
* 8GB GDDR5 RAM. Tot nu toe gaven alle geruchten aan dat de PS4 4GB van de supersnelle (en relatief dure) GDDR5 RAM zou bevatten, maar dat blijkt dus 8GB te zijn geworden.
* De PS4 Eye-camera kan je via gezichtsherkenning op het systeem inloggen. De Eye bevat vier microfoons en lijkt ongeveer hetzelfde als Kinect te doen.
* De Dualshock 4 heeft een 'light bar' aan de bovenkant die verschillende kleuren kan tonen. De kleuren kunnen informatie weergeven, zo kan het bijvoorbeeld rood worden als je personage aan de rand van de dood is.
* De PS4 komt met een meegeleverde headset. De relatieve stilte bij PlayStation online-games is dus straks voorbij.
* Start en select zitten nu onder een 'options'-knop.
* De Dualshock 4 kan worden opgeladen terwijl de PS4 op standby staat. Verder kan het ook opgeladen worden met smartphone-opladers via USB.
* PlayStation-app wordt tweede scherm tijdens spelen
* PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
* PlayStation 4 eind dit jaar verkrijgbaar
* Playstation 4 ondersteunt nieuwe Unreal Engine 4 en nieuwe Havok physics-engine





![1370918689.jpeg]()
Specs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trailers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vergelijking van het formaat van verschillende consoles.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
Update van het artikel op Eurogamer:
quote:
Sony has issued a statement:
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.
The actual true distinction is that:
"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.
We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.
Based on this information, plus the new source coming forward to explain the properties of flexible memory, our take on this right now is that there is 4.5GB of conventional RAM available to developers, along with the OS-controlled flexible memory Sony describes, in addition to that.
We understand that this is a 1GB virtual address space, split into two areas - 512MB of on-chip RAM is used (the physical area) and another 512MB is "paged", perhaps like a Windows swap file. But to be clear, of the 8GB of GDDR5 on PS4, our contention is that 5GB of it is available to developers.
The good news is that the amount is static and not dictated by OS functions as we stated in our original post, making it a lot easier for developers to work with.
http://www.eurogamer.net/(...)stem-software-memory
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
Hmmm het zou toch 7/1 zijn, wel jammer dan dit.
4 Gb is echt wel zat hoor lol
Het blijven natuurlijk maar cijfertjes; het is nog afwachten wat dit in de praktijk betekent.
2Happy4U
Ecchi Shiyou
quote:
Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.
Het is natuurlijk compleet belachelijk dat een OS voor een console 3,5GB opslurpt.
16GB is onnodig. Heel weinig spellen maken nu gebruik van 8GB, 4 is genoeg als je een klein budget hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Nieuwe geruchten dat het geheugengebruik 6GB voor games is en 2GB voor het OS.
Bron ergens op NeoGAF
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
Rossdale
#MaximumAttack
quote:
Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.
Het is natuurlijk compleet belachelijk dat een OS voor een console 3,5GB opslurpt.
16 GB

En of jij überhaupt meer geld uit zou geven dan strikt noodzakelijk
Please sir. When moon? When Mustang?
HeatWave
Apex Predator
quote:
Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Ik zou tegenwoordig al niet eens meer een PC aanschaffen met minder dan 8GB geheugen, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur al uit richting 16GB.
Het is natuurlijk compleet belachelijk dat een OS voor een console 3,5GB opslurpt.
Uhuh, en jij weet dat uiteraard veel beter dan Sony, want jij bent dik betaald software-engineer, jaren betrokken bij het ontwikkelen van consoles.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
quote:
Op maandag 29 juli 2013 16:05 schreef WSquater het volgende:[..]
Yep, apps en shit gewoon te gebruiken. Het grootste voordeel van PS Plus zijn toch wel de gratis games. Toegegeven, het zijn iets oudere games, maar het zijn wel goede titels zoals bijvoorbeeld Battlefield 3 en Uncharted 3 en vanaf 31 juli Need for Speed: Most Wanted en Mafia 2.
En dan heb je ook nog kleinere (indie) games die soms verrassend leuk kunnen zijn!

Ben wel echt benieuwd wat ze met de gratis games op de PS4 gaan doen. De lijst op de PS3 is gewoon erg goed als je lange tijd plus hebt gehad.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
quote:
Op maandag 29 juli 2013 17:06 schreef emokid het volgende:[..]
Nou.. Wel gewoon Planetside 2, en dat is een geweldige game. Het is dat mijn pc er net niet sterk genoeg voor is, anders zat ik dat nu te spelen.
PlanetSide 2 is speelbaar zonder plus dacht ik.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.