En kun je daar als je toch bezig bent een voorbeeld van geven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:16 schreef Ringo het volgende:
Mag ik hier nogmaals een lofzang doen op de seizoensgebonden gelijktijdigheid der dingen?
quote:Op zondag 11 augustus 2013 05:46 schreef Mainport het volgende:
Begin van de avond, oude vriendin:
'Er zijn mannen om mee te neuken en mannen om mee te praten,' zeg ik.
'Kom je daar nu al achter,' zegt zij.
Ik ben slechts wachtkamergeïnteresseerde en wil graag weten of de sigaar al in de brand kan.quote:
Eigenlijk is dat simpele, vette eten toch vaak het lekkerste. (A) Mevr LXIV had pas een barbecue gewonnen voor 20 personen. Hadden we er 40 uitgenodigd, moesten we wat vlees bijkopen (dachten we). Dus ik extra veel spek in het wagentje gegooid. A kijkt me zo aan van 'dat willen de mensen toch niet?'. Maar dat willen de mannen dus echt wel. Lekker spek van de BBQ. Lekker veel spek. Dat trekt toch meer liefhebbers dan van die droge groentenburgers of zo'n bleek kipfilé-tje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Op schiphol vond ik laatst een National Geographic met een heel stuk van Jonathan Franzen over zielige vogeltjes eten over de wereld, en hoe je ze kan berschermen.
Van die mosselenstrofe krijg ik trouwens honger.
Wij waren op de camping ook zowat de enigen zonder tattoo of obesitas. Gelukkig stelden de kinderen hier vooralsnog geen vragen over.quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:09 schreef Z het volgende:
We hebben heerlijk gekampeerd (Dordogne). Zodra de tent open is, stuiven de kinderen eruit en zie je ze praktisch de hele dag niet niet terug, in tijden niet zoveel gelezen. Naast tattoos verbaas ik me ook altijd over de vele inteelthoofden op de camping.
Dat is toch met alle tattoos zo? Na verloop van tijd worden ze grauw en vaal.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:25 schreef Gellius het volgende:
Ik zag laatst één van de eerste veteranen-kontgeweien: ik bedoel een dame die er vroeg bij geweest moet zijn. Laten we zeggen, mid-jaren negentig. Misschien iets eerder. Het zag er niet denderend meer uit, mensen.
Wat voor vragen hadden ze kunnen stellen dan en wat had jij daarop geantwoord?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:19 schreef LXIV het volgende:
Wij waren op de camping ook zowat de enigen zonder tattoo of obesitas. Gelukkig stelden de kinderen hier vooralsnog geen vragen over.
Wat die kinderen allemaal vragen dat kun je van te voren niet bedenken. Soms echt hele slimme dingen. Zo zat er pas zo'n vlieg die op een wesp lijkt op de ontbijttafel. Ik legde uit dat die vlieg zich als wesp verkleedde, zodat de vogels dachten dat hij dus een wesp was en hem niet opaten. Was dat niet slim van die wesp?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat voor vragen hadden ze kunnen stellen dan en wat had jij daarop geantwoord?
Dat heb ik drie weken geleden ook gedaan. En nog steeds niet gerookt. Ging eigenlijk heel gemakkelijk. Was er mentaal wel klaar voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:14 schreef JAM het volgende:
Ik ga eens stoppen met roken, jongens. Dat is wel weer genoeg geweest zo.
Die gebruikte m'n vriendin vorig jaar. Werkte uitstekend, al werd ze er misselijk van.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik drie weken geleden ook gedaan. En nog steeds niet gerookt. Ging eigenlijk heel gemakkelijk. Was er mentaal wel klaar voor.
Ik doe het cold turkey, maar je kunt bij de dokter tegenwoordig ook een soort medicijn krijgen wat het stoppen erg gemakkelijk -schijnt- te maken. Eigenlijk een medicijn tegen drugsgebruik, waarmee je de behoefte aan roken geheel kunt stoppen. Dat is beter dan nicotinepleisters of zo, waarmee de verslaving feitelijk in stand houdt.
1 sigaret in jouw bijzijn dan. Dat zullen er waarschijnlijk wel meer zijn denk ik dan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Die gebruikte m'n vriendin vorig jaar. Werkte uitstekend, al werd ze er misselijk van.
Maar goed, inmiddels rookt ze weer, al is het door mijn astmatische zero-tolerance beleid wel teruggedrongen tot vaak maar één sigaret per dag. Maar toch!
Nicotinevrije sigaretten, dat is net als alcoholvrij bier, of vetvrije joghurt. Het lijkt er wel op maar is het bij nader inzien toch niet. Waarom zou je nog willen roken als er geen nicotine in zit? Om teer in je longen te krijgen of om je vingers te laten stinken?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:42 schreef Ringo het volgende:
Zo is het met de meeste mensen, ook met mij. Er zijn nu trouwens ook nicotinevrije sigaretten in de handel, misschien een idee? Voor mij zou het een vrijbrief zijn om ongebreideld te gaan roken want ik raak er toch niet aan verslaafd.
Tsja, het draait allemaal om vertrouwen he. Maar het lijkt me voor een roker wel lastig om overdag wel te roken en 's avonds niet. Dat ze als ze met mensen op het terras zit meteen gaat roken weet ik ook wel maar probeer ik niet te zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
1 sigaret in jouw bijzijn dan. Dat zullen er waarschijnlijk wel meer zijn denk ik dan.
Ja, doe ik tegenwoordig dus ook, en het smaakt prima eigenlijk. Alcoholvrije wijn is dan weer een ramp.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef JAM het volgende:
Alcoholvrij bier, dat drink ik toch vrij regelmatig. Dat omdat ik dan iets drinken wil zonder alcohol en vrijwel elk ander drankje te zoet is naar mijn smaak. Zo drink ik ook geregeld tomatensap.
Bij veel mensen is roken toch vooral een 'gebaar'. Iets te doen hebben, wat in je vingers houden, de hele activiteit van het roken en de sfeer eromheen en niet eens het roken zelf of de nicotine. Dat is/was het bij mij tenminste, vandaar volgens mij dat ik zo makkelijk kon minderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nicotinevrije sigaretten, dat is net als alcoholvrij bier, of vetvrije joghurt. Het lijkt er wel op maar is het bij nader inzien toch niet. Waarom zou je nog willen roken als er geen nicotine in zit? Om teer in je longen te krijgen of om je vingers te laten stinken?
Dat minderen heeft geen zin, dat werkt niet. Je rookt wat je wil.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:36 schreef JAM het volgende:
Ik vraag me ook in ernstige mate af hoe dat stoppen - iets waar ik trouwens nog niet mee begonnen ben en waarvan ik ook eigenlijk nog geen idee heb wanneer ik dat ga doen - af zal gaan. Ik rook nu al een slordige veertien jaar, dag in, dag uit, dus van slechts een gebaar zal in mijn geval geen sprake meer zijn. Wel ben ik een tijdje terug overgestapt van de blauwe naar de rode Gauloises, wat toch een slordige 40% aan nicotine scheelt. Men zegt dat je dat compenseert door meer te gaan roken, waar ik mijzelf niet op heb kunnen betrappen, en/of harder te inhaleren, wat ik altijd al naar het beste van mijn vermorgen deed, dus ook daar lijkt me geen sprake van. Wellicht dat ik het eerst wat rustig afbouw, tot een sigaret of vijf per dag. Dat cold turkey spreekt mij niet zo aan. Dat heb ik zo'n drie keer eerder geprobeerd, jaren terug, en daar ben ik steeds keihard mee op mijn bek gegaan.
Overigens is het drinken van alcohol ook vaak meer 'gebaar' dan een intriensieke behoefte en/of afhankelijkheid. Nog veel meer dan bij roken het geval is. Ik bedoel, wie kan nu in alle eerlijkheid zeggen dat hij de afgelopen zeven jaar slechts twee dagen heeft gemist?
Stinken naar sigaretten is sociaal nog net even meer geaccepteerd dan stinken naar alcohol. Ik kan me ook niet voorstellen een vergadering te leiden om even een onderbreking in te lassen om wat alcohol te drinken. Met roken kan dat vooralsnog wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
Ik vind mensen die tegenwoordig nog sigaretten roken eigenlijk een beetje meelijwekkend. Het komt toch neer op het openlijk tonen van een gebrek aan wilskracht. Daarbij is het viezig. Smoezelig.
Ik had vroeger een collega waar je tijdens vergaderingen liever niet naast zat. Er hing namelijk geregeld een enorme alcohollucht om hem heen. Het leek zijn werk verder niet te beïnvloeden, maar het is wel iets waar men je op aankijkt. Toch lijkt me dat nauwelijks van een andere orde dan mensen die stinken naar sigaretten, met viezige gele vingers, die vergaderingen willen onderbreken omdat ze even 'moeten' roken.
Dat bedoel ik ja. Terwijl daar feitelijk weinig aanleiding toe is. Een nicotineverslaafde is net zo deerniswekkend als een alcoholverslaafde.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:07 schreef LXIV het volgende:
Stinken naar sigaretten is sociaal nog net even meer geaccepteerd dan stinken naar alcohol.
Bij mij werkt dat juist wel en ook beter dan mezelf opleggen dat ik helemaal nooit meer mag roken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat minderen heeft geen zin, dat werkt niet. Je rookt wat je wil.
Verwacht jij van mensen dat ze altijd sterk, wilskrachtig en consequent zijn?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
Ik vind mensen die tegenwoordig nog sigaretten roken eigenlijk een beetje meelijwekkend. Het komt toch neer op het openlijk tonen van een gebrek aan wilskracht. Daarbij is het viezig. Smoezelig.
Het bestaat, ze noemen het wijn maar het is dus een soort druivensap. Laatst heb ik de alcoholvrije wijn gekocht die door wijnkenners als de beste is aangewezen. Het smaakte iets beter dan die ik daarvoor had geprobeerd, maar ik ben nu definitief van die troep af. Ik kan beter af en toe 1 echt glas wijn drinken dan zo'n treurig drankje, heb ik besloten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:37 schreef JAM het volgende:
Alcoholvrije wijn,- is dat nu gewoon druivensap of bestaat er daadwerkelijk zoiets?
Natuurlijk niet. Niemand is dat altijd. Dat was het punt niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef mane het volgende:
[..]
Verwacht jij van mensen dat ze altijd sterk, wilskrachtig en consequent zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |