* Wil je erbij? Post dan je stad (of provincie als je paranoide/Snowden bent) en ik (of een mod) voeg je toe.quote:SuperHarregarre - Beijing
Xtreem - Beijing (de provincie![]()
o.us2.0)
Done.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:34 schreef Xtreem het volgende:
Voegt u mij maar toe aan de OP.... wel alleen provincie graag...
Werk. Eerst heengestuurd voor NL bedrijf, en na afloop van project blijven hangen...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Voor de leken onder ons:
Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
Je bent een leek, wat lul je nou?quote:
Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Voor de leken onder ons:
Wat brengt jullie naar China? Werk zoals Static of uitwisselingsprogramma van studenten of gewoon emigratie?
Als het van jou komt is het een compliment want ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand. Zo...nog meer provocateur?quote:
Ah mooi. Bedankt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 02:26 schreef o.us2.0 het volgende:
Eerst een aantal uitwisselingsprogramma's, daarna stage en na het afstuderen heb ik plannen om terug te keren aangezien mijn stagebedrijf mij graag een functie aan wil bieden als ik mijn studie in NL heb afgerond en ik China gewoon te gek vind.
Kan post niet meer editten, modje?quote:Op woensdag 24 juli 2013 02:29 schreef o.us2.0 het volgende:
Al hoewel ik op het moment niet in China zit; zet mij maar in de OP met Hebei / Beijing.
Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mijn vriendin gaat in Shanghai studeren voor een half jaar.
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.
Hoe pak ik dit aan?
We gaan trouwens ook wat reizen.
Gewoon naar de Chinese ambassade of consulaat gaan en vraag een toeristenvisum aan. Vaak is het ook gewoon multiple-entry.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mijn vriendin gaat in Shanghai studeren voor een half jaar.
Nu wilde ik haar komen bezoeken en slapen bij haar in spetember maar ik kan geen visa invullen omdat zij haar visum nog niet heeft en mij dus niet kan uitnodigen.
Hoe pak ik dit aan?
We gaan trouwens ook wat reizen.
Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:55 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Simpel: gewoon toeristenvisum aanvragen; geen gedoe met haar bezoeken....
hotel reserverenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat wil ik doen. Maar dan moet ik nog steeds mijn hele reis opgeven inc bewijs van verblijfplaats.
Mijn verblijfplaats is echter haar nog te huren appartement.
Dat kan ik opgeven maar ik moet dan de detail doorgeven + uitnodigingsbrief dat ik bij haar verblijf.
Volgens visum.nl en:
http://nl.china-embassy.o(...)0825807157711131.pdf
Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
hotel reserveren
visum fixen
hotel annuleren
beetje chinese creativiteit gebruiken....
Het is ook niet liegen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zij mijn vriendin ook al maar ik heb het nooit zo op dit soort landen en liegen.
Dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is ook niet liegen.
Gaandeweg zijn je plannen gewoon veranderd...
Jij gaat het nog zwaar krijgen in China
Nee, de autoriteiten zijn daar lakser. Of misschien is laks niet het goede woord. Het punt is gewoon dat ze wat pragmatischer zijn met dit soort dingen. Als je geen heroine in je anus propt, heb je geen probleem. Nederlandse bureaucratie is wat dat betreft vervelender, omdat ze weigeren mee te buigen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen.
Ik kan het wel maar je weet dat de autoriteiten daar niet zo zijn als hier.
Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Om maar een anecdote van mezelf erin te gooien. Had deodorant in m'n sporttas zitten. Na twintig keer met de deo door de scanner te zijn gegaan, word ik de 21e keer staande gehouden. "Ja, meneer, wat is dit?"Ik had een flauwe grap kunnen maken maar ik heb maar gewoon gezegd dat ze 'm mochten houden en ben doorgelopen.
Bureaucratische willekeur.
Ik zet 'm er wel in omdat ik ieders werk respecteer, ook al slaat 't feitenlijk nergens op.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat je dat ding er uberhaupt nog inzet?!
het is wel een geniale manier om de economie te stimuleren....
Je hebt 4 man per uitgang aan het werk (ploegendiensten?), dus zeg 8 man per uitgang.
Je hebt een scanner per uitgang ($$)
Je hebt 6 handscanners (!) per uitgang liggen ($$)
En het helpt geen ruk, want degene die de scan bekijkt slaapt de helft van de tijd...
Mijn ervaring is dat je meer moet opletten met taxi's die extra omrijden of bizarre bedragen vragen. Maar goed, dat gebeurd gewoon af en toe. Zit er verder niet al teveel mee en vind het wel grappig als ze het proberen terwijl ik die ene keer wel de weg weet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Worden Europees uitziende mensen (niet-Aziaten)trouwens extra in de gaten gehouden door al die uniformen op straat of valt dat wel mee. Hoe zit het met andere rassen bijvoorbeeld zoals negroïde types.. De reden van vraagstelling is dat bijvoorbeeld in Rusland en dan met name Moskou men dus wel een extra oogje op niet-Russen heeft en soms met nare gevolgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |