SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrailersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vergelijking van het formaat van verschillende consoles.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
http://www.eurogamer.net/(...)stem-software-memoryquote:Sony has issued a statement:
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.
The actual true distinction is that:
"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.
Based on this information, plus the new source coming forward to explain the properties of flexible memory, our take on this right now is that there is 4.5GB of conventional RAM available to developers, along with the OS-controlled flexible memory Sony describes, in addition to that.
We understand that this is a 1GB virtual address space, split into two areas - 512MB of on-chip RAM is used (the physical area) and another 512MB is "paged", perhaps like a Windows swap file. But to be clear, of the 8GB of GDDR5 on PS4, our contention is that 5GB of it is available to developers.
The good news is that the amount is static and not dictated by OS functions as we stated in our original post, making it a lot easier for developers to work with.
Op een pc heft een grasfichekaart genoeg aan 1 GB aan ram als je 1 scherm gebruikt en de resolutie niet hoger is dan 1080p, blijft er nog 3,5 GB (of 4,5 met de optionele 2*512 MB erbij) aan ram over en dat is genoeg voor bijna ieder spel wat nu uit is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:22 schreef xminator het volgende:
Hmmm het zou toch 7/1 zijn, wel jammer dan dit.
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:55 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Op een pc heft een grasfichekaart genoeg aan 1 GB aan ram als je 1 scherm gebruikt en de resolutie niet hoger is dan 1080p, blijft er nog 3,5 GB (of 4,5 met de optionele 2*512 MB erbij) aan ram over en dat is genoeg voor bijna ieder spel wat nu uit is.
16GB is onnodig. Heel weinig spellen maken nu gebruik van 8GB, 4 is genoeg als je een klein budget hebt.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.
Het is natuurlijk compleet belachelijk dat een OS voor een console 3,5GB opslurpt.
16GB?quote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.
Het is natuurlijk compleet belachelijk dat een OS voor een console 3,5GB opslurpt.
2 tot 3GB, max 4GB. Zeker geen 8quote:Op zondag 28 juli 2013 20:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
16GB is onnodig. Heel weinig spellen maken nu gebruik van 8GB, 4 is genoeg als je een klein budget hebt.
16 GBquote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uhuh, en jij weet dat uiteraard veel beter dan Sony, want jij bent dik betaald software-engineer, jaren betrokken bij het ontwikkelen van consoles.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
quote:De vriendenlimiet van PlayStation Network-accounts wordt voor de PS4 verhoogd naar 2000. Dat meldt Sony via een PlayStation Access-video.
De huidige limiet ligt op 100 vrienden. PlayStation 3- en/of Vita-gebruikers kunnen hun huidige PSN-account naar de PS4 meenemen. Of de limiet vervolgens ook op PS3 en Vita opgeheven wordt, wordt niet expliciet vermeld. Het lijkt wel aannemelijk gezien het feit dat het om dezelfde PSN-account gaat.
Cross-game chat
Verder wordt nogmaals bevestigd dat het op Sony's nieuwe console mogelijk is om met elkaar te (voice)chatten zonder dat hiervoor een speciaal systeem ingebouwd moet worden per spel. Zo kunnen spelers dus met elkaar blijven communiceren ook al spelen ze niet dezelfde game. Deze feature is gratis voor iedere gebruiker en dus niet gekoppeld aan een PlayStation Plus-abonnement.
Yep, apps en shit gewoon te gebruiken. Het grootste voordeel van PS Plus zijn toch wel de gratis games. Toegegeven, het zijn iets oudere games, maar het zijn wel goede titels zoals bijvoorbeeld Battlefield 3 en Uncharted 3 en vanaf 31 juli Need for Speed: Most Wanted en Mafia 2.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:00 schreef emokid het volgende:
Gratis gebruik maken van streaming apps. Gratis party chat. Godsammeik betaal hier gewoon verdomme voor op de 360.
Ben wel echt benieuwd wat ze met de gratis games op de PS4 gaan doen. De lijst op de PS3 is gewoon erg goed als je lange tijd plus hebt gehad.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:05 schreef WSquater het volgende:
[..]
Yep, apps en shit gewoon te gebruiken. Het grootste voordeel van PS Plus zijn toch wel de gratis games. Toegegeven, het zijn iets oudere games, maar het zijn wel goede titels zoals bijvoorbeeld Battlefield 3 en Uncharted 3 en vanaf 31 juli Need for Speed: Most Wanted en Mafia 2.
En dan heb je ook nog kleinere (indie) games die soms verrassend leuk kunnen zijn!
Dat zal het eerste jaar wel niet veel bijzonders zijn, denk ik eerlijk gezegd. Het zullen, zeker in het eerste jaar, wel veel indie titels worden of 'halve' games (bijv. alleen online gedeelte, of alleen offline gedeelte).quote:Op maandag 29 juli 2013 16:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Ben wel echt benieuwd wat ze met de gratis games op de PS4 gaan doen. De lijst op de PS3 is gewoon erg goed als je lange tijd plus hebt gehad.
Nou.. Wel gewoon Planetside 2, en dat is een geweldige game. Het is dat mijn pc er net niet sterk genoeg voor is, anders zat ik dat nu te spelen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:14 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat zal het eerste jaar wel niet veel bijzonders zijn, denk ik eerlijk gezegd. Het zullen, zeker in het eerste jaar, wel veel indie titels worden of 'halve' games (bijv. alleen online gedeelte, of alleen offline gedeelte).
Maar goed, in het tweede jaar zullen er vast al een hoop (goede) titels uit het eerste jaar zijn die niet meer verkopen, dus ik denk dat we dan pas echt grote titels krijgen (zoals BF3, Uncharted 3, nu etc.).
PlanetSide 2 is speelbaar zonder plus dacht ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:06 schreef emokid het volgende:
[..]
Nou.. Wel gewoon Planetside 2, en dat is een geweldige game. Het is dat mijn pc er net niet sterk genoeg voor is, anders zat ik dat nu te spelen.
Oh ja, helemaal overheen gelezen. Dacht dat hij het eerste jaar in free to play titels bedoelde, en niet Plus.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:17 schreef Tain het volgende:
[..]
PlanetSide 2 is speelbaar zonder plus dacht ik.
16 Gb is niet zoveel hoor, ik kan niet eens meer normaal werken op 8Gb want dan hapert alles omdat het systeem vol zit. ( video animatie )quote:Op maandag 29 juli 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
16 GB
En of jij überhaupt meer geld uit zou geven dan strikt noodzakelijk
Als jij een beetje vloeiend wilt photoshoppen of 3D shit doen, in een normaal tempo, dan is 8GB toch wel een beetje het minimum, als je in (minstens) 1920x1200px werkt.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
16 GB
En of jij überhaupt meer geld uit zou geven dan strikt noodzakelijk
Dit gaat over de PS4, en dus games en niet over video animatie. Voor games is 16GB erg overkillquote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef videonatic het volgende:
[..]
16 Gb is niet zoveel hoor, ik kan niet eens meer normaal werken op 8Gb want dan hapert alles omdat het systeem vol zit. ( video animatie )
maar je gebruikt een ps4 niet voor photoshop of zware 3d programma'squote:Op maandag 29 juli 2013 18:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij een beetje vloeiend wilt photoshoppen of 3D shit doen, in een normaal tempo, dan is 8GB toch wel een beetje het minimum, als je in (minstens) 1920x1200px werkt.
Daarnaast kost extra geheugen ook niet zo veel meer. Ik weet nog dat ik 360 gulden betaalde voor 4MB extra in mijn 486 vroeger.
Games zijn geen zware 3d programma's?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:09 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar je gebruikt een ps4 niet voor photoshop of zware 3d programma's
Niet als voor zware 3d programma's nvidia's titan het instapmodel videokaart isquote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef videonatic het volgende:
[..]
Games zijn geen zware 3d programma's?
Ja, maar is niet te vergelijken met 3D-programma's die zeer grote datasets verwerken.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef videonatic het volgende:
[..]
Games zijn geen zware 3d programma's?
is aux voorquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:27 schreef Poit het volgende:
Er zit geen USB aan de achterkant?
Da's toch wel jammer als je je PS Eye 'permanent' aan wilt sluiten..
Oh echt? Is geen USB cam zoals de oude ps eye's?quote:
http://us.playstation.com/ps4/features/techspecs/quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:43 schreef Poit het volgende:
[..]
Oh echt? Is geen USB cam zoals de oude ps eye's?
Duidelijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:44 schreef Tain het volgende:
[..]
http://us.playstation.com/ps4/features/techspecs/
En dan camera
nog even over de ttquote:UPDATE #2: Sony has issued a statement:
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.
The actual true distinction is that:
"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.
Based on this information, plus the new source coming forward to explain the properties of flexible memory, our take on this right now is that there is 4.5GB of conventional RAM available to developers, along with the OS-controlled flexible memory Sony describes, in addition to that.
We understand that this is a 1GB virtual address space, split into two areas - 512MB of on-chip RAM is used (the physical area) and another 512MB is "paged", perhaps like a Windows swap file. But to be clear, of the 8GB of GDDR5 on PS4, our contention is that 5GB of it is available to developers.
The good news is that the amount is static and not dictated by OS functions as we stated in our original post, making it a lot easier for developers to work with.
Q4 2014quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef poker4lifee het volgende:
Wanneer zou The Division ongeveer komen? eind 2014?
Dan heb je een ps4, en dan film je zo`n lelijk filmpjequote:
GDDR5quote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef videonatic het volgende:
[..]
16 Gb is niet zoveel hoor, ik kan niet eens meer normaal werken op 8Gb want dan hapert alles omdat het systeem vol zit. ( video animatie )
voor student 'game developer' uiteraardquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:16 schreef Gauner het volgende:
Voor studenten die toegang tot surfspot hebben:
Ga via Surfspot.nl naar de Sony.nl partnersite, dan kost de PS4 je slechts 320 euro.
En voor rechtenstudenten ook blijkbaar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef n8n het volgende:
[..]
voor student 'game developer' uiteraard
Chemie ook. Mooie kortingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:48 schreef Gauner het volgende:
[..]
En voor rechtenstudenten ook blijkbaar.
En hij is al zo goedkoopquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:16 schreef Gauner het volgende:
Ga via Surfspot.nl naar de Sony.nl partnersite, dan kost de PS4 je slechts 320 euro.
Nice!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:16 schreef Gauner het volgende:
Ik heb momenteel ook een PS3 en Xbox waarop ik game, alles is veel makkelijk vooral met de controller. Bij een PC gaat het toch ook allemaal anders wat betreft multiplayer?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:43 schreef xminator het volgende:
Op een console gamen is gewoon chiller vind ik, voornamelijk games zoals nba 2k en fifa. Je kan op de pc ook een controller aansluiten maar online zijn er veel minder mensen bij zulke games.
Ligt er gewoon puur aan wat voor soort games je wil spelen. Voor zulke games is een console beter ja, maar shooters of spellen waar je mods kan installeren. Dan cind ik een pc weer veel beter en handiger.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:43 schreef xminator het volgende:
Op een console gamen is gewoon chiller vind ik, voornamelijk games zoals nba 2k en fifa. Je kan op de pc ook een controller aansluiten maar online zijn er veel minder mensen bij zulke games.
Verschilt van game tot game.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik heb momenteel ook een PS3 en Xbox waarop ik game, alles is veel makkelijk vooral met de controller. Bij een PC gaat het toch ook allemaal anders wat betreft multiplayer?
Wat moet je nou met 2 Xbox consoles...quote:
quote:PS4 uitverkocht bij diverse Nederlandse retailers
De Playstation 4 is bij verschillende retailers, zoals Game Mania en Bol.com uitverkocht. Levering op de lanceerdag kan niet meer gegarandeerd worden aan klanten die het apparaat nu willen voorbestellen.
Dat laten de twee ketens vrijdag weten. Mediamarkt was niet beschikbaar voor commentaar en de PS4 (hands-on) kan daar online nog gewoon worden besteld.
Wie bij Game Mania voor 24 juni een pre-order geplaatst heeft, maakt sowieso aanspraak op de console op dag één. Bij pre-orders tussen 24 juni en 7 augustus kan enkel een levering in 2013 gegarandeerd worden. Game Mania spreekt namelijk over een verwachte tweede levering door Sony eind dit jaar.
Consumenten die na 7 augustus een pre-order geplaatst hebben, krijgen de Playstation 4 mogelijk pas in 2014. Een officiele lanceerdatum is overigens nog niet bekend, hoewel Bol.com en Mediamarkt eerder hintten naar 13 november.
Tom Henderikx van Game Mania laat weten dat de keten pas afgelopen maandag te horen heeft gekregen hoeveel exemplaren van de PS4 het ontvangt. Het bedrijf is toen gaan terugkijken naar eerder geplaatste pre-orders om zo te bepalen welke wel en niet vervuld kunnen worden. Vanwege de late informatie is nu pas bekend dat de bestellingen tot 24 juni gegarandeerd op de lanceringsdag beschikbaar zijn.
Bij online retailer Bol.com valt te lezen dat pre-orders tot en met 31 juli gegarandeerd zijn van een levering op de lanceringsdag. Latere pre-orders zijn hier niet meer zeker van. De webwinkel was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar. Tegenover Gamer.nl laat Nedgame (filiaal Amersfoort) weten dat pre-orders voor de Playstation 4 zo'n anderhalve week geleden zijn gestopt. Iedereen die deze maand zijn aanbetaling doet op een gemaakte pre-order, is verzekerd van een Playstation 4 bij lancering.
Raar dat Microsoft met haar grote Xbox One alweer met zo'n blok komt en de PS4 met dunnere, kleinere behuizing gewoon alles intern heeft zitten.quote:
Microsoft wilt waarschijnlijk zo min mogelijk risico lopen qua warmteontwikkelingquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:15 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Raar dat Microsoft met haar grote Xbox One alweer met zo'n blok komt en de PS4 met dunnere, kleinere behuizing gewoon alles intern heeft zitten.
Dat kan ook door iets goed te ontwerpen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Microsoft wilt waarschijnlijk zo min mogelijk risico lopen qua warmteontwikkeling
Klopt, maar het is volgens mij ook nog niet bekend hoeveel vermogen de 1 en 4 nodig hebben (ik neem aan dat dat bij de XBOX een stuk hoger is).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:34 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Dat kan ook door iets goed te ontwerpen.
kleiner is duurder om te produceren, met name als het koel moet blijven. MS snapt er weer eens niks vanquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:34 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Dat kan ook door iets goed te ontwerpen.
Krijg je die er gratis bij?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb mijn pre-order bij Nedgame gedaan en al 50,- aanbetaald.
Daarmee garandeerden ze een PS4 op launch, met Fifa 14 en BF4.
Misschien omdat Sony ook veel ervaring heeft opgedaan met compact bouwen door bijv. laptops e.d. die ze ook fabriceren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:15 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Raar dat Microsoft met haar grote Xbox One alweer met zo'n blok komt en de PS4 met dunnere, kleinere behuizing gewoon alles intern heeft zitten.
in de ps4 zit ongetwijfeld een dikke heat sink, dat kost wat. Snap aan de andere kant ook wel dat de Xbox tussen de media apparatuur moet passen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien omdat Sony ook veel ervaring heeft opgedaan met compact bouwen door bijv. laptops e.d. die ze ook fabriceren.
Ik heb ook een pre order staan op 11-06quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:53 schreef xminator het volgende:
Gamemania pre-orders zijn uitverkocht:
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=119&iid=675
Gelukkig nog een pre-order van 11-06 staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is gewoon raar :l
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:34 schreef SecretStoryWous het volgende:
Zijn nog genoeg kleinere winkels die wel 'garanderen' dat je PS4 op tijd geleverd wordt.Wanneer is de releasedate?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja iedere winkel/filiaal krijgt een X aantal PS4's beloofd van Sony dus het is logisch dat bij die grote sites ze al bijna allemaal zijn uitverkocht.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:40 schreef Rogan het volgende:
Ik was gister in Media Markt Assen met een vriend die de PS4 ging pre-orderen.
Hij was de 2e..
Hoevaak valt het nou werkelijk uit, en als het al uitvalt dan is het binnen een poep en scheet opgelost. Niet zo zeiken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:29 schreef Dutchguy het volgende:
PSN down bij mij, ook bij meerderen lees ik.
Dat is het enige dat me nog tegenhoudt. Ik vind de games bij Sony beter, maar MS heeft toch een stabieler netwerk. Nu Sony nog wat met Gaikai gaat doen zal de druk op de servers alleen maar toenemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-Sony maar het netwerk lijkt me toch wel een potentiele achilleshiel.
Ik hou het een tijd bij mijn PS3 en kijk liever aan hoe dit zich over de tijd uitkristalliseert.
In de toekomst zal meer en meer online content komen, meer MMO's en als Gaikai van start gaat zal dat ook een druk op het netwerk geven. Ik wil dat wel even aanzien eigenlijk voor ik een definitieve keuze maak.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:39 schreef Woods het volgende:
[..]
Hoevaak valt het nou werkelijk uit, en als het al uitvalt dan is het binnen een poep en scheet opgelost. Niet zo zeiken.
Hij was de 2e die de PS4 daar ging pre-orderen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Ja iedere winkel/filiaal krijgt een X aantal PS4's beloofd van Sony dus het is logisch dat bij die grote sites ze al bijna allemaal zijn uitverkocht.
Assen..lol boerengat mien jungquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:40 schreef Rogan het volgende:
Ik was gister in Media Markt Assen met een vriend die de PS4 ging pre-orderen.
Hij was de 2e..
In een hoax-site trappenquote:
Dan nog zou die licentie toch gewoon moeten kunnen blijven werken? Technisch gezienquote:Op zondag 11 augustus 2013 10:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee. Totaal niet bekend nog. Ik vrees zelf dat je er straks niets meer aan hebt omdat alles via Gaikai gestreamed gaat worden.
Dat is nooit verkeerd. Bij consoles kun je altijd beter even rustig wachten. Goed de voor- en nadelen afwegen etc.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:29 schreef Dutchguy het volgende:
PSN down bij mij, ook bij meerderen lees ik.
Dat is het enige dat me nog tegenhoudt. Ik vind de games bij Sony beter, maar MS heeft toch een stabieler netwerk. Nu Sony nog wat met Gaikai gaat doen zal de druk op de servers alleen maar toenemen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-Sony maar het netwerk lijkt me toch wel een potentiele achilleshiel.
Ik hou het een tijd bij mijn PS3 en kijk liever aan hoe dit zich over de tijd uitkristalliseert.
quote:In just a few short days we’ll be packing our bags and heading over to Cologne, Germany for the annual Gamescom extravaganza. PlayStation will of course have a major presence on the Koelnmesse show floor, with attendees able to get their hands on many of the biggest titles heading to PS3, PS Vita and PS4.
On Tuesday 20th August – the evening before the doors open – we’ll be holding our regular Gamescom press conference, where we’ll be showcasing the future of all things PlayStation. The show will be packed with news on both announced and unannounced titles – suffice to say, you won’t want to miss it.
You’ll be able to watch the conference in full right here on PlayStation Blog, on our dedicated Gamescom page, or in PlayStation Home from 6.00pm BST/7.00pm CET/3.00am (Wednesday) Sydney.
Tomb Raider al uit?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:13 schreef Godtje het volgende:
Nieuwe titels moet ook wel maar nu is er de belofte.
Better make it good.
Nee. Maar ik geniet er met volle teugen van als ik het speel.quote:
Normaal wel, maar een tijdje geleden was het voor studenten 320 euro (nu niet meer helaas).quote:
Dat is nu ook de laatste druppel voor mij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:22 schreef Fritter het volgende:
Xbox is ook nog is tot 2014 uitgesteld is net bekend![]()
Nu nog de release van de ps4
Vandaag doken er geruchten op dat het wel eens 21 oktober kan worden:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:22 schreef Fritter het volgende:
Xbox is ook nog is tot 2014 uitgesteld is net bekend![]()
Nu nog de release van de ps4
Wel dat zou mooi zijn want ik heb hem gereserveerd, als het 21 oktober word zijn mijn gebeden aanhoortquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:24 schreef Gauner het volgende:
[..]
Vandaag doken er geruchten op dat het wel eens 21 oktober kan worden:
http://www.psx-sense.nl/1(...)-4-al-op-21-oktober/
Al klinkt dat bijna te mooi om waar te zijn.
Battlefield kopenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:29 schreef Droathoah het volgende:
Ik wil Black Ops 1 weer eens spelen, maar als ik hem opstart dan wilt die updaten en loopt die vast. Ik kan niet op continue klikken. Iemand toevallig tips?
Alvast bedankt!
Werkt helaas niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:31 schreef Fritter het volgende:
[..]
Battlefield kopen![]()
Even je playstation aan en uit zetten misschien?
In het juiste topic vragenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:29 schreef Droathoah het volgende:
Iemand toevallig tips?
Alvast bedankt!
Werkt ook niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:35 schreef Fritter het volgende:
[..]
Volledig uitzetten bedoel ik he, desnoods even stroom eraf halen.
Kan heel veel uitmaken
Het black ops 2 topic is iig al veel logischer dan een topic over ps4quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:37 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Heb altijd ruzie met zoekoptie, kan Black ops 1 topique niet vinden.
Ook al gevraagd, haha. Hoe meer topics hoe meer de kans dat iemand het wel weet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het black ops 2 topic is iig al veel logischer dan een topic over ps4
Snap ik, maar een beetje geduld helpt meestal wel. Anders gaat straks elk topic over je probleemquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:39 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Ook al gevraagd, haha. Hoe meer topics hoe meer de kans dat iemand het wel weet.
Mediamarkt en Saturn garanderen nog steeds dat je jouw pre-order op de releasedag binnen hebt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Iemand nog een betrouwbare site waar je ps4 op de release nog binnen hebt?
Bij Sony?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Iemand nog een betrouwbare site waar je ps4 op de release nog binnen hebt?
Helpt niet, geduld hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Snap ik, maar een beetje geduld helpt meestal wel. Anders gaat straks elk topic over je probleem
Of men weet het niet.quote:
Tja, maar ik zie niet in waarom een vraag over black ops 1 in het ps4 topic moet staan. Dat is niet om te pesten, maar het is totaal niet relevant. Probeer dan het black ops topic en het algemene topic van desbetreffende console.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:51 schreef Droathoah het volgende:
Ken al 3 mensen in mijn omgeving die hetzelfde probleem hebben.
Sony website geeft aan dat het op de releasedatum 'eind dit jaar' wordt geleverd en dat 'december' een placeholder is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:02 schreef WeCanDoIt het volgende:
Mediamarkt vanochtend niet meer! Maar zal kijken, bedankt!
Sony kan hem ook pas eind december leveren
Op dinsdag horen we vast wanneer ie uitkomt. Dan is de persconferentie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:35 schreef WSquater het volgende:
[..]
Sony website geeft aan dat het op de releasedatum 'eind dit jaar' wordt geleverd en dat 'december' een placeholder is.
Misschien komt dat ook wel omdat de XBO sowieso uitgesteld is tot volgend jaar, in NLquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:37 schreef Tijn het volgende:
Collega van me heeft laatst een PS4 gepreordered bij de Media Markt en kwam op een lange lijst te staan. Hij vroeg terloops hoe die lijst eruit zag voor de Xbox One, maar die bleek niet te bestaan
Ik zou het niet weten hoe wij dat moeten weten. Vraag het je lokale speelgoedwinkel?quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:20 schreef tuut-chips het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel exemplaren er naar een kleine winkel zullen gaan? Ik sta #6 op de lijst bij de lokale speelgoedwinkel en ik denk eerlijk gezegd niet dat er een launchexemplaar inzit voor mij
Ik doelde meer op dat hij dacht dat Sony niet voor december zou leverenquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Op dinsdag horen we vast wanneer ie uitkomt. Dan is de persconferentie.
Bij je winkel navragen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:20 schreef tuut-chips het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel exemplaren er naar een kleine winkel zullen gaan? Ik sta #6 op de lijst bij de lokale speelgoedwinkel en ik denk eerlijk gezegd niet dat er een launchexemplaar inzit voor mij
Daar staat MediaMarkt niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat die niet meedoetquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:35 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dat hij dacht dat Sony niet voor december zou leveren
[..]
Bij je winkel navragen.
Je vind hier in ieder geval de officiële winkeliers die voorraad krijgen vanuit Sony: http://nl.playstation.com/ps4/preorder/.
Dat komt doordat MM geleverd krijgt via de Duitse tak. Op de Duitse versie van die site staat Mediamarkt geloof ik wel aangegeven.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Daar staat MediaMarkt niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat die niet meedoet
Ik weet niet of dat echt zo is. Worden die niet gewoon bevoorraad door Micromedia?quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:17 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Dat komt doordat MM geleverd krijgt via de Duitse tak. Op de Duitse versie van die site staat Mediamarkt geloof ik wel aangegeven.
Dat las ik op Reddit of Tweakers ofzo. Ik geloof op Tweakers.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt zo is. Worden die niet gewoon bevoorraad door Micromedia?
Ik zal naar jullie zwaaienquote:Op zondag 18 augustus 2013 17:01 schreef Aether het volgende:
Dinsdag 20-08 om 19 uur live stream Sony persconferentie Gamescon: http://gamescom.eu.playst(...)escom:joinusgamescom
quote:
Die doet in Nederland officieel niet meequote:Op zondag 18 augustus 2013 16:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Daar staat MediaMarkt niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat die niet meedoet
Ga je ook naar de andere presentaties (Microsoft en EA IIRC)?quote:
Ik denk dat dat wel mooi zou zijn voor hun. Dan hebben ze in december 3e leveringquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:22 schreef Gauner het volgende:
Van twitter:
Boris Gamekings @GKBoris
"Gerucht uit de pre-gamescom wandelgangen. PlayStation 4 ligt eind oktober in de Nederlandse winkels... Geloofwaardigheid: 8/10"
Zou het dan toch oktober worden? Zou erg mooi zijn!
Boris zit vaak wel goed!quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:22 schreef Gauner het volgende:
Van twitter:
Boris Gamekings @GKBoris
"Gerucht uit de pre-gamescom wandelgangen. PlayStation 4 ligt eind oktober in de Nederlandse winkels... Geloofwaardigheid: 8/10"
Dat zou chill zijnquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:22 schreef Gauner het volgende:
Van twitter:
Boris Gamekings @GKBoris
Mhwoa, doe maar gewoon eind november of december, wat mij betreft.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:22 schreef Gauner het volgende:
Van twitter:
Boris Gamekings @GKBoris
Eerlijk gezegd begin ik dat ook een beetje in te zien. Ik heb sowieso nog genoeg te spelen, maar aan de andere kant kan ik ook echt niet wachten tot de PS4quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:19 schreef emokid het volgende:
Oktober is wel erg vroeg. Ik zie opeens ook niet echt de noodzaak van een launch day aankoop. Komen zoveel goede titels uit nog op de huidige generatie.
Precies.. en de enige sportitels waarnaar ik uitkijk komen er niet op uit dit jaar. MLB The Show 14 zal rond maart uitkomen en NHL 15 rond september. Daarnaast is Destiny alleen echt een must have titel voor next-gen. Wordt waarschijnlijk een februari aankoop dus voor mij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begin ik dat ook een beetje in te zien. Ik heb sowieso nog genoeg te spelen, maar aan de andere kant kan ik ook echt niet wachten tot de PS4
Zo denk ik nu ook ja, maar ik weet gewoon dat ik ook meteen een nieuwe console wil.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begin ik dat ook een beetje in te zien. Ik heb sowieso nog genoeg te spelen, maar aan de andere kant kan ik ook echt niet wachten tot de PS4
En dit is ook de reden waarom ik eigenlijk ook zoiets heb van, waarom moet ik meteen een nieuwe console hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:18 schreef Ties02 het volgende:
Heb de PS3 met launch gehaald
Ik ga dat nu niet meer doen, nog genoeg moois op de huidige gen, ik wacht wel wat mooie exclusieve af en heel misschien een procedures een keer
Omdat het een bazen game isquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:28 schreef Ties02 het volgende:
Even serieus waarom zou je CoD Ghosts halen?
hontquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:32 schreef Ties02 het volgende:
Wat is er veranderd ten opzichte van MW3?
Damm wel benieuwd hoe ze dat gaan vullen....quote:
Die doet het oo kniet. Geen beeldquote:
Youtube live stream werkt goed voor mij, alleen die idioot van een camera man zoomt steeds uit....quote:
Misschien komt Nike met een waggiequote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:29 schreef truedestiny het volgende:
Vita wordt zo nog is interessant...
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:29 schreef truedestiny het volgende:
Vita wordt zo nog is interessant...
Was volgens mij 1 uur ja. En ze begonnen 10 minuten te laat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:51 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Was het totaal maar 1 uur?
En het was toch ook 20 minuten te laat begonnen?
De laatste paar zijn geen indiegames meer hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:57 schreef xminator het volgende:
Heb wel genoeg indie games gezien...
Toppertje!quote:
Remote play?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom in godsnaam een live demo hiervan ipv driveclub, infamous ofzo?
Nouja infamous komt pas volgend jaar uit, maar het zal wel een dealtje zijn met Ubisoft, extra reclame maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:14 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom in godsnaam een live demo hiervan ipv driveclub, infamous ofzo?
Streamen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:17 schreef truedestiny het volgende:
Hoe kan zo'n Vita dat nou allemaal hendelen?
Really?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:17 schreef truedestiny het volgende:
Dat doet die ook niet, ps4 zorgt voor het rekenwerkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:17 schreef truedestiny het volgende:
Op xbox site staat als exclusief.quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:27 schreef streamnl het volgende:
Ik vind het een slechte persconferentie.
neks nakkes nada jonge dat was juist vetquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die halve MS-diss was ook overbodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |