Hallo, ik ben de buspolitie. Jongedame, waarom heb jij je gordel niet om?quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En denken die PvdA'ers in Venlo nou echt dat die passagiers die riemen ook gaan dragen? Willen ze dat gaan controleren? Wat kost dat geintje, hebben ze daar al eens over nagedacht?
Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
meteen maar verplichten om een helm op te zetten in de bus?
Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
Gordels die ze in bussen kennen (die buik gordels) doen vrij weinig. Je klapt nog net zo hard naar voren. Het enigste is dat je wel blijft zitten en niet de bus door vliegt. Nadeel is dat je organen onder in de romp wel de gehele klap opvangen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!
En spoel ook direct de eigen verantwoordelijkheid maar door het toilet.
Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:34 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.
Er zijn al bussen met gordels..quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.
Je hebt dan, voor een veel duurder buskaartje, gordels die bijna niemand gebruikt en amper de veiligheid verbeteren.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Je vliegt echt niet door de bus bij een plotselinge rem actief als je op een zetel zit, juist wanneer je staat is het veel moeilijker om stabiel te blijven. Het probleem is dus bij staan niet bij zitten, gordels hebben weinig nut.
Het zou beter zijn als ze wat scholen zouden bouwen.....quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:32 schreef AMangold het volgende:
[..]
Er zijn al bussen met gordels..
Hier in zeeland rijden 3 verschillende soorten bussen
connection, violia en nog een (naam onbekend voor mij)
en die derde heeft altijd gordels in de bus, maar daardoor mag hij
ook sneller reiden.. Een zonder gordels mag max. 80 km/h ook op 100 baan
ja plaats dat maar in de gangen van de bussenquote:Op donderdag 25 juli 2013 06:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen nog maar zo staan in de bus dus
Zo staande verklein je op langere ritten wel de kans op bloedpropjes.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:49 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
ja plaats dat maar in de gangen van de bussen.
Werkgelegenheid scheppenquote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:27 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat de gordel in de auto verplicht is.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nooit eerder onderzocht zou zijn. Het is niet alsof er pas sinds vorige week bussen rondrijden in Nederland.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
Touringcars wel, stadsbussen die een kort stuk over de snelweg rijden niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:01 schreef Resistor het volgende:
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
Dat hoeft helemaal niet zoveel te maken te hebben met de gordel ansich. De regels zijn verscherpt in de loop der tijd en de auto's voldoen aan steeds meer veiligheidseisen. Bovendien wordt het drukker op de weg waardoor de snelheid gemiddelt genomen omlaag gaat. Denk maar bv aan files, hoe drukker alles gaat, hoe langzamer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?
ik heb een beter idee geen veiligheisgordels maar asbakken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PvdA: veiligheidsgordels in bussen
De PvdA in Venlo wil dat er veiligheidsgordels komen in de bussen van vervoersbedrijf Veolia. De partij zegt het raar te vinden dat een veiligheidsriem wel verplicht is in auto's, maar dat in bussen geen veiligheidsriemen zitten.
De PvdA gaat Veolia en het provinciebestuur vragen om medewerking aan het plan, meldt L1. De partij hoopt dat de bussen in Limburg worden uitgerust met gordels.
De PvdA stelt dat het al verschillende keren is voorgekomen dat passagiers gewond zijn geraakt. Bij een onverwachte remactie kunnen reizigers door de bus geslingerd worden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)els_in_bussen__.html
simpel een ongeluk in een auto komt vaker voor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:27 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat de gordel in de auto verplicht is.
Maar hoeveel openbaar vervoer busdoden hebben we sinds de jaren 70 kunnen betreuren zodat deze maatregel ook daadwerkelijk echt iets gaat schelen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?
Dus bij een ongeluk heb je net zoveel kans op overleven zonder gordel als met gordel?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:25 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet zoveel te maken te hebben met de gordel ansich. De regels zijn verscherpt in de loop der tijd en de auto's voldoen aan steeds meer veiligheidseisen. Bovendien wordt het drukker op de weg waardoor de snelheid gemiddelt genomen omlaag gaat. Denk maar bv aan files, hoe drukker alles gaat, hoe langzamer.
Dat ligt er maar net aan, een gordel kan ook tegen je werken namelijk. Ik vind het absurd om de daling van sterfgevallen puur toe te wijden aan de gordel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus bij een ongeluk heb je net zoveel kans op overleven zonder gordel als met gordel?
Niet gek.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
Het trieste is dat zij bij de volgende verkiezingen weer minstens 30 zetels binnenslepen.
Op tedx staat een leuk filmpje over iemand die zich druk maakt over de verplichte kinderstoeltjes. En betoogd dat de verplichting boven een X leeftijd totaal onzin is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:41 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan, een gordel kan ook tegen je werken namelijk. Ik vind het absurd om de daling van sterfgevallen puur toe te wijden aan de gordel.
Geen idee, andere factoren zoals kreukelzones zullen vast ook meegeholpen hebben, maar dat is mijn punt ook helemaal niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?
www.swov.nl/rapport/facts(...)els_kinderzitjes.pdfquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:41 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan, een gordel kan ook tegen je werken namelijk. Ik vind het absurd om de daling van sterfgevallen puur toe te wijden aan de gordel.
Het liefst naakt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Jian het volgende:
En op elke bus een conducteur, niet om te controleren, maar om met drankjes rond te gaan
...die niemand draagt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:01 schreef Resistor het volgende:
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
Alles terugvoeren op eigen verantwoordelijk is juist onderdeel van het hele probleem, want eigen verantwoordelijkheid slaat al bijzonder snel om in verwijtbaarheid (je kunt fluiten naar je hulp, want jij bent immers zo dom geweest om geen gordel om te doen) en daarmee in dwang (want men wil mensen tegen zichzelf beschermen).quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:34 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.
Ik kan me serieus geen enkel geval herinneren waarbij iemand zwaargewond raakte door plotseling afremmen ofzo in een bus in 20 jaar OV ervaring.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar hoeveel openbaar vervoer busdoden hebben we sinds de jaren 70 kunnen betreuren zodat deze maatregel ook daadwerkelijk echt iets gaat schelen?
Het is weer geneuzel in de marge waarbij ik me echt afvraag waarom men zich met zulke flutzaken bezig houdt in de politiek.
Ik kan me wel ongevallen herinneren, maar dan raakten niet de passagiers verwond maar juist een fietser/voetganger die door een bus overreden word. In het kader van de verkeersveiligheid zouden we dan beter alle gemotoriseerd verkeer kunnen verbieden in de steden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik kan me serieus geen enkel geval herinneren waarbij iemand zwaargewond raakte door plotseling afremmen ofzo in een bus in 20 jaar OV ervaring.
De meeste bussen rijden ook serieus langzaam, veel langzamer dan auto's ook.
Moet jij nou echt ieder topic komen kapen met je rokersgelul?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:27 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik heb een beter idee geen veiligheisgordels maar asbakken.
Vind je het nodig dat politici daar hun kostbare tijd aan verspillen? Draag jij ook een helm op de fiets? Eet je je boterhammen zonder korst?quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het vooral absurd om zoiets op lokaal niveau te gaan regelen. Als je zoiets wilt, moet je het landelijk doen.
Ik denk dat jij jezelf dan beter 24/7 kunt opsluiten in een ondergrondse bunker of iets dergelijks.quote:
Goed idee. En ook verplicht beschermende pakken wanneer we lopenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zullen we ook gaan verplichten om helmpjes te dragen tijdens fietsen en verplicht zwembandjes om met zwemmen?
Het is al jaren verboden om buiten de bebouwde kom te staan in de bus. Aangezien de capaciteit altijd al veel te laag is geweest zijn passagiers op de laatste bushalte in de stad altijd gewoon meegenomen de snelweg op. Gordels in treinen hadden gisteren misschien ook wel levens kunnen redden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef Me_Wesley het volgende:
En de standplaatsen krijgen spanbanden ofzo? Of hebben die gewoon pech ?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Stoelen gewoon omdraaien, probleem opgelost
Nee dat is het niet, dat is alleen het geval voor bussen die 100 km/h mogen rijden (Interliners e.d.). Diezelfde bussen hebben ook gordels, maar die worden door geen hond gebruikt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:55 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het is al jaren verboden om buiten de bebouwde kom te staan in de bus.
Een helm op de fiets zou, gezien het fietsgedrag van een wezenlijke groep fietsers, geen overbodige luxe zijn. Het alternatief is dat ze zich aan de verkeersregels gaan houden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vind je het nodig dat politici daar hun kostbare tijd aan verspillen? Draag jij ook een helm op de fiets? Eet je je boterhammen zonder korst?
Een helm helpt juist alleen tegen risico's van buitenaf. Het dragen van een helm zorgt ervoor dat de fietser zelf zich (nog) onvoorzichtiger gaat gedragen, de toegenomen veiligheid van de helm compenseert maar de risico's op ander letsel over het hoofd ziet zodat die extra toenemen. Juist qua ongevallen veroorzaakt door onvoorzichtig gedrag van de fietser zelf werkt een helm(plicht) dus alleen maar contraproductief.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een helm op de fiets zou, gezien het fietsgedrag van een wezenlijke groep fietsers, geen overbodige luxe zijn. Het alternatief is dat ze zich aan de verkeersregels gaan houden.
Yep.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Werkgelegenheid scheppen![]()
Wat een betutteling
Je hoeft het niet direct overal in te voeren. Je zou stadsbussen kunnen ontzien. Je zou het ook alleen kunnen verplichten zolang er zitplaatsen zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep.
Voor eenieder die dit een 'goed plan' vindt, ik nodig u allen uit om eens een ritje te maken met het mega-sardienenblik, oftewel lijntje 11 naar de Uithof in Utrecht, in de spits. Haringen-in-een-ton. Ik zie het al helemaal voor me, al die mensen controleren of ze wel een riempje om hebben...- los van het feit dat ALS er iets gebeurt, niemand welke kant dan ook kan uitvallen, gewoon 1029384612 dooien.
Heeft het genie dat dit plan bedacht heeft ooit zelf wel eens in een overvolle bus gezeten?
Of men stopt gewoon met dit onuitvoerbaar idee.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je hoeft het niet direct overal in te voeren. Je zou stadsbussen kunnen ontzien. Je zou het ook alleen kunnen verplichten zolang er zitplaatsen zijn.
prima juist; doe een paar stoelen met riem op een ouderenlijnjte iedereen blij pvda weer stilquote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het vooral absurd om zoiets op lokaal niveau te gaan regelen. Als je zoiets wilt, moet je het landelijk doen.
Hoe gaat die controleur door de bus dan? Met een gordel, spanband, integraalhelm of vastgeketend aan de chauf?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep.
Voor eenieder die dit een 'goed plan' vindt, ik nodig u allen uit om eens een ritje te maken met het mega-sardienenblik, oftewel lijntje 11 naar de Uithof in Utrecht, in de spits. Haringen-in-een-ton. Ik zie het al helemaal voor me, al die mensen controleren of ze wel een riempje om hebben...- los van het feit dat ALS er iets gebeurt, niemand welke kant dan ook kan uitvallen, gewoon 1029384612 dooien.
Heeft het genie dat dit plan bedacht heeft ooit zelf wel eens in een overvolle bus gezeten?
Nee, veiliger fietsen gaan ze doen na een combinatie van voorlichting/educatie en handhaving (fikse boetes). Tot die tijd zouden helmen mensenlevens kunnen redden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
met een helm zullen ze veiliger gaan fietsen
[ afbeelding ]
Door onveiliger fietsgedrag te vertonen worden er levens gered of was niet je op de hoogte van de 'helmet fallacy'?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, veiliger fietsen gaan ze doen na een combinatie van voorlichting/educatie en handhaving (fikse boetes). Tot die tijd zouden helmen mensenlevens kunnen redden.
maak je aan de stoel, de kosten komen voor de vervoerder, uiteraard, we noemen het dan martkwerking of specialisering en de vervoerder verhoogt de kosten mer 20% en we zijn weer bij afquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:43 schreef CafeRoker het volgende:
Nog even los van of dit wel of niet nuttig is, is het idioot om kapitalen uit te geven om bestaande bussen om te bouwen. Bij nieuwe bussen kost dit bijna niets extra, terwijl je bij het huidige wagenpark het over een flinke operatie hebt. Het zou me niets verbazen als de huidige bussen niet eens bevestigingspunten ervoor hebben en als je die moet gaan maken wordt het pas echt duur.
Kom jij wel eens buiten?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:42 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, veiliger fietsen gaan ze doen na een combinatie van voorlichting/educatie en handhaving (fikse boetes). Tot die tijd zouden helmen mensenlevens kunnen redden.
Als gekken rijden?? Ga eens naar Zuid-Amerika of India en pak daar de bus eens....quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:56 schreef thenxero het volgende:
Het is toch ook raar dat je in je auto'tje bomvol veiligheidsmaatregelen zit, maar dat je in de bus een harde plastic stoel moet koppen bij een ongeluk? Ik zou zo'n gordeltje wel kunnen waarderen, zeker omdat sommige chauffeurs als gekken rijden.
daar rijden ze niet als gekken. Ze geven elkaar daar gewoon de ruimte, iets wat in nederland totaal niet gebeurd.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 03:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als gekken rijden?? Ga eens naar Zuid-Amerika of India en pak daar de bus eens....
Okquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
daar rijden ze niet als gekken. Ze geven elkaar daar gewoon de ruimte, iets wat in nederland totaal niet gebeurd.
Nee hoor, alleen toerbussen, omdat het in het buitenland vaak verplicht is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:01 schreef Resistor het volgende:
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
Dan snap jij niet hoe het verkeer daar werktquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
OkDan hebben jij en ik een andere definitie van ruimte. Ik heb dat namelijk niet gezien in Rio.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |