twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 28-07-2013 om 14:16:09Giedo reported, "tyres start to go" before boxing reageer retweet
inb4: Kimi is een middelmatige coureur.quote:
Vraag even aan Weltschmerzquote:Op zondag 28 juli 2013 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
inb4: Kimi is een middelmatige coureur.
Weltschmerz heeft altijd gelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
inb4: Kimi is een middelmatige coureur.
Totdat het tegendeel bewezen is ;-)quote:Op zondag 28 juli 2013 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft altijd gelijk.
Kan niet, want bij zijn theorieën zijn er geen tegendelenquote:
Inderdaadquote:Op zondag 28 juli 2013 14:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Laat het maar aan Lotus over om een potentiële overwinning om zeep te helpen.
Over meer ronden doen we ook niet moeilijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
A.U.B houdt Vettel nog 16 ronden op Button
Tijd voor een 9 op de schaal van Coronelquote:Op zondag 28 juli 2013 14:25 schreef zoem het volgende:
Vettel auto koelen. Ook al bij Rosberg gehoord.
Neehoor ;-)quote:Op zondag 28 juli 2013 14:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
A.U.B houdt Vettel nog 16 ronden op Button
Die laat zich niet zo rap gek maken, dus dat kan nog wel even gaan durenquote:
Was gisteren tijdens de qualiquote:Op zondag 28 juli 2013 14:32 schreef Xebber het volgende:
Had Grosjean niet iets aan zijn vloer? Zou dit hem voordeel geven?
Die gaat er bij mij nu ook uit. Constant problemen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef Xebber het volgende:
Ben ik blij dat ik mijn voltallige FI-team uit de manager heb gegooid.
quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef Xebber het volgende:
In ieder geval wel toen ik voor voor hun seizoen al zei dat als Grosjean een beetje een talent was, Raikkonen het nog moeilijk met hem ging krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft altijd gelijk.
Heb nog een FI-chassis, maar die gaan we maar eens wisselen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef Xebber het volgende:
Grosjean is geen talent dus? Is pas de laatste 2 races weer vergelijkbaar met Kimi.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In ieder geval wel toen ik voor voor hun seizoen al zei dat als Grosjean een beetje een talent was, Raikkonen het nog moeilijk met hem ging krijgen.
Daarom een (brakke) stream stand-by.quote:
Ik weet niet hoe die manager werkt maar Force India en Toro Rosso zijn er niet beter op geworden met die nieuwe banden, McLaren wel.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Die gaat er bij mij nu ook uit. Constant problemen.
Ik ben benieuwd, kan wel n maand duren hoor voordat we weer n goed mclaren zien...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Volgende 2 races verwacht ik echt een goed McLaren.
quote:
Ja valt me de laatste jaren nogal op dat hij enorm veel klaagt over de radio.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Goh die button kan ook niet tegen zn verlies zeg, hele tijd dat geklaag!!!
Lijkt me ook wat overdrevenquote:
Het was Grosjean's fout hoor.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Goh die button kan ook niet tegen zn verlies zeg, hele tijd dat geklaag!!!
Kimi weer ouderwets hard aan het stampen, maar net iets langzamer dan Grosjean?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Jaja, Raikkonen heeft het echt moeilijk met het talent Grosjean![]()
stom stuk stokbrood op wielen dattie er is.quote:
was er al voorbijquote:Op zondag 28 juli 2013 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij sneed de chicane af voor een win plaats
Hij kreeg een beuk van Button terwijl hij al voor hem zat. Ik vind dat Button een 10 sec. stop and go moet krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij sneed de chicane af voor een win plaats
Waarom niet meteen Hamilton de schuld er van geven?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij Buttons fout, die is geklopt en moet de bocht aan Grosjean laten. Het is een aardige kerel en goed in de gevechten, maar laten we niet doen alsof het het braafste jongetje van de klas is.
Button kreeg geen ruimte? Moet ie dan op het gras gaan rijden?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kimi weer ouderwets hard aan het stampen, maar net iets langzamer dan Grosjean?
Het lijkt mij Buttons fout, die is geklopt en moet de bocht aan Grosjean laten. Het is een aardige kerel en goed in de gevechten, maar laten we niet doen alsof het het braafste jongetje van de klas is.
Laten we het niet hopenquote:Op zondag 28 juli 2013 14:43 schreef Xebber het volgende:
BUT & GRO under investigation.
Ná de race waarschijnlijk.
Button kan niet verdwijnen. Grosjean zat niet helemaal voor en hij ging op de racingllijn waar Button al reed.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kimi weer ouderwets hard aan het stampen, maar net iets langzamer dan Grosjean?
Ja, nou, wat heeft hij het er moeilijk mee. Kwalificatie 16-10 voor Raikkonen. 2 overwinningen tegenover 0 van Grosjean en dik 2x zoveel punten.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In ieder geval wel toen ik voor voor hun seizoen al zei dat als Grosjean een beetje een talent was, Raikkonen het nog moeilijk met hem ging krijgen.
Hij moet liften, hij ligt achter en mag zijn racelijn niet meer claimen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Button kreeg geen ruimte? Moet ie dan op het gras gaan rijden?
Nee want anders staat dat er bijquote:Op zondag 28 juli 2013 14:43 schreef Xebber het volgende:
BUT & GRO under investigation.
Ná de race waarschijnlijk.
kreeg geen ruimte om te liften.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij moet liften, hij ligt achter en mag zijn racelijn niet meer claimen.
denk ik ook, vooral met zijn historiequote:Op zondag 28 juli 2013 14:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik teken voor een stop&go voor Grosjan
Tuurlijk niet. Button zat nog niet In de bocht en hij had de buitenkant. Of Grosjean moet liften om de bocht te kunnen halen of Grosjean moet gewoon de binnenlijn houden.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij moet liften, hij ligt achter en mag zijn racelijn niet meer claimen.
Massa en Button kunnen er zelf ook wat van.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:46 schreef zoem het volgende:
Het is wel typerend natuurlijk dat bij dergelijke voorvallen Grosjean bovengemiddeld vaak betrokken is.
Net als Maldonado.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Massa en Button kunnen er zelf ook wat van.
Nu voelt Maldonado zich ondergewaardeerd.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Massa en Button kunnen er zelf ook wat van.
quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nu voelt Maldonado zich ondergewaardeerd.
Hij zat er wel voor. Dan mag Button niet meer gewoon zijn racelijn kiezen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button kan niet verdwijnen. Grosjean zat niet helemaal voor en hij ging op de racingllijn waar Button al reed.
Hij heeft het ook beter gedaan dan Grosjean, maar qua snelheid heeft hij het gewoon weer heel moeilijk met hem nu de grote Grosjeanbash over zijn crashes geluwd is.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, nou, wat heeft hij het er moeilijk mee. Kwalificatie 16-10 voor Raikkonen. 2 overwinningen tegenover 0 van Grosjean en dik 2x zoveel punten.
Buiten het circuit is volgens mij pas zodra je met alle 4 de banden buiten de lijn rijdt.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Grosjean haalde Massa buiten de cicuit in. Hij moet toch een penal krijgen?
quote:
GMTAquote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Guittie![]()
ik zeg Frijns erin, die heeft toch niets anders te doen
Als Grosjean ervoor was, hoe kregen ze dan contact? Button maakte geen beweging.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zat er wel voor. Dan mag Button niet meer gewoon zijn racelijn kiezen.
[..]
Hij heeft het ook beter gedaan dan Grosjean, maar qua snelheid heeft hij het gewoon weer heel moeilijk met hem nu de grote Grosjeanbash over zijn crashes geluwd is.
Het verschil is dat Grosjean de wagen niet thuis weet te brengen omdat hij te veel risico's neemt.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij heeft het ook beter gedaan dan Grosjean, maar qua snelheid heeft hij het gewoon weer heel moeilijk met hem nu de grote Grosjeanbash over zijn crashes geluwd is.
niet met 4 wielen over de witte lijn, dus niet buiten de baan om.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Grosjean haalde Massa buiten de cicuit in. Hij moet toch een penal krijgen?
Hij gaat sneller nuquote:Op zondag 28 juli 2013 14:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog steeds geen wissel van de voorvleugel![]()
![]()
Dat is nog verre van zeker, maar hij ligt virtueel op P1quote:Op zondag 28 juli 2013 14:52 schreef Joene het volgende:
Ik kan niet kijken , mag ik er vanuit gaan dat Hamilton wint als ik de live feed zo begrijp ?
Vettel Button Hockenheim, weet je nog? De plek teruggeven dus.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
toch under investigation voor Massa gebeuren ookMaar ja, wat moest ie dan?
vettel, raikkonen ook waterkansjesquote:Op zondag 28 juli 2013 14:52 schreef Joene het volgende:
Ik kan niet kijken , mag ik er vanuit gaan dat Hamilton wint als ik de live feed zo begrijp ?
Als ik jou was zou ik naar de wc gaan dan :-Pquote:Op zondag 28 juli 2013 14:53 schreef Xebber het volgende:
Ik wil een TV in de badkamer.![]()
Ik moet schijten.![]()
Belachelijk. Als de ander je van de baan duwt mag je dus niet inhalen?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Vettel Button Hockenheim, weet je nog? De plek teruggeven dus.
Vettel ging daar bewust buitenom terwijl Button hem plaats genoeg gaf.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Vettel Button Hockenheim, weet je nog? De plek teruggeven dus.
weer een GMTA momentje.quote:
het is wel een echte racerquote:Op zondag 28 juli 2013 14:54 schreef alwaysonhold het volgende:
Hamilton met een snelle wagen, heerlijk![]()
![]()
quote:
neuhquote:
Nah, wordt wel derde.quote:
quote:Op zondag 28 juli 2013 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Belachelijke DT voor Grosjean. Voor ander incident had nog gekund, maar dit
Slaat nergens opquote:Op zondag 28 juli 2013 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
En voor die kan-ie ook nog een straf krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij had gewoon zijn plek moeten terug geven.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
after the race...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En voor die kan-ie ook nog een straf krijgen.
voor massa gebeuren ja, niet voor button gebeuren.quote:
Je hoeft er geen wagenlengte voor te zitten. Grosjean was als eerste bij de bocht, dan mag hij zijn racelijn kiezen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:48 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Als Grosjean ervoor was, hoe kregen ze dan contact? Button maakte geen beweging.
Is ook een relevant verschil. Maar dat is dan alweer de 3e van zijn 5 teamgenoten waar hij qua snelheid geen afstand van weet te nemen. Ga dan niet roepen dat hij qua snelheid in de categorie Alonso of Hamilton zit.quote:Het verschil is dat Grosjean de wagen niet thuis weet te brengen omdat hij te veel risico's neemt.
Onderzoek is na de race......quote:Op zondag 28 juli 2013 14:58 schreef Dimauro het volgende:
en dan zo nog één voor causing a collision
Zoals ik zei, dan kun je dus gewoon verdedigen door iemand eraf te duwen?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:58 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hij had gewoon zijn plek moeten terug geven.
Button moet dus Grosjean voorbij laten? Belachelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hoeft er geen wagenlengte voor te zitten. Grosjean was als eerste bij de bocht, dan mag hij zijn racelijn kiezen.
[..]
Is ook een relevant verschil. Maar dat is dan alweer de 3e van zijn 5 teamgenoten waar hij qua snelheid geen afstand van weet te nemen. Ga dan niet roepen dat hij qua snelheid in de categorie Alonso of Hamilton zit.
We zien de laatste wel vaker dat een coureur in één beweging inhaalt en dan met 4 wielen buiten de baan gaat, en dat wordt dat niet bestraft.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:58 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hij had gewoon zijn plek moeten terug geven.
Zal wel een reprimande krijgen voor dat incident met Button.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
combinatie van de 2 1 DT is wmb ook niet helemaal gek.
zo, jij spint best wel, eerst vond je het nog belachelijkquote:Op zondag 28 juli 2013 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
combinatie van de 2 1 DT is wmb ook niet helemaal gek.
Tsja, in de jaren 90 mocht dit wel. Ze zijn mietjes geworden bij de FIA...quote:Op zondag 28 juli 2013 15:00 schreef zoem het volgende:
Getuige de reactie van Grosjean is hij zich ook helemaal niet bewust van de risico's die hij neemt.
Om de manier waarop ze het brengen, maar Sky zei dat het een combinatie van de 2 is. Vind ze allebei los niet zwaar genoeg, maar..quote:Op zondag 28 juli 2013 15:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo, jij spint best wel, eerst vond je het nog belachelijk
Grapje? Prachtige race vind ikquote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Dat wordt dus 1. Hamilton 2. Vettel 3. Webber.
Saaie race dit. Laten we hopen dat Pirelli er na dit jaar mee kapt.
Raikkonen kan ook nog podium halen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
1.Webber 2.Hamilton. 3. Raikkoinen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Hij was al geklopt, Grosjean was eerder bij de bocht. Dan moet je aan de kant ja, want de voorligger heeft recht op de racelijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:59 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button moet dus Grosjean voorbij laten? Belachelijk.
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 28-07-2013 om 15:01:41Penalty was for drive around outside of Felipe... @RGrosjean left track and gained an advantage. #HungaroKings reageer retweet
Uhm dit was gewoon voor Massa omdat hij met 4 wielen buiten de baan was.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om de manier waarop ze het brengen, maar Sky zei dat het een combinatie van de 2 is. Vind ze allebei los niet zwaar genoeg, maar..
Heb je het incident uberhaupt gezien?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij was al geklopt, Grosjean was eerder bij de bocht. Dan moet je aan de kant ja, want de voorligger heeft recht op de racelijn.
quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
1.Webber 2.Hamilton. 3. Raikkoinen.
sky heeft het fout, hij heeft de dt gekregen voor zijn actie op massa, met button wordt na de race gedaanquote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om de manier waarop ze het brengen, maar Sky zei dat het een combinatie van de 2 is. Vind ze allebei los niet zwaar genoeg, maar..
In dat geval belachelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Uhm dit was gewoon voor Massa omdat hij met 4 wielen buiten de baan was.
Ik zou zeggen: of een actie is niet strafbaar, en dan moeten ze niet zeiken. Of het is wel strafbaar en dan DT. Niet gaan liggen mieren met optellen en afwegenquote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Webber rijdt ver voor hem en heeft nog een pitstop in handen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Raikkonen kan ook nog podium halen.
waarom denk je?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sky heeft het fout, hij heeft de dt gekregen voor zijn actie op massa, met button wordt na de race gedaan
Hij was er niet voorbij. Grosjean had de binnenlijn moeten houden in plaats van naar de racelijn gaan.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij was al geklopt, Grosjean was eerder bij de bocht. Dan moet je aan de kant ja, want de voorligger heeft recht op de racelijn.
Nee hoor, terecht. Buiten de baan inhalen mag niet.quote:
Staat dat in het reglement?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uhm de regels zijn gewoon heel duidelijk dat je met minstens 2 wielen binnen de witte lijn moet blijven.quote:
Belachelijke regel. In de jaren 90 mocht dit gewoonquote:Op zondag 28 juli 2013 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, terecht. Buiten de baan inhalen mag niet.
Nee, want daar werd hij buiten de baan gedrukt.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Belachelijke regel. In de jaren 90 mocht dit gewoonEn Raikkonens overwinning in 2009 is dan ook een farce.
Massa liet hier ook geen ruimte voor Grosjean.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want daar werd hij buiten de baan gedrukt.
En in de jaren 90 mocht Vanilla Ice ook nog. Kutargument derhalve.
IN de jaren '70 kon je ook nog gewoon dronken achter het stuur zitten op de weg. Tijden en regels veranderenquote:Op zondag 28 juli 2013 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Belachelijke regel. In de jaren 90 mocht dit gewoonEn Raikkonens overwinning in 2009 is dan ook een farce.
Mja, maar ik wil een beetje strijd zien. Ik kijk niet graag naar een optocht die wordt beslist door DRS.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
IN de jaren '70 kon je ook nog gewoon dronken achter het stuur zitten op de weg. Tijden en regels veranderen
Dat hoeft ook niet. Massa heeft gewoon de racelijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Massa liet hier ook geen ruimte voor Grosjean.
In de categorie auto er tussen stampen en de rest moet maar aan de kant.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:07 schreef Meike26 het volgende:
Button zat al met 2 wielen in het gras en kon niet liften omdat Gros er al tussen zat.
Naar mijn idee speelt Stokbrood iets te veel racespelletjes ipv dat hij in de simulator zit. Rare ondoordachte situaties waarin hij komt en zoals Zoem ook zegt, is hij zich niet eens bewust hoe hij rond rijdt. Exit met die vent. Vandaag nog
Wil jij uitspraken over straffen doen zonder dat je de regels kent dan?quote:
Dan moet je een klachtbrief schrijven naar de FIA en Pirelli.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja, maar ik wil een beetje strijd zien. Ik kijk niet graag naar een optocht die wordt beslist door DRS.
Dit inderdaad. We zijn niet in het dagelijks verkeer.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja, maar ik wil een beetje strijd zien. Ik kijk niet graag naar een optocht die wordt beslist door DRS.
hungary is altijd een optocht, dat wist jequote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
True.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hungary is altijd een optocht, dat wist je
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 28-07-2013 om 15:11:00JB, "Traffic van der Garde, he was very bad last time at getting over" reageer retweet
Een dag niet gezeikt is een dag niet geleefd volgens hemquote:Op zondag 28 juli 2013 15:11 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 28-07-2013 om 15:11:00JB, "Traffic van der Garde, he was very bad last time at getting over" reageer retweet
Er staat iig geval in dat je een wagen niet van het circuit af mag duwen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wil jij uitspraken over straffen doen zonder dat je de regels kent dan?
quote:20) DRIVING
20.1 The driver must drive the car alone and unaided.
20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.
20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'.
20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
20.6 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he must allow the following driver to overtake.
De eeuwige ITA 10/11? GER 11/12? discussie.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er staat iig geval in dat je een wagen niet van het circuit af mag duwen.
[..]
Bedankt! Dat had ik nu altijd al willen wetenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |