quote:
Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb van die prik niks gemerkt eigenlijk. Is het niet die tegen hepatitis waar je een pijnlijke bovenarm van krijgt?
Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai).quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:06 schreef donroyco het volgende:
[..]
[..]
Hepatitis A, DTP en buiktyfus zijn de drie prikken.
Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.quote:
Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:10 schreef laforest het volgende:
[..]
Ze hebben mij gezegd dat voor de duur van mijn reis de buiktyfusprik niet nodig is (twee weken Shanghai).
Maar heb hem wel genomen, in een gesamelijke Hepatitis A en tyfus inenting.
Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een ziekte die je als soa kan oplopen, of door besmette bloedtransfusies etc.etc. Bij mij zei de ggd telkens dat het niet nodig was als ik niet maandenlang in een risicoland verblijf.
Heb hem vorige keer wel genomen in combinatie met hepatitis A, (in één prik), moest daarvoor wel drie keer komen opdraven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ga twee weken naar Shanghai op uitnodiging van een universiteit/lokale overheid.
Ik dacht dat we allen standaard hep. b inentingen kregen, maar ik zag net dat het voor babies sinds 2011 is
Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Klopt. Langer dan twee weken is het wél 'verplicht'.
Weet je dat zeker? Volgens mij moet ik om de 10 jaar ofzo nieuwe halen (wat ik probeer uit te stellen omdat ik meer dan doodsbang voor naalden ben).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is sowieso handig, na 3 prikken ben je levenslang immuun.
Kloptquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
In mijn vaccinatieboekje zit een handig overzichtje.
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis A* minstens 25 jaar
Hepatitis B* levenslang
* indien de serie volledig is
Deze moest ik ook halen (gelukkig was DTP nog geldig van een eerdere keer)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
In mijn vaccinatieboekje zit een handig overzichtje.
DTP* 10 jaar
Buiktyfus 3 jaar
Hepatitis A* minstens 25 jaar
Hepatitis B* levenslang
* indien de serie volledig is
Bij mij was het ook zo'n combinatie A en B vaccinatie. A had ik al eens gehad dus met deze was ik levenslang gedekt dus ik dacht waarom niet en als ik binnenkort nog een keer B haal ben ik ook levenslang gedekt volgens mij (of iig iets van 30 jaar) en de verzekering betaald toch dus ik dacht waarom niet!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:28 schreef Igen het volgende:
Sjonge, ik werd al helemaal onzeker dat jullie allemaal standaard een hepatitis-b-vaccinatie aangeraden kregen en ik niet. Maar dit is KAA en niet TRV. Oeps.
Bij de pinautomaat in China.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef laforest het volgende:
Helllllup
Waar kan ik RMB kopen? Geen bank hier in Oostenrijk die het verkoopt.
Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.quote:
Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef shiznuts het volgende:
Verkopen ze wel CNY?
Ben in Wenen weleens bij een Nationale bank geweest om Schillings die m'n oom ergens nog tegenkwam in te wisselen. Hebben ze ook andere valuta denk ik.
Alsof het zoveel waard is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:14 schreef shiznuts het volgende:
Seems like it?Die rare Chinezen geven hun geld niet zomaar uit handen dus.
Cirrus/Maestro werkt prima in China.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wil vooraf wat geld op zak hebben als ik aan kom en de trein neem. Ik heb gehoord dat een cirrus/Maestro kaart sowieso niet werkt en ik zeker geen VISA ga gebruiken.
Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld.quote:
In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je "quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef laforest het volgende:
Damn, ik wil wel eens even over die glazen vloer lopen in Shanghai, Oriental Pearl Tower.
Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Echt? Oh op de Maestro website hebben ze 0 automaten vermeld.
Dus ik kan mijn gewone pas meenemen zonder problemen? Okay, thanksquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan denk ik dat die website niet helemaal compleet is.
Maar hij gaat niet buitenlangs?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In die toren zit ook een klein achtbaantje. Als je het ziet en er in gaat zitten denk je "wat triest" en dan ineens wordt het toch wel eventjes heftig en pikdonker
![]()
.
Dus als je met een ander gaat moet je de verrassing niet verklappen
Nee, helaas.quote:
Ik denk dat ik maar even langs Happy Valley ga, vette achtbaan daar zeg.quote:
Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.quote:
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoorquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay, dat kan ik proberen als ik naar het consulaat ga. Echt irritant dat je met geen mogelijkheid een beetje geld kunt wisselen. Moet ik dan duizend euro meenemen?om daar te wisselen?
Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:
[..]
Met mijn ING pas (Maestro) heb ik een hoop problemen ervaren in Shanghai, slechts bij een aantal ATM kon ik pinnen.
[..]
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoor
Ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:45 schreef laforest het volgende:
[..]
Kon je op het vliegveld in SHanghai pinnen met je Maestro?
Ja, zit er wel, maar wellicht verkopen die geen rmb.
Okay, thanks voor de info. Nou maar hopen dat ik niet zonder geld sta.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ja.
In ieder geval bij Agricultural bank en Bank of Communications
Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:53 schreef laforest het volgende:
Hoe streng is men bij het beoordelen van een visum aanvraag? Ik heb mijne bij het consulaat in Wenen aangevraagd en kan (als alles goed gaat) ik deze week ophalen. Echter, ik heb bij de vraag over mijn reisplan ingevuld dat ik in een bepaald hotel verblijf en op de universiteitscampus. (aangezien het programma voor de uitwisseling nog niet bekend was, is pas net bekend geworden). Ik las online dat je in moet vullen dag 1 zo, dag 2 zo, etc. maar ik had deze info nog niet. Hoe streng oordeelt men dat?
Heb een F visum gekregen voor 30 dagen. Thanks!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:45 schreef Halldor het volgende:
[..]
Ik had enkel de adressen van mijn locaties doorgegeven zonder de dagen erbij.
Geen problemen gehad met het krijgen van een visum, zakelijke uitnodiging was wel bijgevoegd.
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk tripquote:
F visum is geen zakenvisum meer, dat is nu een M visum. F visum is als je een uitnodiging hebt van een uni bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:
[..]
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk trip
In Shanghai zelf wordt je als buitenlander niet tot zelden gecontroleerd
Gecontroleerd op wat?quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:31 schreef Halldor het volgende:
[..]
Zie nu dat ik ook een F visum had voor een zakelijk trip
In Shanghai zelf wordt je als buitenlander niet tot zelden gecontroleerd
Of je je paspoort op zak hebt.quote:
Ook voor rmb?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:39 schreef Halldor het volgende:
[..]
Op de luchthaven van Wenen zit als het goed is een wisselkantoor
I hope so.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:43 schreef Halldor het volgende:
[..]
Geen idee. Anders kan je vast op PVG geld wisselen of pinnen
Wat is normaal werk? Als je geen specifieke kennis of ervaring hebt kan je wel een baan vinden, maar reken niet op een riant salaris. Levensonderhoud is ook niet echt goedkoop, zeker de huren niet als je enigzins normaal wilt leven. Verder bouw je geen AOW, WW op, heb je nog het arbeidsongeschikheids risico en zal je moeten inleveren op de dekking van je gezondheidsverzekering als je het betaalbaar wilt houden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Igen het volgende:
Even een heel andere vraag. Kun je als buitenlander in China normaal werk (dus niet Engelsleraar ofzo) vinden, en verdient dat ook een beetje? Of is het eigenlijk alleen te doen als echte expat?
Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.quote:
Ik zal mijn bank even op de hoogte brengen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 11:16 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Geld opnemen met een Meastro kaart is geen probleem, kan nagenoeg bij alle geld automaten in China.
Je kunt niet "pinnen" met Meastro als je in een winkel staat, ook creditcard werkt niet in alle winkels. Daar zal je cash moeten betalen, of China Union Pay.
Vergeet niet je bankpas te activeren voor buitenland (of buiten EU) gebruik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |