abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:47:51 #151
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_153797425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat valt dan hier nog mee, met de liften, maar de metro's jonge, niet te doen.
Ze hebben ook een soort zesde zintuig voor zitplekken.
haha precies, al die dames staan te loeren naar aanwijzigen dat iemand heel misschien weg kan gaan :Y

quote:
In sommige steden kan een metroritje maar zo anderhalf uur duren, dan is een zitplaats best wel fijn. ;)
zo, en hoe... wat dacht je van overstappen? als je op Hongkou Football Stadium moet overstappen heb je al een halve marathon gelopen voordat je bij de andere lijn bent :X }:|
Wie niet slim is moet sterk zijn.
zijt ook gij bereidt?
pi_153800789
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat valt dan hier nog mee, met de liften, maar de metro's jonge, niet te doen.
Ze hebben ook een soort zesde zintuig voor zitplekken.
Gewoon meedoen. Lijn 1 is hier ook altijd duwen waarbij ik gewoon mee doe. Meeste ritten duren zo'n 30 - 45 min dus een zitplaats is wel lekker dan. En de blikken die je dan krijgt als je een zitplaats hebt veroverd, priceless ;)
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:33:00 #153
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153802702
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Gewoon meedoen. Lijn 1 is hier ook altijd duwen waarbij ik gewoon mee doe. Meeste ritten duren zo'n 30 - 45 min dus een zitplaats is wel lekker dan. En de blikken die je dan krijgt als je een zitplaats hebt veroverd, priceless ;)
Lijn 8 ^O^
Ik blijf altijd voor bij de deur staan. Chinezen kijken altijd maar 30 cm voor zich, dus schrikken zich altijd de tering als er een 1.90m 125kg bebaarde viking voor ze staat :D
Oh, en daar blaast de airco het hardst!

Zit alleen weekends soms in de metro, doordeweek alles op de fiets ^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:35:56 #154
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153802772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 09:47 schreef lydeseven het volgende:

[..]

haha precies, al die dames staan te loeren naar aanwijzigen dat iemand heel misschien weg kan gaan :Y

[..]

zo, en hoe... wat dacht je van overstappen? als je op Hongkou Football Stadium moet overstappen heb je al een halve marathon gelopen voordat je bij de andere lijn bent :X }:|
Een keer geweest ja, holy fuck, dat was onverwachts!
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:50:03 #155
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_153803152
quote:
Zeker omdat ze het niet verwachten van zo'n welgemanierde hollander :')
They expect too much _O-
zijt ook gij bereidt?
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:53:07 #156
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_153803230
The_Dean, Zit je voor studie of werk in Shanghai?
zijt ook gij bereidt?
pi_153803892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Gewoon een scheet laten en lekker zweten. :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:45:42 #158
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153806167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:53 schreef lydeseven het volgende:
The_Dean, Zit je voor studie of werk in Shanghai?
Werk. Ben hier eind feb gekomen en ga 1 aug weer terug.
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:46:16 #159
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153806184
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:17 schreef laforest het volgende:

[..]

Gewoon een scheet laten en lekker zweten. :')
Zweten doe ik wel met dit weer ja. Collega was even op mijn fiets naar de fietsenmaker vandaag, dus ik dacht: Ik loop wel even, is maar een uurtje.

Kapot.
  woensdag 24 juni 2015 @ 15:51:45 #160
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153806347
Dat had ik in Chengdu niet zo lang geleden, kolere wat was het warm daar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153806394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:46 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zweten doe ik wel met dit weer ja. Collega was even op mijn fiets naar de fietsenmaker vandaag, dus ik dacht: Ik loop wel even, is maar een uurtje.

Kapot.
Ja, dat gaat in Shanghai snel. Chinezen zie je amper zweten. :P
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_153807979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:53 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, dat gaat in Shanghai snel. Chinezen zie je amper zweten. :P
Hier in zuiden zweten Chinezen wel degelijk, ik zie er genoeg met een drijfnatte rug.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:57:34 #163
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153808024
Wou net zeggen ja, zweten genoeg :D
pi_153946709
Observation bias. Net als je een keer op lengte gaat letten en dan denkt dat er heel veel lange Chinezen zijn. Nu kwam ik in Beijing wel een keer een dame van 2 meter lang tegen maar die had dan ook die afwijking waarbij er iets op dat deel van het brein drukt, waardoor alles langer groeit, dus ook gezicht etc. Maar was toch apart.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:07:44 #165
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_155736373
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_155771635
Hi,

Ik heb twee jaar in China gewoond bij een gong fu school. ook wel wat rondgereist.
Plekken waar ik ben geweest zijn Shanghai, Bejing, Xi'an, Shiyan, Wudang shan, Chendu, Hong kong.

Ik heb dus wel wat ervaringen. Wil mezelf geen expert noemen ik weet alleen dat je de adviezen in de reisgidsen maar beter het raam uit kan pleuren want dat is geschreven door mensen die er nooit geweest zijn.
Mijn ervaringen in een kort lijstje:

- De meeste chinesen zijn vriendelijk en behulpzaam mar er zijn er ook genoeg die een hekel aan buitenlanders hebben

- Bij de meeste marktkraampjes kan je onderhandelen over de prijs, maar in de supermarkt staan de prijzen vast maar er zijn ook genoeg winkels waar je kan onderhandelen over de prijs (zoals kleding winkels). Buitenlanders betalen meestal meer dan chinesen. het is een spel. Maar vooral wel laten merken dat je niet de standaard toerist ben.

- Met de meeste taxi chauffeurs kan je een prijs afspreken voor de rit. Maar met de "offciele" taxi's kan je ook gewoon op de meter laten rijden en zijn niet duur. Met de onofficiele taxi's kan je onderhandelen over een rit prijs, maar er zitten gehaaide mannetjes bij die als ze een buitenlander zien gelijk 100 yuan vragen voor een ritje van 5 minuten terwijl ik voor 30 yuan ritten heb gehad van een half uur voor 30 yuan met de officiele taxi.

- In de reisgids staat meestal dat je beter geen eten op straat kan kopen, maar dat moet je juist wel doen. Allemaal heel goedkoop en lekker. voor een paar yuan eet jij je een slag in de ronte aan pannekoekjes, jiaozi en baozi's of een lekkere maaltijdsoep in een krakkemikkig restaurantje. Ga er heen en beleef het, ga niet als zo een over het paarde getilde d-reizengeit geit in je 5 sterrenhotel zitten eten.

- hotels boeken kan je het beste via chinese websites doen. Ik boek meestal hostels of hotel via ctrip.com. Daar kan je een reservering maken en je betaald gewoon cash als je er ben. Kan je veel geld schelen (soms wel de helft goedkper als de goedkoopste Nederlandse reisaanbieder) als je via ctrip boekt.

- Chinesen lopen in een rechte lijn recht op hun doel af, en als jij daar toevallig ook loopt dan gaan ze niet voor je opzij. Nou ik doe gewoon net alshun ik ga ook niet opzij dus uiteindelijk gaan ze wel opzij.

- Als je een grote hoop stront op straat ligt kan het ook van een mensenkind zijn die nodig moest poepen onderweg.

- Babies dragen in China geen luiers en ze hebben een broek aan met een gat erin. Als ze dan moeten poepen ofzo dan zie je de moeder snel een krantje pakken en poept die babie op het krantje. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik in een restaurantje zat en dat ik mijn noodlesoepje lekker aan ht oppeuzelen was en ik zie ineens een serveerster lichtelijk in paniek met krantenm in de weer rondrennen. Bleek dus da er een kindje was van een klant die ineens nodig moest poepen.... Ja is ff wat minder als je lekker je soepje zit op te slurpen en een paar meter verder zit er een kindje te schijten.

- Chinesen vinden het moeilijk om in de rij te staan. Beetje associaal wat dat betreft.

- Chinesen in de auto toeteren heel vaak. Meestal is het goed bedoeld om te waarschuwen dat je eraan komt maar ze toeteren zo ontzettend vaak en hard dat het eigenlijk geen nut heeft.

- Een zebrapad in china betekend extra gas geven en hard toeteren zodat alle voetganger goed kunnen zien wat voor mooie glimmende auto je toch hebt, in geen geval stoppen voor de voetgangers die oversteken, hooguit in het ergste geval langzamer gaan rijden.

- Chinesen smakken slurpen bij het eten.

- Chinesen roggelen en spugen om de haverklap op straat.

- Veel "seisoensgebonden producten" zijn moeilijk buiten het seisoen te vinden. Zo Verkopen ze swinters vaak geen deodorant en In de winter kan je geen ijsjes kopen in China (tenzij het bijn een Walmart ofzo is in een grote stad)

Ik kan vast nog wel meer gebruiken oplepelen maar vind zo wel weer leuk geweest.
pi_159220495
Zijn hier nog Fokkers die in Hangzhou wonen / hebben gewoond?
Ga de PRD hoogstwaarschijnlijk een tijdje inruilen voor Hangzhou, beetje pootjebaden in West Lake :P
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:37:41 #168
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_159265081
Heb 5 jaar in Manila (Filipijnen dus) gewoond, maar zie veel gelijkenissen met China. De toiletten, spuwen, rochelen, niet in een rij wachten, hurken als ze moeten wachten.
De grootste ergernissen in manila waren: de gore toiletten, de superbrutale taxichauffeurs die jou als blanke het 5 voudige willen laten betalen (en niet de meter aanzetten) en de "elastieke" tijd, meerdere malen meegemaakt dat iemand 3 dagen !! later op de afspraak kwam. En het gebedel op straat.

Wat ik graag van jullie zou willen lezen is over de vrouwen. Prostitutie, massagesalons,bars Zijn de gewone vrouwen ge-interesseerd in blanke mannen?

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 20-01-2016 20:39:25 (puntjes op de " i " gezet) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 21 januari 2016 @ 01:50:45 #169
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159272685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:37 schreef LeesFoknl het volgende:
de gore toiletten, de superbrutale taxichauffeurs die jou als blanke het 5 voudige willen laten betalen (en niet de meter aanzetten)
Dat is niet alleen in Manila zo. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159273051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:37 schreef LeesFoknl het volgende:

Wat ik graag van jullie zou willen lezen is over de vrouwen. Prostitutie, massagesalons,bars Zijn de gewone vrouwen ge-interesseerd in blanke mannen?
De gewone vrouwen zijn niet geinteresseerd in blanke mannen, de gewone vrouwen zijn geinteresseerd in je bankrekening. En dan maakt het geen fuck uit hoe je er uit ziet.
99% van de Chinese vrouwen zijn super materialistisch.
  donderdag 21 januari 2016 @ 06:04:56 #171
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_159273298
Ook dat is heel herkenbaar. Hoewel onder de Filipijnse vrouwen (katholiek) wel echt de wil bestaat om er een goede relatie van te maken. Maar geld is natuurlijk superbelangrijk in een land van rond de 100 miljoen mensen waarvan 40 % regelmatig honger heeeft en nog eens 45 % dan wel geen honger heeft maar ook niet rondkomt. En deze tendens is ook nog stijgend!
Hoe is dat in China? Is daar honger?

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 21-01-2016 06:06:24 (puntjes op de " i " gezet) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_161861515
Ik ga over 2 weken ongeveer een maandje naar Shanghai. Is het nou nodig om vaccinaties te halen of niet? Het is me niet duidelijk. Als ik het opzoek staat er 'aan te raden', maar vanuit mijn contactpersoon heb ik er niks over gehoord. Wat is jullie ervaring?

EDIT: - Sorry, dacht dat ik in TRV zat :@ -
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_161863973
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik ga over 2 weken ongeveer een maandje naar Shanghai. Is het nou nodig om vaccinaties te halen of niet? Het is me niet duidelijk. Als ik het opzoek staat er 'aan te raden', maar vanuit mijn contactpersoon heb ik er niks over gehoord. Wat is jullie ervaring?

EDIT: - Sorry, dacht dat ik in TRV zat :@ -
Nee, niet echt nodig. Alleen als je naar het platteland of zuid China gaat (waar het stikt van de muggen).

Een maand in Shanghai? Die stad heb je na 2 dagen wel gezien :P
pi_161864781
DTP-revaccinatie en hepatitis-A-inenting is toch nooit weg?
pi_161870032
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:36 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Nee, niet echt nodig. Alleen als je naar het platteland of zuid China gaat (waar het stikt van de muggen).

Een maand in Shanghai? Die stad heb je na 2 dagen wel gezien :P
Voor mijn stagebedrijf moet ik een aantal partners opzoeken, dus wat dat betreft heb ik niet veel keuze :+ Ik heb wel aardig wat vrije tijd dus was wel van plan oa de omgeving te bezoeken, maar niet zo ver dat ik ergens anders hoef te ovetnachten -tenzij het nachtleven toch te verraderlijk is- :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')