Ik zeg niet dat het een doel is. Ik zeg dat het de verkeerde manier is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:44 schreef truthortruth het volgende:
Geweld is altijd een probleem, maar doe niet alsof het een doel is.
Even voor de goede orde: martelen staat los van democratie. Er zijn democratische landen waar gemarteld wordt en niet-democratische landen waar niet gemarteld wordt.quote:Makkelijk praten als dat vanuit jouw ideologie gedaan wordt. De gedachte om te worden gemarteld is soms inderdaad voldoende.
Ook onderdrukken staat los van al dan niet democratie.quote:Maar dat is nog geen reden om mensen te onderdrukken.
Ik denk dat dat afhangt in hoeverre je geraakt wordt door het regime.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een doel is. Ik zeg dat het de verkeerde manier is.
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.quote:Even voor de goede orde: martelen staat los van democratie. Er zijn democratische landen waar gemarteld wordt en niet-democratische landen waar niet gemarteld wordt.
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.quote:Ook onderdrukken staat los van al dan niet democratie.
Als je niet onderdrukt wordt dan snap ik dat je dat prima vindt. Maar doe niet alsof onderdrukking een goed ding is.quote:Poetin heeft simpelweg vrijheden afgenomen en heeft daar structuur voor teruggegeven. Wat je daar ook van moge denken: veel mensen zijn daar erg blij mee.
Keuzes zijn vooral heel leuk voor als je er gebruik van kan maken. Maar keuzes kunnen voor sommigen verwarrend zijn en gaan vaak ook gepaard met minder zekerheden. Prima voor de mensen die er van kunnen profiteren, maar er zijn dus ook mensen die er de nadelen van hebben.
Zoals ik al aangaf, het is geen perfect systeem. En economisch gezien kan je nog heel andere systemen toepassen die niet met democratie conflicterend zijn, dus om die twee te koppelen is onzin.quote:Dus laten we democratie nou niet zien als een perfect systeem. Het is een van de minst slechte systemen, hoewel democratie de EU momenteel economisch vrij dwars zit.
Als je iedere dag gemarteld wordt, dan maal je wat minder om dat er bommen vallen in de hoofdstad, tenzij je toevallig net verblijft waar een bom valt. Dat is waar. Mooie open deur!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:00 schreef truthortruth het volgende:
Ik denk dat dat afhangt in hoeverre je geraakt wordt door het regime.
Ik denk dat jij democratie niet helemaal begrijpt eerlijk gezegd als je nu in de war raakt.quote:Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.
[..]
Ik denk dat je niet goed snapt wat democratie is, als je dat vergelijkt.
De discussie ging over democratie. Ik snap dat je dat nu naar onderdrukking wil draaien, maar wat de een onderdrukking vindt, vindt de ander geen onderdrukking (denk aan bedekte kledij voor vrouwen, er zijn genoeg vrouwen die dat allesbehalve ervaren als onderdrukking).quote:Als je niet onderdrukt wordt dan snap ik dat je dat prima vindt. Maar doe niet alsof onderdrukking een goed ding is.
Ik constateer feitelijk dat democratische besluitvorming maakt dat we in de EU helemaal vastgelopen zijn. Maar ook dat komt niet helemaal zuiver binnen bij jou vermoed ik. Maar goed, het was maar een zijstapje.quote:Zoals ik al aangaf, het is geen perfect systeem. En economisch gezien kan je nog heel andere systemen toepassen die niet met democratie conflicterend zijn, dus om die twee te koppelen is onzin.
Zaken die niets met democratie te maken hebben erbij halen is verwarrend.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:39 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat jij democratie niet helemaal begrijpt eerlijk gezegd als je nu in de war raakt.
Ik ken geen systeem anders dan democratie die zich niet schuldig maakt aan onderdrukking. Dus omdat er vrouwen zijn die het niet als onderdrukking ervaren is het geen onderdrukkingquote:De discussie ging over democratie. Ik snap dat je dat nu naar onderdrukking wil draaien, maar wat de een onderdrukking vindt, vindt de ander geen onderdrukking (denk aan bedekte kledij voor vrouwen, er zijn genoeg vrouwen die dat allesbehalve ervaren als onderdrukking).
Jij haat net zo hardquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde hebben dit soort mensen dan? Alleen maar haat en bederf!
Waarom doe jij dat dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:19 schreef truthortruth het volgende:
Zaken die niets met democratie te maken hebben erbij halen is verwarrend.
Dan moet je meer gaan lezen. Hoe dan ook is dat niet zo relevant, al begrijp ik dan wel waar de crux zit in de discussie.quote:Ik ken geen systeem anders dan democratie die zich niet schuldig maakt aan onderdrukking.
Ja. Net zo min als jij bepaalde zaken als doodnormaal ziet, terwijl ze best ter discussie kunnen staan. Ook wij kennen kledingvoorschriften!quote:Dus omdat er vrouwen zijn die het niet als onderdrukking ervaren is het geen onderdrukking
Jij haat zonder baard.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:41 schreef Hathor het volgende:
Weer zo'n staatsondermijnende haatbaard exit, prettig bericht.
Dan zie ik ook wel waar de crux zit in de discussie . Religieuze dwang, niets mis meequote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:46 schreef DS4 het volgende:
Ja. Net zo min als jij bepaalde zaken als doodnormaal ziet, terwijl ze best ter discussie kunnen staan. Ook wij kennen kledingvoorschriften!
O, dwang is prima, zo lang als het maar geen religieuze grondslag heeft...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:01 schreef truthortruth het volgende:
Dan zie ik ook wel waar de crux zit in de discussie . Religieuze dwang, niets mis mee.
Dwang afgezien van een aantal basisregels zoals elkaar niet vermoorden en bestelen is prima. Maar ik kots op mannetjes zoals jij, die vrouwen tot allerlei regels en kledingvoorschriften willen dwingen. Gewoon in en in triest en barbaars.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dwang is prima, zo lang als het maar geen religieuze grondslag heeft...
Ook goed.
Ik hoop eigenlijk dat hij nog leeft, met een maagwond in een greppel creperend zijn dood afwachtend.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:
Hopelijk heeft hij erg veel pijn gehad, samen met z'n andere orgaanetende vrindjes die nu ook in stukjes het Syrische landschap bepalen.
Lezen gaat je niet zo goed af kennelijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:36 schreef truthortruth het volgende:
Dwang afgezien van een aantal basisregels zoals elkaar niet vermoorden en bestelen is prima. Maar ik kots op mannetjes zoals jij, die vrouwen tot allerlei regels en kledingvoorschriften willen dwingen. Gewoon in en in triest en barbaars.
Ja inderdaad, dat soort stukken stront wel ja.quote:
Vind ik ook, weer een levenslange notaire steuntrekker minder.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:41 schreef Hathor het volgende:
Weer zo'n staatsondermijnende haatbaard exit, prettig bericht.
OMG!! Een post op een forum net zo beoordelen als een of andere jihadi die letterlijk dood en verderf zaait.quote:
Zo is het maar net.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Idem als bovenstaande reactie van mij.
Idioot!
Alle ideologische en zogenaamd nobele motieven ten spijt: die beroepsmilitair is geen haar beter dan die terrorist.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je het verschil niet eens ziet tussen een beroepsmilitair die in opdracht handelt en tussen terroristen die uit ideologie voor een niet bestaand godje vrijwillig gaan moorden ben je meer van het pad af dan ik al dacht.
Oh, ok. Ik mag dus van geluk spreken dat al mijn tien vingers nog vastzitten aan mijn handen ondanks dat ik nagellak gebruik en nog meer geluk dat ik niet in een vuilniszak rond hoef te waggelen en geen risico loop om een kogel door mijn hoofd te krijgen omdat ik heb mogen studeren..quote:Op zondag 28 juli 2013 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alle ideologische en zogenaamd nobele motieven ten spijt: die beroepsmilitair is geen haar beter dan die terrorist.
Ben je niet een beetje in de war met economische belangen?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik mag dus van geluk spreken dat al mijn tien vingers nog vastzitten aan mijn handen ondanks dat ik nagellak gebruik en nog meer geluk dat ik niet in een vuilniszak rond hoef te waggelen en geen risico loop om een kogel door mijn hoofd te krijgen omdat ik heb mogen studeren..
Ja,jongen, je hebt dioten en idioten,
Welke economische belangen en wat heeft dat er mee te maken? Of bedoel je gewoon dat de westerse wereld voor een vaatje olie zo'n 106 dollar neertelt? Lijkt mij een erg overtrokken prijs meneer de aansteller en niet wat jij in je simpele hoofd probeert te suggereren als dat je nu doet voorkomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje in de war met economische belangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |