Moord is altíjd met voorbedachte rade.quote:
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moord is altíjd met voorbedachte rade.
Nee. In een opwelling is doodslag. Als het niet bewust is is het dood door schuld (indien wel schuld). Moord is met voorbedachte rade.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft moord niet altijd met voorbedachte rade te zijn maar kan het ook in een opwelling (en dus wel bewust) gebeuren. Dan is het geen doodslag.
quote:Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft
quote:Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft
Jullie hopen daarop?quote:
Meneer Seikcid en jij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:10 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Wie is 'jullie' en waar zou uit moeten blijken dat 'wij' er op hopen?
Nee maar lijkt mij een logisch gevolg bij een rechterlijke dwaling in zo'n zaak.quote:
Nederland kent geen doodstraf dus kan iemand door een rechterlijke dwaling ook niet 'doodvermoord' worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Nee maar lijkt mij een logisch gevolg bij een rechterlijke dwaling in zo'n zaak.
Een rechterlijke dwaling nog welquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Nee maar lijkt mij een logisch gevolg bij een rechterlijke dwaling in zo'n zaak.
De rechter heeft gedwaald? Op welke manier precies?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Heel knap van de rechter, aangezien hij nog geen uitspraak heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Niet door de staat nee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nederland kent geen doodstraf dus kan iemand door een rechterlijke dwaling ook niet 'doodvermoord' worden.
Dat zegt vooral iets over jou.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Dank je, zal wel lukken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:46 schreef Seikcid het volgende:
En ik weet dat jullie hier graag slim doen en over woordkeuzes vallen en vooral allemaal willen laten zien hoeveel je wel niet weet van 'het recht'.
Veel plezier.
Ik had het net nog over die personen die ergens compleet geen verstand van hebben, maar die wel zo nodig een mening moeten hebben over het onderwerp. Gefeliciteerd, jij bent er één.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:46 schreef Seikcid het volgende:
En ik weet dat jullie hier graag slim doen en over woordkeuzes vallen en vooral allemaal willen laten zien hoeveel je wel niet weet van 'het recht'.
Veel plezier.
Nee, ik heb het niet over mijn afkeuring van moord. Ik stel alleen dat moord een logisch gevolg vinden van een ongeval vooral iets zegt over jou.quote:
Hoho, dat is slechts jouw mening.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik had het net nog over die personen die ergens compleet geen verstand van hebben, maar die wel zo nodig een mening moeten hebben over het onderwerp. Gefeliciteerd, jij bent er één.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |