abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129315190
PvdA: veiligheidsgordels in bussen

De PvdA in Venlo wil dat er veiligheidsgordels komen in de bussen van vervoersbedrijf Veolia. De partij zegt het raar te vinden dat een veiligheidsriem wel verplicht is in auto's, maar dat in bussen geen veiligheidsriemen zitten.

De PvdA gaat Veolia en het provinciebestuur vragen om medewerking aan het plan, meldt L1. De partij hoopt dat de bussen in Limburg worden uitgerust met gordels.

De PvdA stelt dat het al verschillende keren is voorgekomen dat passagiers gewond zijn geraakt. Bij een onverwachte remactie kunnen reizigers door de bus geslingerd worden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)els_in_bussen__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129315241
:') meteen maar verplichten om een helm op te zetten in de bus?

Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
pi_129315243
En de standplaatsen krijgen spanbanden ofzo? Of hebben die gewoon pech ?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:50:49 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129315276
En denken die PvdA'ers in Venlo nou echt dat die passagiers die riemen ook gaan dragen? Willen ze dat gaan controleren? Wat kost dat geintje, hebben ze daar al eens over nagedacht? :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129315289
Ik vind het vooral absurd om zoiets op lokaal niveau te gaan regelen. Als je zoiets wilt, moet je het landelijk doen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:51:24 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_129315290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En denken die PvdA'ers in Venlo nou echt dat die passagiers die riemen ook gaan dragen? Willen ze dat gaan controleren? Wat kost dat geintje, hebben ze daar al eens over nagedacht? :')
Hallo, ik ben de buspolitie. Jongedame, waarom heb jij je gordel niet om?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_129315297
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') meteen maar verplichten om een helm op te zetten in de bus?

Wat een pussy's worden er toch van mensen gemaakt door partijen die ieder wissewasje willen voorkomen
Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:51:39 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129315298
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!
En spoel ook direct de eigen verantwoordelijkheid maar door het toilet.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129315425
Het is toch ook raar dat je in je auto'tje bomvol veiligheidsmaatregelen zit, maar dat je in de bus een harde plastic stoel moet koppen bij een ongeluk? Ik zou zo'n gordeltje wel kunnen waarderen, zeker omdat sommige chauffeurs als gekken rijden.
pi_129315915
Als je veilig wil reizen moet je maar niet met de bus gaan, simpel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:24:58 #11
141854 John5
Coujonjeur
pi_129316099
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_129316307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Is er ook onderzocht of zoiets uitmaakt, en hoeveel mensen er gewond raken tijdens aanrijdingen met een bus, of is dit gewoon weer de PvdA met z'n "Jamaar hunnie moeten het, dus dan jullie ook"?
Gordels die ze in bussen kennen (die buik gordels) doen vrij weinig. Je klapt nog net zo hard naar voren. Het enigste is dat je wel blijft zitten en niet de bus door vliegt. Nadeel is dat je organen onder in de romp wel de gehele klap opvangen.
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2013 @ 01:34:32 #13
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_129316314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja, de 'veiligheids'-doctrine, hè. Pech moet weg!
En spoel ook direct de eigen verantwoordelijkheid maar door het toilet.
Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_129316469
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:34 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid zou het zijn als je tenminste de keuze had een gordel om te doen, en daar ben ik erg voor.
Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.

Je hebt dan, voor een veel duurder buskaartje, gordels die bijna niemand gebruikt en amper de veiligheid verbeteren.
pi_129316587
Komen er ook airbags of is daar nog onderzoek naar?
pi_129317189
Het trieste is dat zij bij de volgende verkiezingen weer minstens 30 zetels binnenslepen. :r
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129317356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als ze er al zouden komen dan zal 95% ze nooit gebruiken. Verder zou er in elke bus dagelijks wel 1 zo'n gordel door baldadige jeugd kapot gesneden worden en tenslotte is het allerminst zeker dat dat veel veiliger is.

Je hebt dan, voor een veel duurder buskaartje, gordels die bijna niemand gebruikt en amper de veiligheid verbeteren.
Er zijn al bussen met gordels..

Hier in zeeland rijden 3 verschillende soorten bussen
connection, violia en nog een (naam onbekend voor mij)
en die derde heeft altijd gordels in de bus, maar daardoor mag hij
ook sneller reiden.. Een zonder gordels mag max. 80 km/h ook op 100 baan
pi_129319193
Ik vind het ook vreemd dat de gordel in de auto verplicht is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_129319196
Helm op de fiets verplichten zou vast meer levens redden, als je toch bezig bent.
  donderdag 25 juli 2013 @ 06:34:12 #20
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_129319206
Je vliegt echt niet door de bus bij een plotselinge rem actief als je op een zetel zit, juist wanneer je staat is het veel moeilijker om stabiel te blijven. Het probleem is dus bij staan niet bij zitten, gordels hebben weinig nut.
Sisco Certified
pi_129319218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Je vliegt echt niet door de bus bij een plotselinge rem actief als je op een zetel zit, juist wanneer je staat is het veel moeilijker om stabiel te blijven. Het probleem is dus bij staan niet bij zitten, gordels hebben weinig nut.

Alleen nog maar zo staan in de bus dus :D
pi_129319232
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 02:32 schreef AMangold het volgende:

[..]

Er zijn al bussen met gordels..

Hier in zeeland rijden 3 verschillende soorten bussen
connection, violia en nog een (naam onbekend voor mij)
en die derde heeft altijd gordels in de bus, maar daardoor mag hij
ook sneller reiden.. Een zonder gordels mag max. 80 km/h ook op 100 baan
Het zou beter zijn als ze wat scholen zouden bouwen.....
  donderdag 25 juli 2013 @ 06:49:47 #23
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_129319239
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:43 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alleen nog maar zo staan in de bus dus :D
ja plaats dat maar in de gangen van de bussen :').
Sisco Certified
pi_129319247
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:49 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

ja plaats dat maar in de gangen van de bussen :').
Zo staande verklein je op langere ritten wel de kans op bloedpropjes. :D
pi_129319266
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_129319387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het volgende plan van de PvdA wordt dan de inzet van mobiele politieteams die gaan controleren of alle passagiers hun gordel wel dragen.
Werkgelegenheid scheppen *O*

Wat een betutteling :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129319395
Krijgt die gordel misschien ook wel een plug voor je mini-usb ^O^
pi_129319411
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:27 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat de gordel in de auto verplicht is.
Dat het aantal verkeersdoden sinds de invoering van de gordelplicht in de jaren '70 significant gedaald is berust op toeval?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_129319454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:24 schreef John5 het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nooit eerder onderzocht zou zijn. Het is niet alsof er pas sinds vorige week bussen rondrijden in Nederland.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:43:38 #30
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_129319484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:01 schreef Resistor het volgende:
Bussen die over de snelweg rijden hebben toch al gordels?
Touringcars wel, stadsbussen die een kort stuk over de snelweg rijden niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')