was toch al wel aangetoond dat de bestuurder op het fietspad reed?
waar zeg ik dat ik dat wil voor deze persoon?...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:03 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom wil je graag dat deze persoon een paar jaar van zijn leven kwijt is dan?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:03 schreef Re het volgende:
[..]
waar zeg ik dat ik dat wil voor deze persoon?...
quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:53 schreef Re het volgende:
nou ja, dat als hij (onder de nieuwe regelgeving) toch een ongeluk veroorzaakt hij dus wel een paar jaar van zijn leven kwijt is
schelden denk ikquote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom is mijn post hier weggehaald?
en aangezien die nieuwe regelgeving er nog niet is of wellicht nooit zal komen is de strafstelling terecht... niet zo moeilijk te begrijpen toch?quote:
Lijkt me ook, maar hij zal toch wel gestraft worden voor doorrijden na een ongeval?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, vrijspraak waarschijnlijk. Het ten laste gelegde kan waarschijnlijk niet bewezen worden. Men weet niet eens precies hoe hard die vent reed, wat dood door schuld vanwege roekeloosrijgedrag lastig te bewijzen maakt.
Als het goed is heeft hij zich binnen de termijn gemeld.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me ook, maar hij zal toch wel gestraft worden voor doorrijden na een ongeval?
Je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:39 schreef Re het volgende:
[..]
en aangezien die nieuwe regelgeving er nog niet is of wellicht nooit zal komen is de strafstelling terecht... niet zo moeilijk te begrijpen toch?
Gaat vast heftige discussies opleveren...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:00 schreef Nober het volgende:
Zometeen die familie bij Hollandse Zaken op Nederland 2 om 21:10.
Want het is schandalig dat na een verkeersongeval slechts taakstraf geëist werd.
jij wil het antwoord niet lezen, dat is wat andersquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Helemaal met de misleidende intro die net werd uitgezonden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Gaat vast heftige discussies opleveren...
Jup... Gaan ze straks ook met stoelen smijten als ze niet eens zijn met iemand?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:09 schreef justanick het volgende:
[..]
Helemaal met de misleidende intro die net werd uitgezonden.
Iets spectaculairder mag ook wel....Karel v/d Graaf toestanden ofzo.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:12 schreef roos85 het volgende:
[..]
Jup... Gaan ze straks ook met stoelen smijten als ze niet eens zijn met iemand?
Heren, heren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iets spectaculairder mag ook wel....Karel v/d Graaf toestanden ofzo.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
jij wil het antwoord niet lezen, dat is wat anders
En ik heb het vaak genoeg voor het OM opgenomenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:22 schreef roos85 het volgende:
Die vrouw van het OM verwoordt het netjes..
Ja, de presentator is een tikkie vooringenomen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik heb het vaak genoeg voor het OM opgenomen
Oké..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik heb het vaak genoeg voor het OM opgenomen
Waarom moet recht daarvan losstaan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:32 schreef roos85 het volgende:
Recht en vergelding moeten ,hoe lastig ook, los staan van de straf..
Waar blijkt dat uit dan? Stiefvader ben ik ook al tegengekomen hier. Donnie droeg dezelfde achternaam en de vader komt al voor op foto's van een kleine Donnie.quote:
Omdat de emotie los van de straf moet staan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom moet recht daarvan losstaan?
En ik maar denken dat het in de rechtsspraak juist om recht gaat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
Omdat de emotie los van de straf moet staan.
Toen de moeder in beeld kwam stond onder haar naam: vader van Donniequote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:33 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit dan? Stiefvader ben ik ook al tegengekomen hier. Donnie droeg dezelfde achternaam en de vader komt al voor op foto's van een kleine Donnie.
Dat zeg ik toch ook? Maar de straf moet dan toch niet als emotie geleid worden voor vergelding?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het in de rechtsspraak juist om recht gaat.
Ik lees toch dat je zegt: recht moet losstaan van de straf. Dat vind ik gek, daar het toch om het recht gaat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:38 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Maar de straf moet dan toch niet als emotie geleid worden voor vergelding?
Does not compute.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:37 schreef roos85 het volgende:
[..]
Toen de moeder in beeld kwam stond onder haar naam: vader van Donnie
Bedoelde het recht van de nabestaanden op vergelding, niet goed verwoord.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik lees toch dat je zegt: recht moet losstaan van de straf. Dat vind ik gek, daar het toch om het recht gaat.
Welk recht op vergelding?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:41 schreef roos85 het volgende:
[..]
Bedoelde het recht van de nabestaanden op vergelding, niet goed verwoord.
Wat? Waar is dat recht geregeld en waarom heb ik daar geen memo van gehad?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:41 schreef roos85 het volgende:
[..]
Bedoelde het recht van de nabestaanden op vergelding, niet goed verwoord.
In je korte broek op slippers naar de studio voorspelde al niet veel goeds, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef justanick het volgende:
Die moeder begint zich nu te gedragen als een tokkie.
Zo begon ze al.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef justanick het volgende:
De presentator denkt dat de bijbel nog relevant is in ons staatssysteem wellicht?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef roos85 het volgende:
[..]
Daar had de presentator toch over? Het spelen op de emoties en hogere straffen.
Volgens mij haalden ze zo het nieuws...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef justanick het volgende:
Klopt, maar tot dat punt gedroegen ze zich nog redelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij haalden ze zo het nieuws...
Nu begint het wazig te worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef roos85 het volgende:
[..]
Daar had de presentator toch over? Het spelen op de emoties en hogere straffen.
Recht op vergelding..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu begint het wazig te worden.
Is het nu recht en vergelding of recht op vergelding
En moet vergelding los staan van de rechtspraak en zo ja hoe geef je dat dan vorm?
Ah ok, vergelding in de vorm van straf en niet als in wraak. Inderdaad is het aan de rechter zoals je zegt, al zal de publieke opinie ook altijd een rol hebben bij dit soort zaken die in de media komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
Recht op vergelding..
Het is aan de rechter om te kijken naar de feiten, zonder onderbuikgevoel, tot een straf te komen.
Dat ontkent toch verder niemand?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:12 schreef Jian het volgende:
Vergelding speelt geen rol in het strafrecht ? Volgens mij is het zelfs een kernbegrip.
http://zakelijk.infonu.nl(...)ndse-strafrecht.html
Je ziet het kernbegrip vergelding in het strafrecht niet onder meer als een recht van de maatschappij?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat ontkent toch verder niemand?
Er bstaat geen vergeldingsrecht in Nederland. Als dat wel zo zijn dan zou er ook een wetsartikel bestaan waarin dit is verankerd. Dat is er niet, niemand kan zich beroepen op het recht tot vergelding.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Je ziet het kernbegrip vergelding in het strafrecht niet onder meer als een recht van de maatschappij?
Dat is geen recht, maar een overweging die een rechter meeneemt bij zijn of haar strafbepaling. Wordt overigens steeds minder relevant. De focus ligt op preventie en rehabilitatie.quote:Door middel van leedtoevoeging wordt het leed dat een dader een slachtoffer of de maatschappij heeft aangericht vergolden. Dit leedtoevoeging gebeurd veelal door middel van een vrijheidsstraf (gevangenisstraf) opgelegd door de rechter. Hoewel dit doel van bestraffing misschien wat middeleeuws lijkt, is het toch erg belangrijk voor het vertrouwen van het volk in het rechtssysteem. Het opleggen van straffen ter vergelding van iemand zijn daad zorgt voor morele genoegdoening. De dader heeft kwaad afgeroepen over personen of over de samenleving en derhalve roept de samenleving, via de rechter, kwaad af over de dader.
Tja eigen schuld als je dit soort tuig op de wegen blijft loslatenquote:in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden
We hebben het over een kernbegrip, een doelstelling van het strafrecht en jij doet een beetje alsof het niet bestaat, c.q niet belangrijk is?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er bstaat geen vergeldingsrecht in Nederland. Als dat wel zo zijn dan zou er ook een wetsartikel bestaan waarin dit is verankerd. Dat is er niet, niemand kan zich beroepen op het recht tot vergelding.
[..]
Dat is geen recht, maar een overweging die een rechter meeneemt bij zijn of haar strafbepaling. Wordt overigens steeds minder relevant. De focus ligt op preventie en rehabilitatie.
En wellicht (wel eens) te weinig op vergelding ...... maar dat is een bekende discussie.quote:De focus ligt op preventie en rehabilitatie.
Ga je nu vertellen dat vergelding geen kernbegrip in het strafrecht is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mja, is één of andere wikipedia-kloon. Sowieso niet echt een betrouwbare bron.
Oh. Nou zó hadden we het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:40 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Tja eigen schuld als je dit soort tuig op de wegen blijft loslaten
Fucking NL
Jij hebt het daar over. De discussie ging over een recht op vergelding.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:43 schreef Jian het volgende:
[..]
We hebben het over een kernbegrip, een doelstelling van het strafrecht en jij doet een beetje alsof het niet bestaat, c.q niet belangrijk is?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:48 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Oh. Nou zó hadden we het nog niet bekeken.
Het is goed met je.....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij hebt het daar over. De discussie ging over een recht op vergelding.
Ja, wat wil je nou?quote:
Ik heb het niet gezien en ik weet niet in welke context hij het heeft gezegd, ik weet wel dat ik gezien het kernbegrip/doel in het strafrecht, die vertaling wel kan maken naar de maatschappij. Wat jij daar verder wel of niet relevant aan vindt, vind ik verder niet zo relevant!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou?
De discussie ging over het feit dat de presentator het had over een recht op vergelding. Dat recht bestaat niet.
Dat vergelding een pijler is van ons strafrechtstelsel verandert daar niets aan en is dan verder ook niet relevant.
Ik heb het ook niet gezien maar dat werd hierboven gezegd en daar reageerde ik op.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien en ik weet niet in welke context hij het heeft gezegd, ik weet wel dat ik gezien het kernbegrip/doel in het strafrecht, die vertaling wel kan maken naar de maatschappij. Wat jij daar verder wel of niet relevant aan vindt, vind ik verder niet zo relevant!
Wat een tenenkrommend slecht programma zeg!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:00 schreef Nober het volgende:
Zometeen die familie bij Hollandse Zaken op Nederland 2 om 21:10.
Want het is schandalig dat na een verkeersongeval slechts taakstraf geëist werd.
Ja, totdat de hype weer is overgewaaid en mensen weer iets anders hebben gevonden om over te huilen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu voor elk doodgereden kind een volksgericht op poten zetten?
Iemand moet gewoon tegen die pa zeggen:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, totdat de hype weer is overgewaaid en mensen weer iets anders hebben gevonden om over te huilen.
Ja. Zorg dat je geen stoel voorhanden hebt, want als ik er een binnen handbereik had gehad, was die richting die presentator gegaan!quote:
Jij vuige tokkiequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja. Zorg dat je geen stoel voorhanden hebt, want als ik er een binnen handbereik had gehad, was die richting die presentator gegaan!
Eigen huis, eigen stoel, eigen regels...quote:
Nee, natuurlijk niet. Dat zou te dol zijn!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:32 schreef .PRISM het volgende:
Lol, is dit draadje 11 over die rondvliegende stoelen?
Programma was echt vreselijk tenenkrommend inderdaad.. en over de discussieleider maar niet te sprekenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een tenenkrommend slecht programma zeg!
Omroep max is ook echt het afvoerputje van de Nederlande televisie...
Die discussieleider... Vooringenomen, onderbreekt de gasten keer op keer, sturend... Mijn god!
De gasten die het uit konden leggen kregen daar niet de gelegenheid voor. Ja, zo wakker je volkswoede aan.
Ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:32 schreef .PRISM het volgende:
Lol, is dit draadje 11 over die rondvliegende stoelen?
Waarom? Misschien hebben we nu een keer niet laffe rechters.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:32 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Wordt 'gewoon' de eis denk ik.
Ik hoop het. Dat ze ook als er te weinig bewijs is tot vrijspraak komen en niet denken "o jee... publieke opinie, we zullen toch maar een straf uitdelen, ook al is het bewijs niet overtuigend".quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom? Misschien hebben we nu een keer niet laffe rechters.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
Ik hoop het. Dat ze ook als er te weinig bewijs is tot vrijspraak komen en niet denken "o jee... publieke opinie, we zullen toch maar een straf uitdelen, ook al is het bewijs niet overtuigend".
Ja, mee eens.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Dat ze ook als er te weinig bewijs is tot vrijspraak komen en niet denken "o jee... publieke opinie, we zullen toch maar een straf uitdelen, ook al is het bewijs niet overtuigend".
Dit. Niets aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze eens gingen luisteren naar de bevolking. Ze worden tenslotte door de bevolking betaald.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
DOODSTRAF MOT IEquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze eens gingen luisteren naar de bevolking.
Dat lijkt mij dan weer niet. Het is of bewezen of niet. Als het bewezen is moet hij gestraft worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:53 schreef Re het volgende:
Lijkt me dat er zelfs een kans is dat hij wordt vrijgesproken op basis van de publieke terechtstelling
Ja, dat is dus onzin. Die zijn namelijk ook niet allemaal gelijkgestemd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als er al grond is voor een veroordeling. Er zal vast een reden zijn dat het OM in eerste instantie niet wilde vervolgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:53 schreef Re het volgende:
Lijkt me dat er zelfs een kans is dat hij wordt vrijgesproken op basis van de publieke terechtstelling
De rechter kan wel besluiten dat de dreigementen, klappen, smaad en laster, publicaties van persoonsgegevens door familie, etc zwaarder zijn dan de straf die hij op wilde leggen, en dat daardoor (nog) een straf niet passend is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer niet. Het is of bewezen of niet. Als het bewezen is moet hij gestraft worden.
De bevolking weet helemaal niet of er voldoende bewijs is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
Nog afgezien van het feit dat de tokkies die steeds vooraan staan met hun kritiek in 99 van de 100 gevallen netto-ontvangers zijn...quote:Ze worden tenslotte door de bevolking betaald.
Ach, mensen die met hun emoties reageren afschilderen als tokkies vind ik altijd een zwaktebod. Het kan een ieder overkomen, vergeet dat niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:53 schreef JochemP het volgende:
Die reacties bij dit filmpje![]()
![]()
![]()
Ik kon het niet meer aanzien en ben de discussie met half Tokkieland aangegaan, maar daar had ik meteen al spijt van. Nu heb ik ruzie met ene Shirdepur (wie de neuk heet er Shirdepur?)
Dat zou best kunnen inderdaad..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De rechter kan wel besluiten dat de dreigementen, klappen, smaad en laster, publicaties van persoonsgegevens door familie, etc zwaarder zijn dan de straf die hij op wilde leggen, en dat daardoor (nog) een straf niet passend is.
In zekere zin doen ze dat ook. Rechters houden zich aan wettelijke kaders, vastgesteld door het parlement. En wie kiest het parlement?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze eens gingen luisteren naar de bevolking. Ze worden tenslotte door de bevolking betaald.
Dat kan. Maar daar zou ik dan weer moeite mee hebben. Dat het voor een verlaging van de straf zou leiden kan ik mij wel voorstellen, maar geen straf... nee, dat is mij teveel van het goede indien hij inderdaad schuldig wordt bevonden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De rechter kan wel besluiten dat de dreigementen, klappen, smaad en laster, publicaties van persoonsgegevens door familie, etc zwaarder zijn dan de straf die hij op wilde leggen, en dat daardoor (nog) een straf niet passend is.
Ja, dat is de illusie van dat iets wat grote gevolgen heeft ook een groteske oorzaak moet hebben...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef Lovechild het volgende:
Ik ben even dat programma aan het terugkijken, ze zijn op de plaats van het ongeluk en hebben het er maar over dat de aanrijding met hoge snelheid móet hebben plaatsgevonden, zeker gezien de aard van Donnie's verwondingen. Ik vraag me steeds of die ouders denken dat wanneer het ongeluk met 50 km per uur was gebeurd, Donnie probleemloos was opgestaan.
Nog iets anders: als aan de verwondingen en de schade met zekerheid af te leiden was dat de snelheid veel hoger was dan toegestaan... zou dat onderzoek in Duitsland, wat kennelijk is uitgevoerd omdat de ouders aan de bel bleven trekken (wat op zich hun goed recht is, begrijp me goed) dan nodig zijn geweest?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef Lovechild het volgende:
Ik ben even dat programma aan het terugkijken, ze zijn op de plaats van het ongeluk en hebben het er maar over dat de aanrijding met hoge snelheid móet hebben plaatsgevonden, zeker gezien de aard van Donnie's verwondingen. Ik vraag me steeds of die ouders denken dat wanneer het ongeluk met 50 km per uur was gebeurd, Donnie probleemloos was opgestaan.
Ik quote even een paar reactiesquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ach, mensen die met hun emoties reageren afschilderen als tokkies vind ik altijd een zwaktebod. Het kan een ieder overkomen, vergeet dat niet.
Kijk, ik vind ook het mijne van mensen die blijkbaar uitsluitend uit een boekje leven, of dat een bijbel of het wetboek van strafrecht/strafvordering/burgelijk wetboek etc is. Maar ik ga niet roepen dat die mensen triest of tokkie zijn. Dat is namelijk nergens voor nodig, iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te ventileren. Iemand nav zijn of haar mening wegzetten als tokkie is in mijn optiek dan ook kortzichtig.
quote:Ga jij met je domme bek dan die discussie aan met de ouders en leg uit dat de wet niet zo werkt!! Klootzak ben je! Als je ooit een vrouw wilt zet dan wel in je profiel dat je to-taal een gevoelloze arrogante zak bent! Als jij ooooooit kinderen MAG krijgen dan pas weet je wat gevoel is. STAAT NIET IN EEN BOEKJE! Discussie aangaan met de moordenaar van je kind je bloed en dan wil je de discussie aangaan? DIE LUL REED TE HARD WAT NIET MAG EN DIE ARME DONNIE IS ER NIET MEER!
quote:Oorzaak en gevolg ken je dat? stumper...Je ken lullen in termen wat je wilt maar Donnie is dood door toedoen van een ander. Of begrijp je dat niet? Wil je van zwart wit maken? Lul maar door jongen, stumper jij hebt echt geen leven noch empathie voor de ouders jij geilt alleen maar op de dader. Oneukbaar dat ben je. Lulletje stumper met een studie, maar een stumper blijf je.
quote:Dikke domme hond ben jij. Ik hoop voor jou niet dat een van jouw DIERBAREN zo ONNODIG word doodgereden. Dan heb je levenslang. Ongeluk my ass had 'ie maar niet te hard moeten rijden! Dikke domme hond.
Maar hee! Allemaal emoties he! Dikke prima!quote:HIJ WAS DRONKEN DRONKEN DRONKEN DRONKEN MONGOOL, HIJ GING DRONKEN ACHTER HET STUUR BEGRIJP JE DAT DEBIELE KOP. IK ZEG HET NOG EEN KEER HIJ WAS DRONKEN DRONKEN DRONKEN. DUS HIJ HEEFT DOELBEWUST GEMOORD. BETER HAD HIJ JOUW DOODGEREDEN MET JE DOMME GEDACHTEN. JOUW KUNNEN WE MISSEN ALS KIESPIJN. LEER HET VERHAAL EERST BETER KENNEN VOORDAT JE ALLEMAAL STRONT PRAAT. OF MAG JE DRONKEN GAAN RIJDEN IN HOLANDA. HAAL JE KOP UIT JE STINKREET EN SPUIT DE STRONT UIT JE OGEN EN OREN LUISTER EN LEES BETERDEBIEL
51 tot 67 ofzo. In elk geval minder dan 30km te hard, en daardoor geen reden om aan te nemen dat dat de oorzaak van het ongeval is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:03 schreef Fides het volgende:
Is
[..]
Ja, dat is de illusie van dat iets wat grote gevolgen heeft ook een groteske oorzaak moet hebben...
Volgens mij staat het wel vast dat Milen Y. wel te hard heeft gereden, maar niet zo extreem veel te hard (61-81 km/u was het toch?).
Tussen de 51 km/u en...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:03 schreef Fides het volgende:
Volgens mij staat het wel vast dat Milen Y. wel te hard heeft gereden, maar niet zo extreem veel te hard (61-81 km/u was het toch?).
Inmiddels heb ik medelijden met ma Tokkie, dat haar naam gebruikt wordt voor dit soort tuig van de richel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:04 schreef JochemP het volgende:
Ik quote even een paar reacties
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar hee! Allemaal emoties he! Dikke prima!
Oh my.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:04 schreef JochemP het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Erop meppen een 'mening ventileren' noemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ach, mensen die met hun emoties reageren afschilderen als tokkies vind ik altijd een zwaktebod. Het kan een ieder overkomen, vergeet dat niet.
Kijk, ik vind ook het mijne van mensen die blijkbaar uitsluitend uit een boekje leven, of dat een bijbel of het wetboek van strafrecht/strafvordering/burgelijk wetboek etc is. Maar ik ga niet roepen dat die mensen triest of tokkie zijn. Dat is namelijk nergens voor nodig, iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te ventileren. Iemand nav zijn of haar mening wegzetten als tokkie is in mijn optiek dan ook kortzichtig.
Ze moeten gewoon een jury gaan inzetten!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh my.
Luisteren naar het volk moeten de rechters!
En zo vader zo zoon wellicht...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef Fides het volgende:
Stiekem ben ik ook wel benieuwd hoeveel boetes de familie Rog heeft verzameld over de jaren. Aangezien ze nu zelf iemand willen veroordelen op het feit dat hij een aso-bestuurder is....zelf kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat meneer Rog ook geen engeltje is (geweest).
Je bedoelt dat over 5 jaar er een deelnemer minder te zien is in Oh Oh Cherso?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:11 schreef Lovechild het volgende:
[..]
En zo vader zo zoon wellicht...
Ik heb van de moeder al eens voorbij zien/horen komen dat Donnie een begrip was in Scheveningen. Nou, een begrip ben je niet omdat je zo'n lekker rustig kereltje bent.
Hoe is dat relevant in deze zaak?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:11 schreef Lovechild het volgende:
[..]
En zo vader zo zoon wellicht...
Ik heb van de moeder al eens voorbij zien/horen komen dat Donnie een begrip was in Scheveningen. Nou, een begrip ben je niet omdat je zo'n lekker rustig kereltje bent.
Ach, en ook in jurysystemen kunnen rechters nog overrulen als dat noodzakelijk wordt geacht als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een jury gaan inzetten!
536767676533766's toetsenbord is stukquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:04 schreef JochemP het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik medelijden met ma Tokkie, dat haar naam gebruikt wordt voor dit soort tuig van de richel.
Inderdaad, aub niet..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, en ook in jurysystemen kunnen rechters nog overrulen als dat noodzakelijk wordt geacht als ik me niet vergis.
Maar verder: alsjeblieft niet zeg.
Als je met de halve F-side van Ajax naar de rechtzaak van je omgekomen zoon gaat, krijg ik ook niet echt een goede indruk van de goede intenties en perfecte moraal van deze meneer neequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef Fides het volgende:
Stiekem ben ik ook wel benieuwd hoeveel boetes de familie Rog heeft verzameld over de jaren. Aangezien ze nu zelf iemand willen veroordelen op het feit dat hij een aso-bestuurder is....zelf kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat meneer Rog ook geen engeltje is (geweest).
Tja, niet geheel onverdiend en het bekt zo lekker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
Ik moest daar vanmorgen nog aan denken, dat het best bijzonder is dat je achternaam zo'n tien jaar na een TV-programma nog steeds een synoniem is voor 'aso'.
En zet dan ook even neer wat jij hebt gezegd om deze reacties uit te lokken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:04 schreef JochemP het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ege-imagoschade.htmlquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
Ik moest daar vanmorgen nog aan denken, dat het best bijzonder is dat je achternaam zo'n tien jaar na een TV-programma nog steeds een synoniem is voor 'aso'.
Dat is nu eenmaal Fok, if you aint for us, your against us!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:16 schreef JochemP het volgende:
Ik vind wel dat Donnie hier buiten beschouwing moet worden gelaten. Roepen dat hij maar beter op had moeten letten, dat zijn ouders of zelfs hij zelf een aso was, dat soort dingen vind ik een beetje ongepast...
Niet.quote:
Voor zover ik weet heb ik niks verkeerd gezegd. Op die laatste reactie na, maar dat kwam omdat ze mij voor alles uitmaakte. Emotie, zoals je het zelf zo treffend zei.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:16 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
En zet dan ook even neer wat jij hebt gezegd om deze reacties uit te lokken.
Ik vind dit een knap eenzijdig bericht.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:13 schreef Operc het volgende:
[..]
Je bedoelt dat over 5 jaar er een deelnemer minder te zien is in Oh Oh Cherso?
Nouja als men persé een schuldige wilt aanwijzen voor een ongeval, dan lijkt het me dat je, hoe cru ook, eens moet kijken naar de gene die naar een brandweerauto keek toen hij een 50km voorrangsweg op fietste. En misschien is dát wel precies de reden dat je geen 'dader' moet willen aanwijzen bij een ongeval als dit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:16 schreef JochemP het volgende:
Ik vind wel dat Donnie hier buiten beschouwing moet worden gelaten. Roepen dat hij maar beter op had moeten letten, dat zijn ouders of zelfs hij zelf een aso was, dat soort dingen vind ik een beetje ongepast...
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Fides het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ege-imagoschade.html
quote:"Mensen uit mijn familie worden in elkaar geslagen door jou. Door jouw schuld heb ik een hartinfarct gehad. En kanker en suikerziekte", waren de woorden van Hanna Tokkie gericht aan een redacteur van Revu.
Maar dat dat gebeurd is zijn ook maar aannames toch? Dat meneer te hard heeft gereden vind ik een aanname die geloofwaardiger is dan de aanname dat Donnie niet goed oplette.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nouja als men persé een schuldige wilt aanwijzen voor een ongeval, dan lijkt het me dat je, hoe cru ook, eens moet kijken naar de gene die naar een brandweerauto keek toen hij een 50km voorrangsweg op fietste. En misschien is dát wel precies de reden dat je geen 'dader' moet willen aanwijzen bij een ongeval als dit.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]dat van de van Dale kan ik mij ergens nog voorstellen, maar dit is wel een pareltje:
[..]
Dat lijkt me nogal raar aangezien hij waarschijnlijk zelf een aandeel in zijn lot had.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:16 schreef JochemP het volgende:
Ik vind wel dat Donnie hier buiten beschouwing moet worden gelaten.
Getuigenverklaringen, net als dat getuigen verklaard hebben dat er te hard is gereden. Maar getuigenverklaringen zijn veruit de meest onbetrouwbare vorm van bewijs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:20 schreef JochemP het volgende:
[..]
Maar dat dat gebeurd is zijn ook maar aannames toch? Dat meneer te hard heeft gereden vind ik een aanname die geloofwaardiger is dan de aanname dat Donnie niet goed oplette.
Waarschijnlijk? Dat zijn dus ook maar aannames. En omdat hij zichzelf niet meer kan verdedigen vind ik het een beetje kriebelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal raar aangezien hij waarschijnlijk zelf een aandeel in zijn lot had.
Zeker met aanrijdingen, de werkelijk gereden snelheid is heel moeilijk in te schatten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Getuigenverklaringen, net als dat getuigen verklaard hebben dat er te hard is gereden. Maar getuigenverklaringen zijn veruit de meest onbetrouwbare vorm van bewijs.
Natuurlijk zijn dat aannames, daarom is het ook raar om 1 kant van het verhaal geloofwaardiger te vinden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:22 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarschijnlijk? Dat zijn dus ook maar aannames. En omdat hij zichzelf niet meer kan verdedigen vind ik het een beetje kriebelen
Dat klopt, maar dat komt misschien wel omdat ik geneigd ben eerder te geloven wat ik wil gelovenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat aannames, daarom is het ook raar om 1 kant van het verhaal geloofwaardiger te vinden.
Nee, er zijn kennelijk verklaringen dat Donnie de brandweerwagen na keek en desondanks ineens de weg overstak.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:20 schreef JochemP het volgende:
Maar dat dat gebeurd is zijn ook maar aannames toch? Dat meneer te hard heeft gereden vind ik een aanname die geloofwaardiger is dan de aanname dat Donnie niet goed oplette.
Helemaal mee eens, maar het is wel interessant om te onderzoeken nu handelen van Donnie wel kan maken dat de bestuurder geen verwijt treft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:27 schreef JochemP het volgende:
Daarnaast vind ik dat je kinderen ongelukken in het verkeer niet te snel persoonlijk aan moet rekenen. Kinderen van rond die leeftijd vinden het lastig om constant goed op te blijven letten en zijn snel afgeleid (door bijvoorbeeld een brandweerwagen). "Had ie maar op moeten letten" is te kort door de bocht, Donnie was in dat opzicht dus niet anders dan 99% van de kinderen van zijn leeftijd.
Zoals hierboven gezegd, zegt dit mij meer over de "onschuld" van Milen dan over de rol van Donnie in dit ongeluk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, er zijn kennelijk verklaringen dat Donnie de brandweerwagen na keek en desondanks ineens de weg overstak.
Dat is natuurlijk ook zo. Het is immers niet strafbaar om jezelf door je eigen schuld te laten verongelukken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:29 schreef JochemP het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd, zegt dit mij meer over de "onschuld" van Milen dan over de rol van Donnie in dit ongeluk.
Ik vind niet dat het kinderen hun eigen schuld is als ze door iets als een brandweerwagen niet opletten en zo te verongelukken. "Eigen schuld" vind ik een beetje wrang klinken want ik denk niet dat Donnie (als 12-jarige) hier iets te verwijten valt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Het is immers niet strafbaar om jezelf door je eigen schuld te laten verongelukken.
Eens.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:27 schreef JochemP het volgende:
Daarnaast vind ik dat je kinderen ongelukken in het verkeer niet te snel persoonlijk aan moet rekenen. Kinderen van rond die leeftijd vinden het lastig om constant goed op te blijven letten en zijn snel afgeleid (door bijvoorbeeld een brandweerwagen). "Had ie maar op moeten letten" is te kort door de bocht, Donnie was in dat opzicht dus niet anders dan 99% van de kinderen van zijn leeftijd.
"Eigen schuld" klinkt natuurlijk wel vaak maar ís niet hetzelfde als "Net goed".quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het kinderen hun eigen schuld is als ze door iets als een brandweerwagen niet opletten en zo te verongelukken. "Eigen schuld" vind ik een beetje wrang klinken want ik denk niet dat Donnie (als 12-jarige) hier iets te verwijten valt.
Het enige waar je dit voor kan gebruiken is de schuldvraag van Milen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:34 schreef Lovechild het volgende:
[..]
"Eigen schuld" klinkt natuurlijk wel vaak maar ís niet hetzelfde als "Net goed".
Ook een knul van 12 weet dat 'ie uit z'n doppen moet kijken in het verkeer. Ik verwijt hem niks, maar zeggen dat zo iemand nooit een eigen schuld kan hebben is onzin.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef JochemP het volgende:
Ik vind niet dat het kinderen hun eigen schuld is als ze door iets als een brandweerwagen niet opletten en zo te verongelukken.
"Eigen schuld" vind ik een beetje wrang klinken want ik denk niet dat Donnie (als 12-jarige) hier iets te verwijten valt.
Dat is ook het enige waar het voor gebruikt wordt.quote:Het enige waar je dit voor kan gebruiken is de schuldvraag van Milen.
Bij een écht ongeluk, een noodlottige samenloop van omstandigheden, is er inderdaad geen sprake van schuld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Sowieso vind ik het altijd een beetje vreemd om bij ongelukken over 'schuld' te spreken, het idee van een ongeluk is juist dat het niet de bedoeling was. Alle 3 de partijen hadden het ongeluk kunnen voorkomen (brandweerwagen door 50 te rijden waardoor ze later op die plek aan waren gekomen en Donnie voor die brandweerwagen was overgestoken, Donnie zelf door (blijkbaar) naar de brandweerwagen te kijken in plaats van naar aankomend verkeer en die bestuurder door beter op te letten) maar dat betekent niet dat er een schuldige hoeft worden aangewezen. Niemand wil een ongeluk en laten we alsjeblieft niet overgaan op een systeem waarbij alles wat fout gaat meteen aan iemand moet worden toegeschreven en er iemand moet hangen.
Bron.quote:OM eist geen celstraf voor 'doodrijder' Donnie - wanneer krijg je welke straf?
Geen celstraf voor de man die de 13-jarige Donnie Rog doodreed, vindt het OM. Het strafrecht in verkeerszaken kan voor nabestaanden voelen als willekeur. Maar er zijn wel richtlijnen. Wanneer krijgt een automobilist die iemand doodrijdt welke straf?
- Als de veroorzaker van een fataal ongeval - waarbij geen drank in het spel is - wordt beschuldigd van een aanmerkelijke verkeersfout dan krijgt hij te maken met artikel 6 van de Wegenverkeerswet. Hij kan dan rekenen op een straf van bijvoorbeeld 2 maanden cel plus een rijverbod van 1 jaar.
- Heeft de automobilist een grove verkeersfout gemaakt, dan stijgt die straf naar 6 maanden cel en een rijverbod van 2 jaar. Dat hebben rechters onderling afgesproken in de zogenoemde LOVS-richtlijn. Daarin staan oriëntatiepunten voor de zwaarte van straffen bij veelvoorkomende delicten.
- Als de chauffeur roekeloos heeft gereden, kan hij een straf krijgen van 8 maanden, plus een rijverbod van 3 jaar. De rechter kan afwijken van de strafrichtlijnen. Zo kan een rechter ook een werkstraf opleggen in plaats van een gevangenisstraf, of een combinatie daarvan. Een dader kan maximaal 240 uur werkstraf krijgen, dit staat omgerekend gelijk aan 6 maanden cel. De rechter kan ook zwaardere of lichtere straffen opleggen als daar aanleiding voor is.
- Als de veroorzaker van een fataal ongeluk wordt veroordeeld voor doodslag moet er sprake zijn van opzet en schiet de straf snel omhoog. Hierover hebben de rechters geen strafrichtlijnen afgesproken. Er is wel een maximum, voor doodslag kun je 15 jaar in de cel belanden.
Bij kinderen van 12 zit er een wereld van verschil tussen weten en doen ("Ja mam, ik kijk wel uit!"). Ik denk dat de meeste kinderen die op dat zelfde plekje hadden gestaan had hetzelfde was overkomen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook een knul van 12 weet dat 'ie uit z'n doppen moet kijken in het verkeer. Ik verwijt hem niks, maar zeggen dat zo iemand nooit een eigen schuld kan hebben is onzin.
[..]
Dat is ook het enige waar het voor gebruikt wordt.
Ja klopt, ik snap ook goed dat er nog een verschil zit tussen strafrecht en verzekeringstechnisch schuldig zijn etcetera. Ik vind het vooral jammer dat als er iets ergs gebeurt, er altijd mensen zijn die een schuldige willen aanwijzen, ook al is die er soms (vaak?) niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bij een écht ongeluk, een noodlottige samenloop van omstandigheden, is er inderdaad geen sprake van schuld.
Hij liegt gewoon (lees: is voorgelogen door zijn redactie). Ofwel men heeft niet goed op fora gelezen, ofwel men heeft die positieve reacties genegeerd. Maar het kan niet dat je honderden reacties op fora leest die allemaal negatief zijn over het OM.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef Lovechild het volgende:
Die presentator heeft honderden forumreacties bekeken en nergens gevonden dat mensen het voor het OM opnamen. Hij is duidelijk niet hier geweest
Schuld is kennelijk een (te) beladen begrip voor jou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:41 schreef JochemP het volgende:
[..]
Bij kinderen van 12 zit er een wereld van verschil tussen weten en doen ("Ja mam, ik kijk wel uit!"). Ik denk dat de meeste kinderen die op dat zelfde plekje hadden gestaan had hetzelfde was overkomen.
Als je iemand dood rijdt heeft dat inderdaad een enorme impact. Een oom van mij heeft ooit een voetganger doodgereden die plotseling zonder te kijken overstak. Dat is bijzonder lang geleden, maar ik weet nog wel dat het ooit eens even ter sprake kwam (zeg 20 jaar na dato) en mijn oom, die normaliter het hoogste woord had is stilgevallen en heeft zeker een half uur geen woord gezegd en bleef in mineur (terwijl het toch op een feestje was).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Er wordt te makkelijk de schuld altijd bij de dader/doorrijder gelegd, terwijl het voor de doorrijder een even traumatische ervaring geweest kan zijn als voor de familie: zij verliezen natuurlijk een geliefde, maar jij zit ineens met een dood op je geweten zonder dat dat ooit maar je bedoeling geweest is, wat doe je dan?
Het verschil hierin zit 'm niet zozeer bij het slachtoffer, maar bij de beklaagde denk ik. Vanuit het zicht van de beklaagde ligt bij een niet uitkijkende tiener de schuld zeker niet bij hem, maar bij de 'roekeloze' tiener. De roekeloze tiener heeft wel ogen in z'n kop, maar omdat 'schuld' vaak (in het achterhoofd) aangevuld met 'eigen' en 'dikke bult'. Zo'n foutje met de dood bekopen is natuurlijk gewoon meer dan alleen kut. Dat is niet iets waar je vanuit het zicht van het slachtoffer met 'schuld' wilt gaan lopen gooien in zo'n context: daar breng je niemand mee terug. Vanuit het punt van de beklaagde echter kun je wel nog wat bereiken: dat zo iemand niet voor het leven wordt beschuldigd van een vorm van moord (want de maatschappij vindt het overlijden van een tiener bij zo'n ongeval al snel gelijk staan aan moord; de beklaagde had 't maar moeten voorkomen, period).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Schuld is kennelijk een (te) beladen begrip voor jou.
Ik zit net te denken: die moeder zit er zo op te hameren dat Milen kort na het ongeluk alweer blowend en drinkend is gezien. Maar wat als hij die dingen nou doet om te vergeten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je iemand dood rijdt heeft dat inderdaad een enorme impact. Een oom van mij heeft ooit een voetganger doodgereden die plotseling zonder te kijken overstak. Dat is bijzonder lang geleden, maar ik weet nog wel dat het ooit eens even ter sprake kwam (zeg 20 jaar na dato) en mijn oom, die normaliter het hoogste woord had is stilgevallen en heeft zeker een half uur geen woord gezegd en bleef in mineur (terwijl het toch op een feestje was).
Staat mij nog zo helder voor de geest...
Nee, dank je. 'Het volk' zou bijkans al iemand de doodstraf willen geven enkel omdat diegene een criminele kop heeft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze eens gingen luisteren naar de bevolking. Ze worden tenslotte door de bevolking betaald.
Dan zet je geen foto van jezelf op Facebook met een joint in je bek, terwijl je in de auto zit, denk ikquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik zit net te denken: die moeder zit er zo op te hameren dat Milen kort na het ongeluk alweer blowend en drinkend is gezien. Maar wat als hij die dingen nou doet om te vergeten?
Dat lijkt mij geen vreemde gedachte, maar dat die moeder daar zo negatief over denkt snap ik ook wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
Ik zit net te denken: die moeder zit er zo op te hameren dat Milen kort na het ongeluk alweer blowend en drinkend is gezien. Maar wat als hij die dingen nou doet om te vergeten?
Snap ik helemaal. Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen "die jongen is dood, het was nog maar een kind, dat is zielig dus mag je niet zeggen dat de schuld (al dan niet deels) bij hemzelf ligt". Het is ook geen verwijt, het is een feitelijke constatering.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het verschil hierin zit 'm niet zozeer bij het slachtoffer, maar bij de beklaagde denk ik. Vanuit het zicht van de beklaagde ligt bij een niet uitkijkende tiener de schuld zeker niet bij hem, maar bij de 'roekeloze' tiener. De roekeloze tiener heeft wel ogen in z'n kop, maar omdat 'schuld' vaak (in het achterhoofd) aangevuld met 'eigen' en 'dikke bult'. Zo'n foutje met de dood bekopen is natuurlijk gewoon meer dan alleen kut. Dat is niet iets waar je vanuit het zicht van het slachtoffer met 'schuld' wilt gaan lopen gooien in zo'n context: daar breng je niemand mee terug. Vanuit het punt van de beklaagde echter kun je wel nog wat bereiken: dat zo iemand niet voor het leven wordt beschuldigd van een vorm van moord (want de maatschappij vindt het overlijden van een tiener bij zo'n ongeval al snel gelijk staan aan moord; de beklaagde had 't maar moeten voorkomen, period).
Maakt dat uit? Het is respectloos en draagt bij aan de frustratie en onmacht van de ouders.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Daar hebben we gelukkig de rechtbank voorquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen "die jongen is dood, het was nog maar een kind, dat is zielig dus mag je niet zeggen dat de schuld (al dan niet deels) bij hemzelf ligt". Het is ook geen verwijt, het is een feitelijke constatering.
Maargoed, lees alle voorgaande 11 topics door en je kan niet tot een andere conclusie komen dat een hoop mensen geen onderscheid kunnen maken tussen emoties en feiten.
Gelet op zijn asociale rijgedrag van vóór en (nog veel kwalijker) ook nog ná het ongeluk geloof ik daar niet in. Mij lijkt het gewoon een asociale zak.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Zeker meegenomen dat de bestuurder zich diezelfde avond heeft gemeld. En spijt had betuigd vóór de rechtszaak, wat had argument van Pa Rog 'dat had die advocaat hem ingefluisterd' behoorlijk onderuit haalt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ondanks dat ik zelf wel zou stoppen direct, kan ik me een schrikreactie ergens ook wel voorstellen: je rijdt ergens 's avonds, en plots steekt er in het donker een persoon over met donkere kleding, vlak voor je auto, geen redden meer aan. Paniek, wegrijden, is dat nou echt gebeurd? Ja? Echt? Shit, wat nu, wat nu. Volgende ochtend komt het besef en ga je alsnog naar de politie.
Er wordt te makkelijk de schuld altijd bij de dader/doorrijder gelegd, terwijl het voor de doorrijder een even traumatische ervaring geweest kan zijn als voor de familie: zij verliezen natuurlijk een geliefde, maar jij zit ineens met een dood op je geweten zonder dat dat ooit maar je bedoeling geweest is, wat doe je dan?
Zo'n jongen kan zich natuurlijk moeilijk de rest van z'n leven opsluiten in z'n kamer en huilend in bed gaan liggen. Tikkeltje kortzichtig dan ook van die moeder.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Dus een keer dronken worden is meteen respectloos naar die ouders toe? Je kunt die man ook teveel schuld in de schoenen schuiven hoor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:54 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Het is respectloos en draagt bij aan de frustratie en onmacht van de ouders.
Maar wat als je sowieso in een omgeving zit waar drinken en blowen vrij gewoon is? Dat je niet laat zien wat de werkelijke reden is dat je dat gebruikt maar "gewoon" maar meedoet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dan zet je geen foto van jezelf op Facebook met een joint in je bek, terwijl je in de auto zit, denk ik
Dat van voor de rechtszaak had ik gemist, was het niet tijdens die zitting?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zeker meegenomen dat de bestuurder zich diezelfde avond heeft gemeld. En spijt had betuigd vóór de rechtszaak, wat had argument van Pa Rog 'dat had die advocaat hem ingefluisterd' behoorlijk onderuit haalt.
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen vreemde gedachte, maar dat die moeder daar zo negatief over denkt snap ik ook wel.
Moeder basseert zich daarbij op een foto van Milen zn facebook, waarop hij op de achterbank van een auto een jointje rookt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Nog even en je gaat zeggen dat die jongen eigenlijk het slachtoffer is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:51 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Of het is gewoon een zakquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:57 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Maar wat als je sowieso in een omgeving zit waar drinken en blowen vrij gewoon is? Dat je niet laat zien wat de werkelijke reden is dat je dat gebruikt maar "gewoon" maar meedoet?
Advocaat tijdens, bestuurder voor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat van voor de rechtszaak had ik gemist, was het niet tijdens die zitting?
Ik weet het niet want ik weet niet wat die verkeersovertredingen precies inhielden. Hoeveel te hard, waar, etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:00 schreef JochemP het volgende:
[..]
Of het is gewoon een zakAls hij echt spijt had zou je zeggen dat hij het wat rustiger aan zou doen, is het niet met drugs/alcohol, dan is het wel in het verkeer. Dat je tussen nu en het ongeluk nog 11 verkeersovertredingen meepakt zegt mij wel dat hij in ieder geval niet zijn stinkende best heeft gedaan om spijt te betuigen.
13.00u begint het.quote:
Dan gaat het feestje in zijn achtertuin niet doorquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Wat zou die pa gaan doen als die knaap wordt vrijgesproken?
Weet je, al zou hij wél dronken, blowend, bellend en 150 rijdend Donnie doodgereden hebben, wil dat niet zeggen dat hij het er niet moeilijk mee heeft dat hij iemand heeft doodgereden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:00 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Nog even en je gaat zeggen dat die jongen eigenlijk het slachtoffer is.
Ik hoop dat hij niet te dom gaat doen. Zijn dochter heeft hem nog nodig schat ik zo in.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Hij heeft vast de champagne al koud staan, want het is echt iets dat je wilt vierenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:04 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dan gaat het feestje in zijn achtertuin niet door
Het is inderdaad vrij lullig (en enigszins ironisch) als hij straks wel een jaar moet zitten vanwege een agressieve opvlieging.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij niet te dom gaat doen. Zijn dochter heeft hem nog nodig schat ik zo in.
Wat iedere gezonde vader doet als zijn kind dood wordt gereden door een aso en daar zonder straf onderuit komt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
M'n zoon is dood, maar de dader draait een jaar de cel. Ontkurk de bubbels en knal Hazes aanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij heeft vast de champagne al koud staan, want het is echt iets dat je wilt vieren
En dat is....?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:06 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Wat iedere gezonde vader doet als zijn kind dood wordt gereden door een aso en daar zonder straf onderuit komt.
Keihard balen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:06 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Wat iedere gezonde vader doet als zijn kind dood wordt gereden door een aso en daar zonder straf onderuit komt.
Respectloos.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n zoon is dood, maar de dader draait een jaar de cel. Ontkurk de bubbels en knal Hazes aan
Aldus de user die hoopt dat de kinderen van zijn mede-users dood worden gereden.quote:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat Milen wordt vrijgesproken, dat hij het lef heeft om bij de uitspraak aanwezig te zijn en vervolgens als een vrij man naar buiten kan lopen.
Waaronder jij inderdaad. Want respectloos.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus de user die hoopt dat de kinderen van zijn mede-users dood worden gereden.
Oke man.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:09 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Waaronder jij inderdaad. Want respectloos.
Mijn indruk van pa is dat hijzelf ook een aso is. Dus als pa betrokken is bij een dodelijk ongeval, dan moet hij ook de cel in, omdat hij aso is?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:06 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Ja, ook als pa alleen maar van een afstandje heeft staan kijken. Aso = aso.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn indruk van pa is dat hijzelf ook een aso is. Dus als pa betrokken is bij een dodelijk ongeval, dan moet hij ook de cel in, omdat hij aso is?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus de user die hoopt dat de kinderen van zijn mede-users dood worden gereden.
Inderdaad, de uitspraak van de vader is toch een tikje respectloos. Ik zou ook geen feestje gaan geven, want een vrolijk moment lijkt het mij hoe dan ook niet.quote:
Dat hij straks buiten bij de deur staat.quote:
Tamelijk smakeloos idee, inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Inderdaad, de uitspraak van de vader is toch een tikje respectloos. Ik zou ook geen feestje gaan geven, want een vrolijk moment lijkt het mij hoe dan ook niet.
Om als een vrij man in elkaar te worden geslagen? Dat is iig de ondertoon die ik proef.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:14 schreef Dagonet het volgende:
Dat hij straks buiten bij de deur staat.
Was inderdaad zwaar vooringenomen. Zeer amateuristisch gedaan door de presentator plus zijn redactie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja. Zorg dat je geen stoel voorhanden hebt, want als ik er een binnen handbereik had gehad, was die richting die presentator gegaan!
Wat een dreigement is, en wat wel strafbaar isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:09 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Waaronder jij inderdaad. Want respectloos.
Als 'vrij' man.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nola moet blijven. In de cel heb je geen keus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat een dreigement is, en wat wel strafbaar is
Precies, verkeersregels overtreden is erg, maar iemand inelkaar slaan is ok. En het dan gek vinden dat de politiek figuren als jou niet serieus neemt.quote:
Compleet met insinuatie, dus. Duidelijk.quote:
Of erger, tenzij 'de tering intrappen' ook betekent dat zo'n gozer niet meer opstaat.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vrees dat we het nog een keer mee gaan maken dat een of andere malloot het heft in eigen handen neemt en zo'n gozer de tering in trapt als hij wordt vrijgelaten.
De eerste gegadigde hebben we al in dit topic.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
vrees dat we het nog een keer mee gaan maken dat een of andere malloot het heft in eigen handen neemt en zo'n gozer de tering in trapt als hij wordt vrijgelaten
Of erger, inderdaad.quote:
Maar dat heeft-ie verdiend. En als de rechters hem niet veroordelen, doen wij het wel. Kratje bier durneffe en knallen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
Of erger, tenzij 'de tering intrappen' ook betekent dat zo'n gozer niet meer opstaat.
Totdat ze zelf een keer in zo'n situatie terecht komen, dan hadden ze het écht niet zo bedoeld; ongeluk zit in een klein hoekje, want wie wil er nou een dood op z'n geweten hebben? Dan beroepen ze zich maar al te graag op het rechtssysteem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dat heeft-ie verdiend. En als de rechters hem niet veroordelen, doen wij het wel. Kratje bier durneffe en knallen!
Ik zie het nergens staan maar ik sluit natuurlijk niets uit. Heel Scheveningen bestaat uit tokkies schijnt dus ik kan me voorstellen dat er een mafkees tussen zit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Om als een vrij man in elkaar te worden geslagen? Dat is iig de ondertoon die ik proef.
Ik als Scheveningse van oorsprong wil hier toch even een stokje voor steken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:34 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan maar ik sluit natuurlijk niets uit. Heel Scheveningen bestaat uit tokkies schijnt dus ik kan me voorstellen dat er een mafkees tussen zit.
Ik hoop dat wat de straf ook wordt, dat de nabestaanden niet het 'recht' in eigen hand gaan nemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:51 schreef Re het volgende:
ik ben erg benieuwd naar de uitspraak en de mogelijke gevolgen. En of de soep zo heet wordt gegeten als deze schijnt te zijn opgediend
Lolquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik als Scheveningse van oorsprong wil hier toch even een stokje voor steken.
En jij bent geen tokkie wil je zeggen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben inmiddels een chavquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En jij bent geen tokkie wil je zeggen?
twitter:MichaelHVNL twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 13:10:43Rechter #donnie; verdachte heeft veel te hard gereden en heeft zeer onvoorzichtig gehandeld. Gedrag is zeer laakbaar. reageer retweet
Daar kan nog een 'maar' volgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:16 schreef Ryon het volgende:
twitter:MichaelHVNL twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 13:10:43Rechter #donnie; verdachte heeft veel te hard gereden en heeft zeer onvoorzichtig gehandeld. Gedrag is zeer laakbaar. reageer retweet
Samen met je hele familie?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Of, zoals bij de Rijdende Rechter, een "echter".quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar kan nog een 'maar' volgen.
twitter:MichaelHVNL twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 13:16:28Rechter #donnie; verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven, dus celstraf 9 maanden en 4 jaar rijontzegging. reageer retweet
Wat een onzinpost.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:14 schreef wouter456 het volgende:
Toch kan ik die nabestaanden in dit geval wel een beetje begrijpen. Ik ben altijd de eerste die zegt dat de rechters gesproken hebben en dat we niet als leeken (goed gespeld?) ons moeten gaan bemoeien met zaken waar we geen verstand van hebben. Toch vind ik dat iemand die zoveel verkeersboetes op zijn naam heeft staan (11 nadat hij het ongeluk heeft gehad, ondanks zijn 'spijtbetuiging' in de rechtzaal) en boven alles door rijdt na het ongeval een aanzienlijk hogere straf moet krijgen dan 240 uur.
Eigenrichting is nooit goed te praten maar in dit geval vraag ik me af of ik
mezelf in de hand zou kunnen houden (terwijl ik niet iemand ben met zo'n instelling).
Die gaat wel in hoger beroep verwacht ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
twitter:MichaelHVNL twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 13:16:28Rechter #donnie; verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven, dus celstraf 9 maanden en 4 jaar rijontzegging. reageer retweet
Ah ja, essentieel verschil. Chav it isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn huis staat niet op pootjes/wieltjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neeeeee "echter"quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar kan nog een 'maar' volgen.
Feestje bij pa vanavond.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
Dankjequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt trouwens wel in die tweet(s) alsof die rechter Donnie heet
Project Tokkie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zullen we ons allemaal melden?
Ten eerste is dat geen quote van mij, die je nu tussen haakjes zet, dat maak je er zelf van. Ten tweede vind ik dit geval wel dermate schrijnend dat iemand, die duidelijk een dergelijk rijgedrag vertoond en dan ook nog doorrijdt, er zo mee weg komt, dat vind ik moeilijk te begrijpen. Ik begrijp de gevoelens van de ouders en kan begrijpen dat je in dit soort gevallen tot eigenrichting kan overgaan. Ik praat het nergens in mijn post goed, zoals jij suggereert. Ten derde vind ik de opmerking dat ik een precedent voor mezelf schep een beetje hypocriet, alsof je kan garanderen dat jij nooit dergelijke neigingen zou kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een onzinpost.
'Eigenrichting is nooit goed te praten, maar in dit geval wel een beetje'.
Daarmee schep je een behoorlijk precedent voor jezelf en kun je je bedenkingen bij eigenrichting direct het raam uitgooien.
Gelukkig, kunnen we ophouden met dat gezeik over scheveningen en die onzin over project tokkie?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:21 schreef Wokkel het volgende:
Celstraf van 9 mnd., twee mnd voorwaardelijk. Rijontzegging van vier jaar.
Oh, ik dacht foltering en onthoofding door pa Rog zelf.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag me af of dit voor de familie wel 'feestbaar' is, 7 maanden is een stuk minder dan ze hadden gehoopt (spuitje/levenslang).
Gast... Serieus...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:24 schreef Ryon het volgende:
Zeven maanden brommen. De belastingbetaler is weer de winnaar.
Aftrek goed gedrag is 1/3e. Daarnaast is de verkeersdeelnemer de winnaar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:24 schreef Ryon het volgende:
Zeven maanden brommen. De belastingbetaler is weer de winnaar.
Nederlandse cellen niet veiligquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef Evertjan het volgende:
die is in de cel niet veilig dat worden lange maanden voor onze Bulgaarse vriend
Maar ook geen Noorwegen:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef starla het volgende:
[..]
Nederlandse cellen niet veilig![]()
Het is geen Cambodja hoor...
Wat begrijp je niet aan "daar is 'ie al voor gestraft"?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:21 schreef wouter456 het volgende:
... Ten tweede vind ik dit geval wel dermate schrijnend dat iemand, die duidelijk een dergelijk rijgedrag vertoond .., er zo mee weg komt, dat vind ik moeilijk te begrijpen. ....
Deze week:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef starla het volgende:
[..]
Nederlandse cellen niet veilig![]()
Het is geen Cambodja hoor...
quote:Nieuwegein - In de gevangenis in Nieuwegein is dinsdagavond bij en steekpartij een dode gevallen. Dit meldt het Openbaar Ministerie (OM).
Er wordt hier graag respectloos gereageerd richting de ouders. Want emoties hebben = tokkie zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:22 schreef wouter456 het volgende:
[..]
Gelukkig, kunnen we ophouden met dat gezeik over scheveningen en die onzin over project tokkie?
Ja, was zo teleurgesteld dat z'n straf er op zat.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef starla het volgende:
[..]
Holy cow! Een dode! Waarschijnlijk zichzelf neergestoken?
Tokkie van Peperstraten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Er wordt hier graag respectloos gereageerd richting de ouders. Want emoties hebben = tokkie zijn.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, was zo teleurgesteld dat z'n straf er op zat.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef starla het volgende:
[..]
Holy cow! Een dode! Waarschijnlijk zichzelf neergestoken?
http://www.nu.nl/binnenla(...)ing-plakje-hasj.htmlquote:De ruzie in de gevangenis in Nieuwegein waarbij een 23-jarige man uit Hilversum werd doodgestoken, ging waarschijnlijk om een plakje hasj.
Toe maar. Wel een hele dode. Je bent je leven niet zeker in de gevangenis hoor, maar dat ben je op het zebrapad ook niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:33 schreef Wokkel het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ing-plakje-hasj.html
Haha wat een bizarre domheid dit. Ik snap dat hiervoor gestraft is, het gaat om het feit dat in het verleden roekeloos gedrag heeft laten zien (meerdere malen) en meerdere malen na het ongeluk. Dat zegt iets op de manier waarop deze meneer zijn auto bestuurd. Dan vind ik 240 uur voor een dodelijk ongeluk bij een veelpleger aan de lage kant. Begrijp je dat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "daar is 'ie al voor gestraft"?
Die straffen waren blijkbaar niet voldoende, daarom moet er nu zwaarder worden gestraft,quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "daar is 'ie al voor gestraft"?
Dom is inderdaad het juiste woord. Als 'ie voor dat te harde rijden in het verleden al is gestraft heeft natuurlijk geen invloed op iets wat 'ie daarna uitspookt. Verder is "de manier waarop hij zijn auto bestuurt" volstrekt irrelevant.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:36 schreef wouter456 het volgende:
[..]
Haha wat een bizarre domheid dit. Ik snap dat hiervoor gestraft is, het gaat om het feit dat in het verleden roekeloos gedrag heeft laten zien (meerdere malen) en meerdere malen na het ongeluk. Dat zegt iets op de manier waarop deze meneer zijn auto bestuurd. Dan vind ik 240 uur voor een dodelijk ongeluk bij een veelpleger aan de lage kant. Begrijp je dat?
Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die straffen waren blijkbaar niet voldoende, daarom moet er nu zwaarder worden gestraft,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |