dat zeg ik dan ook niet, je kan nooit stellen dat je naar zulke dingen zonder emotie zou moeten kunnen kijken, dat negeren kan leiden tot onvrede.. Dan kun je nog zo hard "ja, maarre..."quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Waarom niet?
Het feit dat er 350 mensen niet weten waarom deze strafeis er ligt geeft mij geen reden om te stellen dat justitie slecht communiceert of fouten maakt.
Ook weer waar.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:07 schreef sp3c het volgende:
er zit nogal een verschil tussen toen je net je rijbewijs had en toen je net iemand doodgereden had
dat snap ik maar de vegelijking die je maakt is niet goedquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook weer waar.
Overigens ontken ik ook niet dat het een klootzakje is.
Ja en nee. Te hard rijden kent immers gradaties.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat snap ik maar de vegelijking die je maakt is niet goed
wordt je nog steeds dagelijks geflitst?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja en nee. Te hard rijden kent immers gradaties.
Nee, maar dat komt vooral doordat ik weet waar ik wel en niet wat harder kan rijden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
wordt je nog steeds dagelijks geflitst?
de vergelijking is niet goedquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt vooral doordat ik weet waar ik wel en niet wat harder kan rijden.
Wellicht, maar feit blijft dat je die jongen niet een twee jaar achter slot en grendel kunt zetten, enkel omdat hij een groot aantal snelheidsboetes op z'n naam heeft staan.quote:
Maar naar wat ik heb begrepen ligt de schuld in deze zaak ook voor een deel bij dat ventje, dat niet goed op heeft gelet. Dat klinkt heel wrang, omdat we het immers over een klein kereltje hebben dat dood is, maar je kunt er natuurlijk niet van erbij slepen, enkel omdat het zo tragisch is allemaal.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef sp3c het volgende:
nee men wil hem langer de cel in voor het doodrijden van een jongetje
bovendien waren het niet alleen snelheidsovertredingen waar hij voor beboet is
zolang je betaald hoef je daar idd niet de cel in maar het verklaard een groot deel van de verontwaardiging hier wel denk ik, dude rijd als een malloot ... wil je niet tegenkomen op de weg
Omdat hij (schijnbaar) als een malle reed, wordt hij ook gestraft. Het is alleen geen bijzonder hoge straf. Uit niets blijkt namelijk dat hij de intentie had om dat kereltje dood te rijden. Het is en blijft een zeer tragisch ongeval.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef sp3c het volgende:
hij reed als een malle achter een brandweerauto aan schijnbaar
dan lijkt zijn het rijgedrag van die dude me niet bepaald hetzelfde als 'er vanalles bijtrekken'
shit is gewoon relevant
Hij reed -niet met zekerheid vast te stellen maar naar alle waarschijnlijkheid- tussen de 51 en de 61. Op een 50km weg. Dat is niet dermate veel te snel, dat het invloed heeft op het verloop van zaken. Ja, het is fout en mag niet. Maar als hij ipv 51 gewoon 50 had gereden, was het ongeval ook dodelijk geweest.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef sp3c het volgende:
hij reed als een malle achter een brandweerauto aan schijnbaar
dan lijkt zijn het rijgedrag van die dude me niet bepaald hetzelfde als 'er vanalles bijtrekken'
shit is gewoon relevant
ja en dat vinden mensen raarquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat hij (schijnbaar) als een malle reed, wordt hij ook gestraft. Het is alleen geen bijzonder hoge straf.
Zolang de straf maar in lijn is met de wet en niet met de onderbuik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en dat vinden mensen raar
ze zijn er verontwaardigd van ... ik snap het wel
of dat wettelijk terecht is zal me een zorg zijn
Precies.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Zolang de straf maar in lijn is met de wet en niet met de onderbuik.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
strafeis hebben we het nog steeds overquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt me toch behoorlijk irreëel om een strafeis voor moord met voorbedachte rade te verwachten in dit gevalquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
strafeis hebben we het nog steeds over
heeft meer te maken met wat het OM denkt te kunnen bewijzen dan met de wet zelf
moord met voorbedachte rade staat bv 20 jaar cel maar als dat ze dat niet hard kunnen maken dan gaan ze voor iets minder en dan krijg je ook vliegende stoelen
met je onderbuik heeft het iig niet zo bar veel te maken
Moord is altijd met voorbedachte rade, en de maximale straf is levenslang.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
strafeis hebben we het nog steeds over
heeft meer te maken met wat het OM denkt te kunnen bewijzen dan met de wet zelf
moord met voorbedachte rade staat bv 20 jaar cel maar als dat ze dat niet hard kunnen maken dan gaan ze voor iets minder en dan krijg je ook vliegende stoelen
met je onderbuik heeft het iig niet zo bar veel te maken
Moord is altíjd met voorbedachte rade.quote:
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moord is altíjd met voorbedachte rade.
Nee. In een opwelling is doodslag. Als het niet bewust is is het dood door schuld (indien wel schuld). Moord is met voorbedachte rade.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.
quote:Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft
quote:Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft
Jullie hopen daarop?quote:
Meneer Seikcid en jij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:10 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Wie is 'jullie' en waar zou uit moeten blijken dat 'wij' er op hopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |