Dat eerste onderschrijf ik dan ook. Wat betreft het tweede, ik ergerde me meestal juist behoorlijk aan de gemiddelde DJ in Nederland. Super ironisch, want er kwam zeker wel goede muziek vandaan. Dat het publiekelijk wel acceptabel is laat ik liever in het midden, maar is zeker niet automatisch wat kwalificeert als een goede DJ.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Zijn ook wel verschillende manieren om plaatjes te draaien. Ben zelf bekend met Traktor en basis mixtechnieken (zeg maar beginner-niveau) en het viel me echt op hoe makkelijk je je weg kan vinden.
Scheelt natuurlijk ook dat je veel mensen het niet eens opmerken als een DJ het niet zo goed doet. Zo heb je al veel sneller een acceptabel niveau dan een beginnend drummer/gitarist.
Klopt. Dat is ook een beetje wat ik probeer duidelijk te maken. David guetta is gewoon een hele succesvolle DJ, maar zeker niet de beste.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat het er een beetje aan ligt welke criteria je hanteert. Je zou kunnen stellen dat een DJ die draait wat het publiek wil horen goed bezig is. Dan kan iemand anders technisch gezien wel beter zijn, maar als het niet aanslaat...
Ja goeie, bij de schele nelus even wat andre aan elkaar mixxen en vervolgens om half 6 nog even van een straalbezopen klant te horen krijgen dat je wel lekker draait is geen DJin makker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ook ik overdrijf een beetje, maar ik heb 4 jaar lang elk weekend de muziek aan elkaar gedraaid in een cafe op het leidseplein en kreeg elke avond wel te horen dat ik het zo lekker deed.
En ik deed echt niets bijzonders, gewoon beetje de nummers kennen en in elkaar overlaten lopen met de faders.
sterker nog, het zou belachelijk zijn om een beetje naar een spelende cdspeler te gaan zitten staren zonder frietje toch.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:30 schreef Jan-Slagter het volgende:
Het enigste wat zo'n DJ doet is een cd afspelen, daarbij kan je prima een frietje bij eten hoor.
wat, daar drukken ze niet op play?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:52 schreef durrrr het volgende:
Wat een kankerkneuzen weer die zeggen ' dj drukt alleen op play '
gvd zolderkamerautisten
Nooit backstage bij dj's op feesten zijn geweest
Ben jij zo'n Nickelback en Kane luisteraar? Die bands playbacken dat het de moord stikt manquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat is weer zo hipster, je kan niet ontkennen dat er miljoenen mensen zijn die weglopen met Guetta en Armin etc. Dus die massale feesten met tienduizenden mensen is niet de scene?
Sensation White etc is met 5 min uitverkocht, en dan is dat opeens weer niet voor de ekte ekte etc.
Dus blijkbaar is de scene nogal makkelijk te beinvloeden en ben jij als echte technoliefhebber zwaar in de minderheid.
Vroeger, toen DJ's nog met vinyl draaiden, lijkt mij stuk lastiger om een patatje naar binnen te kanen, terwijl je dan met die vettige klauwen aan de platen zit te draaien.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:30 schreef Jan-Slagter het volgende:
Het enigste wat zo'n DJ doet is een cd afspelen, daarbij kan je prima een frietje bij eten hoor.
Haten op Dynaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:23 schreef britneycheers het volgende:
Dj dyna
Yellow Claw
sexed up
2 uur in de rij staan
Bloemendaal
Ik zag er vooral veel sjonnies lopen,daar pas jij inderdaad goed tussen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:54 schreef durrrr het volgende:
[..]
Haten op Dyna
Bazenfeest.
Niet op de gastenlijst staan zodat je niet in de rij hoef te wachten
Britneycheers en uitgaan
Niet gehosseld worden
Bloemendaal
Dat je nooit goeie DJ's hebt gezien en niet weet hoe het werkt maakt je oordeel niet echt sterk..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Goh, verrassend. Die gasten doen niets meer dan op play drukken, en of ze nou een frietje eten of 2 handen in de lucht steken.
Echt, zo'n respect voor die gasten die de domme massa het geld uit de zakken weten te kloppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |