abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129242633

Fokkers in 't Rijk van 't Midden*
quote:
SuperHarregarre - Beijing
Xtreem - Beijing (de provincie :+
o.us2.0)
* Wil je erbij? Post dan je stad (of provincie als je paranoide/Snowden bent) en ik (of een mod) voeg je toe.

Recente hete aardappelen:

• Watermeloenenverkoper (scrabble 3x woordwaarde) gedood door Chengguan
http://www.scmp.com/news/(...)ermelon-seller-death

• Amerikaan doodgestoken bij Chaoyang Joy City
http://www.thebeijinger.c(...)y-chaoyang-stabbings

• Vier dagen later weer een steekpartij, ditmaal bij populaire supermarkt Carrefour
http://www.thebeijinger.c(...)-four-near-carrefour

• Rolstoelterrorist blies zichzelf op uit protest tegen Chengguan
http://edition.cnn.com/20(...)na-airport-explosion

• Abe wint verkiezingen in Japan met overmacht - China not amused
http://www.businessweek.c(...)ections-rattle-china
http://nl.wikipedia.org/wiki/Senkaku-eilanden

Posten maar!

[ Bericht 2% gewijzigd door static op 26-07-2013 14:57:49 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_129242752
Slotke?

FiPo *O*
  dinsdag 23 juli 2013 @ 03:34:41 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129243137
Voegt u mij maar toe aan de OP.... wel alleen provincie graag... ;)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_129243513
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 03:34 schreef Xtreem het volgende:
Voegt u mij maar toe aan de OP.... wel alleen provincie graag... ;)
Done. :P
pi_129246301
Voor de leken onder ons:

Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:47:16 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129246830
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Voor de leken onder ons:

Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
Werk. Eerst heengestuurd voor NL bedrijf, en na afloop van project blijven hangen...
Thucydides
  woensdag 24 juli 2013 @ 02:18:10 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129278236
quote:
Voor de leken onder ons:
Je bent een leek, wat lul je nou?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129278347
quote:
Voor de leken onder ons:

Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 24-07-2013 02:29:07 ]
pi_129278402
Al hoewel ik op het moment niet in China zit; zet mij maar in de OP met Hebei / Beijing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 24-07-2013 02:30:05 ]
pi_129364972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 02:18 schreef static het volgende:

Je bent een leek, wat lul je nou?
Als het van jou komt is het een compliment want ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand. Zo...nog meer provocateur? }:|

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 02:26 schreef o.us2.0 het volgende:

Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.
Ah mooi. Bedankt.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 12:50:32 ]
pi_129365081
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 02:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Al hoewel ik op het moment niet in China zit; zet mij maar in de OP met Hebei / Beijing.
Kan post niet meer editten, modje?
pi_129578788
Mijn vriendin gaat in Shanghai studeren voor een half jaar.
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.

Hoe pak ik dit aan?

We gaan trouwens ook wat reizen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:55:25 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129580035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.

Hoe pak ik dit aan?

Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....
Thucydides
pi_129581332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Hoe pak ik dit aan?

Gewoon naar de Chinese ambassade of consulaat gaan en vraag een toeristenvisum aan. Vaak is het ook gewoon multiple-entry.
pi_129581716
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:55 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....
Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.

Mijn verblijfplaats is echter haar nog te huren appartement.
Dat kan ik opgeven maar ik moet dan de detail doorgeven + uitnodigingsbrief dat ik bij haar verblijf.
Volgens visum.nl en:
http://nl.china-embassy.o(...)0825807157711131.pdf
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:58:00 #16
15080 static
pi_129581955
Klopt. Is erg lastig.

Ik vloog altijd via HK (zou voor jou geen optie zijn denk ik), verbleef daar een paar dagen en liet het hotel een visum regelen (volgende dag klaar).
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 1 augustus 2013 @ 16:11:40 #17
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129582388
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.

Mijn verblijfplaats is echter haar nog te huren appartement.
Dat kan ik opgeven maar ik moet dan de detail doorgeven + uitnodigingsbrief dat ik bij haar verblijf.
Volgens visum.nl en:
http://nl.china-embassy.o(...)0825807157711131.pdf
hotel reserveren
visum fixen
hotel annuleren

beetje chinese creativiteit gebruiken....
Thucydides
pi_129585940
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:11 schreef Xtreem het volgende:

[..]

hotel reserveren
visum fixen
hotel annuleren

beetje chinese creativiteit gebruiken....
Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:01:49 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129601566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.
Het is ook niet liegen.
Gaandeweg zijn je plannen gewoon veranderd...

Jij gaat het nog zwaar krijgen in China :D
Thucydides
pi_129603318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 04:01 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het is ook niet liegen.
Gaandeweg zijn je plannen gewoon veranderd...

Jij gaat het nog zwaar krijgen in China :D
Dat zal wel meevallen.
Ik kan het wel maar je weet dat de autoriteiten daar niet zo zijn als hier.
pi_129603454
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen.
Ik kan het wel maar je weet dat de autoriteiten daar niet zo zijn als hier.
Nee, de autoriteiten zijn daar lakser. Of misschien is laks niet het goede woord. Het punt is gewoon dat ze wat pragmatischer zijn met dit soort dingen. Als je geen heroine in je anus propt, heb je geen probleem. Nederlandse bureaucratie is wat dat betreft vervelender, omdat ze weigeren mee te buigen.

En natuurlijk is het indrukwekkend met al die indiananeverhalen maar als puntje bij paaltje komt is 't altijd een stuk minder erg. Jan en alleman loopt rond in security-achtige uniformen. Bij elke metro staan er een stuk of drie/vier. En ja, dan moet je tas door de scanner. Alleen mensen die haast hebben, lopen er langs. Gebeurt niets. Of mensen openen hun tas een beetje en laten de inhoud amper zien: "Prima, loop maar door."

Om maar een anecdote van mezelf erin te gooien. Had deodorant in m'n sporttas zitten. Na twintig keer met de deo door de scanner te zijn gegaan, word ik de 21e keer staande gehouden. "Ja, meneer, wat is dit?" :') Ik had een flauwe grap kunnen maken maar ik heb maar gewoon gezegd dat ze 'm mochten houden en ben doorgelopen. :P Bureaucratische willekeur.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:28:30 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129605284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Om maar een anecdote van mezelf erin te gooien. Had deodorant in m'n sporttas zitten. Na twintig keer met de deo door de scanner te zijn gegaan, word ik de 21e keer staande gehouden. "Ja, meneer, wat is dit?" :') Ik had een flauwe grap kunnen maken maar ik heb maar gewoon gezegd dat ze 'm mochten houden en ben doorgelopen. :P Bureaucratische willekeur.
Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!

het is wel een geniale manier om de economie te stimuleren....
Je hebt 4 man per uitgang aan het werk (ploegendiensten?), dus zeg 8 man per uitgang.
Je hebt een scanner per uitgang ($$)
Je hebt 6 handscanners ( :')!) per uitgang liggen ($$)
En het helpt geen ruk, want degene die de scan bekijkt slaapt de helft van de tijd...
Thucydides
pi_129611151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!

het is wel een geniale manier om de economie te stimuleren....
Je hebt 4 man per uitgang aan het werk (ploegendiensten?), dus zeg 8 man per uitgang.
Je hebt een scanner per uitgang ($$)
Je hebt 6 handscanners ( :')!) per uitgang liggen ($$)
En het helpt geen ruk, want degene die de scan bekijkt slaapt de helft van de tijd...
Ik zet 'm er wel in omdat ik ieders werk respecteer, ook al slaat 't feitenlijk nergens op.
pi_129827452
Worden Europees uitziende mensen (niet-Aziaten)trouwens extra in de gaten gehouden door al die uniformen op straat of valt dat wel mee. Hoe zit het met andere rassen bijvoorbeeld zoals negroïde types.. De reden van vraagstelling is dat bijvoorbeeld in Rusland en dan met name Moskou men dus wel een extra oogje op niet-Russen heeft en soms met nare gevolgen...
pi_129829503
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Worden Europees uitziende mensen (niet-Aziaten)trouwens extra in de gaten gehouden door al die uniformen op straat of valt dat wel mee. Hoe zit het met andere rassen bijvoorbeeld zoals negroïde types.. De reden van vraagstelling is dat bijvoorbeeld in Rusland en dan met name Moskou men dus wel een extra oogje op niet-Russen heeft en soms met nare gevolgen...
Mijn ervaring is dat je meer moet opletten met taxi's die extra omrijden of bizarre bedragen vragen. Maar goed, dat gebeurd gewoon af en toe. Zit er verder niet al teveel mee en vind het wel grappig als ze het proberen terwijl ik die ene keer wel de weg weet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_129835507
quote:
Valt wel mee. De enige keer in twee jaar tijd dat ik aangesproken ben door een man in uniform was toen ik een foto wilde maken van de ingang van een kazerne. :P

Ben niet donker dus weet niet of 't voor negerts wel lastiger is qua opdringerige een-streperts maar in mijn ervaring doen ze vrij weinig. Vragen niet om papieren, lopen niet rond, helpen niet bij problemen. Ze hebben een uniform maar daar houdt 't verschil met de gewone burger wel op.

Rond Sanlitun kijk ik zelf trouwens ook wel achterdochtig naar bepaalde groepen Afrikanen. Schijnen daar drugs te dealen en een tijd terug was er sprake van meerdere verkrachtingen van blanke toeristes/expats door die groep.

http://www.cityweekend.co(...)y-concerns-sanlitun/

quote:
The assault happened when she was leaving Salsa Caribe around 3am, walking north towards the main road looking for a taxi. She was attacked by a group of five African men, dragged off, and gang raped. She has since seen one of the men around the Sanlitun area, which seems to indicate that they hang out there
Loopt best een hoop gajes rond daar. Zie af en toe ook wel van die bekende drugskoppen die je ook wel eens in de grote steden ziet rondhangen met ingevallen wangen en oogkassen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:59:06 #27
15080 static
pi_129835917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Rond Sanlitun kijk ik zelf trouwens ook wel achterdochtig naar bepaalde groepen Afrikanen. Schijnen daar drugs te dealen e
Doet me aan Nathan Road in HK denken. Zijn soms niet van je af te slaan met drugs and fake-artikelen. :P
pi_129838406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Valt wel mee. De enige keer in twee jaar tijd dat ik aangesproken ben door een man in uniform was toen ik een foto wilde maken van de ingang van een kazerne. :P

Ben niet donker dus weet niet of 't voor negerts wel lastiger is qua opdringerige een-streperts maar in mijn ervaring doen ze vrij weinig. Vragen niet om papieren, lopen niet rond, helpen niet bij problemen. Ze hebben een uniform maar daar houdt 't verschil met de gewone burger wel op.

Rond Sanlitun kijk ik zelf trouwens ook wel achterdochtig naar bepaalde groepen Afrikanen. Schijnen daar drugs te dealen en een tijd terug was er sprake van meerdere verkrachtingen van blanke toeristes/expats door die groep.

http://www.cityweekend.co(...)y-concerns-sanlitun/

[..]

Loopt best een hoop gajes rond daar. Zie af en toe ook wel van die bekende drugskoppen die je ook wel eens in de grote steden ziet rondhangen met ingevallen wangen en oogkassen.
Nooit gedacht dat er afrikanen wijken zouden bestaan in China.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 02:33:57 #29
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129853667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat er afrikanen wijken zouden bestaan in China.
Dat is het ook niet... Die wijken heb je overgiens wel in Guangzhou.

Sanlitun is overdag 99% geel/wit. 's avonds heb je daar een 10-15% afrikanen (veelal nigerianen schijnt het, en het gerucht gaat ook diplomaten kinderen). Van de 'hangers' verkoopt 95% drugs...
Thucydides
pi_129854607
Er zijn in Beijing te weinig Afrikanen voor zulke wijken. In Guangzhou is dat inderdaad anders vanwege de vele naar Afrika exporterende 'businessmen'. Je hebt wel omgekeerde Chinatowns in het noorden waar alle rijke poeperts wonen. :P
pi_129895121
Maar ik begrijp dus goed dat de Chinese Politie en allerlei semi-ambtenaren vrij relaxt (leven laten leven houding) tegenover buitenlanders daar zijn als je dat vergelijkt met Moskou,Rusland waar sommigen alles en iedereen die dus een niet-Rus is ( of eruit ziet) aankijkt en soms aanvalt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 12:11:33 ]
pi_130107594
Overigens zaten we daarom aan sanya te denken echter het moment dat je de site veranderd naar NL of een ander buitenland verdubbelen de prijzen. Valt daar iets aan te doen?
We willen boeken met china southern maar dan heb je een chinees te nummer nodig.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 03:04:49 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_130119815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zaten we daarom aan sanya te denken echter het moment dat je de site veranderd naar NL of een ander buitenland verdubbelen de prijzen. Valt daar iets aan te doen?
We willen boeken met china southern maar dan heb je een chinees te nummer nodig.
Ctrip heeft volgens mij wel dezelfde prijzen voor CN en EN site...
Thucydides
pi_130123198
Let goed op bij het prijzen vergelijken, op Nederlandse websites wordt de prijs inclusief belasting en toeslagen vermeld. Op buitenlandse websites komen die er pas op het laatste moment bij.

Ikzelf zit sinds dit jaar permanent in Shenzhen (vlakbij Hong Kong). Ik werk hier voor een buitenlands bedrijf.
pi_130123627
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:26 schreef Sparqq het volgende:
Let goed op bij het prijzen vergelijken, op Nederlandse websites wordt de prijs inclusief belasting en toeslagen vermeld. Op buitenlandse websites komen die er pas op het laatste moment bij.

Ikzelf zit sinds dit jaar permanent in Shenzhen (vlakbij Hong Kong). Ik werk hier voor een buitenlands bedrijf.
Dan weet jij vast wel of er daar ergens een plaats is waar je fatsoenlijk naar het strand kunt? :P En dan bedoel ik niet naar Hong Kong want dat laat mijn visa niet toe.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_130124007
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dan weet jij vast wel of er daar ergens een plaats is waar je fatsoenlijk naar het strand kunt? :P En dan bedoel ik niet naar Hong Kong want dat laat mijn visa niet toe.
Ik ben geen echte strandganger, ik zit liever op het water (boot) dan erin of in het zand.

Dameisha ken je vast wel, maar dat is extreem druk met Chinezen die er een gore bende van maken. Mijn collega gaat graag naar Dongchong, schoon strand en niet zo druk want je moet entree betalen;
https://maps.google.com/m(...)38581&num=1&t=m&z=15
pi_130124124
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:59 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je meer moet opletten met taxi's die extra omrijden of bizarre bedragen vragen. Maar goed, dat gebeurd gewoon af en toe. Zit er verder niet al teveel mee en vind het wel grappig als ze het proberen terwijl ik die ene keer wel de weg weet.
Vaak is het zo dat de chauffeur zelf de weg ook niet weet en gewoon de stukken rijdt die hij kent. De taxi chauffeurs komen allemaal van buiten Shenzhen (wie niet trouwens) en als ze nieuwe zijn weten ze niks te vinden. Verder rijden ze altijd de zelfde stukjes dus als je wat raars vraagt gaan ze eerst maar zover mogelijk over het bekende stuk rijden en zien ze daarna wel verder.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:39:01 #38
15080 static
pi_130132758
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:26 schreef Sparqq het volgende:
Klinkt bekend. :P
pi_130184243
Vraagje:

Binnenkort ga ik voor een tijd naar China en nou vraag ik me af, heb ik een wereldstekker nodig?
Google wordt ik niet veel wijzer van, de ene site zegt van wel en de andere van niet..
No bitch to me
  zondag 18 augustus 2013 @ 01:06:14 #40
15080 static
pi_130184989
pi_130188154
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:42 schreef TornadoDK het volgende:
Vraagje:

Binnenkort ga ik voor een tijd naar China en nou vraag ik me af, heb ik een wereldstekker nodig?
Google wordt ik niet veel wijzer van, de ene site zegt van wel en de andere van niet..
Link van static is niet helemaal volledig. Je hebt hier in China namelijk ook veel gecombineerde stekkers.

Zoals je kunt zien passen hier alle drie de formaten op die ze hebben. Namelijk De ronde Europese die wij hebben (geen wereldstekker nodig), in hetzelfde deel past ook de platte stekker van Chinese electronica. De driepunt/driehoek-stekker is meestal voor wat zwaardere electronica. Meeste laptop-stekkers bijvoorbeeld zien er zo uit.

Als je niet veel geld wil uitgeven voor een hoop plugs, zou ik gewoon een stekkerdoos kopen:

Kosten bijna niks en je hebt gelijk een hoop extra mogelijkheden.
pi_130197731
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Link van static is niet helemaal volledig. Je hebt hier in China namelijk ook veel gecombineerde stekkers.

[ afbeelding ]

Zoals je kunt zien passen hier alle drie de formaten op die ze hebben. Namelijk De ronde Europese die wij hebben (geen wereldstekker nodig), in hetzelfde deel past ook de platte stekker van Chinese electronica. De driepunt/driehoek-stekker is meestal voor wat zwaardere electronica. Meeste laptop-stekkers bijvoorbeeld zien er zo uit.

[ afbeelding ]

Als je niet veel geld wil uitgeven voor een hoop plugs, zou ik gewoon een stekkerdoos kopen:

[ afbeelding ]

Kosten bijna niks en je hebt gelijk een hoop extra mogelijkheden.
Dank je. Als ik het goed begrijp heb je veel stopcontacten waar 'onze' apparaten gewoon in kunnen, maar dus ook sommige die dat niet hebben?

heb je nog een link van die laatste? die doet het bij mij niet!
Is dat een stekkerdoos zoals bij ons of eentje met Chinese plugs?
No bitch to me
pi_130197844
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:42 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Dank je. Als ik het goed begrijp heb je veel stopcontacten waar 'onze' apparaten gewoon in kunnen, maar dus ook sommige die dat niet hebben?

heb je nog een link van die laatste? die doet het bij mij niet!
Is dat een stekkerdoos zoals bij ons of eentje met Chinese plugs?
Ja, de meeste kunnen 't wel, alleen al omdat ze de meeste nu standaard combo rond/plat maken.

Kun je deze wel zien?

Een Chinese stekkerdoos. Dus de eerste input komt van een Chinese plug (die dus overal in China werkt) maar de stekkerdoos zelf heeft een dozijn opties die allemaal ook met Nederlandse stekkers werken.
pi_130201506
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, de meeste kunnen 't wel, alleen al omdat ze de meeste nu standaard combo rond/plat maken.

Kun je deze wel zien?

[ afbeelding ]

Een Chinese stekkerdoos. Dus de eerste input komt van een Chinese plug (die dus overal in China werkt) maar de stekkerdoos zelf heeft een dozijn opties die allemaal ook met Nederlandse stekkers werken.
Ja deze kan ik wel zien, Top ^O^

Als je zegt dat je bij veel stopcontacten Nederlandse stekkers kunt gebruiken dan ga ik er vanuit dat dit ook wel kan op de internationale campus. Maar mocht het nou toevallig niet zo zijn, ff zo'n stekkerdoos halen. Bedankt voor je reactie.
No bitch to me
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:42:31 #45
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_130470343
Hoe is het weer in oktober?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_130583447
quote:
In mijn ervaring maakt het wel uit. Niet zozeer welke kleur je zelf hebt maar vooral welke kleur overheerst in het gebied waar je je bevind.

Wanneer ik in een puur Chinese community woon kom ik nooit met iets van controle ofzo in aanraking. Woon ik in een community met diverse buitenlanders dan is er 1 of 2 keer per jaar een controle aan de poort waar ze dab je visum willen zien. Een keer heb ik de fout gemaakt om in een zwarte community te wonen, daar werd ik om 5 uur 's morgens van mijn bed gelicht door politie voorzien van vol-automatische geweren. De Chinese politie is wat dat betreft aardig racistisch.
pi_130583727
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:42 schreef donroyco het volgende:
Hoe is het weer in oktober?
Begin oktober perfect, eind oktober gaat 't richting koud.
pi_130583732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 02:41 schreef upnx het volgende:

[..]

In mijn ervaring maakt het wel uit. Niet zozeer welke kleur je zelf hebt maar vooral welke kleur overheerst in het gebied waar je je bevind.

Wanneer ik in een puur Chinese community woon kom ik nooit met iets van controle ofzo in aanraking. Woon ik in een community met diverse buitenlanders dan is er 1 of 2 keer per jaar een controle aan de poort waar ze dab je visum willen zien. Een keer heb ik de fout gemaakt om in een zwarte community te wonen, daar werd ik om 5 uur 's morgens van mijn bed gelicht door politie voorzien van vol-automatische geweren. De Chinese politie is wat dat betreft aardig racistisch.
Guangzhou?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:32:11 #49
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_130586364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 02:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Begin oktober perfect, eind oktober gaat 't richting koud.
Thanks.
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_130590369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 02:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Guangzhou?
Close. De gewapende inval was in Dongguan.
pi_130592570
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef upnx het volgende:

[..]

Close. De gewapende inval was in Dongguan.
Dat tel ik mee als Guangzhou. :P Maar die gok is ook wel makkelijk gezien de grote community daar. Ik denk niet dat je in Beijing/Shanghai dat soort taferelen kunt krijgen. Zuiden is toch een beetje het Griekenland/Italie van China. :P
pi_130875075
Wat heb ik toch een schurft hekel aan vliegen in China, heeft er iemand hier wel eens een binnenlandse vlucht gehad die op tijd was? Het ergste is wel als je 3 uur in het vliegtuig zit te wachten voor vertrek van een vlucht van 2 uur.
pi_130877046
Goedemorgen, een vraagje aan mijn landgenoten in China. Mijn bedrijf heeft 2 weken geleden een product besteld uit China via een website voor een klant van ons. Deze is inmiddels bezorgd maar lijkt niet eens op het exemplaar wat ze tentoonstellen op de website.

Volgens Nederlandse en Europese wetgeving hebben wij recht op ons geld terug. Maar hoe zit dat in China?

Ze beantwoorden vooralsnog mijn emails niet en tot mijn grote spijt heeft de collega die het product besteld heeft, niet gecheckt of het een netjes geregistreerd bedrijf is (GRRR).

Enig idee hoe wij hier mee om kunnen gaan (en of ons geld terug of het goede product krijgen)?

Wat zegt de Chinese wet hierover?

Groetjes
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_130909248
Dat geld ben je kwijt, verspil geen moeite.

Zaken doen in China gaat anders, daar ben je nu achtergekomen. Voortaan zou je het via een agent kunnen doen, die handelt dan de communicatie af en die controleert het product voordat het naar NL gestuurd wordt en die betaald ook pas nadat hij het ontvangen heeft.

Om hoeveel geld gaat het? Wat voor soort product?
pi_131167032
Ik ga woensdag voor 2,5 week naar china.
Ik wil daar een prepaid kaartje nemen en zal het vooral gebruiken voor data van google maps.
En een keer naar huis te bellen.
Wat is een goede en goedkope provider?
pi_131173398
China Mobile sim kost een paar euro, geen registratie. Je hebt dan wel alleen GPRS maar dat is voor maps voldoende. Er is veel wifi beschikbaar maar dan heb je vaak chinees nummer nodig om jezelf aan te melden.
pi_131174862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Sparqq het volgende:
China Mobile sim kost een paar euro, geen registratie. Je hebt dan wel alleen GPRS maar dat is voor maps voldoende. Er is veel wifi beschikbaar maar dan heb je vaak chinees nummer nodig om jezelf aan te melden.
met de nieuwe maps is gprs echt te langzaam.
Is er geen 3g?
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:43:52 #58
15080 static
pi_131175374
Die maps kun je downloaden naar je toestel zodat je geen data-verbinding nodig hebt (uitzonderingen daargelaten).
pi_131185904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ga woensdag voor 2,5 week naar china.
Ik wil daar een prepaid kaartje nemen en zal het vooral gebruiken voor data van google maps.
En een keer naar huis te bellen.
Wat is een goede en goedkope provider?
China Mobile heeft het beste bereik. Alleen moet je inderdaad genoegen nemen met GPRS, welke voldoende is voor WhatsApp en dergelijke. Je kan je Google Maps-kaarten al vooraf downloaden via wifi. Dan heb je ook geen internet nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 15-09-2013 00:46:44 ]
pi_131188701
China Unicom heeft 3G dat werkt op de Europese toestellen, echter is dit duurder en veriest een complexe registratie. Mijn advies is echt om voor China Mobile te gaan, downgraden naar de oude maps is het overwegen waard omdat deze Engels en Chinees veel beter toont.

De meeste Chinezen kunnen geen westers schrift lezen, dus Chinees op je maps is noodzakelijk.
pi_131188709
Ik zou die maps sowieso downloaden vooraf of via Wifi in hotel. Bereik is problematisch af en toe dus probeer zelf problemen te vermijden. Je zult altijd zien dat het moment waarop je 't nodig hebt de hele
boel 't begeeft.
pi_131189252
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 06:56 schreef Sparqq het volgende:
China Unicom heeft 3G dat werkt op de Europese toestellen, echter is dit duurder en veriest een complexe registratie. Mijn advies is echt om voor China Mobile te gaan, downgraden naar de oude maps is het overwegen waard omdat deze Engels en Chinees veel beter toont.

De meeste Chinezen kunnen geen westers schrift lezen, dus Chinees op je maps is noodzakelijk.
Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo in :).

Maar moet je je sowieso niet registreren om naar het buitenland te kunnen bellen?
Dat is althans wat mijn vvriendin mij vertelde .

Verder waar rond Beijing kan ik het beste de muur bezoeken ?
pi_131189296
Naar het buitenland bellen moet je Skype gebruiken, anders loop je leeg aan kosten.

Maar je vriendin is je tolk? Dan weet zei toch wel hoe je een SIM kaartje moet fixen?
pi_131189748
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 09:25 schreef Sparqq het volgende:
Naar het buitenland bellen moet je Skype gebruiken, anders loop je leeg aan kosten.

Maar je vriendin is je tolk? Dan weet zei toch wel hoe je een SIM kaartje moet fixen?
Jep, en ze heeft een simkaart geregeld. Echter heeft zij gewoon de eerste de beste genomen (studeert nu aan Funan).
Ik dacht ik zal het uitvragen.

En de kosten zullen altijd goedkoper zijn dan mijn NL sim gebruiken.
pi_131189875
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo in :).

Maar moet je je sowieso niet registreren om naar het buitenland te kunnen bellen?
Dat is althans wat mijn vvriendin mij vertelde .

Verder waar rond Beijing kan ik het beste de muur bezoeken ?
Voor de gerestaureerde delen: Mutianyu is beste locatie (1,5 uur rijden vanuit de stad), Badaling het dichtstbij (en daarom ook het drukst en minst plezierig). Je kunt ook nog gaan hiken maar dan ben je een dag bezig.
pi_131434103
Typhoon coming! Duck and cover.
  zondag 22 september 2013 @ 14:08:05 #67
412451 oli4r2
stuck in china
pi_131440513
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn facebook gewoon kan blijven gebruiken in Shanghai?
Wordt helemaal ziek van dat censureren.
m.v.g.
Werk sinds kort in Shanghai.
Stad op zich is geweldig.
Maar heb veel moeite met de internet restricties hier.
  zondag 22 september 2013 @ 16:42:20 #68
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_131446171
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:08 schreef oli4r2 het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn facebook gewoon kan blijven gebruiken in Shanghai?
Wordt helemaal ziek van dat censureren.
m.v.g.
Astrill VPN....

ik zal je ene linkje PM'en :)
Thucydides
  zondag 22 september 2013 @ 16:51:29 #69
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_131446511
Nog tips voor aanstaande toeristen? Wat wel/niet doen? (No) go's? Thanks!
  zondag 22 september 2013 @ 17:10:27 #70
15080 static
pi_131447251
Waar ga je naartoe?
  zondag 22 september 2013 @ 17:17:58 #71
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_131447542
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:10 schreef static het volgende:
Waar ga je naartoe?
Beetje rondreizen, vooral via trein verplaatsen. Driehoek Shanghai, Beijing, Chongqing.
  zondag 22 september 2013 @ 17:26:42 #72
15080 static
pi_131447857
Leuk. ^O^

Neem vooral Google translate mee dan. :P
  zondag 22 september 2013 @ 17:27:17 #73
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_131447876
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:26 schreef static het volgende:
Leuk. ^O^

Neem vooral Google translate mee dan. :P
Goede tip :D
pi_131448351
Astrill is trouwens wel enorm instabiel. :r
  zondag 22 september 2013 @ 18:58:19 #75
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_131451792
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Astrill is trouwens wel enorm instabiel. :r
serieus? ik heb er nooit problemen mee....
Thucydides
pi_131454882
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:58 schreef Xtreem het volgende:

[..]

serieus? ik heb er nooit problemen mee....
Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.

Word er in ieder geval langzaam wel erg pissig van. :P
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:26:15 #77
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_131504301
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.

Word er in ieder geval langzaam wel erg pissig van. :P
Geen stealth, alleen open VPN
Server staat altijd op korea of singapore; als -ie naar 0/0 gaat, switch ik naar de andere en kan weer door....
Thucydides
pi_131505018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Geen stealth, alleen open VPN
Server staat altijd op korea of singapore; als -ie naar 0/0 gaat, switch ik naar de andere en kan weer door....
Ja, zo doe ik 't ook. Maar dat dichtklappen naar 0/0 is echt irritant, zeker als je met een download bezig bent bijvoorbeeld, of je probeert iets op youtube te kijken. En dat is toch voor 't grootste gedeelte waarom ik uberhaupt betaal voor een VPN service.

Maar gebruik je OpenVPN of OpenWeb trouwens? Dacht dat OpenVPN helemaal dichtzat in China???
pi_131505352
Blokkades op o.a. Facebook, Twitter en Youtube worden opgeheven in Shanghai (en alle andere vrijhandelszones) *O*

Nu Beijing nog en dan ben ik een blij man.

[ Bericht 9% gewijzigd door Erasmus op 24-09-2013 10:17:39 ]
pi_131505776
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Blokkades op o.a. Facebook, Twitter en Youtube worden opgeheven in Shanghai (en alle andere vrijhandelszones) *O*

Nu Beijing nog en dan ben ik een blij man.
Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.
pi_131506653
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:31 schreef Chule het volgende:

[..]

Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.
I know, maar wilde het niet te gecompliceerd maken.
(Voor mensen die het niet wisten: Pudong is het centrum van Shanghai, met alle wolkenkrabbers e.d. )
Ben alsnog blij trouwens. Weet ik meteen waar ik moet zitten bij mijn eerstvolgende bezoek :).
pi_131507221
Het is wel iets gecompliceerder, bedrijven moeten dit speciaal aanragen op hun lijn.

Ik werk in Shenzhen en wij hebben sinds kort via China Telecom een directe lijn naar Hong Kong. Dus feitelijk was het al mogelijk.
pi_131665791
Ik gebruik Express VPN, goede ervaringen mee.
我要飞得更高 !
pi_132067564
Net een weekje terug uit China maar het internet is echt onverspelbaar.
Google.com wordt naar HK geleid en is retelangzaam ga ik naar .nl dan is hij razendsnel maar lijken ze het af en toe te blokkeren.
pi_132074366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net een weekje terug uit China maar het internet is echt onverspelbaar.
Google.com wordt naar HK geleid en is retelangzaam ga ik naar .nl dan is hij razendsnel maar lijken ze het af en toe te blokkeren.
Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar... :'( :'( :'( :'( :'( baidu. Terwijl je eigenlijk al weet dat je daarmee niks kunt vinden. Dus na drie seconden kap ik dan en wacht ik tot ik weer VPN-verbinding heb. :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:11:10 #86
15080 static
pi_132074796
Google is idd erg lastig. Youtube ook.
pi_132075314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:11 schreef static het volgende:
Google is idd erg lastig. Youtube ook.
Maar Google kun je vaak wel bereiken. Of je zoekopdracht helemaal doorkomt is een tweede. Youtube en Facebook zijn gewoon compleet geblokkeerd.

Dankzij dat soort protectionisme kan een kutzoekprovider als Baidu dus wel gewoon domineren. :')
pi_132077970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar... :'( :'( :'( :'( :'( baidu. Terwijl je eigenlijk al weet dat je daarmee niks kunt vinden. Dus na drie seconden kap ik dan en wacht ik tot ik weer VPN-verbinding heb. :P
google.sl (slovenie doet het dan vaak nog wel).
Overigens lijkt het erop dat de chinese onderwerpen van wiki ook geblokeerd worden.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:22 #89
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_132260604
Ni hao ma!
pi_132644991

:X :X :X
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 03:16:48 #91
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_132681599
quote:
Ik hoorde het... wtf?

Alle chinezen althans degene die ik hierover gesproken heb lijken te denken dat het een aanslag is.
Al iets bekend over de inzittenden?!
Thucydides
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 03:25:14 #92
15080 static
pi_132681607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 03:16 schreef Xtreem het volgende:
Al iets bekend over de inzittenden?!
3 dood iig.
pi_132681635
Las ergens anders 5 dood en 38 gewond. Blijkbaar ingereden op agenten/toeristen en daarna door die hekken. Wel apart, fietste een paar dagen geleden nog rustig langs Tiananmen Square op precies die plek waar hij doorheen is gereden. Als je daar doorheen wil ploegen met je auto moet je ook wel echt willen.

Het helpt de geruchten ook niet dat de politie gelijk de boel afschermt en binnen mum van tijd opruimt.

Maar uit welke hoek die aanslag dan komt? Kan echt zoveel zijn. Oeigoeren, Tibetanen (al lijkt dat me sterk qua MO) of zelfs nog mensen die genaaid zijn door corruptie. Gok trouwens op het laatste, daar zijn de laatste tijd steeds meer incidenten door. Man op vliegveld in rolstoel die zichzelf opblies, dat dorp in het zuiden dat in opstand kwam, die politieauto's die omvergekegeld werden laatst (Chengdu/Chongqing?) en die andere man die zichzelf opblies in een politiebureau. Daar past deze aanslag wel in thuis.

Ik gok trouwens dat we nooit te horen krijgen wat het precies is. Doofpot is standaardactie hier. :P Met het niet eens zo heel gekke idee dat een dader aanwijzen zorgt voor een gevoel van "ja, daar is zoveel mis mee en nu wordt het bevestigd door deze aanslag". Zolang ze niemand aanwijzen is er wel een aanslag maar zonder motief waardoor geen enkel probleem in China speciale aandacht krijgt. Successful doofpot is successful.
pi_132681647
Op Liveleak een filmpje, blijkbaar toch Oeigoerse moslims?

http://www.liveleak.com/view?i=c7f_1382999299
pi_132953304
Nu ook een bomaanslag op CCP hoofdkwartier in Taiyuan.

woensdag 6 november 2013 @ 10:27:15 #96
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_132953430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nu ook een bomaanslag op CCP hoofdkwartier in Taiyuan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat lekker......
Thucydides
pi_132954407
Oei!

Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
  donderdag 7 november 2013 @ 05:06:36 #98
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_132991835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!

Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
Na 3 jaar leef ik nogaltijd....
Thucydides
pi_132991838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!

Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merken :{

In Dongguan zal ik me als ik jou was eerder zorgen maken om je mannelijk apparaat.
pi_132993748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 05:12 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merken :{
Ah ok. Wat dat laatste betreft, is natuurlijk vaak ook een kwestie van dosis / langdurige blootstelling. Dus dat zou in mijn geval vast ook wel meevallen. :)
quote:
In Dongguan zal ik me als ik jou was eerder zorgen maken om je mannelijk apparaat.
:o Dus dát bedoelt de uni met "onderzoek naar sociale misstanden" :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 09:42:27 ]
pi_133567929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:38 schreef Igen het volgende:

:o Dus dát bedoelt de uni met "onderzoek naar sociale misstanden" :+
En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?
pi_134439207
that is really good topic, if anyone want to know more about China, u can ask me ,I am from China, and I am a newbie here, nice to see all members here
the most important thing in the world is to keep the soul aloft
pi_138645604
Ik verblijf nu in Shanghai and ik moet mijn 30-dagen single entry toeristenvisum verlengen omdat ik in totaal rond 7 weken in China blijf. Maar nu heb ik het plan om een vriend op te zoeken in Hong Kong volgende week. Is het mogelijk om mijn visum te verlengen conform de dagen dat ik in China ben en single entry om te zetten naar een double entry? Zo niet, kan ik in Hong Kong een nieuw 30-dagen toeristenvisum aanvragen? Waar kan ik dat doen en hoe lang duurt dat? Ik heb een Nederlands paspoort.
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:14:14 #104
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_138658515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:26 schreef Gladif het volgende:
Ik verblijf nu in Shanghai and ik moet mijn 30-dagen single entry toeristenvisum verlengen omdat ik in totaal rond 7 weken in China blijf. Maar nu heb ik het plan om een vriend op te zoeken in Hong Kong volgende week. Is het mogelijk om mijn visum te verlengen conform de dagen dat ik in China ben en single entry om te zetten naar een double entry? Zo niet, kan ik in Hong Kong een nieuw 30-dagen toeristenvisum aanvragen? Waar kan ik dat doen en hoe lang duurt dat? Ik heb een Nederlands paspoort.
Een nieuw toeristen visum zou geen probleem moeten zijn. Er is een hele visum industrie in HK... 2 seconden google zou je 10 bureaus moeten geven die je kunnen helpen, en zeker ook het adres waar je het zelf kunt doen (china visum bureau / consulaat achtig iets verwacht ik)
Thucydides
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:15:39 #105
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_138658574
On a different note:

w/ w/
26 April Koningsdagfeest in Beijing!
Check www.nvpeking.com

w/ w/
Thucydides
  zondag 18 mei 2014 @ 08:36:13 #106
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_140081231
Dikke schop omhoog. Blijkbaar gebeurt er geen reet. :P
pi_140083424
Ah, dus hier is het topic gebleven! Kon het al niet vinden toen ik in China zat. :P
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 10:49 schreef Sparqq het volgende:

[..]

En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?
Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflook :9~ :9~

In Shenzhen gelukkig niet echt last gehad van smog of ziekmakend eten. Ben ook een middagje in Guangzhou geweest en heb daar wel intensief met beide kennisgemaakt. :P
pi_140096555
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:36 schreef Igen het volgende:
Ah, dus hier is het topic gebleven! Kon het al niet vinden toen ik in China zat. :P

[..]

Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflook :9~ :9~

In Shenzhen gelukkig niet echt last gehad van smog of ziekmakend eten. Ben ook een middagje in Guangzhou geweest en heb daar wel intensief met beide kennisgemaakt. :P
Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?

Ziek geworden in Guangzhou? en prostitutie bezocht? Hopelijk daar niet ziek van geworden.....
pi_140096800
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:25 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?
We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.
quote:
Ziek geworden in Guangzhou? en prostitutie bezocht? Hopelijk daar niet ziek van geworden.....
Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel. :')
pi_140096895
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:32 schreef Igen het volgende:

[..]

We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.

[..]

Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel. :')
Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.

Ben je nog uit geweest in Cocopark? Eveningshow aangedaan? Als je wat meer obscure bars had willen zien had je naar Shekou moeten gaan.
pi_140097176
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:35 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.

Ben je nog uit geweest in Cocopark? Eveningshow aangedaan? Als je wat meer obscure bars had willen zien had je naar Shekou moeten gaan.
Die obscure bars in Shekou heb ik gemist, Coco Park wel geweest. Ook een keer met een groepje Chinezen. Interessante ervaring wel. :P
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:10:59 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140262376
Hi. :D

* shiznuts moves it to a more appropriate location.

[ Bericht 30% gewijzigd door shiz op 22-05-2014 23:29:37 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:20:18 #113
15080 static
pi_140262984
Je kunt beter hier zijn: TRV / Hong Kong #5
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:24:49 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140263245
Ah, travel. :P Zenks!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_140413451
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu] :{w en [deng yi xia] :{w

Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten? 8)7 hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn... ;(
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 27 mei 2014 @ 03:00:15 #116
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_140414042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu] :{w en [deng yi xia] :{w

Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten? 8)7 hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn... ;(
请排队
qing3 pai2 dui4

Pai2 dui4 betekent in de rij staan. Qing3 als je iemand op nette manier verzoekt. Je kunt eventueel ook 麻烦您 (ma2fan nin2) gebruiken in plaats van qing3. Ma2 fan is iets meer colloquial voor verzoekjes. Het betekent letterlijk dat je iemand 'last geeft' maar niet echt op die manier. Weet zo snel even geen Nederlands equivalent maar in 't Engels zoiets van: "I'm sorry to bother you but could you line up?"

Overigens respect als je Chinezen in een rij weet te krijgen. :P Dat gaat hier echt zo shameless. :') Teveel anekdotes om op te noemen eigenlijk. Maar om een voorbeeld te geven. Bij een treinstation in de rij staan om een kaartje te kopen, kom je eindelijk bij het loket schuift er snel iemand van de zijkant voor. :') Of in de supermarkt iemand die denkt omdat hij maar een enkel iets koopt, dat hij zonder iets te zeggen langs iedereen kan schuiven.
pi_140418851
Haha! Ik ben nog nooit in China geweest, maar herken het van hoe het er hier in de winkel aan toe gaat! Als het alleen de Chinezen onder elkaar zijn, dan laat ik ze lekker dringen aan de kassa, alsof we op de markt vis aan het verkopen zijn, maar het is altijd zielig als er dan Amerikanen of andere Europeanen staan die zo aan de kant worden geschoven (wat stiekem ook weer grappig is, want de Chinezen zijn zich echt van geen kwaad bewust!) En ik dan maar: deng yi xia, deng yi xia!

De beste omschrijving van een Amerikaan: Wow, it's a whole new shopping experience! :')

Bedankt voor de vertaling trouwens! ^^

[ Bericht 8% gewijzigd door margaretha_01 op 27-05-2014 11:22:45 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_140532643
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_140532684
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik woon ook in Oostenrijk.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:23:18 #120
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140533333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Drukte. :P
pi_140533666
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Drukte. :P
Oh rearry? :P
pi_140533869
quote:
Een mix van het Westen en China. In de stad dan.
pi_140533887
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Een mix van het Westen en China. In de stad dan.
Woon jij daar? :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:37:09 #124
15080 static
pi_140536953
quote:
iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Goed voorbereid. ^O^
pi_140537086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:37 schreef static het volgende:

[..]

Goed voorbereid. ^O^
Ik weet nog maar sinds een paar dagen dat ik daar heen ga. :')
  zondag 1 juni 2014 @ 11:48:38 #126
375927 Halldor
like a boss
pi_140593028
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:41 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik weet nog maar sinds een paar dagen dat ik daar heen ga. :')
Naar welke universiteit ga je in Shanghai?
pi_140594947
quote:
Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.

Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
No bitch to me
pi_140621793
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:48 schreef Halldor het volgende:

[..]

Naar welke universiteit ga je in Shanghai?
Shanghai University.
pi_140621805
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ik ben er een lang weekend geweest maar ik vond het vrij saai (ik was ook niet echt voorbereid).
The bund is wel leuk om een keer te zien maar dat was het dan ook. Verder vond ik het stappen ook wat tegenvallen (zeker in vergelijking met Beijing), bij the bund was het (logisch) vrij prijzig en in de omgeving waar ik verbleef gingen de kroegen al vrij vroeg dicht, rond 2 uur de meeste. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik me niet echt heb voorbereid, er zullen vast leuke betaalbare uitgaansgelegenheden zijn.

Verder heb ik ook van andere die er zijn geweest (sommige zijn er 5 maanden geweest) niet echt gehoord dat ze daar spannende/leuke dingen hebben gezien/meegemaakt behalve dat er schijnbaar wat leuke dorpjes in de buurt liggen. En het hostel waar ik verbleef kwam ook niet veel verder dan the bund als 'activiteit' om te doen.
Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden. :Y
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien. :Y
  maandag 2 juni 2014 @ 09:14:02 #130
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140622266
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.
Maar qua atractie heb je wel gelijk, wat musea, the bund en de torens aan de overkant.
Verder idd wat leuke dorpjes. Voor de rest veel shoppingmalls en restaurants.
pi_140622290
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft er gestudeerd en vond het juist superleuk en was altijd weg.
Maar qua atractie heb je wel gelijk, wat musea, the bund en de torens aan de overkant.
Verder idd wat leuke dorpjes. Voor de rest veel shoppingmalls en restaurants.
Shopping. :9~
  maandag 2 juni 2014 @ 09:18:00 #132
375927 Halldor
like a boss
pi_140622320
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Ah okay, thanks voor de info. Ik ga na de vacinaties alles goed voorbereiden. :Y
Ik ben er niet specifiek om uit te gaan, maar wil Shanghai wel eens 's nachts zien. :Y
Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).

Verder is een Fake Market een must om te zien. Er zit er een direct bij het metrostation Metro Line 2's Science & Technology Museum.

Je universiteit zit redelijk dicht bij het centrum dus je hebt mazzel.

Als je vragen heb kan je me altijd PB'en
pi_140622334
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:18 schreef Halldor het volgende:

[..]

Uitgaan kan je zelf zo gek maken als je wilt, er zijn clubs waar je voor 100 Yuan onbeperkt kan drinken (o.a. Soho Hengshan Road) maar ook waar je 100 Yuan kwijt bent voor 1 drankje (o.a. Bar Rouge).

Verder is een Fake Market een must om te zien. Er zit er een direct bij het metrostation Metro Line 2's Science & Technology Museum.

Je universiteit zit redelijk dicht bij het centrum dus je hebt mazzel.

Als je vragen heb kan je me altijd PB'en

Dank je, ga eerst een lijstje maken en over vragen nadenken, kom ik er niet uit, dan stuur ik een pm. ^O^
pi_140629089
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik zou sowieso iets van een lonely planet kopen daar staan een hoop handige tips in qua dingen om te doen en zien en goedkope en lekkere eetgelegenheden.
No bitch to me
pi_140630203
Volgens mij noemt de Lonely Planet alleen de voor de hand liggende über-toeristische dingen die je ook zonder reisgids wel vindt (zeker tegenwoordig met boekingssites op internet enzo), of zomaar random wat adressen die toch niet beter zijn dan als je zelf met wat boerenverstand wat uitprobeert.

En als je ergens een paar dagen of langer blijft, dan ontmoet je sowieso ook wel anderen die je tips kunnen geven. :)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 13:37:35 ]
pi_140652373
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 13:34 schreef Igen het volgende:
Volgens mij noemt de Lonely Planet alleen de voor de hand liggende über-toeristische dingen die je ook zonder reisgids wel vindt (zeker tegenwoordig met boekingssites op internet enzo), of zomaar random wat adressen die toch niet beter zijn dan als je zelf met wat boerenverstand wat uitprobeert.

En als je ergens een paar dagen of langer blijft, dan ontmoet je sowieso ook wel anderen die je tips kunnen geven. :)
Dat laatste is zeker waar, maar toch was ik blij dat hem had meegenomen.

Natuurlijk staan de meest toeristische dingen erin. Maar ik vind het persoonlijke wel fijn dat er ook een hoop achtergrond informatie bijstaat (ik weet dat je dat ook gewoon op internet kunt opzoeken :p) of zoals bijvoorbeeld in het geval van de verboden stad een plattegrond (sowieso erg handig al die plattegronden die erin stonden).

Maar daarnaast staan er ook een hoop dingen in waar ik zelf niet aan heb gedacht en ook niet van andere heb gehoord, zowel in de stad als daarbuiten.
Ook vond ik al die tips voor (goede) eet en drinkgelegenheden erg handig.

Ik weet niet precies hoe duur zo'n ding is aangezien ik die van mij gekregen heb van iemand maar ik vond het toch erg makkelijk en fijn dat er een hoop informatie duidelijk en overzichtelijk staat beschreven.
No bitch to me
pi_140654124
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde. ;)

Qua kaarten vind ik het echt geniaal dat je die tegenwoordig gewoon van te voren voor offline-gebruik op je smartphone kan zetten. Nooit meer de weg kwijt. Met een Chinese simkaart en Baidu Maps is het al helemaal mooi, want dan kun je gewoon een punt op de kaart aanklikken en zegt 'ie welke bus en metro je moet pakken om er te komen. En met de 3G kun je ook gelijk onderweg Wikivoyage checken.

Moderne technologie _O_
pi_140661274
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:
In dat hele dikke boek staat nog niet eens een hele bladzijde over Shenzhen (toch de 4e stad van het land), dus voor mij was wel duidelijk dat die niet mee hoefde. ;)

Qua kaarten vind ik het echt geniaal dat je die tegenwoordig gewoon van te voren voor offline-gebruik op je smartphone kan zetten. Nooit meer de weg kwijt. Met een Chinese simkaart en Baidu Maps is het al helemaal mooi, want dan kun je gewoon een punt op de kaart aanklikken en zegt 'ie welke bus en metro je moet pakken om er te komen. En met de 3G kun je ook gelijk onderweg Wikivoyage checken.

Moderne technologie _O_
:o
pi_140662148
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:31 schreef Igen het volgende:

Ik weet niet welke editie jij hebt, maar in die van mij zijn vier pagina's gewijd aan Shenzhen.
pi_140662938
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower. :o
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:44:41 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140663312
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower. :o
Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.
Je koopt daar een cocktail en je hebt dan het zelfde uitzicht maar zonder lange wachtrijen en entree + een drankje.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:45:07 #142
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140663324
quote:
Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:48:14 #143
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140663409
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef donroyco het volgende:
Shanghai World Financial Center
Ik ben toen in deze geweest
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jin_Mao_Tower
pi_140663422
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Goedkopere optie is om naar het een na hoogste gebouw te gaan naar de bar.
Je koopt daar een cocktail en je hebt dan het zelfde uitzicht maar zonder lange wachtrijen en entree + een drankje.
Mja, maar ik wil de glazen vloer. :D
pi_140663429
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Beter ga je naar Shanghai World Financial Center, veel beter uitzicht.
Mja, uitzicht met smog en wolken. :(
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:05:07 #146
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140663907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:48 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, maar ik wil de glazen vloer. :D
Die zit ook in het WFC :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:48 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, uitzicht met smog en wolken. :(
Mwah, valt wel mee.
pi_140988787
Zo, alle vaccinaties in order, fuck mijn spieren doen echt zeer. Ik maar denken dat het onzin was, maar ik voel het in mijn beide armen. :o
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:51:56 #148
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140988951
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:47 schreef laforest het volgende:
Zo, alle vaccinaties in order, fuck mijn spieren doen echt zeer. Ik maar denken dat het onzin was, maar ik voel het in mijn beide armen. :o
Buiktyfus en zo.
pi_140989069
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:51 schreef donroyco het volgende:

[..]

Buiktyfus en zo.
Jep :Y
pi_140989388
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:51 schreef donroyco het volgende:

[..]

Buiktyfus en zo.
Heb van die prik niks gemerkt eigenlijk. Is het niet die tegen hepatitis waar je een pijnlijke bovenarm van krijgt?
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:06:31 #151
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140989532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:54 schreef laforest het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb van die prik niks gemerkt eigenlijk. Is het niet die tegen hepatitis waar je een pijnlijke bovenarm van krijgt?
Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.
pi_140989669
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:06 schreef donroyco het volgende:

[..]

[..]

Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.
Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai). :{
Maar heb hem wel genomen, in een gezamelijke Hepatitis A en tyfus inenting.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 12-06-2014 14:20:00 ]
pi_140989721
Is hepatitis B noodzakelijk?
pi_140989867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:11 schreef laforest het volgende:
Is hepatitis B noodzakelijk?
Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:18:57 #155
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_140989992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:10 schreef laforest het volgende:

[..]

Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai). :{
Maar heb hem wel genomen, in een gesamelijke Hepatitis A en tyfus inenting.
Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.
pi_140990016
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.
Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid. :{
Ik dacht dat we allen standaard hep. b inentingen kregen, maar ik zag net dat het voor babies sinds 2011 is :+
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:03:03 #157
375927 Halldor
like a boss
pi_141034321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:19 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid. :{
Ik dacht dat we allen standaard hep. b inentingen kregen, maar ik zag net dat het voor babies sinds 2011 is :+
Heb hem vorige keer wel genomen in combinatie met hepatitis A, (in één prik), moest daarvoor wel drie keer komen opdraven.

De spierpijn komt trouwens van de DTP en dan met name door het vaccin van de Tyfus
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:27:48 #158
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141035356
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.
Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.
pi_141035423
Mijn beide bovenarmen doen mooi zeer. :P
Wordt nu wel minder. :D
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:52:07 #160
15080 static
pi_141036364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.
Weet je dat zeker? Volgens mij moet ik om de 10 jaar ofzo nieuwe halen (wat ik probeer uit te stellen omdat ik meer dan doodsbang voor naalden ben).
pi_141036615
In mijn vaccinatieboekje zit een handig overzichtje.
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis A* minstens 25 jaar
Hepatitis B* levenslang
* indien de serie volledig is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 16:57:51 ]
pi_141037251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis B* levenslang
Klopt :Y
pi_141039827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis B* levenslang
Deze moest ik ook halen (gelukkig was DTP nog geldig van een eerdere keer)
En ze adviseerde ook nog een tegen hondsdolheid maar die heb ik niet genomen aangezien ik dat risico niet zo groot achte, plus dat je ook nog bij een beet van een dier alsnog 3 prikken moest halen in het land zelf.
No bitch to me
pi_141041627
Sjonge, ik werd al helemaal onzeker dat jullie allemaal standaard een hepatitis-b-vaccinatie aangeraden kregen en ik niet. Maar dit is KAA en niet TRV. Oeps.
pi_141056562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:28 schreef Igen het volgende:
Sjonge, ik werd al helemaal onzeker dat jullie allemaal standaard een hepatitis-b-vaccinatie aangeraden kregen en ik niet. Maar dit is KAA en niet TRV. Oeps.
Bij mij was het ook zo'n combinatie A en B vaccinatie. A had ik al eens gehad dus met deze was ik levenslang gedekt dus ik dacht waarom niet en als ik binnenkort nog een keer B haal ben ik ook levenslang gedekt volgens mij (of iig iets van 30 jaar) en de verzekering betaald toch dus ik dacht waarom niet!
No bitch to me
pi_141286956
Even een heel andere vraag. Kun je als buitenlander in China normaal werk (dus niet Engelsleraar ofzo) vinden, en verdient dat ook een beetje? Of is het eigenlijk alleen te doen als echte expat?
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:06:08 #167
15080 static
pi_141289296
Spreek je Mandarin?
pi_141482666
Helllllup :P
Waar kan ik RMB kopen? Geen bank hier in Oostenrijk die het verkoopt. :{
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:00:08 #169
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_141482703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef laforest het volgende:
Helllllup :P
Waar kan ik RMB kopen? Geen bank hier in Oostenrijk die het verkoopt. :{
Bij de pinautomaat in China.
pi_141482768
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:00 schreef donroyco het volgende:

[..]

Bij de pinautomaat in China.
Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:02:57 #171
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_141482780
Verkopen ze wel CNY? :P
Ben in Wenen weleens bij een Nationale bank geweest om Schillings die m'n oom ergens nog tegenkwam in te wisselen. Hebben ze ook andere valuta denk ik.
- Aha... http://www.rlbooe.at/eBus(...)791104-NA-25-NA.html interessant
pi_141482889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef shiznuts het volgende:
Verkopen ze wel CNY? :P
Ben in Wenen weleens bij een Nationale bank geweest om Schillings die m'n oom ergens nog tegenkwam in te wisselen. Hebben ze ook andere valuta denk ik.
Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen? :{ om daar te wisselen? :{
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:14:24 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_141483070
Seems like it? :Y Die rare Chinezen geven hun geld niet zomaar uit handen dus. :')
pi_141483109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:14 schreef shiznuts het volgende:
Seems like it? :Y Die rare Chinezen geven hun geld niet zomaar uit handen dus. :')
Alsof het zoveel waard is. ;(
pi_141483278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.
Cirrus/Maestro werkt prima in China. :)
pi_141483367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld. :o
pi_141483661
quote:
In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je " :') wat triest" en dan ineens wordt het toch wel eventjes heftig en pikdonker :D _O- .

Dus als je met een ander gaat moet je de verrassing niet verklappen ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_141483742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld. :o
Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is. :D
pi_141483901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is. :D
Dus ik kan mijn gewone pas meenemen zonder problemen? Okay, thanks :)
pi_141483921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je " :') wat triest" en dan ineens wordt het toch wel eventjes heftig en pikdonker :D _O- .

Dus als je met een ander gaat moet je de verrassing niet verklappen ;)
Maar hij gaat niet buitenlangs? :{
pi_141484489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:47 schreef laforest het volgende:

[..]

Maar hij gaat niet buitenlangs? :{
Nee, helaas.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_141484552
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee, helaas.
Ik denk dat ik maar even langs Happy Valley ga, vette achtbaan daar zeg. :o
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:39:00 #183
375927 Halldor
like a boss
pi_141485469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:07 schreef laforest het volgende:

[..]

Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen? :{ om daar te wisselen? :{
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoor
pi_141485674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:

[..]

Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.

[..]

Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?

Ja, zit er wel, maar wellicht verkopen die geen rmb.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:47:59 #185
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_141608220
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:45 schreef laforest het volgende:

[..]

Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?

Ja, zit er wel, maar wellicht verkopen die geen rmb.
Ja.

In ieder geval bij Agricultural bank en Bank of Communications
Thucydides
pi_141608427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ja.

In ieder geval bij Agricultural bank en Bank of Communications
Okay, thanks voor de info. Nou maar hopen dat ik niet zonder geld sta. :P
pi_141999825
Hoe streng is men bij het beoordelen van een visum aanvraag? Ik heb mijne bij het consulaat in Wenen aangevraagd en kan (als alles goed gaat) ik deze week ophalen. Echter, ik heb bij de vraag over mijn reisplan ingevuld dat ik in een bepaald hotel verblijf en op de universiteitscampus. (aangezien het programma voor de uitwisseling nog niet bekend was, is pas net bekend geworden). Ik las online dat je in moet vullen dag 1 zo, dag 2 zo, etc. maar ik had deze info nog niet. Hoe streng oordeelt men dat? :{
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:45:38 #188
375927 Halldor
like a boss
pi_142090597
quote:
5s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:53 schreef laforest het volgende:
Hoe streng is men bij het beoordelen van een visum aanvraag? Ik heb mijne bij het consulaat in Wenen aangevraagd en kan (als alles goed gaat) ik deze week ophalen. Echter, ik heb bij de vraag over mijn reisplan ingevuld dat ik in een bepaald hotel verblijf en op de universiteitscampus. (aangezien het programma voor de uitwisseling nog niet bekend was, is pas net bekend geworden). Ik las online dat je in moet vullen dag 1 zo, dag 2 zo, etc. maar ik had deze info nog niet. Hoe streng oordeelt men dat? :{
Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.
Geen problemen gehad met het krijgen van een visum, zakelijke uitnodiging was wel bijgevoegd.
pi_142097726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:45 schreef Halldor het volgende:

[..]

Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.
Geen problemen gehad met het krijgen van een visum, zakelijke uitnodiging was wel bijgevoegd.
Heb een F visum gekregen voor 30 dagen. Thanks!
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:31:43 #190
375927 Halldor
like a boss
pi_142103438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:17 schreef laforest het volgende:
F visum
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk trip :')

In Shanghai zelf wordt je als buitenlander niet tot zelden gecontroleerd
pi_142103687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:

[..]

F visum is geen zakenvisum meer, dat is nu een M visum. F visum is als je een uitnodiging hebt van een uni bijvoorbeeld.
pi_142103690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:

[..]

Gecontroleerd op wat? :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:41:42 #193
375927 Halldor
like a boss
pi_142103716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:40 schreef laforest het volgende:

[..]

Gecontroleerd op wat? :P
Of je je paspoort op zak hebt.
Ik nam alleen een kopie mee en liet mijn paspoort op mijn kamer.
pi_142103730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:

[..]

Ook voor rmb?
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:43:35 #195
375927 Halldor
like a boss
pi_142103769
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:42 schreef laforest het volgende:

[..]

Ook voor rmb?
Geen idee. Anders kan je vast op PVG geld wisselen of pinnen
pi_142103783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:43 schreef Halldor het volgende:

[..]

Geen idee. Anders kan je vast op PVG geld wisselen of pinnen
I hope so. :P
pi_142131589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Igen het volgende:
Even een heel andere vraag. Kun je als buitenlander in China normaal werk (dus niet Engelsleraar ofzo) vinden, en verdient dat ook een beetje? Of is het eigenlijk alleen te doen als echte expat?
Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.

Heb je specifieke kennis en ervaring dan liggen de zaken anders, dan kan je als expat aan de slag. Die verdienen een stuk beter dan thuis, anders zouden ze niet naar China komen.

Je ziet duidelijk twee typen mannen (het zijn voornamelijk mannen die zulke avonturen aangaan) in China wonen en werken. Of omdat ze een zak centen krijgen (expats, vaak ook met het gezin) of mannen die ieder weekend (hoeren) neuken en zuipen.
pi_142131694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 18:44 schreef laforest het volgende:

[..]

I hope so. :P
Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.

Je kunt niet "pinnen" met Meastro als je in een winkel staat, ook creditcard werkt niet in alle winkels. Daar zal je cash moeten betalen, of China Union Pay.

Vergeet niet je bankpas te activeren voor buitenland (of buiten EU) gebruik ;)
pi_142131785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:16 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.

Je kunt niet "pinnen" met Meastro als je in een winkel staat, ook creditcard werkt niet in alle winkels. Daar zal je cash moeten betalen, of China Union Pay.

Vergeet niet je bankpas te activeren voor buitenland (of buiten EU) gebruik ;)
Ik zal mijn bank even op de hoogte brengen. :Y
pi_142135028
Ik weet niet in hoeverre het waar is maar ik werd door verschillende mensen gewaarschuwd dat er bij verschillende banken nep geld in de omloop was.Vandaar dat ik bijna alleen maar bij de Bank of China pinde.
Misschien dat andere hier daar meer van weten?
No bitch to me
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:52:01 #201
15080 static
pi_142136401
Dat gericht ging ook toen ik in HK woonde en regelmatig naar Shenzhen moest; nooit problemen mee gehad en bij verschillende bank geld uit de muur getrokken.
pi_142136825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:12 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.

Heb je specifieke kennis en ervaring dan liggen de zaken anders, dan kan je als expat aan de slag. Die verdienen een stuk beter dan thuis, anders zouden ze niet naar China komen.

Je ziet duidelijk twee typen mannen (het zijn voornamelijk mannen die zulke avonturen aangaan) in China wonen en werken. Of omdat ze een zak centen krijgen (expats, vaak ook met het gezin) of mannen die ieder weekend (hoeren) neuken en zuipen.
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb zo m'n redenen om nog eens terug te willen naar China (niet om hoeren te neuken trouwens). Maar ik heb twijfels of m'n kennis specifiek nuttig is voor een buitenlandse poot van westerse bedrijven. En in een avontuur dat uitdraait op slechtbetaald werk doen en in een achterbuurt wonen of werk als Engelsleraar doen, en op den duur met hangende pootjes terugkeren in NL met een waardeloos CV, dat risico wil ik niet graag nemen.

Waarom kunnen dingen soms niet gewoon makkelijk zijn. :(

Edit: Sorry voor deze post waar waarschijnlijk niemand anders in dit topic iets aan heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2014 14:08:13 ]
pi_142136826
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:52 schreef static het volgende:
Dat gericht ging ook toen ik in HK woonde en regelmatig naar Shenzhen moest; nooit problemen mee gehad en bij verschillende bank geld uit de muur getrokken.
Ah oke, af en toe pinde ik en andere wel eens bij een andere bank en ook niet heel veel problemen gehad.
Volgens mij heeft bijna iedereen wel een nep briefje gehad maar het is lastig vast te stellen waar die precies vandaan kwamen aangezien je niet iedere keer na het pinnen ieder briefje controleert.
No bitch to me
pi_142137236
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom kunnen dingen soms niet gewoon makkelijk zijn. :(

Edit: Sorry voor deze post waar waarschijnlijk niemand anders in dit topic iets aan heeft.
Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.

De gemiddelde tijd dat buitenlanders het lijken vol te houden is 3 tot 4 jaar hier. Dan hebben ze het meestal helemaal gehad met de Chinezen.
pi_142137280
Dus bij Bank of China kan ik mijn Maestro gebruiken?
Kan ik er ook Euro wisselen?
  donderdag 10 juli 2014 @ 18:16:33 #206
15080 static
pi_142144937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:16 schreef laforest het volgende:
Dus bij Bank of China kan ik mijn Maestro gebruiken?
Kan ik er ook Euro wisselen?
Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?
pi_142162710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:16 schreef static het volgende:

[..]

Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?
Je hoeft niet te reageren hoor. :O
pi_142172667
-nevermind-

[ Bericht 96% gewijzigd door laforest op 11-07-2014 17:24:41 (:)) ]
pi_142880506
OMG nog 2,5 weken . :o :D
Ready for culture shock. :D :D
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:33:59 #210
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_142912437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:15 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.

De gemiddelde tijd dat buitenlanders het lijken vol te houden is 3 tot 4 jaar hier. Dan hebben ze het meestal helemaal gehad met de Chinezen.
Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-
- je kunt nu goeie koffie kopen via Taobao of Amazon China
- Internet is een stuk sneller (mits je een goeie VPN hebt tenminste)
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_142913459
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:33 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-
- je kunt nu goeie koffie kopen via Taobao of Amazon China
- Internet is een stuk sneller (mits je een goeie VPN hebt tenminste)
Bevalt Shanghai?
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:49:41 #212
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_142913748
Shanghai is waarschijnlijk de makkelijkste stad om te wonen als buitenlander... maar ook hier word je af en toe gek van Chinese 'logica', van de drukte, van de straatverkopers en andere grote en kleine ergernissen.

China is een land in opbouw dat op vele manieren wordt teruggehouden door een cultuur van ruim 2.000 jaar.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_142915639
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:49 schreef DzjieDub het volgende:
Shanghai is waarschijnlijk de makkelijkste stad om te wonen als buitenlander... maar ook hier word je af en toe gek van Chinese 'logica', van de drukte, van de straatverkopers en andere grote en kleine ergernissen.

China is een land in opbouw dat op vele manieren wordt teruggehouden door een cultuur van ruim 2.000 jaar.
Chinese logica? :o
Ja, ik ga er vanuit dat het overal heel erg druk zal zijn, daar er zoveel mensen wonen. :Y
Nou ja, gelukkig ben ik er maar voor twee weken. :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:26:33 #214
375927 Halldor
like a boss
pi_143125448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef laforest het volgende:
OMG nog 2,5 weken . :o :D
Ready for culture shock. :D :D
Al klaar met je voorbereidingen?
pi_143125710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:26 schreef Halldor het volgende:

[..]

Al klaar met je voorbereidingen?
- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Gasmaskertjes (particle masks)
- Treinkaartjes voor Beijing
- Alle addressen in het Mandarijn voor taxis
- Toiletpapier, doekjes en handgel
- Ponchos voor regen
- Extra SDHX en batterijen

Hmm heb ik nog meer nodig? Tips welkom. :Y

:@
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:43:33 #216
375927 Halldor
like a boss
pi_143126040
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef laforest het volgende:

[..]

- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Ponchos voor regen

Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitol
pi_143126241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:43 schreef Halldor het volgende:

[..]

Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitol
Oh ja, Imodium heb ik thuis klaarliggen. :Y
Paracetamol ook. :Y

Dus lijst was niet volledig, maar ik heb het klaarliggen,
ook een portemonee die je om je nek en borstkas vast maak, tegen diefstal.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:14:30 #218
394226 along
In Hong Kong
pi_143158090
Condooms heel veel condooms.
Woont in een Biodome.
pi_143158371
DEET
pi_143159464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:14 schreef along het volgende:
Condooms heel veel condooms.
Nee, ik ben daar niet voor sex. :N
pi_143159475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:27 schreef Igen het volgende:
DEET
Heb ik, zowel voor lichaam als kleding. :Y
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:06:18 #222
15080 static
pi_143161296
Ga je nou op vakantie of er wonen?
pi_143193767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:06 schreef static het volgende:
Ga je nou op vakantie of er wonen?
Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.
pi_143290633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.
Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?
pi_143292116
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:13 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?
Mijn vakgebied is humaniteiten maar twee specialiteiten; filosofie (thesis/proefschrift) en sociologie.
Ik krijg een hotel, ze hebben alles geboekt, hoef zondag alleen maar in te checken. :Y
pi_143369376
Nu maar hopen dat Rusland het luchtruim niet sluit.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:16:48 #227
15080 static
pi_143370255
Och, dan zit je wat langer. :+

Had de vraag ook al bij KLM uitstaan. :P
pi_143371104
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef laforest het volgende:

[..]

- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Ponchos voor regen

Vergeet geen VPN op je telefoon, tablet en/of laptop te installeren voordat je daar heen gaat. Ik raad TunnelBear aan. Werkte prima toen ik daar ook voor een exchange ging.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 13-08-2014 10:46:52 ]
pi_143371133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:16 schreef static het volgende:
Och, dan zit je wat langer. :+

Had de vraag ook al bij KLM uitstaan. :P
Ik vlieg over Helsinki. :{
pi_143371145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:46 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Vergeet geen VPN op je telefoon, tablet en/of laptop te installeren voordat je daar heen gaat. Ik raad TunnelBear aan. Werkte prima toen ik daar ook voor een exchange ging.
Want? Waar heb ik VPN voor nodig?
pi_143371160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:47 schreef laforest het volgende:

[..]

Want? Waar heb ik VPN voor nodig?
Je bent toch wel bekend met het internet daar, hoop ik?
pi_143371261
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Je bent toch wel bekend met het internet daar, hoop ik?
Ja en? Ik heb geen facebook, heb míjn eigen webmail wat geen block heeft in China, de universiteit daar gebruikt gmail, ik heb geen twitter en ik ben daar voor een cultureel uitwisselingsprogramma, niet om elke dag mijn familie en vriendin te belagen met sociale media en emails.
pi_143371335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja en? Ik heb geen facebook, heb míjn eigen webmail wat geen block heeft in China, de universiteit daar gebruikt gmail, ik heb geen twitter en ik ben daar voor een cultureel uitwisselingsprogramma, niet om elke dag mijn familie en vriendin te belagen met sociale media en emails.
Probeer je alleen te helpen, man. Spreek uit ervaring dat je na een lange tijd gewoon weer behoefte hebt aan contact met het thuisfront. Daarnaast is het internet shady as fuck. Maar succes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 13-08-2014 10:53:16 ]
pi_143371500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:52 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Probeer je alleen te helpen, man. Spreek uit ervaring dat je na een lange tijd gewoon weer behoefte hebt aan contact met het thuisfront. Daarnaast is het internet shady as fuck. Maar succes.
Nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen..., man. :{
Ik vraag alleen maar waarom ik VPN nodig heb, dat is alles...man.
Ik ben daar voor twee weken, dus ik kan best zonder een beetje internet. :)
Thanks. ^O^ w/
pi_143371797
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef laforest het volgende:

[..]

Nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen..., man. :{
Ik vraag alleen maar waarom ik VPN nodig heb, dat is alles...man.
Ik ben daar voor twee weken, dus ik kan best zonder een beetje internet. :)
Thanks. ^O^ w/
Voelde mij niet aangevallen :o
Gezien dit KAA is, ging ik er vanuit dat je er heel lang bleef dus ik was enorm verbaasd dat je geen VPN wilde :P
Vlieg je met Finnair?

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-08-2014 11:06:14 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:28:33 #236
15080 static
pi_143372488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Hij probeert je alleen maar te helpen. Zie ook: DIG / Facebook in China. Hoe te bereiken?
pi_143373229
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:05 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Voelde mij niet aangevallen :o
Gezien dit KAA is, ging ik er vanuit dat je er heel lang bleef dus ik was enorm verbaasd dat je geen VPN wilde :P
Vlieg je met Finnair?
:D

Ja, vlieg met Finnair inderdaad. :Y
pi_143373278
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:28 schreef static het volgende:

[..]

Hij probeert je alleen maar te helpen. Zie ook: DIG / Facebook in China. Hoe te bereiken?
Dat begrijp ik, ik denk dat ik geen VPN nodig heb. Jij ook thanks. ^O^

Hoe zit het daar eigenlijk met tattoos? Ik heb een hoop op mijn armen, moet ik dat daar bedekken? Ik weet het is geen Japan, maar ik wil ook niet de politie achter me aan. :o
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:52:21 #239
15080 static
pi_143373321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:51 schreef laforest het volgende:
Hoe zit het daar eigenlijk met tattoos? Ik heb een hoop op mijn armen, moet ik dat daar bedekken?
Ohwjee. Ik zou de boel maar annuleren. -O-
pi_143373688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:52 schreef static het volgende:

[..]

Ohwjee. Ik zou de boel maar annuleren. -O-
>:)
pi_143374944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:51 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, ik denk dat ik geen VPN nodig heb. Jij ook thanks. ^O^

Hoe zit het daar eigenlijk met tattoos? Ik heb een hoop op mijn armen, moet ik dat daar bedekken? Ik weet het is geen Japan, maar ik wil ook niet de politie achter me aan. :o
Waar ik was (Baoding en Beijing) liepen er genoeg rond met tattoo en dat waren geen gangsters (wat ze wel zouden denken in Japan). Dus imo je bent veilig.
Sowieso ben je een buitenlander daar dus krijg je ook special treatment.
pi_143375311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:35 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Waar ik was (Baoding en Beijing) liepen er genoeg rond met tattoo en dat waren geen gangsters (wat ze wel zouden denken in Japan). Dus imo je bent veilig.
Sowieso ben je een buitenlander daar dus krijg je ook special treatment.
Oh really? Ik dacht dat alleen de scammers je extra aandacht schenken. :P
Damn, heb er wel zin in. :D :D tijd gaat zo langzaaammm.. -O-
pi_143377689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:46 schreef laforest het volgende:

[..]

Oh really? Ik dacht dat alleen de scammers je extra aandacht schenken. :P
Damn, heb er wel zin in. :D :D tijd gaat zo langzaaammm.. -O-
Heb je ook nog wat vrije tijd over?
pi_143378102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Halldor het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat vrije tijd over?
Daar bedoel je? Ja, weekend vrij, Ma tot Vrij meestal tot 4 uur ongeveer, behalve 1 avond dan gaan we een boottoer maken met een etentje langs de skyline van Shanghai. Dus 's avonds tijd vrij en ik ga met een bullettrain naar Beijing. :Y
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:23:41 #245
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_143378420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Daar bedoel je? Ja, weekend vrij, Ma tot Vrij meestal tot 4 uur ongeveer, behalve 1 avond dan gaan we een boottoer maken met een etentje langs de skyline van Shanghai. Dus 's avonds tijd vrij en ik ga met een bullettrain naar Beijing. :Y
Jammer dat je met een bullettrain gaat. De normale trein is veel toffer :D Je wordt schaapachtig aangestaard door alle locals ;)
pi_143378465
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Jammer dat je met een bullettrain gaat. De normale trein is veel toffer :D Je wordt schaapachtig aangestaard door alle locals ;)
Ik heb een soft sleeper naar Beijing, maar een G trein terug naar Shanghai. :P
Ik hoef echt niet tussen de boeren te zitten. :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:28:20 #247
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_143378546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik heb een soft sleeper naar Beijing, maar een G trein terug naar Shanghai. :P
Ik hoef echt niet tussen de boeren te zitten. :P
Ah, goed geregeld. Je zit met vier man in een coupé :)
pi_143378641
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:28 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ah, goed geregeld. Je zit met vier man in een coupé :)
Ja :Y beter dan met een volgepropte coupé vol met rokende en spugende mensen. :X
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:36:39 #249
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_143378773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:31 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja :Y beter dan met een volgepropte coupé vol met rokende en spugende mensen. :X
Het is geplaceerd hoor ;)
pi_143378908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Al enig idee wat je allemaal gaat doen?
pi_143379014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef Halldor het volgende:

[..]

Al enig idee wat je allemaal gaat doen?
Jep, we hebben een programma natuurlijk, maar ik heb zelf wat dingen natuurlijk, wil wat drinken in de Shanghai World Financial Tower, 3D exhibition, French Concession enzo en dan nog even naar Beijing. Vanuit de uni gaan we dus die boottocht maken, bij een autofabriek voorbij, naar de Pearl Tower, hoop musea, Zhu Jiajiao, maar ook taichi, Chinese dans, taal en caligraphy classes, etc. Nog veel meer, dus vol programma. :Y
En een presentatie voorbereiden voor het einde. :P
pi_143379604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Jep, we hebben een programma natuurlijk, maar ik heb zelf wat dingen natuurlijk, wil wat drinken in de Shanghai World Financial Tower, 3D exhibition, French Concession enzo en dan nog even naar Beijing. Vanuit de uni gaan we dus die boottocht maken, bij een autofabriek voorbij, naar de Pearl Tower, hoop musea, Zhu Jiajiao, maar ook taichi, Chinese dans, taal en caligraphy classes, etc. Nog veel meer, dus vol programma. :Y
En een presentatie voorbereiden voor het einde. :P
Druk programma dus, welke autofabriek?
pi_143379712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Halldor het volgende:

[..]

SAIC.
pi_144057795
Terug uit Shanghai. :o
  maandag 1 september 2014 @ 14:00:00 #255
375927 Halldor
like a boss
pi_144060687
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:32 schreef laforest het volgende:
Hoe was het?
pi_144060888
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:00 schreef Halldor het volgende:

[..]

Hoe was het?
Gaaf, ik ben verslaafd. :@
Ik wil weer terug. :o
  maandag 1 september 2014 @ 15:52:01 #257
375927 Halldor
like a boss
pi_144064766
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Gaaf, ik ben verslaafd. :@
Ik wil weer terug. :o
Wat was het hoogtepunt?
  maandag 1 september 2014 @ 16:01:18 #258
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_144065092
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 12:32 schreef laforest het volgende:
_O_

Nog iets aan mijn tips gehad? :D
pi_144067765
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:52 schreef Halldor het volgende:

[..]

Wat was het hoogtepunt?
Het was 1 groot hoogtepunt, maar de mensen zelf, wow. :o
pi_144067780
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef donroyco het volgende:

[..]

_O_

Nog iets aan mijn tips gehad? :D
Ik heb totaal niets slechts gemerkt, een enkele roggel, maar verder was alles gewoon perfect, geen problemen gehad. :D
  maandag 1 september 2014 @ 17:52:52 #261
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_144068916
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:12 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik heb totaal niets slechts gemerkt, een enkele roggel, maar verder was alles gewoon perfect, geen problemen gehad. :D
Sjanghai is ook redelijk westers.
pi_144068949
quote:
17s.gif Op maandag 1 september 2014 17:52 schreef donroyco het volgende:

[..]

Sjanghai is ook redelijk westers.
Ja O+
Ik vond Beijing ook mooi hoor. :Y

Maar ik ben verliefd op Shanghai. :@
pi_144069179
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Halldor het volgende:

[..]

Het was dus Volkswagen Shanghai waar we heen gingen, onderdeel van SAIC.
pi_144089891
Schrijf eens wat ervaringen en indrukken op, we willen beloond worden met een impressie van je.
pi_144098635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:58 schreef Sparqq het volgende:
Schrijf eens wat ervaringen en indrukken op, we willen beloond worden met een impressie van je.
Toen ik in China aankwam dacht ik, hey, best wel groot en modern hier. De mensen zijn geen kleine Chinezen en niet iedereen spuugt de hele tijd. Mijn indrukken waren meteen positief. Ja, ik werd wel meteen gevraagd om een taxi in te stappen, maar dat gebeurd elders ook wel, gewoon uitkijken.

Meteen met de Maglev gegaan, 431km/h, wat heel gaaf was, maar ook wel erg kort. Mijn eerste nare ervaring kwam eigenlijk een uur later toen ik de metro uitkwam en ik op de hoek stond te wachten op het stoplicht en er iemand achter mij hurkte en een bruine jongen draaide, gewoon op straat.... Nog geen 10 meter verder op was een politiebureau en daarnaast ook nog een kazerne... lol.

Ik heb echt genoten, veel gezien, veel kunst, musea, maar ik merkte wel dat in Shanghai er weinig cultuur is, alles is nagebouwd en dat was jammer. Nevertheless, echt een hypermoderne stad, kan er lekker bij Prada shoppen en goed eten. Ik ook met de locals gegeten, kikker en weet ik het, ik wilde het niet weten, gewoon lekker eten. :9 Ja en al die reuze hoge gebouwen, erg gaaf, ik ben in 3 geweest, allemaal met eigen charme.

In nieuwe nachtclubs werd onze groep als koning onthaald, hele nacht gratis drinken. Aan de andere kant hebben via de universiteit muziekles gehad, cultuur, danslessen, sporten, etc. China een land van uitersten en veel contradictie.

Ik ben nog naar Beijing gegaan, erg mooi, maar wel streng. Overal wordt je tast gechecked, aanstekers weg, militairen op straat, naast veel politie. Ik denk dat het vaak ook machtsvertoon is, je bent ten slotte wel in het politieke centrum van een groot, rijk land.

Het park achter de Verboden Stad was prachtig met een uitzicht over Beijing. Wij hadden geluk dat het een heldere blauwe dag was (kennelijk zeldzaam in Beijing). Het eten daar was heerlijk, taxis helemaal gestoord. :D

Ja, al met al was Shanghai zo mooi voor mij dat ik truerig was weer te moeten gaan, maar ja such is life. Ik ga zeker wel terug en hopelijk wat langer.
pi_144411647
Zit er ook iemand hier die al langdurig, meer dan 5 jaar, een mainland Chinese vriendin/vrouw heeft?
pi_144411650
Niet meer dan vijf jaar. :P Bijna vijf jaar ja.
pi_144411659
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Niet meer dan vijf jaar. :P Bijna vijf jaar ja.
Gefeliciteerd, heb je ook al trouw plannen?

Ik realiseerde me dat ik maar weinig succes verhalen ken, vandaar deze vraag.
pi_144411784
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:38 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Zijn al getrouwd. :P
  donderdag 11 september 2014 @ 08:07:59 #270
394226 along
In Hong Kong
pi_144412305
haha witte rejects met aziatische neuk grotjes :') :') zee-vissen in china _O-
Woont in een Biodome.
  donderdag 11 september 2014 @ 08:18:30 #271
15080 static
pi_144412399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:07 schreef along het volgende:
Jij bent wel érg gefrustreerd, hè?
pi_144412506
quote:
Waar men het eerst ruikt, heeft men haar poepertje gebruikt. Wat doe jij in HK?
pi_144412713
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:18 schreef static het volgende:

[..]

Jij bent wel érg gefrustreerd, hè?
Is niet de eerste keer dat hij dat post, zal wel gefaald hebben met hosselen in Azië. Terwijl dat fucking makkelijk is als Westerling _O-
pi_144413102
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:46 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Is niet de eerste keer dat hij dat post, zal wel gefaald hebben met hosselen in Azië. Terwijl dat fucking makkelijk is als Westerling _O-
Ging even z'n post history checken... Hij post verdacht veel in Japan/Azië-gerelateerde topics.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:30 schreef along het volgende:

Aap komt uit de mouw HeatWave geilt ook op aziaatjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:29 schreef along het volgende:
TS is een japan lover, maar omdat er nu hele subculturen blanke zijn met yellow fever, voelt TS zich verheven als kenner en echte liefhebber die de lokale cultuur door en door kent zoals geen ander en daarom andere blanke op hun plaats moet wijzen met zijn kennis.
Lijkt me dus niet dat hij een falende hosselaar is. Lijkt me waarschijnlijker dat hij een Aziatische jongen is die het haat als hij een blanke ziet met een Aziatische dame omdat dat in zijn ogen niet zo hoort. Gewoon zeg maar de Aziatische variant van de boeren in Nederland die witheet worden als ze een zwarte man met een blanke dame zien.

Maar goed, bekrompen mensen heb je overal, al komen vooroordelen niet altijd uit de lucht vallen natuurlijk. Voor die oude gasten in Thailand heb ik geen goed woord over bijvoorbeeld. Net als donkere jongens die blanke meisjes misbruiken omdat ze nu eenmaal wat naïef zijn over liefde en cadeautjes.
pi_144413709
quote:

[..]

Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?

Ik heb ik China ook iemand leren kennen, en ik had eigenlijk beloofd nooit meer naar China terug te komen, maar nu is het moment of ik kies die belofte ja te komen. :P Als er überhaupt iets te kiezen is dan. Ik weet niet hoe makkelijk je bijv aan zo'n "foreign expert certificate" komt.
pi_144413899
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je enig idee waarom het zo vaak mis gaat?

Ik heb ik China ook iemand leren kennen, en ik had eigenlijk beloofd nooit meer naar China terug te komen, maar nu is het moment of ik kies die belofte ja te komen. :P Als er überhaupt iets te kiezen is dan. Ik weet niet hoe makkelijk je bijv aan zo'n "foreign expert certificate" komt.
Ik heb geen ervaring met Chinese vrouwen, ik heb mijn eigen meegenomen uit Nederland.

Wat ik om mij heen zie is dat er een totaal ander verwachtigs patroon is binnen een relatie. Ik ken voornamelijk "unhappy ends" en aantal zeer kostbare.
pi_144414257
Dat hangt dan ook zeer af van het type relatie. Het type waar along op afgeeft is meer het type dat eigenlijk geen ervaring heeft met relaties en daar redelijk naïef losgaat denkende dat hij de shit is. Spreekt waarschijnlijk de taal ook niet en is daardoor ook makkelijker te 'misbruiken' door een gewiekste dame met verkeerde bedoelingen. Deze persoon gelooft wel in de relatie en daardoor is het wat pijnlijker als blijkt dat hij misbruikt is.

Dan heb je nog de gefixte relaties met ouderen waarbij de bedoelingen wat duidelijker zijn. Als 't in zo'n geval misgaat is het financieel en is het voor de kijk op relaties wat minder erg omdat mensen die hiervoor gaan toch al wat cynischer in het leven staan.

Maar goed, dit zijn dan ook de ervaringen waar mensen eerder wat over gaan schrijven op forums en dergelijke. Je leest in R&P hier op fok ook amper topics met "we zijn zo gelukkig getrouwd". Dat boeit niemand. Iedereen wil drama lezen. Daarom kan een along ook zo pissig zijn, alles wat je leest is immers negatief. Ik durf te wedden dat er genoeg relaties tussen autochtonen en allochtonen in Nederland zijn waarbij de verliefdheid echt is, en ze samen een gelukkig leven gaan leiden. Maar lees je daar wat over? Natuurlijk niet. Dus elke keer als mensen een allochtoon en een autochtoon zien dan zijn de eerste associaties voornamelijk de verhalen in het nieuws over dit soort koppels. "Oeh, misschien is hij wel een pooier." "Oh, zij is vast heel rebels en heeft er al honderden gedaan." "Zo die moet wel hol van binnen zijn."

Dat gaat nooit helemaal weg omdat het gewoon makkelijk is om dingen te typeren. Ik bedoel, Het huwelijk van Henk en Ingrid is ook niet wat elk Nederlands huwelijk is. Alleen als je een dagje in de Ikea hangt dan heb je wel dat idee en zo krijg je vooroordelen.
pi_144418128
Vanaf wanneer is het dan een unhappy end? In west-europa scheidt ook +40%.

Ik ken overigens wel een Nederlander die ergens in een subway of iets dergelijks aan een meisje dat daar werkte vroeg of ze 's avonds iets met hem wilde gaan drinken. Nu woont zij in Nederland, zijn ze getrouwd en hebben een kind.

Als je een fatsoenlijke vriendin wil moet je ze zelf uitkiezen en niet wachten tot ze naar jou komen. Dat geldt voor alle landen. Zeker in Oost-azie zijn het veelal wel gelijk foute types als ze jou aanspreken. Vaak genoeg weet je dat wel al in een half uur >:) Ga in Sjanghai of Beijing maar eens kijken hoeveel ,veelal blanke, mannen mee gaan om thee of iets dergelijks te gaan drinken.
pi_144418174
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:03:00 ]
pi_144418481
Maar belangrijker nog: hoe moelijk is het nou om zo'n "foreign expert certificate" te krijgen? Moet je daar nou echt een uitzonderlijke staat van dienst voor hebben? Hebben ze in China ook zo'n regel, net als bij ons, dat je zo'n vergunning alleen krijgt als geen net zo vaardige Chinees te vinden is?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:15:40 ]
pi_144418613
Hoeveel jaar ben je al werkzaam? Naar welke stad zou je willen?
pi_144418856
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
pi_144419112
Punt is ook een beetje: aan Nederlandse universiteiten wordt bij mijn vakgebied vooral de nadruk gelegd op procesmanagement, in de veronderstelling dat je instroomt in een bestuurskundige baan. Maar China lijkt een land van de techniek te zijn, en in mijn vakgebied zie je dan ook vooral vacatures waar de nadruk ligt op vaardigheden zoals technisch tekenen, programmeren, SQL-databases... Een vervelende mismatch.

Die technische kant vind ik trouwens wel leuk en mijn werkervaring gaat ook die kant op, maar ik heb geen MSc in die richting ofzo.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:35:50 ]
pi_144419243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:24 schreef Igen het volgende:
Shenzhen. En ik heb maar een half jaar relevante werkervaring.
Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
pi_144419380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:38 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Minimaal 3 jaar relevante werk ervaring heb je nodig. Hoewel het lastiger wordt kan je ook een business visum voor jaar nemen, dan moet je iedere 2 of 3 maanden naar HK voor een verse stempel. Dit type visum moet je in SZ of HK via een agent regelen.
Maar met een business-visum mag je niet legaal werken, heb ik gelezen. En als je het toch doet, en je belandt in het ziekenhuis en de verzekering ontdekt dat e.e.a. niet klopt, dan ben je al helemaal de sjaak, neem ik aan.

Goed. Dan moet ik dus eerst maar gewoon hier werken en genoegen nemen met af en toe op vakantie die kant op.
pi_144420110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Waar zijn die gekwiekste dames/foute types dan op uit? Geld van de rijke westerling?
Dat is al een foute aanname, de meeste westerlingen zijn niet rijk in China. Verder is er een enorm cultuur verschil, vrouwen houden hier gewoon veel shoppen. Alles moet merk zijn en de man (Chinees of westers) mag om haar tas vast te houden en de creditcard te geven.
pi_144421106
quote:
16.  Can an enterprise apply for the Alien Employment Permit for excellent foreign students who wish to work in Shenzhen for work experience?
  Answer: This is prohibited.
Okee, dit is wel heel duidelijk.
pi_144421545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Igen het volgende:
Ik doelde meer op oplichters eigenlijk :P .

Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld :+

Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
pi_144421934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik doelde meer op oplichters eigenlijk :P .

Geld uitgeven en winkelen wil iedere vrouw. waar ook ter wereld :+

Cultuurverschil zou niet mogen uitmaken als je elkaar leuk vindt.
Oplichting! :o Nee dan valt het gelukkig wel mee. :D

Niet dat het zo veel uitmaakt, als de bureaucratie het allemaal toch niet toestaat. }:|
pi_144422256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Okee, dit is wel heel duidelijk.
Students staat er. Op een studentenvisum mag je sowieso niet werken dus het heeft ook geen zin om daar een foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.

Er werken trouwens meer mensen op een business visum dan je denkt. Alleen hangt het dan heel erg af van de guanxi van het bedrijf of je dat lang volhoudt of niet. Concurrerende bedrijven bellen graag op NSB-achtige wijze om wat politie op een bedrijf af te sturen, dus dan zijn dat soort buitenlanders sowieso de sjaak. Daarnaast heb je nog af en toe van die 'movements' als er weer iets is gebeurd. Stel een buitenlander slaat een Chinees buiten westen en 't komt in 't nieuws. Dan heb je daarna meteen een "100 day crackdown on foreigners" waarbij je de sjaak kunt zijn. Niet aan te raden dus, ook voor je eigen gemoedstoestand.
pi_144423448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

foreign expert certificate voor aan te vragen. Dat aanvragen gebeurt trouwens vanuit het bedrijf, niet vanuit jou. Dat certificate wordt trouwens aan elke buitenlander gegeven die legaal aan het werk gaat als bijvoorbeeld docent(e) Engels. Heb je 't niet, dan ben je dus sowieso al illegaal aan het werk.
Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.

Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...

Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
pi_144426988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Of een "Alient Employment License", als ik het goed begrijp. Maar het is moeilijk te vinden wat precies de vereisten voor beide vergunningen zijn. Ik kan alleen vage dingen vinden zoals "With professional skills and job experience required for the work of intended employment (...) The post to be filled by the foreigner shall be the post of special need, a post that cannot be filled by any domestic candidates for the time being". En dat landelijk Bachelor+2 jaar werkervaring wordt vereist voor Engels-leraren.

Buiten Engelsleraren om, hangt het dan zeker af van de argumentatie en guanxi van het bedrijf in kwestie, of een aanvraag slaagt? Alhoewel Sparqq dus zegt dat diploma+3 jaar ervaring toch wel als minimumeis geldt. Maar hoe hard is die eis? Ik vind het maar vaag...

Illegaal werk met een zakenvisum ga ik sowieso niet doen trouwens. Echt absoluut uitgesloten.
Je moet niet vergeten dat China een "open" bureaucratie is. De regels zoals ze officieel geformuleerd zijn, zijn vrij streng. Uiteindelijk gaat het echter om vraag en aanbod. Als een bedrijf je echt wil hebben en ze zijn geen matig bedrijf of startup (die willen je wel graag maar hebben nog niet de benodigde papieren, had mooi aanbod gekregen maar moeten afslaan omdat ze de rest niet op orde konden brengen) dan is er meestal wel meer mogelijk. Die eis van twee jaar (is het tegenwoordig drie jaar?) is zoals met alles. Wat zet je op je CV en hoe zet je het erop? Uiteindelijk moet je het ook vanuit hun standpunt zien. Waarom hebben ze de regel? Voornamelijk om paupers buiten te houden die de boel vernachelen.

En zelfs dat lukt niet. Kijk maar naar al die Afrikanen die 's avonds drugs staan te dealen. Wat voor papieren hebben die gasten? Enige verschil is dat het hen niet boeit omdat ze in het thuisland al geen toekomst hebben.
pi_144430186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:57 schreef Igen het volgende:
Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
pi_144444979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dan hebben ze die eis wel flink strenger gemaakt voor Engelse leraren. Een jaar of 5 geleden had ik het idee dat China nog vol zat met klaplopers uit vooral VS/Canada die ergens Engelse les gaven.
Daarom zeg ik ook; dat zijn de officiële eisen. Er lopen nog steeds veel klaplopers omdat de vraag nu eenmaal hoger is dan het aanbod. In de kleinere steden lukt het ze niet eens om klaplopers uit de VS/Canada te halen dus daar lopen Egyptenaren, Pakistanen en weet ik veel wat Engels les te geven.
pi_144444990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Volgens mij is daar niks aan veranderd, ook veel Philipino's die les geven en die zijn niet eens native. Maar een valse CV en aanbevelingsbrief is natuurlijk zo gemaakt.

Volgens mij heeft half SZ ook een business visa uit Los Angeles. Bijna iedereen die ik spreek krijgt een visa uit LA via de agent, zonder China te verlaten....
pi_144619086
quote:
:') :') :')
pi_144914866
Goed, laten we zo tegen het einde van dit topic maar even een kort rondje langs de velden maken qua nieuws.

Japan

Niet echt veel gebeurd de laatste tijd. Hangt natuurlijk ook allemaal af van de waan van de dag. Op dit moment is het vrij rustig. CCTV besteedde natuurlijk wel aandacht aan het Mukden incident op 18 september.

Eilanden in het zuiden

Wat schermutselingen geweest met Vietnam, en daarna was er in Vietnam veel anti-Chinees sentiment en wat geweld maar uiteindelijk is het ook op dat gebied redelijk rustig.

Ouderen

Weer veel gedoe rond ouderen in China. Voornaamste nieuws gaat weer om het openbaar vervoer. Moet je wel of niet je plek aan een oudere geven? Tijd terug gaf een jongen zijn plek niet op, de 65-plusser werd boos en stierf ter plekke waarna men de schuld probeerde af te schuiven op de jongen. En nu onlangs was er een oudere man die een stoel kreeg aangeboden maar die niet wilde. Daarna bood niemand anders een betere stoel aan, waarna hij pissig werd, uit de bus stapte en voor de bus ging staan zodat er twee uur lang een file stond.
pi_144923755
quote:
Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes? :+
pi_144923830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:10 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ik zag gisteren toevallig op uitzending gemist een programma met die vrouw(van dat boeren dating programma) en dat gaat voor buitenlandse partner in NL->"Liefde uit" geloof ik dat het noemt. Daarin was een NL man met een Chinese schone welke z'n dochter had kunnen zijn. Misschien is dat de manier voor succes? :+
http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025

In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
pi_144923891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:13 schreef Halldor het volgende:

[..]

http://www.npo.nl/liefs-uit/25-09-2014/KN_1661025

In diverse bars is het leeftijdsverschil nog groter.
Breek me de bek niet open. :r
pi_144924327
Binnenkort weer voor een maand in Shanghai *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')