Ik heb dat ook nog nooit gedaan, vanuit dit topic.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:18 schreef Gellius het volgende:
Klikt er al eens iemand op die youtubelinkjes? Ik nooit in ieder geval.
Ik ben nooit hoger geweest dan de duintoppen tussen Hoek van Holland en Katwijk. Maar je moet ergens beginnen..Als je bij de Mont Ventoux bent en daar al die hobbyisten op hun fietsjes die berg op ziet gaan, dan werkt dat wel aanstekelijk. Na de komst van de kleine ga ik het spinnen maar weer proberen op te pakken. Als je dat een beetje fanatiek doet, is dat een prima training. Ik deed voor de zwangerschap aan Bikram Yoga en daarmee kun je jezelf voorbereiden op sporten in warmte. Mag ik nu ook niet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Leuk. Een paar jaar geleden heb ik wat gewandeld in zwitserland en overnacht in een berghut, dat was wel de moeite waard. En wat fietsen betreft: Ik ben nooit hoger dan limburg geweest, maar klimmen staat wel op m'n lijstje (je moet na je 30e wat overhouden he om te doen).
Overigens ga ik deze winter wel weer verder met de wintertriathlons, dat vind ik ook wel een stoere bezigheid. (en ooit een marathon, maar die moet binnen de 4 uur want anders vind ik het onzin, dus moet ik eerst wat harder trainen)
Noor de schuchtere.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:47 schreef mane het volgende:
Nee! Noortje is en blijft bij mij. Ik heb ook nooit samengewoond met Livia en haar vader. Ze wonen bij mij om de hoek.
Ja, maar dat is de mens in het algemeen. Of ben jij op vakantie om de natuur een plezier te doen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:50 schreef Gellius het volgende:
Ook - juist- de Lijdende Fietser is enkel met zichzelf bezig. Zelfs die berg bestaat alleen maar voor die fietser om te lijden. Ar-me berg.
Tatoeages zijn een plaag. Zelfs mensen van wie je het nooit had verwacht, hebben er eentje. Ik heb een vriendin die het liefst op haar hele rug een japanse draak wil zetten. En die vriendin speelt dwarsfluit in een jazzcombo. Ik bedoel maar. En dan is ze een beetje beledigd als ik zeg dat ik het een stom idee vind.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:54 schreef LXIV het volgende:
Wij zijn gewoon op de camping in Nederland geweest. Was trouwens heel leuk.
Wat me wel opviel was dat wij het enige Nederlandse gezin waren zonder tatoeages en minstens 30 kg overgewicht. Het enige, zonder dollen.
De optie van een cabrio wordt vergeten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:39 schreef mane het volgende:
De discussie wandelen/hardlopen versus fietsen heb ik de hele vakantie ook gevoerd met mijn nieuwe geliefde..
Bij ons was het wel een beetje een tokkie-camping. Dat speelt ook wel een rol.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:04 schreef mane het volgende:
[..]
Tatoeages zijn een plaag. Zelfs mensen van wie je het nooit had verwacht, hebben er eentje. Ik heb een vriendin die het liefst op haar hele rug een japanse draak wil zetten. En die vriendin speelt dwarsfluit in een jazzcombo. Ik bedoel maar. En dan is ze een beetje beledigd als ik zeg dat ik het een stom idee vind.
Irritante kut-autoos! Waarom een cabrio als je ook kunt fietsen met je hoofd in de buitenlucht! In van die cabrioos met geruite mandjes op het achterzitje zeker!quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:12 schreef k_man het volgende:
[..]
De optie van een cabrio wordt vergeten.
Dat is nou de moderne tijd, L. Tegenwoordig kun je ook gemotoriseerd met je hoofd in de buitenlucht een berg op rijden. Zonder mandje, maar natuurlijk wel met een petje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Irritante kut-autoos! Waarom een cabrio als je ook kunt fietsen met je hoofd in de buitenlucht! In van die cabrioos met geruite mandjes op het achterzitje zeker!
Deze discussie hebben we toch al gehad?!quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is nou de moderne tijd, L. Tegenwoordig kun je ook gemotoriseerd met je hoofd in de buitenlucht een berg op rijden. Zonder mandje, maar natuurlijk wel met een petje.
Wij stonden ongeveer elk jaar met de camper op de staatsbosbeheercamping op terschelling. Daar had je nog wel beschaafde mensen van het saaie soort dat te suf is voor een naturistencamping, te rijk voor de binnenlanden, en te milieubewust of arm voor een doevakantie aan de andere kant van de wereld. Er stond elke dag een rijmende weersvoorspelling op het krijtbord en versterkte muziek was niet toegestaan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:54 schreef LXIV het volgende:
Wij zijn gewoon op de camping in Nederland geweest. Was trouwens heel leuk.
Wat me wel opviel was dat wij het enige Nederlandse gezin waren zonder tatoeages en minstens 30 kg overgewicht. Het enige, zonder dollen.
Je hebt gelijk, Gellius. Maar daar zie je vooral het effect van de groep op de mens. Ik ben al een mietige wielrenner want ik heb een bel op mijn fiets (en ongeschoren benen) maar toch merk je dat je snel mee gaat doen met andere mensen. Al vond ik het wel ver gaan dat er laatst iemand met de wielertraining naast mij reed en middenin Abcoude over een kat heen reed zonder daarna te stoppen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:34 schreef Gellius het volgende:
Ik was laatst een tijdje in Limburg, en ik moet zeggen: ik heb de wielrijdende mens intens leren haten.
De wijze waarop die mensen het king-of-the-roadschap menen te kunnen claimen is werkelijk weerzinwekkend. Waar een automobilist - toch min of meer een moordmachine besturend - zich keurig wat inhoudt in de bebouwde kom, jakkeren die mannen (die toch al op een leeftijd zijn dat sport een tikkeltje smakeloos begint te worden) zich met een egocentristisch doorrottende doodsverachting (de onze, niet de hunne) door smalle straten en dorpskloven alsof er werkelijk niets belangrijker is dan hunfietstochtje
.
Ik ben een wandelaar.
Ik vind ook wel dat veel wielrenners zich gedragen alsof ze denken dat ze met de TDF bezig zijn. En dan boos roepen "opzij, opzij!" als ik daar rustig met m'n gezin fiets. Kom op!quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Gellius. Maar daar zie je vooral het effect van de groep op de mens. Ik ben al een mietige wielrenner want ik heb een bel op mijn fiets (en ongeschoren benen) maar toch merk je dat je snel mee gaat doen met andere mensen. Al vond ik het wel ver gaan dat er laatst iemand met de wielertraining naast mij reed en middenin Abcoude over een kat heen reed zonder daarna te stoppen.
Dat neem ik maar als een compliment. Zelf zou ik Van Royen voor geen goud in haar kut neuken, zelfs niet van achteren. Misschien dat ik 'm ongeölied in haar reet zou stoppen, maar dan moet ik wel iets anders dan alleen aan de Fanta hebben gezeten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:07 schreef DaMart het volgende:
JAM, de schrijfstijl van deze recensent doet me ergens wel een beetje aan jou denken.
[ afbeelding ]
En kun je daar als je toch bezig bent een voorbeeld van geven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:16 schreef Ringo het volgende:
Mag ik hier nogmaals een lofzang doen op de seizoensgebonden gelijktijdigheid der dingen?
quote:Op zondag 11 augustus 2013 05:46 schreef Mainport het volgende:
Begin van de avond, oude vriendin:
'Er zijn mannen om mee te neuken en mannen om mee te praten,' zeg ik.
'Kom je daar nu al achter,' zegt zij.
Ik ben slechts wachtkamergeïnteresseerde en wil graag weten of de sigaar al in de brand kan.quote:
Eigenlijk is dat simpele, vette eten toch vaak het lekkerste. (A) Mevr LXIV had pas een barbecue gewonnen voor 20 personen. Hadden we er 40 uitgenodigd, moesten we wat vlees bijkopen (dachten we). Dus ik extra veel spek in het wagentje gegooid. A kijkt me zo aan van 'dat willen de mensen toch niet?'. Maar dat willen de mannen dus echt wel. Lekker spek van de BBQ. Lekker veel spek. Dat trekt toch meer liefhebbers dan van die droge groentenburgers of zo'n bleek kipfilé-tje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Op schiphol vond ik laatst een National Geographic met een heel stuk van Jonathan Franzen over zielige vogeltjes eten over de wereld, en hoe je ze kan berschermen.
Van die mosselenstrofe krijg ik trouwens honger.
Wij waren op de camping ook zowat de enigen zonder tattoo of obesitas. Gelukkig stelden de kinderen hier vooralsnog geen vragen over.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:09 schreef Z het volgende:
We hebben heerlijk gekampeerd (Dordogne). Zodra de tent open is, stuiven de kinderen eruit en zie je ze praktisch de hele dag niet niet terug, in tijden niet zoveel gelezen. Naast tattoos verbaas ik me ook altijd over de vele inteelthoofden op de camping.
Dat is toch met alle tattoos zo? Na verloop van tijd worden ze grauw en vaal.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:25 schreef Gellius het volgende:
Ik zag laatst één van de eerste veteranen-kontgeweien: ik bedoel een dame die er vroeg bij geweest moet zijn. Laten we zeggen, mid-jaren negentig. Misschien iets eerder. Het zag er niet denderend meer uit, mensen.
Wat voor vragen hadden ze kunnen stellen dan en wat had jij daarop geantwoord?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:19 schreef LXIV het volgende:
Wij waren op de camping ook zowat de enigen zonder tattoo of obesitas. Gelukkig stelden de kinderen hier vooralsnog geen vragen over.
Wat die kinderen allemaal vragen dat kun je van te voren niet bedenken. Soms echt hele slimme dingen. Zo zat er pas zo'n vlieg die op een wesp lijkt op de ontbijttafel. Ik legde uit dat die vlieg zich als wesp verkleedde, zodat de vogels dachten dat hij dus een wesp was en hem niet opaten. Was dat niet slim van die wesp?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat voor vragen hadden ze kunnen stellen dan en wat had jij daarop geantwoord?
Dat heb ik drie weken geleden ook gedaan. En nog steeds niet gerookt. Ging eigenlijk heel gemakkelijk. Was er mentaal wel klaar voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:14 schreef JAM het volgende:
Ik ga eens stoppen met roken, jongens. Dat is wel weer genoeg geweest zo.
Die gebruikte m'n vriendin vorig jaar. Werkte uitstekend, al werd ze er misselijk van.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik drie weken geleden ook gedaan. En nog steeds niet gerookt. Ging eigenlijk heel gemakkelijk. Was er mentaal wel klaar voor.
Ik doe het cold turkey, maar je kunt bij de dokter tegenwoordig ook een soort medicijn krijgen wat het stoppen erg gemakkelijk -schijnt- te maken. Eigenlijk een medicijn tegen drugsgebruik, waarmee je de behoefte aan roken geheel kunt stoppen. Dat is beter dan nicotinepleisters of zo, waarmee de verslaving feitelijk in stand houdt.
1 sigaret in jouw bijzijn dan. Dat zullen er waarschijnlijk wel meer zijn denk ik dan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Die gebruikte m'n vriendin vorig jaar. Werkte uitstekend, al werd ze er misselijk van.
Maar goed, inmiddels rookt ze weer, al is het door mijn astmatische zero-tolerance beleid wel teruggedrongen tot vaak maar één sigaret per dag. Maar toch!
Nicotinevrije sigaretten, dat is net als alcoholvrij bier, of vetvrije joghurt. Het lijkt er wel op maar is het bij nader inzien toch niet. Waarom zou je nog willen roken als er geen nicotine in zit? Om teer in je longen te krijgen of om je vingers te laten stinken?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:42 schreef Ringo het volgende:
Zo is het met de meeste mensen, ook met mij. Er zijn nu trouwens ook nicotinevrije sigaretten in de handel, misschien een idee? Voor mij zou het een vrijbrief zijn om ongebreideld te gaan roken want ik raak er toch niet aan verslaafd.
Tsja, het draait allemaal om vertrouwen he. Maar het lijkt me voor een roker wel lastig om overdag wel te roken en 's avonds niet. Dat ze als ze met mensen op het terras zit meteen gaat roken weet ik ook wel maar probeer ik niet te zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
1 sigaret in jouw bijzijn dan. Dat zullen er waarschijnlijk wel meer zijn denk ik dan.
Ja, doe ik tegenwoordig dus ook, en het smaakt prima eigenlijk. Alcoholvrije wijn is dan weer een ramp.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef JAM het volgende:
Alcoholvrij bier, dat drink ik toch vrij regelmatig. Dat omdat ik dan iets drinken wil zonder alcohol en vrijwel elk ander drankje te zoet is naar mijn smaak. Zo drink ik ook geregeld tomatensap.
Bij veel mensen is roken toch vooral een 'gebaar'. Iets te doen hebben, wat in je vingers houden, de hele activiteit van het roken en de sfeer eromheen en niet eens het roken zelf of de nicotine. Dat is/was het bij mij tenminste, vandaar volgens mij dat ik zo makkelijk kon minderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nicotinevrije sigaretten, dat is net als alcoholvrij bier, of vetvrije joghurt. Het lijkt er wel op maar is het bij nader inzien toch niet. Waarom zou je nog willen roken als er geen nicotine in zit? Om teer in je longen te krijgen of om je vingers te laten stinken?
Dat minderen heeft geen zin, dat werkt niet. Je rookt wat je wil.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:36 schreef JAM het volgende:
Ik vraag me ook in ernstige mate af hoe dat stoppen - iets waar ik trouwens nog niet mee begonnen ben en waarvan ik ook eigenlijk nog geen idee heb wanneer ik dat ga doen - af zal gaan. Ik rook nu al een slordige veertien jaar, dag in, dag uit, dus van slechts een gebaar zal in mijn geval geen sprake meer zijn. Wel ben ik een tijdje terug overgestapt van de blauwe naar de rode Gauloises, wat toch een slordige 40% aan nicotine scheelt. Men zegt dat je dat compenseert door meer te gaan roken, waar ik mijzelf niet op heb kunnen betrappen, en/of harder te inhaleren, wat ik altijd al naar het beste van mijn vermorgen deed, dus ook daar lijkt me geen sprake van. Wellicht dat ik het eerst wat rustig afbouw, tot een sigaret of vijf per dag. Dat cold turkey spreekt mij niet zo aan. Dat heb ik zo'n drie keer eerder geprobeerd, jaren terug, en daar ben ik steeds keihard mee op mijn bek gegaan.
Overigens is het drinken van alcohol ook vaak meer 'gebaar' dan een intriensieke behoefte en/of afhankelijkheid. Nog veel meer dan bij roken het geval is. Ik bedoel, wie kan nu in alle eerlijkheid zeggen dat hij de afgelopen zeven jaar slechts twee dagen heeft gemist?
Stinken naar sigaretten is sociaal nog net even meer geaccepteerd dan stinken naar alcohol. Ik kan me ook niet voorstellen een vergadering te leiden om even een onderbreking in te lassen om wat alcohol te drinken. Met roken kan dat vooralsnog wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
Ik vind mensen die tegenwoordig nog sigaretten roken eigenlijk een beetje meelijwekkend. Het komt toch neer op het openlijk tonen van een gebrek aan wilskracht. Daarbij is het viezig. Smoezelig.
Ik had vroeger een collega waar je tijdens vergaderingen liever niet naast zat. Er hing namelijk geregeld een enorme alcohollucht om hem heen. Het leek zijn werk verder niet te beïnvloeden, maar het is wel iets waar men je op aankijkt. Toch lijkt me dat nauwelijks van een andere orde dan mensen die stinken naar sigaretten, met viezige gele vingers, die vergaderingen willen onderbreken omdat ze even 'moeten' roken.
Dat bedoel ik ja. Terwijl daar feitelijk weinig aanleiding toe is. Een nicotineverslaafde is net zo deerniswekkend als een alcoholverslaafde.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:07 schreef LXIV het volgende:
Stinken naar sigaretten is sociaal nog net even meer geaccepteerd dan stinken naar alcohol.
Bij mij werkt dat juist wel en ook beter dan mezelf opleggen dat ik helemaal nooit meer mag roken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat minderen heeft geen zin, dat werkt niet. Je rookt wat je wil.
Verwacht jij van mensen dat ze altijd sterk, wilskrachtig en consequent zijn?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
Ik vind mensen die tegenwoordig nog sigaretten roken eigenlijk een beetje meelijwekkend. Het komt toch neer op het openlijk tonen van een gebrek aan wilskracht. Daarbij is het viezig. Smoezelig.
Het bestaat, ze noemen het wijn maar het is dus een soort druivensap. Laatst heb ik de alcoholvrije wijn gekocht die door wijnkenners als de beste is aangewezen. Het smaakte iets beter dan die ik daarvoor had geprobeerd, maar ik ben nu definitief van die troep af. Ik kan beter af en toe 1 echt glas wijn drinken dan zo'n treurig drankje, heb ik besloten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:37 schreef JAM het volgende:
Alcoholvrije wijn,- is dat nu gewoon druivensap of bestaat er daadwerkelijk zoiets?
Natuurlijk niet. Niemand is dat altijd. Dat was het punt niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef mane het volgende:
[..]
Verwacht jij van mensen dat ze altijd sterk, wilskrachtig en consequent zijn?
Het verschil is dat ik wanneer ik 10x alcohol gedronken heb 's ochtends, ik smiddags niet functioneer. Bij 10 sigaretten natuurlijk nog gewoon wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Terwijl daar feitelijk weinig aanleiding toe is. Een nicotineverslaafde is net zo deerniswekkend als een alcoholverslaafde.
In alle aspecten van hun leven? Hmm, ik weet het niet. Met welke andere aspecten wil je het vergelijken? Hebben we het dan ook over gedrag dat voortkomt uit verslaving en dat leidt tot stank, vervuiling, overlast en gezondheidsschade voor jezelf en je omgeving?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:20 schreef mane het volgende:
Iemand kan een heel gedisciplineerd leven leiden maar toch dat ene sigaretje niet kunnen laten. Dat bedoel ik als ik je vraag of je verwacht dat mensen altijd (in alle aspecten van hun leven) wilskrachtig en consequent zijn.
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik wanneer ik 10x alcohol gedronken heb 's ochtends, ik smiddags niet functioneer. Bij 10 sigaretten natuurlijk nog gewoon wel.
De alcoholverslaafde. Die stopt op zeker moment met functioneren en wordt een last voor de samenleving. Die nicotineverslaafde betaalt extraveel belasting en gaat lekker vroeg dood.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.
Ook als alcoholist ben je toch meer een overlast dan als roker?quote:
Maar ben je dan ook gestopt, Ringo? De laatste keer pafte je er nog lustig op los.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:39 schreef Ringo het volgende:
Ik ben blij dat er nog mensen roken. Ik snuffel graag even aan de scherpzoete rook van hun sigaret en laat hen de rest van het vuile werk opknappen.
In de Oude Mol heb je beslist gerookt. Maar dat is dan ook al weer meer dan een jaar geleden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Ringo het volgende:
Anderhalf jaar geleden. Mijn vriendin wilde stoppen vóór haar veertigste en aldus geschiedde. Ik ben met haar weer begonnen met roken en ook deze keer was ik heel volgzaam.
(Al zou het goed kunnen dat ik die ene keer in de Oude mol wel heb gerookt, gewoon omdat het kon. Ik geloof dat ik nu een sigaret wel zou weigeren. D.w.z. in elk geval tot na het vijfde biertje)
Ik ook niet en het is in mijn ogen ook een vreemde vraag.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.
Ik wilde wel, maar kon niet!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de Oude Mol heb je beslist gerookt. Maar dat is dan ook al weer meer dan een jaar geleden.
Helaas was er geen animo afgelopen juni.
Goed stukkie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:44 schreef Ringo het volgende:
Ik ga zometeen JAM's youtubelinkje bekijken.
Mijne:
Het valt me nu pas op. Als het ook nog eens op 10 oktober 2010 geweest was, dan misschien niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:58 schreef Gellius het volgende:
Ben ik de enige die niet meer durft te posten vanwege IR's perfecte posttijdstip van 10:00:00? Ik durf nauwelijks op 'invoeren' te drukken, zo ademstokkend esthetisch is het.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:44 schreef mane het volgende:
Het wordt eenrozijnenmeisje
.
Zo is gisteren om 8.55 vastgesteld. In het kader van de esthetiek kan ik vertellen dat ze prachtig met een handje op een knie in halve kleermakerszit zen lag te zijn.
Ja, en dat je eigen moeder dan juf is. Ik vind het nu al een beetje zielig eigenlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:44 schreef Gellius het volgende:
Gymnasiummeisje ook, natuurlijk. Bestaat er iets mooiers? Werkelijk?
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:44 schreef mane het volgende:
Het wordt eenrozijnenmeisje
.
Zo is gisteren om 8.55 vastgesteld. In het kader van de esthetiek kan ik vertellen dat ze prachtig met een handje op een knie in halve kleermakerszit zen lag te zijn.
Ben net één dag ban-vrij. Ik pas wel op.quote:Op maandag 2 september 2013 20:02 schreef mane het volgende:
Ik zou zelf naar OUD gaan en daar een lekker relletje schoppen bij die moeders. Altijd leuk toch?
Onbevreesd, maar zonder moed. Berustend. Berustend in kademuren en doorhalen. In dunne zolen en lege zakken. Versjacherd aan de sleur.quote:
Ik zal het aan Meulenhoff doorgeven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
Dit topic is een spiegel van de nederlandse literatuur.
Uit mijn hoofd: Houellebeck, de kaart en het gebied.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:56 schreef Mainport het volgende:
Op dit moment kauwde [zijn vader] verbeten op zijn speenvarken, met ongeveer dezelfde expressie als wanneer het een blok rubber was geweest, niets duidde erop dat hij de aanhoudende stilte wilde doorbreken, en verhit zocht Jed uit alle macht naar iets wat op een gespreksonderwerp zou kunnen lijken. Als hij getrouwd was geweest of tenminste een vriendin had gehad, nou ja wat voor vrouw dan ook, dan zou het allemaal heel anders zijn gegaan - vrouwen zijn in die familiedingen toch beter dan mannen, het is zo'n beetje hun basisspecialiteit, zelfs als ze in werkelijkheid geen kinderen hebben zijn die er toch, in potentiële zin, aan de horizon van het gesprek, en oude mannen interesseren zich voor hun kleinkinderen, dat is bekend, ze associëren die met de cycli van de natuur of iets in die trant, nou ja er is een soort emotie die weet te ontluiken in hun oude hoofd, de zoon is de dood van de vader, zeker, maar voor de grootvader is de kleinzoon een soort wedergeboorte of revanche, en dat is ruimschoots voldoende, voor de duur van een kerstmaaltijd in elk geval.
Houjebek, Houellebecq ?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:13 schreef LXIV het volgende:
Uit mijn hoofd: Houellebeck, de kaart en het gebied.
Schrijvers die zichzelf serieus nemen kun je evengoed doorspoelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:15 schreef DO2 het volgende:
Ik weet niet waar jij kijkt, LK, maar ik zie hier hooguit wat users die zo nu en dan een drolletje komen draaien.
Een schrijver die zichzelf 'n beetje serieus neemt, houdt het in deze leegte ook nooit langer dan een week uit.
Prima. En mocht Meulenhoff die drol afwijzen dan kan je 'm altijd nog hier kwijt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:19 schreef LelijKnap het volgende:
Sommige weten niet wanneer ze moeten beginnen met schrijven. Ik ben voornemens pas te beginnen wanneer ik minstens 50 ben. Het zal niets dan absolute waanzin zijn om voor die tijd een drol te presenteren.
Ik vermoed dat dit topic al een duizend keer gestorven zal zijn, met al die bijna-opa's.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef DO2 het volgende:
Prima. En mocht Meulenhoff die drol afwijzen dan kan je 'm altijd nog hier kwijt.
En beter een Stalin dan een Adolf ? Ja, zo kun je voor elke idioot gratie verlenen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:25 schreef LXIV het volgende:
Beter een schrijver die niet weet wanneer te beginnen dan een schrijver die niet weet te stoppen zeg ik dan maar.
Zolang er mensen zijn die drolletjes blijven draaien is deze reeks verdoemd tot de eeuwigheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit topic al een duizend keer gestorven zal zijn, met al die bijna-opa's.
Laten we dan in elk geval hopen dat deze (toekomstige) bijstandstrekkers nog lang in leven gehouden zullen worden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef DO2 het volgende:
Zolang er mensen zijn die drolletjes blijven draaien is deze reeks verdoemd tot de eeuwigheid.
Dus dat zit wel goed.
Grote kans. Ik kloot nog aan met idealen en zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef Mainport het volgende:
Jeetje LelijKnap volgens mij ben je nog jonger dan ik
Wellicht. Welke heb jij in de aanbieding ?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:35 schreef k_man het volgende:
Zijn er ook die je dubbel hebt? Dan kunnen we misschien ruilen.
Non-conformisme is niet perse de rebelse lustigheid van een recalcitrante puber. Het tragische van zijn karakter is misschien wel enigszins herkenbaar.quote:
Daar heb ik toch altijd een zwak voor. Ik heb Holden Caulfield-leerlingen, al zijn zij zich daar meestal helemaal niet bewust van.quote:
Op die manier wordt mijn snelle en ongeplande zwangerschap wel steeds moeilijker uit te leggen.quote:
Dat is dan natuurlijk ook weer zo ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:46 schreef mane het volgende:
Ja, ik vraag wel eens of ze het boek kennen. Meestal krijg ik als antwoord 'nee' te horen. Vervolgens raad ik ze het boek aan. Maar aangezien het Holden Caulfield-leerlingen zijn, volgen ze dat soort raad zelden op. Ze zijn ervan overtuigd uniek te zijn. En terecht natuurlijk.
Waarom verkwist jij eigenlijk lestijd met dergelijke onderwerpen ? Welk vak geef je ?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:46 schreef mane het volgende:
Die zei van de week in de les dat hij van plan is SGP te stemmen. 'Want die staan tenminste duidelijk ergens voor en zijn niet zo nep.'
quote:Op woensdag 11 september 2013 17:23 schreef Gellius het volgende:
Mazeratti is een Tom Waitsangehauchte!
quote:Op woensdag 11 september 2013 17:24 schreef Gellius het volgende:
Maxerazzi, excuus. Al die leuke, nieuwe, frisse usertjes lijken op elkaar.
Je moet toch ergens je tijd mee verdoen. Den Uitvreter wilde versterven en verder vooral niks doen en niks zijn. Zit ook wat in.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom verkwist jij eigenlijk lestijd met dergelijke onderwerpen ? Welk vak geef je ?
Dat was, na Johnsburg, Ill., altijd mijn favoriet.quote:
Minstens zo goed! Het mag best breed, allemaal.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:34 schreef JAM het volgende:
Niet dat ik het daar over zou hebben hoor. Hoogstwaarschijnlijk zou ik jaren twintig variété doen in de stijl van Eddie Cantor.
watch?v=9Mhpw7gb1fE
Katja. Ik heb het even teruggekeken. Ik kan me wel vinden in haar mening. Maar tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ik die biografie niet ga lezen. En na het lezen spijt hebben, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:44 schreef Ringo het volgende:
Bij DWDD mocht vorige week een meisje aanschuiven om over Salinger te praten. Ik dacht eerst dat het mane was. Vanavond zat ze weer aan tafel.
Je moet (of nou ja, je moet niks, maar je snapt t wel) gewoon praten over iets waar je veel verstand van hebt, of interessant vindt. Idee erachter is dat mensen het altijd erg fijn vinden als iemand erg enthousiast is en dat het aanstekelijk werkt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:02 schreef mane het volgende:
Het lijkt me dus doodeng, IR. Nog even los van de vraag welk onderwerp ik dan zou kiezen, vrees ik dat ik heel erg ga blozen.
Ik ga ook altijd een beetje dood als ik bij de diploma uitreiking moet speechen.
Ik denk er even over na. Genoeg onderwerpen te bedenken, daar ligt het niet aan. Zolang de sfeer informeel is, kan ik 't wel aan denk ik. Het idee is in ieder geval super.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je moet (of nou ja, je moet niks, maar je snapt t wel) gewoon praten over iets waar je veel verstand van hebt, of interessant vindt. Idee erachter is dat mensen het altijd erg fijn vinden als iemand erg enthousiast is en dat het aanstekelijk werkt.
Maar goed, ik heb het het makkelijk, ik hoef iedereen alleen maar aan- en af te kondigen en speel als t goed is een thuiswedstrijd.
Meneer Seinfeld, Jerry, merkt daarover op dat de grootste angst, nog groter dan de dood zelf, het spreken in het openbaar is. Zo stelt hij dat men bij een begravenis liever in de kist zou liggen dan,- nou ja, je lui begrijpt het wel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:02 schreef mane het volgende:
Het lijkt me dus doodeng, IR. Nog even los van de vraag welk onderwerp ik dan zou kiezen, vrees ik dat ik heel erg ga blozen.
Ik ga ook altijd een beetje dood als ik bij de diploma uitreiking moet speechen.
Doe je kunstgebit in, JAM!quote:
Ja, en als ik het eenmaal doe, gaat het goed. Maar de momenten vlak ervoor, als je weet dat je bijna moet. Brrrr.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Meneer Seinfeld, Jerry, merkt daarover op dat de grootste angst, nog groter dan de dood zelf, het spreken in het openbaar is. Zo stelt hij dat men bij een begravenis liever in de kist zou liggen dan,- nou ja, je lui begrijpt het wel.
Ik heb ooit Nasr een gedicht zien voordragen op de 5e van Mahler. Dat moet één van de vervelendste dingen zijn geweest die ik ooit heb mogen aanschouwen. In die sferen blijvend, raad ik aan om een expressieve dans van 8 minuten in te studeren over het lot van een pandabeer verdwaald in een doolhof van bamboe, begeleid door Machine Gun van Peter Brotzmann.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:43 schreef Ringo het volgende:
Met begrafenisspeeches heb ik geen ervaring, maar doorgaans leef ik nogal op bij dit soort dingen. Dit weekend ga ik es goed nadenken met welk onderwerp ik IR en de anderen 8 minuten kan vervelen.
Optimalisering van leven, hè. Wat anders rest een samenvoeging van wat bacteriën.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:31 schreef mane het volgende:
Je moet toch ergens je tijd mee verdoen. Den Uitvreter wilde versterven en verder vooral niks doen en niks zijn. Zit ook wat in.
Top, Ringo.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:43 schreef Ringo het volgende:
Met begrafenisspeeches heb ik geen ervaring, maar doorgaans leef ik nogal op bij dit soort dingen. Dit weekend ga ik es goed nadenken met welk onderwerp ik IR en de anderen 8 minuten kan vervelen.
Grappig. Twee jaar geleden vroeg mijn tandarts mij een afspraak te maken om de linker te laten trekken. ''Binnen afzienbare tijd ga je 'r veel last van krijgen.''quote:
Dé waarom is makkelijk. Hoe meer er van mij wordt verwacht, hoe sneller ik neig tegen het alles te zijn. Soort van existentieel vrijbriefje.quote:Op maandag 16 september 2013 21:32 schreef Gellius het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waar je nu vóór of tegen bent, lelijk. Of überhaupt waarom.
De beste schrijvers zijn de beste zeikers onder de schrijvers, maar ik weet ook dat de beste zeikers geen schrijvers zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht onderhand eigenlijk alleen maar gezeik van je.
Om deze reden zouden kunstenaars ook vooral gewoon moeten sterven voordat ze woorden achter kunnen laten. Het intellectuele van de esthetiek wordt immers ook altijd achteraf, door andere, toegevoegd.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Zoals Vonnegut zei: ''We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.''
quote:
quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:39 schreef LelijKnap het volgende:
Het probleem met literaire intellectuelen (of zo) is de incoherentie van gedachten. Het moet bovenal pittig en zo zijn.
Mevrouw van Zetten, die kent u niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Moet kunnen, anders raakt mevrouw Van Zetten uit Tiel ook van de wijs natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:11 schreef LelijKnap het volgende:
Ach, ik ben van het vmbo naar het WO geklommen.
Boe.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:07 schreef sigme het volgende:
Laat ik dan maar gewoon weer eens een bericht uit de provincie ten beste geven. Tenslotte is dat vaak mijn rol in dit toneelstuk.
We verkochten de koeien dus, met pijn in het hart. De boer die ze kocht, om ze volgens voorjaar te laten kalven, verkocht ze binnen een week onderhands door aan een slager.
Voorlopig kan de wereld me wel weer gestolen worden.
... maar daar hoef je het niet bij te laten, sigme. Ik denk hier civiele en strafrechtelijke procedure: bedrog, dan wel dwaling. Als jij redelijkerwijs kan motiveren dat jij de koeien niet verkocht zou hebben als je wist dat ze voor de slacht bestemd waren - wat me niet al te moeilijk lijkt - is hier, afhankelijk van de boer zijn intenties, sprake van bedrog of dwaling.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:07 schreef sigme het volgende:
Laat ik dan maar gewoon weer eens een bericht uit de provincie ten beste geven. Tenslotte is dat vaak mijn rol in dit toneelstuk.
We verkochten de koeien dus, met pijn in het hart. De boer die ze kocht, om ze volgens voorjaar te laten kalven, verkocht ze binnen een week onderhands door aan een slager.
Voorlopig kan de wereld me wel weer gestolen worden.
Vorige week heb ik 1 kozijn geschilderd. Dus het vordert. Misschien is het af tegen de tijd dat jouw kroost gaat studeren.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:41 schreef Gellius het volgende:
Over de provincie gesproken, is dat pied-à-terre in de Oosterpoort nu al eens af, sigme?
Jij gaat in de voetsporen van de Mensendokter treden?quote:Op donderdag 19 september 2013 03:58 schreef JAM het volgende:
[..]
... maar daar hoef je het niet bij te laten, sigme. Ik denk hier civiele en strafrechtelijke procedure: bedrog, dan wel dwaling. Als jij redelijkerwijs kan motiveren dat jij de koeien niet verkocht zou hebben als je wist dat ze voor de slacht bestemd waren - wat me niet al te moeilijk lijkt - is hier, afhankelijk van de boer zijn intenties, sprake van bedrog of dwaling.
Hoe dan ook is er bij de verkoop, zo ik opmaak uit jouw reactie, een onjuiste voorstelling van zaken gegeven, waarbij bij het ontbreken van deze voorstelling de verkoop geen plaats had gevonden. Vandaar dus bedrog of dwaling. Ik zou eens een goede, Joodse advocaat aanspreken: een schadevergoeding lijkt me wel het minste.
Wat voordeel heeft de mens van al zijn arbeid, dien hij arbeidt onder de zon? Het ene geslacht gaat, en het andere geslacht komt; maar de aarde staat in der eeuwigheid.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:56 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat ik mijn kroost maar direct de kille zakenwereld in ga sturen. Al dat gestudeer leidt maar tot ijdelheid, ledigheid en onanie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |