Volgens mij volg ik je niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Och ja, er zijn immers al 100.000 burgers dood daar. Eentje meer of minder maakt dan ook niet meer uit.
Wat maakt het immers uit zolang ze hier maar niet lopen, zoiets? Die Syriers hebben echt niet om deze kerel gevraagd hoor, en hij komt toch echt hiervandaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar ik bedoelde voornamelijk de onschuldige burgers in Belgi en Nederland.
Een gewapende salafist zie ik liever in Syri dan op de dorpsfeesten van Renswoude.
oh zo eenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb effe gegoogeld op het koppel. Zijn vrouw was binnen no time geradicaliseerd nadat ze haar man leerde kennen, liep rond in een burka en op het geboortekaartje van hun zoon Mujahid (betekent strijder) stond een tekening van een man met een mitrailleur in de hand
Jij hebt liever dat 'onze' extremisten burgers in Syri overhoop schieten dan ons. Ik maak een sarcastische opmerking: ze worden daar toch al bij bosjes overhoop geschoten.quote:
Nee hoor, maar ik geef alleen aan waar ik die psychopathische terrorist liever zou zien, en dat is in dit geval niet Belgi maar Syri.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er is geen ruimte voor nuance bij jou, je scheert hen liever allemaal over n kam, anders raken je hersenen oververhit. Oke dan.
Het ergste is dat er hier ook genoeg van ``ze`` rondlopen, laat ze eens heel gauw naar Syrie gaan, scheelt Nederland weer veel geld en problemen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat maakt het immers uit zolang ze hier maar niet lopen, zoiets? Die Syriers hebben echt niet om deze kerel gevraagd hoor, en hij komt toch echt hiervandaan.
Ik blijf van mijn stoel afpleuren bij dit topic. Ongelofelijk.
Aan de andere kant weet Syri wel raad met dit soort beesten, wij niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat maakt het immers uit zolang ze hier maar niet lopen, zoiets? Die Syriers hebben echt niet om deze kerel gevraagd hoor, en hij komt toch echt hiervandaan.
Inderdaad zeg; vrijheidsstreiders exporteren is totaal geen indicatie dat er is mis iets met onze samenleving. Dit topic overigens ook niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het ergste is dat er hier ook genoeg van ``ze`` rondlopen, laat ze eens heel gauw naar Syrie gaan, scheelt Nederland weer veel geld en problemen.
Overname zal ze nooit lukken. Te dom en te ongeorganiseerd. Als het westen wil staan ze binnen een maand allemaal weer in hun zandbak.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:25 schreef Friek_ het volgende:
Mooi zo, weer een gevaarlijke moslim minder. Zo duurt de overname van moslims weer iets langer.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar heb ik het over burgers? Die strijd speelt zich hoofdzakelijk af tussen de FSA en militairen die loyaal zijn aan Assad. Beter dat hij daar op veel beter uitgeruste militairen gaat lopen schieten dan op ons winkelend publiek.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat 'onze' extremisten burgers in Syri overhoop schieten dan ons. Ik maak een sarcastische opmerking: ze worden daar toch al bij bosjes overhoop geschoten.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:34 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Inderdaad zeg; vrijheidsstreiders exporteren is totaal geen indicatie dat er is mis iets met onze samenleving. Dit topic overigens ook niet.
Ok, maar er zijn onderhand al wel 100.000 burgers bij omgekomen. Ik heb liever niet dat fanaten van hier die kant op gaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
[..]
Waar heb ik het over burgers? Die strijd speelt zich hoofdzakelijk af tussen de FSA en militairen die loyaal zijn aan Assad. Beter dat hij daar op veel beter uitgeruste militairen gaat lopen schieten dan op ons winkelend publiek.
Nee uiteraard niet, maar als hij dan toch zo nodig zijn kalasjnikov leeg moet pompen heb ik liever dat hij dat op 10 uur vliegen doet dan bij mij in de achtertuin.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ok, maar er zijn onderhand al wel 100.000 burgers bij omgekomen. Ik heb liever niet dat fanaten van hier die kant op gaan.
Ik weet niet of we erop kunnen wachten. Erg bang dat het gauw gebeurt ben ik niet. Wel mogen de buitenlandstrijders ook wat mij betreft wegblijven; de vraag is alleen wat de Syrische burgers ermee moeten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet, maar als hij dan toch zo nodig zijn kalasjnikov leeg moet pompen heb ik liever dat hij dat op 10 uur vliegen doet dan bij mij in de achtertuin.
We kunnen immers wachten op de eerste nedersalafist die doorslaat en meent een daad te moeten stellen. Hoe meer "we" er kwijt raken aan een of andere heilige oorlog in het Midden-Oosten, hoe beter. Terugkerende Syristrijders mogen wat mij betreft ook aan de grens geweerd worden. Nedersalafisten met de nodige gevechtservaring en onverwerkte oorlogstraumas zie ik helemaal niet zitten.
Oproep tot moord...kansloosquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Jezus, wat erg! Het was zo`n sociale en geliefde man, we gaan hem missen...... NOT!
Dat er nog velen van dit soort mogen volgen!
Nee. Ze vergeten wat te vertellen bij al die prachtige verhaaltjes;quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:54 schreef nolamoetblijven het volgende:
Hoeveel maagden zijn er eigenlijk in de hemel? Die raken op een gegeven moment toch ook wel op of niet?
Het schijnt, volgens een bepaalde interpretatie, zo te zijn dat het niet 72 maagden, maar 72 druiven zijn die ze krijgen... Maar ja ook druiven raken een keer op natuurlijk...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:54 schreef nolamoetblijven het volgende:
Hoeveel maagden zijn er eigenlijk in de hemel? Die raken op een gegeven moment toch ook wel op of niet?
Erg veel intelligentie moet je dan ook niet verwachten van die types die zich voor zulke zaken inzetten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:06 schreef havanagila het volgende:
Wat verwacht zo'n mafkees dan ook, om zonder enige training en ervaring eventjes naar een oorlogsgebied af te reizen...
Die krijgt hij sowieso niet. Hij had toch een zoontje?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee. Ze vergeten wat te vertellen bij al die prachtige verhaaltjes;
Die 72 maagden blijven maagd. Voor eeuwig blauwe ballen dus.
Heeft 'ie zich voor niets genomineerd voor een Darwin Award.
Volgens de verhaaltjes van die relidioten krijgt iedere martelaar toch 72 maagden?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Erg veel intelligentie moet je dan ook niet verwachten van die types die zich voor zulke zaken inzetten.
[..]
Die krijgt hij sowieso niet. Hij had toch een zoontje?
Ik doelde ook op die Darwin Award.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:23 schreef justanick het volgende:
[..]
Volgens de verhaaltjes van die relidioten krijgt iedere martelaar toch 72 maagden?
Terwijl het gros van die figuren volgens mij gewoon problemen heeft met het vinden van de kastdeur. Prettig als je dan 72 vrouwelijke maagden krijgt.
Ah!quote:
Moord?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oproep tot moord...kansloos
Grapjas.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:51 schreef timmmmm het volgende:
Er zijn wat posts weggehaald. Grappen en grollen mogen naar ONZ, en als je alleen een smiley komt posten ben je hier ook aan het verkeerde adres.
Het wordt een beetje vermoeiend.
Laten we proberen om er een btje niveau in te houden
"Wij" het vrije westen gaan onze idealen verspreiden in andere landen met wapens onder het mom van "Iedereen heeft recht op democratie, vrijheid en gelijkheid".quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso mensen die in een westers land gaan wonen en dan maar even gaan bepalen wat wij wel en niet mogen, blijf dan lekker in je eigen land..
Dit is natuurlijk een vergelijking die niet opgaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:13 schreef betyar het volgende:
[..]
"Wij" het vrije westen gaan onze idealen verspreiden in andere landen met wapens onder het mom van "Iedereen heeft recht op democratie, vrijheid en gelijkheid".
Waarom niet? Wij dringen andere culturen binnen om ze onze normen en waarden proberen op te leggen door middel van geweld.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:14 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een vergelijking die niet opgaat.
Die militaire acties zijn gericht tegen het beschermen van de bevolking tegen terroristen. Mee eens, niet mee eens, maakt even niet uit hier. Nergens wordt er gepleit dat deze landen hun rechtssysteem of overheidsapparaat totaal moeten omgooien. Daarnaast is het puur een militaire aangelegenheid, die salafisten van Sharia zijn 'gewoon' burgers die met dit soort fratsen op de proppen komen in westerse beschavingen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom niet? Wij dringen andere culturen binnen om ze onze normen en waarden proberen op te leggen door middel van geweld.
Er is alleen geen gezaghebbende scriptuur waarin staat dat hij 72 maagden zou krijgen. Balen voor hem.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:01 schreef karton2 het volgende:
Ik gun die jongen zijn 72 maagden wel. Die haatdragende opmerkingen in dit topic zijn nergens voor nodig.
Saddam Hoessein is afgezet omdat hij chemische wapens had.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:19 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Die militaire acties zijn gericht tegen het beschermen van de bevolking tegen terroristen. Mee eens, niet mee eens, maakt even niet uit hier. Nergens wordt er gepleit dat deze landen hun rechtssysteem of overheidsapparaat totaal moeten omgooien. Daarnaast is het puur een militaire aangelegenheid, die salafisten van Sharia zijn 'gewoon' burgers die met dit soort fratsen op de proppen komen in westerse beschavingen.
Het is meer dat militaire acties, vanuit overheden, niet vergelijkbaar zijn met civiele acties van burgers (die vaak in het betreffende westerse land zijn opgegroeid) die zich uit geloofsovertuiging keren tegen de rechtsstaat en democratie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Saddam Hoessein is afgezet omdat hij chemische wapens had.
De Vietnamoorlog is natuurlijk goed omdat wij het vrije westen de communisten verdreven die notabene de verkiezingen in Noord hadden gewonnen.
Er is maar een doel geweest voor de invallen van het vrije westen: Onze kapitalitische normen en waarden overbrengen om er door middel van grote multinationals er een vinger in de psp te krijgen.
Hoe kom je erbij dat het 'onze' extremisten zijn? Ze zijn extremistisch geworden door invloeden van daar en een minachting voor het westen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat 'onze' extremisten burgers in Syri overhoop schieten dan ons. Ik maak een sarcastische opmerking: ze worden daar toch al bij bosjes overhoop geschoten.
Ik bedoel dat ze hier wonen. Vaak zelfs geboren zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het 'onze' extremisten zijn? Ze zijn extremistisch geworden door invloeden van daar en een minachting voor het westen.
Ik betwijfel of ze zich ooit Nederlander of Belg, etc hebben gevoeld.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze hier wonen. Vaak zelfs geboren zijn.
Geen idee. Ik ken ze niet allemaal. Ik weet alleen dat deze zich tegen onze maatschappij afzette.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze zich ooit Nederlander of Belg, etc hebben gevoeld.
En daarom liever daar kapot dan hier. Ik gun ze hun feestje wel hoor, ik snap ze alleen niet. Waarom naar een ver land reizen om je 'broeders' te helpen in de wetenschap dat je vermoord kan worden terwijl de ophitsers gewoon in Nederland blijven (juist die mensen die roepen dat moslims hun broeders moeten helpen).quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken ze niet allemaal. Ik weet alleen dat deze zich tegen onze maatschappij afzette.
Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat ze zich solidair voelen met de rebellen in Syri. Dat het kansloos en vrij zinloos is te willen strijden in een land dat je niet kent, lijkt me ook wel duidelijk. Maar jonge mannen willen wel vaker herosch zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
En daarom liever daar kapot dan hier. Ik gun ze hun feestje wel hoor, ik snap ze alleen niet. Waarom naar een ver land reizen om je 'broeders' te helpen in de wetenschap dat je vermoord kan worden terwijl de ophitsers gewoon in Nederland blijven (juist die mensen die roepen dat moslims hun broeders moeten helpen).
Neem een 'behind bars', een heel grote bek overal dat de broeders naar Syrie etc moet afreizen maar zelf blijft meneer veilig in Den Haag en omstreken. Wees dan een vent en ga ze echt 'helpen'.
Doet me denken aan deze poster:quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
En daarom liever daar kapot dan hier. Ik gun ze hun feestje wel hoor, ik snap ze alleen niet. Waarom naar een ver land reizen om je 'broeders' te helpen in de wetenschap dat je vermoord kan worden terwijl de ophitsers gewoon in Nederland blijven (juist die mensen die roepen dat moslims hun broeders moeten helpen).
Neem een 'behind bars', een heel grote bek overal dat de broeders naar Syrie etc moet afreizen maar zelf blijft meneer veilig in Den Haag en omstreken. Wees dan een vent en ga ze echt 'helpen'.
Mij niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze poster:
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:12 schreef nolamoetblijven het volgende:
Omdat het iets heel anders is maar dat weet jij ook wel.
Wat is in godsnaam het verschil met een soldaat die wordt overgehaald om in dienst te gaan en vervolgens in een ver land het risico gaat lopen om te sterven voor zijn/haar land die een bepaalde politieke doelstelling heeft in het desbetreffende land?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:58 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Mijn vader is gevlucht voor de kapitalisten die meenden communistisch te zijn. Noem is een communistische leider die niet aan zelfverrijking heeft gedaan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het verschil is voor geld of ideologie te moorden, net zoals het onderdrukkend communistische ideologie waar je ouders voor gevlucht zijn die jij nog steeds schaamteloos aanhangt.
Maar om voor geld landen binnen te vallen en te moorden is natuurlijk wel goed te praten................................quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het verschil is voor geld of ideologie te moorden, net zoals het onderdrukkend communistische ideologie waar je ouders voor gevlucht zijn die jij nog steeds schaamteloos aanhangt.
Als je het verschil niet eens ziet tussen een beroepsmilitair die in opdracht handelt en tussen terroristen die uit ideologie voor een niet bestaand godje vrijwillig gaan moorden ben je meer van het pad af dan ik al dacht.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar om voor geld landen binnen te vallen en te moorden is natuurlijk wel goed te praten................................
Ik denk dat ze vooral zuur zullen zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
Maar ja ook druiven raken een keer op natuurlijk...
Ben zelf beroepsmilitair geweest en heb tegen "terroristen" gevochten, die mensen vechten net zoals wij voor een ideologie. Waar die ideologie uit bestaat maakt natuurlijk geen reet uit, mijn punt is dat "wij" het vrije westen net zo goed onze ideologie opdringen aan culturen met geweld.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je het verschil niet eens ziet tussen een beroepsmilitair die in opdracht handelt en tussen terroristen die uit ideologie voor een niet bestaand godje vrijwillig gaan moorden ben je meer van het pad af dan ik al dacht.
ik ook heb echter nog 1 aanvulling op je post..quote:
Noem me naief, maar het westen dringt geen ideologie op, maar ruimte voor meer keuze van idealogie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben zelf beroepsmilitair geweest en heb tegen "terroristen" gevochten, die mensen vechten net zoals wij voor een ideologie. Waar die ideologie uit bestaat maakt natuurlijk geen reet uit, mijn punt is dat "wij" het vrije westen net zo goed onze ideologie opdringen aan culturen met geweld.
Edit: Een beroepsmilitair gaat niet vrijwillig op oorlogspad? Dacht die militair de rest van zijn leven lekker op de kazerne te kunnen rondhangen?
Je bent naef.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef truthortruth het volgende:
Noem me naief, maar het westen dringt geen ideologie op, maar ruimte voor meer keuze van idealogie.
De ideologie zodat mensen zelf een ideologie kunnen kiezen. Wat voor ideologie verdringt het dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent naef.
Democratie opdringen is een ideologie opdringen.
Het westen dringt of eerder gezegd dwingt landen om te leven zoals wij nodig achten en dan alleen de landen waar iets te halen valt. Laat die mensen gewoon met rust.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Noem me naief, maar het westen dringt geen ideologie op, maar ruimte voor meer keuze van idealogie.
Waarom moet het meteen iets verdringen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:49 schreef truthortruth het volgende:
De ideologie zodat mensen zelf een ideologie kunnen kiezen. Wat voor ideologie verdringt het dan?
Het is juist om mensen te laten leven zoals mensen willen leven, niet op een manier zoals een beperkte groep wil dat ze leven.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Het westen dringt of eerder gezegd dwingt landen om te leven zoals wij nodig achten en dan alleen de landen waar iets te halen valt. Laat die mensen gewoon met rust.
Ik vind individuele vrijheid van levensideologie geweldig, democratie is de enige vorm die ik ken die dat kan bereiken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moet het meteen iets verdringen?
We doen allemaal maar net alsof democratie zo geweldig is en we dat zelfs met geweld op kunnen dringen. Nog afgezien van het feit dat dat opdringen allemaal niet zo simpel is, is het ook zeer subjectief of democratie echt het beste systeem is.
Dat is leuk dat jij het geweldig vindt, want je leeft nu eenmaal in een land waar we dat systeem hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:53 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind individuele vrijheid van levensideologie geweldig, democratie is de enige vorm die ik ken die dat kan bereiken.
Ik denk dat mensen die ellende en geweld overkomt nooit blij zijn, wat is je punt? Mensen die gemarteld, vermoord e.d. worden door huidige machthebbers denken daar ook weer anders over.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is leuk dat jij het geweldig vindt, want je leeft nu eenmaal in een land waar we dat systeem hebben.
Ik denk dat als iemand jouw land aan flarden schiet zodat jij in vrijheid kan leven je daar wel eens genuanceerder over kan denken.
Snap je wat je zelf zegt en vervolgens ook nuanceert. Ik denk dat de meeste mensen toch graag hun eigen keuzes maken. Dat de prijs die je daarvoor moet betalen te hoog is dat snap ik als je je gezin e.d. wil beschermen. Maar doe nu niet alsof dat daardoor de beste oplossing is, de beste oplossing is dat machthebbers, religieus gedreven of niet, opstappen en de keuze aan het volk laten.quote:Niet iedereen zit te wachten op individuele vrijheid. En zeker niet van de ene op de andere dag.
Niks? Ze krijgen wapens, verdrijven Assad&co, stichten een staat dat een nieuwe baken van verlichting, vrijheid en mensenrechten wordt en dan leggen ze de wapens neer en gaan naar huis, waar ze een perfect voorbeeld van een staatsburger worden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:04 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig gaat Obama de rebellen binnenkort bewapenen. Wat zou er mis kunnen gaan?
Dictatuur van de meerderheid dus. In het westen worden ook individuele rechten van minderheden ontnomen. Het is dan wellicht de minst slechte staatsvorm op dit moment, maar er valt wel e.e.a. op af te dingen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is juist om mensen te laten leven zoals mensen willen leven, niet op een manier zoals een beperkte groep wil dat ze leven.
Dat ontken ik dan ook niet. Maar een beetje democratie houdt ook rekening met de minderheden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dictatuur van de meerderheid dus. In het westen worden ook individuele rechten van minderheden ontnomen. Het is dan wellicht de minst slechte staatsvorm op dit moment, maar er valt wel e.e.a. op af te dingen.
Je geeft zelf het antwoord. Wat heeft een Nederlandse Marokkaan te zoeken in Syrie? Als hij nou in Marokko zou gaan strijden dan heb ik er begrip voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet.
[..]
Wat is in godsnaam het verschil met een soldaat die wordt overgehaald om in dienst te gaan en vervolgens in een ver land het risico gaat lopen om te sterven voor zijn/haar land die een bepaalde politieke doelstelling heeft in het desbetreffende land?
Dat het afdwingen met geweld een probleem is. Je gaat er gemakkelijk aan voorbij...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:01 schreef truthortruth het volgende:
Ik denk dat mensen die ellende en geweld overkomt nooit blij zijn, wat is je punt?
De meeste mensen worden gewoon met rust gelaten hoor. Je kan niet iedereen martelen...quote:Mensen die gemarteld, vermoord e.d. worden door huidige machthebbers denken daar ook weer anders over.
Ik snap heel goed wat ik zeg. Heel veel mensen vinden duidelijke normen heel handig. Zeker als je niet gewend bent om zelf na te denken is het heel eng om ineens losgelaten te worden, zeker als dat met verlies van bepaalde zaken gaat.quote:Snap je wat je zelf zegt en vervolgens ook nuanceert. Ik denk dat de meeste mensen toch graag hun eigen keuzes maken. Dat de prijs die je daarvoor moet betalen te hoog is dat snap ik als je je gezin e.d. wil beschermen. Maar doe nu niet alsof dat daardoor de beste oplossing is, de beste oplossing is dat machthebbers, religieus gedreven of niet, opstappen en de keuze aan het volk laten.
Dat is nog eens naiefquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is juist om mensen te laten leven zoals mensen willen leven, niet op een manier zoals een beperkte groep wil dat ze leven.
Mee strijden voor zijn ideologie. Net zoals wij strijden in andere landen om onze ideologie op te dringen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:17 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord. Wat heeft een Nederlandse Marokkaan te zoeken in Syrie? Als hij nou in Marokko zou gaan strijden dan heb ik er begrip voor.
Geweld is altijd een probleem, maar doe niet alsof het een doel is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat het afdwingen met geweld een probleem is. Je gaat er gemakkelijk aan voorbij...
Makkelijk praten als dat vanuit jouw ideologie gedaan wordt. De gedachte om te worden gemarteld is soms inderdaad voldoende.quote:De meeste mensen worden gewoon met rust gelaten hoor. Je kan niet iedereen martelen...
Maar dat is nog geen reden om mensen te onderdrukken.quote:Ik snap heel goed wat ik zeg. Heel veel mensen vinden duidelijke normen heel handig. Zeker als je niet gewend bent om zelf na te denken is het heel eng om ineens losgelaten te worden, zeker als dat met verlies van bepaalde zaken gaat.
Hoe denk je dat Poetin eea weer terug heeft kunnen draaien?
Je pikt de verkeerde zin uit om naief te gebruiken, die zin klopt namelijk.quote:
Ik zeg niet dat het een doel is. Ik zeg dat het de verkeerde manier is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:44 schreef truthortruth het volgende:
Geweld is altijd een probleem, maar doe niet alsof het een doel is.
Even voor de goede orde: martelen staat los van democratie. Er zijn democratische landen waar gemarteld wordt en niet-democratische landen waar niet gemarteld wordt.quote:Makkelijk praten als dat vanuit jouw ideologie gedaan wordt. De gedachte om te worden gemarteld is soms inderdaad voldoende.
Ook onderdrukken staat los van al dan niet democratie.quote:Maar dat is nog geen reden om mensen te onderdrukken.
Ik denk dat dat afhangt in hoeverre je geraakt wordt door het regime.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een doel is. Ik zeg dat het de verkeerde manier is.
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.quote:Even voor de goede orde: martelen staat los van democratie. Er zijn democratische landen waar gemarteld wordt en niet-democratische landen waar niet gemarteld wordt.
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.quote:Ook onderdrukken staat los van al dan niet democratie.
Als je niet onderdrukt wordt dan snap ik dat je dat prima vindt. Maar doe niet alsof onderdrukking een goed ding is.quote:Poetin heeft simpelweg vrijheden afgenomen en heeft daar structuur voor teruggegeven. Wat je daar ook van moge denken: veel mensen zijn daar erg blij mee.
Keuzes zijn vooral heel leuk voor als je er gebruik van kan maken. Maar keuzes kunnen voor sommigen verwarrend zijn en gaan vaak ook gepaard met minder zekerheden. Prima voor de mensen die er van kunnen profiteren, maar er zijn dus ook mensen die er de nadelen van hebben.
Zoals ik al aangaf, het is geen perfect systeem. En economisch gezien kan je nog heel andere systemen toepassen die niet met democratie conflicterend zijn, dus om die twee te koppelen is onzin.quote:Dus laten we democratie nou niet zien als een perfect systeem. Het is een van de minst slechte systemen, hoewel democratie de EU momenteel economisch vrij dwars zit.
Als je iedere dag gemarteld wordt, dan maal je wat minder om dat er bommen vallen in de hoofdstad, tenzij je toevallig net verblijft waar een bom valt. Dat is waar. Mooie open deur!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:00 schreef truthortruth het volgende:
Ik denk dat dat afhangt in hoeverre je geraakt wordt door het regime.
Ik denk dat jij democratie niet helemaal begrijpt eerlijk gezegd als je nu in de war raakt.quote:Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.
[..]
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.
De discussie ging over democratie. Ik snap dat je dat nu naar onderdrukking wil draaien, maar wat de een onderdrukking vindt, vindt de ander geen onderdrukking (denk aan bedekte kledij voor vrouwen, er zijn genoeg vrouwen die dat allesbehalve ervaren als onderdrukking).quote:Als je niet onderdrukt wordt dan snap ik dat je dat prima vindt. Maar doe niet alsof onderdrukking een goed ding is.
Ik constateer feitelijk dat democratische besluitvorming maakt dat we in de EU helemaal vastgelopen zijn. Maar ook dat komt niet helemaal zuiver binnen bij jou vermoed ik. Maar goed, het was maar een zijstapje.quote:Zoals ik al aangaf, het is geen perfect systeem. En economisch gezien kan je nog heel andere systemen toepassen die niet met democratie conflicterend zijn, dus om die twee te koppelen is onzin.
Zaken die niets met democratie te maken hebben erbij halen is verwarrend.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:39 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat jij democratie niet helemaal begrijpt eerlijk gezegd als je nu in de war raakt.
Ik ken geen systeem anders dan democratie die zich niet schuldig maakt aan onderdrukking. Dus omdat er vrouwen zijn die het niet als onderdrukking ervaren is het geen onderdrukkingquote:De discussie ging over democratie. Ik snap dat je dat nu naar onderdrukking wil draaien, maar wat de een onderdrukking vindt, vindt de ander geen onderdrukking (denk aan bedekte kledij voor vrouwen, er zijn genoeg vrouwen die dat allesbehalve ervaren als onderdrukking).
Jij haat net zo hardquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde hebben dit soort mensen dan? Alleen maar haat en bederf!
Waarom doe jij dat dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:19 schreef truthortruth het volgende:
Zaken die niets met democratie te maken hebben erbij halen is verwarrend.
Dan moet je meer gaan lezen. Hoe dan ook is dat niet zo relevant, al begrijp ik dan wel waar de crux zit in de discussie.quote:Ik ken geen systeem anders dan democratie die zich niet schuldig maakt aan onderdrukking.
Ja. Net zo min als jij bepaalde zaken als doodnormaal ziet, terwijl ze best ter discussie kunnen staan. Ook wij kennen kledingvoorschriften!quote:Dus omdat er vrouwen zijn die het niet als onderdrukking ervaren is het geen onderdrukking
Jij haat zonder baard.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:41 schreef Hathor het volgende:
Weer zo'n staatsondermijnende haatbaard exit, prettig bericht.
Dan zie ik ook wel waar de crux zit in de discussie . Religieuze dwang, niets mis meequote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:46 schreef DS4 het volgende:
Ja. Net zo min als jij bepaalde zaken als doodnormaal ziet, terwijl ze best ter discussie kunnen staan. Ook wij kennen kledingvoorschriften!
O, dwang is prima, zo lang als het maar geen religieuze grondslag heeft...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:01 schreef truthortruth het volgende:
Dan zie ik ook wel waar de crux zit in de discussie . Religieuze dwang, niets mis mee.
Dwang afgezien van een aantal basisregels zoals elkaar niet vermoorden en bestelen is prima. Maar ik kots op mannetjes zoals jij, die vrouwen tot allerlei regels en kledingvoorschriften willen dwingen. Gewoon in en in triest en barbaars.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dwang is prima, zo lang als het maar geen religieuze grondslag heeft...
Ook goed.
Ik hoop eigenlijk dat hij nog leeft, met een maagwond in een greppel creperend zijn dood afwachtend.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:
Hopelijk heeft hij erg veel pijn gehad, samen met z'n andere orgaanetende vrindjes die nu ook in stukjes het Syrische landschap bepalen.
Lezen gaat je niet zo goed af kennelijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:36 schreef truthortruth het volgende:
Dwang afgezien van een aantal basisregels zoals elkaar niet vermoorden en bestelen is prima. Maar ik kots op mannetjes zoals jij, die vrouwen tot allerlei regels en kledingvoorschriften willen dwingen. Gewoon in en in triest en barbaars.
Ja inderdaad, dat soort stukken stront wel ja.quote:
Vind ik ook, weer een levenslange notaire steuntrekker minder.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:41 schreef Hathor het volgende:
Weer zo'n staatsondermijnende haatbaard exit, prettig bericht.
OMG!! Een post op een forum net zo beoordelen als een of andere jihadi die letterlijk dood en verderf zaait.quote:
Zo is het maar net.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Idem als bovenstaande reactie van mij.
Idioot!
Alle ideologische en zogenaamd nobele motieven ten spijt: die beroepsmilitair is geen haar beter dan die terrorist.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je het verschil niet eens ziet tussen een beroepsmilitair die in opdracht handelt en tussen terroristen die uit ideologie voor een niet bestaand godje vrijwillig gaan moorden ben je meer van het pad af dan ik al dacht.
Oh, ok. Ik mag dus van geluk spreken dat al mijn tien vingers nog vastzitten aan mijn handen ondanks dat ik nagellak gebruik en nog meer geluk dat ik niet in een vuilniszak rond hoef te waggelen en geen risico loop om een kogel door mijn hoofd te krijgen omdat ik heb mogen studeren..quote:Op zondag 28 juli 2013 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alle ideologische en zogenaamd nobele motieven ten spijt: die beroepsmilitair is geen haar beter dan die terrorist.
Ben je niet een beetje in de war met economische belangen?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik mag dus van geluk spreken dat al mijn tien vingers nog vastzitten aan mijn handen ondanks dat ik nagellak gebruik en nog meer geluk dat ik niet in een vuilniszak rond hoef te waggelen en geen risico loop om een kogel door mijn hoofd te krijgen omdat ik heb mogen studeren..
Ja,jongen, je hebt dioten en idioten,
Welke economische belangen en wat heeft dat er mee te maken? Of bedoel je gewoon dat de westerse wereld voor een vaatje olie zo'n 106 dollar neertelt? Lijkt mij een erg overtrokken prijs meneer de aansteller en niet wat jij in je simpele hoofd probeert te suggereren als dat je nu doet voorkomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje in de war met economische belangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |