Bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.
Heb je specifieke kennis en ervaring dan liggen de zaken anders, dan kan je als expat aan de slag. Die verdienen een stuk beter dan thuis, anders zouden ze niet naar China komen.
Je ziet duidelijk twee typen mannen (het zijn voornamelijk mannen die zulke avonturen aangaan) in China wonen en werken. Of omdat ze een zak centen krijgen (expats, vaak ook met het gezin) of mannen die ieder weekend (hoeren) neuken en zuipen.
Ah oke, af en toe pinde ik en andere wel eens bij een andere bank en ook niet heel veel problemen gehad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:52 schreef static het volgende:
Dat gericht ging ook toen ik in HK woonde en regelmatig naar Shenzhen moest; nooit problemen mee gehad en bij verschillende bank geld uit de muur getrokken.
Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom kunnen dingen soms niet gewoon makkelijk zijn.
Edit: Sorry voor deze post waar waarschijnlijk niemand anders in dit topic iets aan heeft.
Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:16 schreef laforest het volgende:
Dus bij Bank of China kan ik mijn Maestro gebruiken?
Kan ik er ook Euro wisselen?
Je hoeft niet te reageren hoor.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:16 schreef static het volgende:
[..]
Sjezus zeg, hoeveel vragen over geld pinnen/wisselen ga je nog vragen zonder de antwoorden te lezen?
Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:15 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Als het makkelijk was deed iedereen het, en was het ook niet leuk.
De gemiddelde tijd dat buitenlanders het lijken vol te houden is 3 tot 4 jaar hier. Dan hebben ze het meestal helemaal gehad met de Chinezen.
Bevalt Shanghai?quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:33 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Lol, ik zit hier nu ruim zes jaar (in Shanghai) maar heb twee maanden Nederland per jaar nodig om weer bij te tanken. Alhoewel het in die zes jaar gemiddeld wel verbeterd is:-
- je kunt nu goeie koffie kopen via Taobao of Amazon China
- Internet is een stuk sneller (mits je een goeie VPN hebt tenminste)
Chinese logica?quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:49 schreef DzjieDub het volgende:
Shanghai is waarschijnlijk de makkelijkste stad om te wonen als buitenlander... maar ook hier word je af en toe gek van Chinese 'logica', van de drukte, van de straatverkopers en andere grote en kleine ergernissen.
China is een land in opbouw dat op vele manieren wordt teruggehouden door een cultuur van ruim 2.000 jaar.
Al klaar met je voorbereidingen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef laforest het volgende:
OMG nog 2,5 weken .![]()
Ready for culture shock.![]()
Jepquote:
Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitolquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep
- Visa
- Visum
- Tickets
- Hotel
- Alle vaccinaties
- Gasmaskertjes (particle masks)
- Treinkaartjes voor Beijing
- Alle addressen in het Mandarijn voor taxis
- Toiletpapier, doekjes en handgel
- Ponchos voor regen
- Extra SDHX en batterijen
Hmm heb ik nog meer nodig? Tips welkom.
Oh ja, Imodium heb ik thuis klaarliggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:43 schreef Halldor het volgende:
[..]
Wat medicijnen: paracetamol, Loperamide (tegen diarree), trachitol
Nee, ik ben daar niet voor sex.quote:
Heb ik, zowel voor lichaam als kleding.quote:
Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.quote:
Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga naar een universiteit. Exchange program. Heb een uitnodiging ontvangen, betaal zelf de vlucht, de rest betalen zij.
Mijn vakgebied is humaniteiten maar twee specialiteiten; filosofie (thesis/proefschrift) en sociologie.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:13 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat is je vakgebied eigenlijk? Krijg je hotel of mag je in een dormitory?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |