abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juli 2013 @ 16:35:34 #251
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129436189
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

dat is 420

ik betaal 15 voor sport1 en 15 voor dat discovery/national geographic/etc pakket

30 dus per maand bovenop de 70 die ik al betaal voor gewoon internet+tv+bellen

:X
Vind het wel prettig om te hebben, al raken ze wel veel voetbal kwijt nu
pi_129436291
quote:

[..]

dat is 420

ik betaal 15 voor sport1 en 15 voor dat discovery/national geographic/etc pakket

Ik betaal 37,50 per maand voor telfort tv+bellen+internet incl Discovery/national geographic/RTL+ en BBC. ;)

:P
pi_129436299
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

kimi was anders goudeerlijk vandaag en zei gewoon omdat ie er in de Q telkens een potje van maakt het zichzelf onnodig lastig maakt in de race en dat gelukkig de strategie goed werkte.

dat is gewoon fair en square toegeven dat je het aan jezelf te danken hebt dat je p2 finished.

tevens kan kimi er weinig aan doen als een team hem niet binnen roept bij een sc om maar iets te noemen. daar mag je achteraf best boos over zijn. ik betrap hem niet zo vaak op flauwekulsmoesjes als ik eerlijk ben.
Als iets eenmaal in Weltschmerz hoofd zit dan valt daar niet meer over te discussieren. Elk argument wat je dan aandraagt is dan een 'smoesje', 'flauwekul' of ben je een 'fanboy'.

Oh en hij had dit nog te goed van me:
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Er speelt meer mee en weinig fouten maken is ook een kwaliteit, maar als je Alonso en Raikkonen in dezelfde categorie wil plaatsen dan moet toch in ieder geval de snelheid vergelijkbaar zijn. Het is immers een snelheidssport.
De strekking was dat als Alonso puntsgewijs over Kimi heen kan dit jaar en vorig jaar, waarom loopt Massa dan zó ver achter op Alonso en dus Raikkonen? Als Massa net zo goed als Kimi zou zijn dan verwacht je dat het puntenverschil veel kleiner is, omdat je weet dat het potentieel er wel is bij Ferrari gezien het resultaat van Alonso. Het verschil is groter dan door een verschil in uitval te verklaren is.
quote:
Als dan Massa en Raikkonen 2 jaar lang ongeveer even snel zijn geweest, al was Massa ietsje sneller maar daar gaat het hier niet om, en Alonso Massa ruim achter zich laat, dan hebben we geen enkele reden om aan te nemen dat Alonso niet ook wezenlijk sneller zou zijn dan Raikkonen in dezelfde auto.
Dan vergeet je wel dat de regels, wagens en banden van toen (zegge 2007-2009) aanzienlijk anders waren dan nu. Bij het vergelijken van prestaties moet je ieder jaar apart beschouwen. Zeker met de introductie van de Pirelli's is er veel veranderd in het gedrag van de wagens. Daarom vind ik dit geen sterke vergelijking.
quote:
Je kunt natuurlijk een heleboel smoesjes verzinnen en de boel ingewikkelder proberen te maken dan het is als die boodschap je niet bevalt, maar het blijft dom geleuter van een verblinde fanboy.
Zeg, zou je eens minder willen insinueren? Vertel dan eens welke zin(snede) een smoes is? Ik blijf aardig tegen jou praten, wil je dat ook tegen mij doen? Het gebruiken van grove woorden is een teken van zwakte.
quote:
Ach ja, het ongeluk, die strohalm.
Dat interpreteer je verkeerd. Ik zeg dat Massa bij Ferrari tot het ongeluk zijn sterke jaren kende. Het ongeluk fungeert even als mijlpaal, ik had ook 2006-2009 kunnen zeggen.
quote:
Het heeft er alle schijn van dat het ongeluk geen blijvende hersenschade heeft veroorzaakt en volledig hersteld is tot de subtopcoureur die hij altijd al was. Waar precies zie jij de invloed van dat ongeluk?
Geen hersenschade inderdaad, maar een dergelijke crash is psychologisch ook zwaar. Massa bezocht 12 maanden een psychiater omdat hij geen innerlijke rust kon vinden sinds het ongeval. Enfin, daar ging het verder niet over.

Het probleem met plaatsen van coureurs in categorieën is dat er altijd discussie ontstaat over coureurs binnen dezelfde categorie (wie is sneller?) of een naburige categorie (wel de juiste categorie?). We moeten eens stoppen met mensen in hokjes duwen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik vind het ook een prima kerel en coureur verder. Maar ik betrap menigeen hier wel op allerlei smoesjes om Raikkonen af te kunnen schilderen als een coureur in de categorie Alonso. Hij is bij Ferrari op snelheid door de mand gevallen. Dat heeft mij destijds niet verrast, maar Ferrari was natuurlijk op zoek naar een opvolger van Schumacher omdat ze de secondant Massa al in huis hadden.
Je blijft hangen in het Ferrari-avontuur. Kom daar nou eens los van en kijk verder dan dat. Dit jaar en vorig jaar is Raikkonen duidelijk sterker dan Massa. Zie de eerste alinea van deze post voor uitleg. De prestaties/kwaliteiten van een coureur zijn geen vaststaand gegeven, maar veranderen gedurende zijn carrière.

En ik wilde dit nog even aanhalen:
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, het knopje ontbreekt bij awardswinnaars, redactieleden e.d.
Ik heb het even in de gaten gehouden en dit is m.i. gewoon flauwekul. Je kunt andere crewleden wel normaal quoten. Er is verder nog nooit melding van geweest.
pi_129436330
quote:

[..]

dat is 420

55 p/m hier voor standaard aansluiting, mediabox met dvr, extra zenderpakket en 25Mbit internet. Geen HD zenders, geen telefonie. Meer dan genoeg!
pi_129436349
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
:D

Wel opvallend ja, blijkbaar kunnen ze beiden goed uit de voeten op de Hungaroring.
pi_129436391
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:28 schreef Geralt het volgende:
nouja feit is wel dat hij wel wc werd en massa niet in dezelfde ferrari.
Ik zeg ook niet hij niet beter is, hoewel ook geluk altijd een factor is. Het slaat alleen nergens op om een coureur die in dezelfde auto niet wezenlijk sneller was dan Heidfeld, Massa en nu ook Grosjean uit te roepen tot supersnelle coureur van de hoogste categorie alleen omdat hij zo leuk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:43:54 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129436393
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:41 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

55 p/m hier voor standaard aansluiting, mediabox met dvr, extra zenderpakket en 25Mbit internet. Geen HD zenders, geen telefonie. Meer dan genoeg!
Is maar net wat je wil, ik weet wat ik betaal en waarvoor, jij dus ook :)
  zondag 28 juli 2013 @ 16:56:55 #258
369251 Geralt
of Rivia
pi_129436686
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet hij niet beter is, hoewel ook geluk altijd een factor is. Het slaat alleen nergens op om een coureur die in dezelfde auto niet wezenlijk sneller was dan Heidfeld, Massa en nu ook Grosjean uit te roepen tot supersnelle coureur van de hoogste categorie alleen omdat hij zo leuk is.
ow volgend jaar is natuurlijk meteen vanaf race 1 duidelijk dat jij gelijk had mocht kimi naar red bull gaan niet? en dat iemand even moet aanpassen aan een andere auto en team is dan een smoesje? vat ik het zo goed samen?

ik hoop dat kimi volgend jaar het vuur danig aan de schenen van die kutmof kan leggen; al is het alleen maar om jouw ongelijk te bewijzen. tevens ben ik benieuwd wat voor smoesjes jij dan kan verzinnen :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 28 juli 2013 @ 16:57:41 #259
369251 Geralt
of Rivia
pi_129436704
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is maar net wat je wil, ik weet wat ik betaal en waarvoor, jij dus ook :)
ja ik moet 150mbit internet hebben, dus daar betaal ik ook voor. ik kan een tientje besparen, maar dan halveer ik direct mij inet download en dat is mij dat ene tientje niet waard.

:)
  zondag 28 juli 2013 @ 17:03:35 #260
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129436831
F1Times twitterde op zondag 28-07-2013 om 16:50:48 Massa on Grosjean penalty: "That's completely wrong." Fair play, the Ferrari man himself doesn't believe Grosjean deserved the penalty. #F1 reageer retweet
Zo te zien waren er, op een handje vol personen na, genoeg mensen die het er niet mee eens waren _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 juli 2013 @ 17:05:51 #261
369251 Geralt
of Rivia
pi_129436898
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
F1Times twitterde op zondag 28-07-2013 om 16:50:48 Massa on Grosjean penalty: "That's completely wrong." Fair play, the Ferrari man himself doesn't believe Grosjean deserved the penalty. #F1 reageer retweet
Zo te zien waren er, op een handje vol personen na, genoeg mensen die het er niet mee eens waren _O-
hij kreeg die penalty toch voor het afsteken van de bocht bij button en niet voor de inhaalactie op massa?

daar bleef hij met 2 wielen op de baan.

overigens vond ik die penalty voor het afsteken van de bocht ook wat overdreven. fout van het team; die hadden meteen aan whiting moeten vragen of ze die plek terug moesten geven.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:07:36 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129436945
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

hij kreeg die penalty toch voor het afsteken van de bocht bij button en niet voor de inhaalactie op massa?

daar bleef hij met 2 wielen op de baan.

overigens vond ik die penalty voor het afsteken van de bocht ook wat overdreven. fout van het team; die hadden meteen aan whiting moeten vragen of ze die plek terug moesten geven.
Dat dacht ik eerst ook maar het bleek toch om dat geval met Massa te gaan
  zondag 28 juli 2013 @ 17:09:29 #263
369251 Geralt
of Rivia
pi_129436991
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook maar het bleek toch om dat geval met Massa te gaan
nee toch, daar kwam toch een correctie op? althans op sport1 zeiden ze dat, was gecorrigeerd door de wedstrijdleiding; die hadden het verkeerde incident erbij gezet als oorzaak.
pi_129437011
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

nee toch, daar kwam toch een correctie op? althans op sport1 zeiden ze dat, was gecorrigeerd door de wedstrijdleiding; die hadden het verkeerde incident erbij gezet als oorzaak.
Heb ik niet gehoord hoor :?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:11:45 #265
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129437043
quote:

[..]

Van Dam verteld wel eens vaker rare dingen als ik dat goed heb gehoord.
DRS geeft meer PK's weet je wel 8-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 juli 2013 @ 17:12:52 #266
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437072
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:10 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Heb ik niet gehoord hoor :?
jep zeiden ze op sport1, eerst wtf hoezo voor massa inhaalactie, hij bleef op de baan met 2 wielen wtf is dit?! en later ga van dam aan ow we krijgen correctie b innen, het is voor button incident en afsteken van die bocht. dat dacht ik al zei robert toen want die actie op massa was gewoon clean.

zondag 28 juli 2013 @ 17:14:18 #267
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437105
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Van Dam verteld wel eens vaker rare dingen als ik dat goed heb gehoord.
DRS geeft meer PK's weet je wel 8-)
waar lees je dan dat die penalty voor massa incident was?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:14:22 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129437107
quote:

[..]

quote:
Lotus team principal Eric Boullier criticised the drive-through penalty given to Romain Grosjean for his overtaking move on Felipe Massa on the outside of turn four during the race.

“I feel this penalty was a little bit too much,” said Boullier after the race. “He had nowhere to go, he was a little bit four wheels on the track, just for a couple of centimetres and obviously it’s very harsh, when you get such a penalty, to recover when you’re fighting for the podium.
http://www.f1fanatic.co.u(...)-very-harsh-penalty/
  zondag 28 juli 2013 @ 17:15:11 #269
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129437124
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

jep zeiden ze op sport1, eerst wtf hoezo voor massa inhaalactie, hij bleef op de baan met 2 wielen wtf is dit?! en later ga van dam aan ow we krijgen correctie b innen, het is voor button incident en afsteken van die bocht. dat dacht ik al zei robert toen want die actie op massa was gewoon clean.

Was niet heel clean, want Grosjean kwam wel degelijk buiten de baan, heeft Davidson uitgebreid laten zien op Sky.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:15:33 #270
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437131
ow ok. DRS geeft meer pk's ja.

domme van dam :r

overigens rijdt die lul in een prius vertelde doornbos :X
en dat moet dan commentaar geven bij de f1 :X :')
  zondag 28 juli 2013 @ 17:15:42 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129437135
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Was niet heel clean, want Grosjean kwam wel degelijk buiten de baan, heeft Davidson uitgebreid laten zien op Sky.
Klopt, maar wel jammer want het was een mooie move
  zondag 28 juli 2013 @ 17:17:28 #272
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437178
was er een shot van voor of van boven op sky? vanuit de shots die ik op sport1 zag kon je het niet 100% zeker zeggen, maar zag het er clean uit.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:19:12 #273
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129437232
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:17 schreef Geralt het volgende:
was er een shot van voor of van boven op sky? vanuit de shots die ik op sport1 zag kon je het niet 100% zeker zeggen, maar zag het er clean uit.
Onboardshot van Grosjean. Heel duidelijk te zien dat Grosjean 'n 15 á 20 cm buiten de witte lijn was. Maar ter verdediging: Massa zijn voorvleugel zat zo goed al tegen zijn sidepod.

edit: en Youtube biedt uitkomst :)
titel geeft Button aan, maar Massa komt in de eerste 1.30 aan bod ;)
  zondag 28 juli 2013 @ 17:23:51 #274
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437330
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Onboardshot van Grosjean. Heel duidelijk te zien dat Grosjean 'n 15 á 20 cm buiten de witte lijn was. Maar ter verdediging: Massa zijn voorvleugel zat zo goed al tegen zijn sidepod.
dan was ie er voorbij en had massa meer ruimte moeten laten. :+
  zondag 28 juli 2013 @ 17:24:55 #275
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129437363
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

dan was ie er voorbij en had massa meer ruimte moeten laten. :+
:D _O-

Maar zie filmpje van de edit ;)
pi_129437385
quote:
Als iets eenmaal in Weltschmerz hoofd zit dan valt daar niet meer over te discussieren. Elk argument wat je dan aandraagt is dan een 'smoesje', 'flauwekul' of ben je een 'fanboy'.
Er valt overal over te discussieren. Alleen zie ik jou en vele anderen hier smoesjes verzinnen om vol te houden dat onze onverstoorbare Fin qua snelheid een absolute topper is, en die smoesjes zullen nog vergezochter worden indien hij in dezelfde auto als Vettel komt te rijden en hem niet bij kan houden.

quote:
Oh en hij had dit nog te goed van me:

De strekking was dat als Alonso puntsgewijs over Kimi heen kan dit jaar en vorig jaar, waarom loopt Massa dan zó ver achter op Alonso en dus Raikkonen? Als Massa net zo goed als Kimi zou zijn dan verwacht je dat het puntenverschil veel kleiner is, omdat je weet dat het potentieel er wel is bij Ferrari gezien het resultaat van Alonso. Het verschil is groter dan door een verschil in uitval te verklaren is.
Moet ik je nou echt gaan uitleggen dat in de F1 een coureur alleen maar snel, supersnel of niet zo snel kan zijn ten opzichte van zijn auto?

quote:
Dan vergeet je wel dat de regels, wagens en banden van toen (zegge 2007-2009) aanzienlijk anders waren dan nu. Bij het vergelijken van prestaties moet je ieder jaar apart beschouwen. Zeker met de introductie van de Pirelli's is er veel veranderd in het gedrag van de wagens. Daarom vind ik dit geen sterke vergelijking.
Ben je bekend met Ockham's razor?

Het staat er wat ingewikkelder dan nodig, maar het komt er op neer dat de eenvoudigste verklaring voor het presteren van Kimi tov zijn teamgenoten Heidfeld, Massa en Grosjean is, dat hij gewoon niet zo supersnel is, maar subtopsnel. Ik hoef er dan niet allerlei factoren selectief aan de haren bij te slepen.

quote:
Zeg, zou je eens minder willen insinueren? Vertel dan eens welke zin(snede) een smoes is? Ik blijf aardig tegen jou praten, wil je dat ook tegen mij doen? Het gebruiken van grove woorden is een teken van zwakte.
Ik zou zelf geen aanstoot nemen aan zulke kwalificaties van mijn posts. Als iemand mijn posts dom geleuter vindt dan mag ie dat zeggen, als ie tenminste uitlegt waarom.

quote:
Dat interpreteer je verkeerd. Ik zeg dat Massa bij Ferrari tot het ongeluk zijn sterke jaren kende. Het ongeluk fungeert even als mijlpaal, ik had ook 2006-2009 kunnen zeggen.
Ik zou dan weer kunnen zeggen dat Massa zijn zwakste jaren kende toen Raikkonen ook in een Ferrari reed, waardoor Raikkonen er nog relatief goed op stond.

Alleen heb ik totaal geen reden om aan te nemen dat Massa's snelheid met de jaren sterk varieert, en ook niet om aan te nemen dat daar toen een dip zat. Dus dat soort aannames doen heeft alleen zin als de feiten je niet bevallen en je die moet bijsturen richting de gewenste uitkomst. Ik weet dat er andere factoren mee zouden kunnen spelen, ik ga alleen niet als feit erbij aannemen dat die er waren, en zeker niet dat die in het voordeel of nadeel van Raikkonen werken. Ik hoef Ockhams razor dan ook niet te vrezen.

quote:
Geen hersenschade inderdaad, maar een dergelijke crash is psychologisch ook zwaar. Massa bezocht 12 maanden een psychiater omdat hij geen innerlijke rust kon vinden sinds het ongeval. Enfin, daar ging het verder niet over.
Ook hiervan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat het zijn snelheid heeft beinvloed. Ik ga ook niet aannemen dat hij daardoor sneller is geworden, net zo waarschijnlijk of onwaarschijnlijk, omdat ik geen behoefte voel om Kimi langzamer te maken dan hij is.

quote:
Het probleem met plaatsen van coureurs in categorieën is dat er altijd discussie ontstaat over coureurs binnen dezelfde categorie (wie is sneller?) of een naburige categorie (wel de juiste categorie?). We moeten eens stoppen met mensen in hokjes duwen.
Nee. We schatten immers allemaal coureurs in en zeggen hoe goed of slecht ze wel niet zijn. Snelheid is een heel belangrijke factor daarin, alleen is dat lastig bepalen omdat de auto in de rondetijden en punten een nog grotere factor is. De beste houvast die we hebben is dan ook de rechtstreekse vergelijking in dezelfde auto. Als je die dan krijgt heb je daardoor een veel betere inschatting. Maar dan moet je die niet laten liggen omdat je liever zou zien dat Kimi supernsnel is.

Duidelijker dan dit krijg je het niet als je wil weten hoe Kimi en Alonso zich tot elkaar verhouden. Als je dat dan met de mantel der liefde probeert te bedekken door er allerlei dingen bij te verzinnen die je niet weten kunt durf ik dat wel als fanboygeleuter te kwalificeren.

quote:
Je blijft hangen in het Ferrari-avontuur. Kom daar nou eens los van en kijk verder dan dat.
Nogmaals, ik heb geen behoefte om de meest duidelijke feiten die er zijn betreffende het snelheidsverschil te negeren.

quote:
Dit jaar en vorig jaar is Raikkonen duidelijk sterker dan Massa. Zie de eerste alinea van deze post voor uitleg.
Zie mijn vraag of ik nog moet uitleggen dat de auto heel bepalend is voor de snelheid. Ja, als Alonso in de Ferrari en Raikkonen in de Lotus even snel zijn, dan wijzen de harde feiten erop dat die Lotus de wezenlijk snellere auto is. We weten immers dat Kimi niet sneller is dan Massa, en als hij Massa ruim voorblijft met zijn Lotus dan moet het verschil dus wel aan de auto liggen. Ja, daar zijn uitzondering op mogelijk, maar dat is het uitgangspunt. En nee, er blijkt niets van een uitzondering. Dus mij lijkt het niet onwaarschijnlijk dat die Lotus vorig jaar en dit jaar een van de beste zo niet de beste auto is geweest.

quote:
De prestaties/kwaliteiten van een coureur zijn geen vaststaand gegeven, maar veranderen gedurende zijn carrière.
Nauwelijks. Bovendien neem je aan dat ze zo veranderen dat Raikkonen er goed opstaat. Maar het kan ook andersom, ik kan ook aannemen dat Kimi zijn sterkste en Massa zijn zwakste jaren had toen ze samen voor Ferrari reden. Maar dat doe ik niet want ik ga een coureur niet sneller maken dan hij is omdat ik hem sympathiek vind of langzamer maken dan hij is omdat ik het een eikel vindt.

quote:
Ik heb het even in de gaten gehouden en dit is m.i. gewoon flauwekul. Je kunt andere crewleden wel normaal quoten. Er is verder nog nooit melding van geweest.
Ik weet zelf wel wat er op mijn scherm staat en of er icoontjes staan bij jouw post waar ik op kan klikken.

Het quoteknopje vind ik erg handig en gebruik die dan ook vaak, en zou graag zien dat ik dat gemak ook had bij posts van jou. Dus ik weet niet wat je nou probeert te insinueren, maar aangezien je niet kan zien wat ik op mijn scherm krijg kun je beter wat inbinden.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:30:12 #277
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437464
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:24 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:D _O-

Maar zie filmpje van de edit ;)
nouja is toch zo? als je voorvleugel in iemand zn sidepod zit dan is die iemand je voorbij.
zou lekker zijn als je die gewoon ongestraft buiten de lijn mag drukken (al dan niet bewust) en dat diegene dan een penalty krijgt terwijl ie nergens anders heen kan.

als grosjean van zn gas was gegaan om binnen de lijn te blijven hadden ze er allebei afgelegen.

vreemde penalty en onterecht imo.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:31:17 #278
369251 Geralt
of Rivia
pi_129437481
tevens telt volgens mij de hele witte lijn als racebaan en moeten je wielen dus minimaal contact houden met (in dit geval) de rechterkant van die witte lijn. dan zijn het ineens geen 15-20cm meer, maar slecht 5cm of hooguit 10.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:35:43 #279
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_129437597
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Er valt overal over te discussieren. Alleen zie ik jou en vele anderen hier smoesjes verzinnen om vol te houden dat ...
Een hoop ware woorden die uit jouw mond helaas geen enkele waarde hebben ;(
pi_129438136
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:15 schreef Geralt het volgende:
ow ok. DRS geeft meer pk's ja.

domme van dam :r

overigens rijdt die lul in een prius vertelde doornbos :X
en dat moet dan commentaar geven bij de f1 :X :')
Morgen even kijken op torrent of ik daar de race kan downloaden van Sport1. Even gelijk de fragment opzoeken. Gelijk hier neer zetten en op de facebook pagina van Sport1.
Wanneer zei hij dat??
  zondag 28 juli 2013 @ 17:59:20 #281
369251 Geralt
of Rivia
pi_129438169
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Morgen even kijken op torrent of ik daar de race kan downloaden van Sport1. Even gelijk de fragment opzoeken. Gelijk hier neer zetten en op de facebook pagina van Sport1.
Wanneer zei hij dat??
nouja ergens in de 5-10 minuten nadat hij die penalty kreeg.
pi_129438442
Nu een samenvatting van de race op Veronica, alsof ze alle fails van van Dam samenvatten...

En ook geen voorbeschouwing, nee, bam, lichten op groen, en gaan!
  zondag 28 juli 2013 @ 18:13:30 #283
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129438533
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:31 schreef Geralt het volgende:
tevens telt volgens mij de hele witte lijn als racebaan en moeten je wielen dus minimaal contact houden met (in dit geval) de rechterkant van die witte lijn. dan zijn het ineens geen 15-20cm meer, maar slecht 5cm of hooguit 10.
idd de witte lijn telt nog als circuit:
quote:
20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
Ik was van de binnenzijde uitgegaan omdat Davidson die aanduidde.
Maar dan zat ie alsnog buiten de baan, ook al is het maar 5 cm :P
Wilt niet zeggen dat 't geen belachelijke straf, want als ie op zijn positie was blijven zitten óp de baan hadden ze allebei schade gereden.
  zondag 28 juli 2013 @ 18:14:02 #284
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129438550
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:10 schreef JohnB52 het volgende:
Nu een samenvatting van de race op Veronica, alsof ze alle fails van van Dam samenvatten...

En ook geen voorbeschouwing, nee, bam, lichten op groen, en gaan!
Pak dan de BBC, die is nu ook bezig ;)
pi_129438564
Zeg dat dan eerder!
  zondag 28 juli 2013 @ 18:16:34 #286
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129438610
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:14 schreef JohnB52 het volgende:
Zeg dat dan eerder!
Tis dat je zelf begon over de samenvatting van Veronica dat ik eraan dacht :D
pi_129438620
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

ow volgend jaar is natuurlijk meteen vanaf race 1 duidelijk dat jij gelijk had mocht kimi naar red bull gaan niet? en dat iemand even moet aanpassen aan een andere auto en team is dan een smoesje? vat ik het zo goed samen?
Ben je je al aan het indekken?

Ik geloof niet zo in lange aanpassingsperiodes nee. Het komt niet op een race of een paar races, daarvoor zijn er teveel variabelen. Maar feit is dat de supersnelle coureurs zoals die zich over hun hele carriere hebben laten zien doorgaans weinig tijd nodig hebben om een gaatje te slaan met hun teamgenoot. Dat gold voor Alonso, Hamilton, Schumacher etc. En voor Raikkonen gold volgens mij ook dat hij niet veel tijd nodig had om zich even snel als Massa te tonen, terwijl Alonso geen tijd nodig had om zich wezenlijk sneller dan Massa te tonen.

En waarom zouden ze ook? Ze hebben de reflexen, het gevoel voor de limiet, het oog voor de precisie etc. Het argument 'hij moet nog wennen' wordt dan ook vooral gebruikt voor populaire jongens van wie men hoopt dat ze heel snel zijn, maar van wie we naar meerdere jaren F1 kunnen vaststellen dat ze dat niet waren. Het valt dan ook in het rijtje 'de auto is om de ander heengebouwd', 'hij krijgt minder materiaal', 'hij zit even in een dip', 'hij is na die .... nooit meer zo goed geworden', 'zus en zo van de auto ligt hem niet', etc, terwijl de supertalenten zich altijd aanpassen en doorgaans juist een groter gat slaan als de auto niet erg goed is.

quote:
ik hoop dat kimi volgend jaar het vuur danig aan de schenen van die kutmof kan leggen; al is het alleen maar om jouw ongelijk te bewijzen. tevens ben ik benieuwd wat voor smoesjes jij dan kan verzinnen :+
Hoewel de mate van snelheid van Vettel best moeilijk in te schatten is, is die kans vrij nihil. Hoop is immers geen goede basis voor voorspellingen.

Bovendien heb ik al deze onzin al een keer eerder meegemaakt toen Raikkonen naar Ferrari ging en de fanboys riepen dat hij wel even gehakt zou maken van Massa en zelfs dat het verschil tussen hem en Massa groter zou zijn dan dat met Schumacher....
pi_129438704
Toch vreemd dat massa geen straf kreeg voor zijn wegbeuken van Rosberg.
  zondag 28 juli 2013 @ 18:27:32 #289
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129438937
  zondag 28 juli 2013 @ 18:29:30 #290
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129438999
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[ afbeelding ]
Alonso dus..

Ah, staat er nu wel bij :) (moest het zelf ook eerst even opzoeken, ken de nummers niet uit m'n hoofd)
pi_129439109
Wat was er trouwens bij Ricciardo gebeurd?

Als 8e gestart, en achter Vergne gefinished?
pi_129439161
Oh, lees net dat Grosjean nog een tijdstraf heeft gekregen, van 20 seconden, en hij had 21,5 seconden op Button :-)
  zondag 28 juli 2013 @ 18:36:40 #293
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129439201
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, lees net dat Grosjean nog een tijdstraf heeft gekregen, van 20 seconden, en hij had 21,5 seconden op Button :-)
Heeft geen invloed op de uitslag dus ;)
pi_129439760
Tweede straf van Grosjean is voor het incident met Button?
Dan vraag ik me af waarom Hamilton geen straf kreeg. Die deed hetzelfde.
pi_129440121
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:55 schreef Wombcat het volgende:
Volgens de regels zijn sommigen meer gelijk dan anderen. Ik heb de laatste tijd al vaker aangekaart dat coureurs na het feitelijke inhalen een wijdere bocht nodig hebben om die manouevre te voltooien en dan vaak buiten de baan gaan. Voor Hamilton is het zeker niet de eerste keer, maar er zijn er nog veel meer. Eigenlijk heb je dan dus wel voordeel, want binnen de baan blijven lukt niet of je moet afremmen zodat je zelf weer ingehaald wordt.

De regels zijn vaag en niet innerlijk consistent. Je ziet dan ook dat de seniore coureurs als Button, Webber en Alonso hun gewicht in de schaal gooien en doen alsof de jongere coureurs te gevaarlijk bezig zijn, terwijl ze zelf ook regelmatig smokkelen. Het lijkt erop dat de stewards door die vaagheid ook kijken hoeveel gewicht een coureur en diens fans bij de media in de schaal leggen, en een aantal coureurs het voordeel van de twijfel geven, terwijl anderen altijd de penalties krijgen.

De enige oplossing is de regels innerlijk consistent maken, en daarna consistent handhaven.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:11:18 #296
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129440259
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:55 schreef Wombcat het volgende:
Omdat Hamilton zelf niet buiten de baan ging, maar Webber.
Waarbij wel gezegd mag worden dat Hamilton redelijk breed ging maar er wel ruim langs zat.
pi_129440413
De regels zijn wel duidelijk, alleen ze worden niet consistent gehandhaafd. Je moet een wagenbreedte overlaten en je mag niet buiten de baan komen. Dus als iemand geen wagenbreedte laat en daardoor iemand buiten de baan duwt, is diegene schuldig naar mijn idee. Zoals Grosjean in het eerste incident met Button. Maar Massa in het tweede incident.
Doordat Massa geen ruimte liet, moest Grosjean buiten de baan. Dat Grosjean buiten de baan kwam, is volstrekt duidelijk. Maar waar had hij naartoe gemoeten?

Hamilton zat niet ruim langs Webber, maar ernaast. En omdat hij geen ruimte liet, moest Webber buiten de baan.

Probleem is naar mijn idee dat ze alles proberen in regels te vangen. Wat ergens ook wel weer nodig is, omdat de coureurs elkaar erg weinig ruimte geven tegenwoordig. Het beroemde gevecht Arnoux-Villeneuve zou tegenwoordig niet meer kunnen, want dan waren er allang brokken gevallen.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:18:22 #298
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129440500
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Hamilton zat niet ruim langs Webber, maar ernaast.
Ik zeg toch dat ie er langs zat, niet erlangs was ;) Oftewel, we bedoelen hetzelfde.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:18:54 #299
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_129440519
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij wint feilloos van alle coureurs die je nu noemt. Je ziet gewoon altijd verschil met de 2e coureur in het Raikonen team. Zelfde als bij Hamilton, Alonso en Vettel. Imo ook gewoon de beste 4 van het veld.
pi_129440581
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hij wint feilloos van alle coureurs die je nu noemt. Je ziet gewoon altijd verschil met de 2e coureur in het Raikonen team. Zelfde als bij Hamilton, Alonso en Vettel. Imo ook gewoon de beste 4 van het veld.
Dan heb je je feiten gewoon niet op een rij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')