quote:
Back from the future quote.quote:
Wil je me nu aanraken?quote:
Liever niet.quote:
Je moet.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Goh, verrassend. Die gasten doen niets meer dan op play drukken, en of ze nou een frietje eten of 2 handen in de lucht steken.
Echt, zo'n respect voor die gasten die de domme massa het geld uit de zakken weten te kloppen.
Ho ho, ze staan er ook bij te springen en met hun armen in de lucht te zwaaienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Goh, verrassend. Die gasten doen niets meer dan op play drukken, en of ze nou een frietje eten of 2 handen in de lucht steken.
Echt, zo'n respect voor die gasten die de domme massa het geld uit de zakken weten te kloppen.
Dan moet je voor de grap eens naar goede DJs kijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
is dat zoiets als witte negers?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dan moet je voor de grap eens naar goede DJs kijken.
Ja echt hè...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Dus ze draaien bagger van henzelf ipv die van een ander? nee, dat maakt het beterquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:04 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Meeste DJ's zijn naast DJ ook producer, dus lul niet zo dom.
Je moeder ook, in nachtclub de blote voorbips in Hoogeveenquote:
Gast, wat?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus ze draaien bagger van henzelf ipv die van een ander? nee, dat maakt het beter.
ja, die klopt lekker zegquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:06 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Je moeder ook, in nachtclub de blote voorbips in Hoogeveen
Dat je blijkbaar bij de massa hoort waar de DJ's zich blauw om lachen.quote:
Er ging idd iets fout maar ik moet toch iets zeggenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, die klopt lekker zeg.
DJ fan zeker?
Ik luister vrij veel onbekende elektronische muziek. Maar om te zeggen dat DJ's geen artiesten zijn is wat kort door de bocht. Veel DJ's produceren ook gewoon (elektronische) muziek en zijn daarmee artiesten. Daarnaast entertainen ze mensen, net als 'normale' zangers etc.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat je blijkbaar bij de massa hoort waar de DJ's zich blauw om lachen.
Nee. Maar voor jou dan een goede DJ die als bonus ook nog eens een gekleurd is, maar niet wit:quote:
Laat toch gaan man. Dat onverzorgd langharig tuig staat over een paar weken wel lekker hip te wezen bij Richie Hawtin op Lowlands terwijl ze van heel Richie Hawtin nog geen woord hebben gehoord.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:08 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik luister vrij veel onbekende elektronische muziek. Maar om te zeggen dat DJ's geen artiesten zijn is wat kort door de bocht. Veel DJ's produceren ook gewoon (elektronische) muziek en zijn daarmee artiesten. Daarnaast entertainen ze mensen, net als 'normale' zangers etc.
Dat het jouw type muziek / entertainment niet is doet niets af aan het feit dat het gewoon artiesten zijn.
Dat en royaal richting de 40 jaar lopenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:10 schreef luckass het volgende:
Kijk al die metaalhoofden hier haten op EDM
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:10 schreef luckass het volgende:
EDMquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:10 schreef luckass het volgende:
Richie gebruikt doorgaans ook niet zoveel woorden in zijn sets.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:12 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Laat toch gaan man. Dat onverzorgd langharig tuig staat over een paar weken wel lekker hip te wezen bij Richie Hawtin op Lowlands terwijl ze van heel Richie Hawtin nog geen woord hebben gehoord.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat je blijkbaar bij de massa hoort waar de DJ's zich blauw om lachen.
Oh ja wel hoor, maar die lachen zich niet de ballen uit de broek dat ze weer met op play drukken een paar ruggen hebben verdiend aan een zooi mensen die dan ook nog eens blaten hoe geweldig die set wel niet was.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:19 schreef Minotarumon het volgende:
[..], jij luistert zeker naar bandjes? Daar is geen massa publiek voor idd
![]()
Ik heb het gevoel dat je in hokjes denkt
Je voelt je wel meteen aangevallen he?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
EDM
Ga lekker naar je flo-rida topic mongool.
Headbangenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:22 schreef luckass het volgende:
[..]
Je voelt je wel meteen aangevallen he?
Lekker headbangen jatog
Succes alvast met ook proberen:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:
niets mis met van electronische muziek houden, maar wel met doen alsof een DJ iets kan.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:18 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Richie gebruikt doorgaans ook niet zoveel woorden in zijn sets.
Je scheert alle DJ's over een kam. Er zijn DJ's die daadwerkelijk een lekker set kunnen draaienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja wel hoor, maar die lachen zich niet de ballen uit de broek dat ze weer met op play drukken een paar ruggen hebben verdiend aan een zooi mensen die dan ook nog eens blaten hoe geweldig die set wel niet was.
niets mis met van electronische muziek houden, maar wel met doen alsof een DJ iets kan.
Maar welke DJ was het nu?quote:
jawel hoor, ook ik kan een mp3 opzetten.quote:
Aldus de metalhead in z'n wolvenshirt. Nooit een goede DJ aan het werk gezien zeker?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jawel hoor, ook ik kan een mp3 opzetten.
Precies.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:00 schreef tanguay het volgende:
[..]
Als je Jeff Mills of James Holden aan het werk hebt gezien lul je wel anders.
nee hoor, jij bent er bij hen gewoon ook ingetraptquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:00 schreef tanguay het volgende:
[..]
Als je Jeff Mills of James Holden aan het werk hebt gezien lul je wel anders.
trollquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee hoor, jij bent er bij hen gewoon ook ingetrapt.
geeft allemaal niet, al door de eeuwen heen trappen er mensen in allerlei truuks, je bent niet de eerste en niet de laatste.
mwah, ik vind het veel dommer om te doen alsof je er heel veel van weet terwijl ook die DJ zich te pletter lacht dat iedereen erin traptquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:07 schreef tanguay het volgende:
[..]
troll
Als je je mening spuit over iets waar je totaal geen verstand van hebt kom je alleen maar heel dom over.
Klopt gewoon hoor.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:07 schreef tanguay het volgende:
[..]
troll
Als je je mening spuit over iets waar je totaal geen verstand van hebt kom je alleen maar heel dom over.
Dat is allemaal waarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:11 schreef Ramkraker het volgende:
Komen die metal nerdjes weer haten op dj's omdat ze alleen op play drukkenWho the fuck cares, als de muziek maar goed is, en op feestjes met dj's lopen overigens veel fijnere chicks rond dan op die metal meuk
____!
Carl Coxquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:11 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee. Maar voor jou dan een goede DJ die als bonus ook nog eens een gekleurd is, maar niet wit:
Ik zou niet weten waarom je er in trapt, je komt voor de muziek, voor de mensen, voor de sfeer, dan zou het mij echt een worst wezen of die dj alleen op een play knopje drukt..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar.
maar kom niet aan dat DJ's zo geweldig zijn, het zijn gewoon oplichters en iedereen trapt erin.
Lekker makkelijk dit. Dit is de Britney Spears van de elektronische muziek. Zoals ik al zei, ja die figuren zijn er, zeker binnen de commerciele dance/edm/house.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:10 schreef HeatWave het volgende:
in b4, ja maar DIE DJ is echt heel nep, je moet die en die hebben.
Omdat hij er staat alsof hij God zelf is en doet alsof ie van alles en nog wat aan het doen is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:15 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je er in trapt, je komt voor de muziek, voor de mensen, voor de sfeer, dan zou het mij echt een worst wezen of die dj alleen op een play knopje drukt..
Voorspelbaar, al jaren de beste DJ ter wereld, maar als het uitkomt is het een prutser en moet je die en die hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:16 schreef tanguay het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dit. Dit is de Britney Spears van de elektronische muziek. Zoals ik al zei, ja die figuren zijn er, zeker binnen de commerciele dance/edm/house.
Binnen de techno en de progressieve experimentele electro is dit totaal anders. Dat jij dat wereldje niet kent is your loss.
Zulke plaatjes zijn altijd mooi om te zienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Etc etc etc, google maar.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:10 schreef HeatWave het volgende:
in b4, ja maar DIE DJ is echt heel nep, je moet die en die hebben.
Die lijstjes en populariteitwedstrijdjes komen zelden tot iets waar kwaliteit uit blijkt natuurlijk. Verder wel redelijk eens met je maar om zoiets te gebruiken is wel vrijquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorspelbaar, al jaren de beste DJ ter wereld, maar als het uitkomt is het een prutser en moet je die en die hebben.
Nee.
De beste DJ ter wereld?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorspelbaar, al jaren de beste DJ ter wereld, maar als het uitkomt is het een prutser en moet je die en die hebben.
Nee.
uhuh, en daarom al een paar jaar de beste DJ ter wereld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]Alle referenties naar goede DJs, inclusief filmpjes, gewoon negeren en dan zelf faalhazen aandragen. Goed bezig hoor.
Een spits die veel scoort is natuurlijk ook niet per definitie een goede spitsquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:20 schreef tanguay het volgende:
[..]
De beste DJ ter wereld?
LOL, de beste DJ ter wereld? DJMAG is een vehikel van de grote comerciële troep. Guetta de beste noemen is zoiets als de venga boys de beste band van de jaren negentig noemen omdat ze zoveel commercieel succes hadden. Welk genre muziek luister je naar? Dan kan ik dat namelijk precies envenzozeer met de grond kapot maken door de commerciële hoeren te benoemen die het genre verkrachten om maar een groot platencontract te scoren.
Nu hou ik op. Je bent overduidelijk een troll
Maar ik heb toch de indruk dat Darkraver en Gizmo bijvoorbeeld meer "draaiskills" hebben dan de hedendaagse DJ's.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef F.Begbie het volgende:
Haha joh. Darkraver en zulke figuren stonden vroeger al regelmatig bij de bar om te zuipen terwijl ze "aan het draaien" waren
Dan nog kunnen die hoeren het wel gewoon live op een podium brengenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:20 schreef tanguay het volgende:
[..]
De beste DJ ter wereld?
LOL, de beste DJ ter wereld? DJMAG is een vehikel van de grote comerciële troep. Guetta de beste noemen is zoiets als de venga boys de beste band van de jaren negentig noemen omdat ze zoveel commercieel succes hadden. Welk genre muziek luister je naar? Dan kan ik dat namelijk precies envenzozeer met de grond kapot maken door de commerciële hoeren te benoemen die het genre verkrachten om maar een groot platencontract te scoren.
Nu hou ik op. Je bent overduidelijk een troll
Armin en Guetta erbij halen is zoiets als wanneer ik zou zeggen dat je op moest houden met naar Kane en Di-Rect luisterenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
uhuh, en daarom al een paar jaar de beste DJ ter wereld.
Armin, tiesto, aanbeden, maar voor de hipster natuurlijk allemaal veels te mainstream en kut.
Kom met iets beters. Hoe kut of goed je iemand ook vindt als DJ, faken is faken.
Een kunstje wat ze al 10.000 keer hebben opgevoerd. Nou, nou, nou.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog kunnen die hoeren het wel gewoon live op een podium brengen.
Dit is niet eens waar. Volgens mij heeft Guetta maar 1x gewonnen en is sindsdien de geloofwaardigheid van die verkiezing ook door de drain gegaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
uhuh, en daarom al een paar jaar de beste DJ ter wereld.
Armin kan er wel iets van. Tiesto als DJ niet veel, maar als producer was hij gedurende de 2000s super. Of iets mainstream is of niet maakt me geen ruk uit. Het gaat om wat ze doen. Carl Cox is een beetje de Prince van de dance-muziek, Armin een soort Nelly Furtado, en Tiesto een wanna-be Timbaland.quote:Armin, tiesto, aanbeden, maar voor de hipster natuurlijk allemaal veels te mainstream en kut.
Goede DJs faken dus niet. En dat hoor je ook. Zie eerdere filmpjes.quote:Kom met iets beters. Hoe kut of goed je iemand ook vindt als DJ, faken is faken.
Zal best, ik kon er best om lachen maar heel erg serieus nemen van je eigen 'vak' is het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:23 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Maar ik heb toch de indruk dat Darkraver en Gizmo bijvoorbeeld meer "draaiskills" hebben dan de hedendaagse DJ's.
Per definitie wel, omdat hij eigen of andermans kunst, in persoon, in het openbaar ter uitvoering brengt. De meeste DJ's zijn echter geen muzikanten.quote:
ow gast ben je nou echt zo dom? Omdat zij commerciele hoeren zijn die het niet om de liefde voor muziek maar voor het geld doen houdt dat nog niet in dat alle mensen in de elektronische muziek zo zijn. Kijk ook eens verder dan trance en house. Kijk naar de IDM,techno, progressive wereld en je zult zien dat het doordrongen is van liefde voor muziek, vol met mensen die driekwart van hun leven doorbrengen op een zolderkamertje met soldeerbouten, mengpanelen,drumpads,laptops,platenspelers, etc etc om maar dat ene mooie geluidje perfect te krijgen, om zoveel mogelijk samples te creeeren om later te manipuleren en te gebruiken in livesets. Het gros van de hedendaagse artiesten binnen deze genres geven overigens livesets. Die combineren live geluiden, zelfgemaakte samples en beats, analoge input en instrumenten live, op het moment om nieuwe muziek te creeeren voor een zaal.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog kunnen die hoeren het wel gewoon live op een podium brengen.
Het is een kerel van in de 40 met dreadlocks, die breng je niets meer bij vrees ikquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:31 schreef tanguay het volgende:
[..]
ow gast ben je nou echt zo dom? Omdat zij commerciele hoeren zijn die het niet om de liefde voor muziek maar voor het geld doen houdt dat nog niet in dat alle mensen in de elektronische muziek zo zijn. Kijk ook eens verder dan trance en house. Kijk naar de IDM,techno, progressive wereld en je zult zien dat het doordrongen is van liefde voor muziek, vol met mensen die driekwart van hun leven doorbrengen op een zolderkamertje met soldeerbouten, mengpanelen,drumpads,laptops,platenspelers, etc etc om maar dat ene mooie geluidje perfect te krijgen.
Goed ik heb je al genoeg voorbeelden gegeven, je gaat toch niet luisteren.
yeah but except het feit dat in die periode Thijs (dus de dj) geen enkele track zelf heeft gemaakt. Dat waren de 2 producers van het team Tiesto. Dennis en Hans-Willemquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:26 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Armin kan er wel iets van. Tiesto als DJ niet veel, maar als producer was hij gedurende de 2000s super
[..]
Ik heb het helemaal niet over de muziek an sich, dat is idd over het algemeen niet mijn ding,maar ik kan me er opzich prima op vermaken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:31 schreef tanguay het volgende:
[..]
ow gast ben je nou echt zo dom? Omdat zij commerciele hoeren zijn die het niet om de liefde voor muziek maar voor het geld doen houdt dat nog niet in dat alle mensen in de elektronische muziek zo zijn. Kijk ook eens verder dan trance en house. Kijk naar de IDM,techno, progressive wereld en je zult zien dat het doordrongen is van liefde voor muziek, vol met mensen die driekwart van hun leven doorbrengen op een zolderkamertje met soldeerbouten, mengpanelen,drumpads,laptops,platenspelers, etc etc om maar dat ene mooie geluidje perfect te krijgen.
Goed ik heb je al genoeg voorbeelden gegeven, je gaat toch niet luisteren.
De echte technoliefhebber kijkt daar net zo op neer als jij. Wat jij doet is de hele scene gelijktrekken met die trieste figuren. En als wij dan met echte artiesten aankomen wuif je dat weg.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over de muziek an sich, dat is idd over het algemeen niet mijn ding,maar ik kan me er opzich prima op vermaken.
het gaat me om die tienduizenden gassies die zichzelf DJ noemen, echt de hele stad hangt vol met posters van feesten, festivals etc.
En wat doen ze, muziek van een ander draaien, en patat eten blijkbaar.
Excuseer?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef fyah het volgende:
[..]
yeah but except het feit dat in die periode Thijs (dus de dj) geen enkele track zelf heeft gemaakt. Dat waren de 2 producers van het team Tiesto. Dennis en Hans-Willem
Ditquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef tanguay het volgende:
[..]
De echte technoliefhebber kijkt daar net zo op neer als jij. Wat jij doet is de hele scene gelijktrekken met die trieste figuren. En als wij dan met echte artiesten aankomen wuif je dat weg.
Ja, maar dat is weer zo hipster, je kan niet ontkennen dat er miljoenen mensen zijn die weglopen met Guetta en Armin etc. Dus die massale feesten met tienduizenden mensen is niet de scene?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef tanguay het volgende:
[..]
De echte technoliefhebber kijkt daar net zo op neer als jij. Wat jij doet is de hele scene gelijktrekken met die trieste figuren. En als wij dan met echte artiesten aankomen wuif je dat weg.
Hij is idd geen artiest.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef finsdefis het volgende:
Ben het wel met onze Armin eens.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)-geen-artiesten.html
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorspelbaar, al jaren de beste DJ ter wereld
Ook van Rihanna, dus wat is je punt? Veel mensen luisteren naar slechte artiesten?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat is weer zo hipster, je kan niet ontkennen dat er miljoenen mensen zijn die weglopen met Guetta en Armin etc. Dus die massale feesten met tienduizenden mensen is niet de scene?
Sensation White etc is met 5 min uitverkocht, en dan is dat opeens weer niet voor de ekte ekte etc.
Dus blijkbaar is de scene nogal makkelijk te beinvloeden en ben jij als echte technoliefhebber zwaar in de minderheid.
Wat een kenker komt er uit jou mond zeg, godverdommequote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:12 schreef DSVM het volgende:
2 jaar geleden op dance valley geweest, en dan hoor je 8 keer hetzelfde liedje op de mainstage
en dan, put your hands up!!!!
of, one two three, in the place to be!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je moest eens wetenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Wat een kenker komt er uit jou mond zeg, godverdomme![]()
Jij bent duidelijk nog nooit naar een goed dancefestival geweest waar 80% van de bezoekers
onder invloed is. Dan voel je de liefde voor muziek. En nee, niet alleen de mensen die gebruiken voelen die liefde... ook de mensen die niet gebruiken want die worden meegetrokken in de flow
Wat noem je een goed dancefestival?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Wat een kenker komt er uit jou mond zeg, godverdomme![]()
Jij bent duidelijk nog nooit naar een goed dancefestival geweest waar 80% van de bezoekers
onder invloed is. Dan voel je de liefde voor muziek. En nee, niet alleen de mensen die gebruiken voelen die liefde... ook de mensen die niet gebruiken want die worden meegetrokken in de flow
Awakenings Festival, Loveland en de wat kleinere festivalsquote:
nee eerder zoiets:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:27 schreef VuileRat het volgende:
Hoe moet ik me dit voorstellen?
Hij zit zo een bordje met
[ afbeelding ]
weg te bunkeren?
Over nerdjes gesproken, dat metal argument slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:11 schreef Ramkraker het volgende:
Komen die metal nerdjes weer haten op dj's omdat ze alleen op play drukkenWho the fuck cares, als de muziek maar goed is, en op feestjes met dj's lopen overigens veel fijnere chicks rond dan op die metal meuk
____!
Sterker nog, het zijn eigenlijk totaal andere scenes. BTW Awakenings is ook binnen een aantal uren/dagen uitverkocht. En kleine initiatieven als 8bahn, into the woods en drift zijn dat ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat is weer zo hipster, je kan niet ontkennen dat er miljoenen mensen zijn die weglopen met Guetta en Armin etc. Dus die massale feesten met tienduizenden mensen is niet de scene?
Sensation White etc is met 5 min uitverkocht, en dan is dat opeens weer niet voor de ekte ekte etc.
Dus blijkbaar is de scene nogal makkelijk te beinvloeden en ben jij als echte technoliefhebber zwaar in de minderheid.
Gewoon niet in hokjes denkenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Over nerdjes gesproken, dat metal argument slaat ook nergens op.En alsof dat dan het alternatief is
het meeste daarvan vind ik ook leuk hoor, maar het ging dus over DJ's die helemaal niets doen en staan te "draaien" alsof het heel wat isquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:49 schreef Minotarumon het volgende:
[..]
Gewoon niet in hokjes denkenMuse, Black Sun Empire, Andy C, Ray Charles, Herbie Hancock, Egbert, Jeff Mills, Secret Cinema, Placebo, Ludovico Einaudi, Magnetic Man, Micheal Jackson, Moby, Nas, The Offspring, Opiou, Parov Stelar, Paul Engeman, Pendulum, People´s Choice, The Piano Guys, Pink Floyd, The Prodigy, Santigold, Xzibit etc.
Ik doe met je mee:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:50 schreef tanguay het volgende:
Ik ben eigenlijk wel klaar met deze loze discussie. Ik ga er een DJ-adoratie topic van maken.
Over zolderkamerfiguren gesproken:
Christian Loffler:
Baths
Die jij daarna gelijktrok aan alle elektronische artiesten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het ging dus over DJ's die helemaal niets doen en staan te "draaien" alsof het heel wat is.
Je maakt een grapje toch?quote:
Ik ben nog nooit op een festival geweest waarbij de MC zei: one. two. three, in the place to bequote:
Sterker nog, een festival met een MC is het niet waard om naar toe te gaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:56 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op een festival geweest waarbij de MC zei: one. two. three, in the place to be
Dit zijn gasten waar ik muzikaal heel weinig mee heb maar die je wel moet bewonderen voor hun vaardighedenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:57 schreef Monomeism het volgende:
Alleen de play-knop indrukken? Sure.Maar dan de rest nog.
Heerlijk improviseren. Hieronder 2 groten.
![]()
Een MC kan een toegevoegde waarde hebben maar hij moet weten wanneer hij zijn bek moet houden. Als ik daar sta, hoef ik geen duizend keer '' put your fucking hands up '' te horenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:57 schreef tanguay het volgende:
[..]
Sterker nog, een festival met een MC is het niet waard om naar toe te gaan.
Neequote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Een MC kan een toegevoegde waarde hebben
Helden van het eerste uur. Heerlijke mixer ook die hun gebruikenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:57 schreef Monomeism het volgende:
Alleen de play-knop indrukken? Sure.Maar dan de rest nog.
Heerlijk improviseren. Hieronder 2 groten.
![]()
Ik moet niksquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef tanguay het volgende:
[..]
Dit zijn gasten waar ik muzikaal heel weinig mee heb maar die je wel moet bewonderen voor hun vaardigheden
Speedy J is 24 aug. 2013 trouwens bij Cultuurpodium Perron, Rotterdam. Van 23 t0t 06quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:01 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Helden van het eerste uur. Heerlijke mixer ook die hun gebruiken![]()
Xone 3D
![]()
![]()
![]()
Slechte vergelijking. Guetta e.d. Maken gewoon muziek die voor vele mensen simpel en toegankelijk is. En daarbij worden zij ook bekend gemaakt door platenmaatschappijen e.d.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een spits die veel scoort is natuurlijk ook niet per definitie een goede spits
Ik denk dat het er een beetje aan ligt welke criteria je hanteert. Je zou kunnen stellen dat een DJ die draait wat het publiek wil horen goed bezig is. Dan kan iemand anders technisch gezien wel beter zijn, maar als het niet aanslaat...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Guetta e.d. Maken gewoon muziek die voor vele mensen simpel en toegankelijk is. En daarbij worden zij ook bekend gemaakt door platenmaatschappijen e.d.
Bekendheid staat in de muziekwereld gewoon niet automatisch gelijk aan kwaliteit.
Als je niet inziet dat minstens 60% van alle top40 muziek slechts gemaakt is voor de roem en het geld, twijfel ik toch echt aan je geestelijk vermogen.
Google Dennis Waakop Rijer en Hans-Willem Mallon.quote:
en "ho ho ho" te roepenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ho ho, ze staan er ook bij te springen en met hun armen in de lucht te zwaaien
60%quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Guetta e.d. Maken gewoon muziek die voor vele mensen simpel en toegankelijk is. En daarbij worden zij ook bekend gemaakt door platenmaatschappijen e.d.
Bekendheid staat in de muziekwereld gewoon niet automatisch gelijk aan kwaliteit.
Als je niet inziet dat minstens 60% van alle top40 muziek slechts gemaakt is voor de roem en het geld, twijfel ik toch echt aan je geestelijk vermogen.
Magisch, ik weet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:49 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ik was in de war door jouw post, gvd kostte me 5 seconden
Heb je hem weer.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:47 schreef Jachtgeweer het volgende:
autistische metalhoofdverzamel-topiqueik raad zo'n langharige ledernicht eens aan om te draaien als het zo makkelijk is, met je flikker gitaartje
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb je hem weer.
lees jij wel eens? het gaat om een DJ die dus juist helemaal niet draait, maar een patatje staat te eten.
Enja, dat lijkt me nogal makkelijk.
Klinkt toch behoorlijk in het algemeenquote:Goh, verrassend. Die gasten doen niets meer dan op play drukken, en of ze nou een frietje eten of 2 handen in de lucht steken.
Het is beide moeilijk, het 1 is niet moeilijker als het andere.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:51 schreef eQuaL het volgende:
DJ-en is idd niet zo moeilijk als een instrument bespelen. Maargoed, lekker boeiend, zolang ze maar goede muziek draaien
Oh, opeens out of the blue eis jij, of all people, nuance?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:51 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
[..]
Klinkt toch behoorlijk in het algemeen
Wedden dat je DJ-en sneller onder de knie hebt dan drummen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:52 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Het is beide moeilijk, het 1 is niet moeilijker als het andere.
Mwah, met 4-5 man allemaal tegelijk een nummer of 20 live spelen, in dezelfde maat, uit het hoofd etc. itt een plaatje synchroon opzetten, das toch echt niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:52 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Het is beide moeilijk, het 1 is niet moeilijker als het andere.
Hangt ervan af of je een talent ervoor hebt of niet. Het is gewoon onmogelijk om te bepalen wat moeilijker is of niet. DJ'en is moeilijk maar een instrument bespelen ook. Die discussie altijd over wat moeilijker is en wat nietquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Wedden dat je DJ-en sneller onder de knie hebt dan drummen?
Ja maar die gasten die optreden oefenen daar ook voor, het is niet zo dat ze dat moment supreme opeens gaan doen, hetzelfde voor DJ'en.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, met 4-5 man allemaal tegelijk een nummer of 20 live spelen, in dezelfde maat, uit het hoofd etc. itt een plaatje synchroon opzetten, das toch echt niet te vergelijken.
Je moet het natuurlijk ook niet vergelijken, maar lijkt me evident dat je relatief meer moeite moet doen om een instrument te bespelen dan om plaatjes te mixen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, met 4-5 man allemaal tegelijk een nummer of 20 live spelen, in dezelfde maat, uit het hoofd etc. itt een plaatje synchroon opzetten, das toch echt niet te vergelijken.
Zo ken ik er ook wel een paar. Ruimtevaarttechniek is niet moeilijker dan de Pabo, hangt er maar vanaf wat je talenten zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:54 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Hangt ervan af of je een talent ervoor hebt of niet. Het is gewoon onmogelijk om te bepalen wat moeilijker is of niet. DJ'en is moeilijk maar een instrument bespelen ook. Die discussie altijd over wat moeilijker is en wat niet
Top vergelijking ook echtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook wel een paar. Ruimtevaarttechniek is niet moeilijker dan de Pabo, hangt er maar vanaf wat je talenten zijn.
Lelijk joh, die post eronder ook:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:33 schreef fyah het volgende:
[..]
Google Dennis Waakop Rijer en Hans-Willem Mallon.
Of lees deze samenvatting: http://www.trancefix.nl/s(...)led-quot-Tiesto-quot
Ik heb een interessante discussie met Hans-Willem gehad ergens in 2005-2006, en wat hij me daar vertelde komt ongeveer overeen met wat in deze link staat.
Theme from Norefjell en Suburban train zou ik ook als zijn beste producties hebben aangestipt. Zuur voor die andere producers dan ook; durf te wedden dat ook zonder Tiesto erachter die platen succesvol waren geweest.quote:[..]the most tragic for Tiesto is that his biggest success, for me, Suburban Train was co-produced by Ronald van Gelderen. Also Cor Fijneman has co-written the Sparkles track and the Theme Of Norefjell a[..]
Easy to learn, hard to master. Ik DJ (matig) en bespeel meerdere instrumenten (beter dan dat ik DJ). De leercurve is met moderne techniek for DJing een stuk makkelijker, maar dat leidt voornamelijk louter tot meer slechte DJs, niet zozeer meer goede DJs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Wedden dat je DJ-en sneller onder de knie hebt dan drummen?
Zijn ook wel verschillende manieren om plaatjes te draaien. Ben zelf bekend met Traktor en basis mixtechnieken (zeg maar beginner-niveau) en het viel me echt op hoe makkelijk je je weg kan vinden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:01 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Easy to learn, hard to master. Ik DJ (matig) en bespeel meerdere instrumenten (beter dan dat ik DJ). De leercurve is met moderne techniek for DJing een stuk makkelijker, maar dat leidt voornamelijk louter tot meer slechte DJs, niet zozeer meer goede DJs.
Maakt equipment wel weer een stuk goedkoper though.
Dat eerste onderschrijf ik dan ook. Wat betreft het tweede, ik ergerde me meestal juist behoorlijk aan de gemiddelde DJ in Nederland. Super ironisch, want er kwam zeker wel goede muziek vandaan. Dat het publiekelijk wel acceptabel is laat ik liever in het midden, maar is zeker niet automatisch wat kwalificeert als een goede DJ.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Zijn ook wel verschillende manieren om plaatjes te draaien. Ben zelf bekend met Traktor en basis mixtechnieken (zeg maar beginner-niveau) en het viel me echt op hoe makkelijk je je weg kan vinden.
Scheelt natuurlijk ook dat je veel mensen het niet eens opmerken als een DJ het niet zo goed doet. Zo heb je al veel sneller een acceptabel niveau dan een beginnend drummer/gitarist.
Klopt. Dat is ook een beetje wat ik probeer duidelijk te maken. David guetta is gewoon een hele succesvolle DJ, maar zeker niet de beste.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat het er een beetje aan ligt welke criteria je hanteert. Je zou kunnen stellen dat een DJ die draait wat het publiek wil horen goed bezig is. Dan kan iemand anders technisch gezien wel beter zijn, maar als het niet aanslaat...
Ja goeie, bij de schele nelus even wat andre aan elkaar mixxen en vervolgens om half 6 nog even van een straalbezopen klant te horen krijgen dat je wel lekker draait is geen DJin makker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ook ik overdrijf een beetje, maar ik heb 4 jaar lang elk weekend de muziek aan elkaar gedraaid in een cafe op het leidseplein en kreeg elke avond wel te horen dat ik het zo lekker deed.
En ik deed echt niets bijzonders, gewoon beetje de nummers kennen en in elkaar overlaten lopen met de faders.
sterker nog, het zou belachelijk zijn om een beetje naar een spelende cdspeler te gaan zitten staren zonder frietje toch.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:30 schreef Jan-Slagter het volgende:
Het enigste wat zo'n DJ doet is een cd afspelen, daarbij kan je prima een frietje bij eten hoor.
wat, daar drukken ze niet op play?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:52 schreef durrrr het volgende:
Wat een kankerkneuzen weer die zeggen ' dj drukt alleen op play '
gvd zolderkamerautisten
Nooit backstage bij dj's op feesten zijn geweest
Ben jij zo'n Nickelback en Kane luisteraar? Die bands playbacken dat het de moord stikt manquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vroeger, toen DJ's nog met vinyl draaiden, lijkt mij stuk lastiger om een patatje naar binnen te kanen, terwijl je dan met die vettige klauwen aan de platen zit te draaien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:30 schreef Jan-Slagter het volgende:
Het enigste wat zo'n DJ doet is een cd afspelen, daarbij kan je prima een frietje bij eten hoor.
Haten op Dynaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:23 schreef britneycheers het volgende:
Dj dyna
Yellow Claw
sexed up
2 uur in de rij staan
Bloemendaal
Ik zag er vooral veel sjonnies lopen,daar pas jij inderdaad goed tussen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:54 schreef durrrr het volgende:
[..]
Haten op Dyna
Bazenfeest.
Niet op de gastenlijst staan zodat je niet in de rij hoef te wachten
Britneycheers en uitgaan
Niet gehosseld worden
Bloemendaal
Dat je nooit goeie DJ's hebt gezien en niet weet hoe het werkt maakt je oordeel niet echt sterk..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
haha was op een van de eerste feesten van sexed up in de thalia lounge. Dikke cooliefest met types zoals durrrquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:23 schreef britneycheers het volgende:
Dj dyna
Yellow Claw
sexed up
2 uur in de rij staan
Bloemendaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |