Hallo, ik ben de buspolitie. Jongedame, waarom heb jij je gordel niet om?quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En denken die PvdA'ers in Venlo nou echt dat die passagiers die riemen ook gaan dragen? Willen ze dat gaan controleren? Wat kost dat geintje, hebben ze daar al eens over nagedacht?
Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
meteen maar verplichten om een helm op te zetten in de bus?
Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
Gordels die ze in bussen kennen (die buik gordels) doen vrij weinig. Je klapt nog net zo hard naar voren. Het enigste is dat je wel blijft zitten en niet de bus door vliegt. Nadeel is dat je organen onder in de romp wel de gehele klap opvangen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!
En spoel ook direct de eigen verantwoordelijkheid maar door het toilet.
Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:34 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.
Er zijn al bussen met gordels..quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.
Je hebt dan, voor een veel duurder buskaartje, gordels die bijna niemand gebruikt en amper de veiligheid verbeteren.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Je vliegt echt niet door de bus bij een plotselinge rem actief als je op een zetel zit, juist wanneer je staat is het veel moeilijker om stabiel te blijven. Het probleem is dus bij staan niet bij zitten, gordels hebben weinig nut.
Het zou beter zijn als ze wat scholen zouden bouwen.....quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:32 schreef AMangold het volgende:
[..]
Er zijn al bussen met gordels..
Hier in zeeland rijden 3 verschillende soorten bussen
connection, violia en nog een (naam onbekend voor mij)
en die derde heeft altijd gordels in de bus, maar daardoor mag hij
ook sneller reiden.. Een zonder gordels mag max. 80 km/h ook op 100 baan
ja plaats dat maar in de gangen van de bussenquote:Op donderdag 25 juli 2013 06:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen nog maar zo staan in de bus dus
Zo staande verklein je op langere ritten wel de kans op bloedpropjes.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:49 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
ja plaats dat maar in de gangen van de bussen.
Werkgelegenheid scheppenquote:Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:27 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat de gordel in de auto verplicht is.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nooit eerder onderzocht zou zijn. Het is niet alsof er pas sinds vorige week bussen rondrijden in Nederland.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
Touringcars wel, stadsbussen die een kort stuk over de snelweg rijden niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:01 schreef Resistor het volgende:
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |