Die zal wrs als held worden herinnerd ook door die familie.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:16 schreef Disana het volgende:
Wel triest voor zijn zoontje. Dat zal zijn vader nooit kennen omdat die de held wilde spelen.
Pics? Er zijn daar natuurlijk geen pics van. Dit hebben haar ouders verteld tegen de media.quote:
Dat zou nog wel een aardige toekomst zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die zal wrs als held worden herinnerd ook door die familie.
Dan wordt hij ouder, zijn Vlaamse moeder heeft inmiddels dat geloof afgezworen, hij houdt er nog aan vast.
Komt vervolgens door een gebeurtenis ook tot inkeer, wordt filmmaker, en maakt een docu over de idealen van zijn vader die eigenlijk geen echte idealen waren, maar een soort zinsbegoocheling...
Goede bron dus.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Pics? Er zijn daar natuurlijk geen pics van. Dit hebben haar ouders verteld tegen de media.
Toen ze in 2011 beviel van een zoontje, kreeg die de naam Mujahid, wat ‘strijder’ betekent. Op het kaartje prijkte een tekening van een man met een mitrailleur in de hand.quote:
Nee hoor, ik zie bij zo'n bewering graag de foto's ervan. Alsof de media er geen eigen draai aangeeft om beter te kunnen verkopen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Toen ze in 2011 beviel van een zoontje, kreeg die de naam Mujahid, wat ‘strijder’ betekent. Op het kaartje prijkte een tekening van een man met een mitrailleur in de hand.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130426_00558024
Zal vast wel allemaal uit de duim gezogen zijn volgens jou.
Ja, of hij komt niet tot inkeer, permanente bonje met zijn tot in keer gekomen moeder, hij radicaliseert en wil het leven van zijn vader wreken dus legt ergens bij het regeringscentrum van België een bom... 4 doden, 35 gewonden, wordt gepakt en zit de rest van zijn leven in de cel...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou nog wel een aardige toekomst zijn
Net alsof de ouders zo'n (walgelijk) geboortekaartje aan de media laten zien? Lijkt me logisch dat iemand dit niet doet. Maar ja het zal allemaal vast overdreven zijn, Islam is vrede toch en moslims doen geen vlieg kwaad want het ligt altijd aan een ander.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie bij zo'n bewering graag de foto's ervan. Alsof de media er geen eigen draai aangeeft om beter te kunnen verkopen?
Ach, als ze terugkeren naar België zal het allemaal zo'n vaart niet lopen. Maar het gemis aan zijn vader zal hij ongetwijfeld wel gaan voelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, of hij komt niet tot inkeer, permanente bonje met zijn tot in keer gekomen moeder, hij radicaliseert en wil het leven van zijn vader wreken dus legt ergens bij het regeringscentrum van België een bom... 4 doden, 35 gewonden, wordt gepakt en zit de rest van zijn leven in de cel...
Ze zeggen het wel maar laten het niet zien, als ik tegen jou zeg dat ik een piemel van 45 cm heb geloof jij het ook?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Net alsof de ouders zo'n (walgelijk) geboortekaartje aan de media laten zien? Lijkt me logisch dat iemand dit niet doet. Maar ja het zal allemaal vast overdreven zijn, Islam is vrede toch en moslims doen geen vlieg kwaad want het ligt altijd aan een ander.
Nou die vader van dat kind komt toch iig alleen tussen zes plankjes terug naar België, als ze hem meteen niet daar onder de grond stoppen...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, als ze terugkeren naar België zal het allemaal zo'n vaart niet lopen.
Zeker in een dergelijke paternalistische cultuur idd... tenzij zijn moeder dat geloof afzweert en dat kind weet te behouden...quote:Maar het gemis aan zijn vader zal hij ongetwijfeld wel gaan voelen.
Het zal ervan afhangen hoezeer moeder gebed is in die extremistencultuur. Voor het kind hoop ik dat ze weer een gewone Belg wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou die vader van dat kind komt toch iig alleen tussen zes plankjes terug naar België, als ze hem meteen niet daar onder de grond stoppen...
[..]
Zeker in een dergelijke paternalistische cultuur idd... tenzij zijn moeder dat geloof afzweert en dat kind weet te behouden...
Ja, meestal zijn dit soort bekeerlingen natuurlijk net zo erg als ex-rokers...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal ervan afhangen hoezeer moeder gebed is in die extremistencultuur. Voor het kind hoop ik dat ze weer een gewone Belg wordt.
bronquote:In Syrië is één van de kopstukken van Shariah4Belgium gesneuveld in de strijd. Dat heeft zijn vrouw per telefoon aan haar familie gemeld. De Merksemse moslimbekeerlinge Tatiana Wielandt (21) volgde haar man Noureddine Abouallal (23) begin dit jaar naar het front. "We vrezen dat zij daar nu alleen zit met hun tweejarige zoontje", klinkt het radeloos bij haar familie.
Abouallal, die zich in radicale moslimmiddens 'Abou Mujahid' liet noemen, is woensdag om het leven gekomen. Maar over de precieze omstandigheden was gisteren nog maar weinig bekend. "Ik weet alleen dat hij is doodgeschoten", zegt Tatiana's zus Jessica. "Maar meer wilde ze mij niet vertellen. Behalve dat ze verdrietig is, natuurlijk."
Bij Shariah4Belgium kwam Abouallal op de voorgrond toen leider Fouad Belkacem vorig jaar in de gevangenis vloog. Het was hij die toen publiekelijk zwoer om door te gaan. "We zullen de ruggengraat van de Belgische democratie breken", zo dreigde hij op een persconferentie. In november 2012 werd ook hij kortstondig van zijn vrijheid beroofd in een onderzoek naar terrorisme, waarna hij ons land snel verliet.
Omdat je aannneemt als de grootouders dit zeggen dat het waar is. Maar goed jij je zin, het is vast niet waar, allemaal overdreven en aangedikt, ook de radicalisering van die griet en haar baardmans en dat kind van ze heet gewoon Mohammedquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar vertel eens, een beetje journalist zou toch hebben gevraagd om dat kaartje? Waarom zou je iets zeggen/schrijven zonder het "bewijs" te leveren?
Natuurlijk niet, maar nogmaals: waarom zou je iets roepen zonder het bewijs te laten zien?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat je aannneemt als de grootouders dit zeggen dat het waar is. Maar goed jij je zin, het is vast niet waar, allemaal overdreven en aangedikt, ook de radicalisering van die griet en haar baardmans en dat kind van ze heet gewoon Mohammed
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:57 schreef trancethrust het volgende:
Doodsverwensingen in onze democratie zijn helemaal prima zodra het om moslimextremisten gaat ofzo? Triest.
En waarom zouden de grootouders daarover liegen? Dit wordt trouwens in meedere artikelen beweerd en als het niet zou kloppen en de kranten dit idd uit hun duim zouden zuigen, dan zou het toch tegengesproken worden door die chick met haar baardmans en door haar ouders? Maar goed boeiend, laat ze daar maar blijven samen met dat kind van haar. Sneu voor haar ouders maar beter voor Belgie.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar nogmaals: waarom zou je iets roepen zonder het bewijs te laten zien?
Als men iets vaak genoeg roept wordt het vanzelf een waarheid!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:27 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En waarom zouden de grootouders daarover liegen? Dit wordt trouwens in meedere artikelen beweerd en als het niet zou kloppen en de kranten dit idd uit hun duim zouden zuigen, dan zou het toch tegengesproken worden door die chick met haar baardmans en door haar ouders? Maar goed boeiend, laat ze daar maar blijven samen met dat kind van haar. Sneu voor haar ouders maar beter voor Belgie.
Troost je: deze kan in elk geval niet meer dood worden gewenst.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:57 schreef trancethrust het volgende:
Doodsverwensingen in onze democratie zijn helemaal prima zodra het om moslimextremisten gaat ofzo? Triest.
Sowieso mensen die in een westers land gaan wonen en dan maar even gaan bepalen wat wij wel en niet mogen, blijf dan lekker in je eigen land..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:38 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Prima zaak, dit soort uitschot komt ook niet meer terug in de westerse maatschappij dus. Geeft ook gelijk weer aan wat voor figuren er tussen zitten die tegen Assad vechten en geloof me, hij is niet de enige. Mocht Assad verliezen kunnen de gevolgen niet te overzien zijn.
Die Sharia4Belgium onzin heb ik ook nooit begrepen. België is een westerse beschaving met totaal andere culturele en grondwettelijke waarden. Als je die niet kunt respecteren, dan flikker je maar op.
hij is toch opgeflikkerd?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:38 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Prima zaak, dit soort uitschot komt ook niet meer terug in de westerse maatschappij dus. Geeft ook gelijk weer aan wat voor figuren er tussen zitten die tegen Assad vechten en geloof me, hij is niet de enige. Mocht Assad verliezen kunnen de gevolgen niet te overzien zijn.
Die Sharia4Belgium onzin heb ik ook nooit begrepen. België is een westerse beschaving met totaal andere culturele en grondwettelijke waarden. Als je die niet kunt respecteren, dan flikker je maar op.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:57 schreef trancethrust het volgende:
Het is niet erg dat je het plaatje weghaald maar geef dan wel een reden en haal niet de gehele post weg.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:51 schreef timmmmm het volgende:
Er zijn wat posts weggehaald. Grappen en grollen mogen naar ONZ, en als je alleen een smiley komt posten ben je hier ook aan het verkeerde adres.
Het wordt een beetje vermoeiend.
Laten we proberen om er een béétje niveau in te houden
Dat heb ik nu toch gedaanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je het plaatje weghaald maar geef dan wel een reden en haal niet de gehele post weg.
Een beetje zoiets als Democracy4Iraq en Democracy4Afghanistan dus. Tenminste, ik heb dat hele concept van Sharia4Belgium altijd als een duistere vorm van humor beschouwd, maar het is goed mogelijk dat ik te veel van ze verwacht.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:38 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Om dezelfde reden waarom er mensen zijn die zich vrijwillig aansluiten bij het Amerikaanse leger en in een ander land hun leven in de waagschaal leggen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:52 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam naar een ander land gaan om daar je leven in de waagschaal te leggen.
Touchéquote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom er mensen zijn die zich vrijwillig aansluiten bij het Amerikaanse leger en in een ander land hun leven in de waagschaal leggen?
Dit dus, de voornaamste reden waarom ik over de dood van dergelijke klapharken geen traan zal laten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Verder is er in mijn optiek weinig verloren aan een of andere salafist die kennelijk geloofde dat geweld de oplossing was. Beter dat hij in Syrië sneuvelde voordat hij zijn gewelddadige neigingen op onschuldigen botvierde.
Er zijn geen onschuldigen in Syrie?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:01 schreef Pokkelmans het volgende:
...
Verder is er in mijn optiek weinig verloren aan een of andere salafist die kennelijk geloofde dat geweld de oplossing was. Beter dat hij in Syrië sneuvelde voordat hij zijn gewelddadige neigingen op onschuldigen botvierde.
Zeker wel. Maar ik bedoelde voornamelijk de onschuldige burgers in België en Nederland.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldigen in Syrie?
Och ja, er zijn immers al 100.000 burgers dood daar. Eentje meer of minder maakt dan ook niet meer uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar ik bedoelde voornamelijk de onschuldige burgers in België en Nederland.
Een gewapende salafist zie ik liever in Syrië dan op de dorpsfeesten van Renswoude.
Ach kon hij lekker mensen van z'n eigen religie/volk kapotschieten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldigen in Syrie?
Geen van beide klopt. Hij was geen Syriër en schoot waarschijnlijk alleen maar niet-soennieten dood.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach kon hij lekker mensen van z'n eigen religie/volk kapotschieten.
Ik zie Islam toch wel als één religie, ook al hebben ze verschillende stromingen. Ik weet ook niet waar hij oorpronkelijk vandaan komt (of z'n ouders/grootouders), maar ik vermoed ergens uit het Midden-Oostenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Geen van beide klopt. Hij was geen Syriër en schoot waarschijnlijk alleen maar niet-soennieten dood.
Er is geen ruimte voor nuance bij jou, je scheert hen liever allemaal over één kam, anders raken je hersenen oververhit. Oke dan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:14 schreef bijdehand het volgende:
Ik zie Islam toch wel als één religie, ook al hebben ze verschillende stromingen. Ik weet ook niet waar hij oorpronkelijk vandaan komt (of z'n ouders/grootouders), maar ik vermoed ergens uit het Midden-Oosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |