* Wil je erbij? Post dan je stad (of provincie als je paranoide/Snowden bent) en ik (of een mod) voeg je toe.quote:SuperHarregarre - Beijing
Xtreem - Beijing (de provincie![]()
o.us2.0)
Done.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:34 schreef Xtreem het volgende:
Voegt u mij maar toe aan de OP.... wel alleen provincie graag...
Werk. Eerst heengestuurd voor NL bedrijf, en na afloop van project blijven hangen...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Voor de leken onder ons:
Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
Je bent een leek, wat lul je nou?quote:
Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Voor de leken onder ons:
Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
Als het van jou komt is het een compliment want ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand. Zo...nog meer provocateur?quote:
Ah mooi. Bedankt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 02:26 schreef o.us2.0 het volgende:
Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.
Kan post niet meer editten, modje?quote:Op woensdag 24 juli 2013 02:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Al hoewel ik op het moment niet in China zit; zet mij maar in de OP met Hebei / Beijing.
Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mijn vriendin gaat in Shanghai studeren voor een half jaar.
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.
Hoe pak ik dit aan?
We gaan trouwens ook wat reizen.
Gewoon naar de Chinese ambassade of consulaat gaan en vraag een toeristenvisum aan. Vaak is het ook gewoon multiple-entry.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mijn vriendin gaat in Shanghai studeren voor een half jaar.
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.
Hoe pak ik dit aan?
We gaan trouwens ook wat reizen.
Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:55 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....
hotel reserverenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.
Mijn verblijfplaats is echter haar nog te huren appartement.
Dat kan ik opgeven maar ik moet dan de detail doorgeven + uitnodigingsbrief dat ik bij haar verblijf.
Volgens visum.nl en:
http://nl.china-embassy.o(...)0825807157711131.pdf
Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
hotel reserveren
visum fixen
hotel annuleren
beetje chinese creativiteit gebruiken....
Het is ook niet liegen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.
Dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is ook niet liegen.
Gaandeweg zijn je plannen gewoon veranderd...
Jij gaat het nog zwaar krijgen in China
Nee, de autoriteiten zijn daar lakser. Of misschien is laks niet het goede woord. Het punt is gewoon dat ze wat pragmatischer zijn met dit soort dingen. Als je geen heroine in je anus propt, heb je geen probleem. Nederlandse bureaucratie is wat dat betreft vervelender, omdat ze weigeren mee te buigen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen.
Ik kan het wel maar je weet dat de autoriteiten daar niet zo zijn als hier.
Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Om maar een anecdote van mezelf erin te gooien. Had deodorant in m'n sporttas zitten. Na twintig keer met de deo door de scanner te zijn gegaan, word ik de 21e keer staande gehouden. "Ja, meneer, wat is dit?"Ik had een flauwe grap kunnen maken maar ik heb maar gewoon gezegd dat ze 'm mochten houden en ben doorgelopen.
Bureaucratische willekeur.
Ik zet 'm er wel in omdat ik ieders werk respecteer, ook al slaat 't feitenlijk nergens op.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!
het is wel een geniale manier om de economie te stimuleren....
Je hebt 4 man per uitgang aan het werk (ploegendiensten?), dus zeg 8 man per uitgang.
Je hebt een scanner per uitgang ($$)
Je hebt 6 handscanners (!) per uitgang liggen ($$)
En het helpt geen ruk, want degene die de scan bekijkt slaapt de helft van de tijd...
Mijn ervaring is dat je meer moet opletten met taxi's die extra omrijden of bizarre bedragen vragen. Maar goed, dat gebeurd gewoon af en toe. Zit er verder niet al teveel mee en vind het wel grappig als ze het proberen terwijl ik die ene keer wel de weg weet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Worden Europees uitziende mensen (niet-Aziaten)trouwens extra in de gaten gehouden door al die uniformen op straat of valt dat wel mee. Hoe zit het met andere rassen bijvoorbeeld zoals negroïde types.. De reden van vraagstelling is dat bijvoorbeeld in Rusland en dan met name Moskou men dus wel een extra oogje op niet-Russen heeft en soms met nare gevolgen...
Valt wel mee. De enige keer in twee jaar tijd dat ik aangesproken ben door een man in uniform was toen ik een foto wilde maken van de ingang van een kazerne.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Worden Europees uitziende mensen (niet-Aziaten)trouwens extra in de gaten gehouden door al die uniformen op straat of valt dat wel mee. Hoe zit het met andere rassen bijvoorbeeld zoals negroïde types.. De reden van vraagstelling is dat bijvoorbeeld in Rusland en dan met name Moskou men dus wel een extra oogje op niet-Russen heeft en soms met nare gevolgen...
Loopt best een hoop gajes rond daar. Zie af en toe ook wel van die bekende drugskoppen die je ook wel eens in de grote steden ziet rondhangen met ingevallen wangen en oogkassen.quote:The assault happened when she was leaving Salsa Caribe around 3am, walking north towards the main road looking for a taxi. She was attacked by a group of five African men, dragged off, and gang raped. She has since seen one of the men around the Sanlitun area, which seems to indicate that they hang out there
Doet me aan Nathan Road in HK denken. Zijn soms niet van je af te slaan met drugs and fake-artikelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Rond Sanlitun kijk ik zelf trouwens ook wel achterdochtig naar bepaalde groepen Afrikanen. Schijnen daar drugs te dealen e
Nooit gedacht dat er afrikanen wijken zouden bestaan in China.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Valt wel mee. De enige keer in twee jaar tijd dat ik aangesproken ben door een man in uniform was toen ik een foto wilde maken van de ingang van een kazerne.
Ben niet donker dus weet niet of 't voor negerts wel lastiger is qua opdringerige een-streperts maar in mijn ervaring doen ze vrij weinig. Vragen niet om papieren, lopen niet rond, helpen niet bij problemen. Ze hebben een uniform maar daar houdt 't verschil met de gewone burger wel op.
Rond Sanlitun kijk ik zelf trouwens ook wel achterdochtig naar bepaalde groepen Afrikanen. Schijnen daar drugs te dealen en een tijd terug was er sprake van meerdere verkrachtingen van blanke toeristes/expats door die groep.
http://www.cityweekend.co(...)y-concerns-sanlitun/
[..]
Loopt best een hoop gajes rond daar. Zie af en toe ook wel van die bekende drugskoppen die je ook wel eens in de grote steden ziet rondhangen met ingevallen wangen en oogkassen.
Dat is het ook niet... Die wijken heb je overgiens wel in Guangzhou.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat er afrikanen wijken zouden bestaan in China.
Ctrip heeft volgens mij wel dezelfde prijzen voor CN en EN site...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zaten we daarom aan sanya te denken echter het moment dat je de site veranderd naar NL of een ander buitenland verdubbelen de prijzen. Valt daar iets aan te doen?
We willen boeken met china southern maar dan heb je een chinees te nummer nodig.
Dan weet jij vast wel of er daar ergens een plaats is waar je fatsoenlijk naar het strand kunt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:26 schreef Sparqq het volgende:
Let goed op bij het prijzen vergelijken, op Nederlandse websites wordt de prijs inclusief belasting en toeslagen vermeld. Op buitenlandse websites komen die er pas op het laatste moment bij.
Ikzelf zit sinds dit jaar permanent in Shenzhen (vlakbij Hong Kong). Ik werk hier voor een buitenlands bedrijf.
Ik ben geen echte strandganger, ik zit liever op het water (boot) dan erin of in het zand.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Dan weet jij vast wel of er daar ergens een plaats is waar je fatsoenlijk naar het strand kunt?En dan bedoel ik niet naar Hong Kong want dat laat mijn visa niet toe.
Vaak is het zo dat de chauffeur zelf de weg ook niet weet en gewoon de stukken rijdt die hij kent. De taxi chauffeurs komen allemaal van buiten Shenzhen (wie niet trouwens) en als ze nieuwe zijn weten ze niks te vinden. Verder rijden ze altijd de zelfde stukjes dus als je wat raars vraagt gaan ze eerst maar zover mogelijk over het bekende stuk rijden en zien ze daarna wel verder.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:59 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je meer moet opletten met taxi's die extra omrijden of bizarre bedragen vragen. Maar goed, dat gebeurd gewoon af en toe. Zit er verder niet al teveel mee en vind het wel grappig als ze het proberen terwijl ik die ene keer wel de weg weet.
Klinkt bekend.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:26 schreef Sparqq het volgende:
Ikzelf zit sinds dit jaar permanent in Shenzhen (vlakbij Hong Kong). Ik werk hier voor een buitenlands bedrijf.
Link van static is niet helemaal volledig. Je hebt hier in China namelijk ook veel gecombineerde stekkers.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:42 schreef TornadoDK het volgende:
Vraagje:
Binnenkort ga ik voor een tijd naar China en nou vraag ik me af, heb ik een wereldstekker nodig?
Google wordt ik niet veel wijzer van, de ene site zegt van wel en de andere van niet..
Dank je. Als ik het goed begrijp heb je veel stopcontacten waar 'onze' apparaten gewoon in kunnen, maar dus ook sommige die dat niet hebben?quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Link van static is niet helemaal volledig. Je hebt hier in China namelijk ook veel gecombineerde stekkers.
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien passen hier alle drie de formaten op die ze hebben. Namelijk De ronde Europese die wij hebben (geen wereldstekker nodig), in hetzelfde deel past ook de platte stekker van Chinese electronica. De driepunt/driehoek-stekker is meestal voor wat zwaardere electronica. Meeste laptop-stekkers bijvoorbeeld zien er zo uit.
[ afbeelding ]
Als je niet veel geld wil uitgeven voor een hoop plugs, zou ik gewoon een stekkerdoos kopen:
[ afbeelding ]
Kosten bijna niks en je hebt gelijk een hoop extra mogelijkheden.
Ja, de meeste kunnen 't wel, alleen al omdat ze de meeste nu standaard combo rond/plat maken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:42 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dank je. Als ik het goed begrijp heb je veel stopcontacten waar 'onze' apparaten gewoon in kunnen, maar dus ook sommige die dat niet hebben?
heb je nog een link van die laatste? die doet het bij mij niet!
Is dat een stekkerdoos zoals bij ons of eentje met Chinese plugs?
Ja deze kan ik wel zien, Topquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, de meeste kunnen 't wel, alleen al omdat ze de meeste nu standaard combo rond/plat maken.
Kun je deze wel zien?
[ afbeelding ]
Een Chinese stekkerdoos. Dus de eerste input komt van een Chinese plug (die dus overal in China werkt) maar de stekkerdoos zelf heeft een dozijn opties die allemaal ook met Nederlandse stekkers werken.
In mijn ervaring maakt het wel uit. Niet zozeer welke kleur je zelf hebt maar vooral welke kleur overheerst in het gebied waar je je bevind.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Begin oktober perfect, eind oktober gaat 't richting koud.quote:
Guangzhou?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 02:41 schreef upnx het volgende:
[..]
In mijn ervaring maakt het wel uit. Niet zozeer welke kleur je zelf hebt maar vooral welke kleur overheerst in het gebied waar je je bevind.
Wanneer ik in een puur Chinese community woon kom ik nooit met iets van controle ofzo in aanraking. Woon ik in een community met diverse buitenlanders dan is er 1 of 2 keer per jaar een controle aan de poort waar ze dab je visum willen zien. Een keer heb ik de fout gemaakt om in een zwarte community te wonen, daar werd ik om 5 uur 's morgens van mijn bed gelicht door politie voorzien van vol-automatische geweren. De Chinese politie is wat dat betreft aardig racistisch.
Thanks.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 02:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Begin oktober perfect, eind oktober gaat 't richting koud.
Dat tel ik mee als Guangzhou.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef upnx het volgende:
[..]
Close. De gewapende inval was in Dongguan.
met de nieuwe maps is gprs echt te langzaam.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Sparqq het volgende:
China Mobile sim kost een paar euro, geen registratie. Je hebt dan wel alleen GPRS maar dat is voor maps voldoende. Er is veel wifi beschikbaar maar dan heb je vaak chinees nummer nodig om jezelf aan te melden.
China Mobile heeft het beste bereik. Alleen moet je inderdaad genoegen nemen met GPRS, welke voldoende is voor WhatsApp en dergelijke. Je kan je Google Maps-kaarten al vooraf downloaden via wifi. Dan heb je ook geen internet nodig.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ga woensdag voor 2,5 week naar china.
Ik wil daar een prepaid kaartje nemen en zal het vooral gebruiken voor data van google maps.
En een keer naar huis te bellen.
Wat is een goede en goedkope provider?
Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo inquote:Op zondag 15 september 2013 06:56 schreef Sparqq het volgende:
China Unicom heeft 3G dat werkt op de Europese toestellen, echter is dit duurder en veriest een complexe registratie. Mijn advies is echt om voor China Mobile te gaan, downgraden naar de oude maps is het overwegen waard omdat deze Engels en Chinees veel beter toont.
De meeste Chinezen kunnen geen westers schrift lezen, dus Chinees op je maps is noodzakelijk.
Jep, en ze heeft een simkaart geregeld. Echter heeft zij gewoon de eerste de beste genomen (studeert nu aan Funan).quote:Op zondag 15 september 2013 09:25 schreef Sparqq het volgende:
Naar het buitenland bellen moet je Skype gebruiken, anders loop je leeg aan kosten.
Maar je vriendin is je tolk? Dan weet zei toch wel hoe je een SIM kaartje moet fixen?
Voor de gerestaureerde delen: Mutianyu is beste locatie (1,5 uur rijden vanuit de stad), Badaling het dichtstbij (en daarom ook het drukst en minst plezierig). Je kunt ook nog gaan hiken maar dan ben je een dag bezig.quote:Op zondag 15 september 2013 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo in.
Maar moet je je sowieso niet registreren om naar het buitenland te kunnen bellen?
Dat is althans wat mijn vvriendin mij vertelde .
Verder waar rond Beijing kan ik het beste de muur bezoeken ?
Astrill VPN....quote:Op zondag 22 september 2013 14:08 schreef oli4r2 het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn facebook gewoon kan blijven gebruiken in Shanghai?
Wordt helemaal ziek van dat censureren.
m.v.g.
Beetje rondreizen, vooral via trein verplaatsen. Driehoek Shanghai, Beijing, Chongqing.quote:
Goede tipquote:Op zondag 22 september 2013 17:26 schreef static het volgende:
Leuk.![]()
Neem vooral Google translate mee dan.
serieus? ik heb er nooit problemen mee....quote:Op zondag 22 september 2013 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Astrill is trouwens wel enorm instabiel.
Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.quote:Op zondag 22 september 2013 18:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
serieus? ik heb er nooit problemen mee....
Geen stealth, alleen open VPNquote:Op zondag 22 september 2013 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.
Word er in ieder geval langzaam wel erg pissig van.
Ja, zo doe ik 't ook. Maar dat dichtklappen naar 0/0 is echt irritant, zeker als je met een download bezig bent bijvoorbeeld, of je probeert iets op youtube te kijken. En dat is toch voor 't grootste gedeelte waarom ik uberhaupt betaal voor een VPN service.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Geen stealth, alleen open VPN
Server staat altijd op korea of singapore; als -ie naar 0/0 gaat, switch ik naar de andere en kan weer door....
Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Blokkades op o.a. Facebook, Twitter en Youtube worden opgeheven in Shanghai (en alle andere vrijhandelszones)
Nu Beijing nog en dan ben ik een blij man.
I know, maar wilde het niet te gecompliceerd maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:31 schreef Chule het volgende:
[..]
Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.
Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net een weekje terug uit China maar het internet is echt onverspelbaar.
Google.com wordt naar HK geleid en is retelangzaam ga ik naar .nl dan is hij razendsnel maar lijken ze het af en toe te blokkeren.
Maar Google kun je vaak wel bereiken. Of je zoekopdracht helemaal doorkomt is een tweede. Youtube en Facebook zijn gewoon compleet geblokkeerd.quote:
google.sl (slovenie doet het dan vaak nog wel).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar...![]()
![]()
![]()
![]()
baidu. Terwijl je eigenlijk al weet dat je daarmee niks kunt vinden. Dus na drie seconden kap ik dan en wacht ik tot ik weer VPN-verbinding heb.
Ik hoorde het... wtf?quote:
3 dood iig.quote:
Gaat lekker......quote:Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nu ook een bomaanslag op CCP hoofdkwartier in Taiyuan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 3 jaar leef ik nogaltijd....quote:Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!
Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merkenquote:Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!
Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
Ah ok. Wat dat laatste betreft, is natuurlijk vaak ook een kwestie van dosis / langdurige blootstelling. Dus dat zou in mijn geval vast ook wel meevallen.quote:Op donderdag 7 november 2013 05:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merken
quote:In Dongguan zal ik me als ik jou was eerder zorgen maken om je mannelijk apparaat.
En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:38 schreef Igen het volgende:
Dus dát bedoelt de uni met "onderzoek naar sociale misstanden"
Een nieuw toeristen visum zou geen probleem moeten zijn. Er is een hele visum industrie in HK... 2 seconden google zou je 10 bureaus moeten geven die je kunnen helpen, en zeker ook het adres waar je het zelf kunt doen (china visum bureau / consulaat achtig iets verwacht ik)quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:26 schreef Gladif het volgende:
Ik verblijf nu in Shanghai and ik moet mijn 30-dagen single entry toeristenvisum verlengen omdat ik in totaal rond 7 weken in China blijf. Maar nu heb ik het plan om een vriend op te zoeken in Hong Kong volgende week. Is het mogelijk om mijn visum te verlengen conform de dagen dat ik in China ben en single entry om te zetten naar een double entry? Zo niet, kan ik in Hong Kong een nieuw 30-dagen toeristenvisum aanvragen? Waar kan ik dat doen en hoe lang duurt dat? Ik heb een Nederlands paspoort.
Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflookquote:Op zondag 24 november 2013 10:49 schreef Sparqq het volgende:
[..]
En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?
Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:36 schreef Igen het volgende:
Ah, dus hier is het topic gebleven! Kon het al niet vinden toen ik in China zat.
[..]
Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflook![]()
![]()
In Shenzhen gelukkig niet echt last gehad van smog of ziekmakend eten. Ben ook een middagje in Guangzhou geweest en heb daar wel intensief met beide kennisgemaakt.
We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:25 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?
Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel.quote:Ziek geworden in Guangzhou? en prostitutie bezocht? Hopelijk daar niet ziek van geworden.....
Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:32 schreef Igen het volgende:
[..]
We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.
[..]
Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel.
Die obscure bars in Shekou heb ik gemist, Coco Park wel geweest. Ook een keer met een groepje Chinezen. Interessante ervaring wel.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:35 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.
Ben je nog uit geweest in Cocopark? Eveningshow aangedaan? Als je wat meer obscure bars had willen zien had je naar Shekou moeten gaan.
请排队quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu]en [deng yi xia]
![]()
Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten?hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn...
![]()
Ik woon ook in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu]en [deng yi xia]
![]()
Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten?hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn...
![]()
Drukte.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Een mix van het Westen en China. In de stad dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Woon jij daar?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Een mix van het Westen en China. In de stad dan.
Goed voorbereid.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Ik weet nog maar sinds een paar dagen dat ik daar heen ga.quote:
Naar welke universiteit ga je in Shanghai?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:41 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik weet nog maar sinds een paar dagen dat ik daar heen ga.
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Shanghai University.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:48 schreef Halldor het volgende:
[..]
Naar welke universiteit ga je in Shanghai?
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.
Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.
Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
Shopping.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.
Maar qua atractie heb je wel gelijk, wat musea, the bund en de torens aan de overkant.
Verder idd wat leuke dorpjes. Voor de rest veel shoppingmalls en restaurants.
Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).quote:Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien.
Dank je, ga eerst een lijstje maken en over vragen nadenken, kom ik er niet uit, dan stuur ik een pm.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:18 schreef Halldor het volgende:
[..]
Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).
Verder is een Fake Market een must om te zien. Er zit er een direct bij het metrostation Metro Line 2's Science & Technology Museum.
Je universiteit zit redelijk dicht bij het centrum dus je hebt mazzel.
Als je vragen heb kan je me altijd PB'en
Ik zou sowieso iets van een lonely planet kopen daar staan een hoop handige tips in qua dingen om te doen en zien en goedkope en lekkere eetgelegenheden.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden.
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien.
Dat laatste is zeker waar, maar toch was ik blij dat hem had meegenomen.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:34 schreef Igen het volgende:
Volgens mij noemt de Lonely Planet alleen de voor de hand liggende über-toeristische dingen die je ook zonder reisgids wel vindt (zeker tegenwoordig met boekingssites op internet enzo), of zomaar random wat adressen die toch niet beter zijn dan als je zelf met wat boerenverstand wat uitprobeert.
En als je ergens een paar dagen of langer blijft, dan ontmoet je sowieso ook wel anderen die je tips kunnen geven.
quote:Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde.
Qua kaarten vind ik het echt geniaal dat je die tegenwoordig gewoon van te voren voor offline-gebruik op je smartphone kan zetten. Nooit meer de weg kwijt. Met een Chinese simkaart en Baidu Maps is het al helemaal mooi, want dan kun je gewoon een punt op de kaart aanklikken en zegt 'ie welke bus en metro je moet pakken om er te komen. En met de 3G kun je ook gelijk onderweg Wikivoyage checken.
Moderne technologie
Ik weet niet welke editie jij hebt, maar in die van mij zijn vier pagina's gewijd aan Shenzhen.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde.
Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower.
Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower.
Mja, maar ik wil de glazen vloer.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.
Je koopt daar een cocktail en je hebt dan het zelfde uitzicht maar zonder lange wachtrijen en entree + een drankje.
Mja, uitzicht met smog en wolken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.
Die zit ook in het WFCquote:
Mwah, valt wel mee.quote:
Buiktyfus en zo.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:47 schreef laforest het volgende:
Zo, alle vaccinaties in order, fuck mijn spieren doen echt zeer. Ik maar denken dat het onzin was, maar ik voel het in mijn beide armen.
Heb van die prik niks gemerkt eigenlijk. Is het niet die tegen hepatitis waar je een pijnlijke bovenarm van krijgt?quote:
quote:
Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb van die prik niks gemerkt eigenlijk. Is het niet die tegen hepatitis waar je een pijnlijke bovenarm van krijgt?
Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai).quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:06 schreef donroyco het volgende:
[..]
[..]
Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.
Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.quote:
Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:10 schreef laforest het volgende:
[..]
Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai).
Maar heb hem wel genomen, in een gesamelijke Hepatitis A en tyfus inenting.
Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.
Heb hem vorige keer wel genomen in combinatie met hepatitis A, (in één prik), moest daarvoor wel drie keer komen opdraven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid.
Ik dacht dat we allen standaard hep. b inentingen kregen, maar ik zag net dat het voor babies sinds 2011 is
Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.
Weet je dat zeker? Volgens mij moet ik om de 10 jaar ofzo nieuwe halen (wat ik probeer uit te stellen omdat ik meer dan doodsbang voor naalden ben).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.
Kloptquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
In mijn vaccinatieboekje zit een handig overzichtje.
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis A* minstens 25 jaar
Hepatitis B* levenslang
* indien de serie volledig is
Deze moest ik ook halen (gelukkig was DTP nog geldig van een eerdere keer)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
In mijn vaccinatieboekje zit een handig overzichtje.
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis A* minstens 25 jaar
Hepatitis B* levenslang
* indien de serie volledig is
Bij mij was het ook zo'n combinatie A en B vaccinatie. A had ik al eens gehad dus met deze was ik levenslang gedekt dus ik dacht waarom niet en als ik binnenkort nog een keer B haal ben ik ook levenslang gedekt volgens mij (of iig iets van 30 jaar) en de verzekering betaald toch dus ik dacht waarom niet!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:28 schreef Igen het volgende:
Sjonge, ik werd al helemaal onzeker dat jullie allemaal standaard een hepatitis-b-vaccinatie aangeraden kregen en ik niet. Maar dit is KAA en niet TRV. Oeps.
Bij de pinautomaat in China.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef laforest het volgende:
Helllllup
Waar kan ik RMB kopen? Geen bank hier in Oostenrijk die het verkoopt.
Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.quote:
Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef shiznuts het volgende:
Verkopen ze wel CNY?
Ben in Wenen weleens bij een Nationale bank geweest om Schillings die m'n oom ergens nog tegenkwam in te wisselen. Hebben ze ook andere valuta denk ik.
Alsof het zoveel waard is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:14 schreef shiznuts het volgende:
Seems like it?Die rare Chinezen geven hun geld niet zomaar uit handen dus.
Cirrus/Maestro werkt prima in China.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.
Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld.quote:
In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je "quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld.
Dus ik kan mijn gewone pas meenemen zonder problemen? Okay, thanksquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is.
Maar hij gaat niet buitenlangs?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je "wat triest" en dan ineens wordt het toch wel eventjes heftig en pikdonker
![]()
.
Dus als je met een ander gaat moet je de verrassing niet verklappen
Nee, helaas.quote:
Ik denk dat ik maar even langs Happy Valley ga, vette achtbaan daar zeg.quote:
Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.quote:
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoorquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen?om daar te wisselen?
Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:
[..]
Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.
[..]
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoor
Ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:45 schreef laforest het volgende:
[..]
Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?
Ja, zit er wel, maar wellicht verkopen die geen rmb.
Okay, thanks voor de info. Nou maar hopen dat ik niet zonder geld sta.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ja.
In ieder geval bij Agricultural bank en Bank of Communications
Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:53 schreef laforest het volgende:
Hoe streng is men bij het beoordelen van een visum aanvraag? Ik heb mijne bij het consulaat in Wenen aangevraagd en kan (als alles goed gaat) ik deze week ophalen. Echter, ik heb bij de vraag over mijn reisplan ingevuld dat ik in een bepaald hotel verblijf en op de universiteitscampus. (aangezien het programma voor de uitwisseling nog niet bekend was, is pas net bekend geworden). Ik las online dat je in moet vullen dag 1 zo, dag 2 zo, etc. maar ik had deze info nog niet. Hoe streng oordeelt men dat?
Heb een F visum gekregen voor 30 dagen. Thanks!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:45 schreef Halldor het volgende:
[..]
Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.
Geen problemen gehad met het krijgen van een visum, zakelijke uitnodiging was wel bijgevoegd.
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk tripquote:
F visum is geen zakenvisum meer, dat is nu een M visum. F visum is als je een uitnodiging hebt van een uni bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:
[..]
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk trip
In Shanghai zelf wordt je als buitenlander niet tot zelden gecontroleerd
Gecontroleerd op wat?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:
[..]
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk trip
In Shanghai zelf wordt je als buitenlander niet tot zelden gecontroleerd
Of je je paspoort op zak hebt.quote:
Ook voor rmb?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:
[..]
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoor
I hope so.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:43 schreef Halldor het volgende:
[..]
Geen idee. Anders kan je vast op PVG geld wisselen of pinnen
Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Igen het volgende:
Even een heel andere vraag. Kun je als buitenlander in China normaal werk (dus niet Engelsleraar ofzo) vinden, en verdient dat ook een beetje? Of is het eigenlijk alleen te doen als echte expat?
Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.quote:
Ik zal mijn bank even op de hoogte brengen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:16 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.
Je kunt niet "pinnen" met Meastro als je in een winkel staat, ook creditcard werkt niet in alle winkels. Daar zal je cash moeten betalen, of China Union Pay.
Vergeet niet je bankpas te activeren voor buitenland (of buiten EU) gebruik
Bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.
Heb je specifieke kennis en ervaring dan liggen de zaken anders, dan kan je als expat aan de slag. Die verdienen een stuk beter dan thuis, anders zouden ze niet naar China komen.
Je ziet duidelijk twee typen mannen (het zijn voornamelijk mannen die zulke avonturen aangaan) in China wonen en werken. Of omdat ze een zak centen krijgen (expats, vaak ook met het gezin) of mannen die ieder weekend (hoeren) neuken en zuipen.
Ah oke, af en toe pinde ik en andere wel eens bij een andere bank en ook niet heel veel problemen gehad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:52 schreef static het volgende:
Dat gericht ging ook toen ik in HK woonde en regelmatig naar Shenzhen moest; nooit problemen mee gehad en bij verschillende bank geld uit de muur getrokken.
Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom kunnen dingen soms niet gewoon makkelijk zijn.
Edit: Sorry voor deze post waar waarschijnlijk niemand anders in dit topic iets aan heeft.
Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:16 schreef laforest het volgende:
Dus bij Bank of China kan ik mijn Maestro gebruiken?
Kan ik er ook Euro wisselen?
Je hoeft niet te reageren hoor.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:16 schreef static het volgende:
[..]
Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?
Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:15 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.
De gemiddelde tijd dat buitenlanders het lijken vol te houden is 3 tot 4 jaar hier. Dan hebben ze het meestal helemaal gehad met de Chinezen.
Bevalt Shanghai?quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:33 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-
- je kunt nu goeie koffie kopen via Taobao of Amazon China
- Internet is een stuk sneller (mits je een goeie VPN hebt tenminste)
Chinese logica?quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:49 schreef DzjieDub het volgende:
Shanghai is waarschijnlijk de makkelijkste stad om te wonen als buitenlander... maar ook hier word je af en toe gek van Chinese 'logica', van de drukte, van de straatverkopers en andere grote en kleine ergernissen.
China is een land in opbouw dat op vele manieren wordt teruggehouden door een cultuur van ruim 2.000 jaar.
Al klaar met je voorbereidingen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef laforest het volgende:
OMG nog 2,5 weken .![]()
Ready for culture shock.![]()
Jepquote:
Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitolquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep
- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Gasmaskertjes (particle masks)
- Treinkaartjes voor Beijing
- Alle addressen in het Mandarijn voor taxis
- Toiletpapier, doekjes en handgel
- Ponchos voor regen
- Extra SDHX en batterijen
Hmm heb ik nog meer nodig? Tips welkom.
Oh ja, Imodium heb ik thuis klaarliggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:43 schreef Halldor het volgende:
[..]
Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitol
Nee, ik ben daar niet voor sex.quote:
Heb ik, zowel voor lichaam als kleding.quote:
Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.quote:
Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.
Mijn vakgebied is humaniteiten maar twee specialiteiten; filosofie (thesis/proefschrift) en sociologie.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:13 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?
Vergeet geen VPN op je telefoon, tablet en/of laptop te installeren voordat je daar heen gaat. Ik raad TunnelBear aan. Werkte prima toen ik daar ook voor een exchange ging.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep
- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Gasmaskertjes (particle masks)
- Treinkaartjes voor Beijing
- Alle addressen in het Mandarijn voor taxis
- Toiletpapier, doekjes en handgel
- Ponchos voor regen
- Extra SDHX en batterijen
Hmm heb ik nog meer nodig? Tips welkom.
Ik vlieg over Helsinki.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef static het volgende:
Och, dan zit je wat langer.
Had de vraag ook al bij KLM uitstaan.
Want? Waar heb ik VPN voor nodig?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Vergeet geen VPN op je telefoon, tablet en/of laptop te installeren voordat je daar heen gaat. Ik raad TunnelBear aan. Werkte prima toen ik daar ook voor een exchange ging.
Je bent toch wel bekend met het internet daar, hoop ik?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:47 schreef laforest het volgende:
[..]
Want? Waar heb ik VPN voor nodig?
Ja en? Ik heb geen facebook, heb míjn eigen webmail wat geen block heeft in China, de universiteit daar gebruikt gmail, ik heb geen twitter en ik ben daar voor een cultureel uitwisselingsprogramma, niet om elke dag mijn familie en vriendin te belagen met sociale media en emails.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:47 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je bent toch wel bekend met het internet daar, hoop ik?
Probeer je alleen te helpen, man. Spreek uit ervaring dat je na een lange tijd gewoon weer behoefte hebt aan contact met het thuisfront. Daarnaast is het internet shady as fuck. Maar succes.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en? Ik heb geen facebook, heb míjn eigen webmail wat geen block heeft in China, de universiteit daar gebruikt gmail, ik heb geen twitter en ik ben daar voor een cultureel uitwisselingsprogramma, niet om elke dag mijn familie en vriendin te belagen met sociale media en emails.
Nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen..., man.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Probeer je alleen te helpen, man. Spreek uit ervaring dat je na een lange tijd gewoon weer behoefte hebt aan contact met het thuisfront. Daarnaast is het internet shady as fuck. Maar succes.
Voelde mij niet aangevallenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen..., man.
Ik vraag alleen maar waarom ik VPN nodig heb, dat is alles...man.
Ik ben daar voor twee weken, dus ik kan best zonder een beetje internet.
Thanks.![]()
Hij probeert je alleen maar te helpen. Zie ook: DIG / Facebook in China. Hoe te bereiken?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en? Ik heb geen facebook, heb míjn eigen webmail wat geen block heeft in China, de universiteit daar gebruikt gmail, ik heb geen twitter en ik ben daar voor een cultureel uitwisselingsprogramma, niet om elke dag mijn familie en vriendin te belagen met sociale media en emails.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Voelde mij niet aangevallen
Gezien dit KAA is, ging ik er vanuit dat je er heel lang bleef dus ik was enorm verbaasd dat je geen VPN wilde
Vlieg je met Finnair?
Dat begrijp ik, ik denk dat ik geen VPN nodig heb. Jij ook thanks.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:28 schreef static het volgende:
[..]
Hij probeert je alleen maar te helpen. Zie ook: DIG / Facebook in China. Hoe te bereiken?
Ohwjee. Ik zou de boel maar annuleren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:51 schreef laforest het volgende:
Hoe zit het daar eigenlijk met tattoos? Ik heb een hoop op mijn armen, moet ik dat daar bedekken?
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:52 schreef static het volgende:
[..]
Ohwjee. Ik zou de boel maar annuleren.
Waar ik was (Baoding en Beijing) liepen er genoeg rond met tattoo en dat waren geen gangsters (wat ze wel zouden denken in Japan). Dus imo je bent veilig.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik denk dat ik geen VPN nodig heb. Jij ook thanks.![]()
Hoe zit het daar eigenlijk met tattoos? Ik heb een hoop op mijn armen, moet ik dat daar bedekken? Ik weet het is geen Japan, maar ik wil ook niet de politie achter me aan.
Oh really? Ik dacht dat alleen de scammers je extra aandacht schenken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:35 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar ik was (Baoding en Beijing) liepen er genoeg rond met tattoo en dat waren geen gangsters (wat ze wel zouden denken in Japan). Dus imo je bent veilig.
Sowieso ben je een buitenlander daar dus krijg je ook special treatment.
Heb je ook nog wat vrije tijd over?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Oh really? Ik dacht dat alleen de scammers je extra aandacht schenken.
Damn, heb er wel zin in.![]()
tijd gaat zo langzaaammm..
Daar bedoel je? Ja, weekend vrij, Ma tot Vrij meestal tot 4 uur ongeveer, behalve 1 avond dan gaan we een boottoer maken met een etentje langs de skyline van Shanghai. Dus 's avonds tijd vrij en ik ga met een bullettrain naar Beijing.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Halldor het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat vrije tijd over?
Jammer dat je met een bullettrain gaat. De normale trein is veel tofferquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Daar bedoel je? Ja, weekend vrij, Ma tot Vrij meestal tot 4 uur ongeveer, behalve 1 avond dan gaan we een boottoer maken met een etentje langs de skyline van Shanghai. Dus 's avonds tijd vrij en ik ga met een bullettrain naar Beijing.
Ik heb een soft sleeper naar Beijing, maar een G trein terug naar Shanghai.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Jammer dat je met een bullettrain gaat. De normale trein is veel tofferJe wordt schaapachtig aangestaard door alle locals
Ah, goed geregeld. Je zit met vier man in een coupéquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb een soft sleeper naar Beijing, maar een G trein terug naar Shanghai.
Ik hoef echt niet tussen de boeren te zitten.
Jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:28 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ah, goed geregeld. Je zit met vier man in een coupé
Het is geplaceerd hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Jabeter dan met een volgepropte coupé vol met rokende en spugende mensen.
Al enig idee wat je allemaal gaat doen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Daar bedoel je? Ja, weekend vrij, Ma tot Vrij meestal tot 4 uur ongeveer, behalve 1 avond dan gaan we een boottoer maken met een etentje langs de skyline van Shanghai. Dus 's avonds tijd vrij en ik ga met een bullettrain naar Beijing.
Jep, we hebben een programma natuurlijk, maar ik heb zelf wat dingen natuurlijk, wil wat drinken in de Shanghai World Financial Tower, 3D exhibition, French Concession enzo en dan nog even naar Beijing. Vanuit de uni gaan we dus die boottocht maken, bij een autofabriek voorbij, naar de Pearl Tower, hoop musea, Zhu Jiajiao, maar ook taichi, Chinese dans, taal en caligraphy classes, etc. Nog veel meer, dus vol programma.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef Halldor het volgende:
[..]
Al enig idee wat je allemaal gaat doen?
Druk programma dus, welke autofabriek?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep, we hebben een programma natuurlijk, maar ik heb zelf wat dingen natuurlijk, wil wat drinken in de Shanghai World Financial Tower, 3D exhibition, French Concession enzo en dan nog even naar Beijing. Vanuit de uni gaan we dus die boottocht maken, bij een autofabriek voorbij, naar de Pearl Tower, hoop musea, Zhu Jiajiao, maar ook taichi, Chinese dans, taal en caligraphy classes, etc. Nog veel meer, dus vol programma.
En een presentatie voorbereiden voor het einde.
SAIC.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Halldor het volgende:
[..]
Druk programma dus, welke autofabriek?
Gaaf, ik ben verslaafd.quote:
Wat was het hoogtepunt?quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Gaaf, ik ben verslaafd.
Ik wil weer terug.
quote:
Het was 1 groot hoogtepunt, maar de mensen zelf, wow.quote:
Ik heb totaal niets slechts gemerkt, een enkele roggel, maar verder was alles gewoon perfect, geen problemen gehad.quote:
Sjanghai is ook redelijk westers.quote:Op maandag 1 september 2014 17:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb totaal niets slechts gemerkt, een enkele roggel, maar verder was alles gewoon perfect, geen problemen gehad.
Jaquote:Op maandag 1 september 2014 17:52 schreef donroyco het volgende:
[..]
Sjanghai is ook redelijk westers.
Het was dus Volkswagen Shanghai waar we heen gingen, onderdeel van SAIC.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Halldor het volgende:
[..]
Druk programma dus, welke autofabriek?
Toen ik in China aankwam dacht ik, hey, best wel groot en modern hier. De mensen zijn geen kleine Chinezen en niet iedereen spuugt de hele tijd. Mijn indrukken waren meteen positief. Ja, ik werd wel meteen gevraagd om een taxi in te stappen, maar dat gebeurd elders ook wel, gewoon uitkijken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:58 schreef Sparqq het volgende:
Schrijf eens wat ervaringen en indrukken op, we willen beloond worden met een impressie van je.
Gefeliciteerd, heb je ook al trouw plannen?quote:Op donderdag 11 september 2014 03:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Niet meer dan vijf jaar.Bijna vijf jaar ja.
Zijn al getrouwd.quote:Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heb je ook al trouw plannen?
Ik realiseerde me dat ik maar weinig succes verhalen ken, vandaar deze vraag.
Jij bent wel érg gefrustreerd, hè?quote:Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
haha witte rejects met aziatische neuk grotjes![]()
zee-vissen in china
Waar men het eerst ruikt, heeft men haar poepertje gebruikt. Wat doe jij in HK?quote:Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
zee-vissen in china
Is niet de eerste keer dat hij dat post, zal wel gefaald hebben met hosselen in Azië. Terwijl dat fucking makkelijk is als Westerlingquote:Op donderdag 11 september 2014 08:18 schreef static het volgende:
[..]
Jij bent wel érg gefrustreerd, hè?
Ging even z'n post history checken... Hij post verdacht veel in Japan/Azië-gerelateerde topics.quote:Op donderdag 11 september 2014 08:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Is niet de eerste keer dat hij dat post, zal wel gefaald hebben met hosselen in Azië. Terwijl dat fucking makkelijk is als Westerling
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:30 schreef along het volgende:
Aap komt uit de mouw HeatWave geilt ook op aziaatjes.
Lijkt me dus niet dat hij een falende hosselaar is. Lijkt me waarschijnlijker dat hij een Aziatische jongen is die het haat als hij een blanke ziet met een Aziatische dame omdat dat in zijn ogen niet zo hoort. Gewoon zeg maar de Aziatische variant van de boeren in Nederland die witheet worden als ze een zwarte man met een blanke dame zien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 07:29 schreef along het volgende:
TS is een japan lover, maar omdat er nu hele subculturen blanke zijn met yellow fever, voelt TS zich verheven als kenner en echte liefhebber die de lokale cultuur door en door kent zoals geen ander en daarom andere blanke op hun plaats moet wijzen met zijn kennis.
Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?quote:Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heb je ook al trouw plannen?
Ik heb geen ervaring met Chinese vrouwen, ik heb mijn eigen meegenomen uit Nederland.quote:Op donderdag 11 september 2014 09:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?
Ik heb ik China ook iemand leren kennen, en ik had eigenlijk beloofd nooit meer naar China terug te komen, maar nu is het moment of ik kies die belofte ja te komen.Als er überhaupt iets te kiezen is dan. Ik weet niet hoe makkelijk je bijv aan zo'n "foreign expert certificate" komt.
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:24 schreef Igen het volgende:
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
Maar met een business-visum mag je niet legaal werken, heb ik gelezen. En als je het toch doet, en je belandt in het ziekenhuis en de verzekering ontdekt dat e.e.a. niet klopt, dan ben je al helemaal de sjaak, neem ik aan.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:38 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
Dat is al een foute aanname, de meeste westerlingen zijn niet rijk in China. Verder is er een enorm cultuur verschil, vrouwen houden hier gewoon veel shoppen. Alles moet merk zijn en de man (Chinees of westers) mag om haar tas vast te houden en de creditcard te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Okee, dit is wel heel duidelijk.quote:16. Can an enterprise apply for the Alien Employment Permit for excellent foreign students who wish to work in Shenzhen for work experience?
Answer: This is prohibited.
Ik doelde meer op oplichters eigenlijkquote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Oplichting!quote:Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik doelde meer op oplichters eigenlijk.
Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld![]()
Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
Students staat er. Op een studentenvisum mag je sowieso niet werken dus het heeft ook geen zin om daar een foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.quote:
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.
Je moet niet vergeten dat China een "open" bureaucratie is. De regels zoals ze officieel geformuleerd zijn, zijn vrij streng. Uiteindelijk gaat het echter om vraag en aanbod. Als een bedrijf je echt wil hebben en ze zijn geen matig bedrijf of startup (die willen je wel graag maar hebben nog niet de benodigde papieren, had mooi aanbod gekregen maar moeten afslaan omdat ze de rest niet op orde konden brengen) dan is er meestal wel meer mogelijk. Die eis van twee jaar (is het tegenwoordig drie jaar?) is zoals met alles. Wat zet je op je CV en hoe zet je het erop? Uiteindelijk moet je het ook vanuit hun standpunt zien. Waarom hebben ze de regel? Voornamelijk om paupers buiten te houden die de boel vernachelen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.
Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...
Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.
Daarom zeg ik ook; dat zijn de officiële eisen. Er lopen nog steeds veel klaplopers omdat de vraag nu eenmaal hoger is dan het aanbod. In de kleinere steden lukt het ze niet eens om klaplopers uit de VS/Canada te halen dus daar lopen Egyptenaren, Pakistanen en weet ik veel wat Engels les te geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
Volgens mij is daar niks aan veranderd, ook veel Philipino's die les geven en die zijn niet eens native. Maar een valse CV en aanbevelingsbrief is natuurlijk zo gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
quote:Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
zee-vissen in china
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes?quote:Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:10 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes?
Breek me de bek niet open.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:13 schreef Halldor het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025
In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |