Mijn fototoestel kan zonder een statief moeilijk avond foto's maken, maar ik heb van de week een poging tot fotograferen gedaan. Ze zijn niet echt heel scherp, maar dan heb je een idee van het effect van de verlichting.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:44 schreef Wrijfhout het volgende:
Heb je ook een nachtfoto met die spotjes aan? Ben wel benieuwd naar het effect op die wand
Dat de economie in een slop zit zou aan ons niet moeten liggen !quote:Op zondag 1 september 2013 13:18 schreef Gieliovd het volgende:
Weer super Vonk, echt tof dat het einde in zicht is! Mooie spulletjes weer gekocht ook!
We komen er wel !quote:
quote:Op zondag 1 september 2013 13:56 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooie update weer. Zolder verder niet geïsoleerd? Of komt dat nog?
Mwah, we hebben heel in het begin toen we boven nog aan het slopen waren een paar stukken geïsoleerd met van die harde schuim platen omdat we daar toen wat eenvoudiger bij konden.quote:Op zondag 1 september 2013 17:53 schreef denman1710 het volgende:
Ha Vonk, met wat ga jjj de zolder verder isoleren? Ik zie al wat pur e.d., ben benieuwd
Nu is het nog een kleine moeite, als je er eenmaal inzit dan doe je dat soort zaken niet zo snel meer.quote:Op zondag 1 september 2013 17:39 schreef Teslynd het volgende:
Met de vloerbedekking heb je wel een belangrijke mijlpaal bereikt. Mooie vordering.
Goed dat je de kelder en de zolder ook netjes afwerkt. Is een zinnige investering.
Is de keldermuur goed droog (geweest)...........en blijft ie droog?quote:Op zondag 1 september 2013 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:
En de kelder hebben we even onder handen genomen, dat wil zeggen we hebben alle wanden geschilder met witte latex, en we hebben alvast enkele houten schappen aangebracht die we straks mooi kunnen gebruiken als opbergruimte.
Hij was ten tijde van het schilderen in ieder geval goed droog; verder hebben we goede badkamerlatex gebruikt en ga ik straks de kelder geforceerd ventileren.quote:Op zondag 1 september 2013 20:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Is de keldermuur goed droog (geweest)...........en blijft ie droog?
Ik weet het nu iig zeker, als je onder de pannen een damp OPEN folie heb zitten, dan kan je de binnenzijde isoleren met een damp DICHT materiaal direct tegen het dakbeschot isoleren.quote:Mwah, we hebben heel in het begin toen we boven nog aan het slopen waren een paar stukken geïsoleerd met van die harde schuim platen omdat we daar toen wat eenvoudiger bij konden.
Maar daar zijn we eigenlijk nooit mee verder gegaan, ook omdat ik niet weet of dit wel de juiste manier van isoleren is.
Zijn zulke geperste hard schuimen platen eigenlijk überhaupt wel geschikt daarvoor ?
Ik heb toen al een hele hoop gezocht op internet, maar nooit echt een bevredigend antwoord gevonden.
Het is natuurlijk zo, dat het nu wel het moment is om zo'n dak van binnenuit te isoleren.
Als er eenmaal rotzooi op staat doe je het niet meer zo snel
Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven ? Of dit de manier is om een zolder eenvoudig te van binnenuit te isoleren ?
[..]
Nu is het nog een kleine moeite, als je er eenmaal inzit dan doe je dat soort zaken niet zo snel meer.
Zeker niet als je kelder of zolder volstaat met spullen.
Zo hebben wij het ook gedaan, ik weet de merken niet precies, maar idd ademend folie van binnenuit tegen de dakpannen aan, dan dikke glaswol (dus geen rockwool, geen idee wat het verschil is qua isolatie maar wij hebben dit advies van een energie-expert gekregen) en dan dampdicht folie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:12 schreef denman1710 het volgende:
[..]
Ik weet het nu iig zeker, als je onder de pannen een damp OPEN folie heb zitten, dan kan je de binnenzijde isoleren met een damp DICHT materiaal direct tegen het dakbeschot isoleren.
Ik heb de blauwe MIOFOL folie onder de pannen, en ga nu de binnenzijde DIRECT tegen het dakbeschot isoleren met Rockwool FASFIXX en Isover ISOBEL 331.
Dit geverifieerd met Rockwool en Isover.
Ja, die dingen willen wij ook gaan gebruiken voor de rest van de zolder. Maar zoals Vonk al zei, als je er eenmaal in zit en er staan spullen, is het een stuk lastiger! En wij hebben dat deel van de zolder als opbergruimte gebruikt. Dus alles zal er eerst uit moeten voordat we er aan de slag kunnen...quote:Op woensdag 4 september 2013 07:30 schreef denman1710 het volgende:
Daarom heb ik die isover isobel 331 gekocht. Direct afgewerkt, dus geen gezeur met gipsplaten en stucen en schilderen. Daarnaast had ik het echt spotgoedkoop. ¤ 3,75 p.m. Intresse? Pm me maar even
http://www.isover.nl/producten/producten-alfabet/sonebel-331_283/
Dank. Dat scheelt weer... Back to Vonk!quote:Op donderdag 5 september 2013 07:52 schreef denman1710 het volgende:
@sweetpea8472,
Volgens Isover niet.
Op de isobel331 plaat zit al een dampdichte laag aangebracht.
Gewoon koud tegen het dakbeschot plaatsen.
Hehe, ik kreeg al van meerdere mensen verontrustende berichten, wanneer ik mijn topic eindelijk zal gaan updaten en hoe ver we nu op dit moment zijn. Momenteel zijn we gewoon heel erg druk met bestellen en uitzoeken van materialen en spullen.quote:Op zondag 8 september 2013 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja! Het is zondag dus ik zat er al helemaal klaar voor
En of we er dan ook echt aan toe zijnquote:
We zijn nu op dat punt in de verbouwing wat iedereen denk ik wel herkent, je bent in avonduren en mijn vader vaak overdag druk met werkzaamheden die in het totaalplaatje compleet niet opvallen.quote:Op zondag 15 september 2013 12:28 schreef junkiexp het volgende:
Vonk wat blijft je toch hard gaan, goed bezig!
Er is inderdaad wel een stromingsbuis gemonteerd bij de radiator; en ik weet dat de thermostaatknop in de meest optimale situatie niet zo gemonteerd moet worden, maar als we hem een kwart slag naar voren draaien dan loopt de badkamerdeur er tegen aan.quote:Ik neem aan dat er wel een stromingsbuis is gebruikt bij de handdoekradiator?
En die thermostaatknop zit eigenlijk niet helemaal goed, nu heb je kans dat hij dichtloopt door de warmte van de radiator....
Eigenlijk is dit een mooie manier van een huis verbouwen/inrichten. Je doet erg veel zelf, al dan niet met behulp van anderen, het huis blijft zijn originele uiterlijk houden. En wat mij nog wel het meeste aanspreekt is een gebrek aan luxueuze overdaad, alles is gewoon, netjes met hier en daar een stukje moderne stijl/techniek. Ik kom soms wel eens in huizen waar alles 'duur' uitstraalt, ik heb daar niks mee, net zoals hippe kleurtjes zoals mintgroen, paars en allerlei behangetjes met patroontjes waar je psychedelisch van wordt.quote:Op zondag 1 september 2013 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
En voordat ik het vergeet!
Gisteren hebben we eigenlijk ook een mijlpaal bereikt, we hebben namelijk vloerbedekking uitgezocht voor alle drie de slaapkamers boven en vinyl uitgezocht voor op zolder !![]()
[ afbeelding ]
Op de grootte slaapkamer komt dit grijzige tapijt te liggen, dit combineerd denk ik wel heel goed met de muurkleuren
[ afbeelding ]
En op de andere twee slaapkamers komt een wat meer zandkleurig tapijt te liggen.
[ afbeelding ]
En op zolder hebben we vinyl gelegd,
[ afbeelding ]
Puur omdat het dan wat mooier oogt, en je veel makkelijker met spullen en dozen over de vloer kunt schuiven. Het blijft uiteindelijk gewoon een bergzolder.
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Het ander groot voordeel ook van 'doe-maar-normaal' is dat je waarschijnlijk ook over tien jaar nog helemaal tevreden bent met het resultaat, dit in tegenstelling als je je huis helemaal hebt volgegooid met 'trendy' spullen en kleurtjes, waarvan je over tien jaar denkt, "oh... helemaal geen-gezicht-2013..." toch maar weer aan de klus.quote:Op zondag 15 september 2013 13:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit een mooie manier van een huis verbouwen/inrichten. Je doet erg veel zelf, al dan niet met behulp van anderen, het huis blijft zijn originele uiterlijk houden. En wat mij nog wel het meeste aanspreekt is een gebrek aan luxueuze overdaad, alles is gewoon, netjes met hier en daar een stukje moderne stijl/techniek. Ik kom soms wel eens in huizen waar alles 'duur' uitstraalt, ik heb daar niks mee, net zoals hippe kleurtjes zoals mintgroen, paars en allerlei behangetjes met patroontjes waar je psychedelisch van wordt.
Doe mij maar gewoon normaal, is goed genoeg.
Even beetje offtopic, ben dan wel benieuwd hoe jij je huis hebt ingerichtquote:Op zondag 15 september 2013 14:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het ander groot voordeel ook van 'doe-maar-normaal' is dat je waarschijnlijk ook over tien jaar nog helemaal tevreden bent met het resultaat, dit in tegenstelling als je je huis helemaal hebt volgegooid met 'trendy' spullen en kleurtjes, waarvan je over tien jaar denkt, "oh... helemaal geen-gezicht-2013..." toch maar weer aan de klus.
't Wordt prachtig Vonkenboer, nu nog eventjes de laatste loodjes!
Nou, ik ben door schade-en-schande in mijn vorige woning (lees: Villa Kakelbontquote:Op zondag 15 september 2013 14:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
Even beetje offtopic, ben dan wel benieuwd hoe jij je huis hebt ingericht
We zijn tegelijk begonnen en tegelijk in de klus dip. Erg jammer dus!!quote:Op zondag 15 september 2013 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Daarmee kan ik concluderen dat ik in een beetje in een klus dip zit
Het bedrag wat ik uiteindelijk nu betaal valt dan in verhouding nog heel erg mee.quote:Op zondag 15 september 2013 19:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Slim aangepakt, Vonk!
Ja, een trap (laten) renoveren betekent doorgaans òf pijn in je knieën, of pijn in je portemonee...
Mwah, het is ook gewoon dat je minder vooruitgang ziet dan voor een half jaar terug.quote:Op zondag 15 september 2013 18:56 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
We zijn tegelijk begonnen en tegelijk in de klus dip. Erg jammer dus!!
Ik heb ook echt nu zoiets van fuck it dan maar niet zo mooi en goed.
Ondertussen moet het klaar want been het zat. Toch volhouden!!!
Ik kan me nog best wel voorstellen dat er nog mensen zijn die dat er voor over hebben ook...quote:Op zondag 15 september 2013 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het bedrag wat ik uiteindelijk nu betaal valt dan in verhouding nog heel erg mee.
Het kan veel gekker, geloof mij maar !
We hebben ook bedrijven afgebeld nadat ze telefonisch al aangaven dat we bij hun toch wel meer kwijt zouden zijn dan ¤ 5000,- voor deze trap met 15 treden en een 1/4 draai![]()
De wet van de remmende voorsprong! De laatste loodjes!quote:Mwah, het is ook gewoon dat je minder vooruitgang ziet dan voor een half jaar terug.
En dat merk je gewoon heel erg in je motivatie e.d.
Ik ken het... En ik denk dat iedereen die zijn huis stript en opnieuw opbouwt hetzelfde mee heeft gemaakt. Wij hadden zo'n klus dip toen we met de huiskamer bezig waren. Er leek gewoon niets te gebeuren (terwijl er wel veel werk werd verzet). Tot het moment dat de stucloper uit de woonkamer weg ging. Ineens zag je dat die woonkamer prachtig was geworden. En toen de gordijnen opgehangen werden was hij echt ineens af.quote:Op zondag 15 september 2013 13:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
We zijn nu op dat punt in de verbouwing wat iedereen denk ik wel herkent, je bent in avonduren en mijn vader vaak overdag druk met werkzaamheden die in het totaalplaatje compleet niet opvallen.
Zaken die moeten gebeuren, maar dat je niet direct ziet wat er nu gebeurd is.
De radiator is dus eigenlijk alleen maar een handdoek verwarmerquote:Er is inderdaad wel een stromingsbuis gemonteerd bij de radiator; en ik weet dat de thermostaatknop in de meest optimale situatie niet zo gemonteerd moet worden, maar als we hem een kwart slag naar voren draaien dan loopt de badkamerdeur er tegen aan.
Draaien we hem helemaal om dan zit hij vast tussen de douchewand en de radiator zelf; dus dan moesten we kiezen voor een tussenoplossing, de radiator dient toch hoofdzakelijk als "bij verwarming"
de vloerverwarming hebben we als hoofdverwarming in de badkamer aangelegd.
Wij (nou ja, ik) kleuren uitkiezen voor de woonkamer. Donkerbruine balken (chocolade bruin) en deurkozijn, de raamkozijnen en deur zou ik niet kunnen benoemen (soms ivoor, soms biggetjes roze, afhankelijk van het licht...) en witte muren met een drupje rood erin. Kleuren die niemand heeft, maar wel neutraal (huis uit 1900 dus die donkerbruine balken passen bij het huis). Komen we een paar maanden later erachter dat donkerbruin weer helemaal in is/was...quote:Op zondag 15 september 2013 15:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou, ik ben door schade-en-schande in mijn vorige woning (lees: Villa Kakelbont) 'wijs' geworden: de basis (wanden, plafonds en vloer) is nu helemaal neutraal, RAL9010 en een grijze laminaatvloer met houtnerf. De meubels hebben - op de boekenkasten na, ook RAL9010 - wel veel kleur (knalrood... komen nog uit 't vorige huis en vind ik ook nog prima
), voor de rest probeer ik de kleuren nu te beperken tot accessoires, die zijn eenvoudiger te vervangen als ik ze zat ben.
Heb momenteel een groen-tik ontwikkeld.
Mijn vorige huis: blauw plafond, oranje muur, en als klap op de vuurpijl: overal gele deuren, gele trap, gele kozijnen... haha. Was 'mode' in 1995, of zo.
Nooit meer.
Oef... Ik zou niet eens willen weten wat ze van onze trap dan zouden maken... Er zit dan wel geen knik in, maar het is ook een handgemaakte trap (van de jaren 60, toen is er een gat gemaakt naar de zolder) en er is geen traptrede gelijk... En hij loopt aan de onderkant schuin weg omdat er anders geen ruimte meer is om richting de wc en badkamer te gaan... (maar geen knik!)quote:Op zondag 15 september 2013 18:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Heel lang geleden hebben al eens gekeken naar de mogelijkheden die we hadden om de trap die in het huis zit weer op te knappen, dit is een op maat gemaakte ouderwetse getimmerde trap; geen enkele trede is even die, of even hoog. Maar niettemin loopt de trap op zich prima.
Toen hebben we maar besloten om eens een adviseur van Upstairs traprenovatie langs te laten komen, om eens te vragen wat bij hun de mogelijkheden waren.
Telefonisch even een afspraak gemaakt, en de beste man maar eens laten komen.
Heel verhaal aangehoord, over het materiaal, de werkwijze e.d., mooie grijs eiken-achtige trapoverzettrede uitgezocht en maar eens een offerte laten maken, om een trap te laten renoveren met 15 treden en een 1/4 draai erin. Ook de stootborden zouden dan uitgevoerd worden in dezelfde kleur als de treden.
Zou toch niet heel erg duur moeten zijn, dachten wij.
![]()
Nou, wat zaten wij er toen behoorlijk naast !![]()
![]()
Hij kwam op een bedrag uit van ruim ¤ 4800,- euro![]()
Ik zag laatst foto`s van een trap bij mijn collega thuis die het ook zelf met laminaat had gedaan, dit was een wenteltrap, dat zag er geslaagd uit.quote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef blomke het volgende:
Een trap is ook prima zelf te bekeden met laminaat. En afwerken met RVS strippen.
joh, de boog hoeft niet altijd gespannen te staan. Kijk maar naar cijber of sq en ik. Klusdips heeft iedereen. Er is niemand die dat jaren vol houdt. En dan ben jij er nog aardig bij in de buurt gekomenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is meer een combinatie van factoren waardoor ik even dit topic niet helemaal up to date is.
De bouwvak is hier in het wilde oosten (![]()
) weer voorbij, dus ik ben dagelijks gewoon weer volop aan het werk.
Dagelijks wordt er in de avonduren nog steeds volop geklust, maar er moeten ook een hele hoop zaken uitgezocht en besteld worden en dat vreet in combinatie met het klussen en werken gewoon veel tijd.
En dan komen er nog een heleboel sociale activiteiten als verjaardagen en feestjes e.d. bij waar ook aandacht aan besteed moet worden... Jawel, ook ik heb iets wat ze een gewoon leven noemen
Helaas is dit topic daar momenteel even de dupe van, maar ik beloof beterschap !
waarom heb je de opbergplanken links onderin niet laten doorlopen tot aan de muur???quote:Op zondag 1 september 2013 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:
En de kelder hebben we even onder handen genomen, dat wil zeggen we hebben alle wanden geschilder met witte latex, en we hebben alvast enkele houten schappen aangebracht die we straks mooi kunnen gebruiken als opbergruimte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben in totaal 7 schappen aangebracht, de hele bovenste is 40 cm diep, die daaronder is iets kleiner, ik geloof 37 cm
Dan komt er nog één van 25 cm diep, en dan volgen er nog twee van 20 en de onderste zijn twee keer 15 cm diep.
Lijkt mij voorlopig voldoende opbergruimte, we kunnen er achteraf natuurlijk altijd nog wat bij maken![]()
Daar komt uiteindelijk nog een koelkast of kleine diepvries te staan, dus de ruimte die we nu over hebben gehouden vullen we daarmee wel op.quote:Op maandag 16 september 2013 23:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
waarom heb je de opbergplanken links onderin niet laten doorlopen tot aan de muur???
Dat is een goed idee!quote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef blomke het volgende:
Een trap is ook prima zelf te bekeden met laminaat. En afwerken met RVS strippen.
Tnx voor je tegel inspiratie, inmiddels zit hier ook alles er opquote:
was de bedoeling een wildverband of diagonaal lijnen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:33 schreef Woep het volgende:
[..]
Tnx voor je tegel inspiratie, inmiddels zit hier ook alles er op
[ afbeelding ]
hoe gaat het met je tuinproject eigenlijk?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is een goed idee!
Ik heb nog allemaal oud laminaat in de kelder staan en heb voldoende planken voor een trap
ja, dat ene stelt een enkel stopcontact voor (rechts) en links is het symbooltje voor en schakelaar (in dit geval een geschakeld stopcontact)quote:Op zondag 22 september 2013 20:50 schreef Troel het volgende:
Die tekentjes bij die snoeren, dat is zeker vakmantaal?
De linker is een schakelbaar stopcontact, de rechter is een normaal stopcontect.quote:Op zondag 22 september 2013 20:50 schreef Troel het volgende:
Die tekentjes bij die snoeren, dat is zeker vakmantaal?
Nou, op de bovenverdieping gaat het momenteel erg hard.quote:Op zondag 22 september 2013 20:25 schreef Gieliovd het volgende:
Heel gaaf allemaal Vonk! Super fijn dat het zo goed vlot, jullie kunnen er bijna in!!
Die trap wordt ook een hele metamorfose. Geweldig.
Bijna klaar, en dan verkassen
Ik noem geen datums of maanden meer; laten we het gewoon houden op dit jaar !quote:Op zondag 22 september 2013 20:30 schreef maart78 het volgende:
Heel mooi hoor. Wanneer gaan julie er wonen en waarom zit dat stopcontakt zo hoog in die slaapkamer is dat voor een buroblad?
En verf je de koperen verwarmingsbuizen nog?
Dank je ! We zijn goed op dreef in ieder geval !quote:Op zondag 22 september 2013 20:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Gaaf hoor, ziet er allemaal goed uit!
Dank je ! De grootte kamer waar dat grijze tapijt ligt wordt in ieder geval onze slaapkamer.quote:Op zondag 22 september 2013 21:05 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooie kleuren ook in de gang en de (slaapkamer/logeerkamer denk ik?) ! Ben eigelijk wel benieuwd naar die traprenovatie.
Mede mogelijk gemaakt door de kleur keuzes van mijn vriendinquote:
idd. zo kan ik straks als de kast ervoor geplaatst is nog precies zien wat precies wat is.quote:Op maandag 23 september 2013 19:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
De linker is een schakelbaar stopcontact, de rechter is een normaal stopcontect.
Maar stiekem nog wel een hoop werk !quote:Op maandag 23 september 2013 22:09 schreef Gieliovd het volgende:
Wat jij beschrijft is een beetje hobbyen Vonk. Kastje bouwen, beetje behangen. Likje verf..
Vanuit mijn perspectief is dat walhalla.
Wat zijn dat nou voor tekentjes op die stekkersquote:En er is in de grootte slaapkamer even wat elektra voorbereid; hier komt namelijk straks de kledingkast tegenaan te staan, en wellicht dat we boven op de kast nog iets gaan doen met een ledstripje o.i.d. of kastlampen. Achteraf had ik de wandcontactdozen wellicht beter strak onder het plafond kunnen maken, maar dat was toen nog echt koffiedik kijken.
Deze oplossing werkt ook prima !![]()
quote:Op maandag 23 september 2013 10:29 schreef gateway het volgende:
[..]
ja, dat ene stelt een enkel stopcontact voor (rechts) en links is het symbooltje voor en schakelaar (in dit geval een geschakeld stopcontact)
Vaktermen: links is een enkelpolige schakelaar en rechts is een enkelvoudige geaarde contactdoos.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat zijn dat nou voor tekentjes op die stekkers
Ja iets voor geschakeld en altijd stroomMaar ik ken die tekens niet
Lijkt wel japans
Mooi gewordenquote:Op zondag 29 september 2013 11:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Onze trap lag er een week geleden nog zo bij.
Sowieso wilden we geen tapijt op de trap, dat stofzuigen en het vaak bijbehorend gekloot en geklungel op zo'n trap zagen we niet zo zitten.
Dan kom je al snel in de wereld van de traprenovatie specialisten terecht; een wereld die ongeveer net zo verkloot is als de hele keukenbranche.
Ieder bedrijf heeft zijn uiteraard eigen "unieke" systeem en een eigen "gepatenteerde" montagekit.
En komen ze allemaal ter plekke zonder stof in huis binnen een dag een trap renoveren.
Terwijl achteraf blijkt, dat veel van die laminaat overzet treden uit dezelfde fabriek komen in Oost Duitsland, alleen de kleurkeuzes zijn bij iedere leverancier anders en niet iedereen heeft natuurlijk alle kleuren![]()
Maar ook dat iedereen een heel hoog prijskaartje aan een traprenovatie hangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben dus i.i.g. gekozen om de trap te laten renoveren met trap overzet treden.
Afgelopen maandag is hij begonnen, en woendagavond was ie dan klaar.
[ afbeelding ]
De eerst treden zijn natuurlijk het moeilijkst, want daar zit gewoon het meeste meet en zaagwerk in.
En het viel de beste man niet echt mee, onze trap bleek achteraf namelijk nogal krom, scheef en ongelijk te zijn !![]()
[ afbeelding ]
Maar het resultaat mag er dan ook na zijn !![]()
Helemaal bovenaan moet nog een strip gemonteerd worden met een aluminium geprofileerde rand, waar we de vloer die op de overloop komt te liggen weer onder kunnen schuiven.
Dat was veel handiger dat wij dat deden bij het leggen van de vloer, dan dat hij nu al dat profiel moest monteren en wij maar weer moeten zien hoe we vloer er onder konden schuiven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een hele verbetering dacht ik zo !![]()
En voor iets minder dan de helft van de prijs van de hoogst gemaakte offerte.quote:Op zondag 29 september 2013 11:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooi gewordenWelke branche is tegenwoordig niet verneukt? Het betreft niet alleen de traprenovatie en de keukenhandel, maar ook de autohandel en installatiebranche is hier aan onderhevig. Mede door de verkoop via internet, aanbestedingstrajecten en allerhande prijsvechters is de detailhandel knap verziekt.
quote:De man hebben we vriendelijk bedankt voor zijn tijd, en aangegeven dat als we 1 oktober de staatsloterij zouden winnen we wellicht ooit weer zouden komen![]()
![]()
Een interessante postquote:Op zondag 29 september 2013 11:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooi gewordenWelke branche is tegenwoordig niet verneukt? Het betreft niet alleen de traprenovatie en de keukenhandel, maar ook de autohandel en installatiebranche is hier aan onderhevig. Mede door de verkoop via internet, aanbestedingstrajecten en allerhande prijsvechters is de detailhandel knap verziekt.
Vond het het zelf ook wel een gewaagde stellingquote:Op zondag 29 september 2013 20:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een interessante post.
Is de handel verziekt of wordt nu eindelijk duidelijk hoe de (ver)bouwmarkt de boel bedonderd heeft?. Had hier voor de tuinmuur ook een aannemer die 6500 vroeg en diegene die het gedaan heeft (via werkspot) voor een (in mijn ogen) nette prijs van iets meer dan de helft van die andere offerte.
Maareh, ontopic, mooie trap zo vonk! Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar is het nu laminaat of massief eiken?
Enne, fiets, de houtbewerking heren @ fok zijn ook allerminst goedkoop. Dikke kans dat je dan ook op minimaal 2K zit bij een beetje ingewikkelde deur.
mja, dan betaal ik liever 2k aan een FOK!er met dergelijke skillz dan aan een willekeurig 'onbekende'quote:Op zondag 29 september 2013 20:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Enne, fiets, de houtbewerking heren @ fok zijn ook allerminst goedkoop. Dikke kans dat je dan ook op minimaal 2K zit bij een beetje ingewikkelde deur.
Oei... ik ga jouw zoektocht naar een deur eens een beetje in de gaten houden, hier ook allemaal buitendeuren met van die rare afwijkende maten als 1.11 breed en zo en 2.13 hoog.quote:Op zondag 29 september 2013 13:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisteren aan het zoeken geweest naar mooie voordeuren; daar is dat drama nog groter !
Dat blijkt onmogelijk te zijn voor een redelijke prijs.. ! We moeten helaas doordat we een wat oudere woning hebben een deur hebben op maatwerk, de deur moet iets van 2,03 bij 92 worden.
Die tarieven voor maatwerk vallen dan opzich nog wel weer mee.
Gisteren dus weer eens een prijs laten maken ergens voor een redelijk landelijke vooral niet te strak vormgegeven voordeur, excl. driepuntsluiting, weldorpel en brievenbus sleuf kon die man mij met droge ogen vertellen dat die deur .. "maar"
¤ 2500,- incl. btw kost
Maar daar kwam dan de uitgekozen set glas dan nog weer bij á ¤ 650,-![]()
De man hebben we vriendelijk bedankt voor zijn tijd, en aangegeven dat als we 1 oktober de staatsloterij zouden winnen we wellicht ooit weer zouden komen![]()
![]()
En dit was dan nog een vrij normale prijs voor een voordeur![]()
Die mag ook wel langskomen hoor, dat is ook geen probleemquote:Op zondag 29 september 2013 14:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Wat is er mis met die kale van de postcodeloterij
![]()
![]()
GOEEEEEDEMORGEN VONKENBOER
quote:
Dank je !quote:
Het zijn laminaat overzet treden; ze zijn vanzelfsprekend wel voorzien van een anti-slip laag !quote:Op zondag 29 september 2013 20:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maareh, ontopic, mooie trap zo vonk! Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar is het nu laminaat of massief eiken?
Onze trap is gerenoveerd voor ¤ 1900,- incl. materiaal, arbeid en btw.quote:Op zondag 29 september 2013 22:10 schreef Gieliovd het volgende:
Pure porno Vonk! Wat een mooie trap! Staat ook uitstekend met de crème lek ernaast.
Wat heeft het nou gekost? Ik zou het ook overwegen...
Dank je !; dat wordt dan ook zoeken naar een dure maatwerk deur.quote:Op zondag 29 september 2013 22:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Oei... ik ga jouw zoektocht naar een deur eens een beetje in de gaten houden, hier ook allemaal buitendeuren met van die rare afwijkende maten als 1.11 breed en zo en 2.13 hoog.
Je trap is wel heel netjes geworden.![]()
Onze trap hangt idd. ook boven de kelderquote:Vraagje meteen, jouw houten trap hangt ook boven de ingang naar de kelder neem ik aan? Moet je dan de trap niet isoleren? Bij ons komt er een pak kou uit de kelder naar boven via de trap. Altijd kil in de hal.
Isoleren loont zich hè. Wij merken zo'n verschil vergeleken bij een jaar terug. Toen was het niet warm te krijgen, nu is (en blijft!) het aangenaam in huis. Kachel uit of kachel aan, maakt eigenlijk bijna geen verschil, de warmte blijft in huis hangen.quote:Op maandag 30 september 2013 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Nu het wat kouder wordt buiten ervaren we het nu al als een heel warm huis, en we wonen er dan nog niet eens
Boven hoeft er op zich niet heel veel meer te gebeuren (al zeg ik het zelf)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:23 schreef Eelcotje84 het volgende:
Mooie afgewerkte trap. Maakt gelijk een groot verschil. Meestal ben ik niet zo'n fan van een dergelijke afwerking van trappen, maar het staat mooi. De kleuren zijn ook goed gekozen wat ik tot nu toe zie op de bovenverdieping. Zet em op verder!
Bedankt !quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:23 schreef Eelcotje84 het volgende:
Mooie afgewerkte trap. Maakt gelijk een groot verschil. Meestal ben ik niet zo'n fan van een dergelijke afwerking van trappen, maar het staat mooi. De kleuren zijn ook goed gekozen wat ik tot nu toe zie op de bovenverdieping. Zet em op verder!
De trap zit tegen het huis van mijn ouders aan, maar doordat de overzet treden of de kit waarmee het gemonteerd is een geluiddempend effect hebben hoor je het aan de kant van mijn ouders niet of eigenlijk nauwelijks wanneer we de trap op of af gaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:28 schreef Troel het volgende:
Wauw, die trap ziet er akelig mooi uit! Het grote voordeel van zo'n trap is dat als je er een pakje knijpfruit zonder dop ofzo op laat vallen, dat je het gewoon weer schoon krijgt, wat bij tapijt niet het geval is
Maar hoe gehorig is het? Of zit de trap niet tegen het huis van je ouders aan? (Ik hoor mijn buren dus op de trap lopen omdat ze een "harde" trap hebben.
idd. kleine maatregelen, doen soms een hoop !quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Isoleren loont zich hè. Wij merken zo'n verschil vergeleken bij een jaar terug. Toen was het niet warm te krijgen, nu is (en blijft!) het aangenaam in huis. Kachel uit of kachel aan, maakt eigenlijk bijna geen verschil, de warmte blijft in huis hangen.
Alleen de hal dan, maar daar moet dus nog het e.e.a. gebeuren![]()
De harige borstel (of hoe heet zo'n ding) onder de kelderdeur maakte al een heel verschil.
Als je geen tapijt of halve maantjes o.i.d. op de trap wilt, dan is dit een heel goede oplossingquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Die trap ziet er fantastisch uit! Misschien is er nog hoop voor onze trap...
Jup, een redelijke deur kost ¤ 2500,- bij de bouwgroothandel in een dorp hier verderop.quote:En voordeuren... Die zijn duur ja. Maar 2500 euro???? Wij waren ongeveer 1500 euro kwijt, op maat gemaakt, volgens ons eigen patroon (we wilden een deur die zo veel mogelijk leek op onze originele deur).
Wij zitten aan kurk te denken. Die halve maantjes vind ik vreselijk en met katten is een tapijt ook niet handig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je geen tapijt of halve maantjes o.i.d. op de trap wilt, dan is dit een heel goede oplossing
Even het mailtje opgezocht.quote:Jup, een redelijke deur kost ¤ 2500,- bij de bouwgroothandel in een dorp hier verderop.
En dan nog zonder driepuntsluiting, weldorpel, tochtdorpel of deurbeslag.
Ik vind het best als er ergens wat verdiend moet worden; maar een product hoeft geen twee of drie keer qua prijs over de kop te gaan. Er zijn eigenlijk ook maar twee leveranciers die uberhaupt maatwerk deuren willen maken
Klink (handgreep, veiligheidsbeslag), Cilinder, Brievenbus, Scharnieren, Deurspion, Smeedijzer voor raam, Deurkloper, Deurbelquote:
Mogen wij dan ook een foto zien van de nieuwe deur?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wij zitten aan kurk te denken. Die halve maantjes vind ik vreselijk en met katten is een tapijt ook niet handig.
[..]
Even het mailtje opgezocht.
Ongeveer 1500 ex btw, zonder glas en deurbeslag. Maar met afgemonteerde driepuntssluiting en brievensleuf.
Dit was wel al in 2008.... (god, zijn we al zo lang bezig!?!?!?!)
En dit was de foto die ik meegestuurd had:
[ afbeelding ]
Het was gisteren laat en kon er niet zo snel een vindenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Mogen wij dan ook een foto zien van de nieuwe deur?
Hij heeft zelfs niet genoeg details op het oppervlak... De oorspronkelijke deur had er meer... En het is de voorkant van het huis. Twee grote rechthoekige ramen, met het schuine dak er boven. (de deur zit aan de zijkant)quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Eh, vanwaar het driehoekje?
Komt dat verder terug in de woning?
Te veel details op een te klein oppervlak.
Hij past denk ik straks als hij eenmaal af is wel heel mooi bij het totaalplaatje van de gevelquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Wat leuk die klassieke buitendeur, veel werk, maar dat gaat vast weer héél mooi worden.
En ja handig die werkplaats... bij mij moest het vroegah op de stoep gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |