En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:38 schreef Igen het volgende:
Dus dát bedoelt de uni met "onderzoek naar sociale misstanden"
Een nieuw toeristen visum zou geen probleem moeten zijn. Er is een hele visum industrie in HK... 2 seconden google zou je 10 bureaus moeten geven die je kunnen helpen, en zeker ook het adres waar je het zelf kunt doen (china visum bureau / consulaat achtig iets verwacht ik)quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:26 schreef Gladif het volgende:
Ik verblijf nu in Shanghai and ik moet mijn 30-dagen single entry toeristenvisum verlengen omdat ik in totaal rond 7 weken in China blijf. Maar nu heb ik het plan om een vriend op te zoeken in Hong Kong volgende week. Is het mogelijk om mijn visum te verlengen conform de dagen dat ik in China ben en single entry om te zetten naar een double entry? Zo niet, kan ik in Hong Kong een nieuw 30-dagen toeristenvisum aanvragen? Waar kan ik dat doen en hoe lang duurt dat? Ik heb een Nederlands paspoort.
Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflookquote:Op zondag 24 november 2013 10:49 schreef Sparqq het volgende:
[..]
En al naar de KTV geweest in Dongguan geweest? Of naar chickenstreet in Shenzhen?
Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:36 schreef Igen het volgende:
Ah, dus hier is het topic gebleven! Kon het al niet vinden toen ik in China zat.
[..]
Intussen ben ik dan toch eindelijk naar Shenzhen geweest ja! Chickenstreet zegt me niks, KTV was wel geinig. En overal 's avonds van die barbecue's en andere eetkraampjes. Superscherpe inktvis op een stokje; gebarbecuede oesters met veel knoflook![]()
![]()
In Shenzhen gelukkig niet echt last gehad van smog of ziekmakend eten. Ben ook een middagje in Guangzhou geweest en heb daar wel intensief met beide kennisgemaakt.
We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:25 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is in Dongguan alles dicht na de crackdown en is het hier in Shenzhen allemaal verplaatst. In welk gedeelte van Shenzhen heb je uitgehangen?
Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel.quote:Ziek geworden in Guangzhou? en prostitutie bezocht? Hopelijk daar niet ziek van geworden.....
Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:32 schreef Igen het volgende:
[..]
We zaten in OCT, maar we zijn ook regelmatig in de buitenwijken geweest, Longhua, Longgang etc.
[..]
Nee, voedselvergiftiging van een gegrilde kippenvleugel.
Die obscure bars in Shekou heb ik gemist, Coco Park wel geweest. Ook een keer met een groepje Chinezen. Interessante ervaring wel.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:35 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Voedselvergiftiging kan gebeuren, overkomt chinezen ook af en toe.
Ben je nog uit geweest in Cocopark? Eveningshow aangedaan? Als je wat meer obscure bars had willen zien had je naar Shekou moeten gaan.
请排队quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu]en [deng yi xia]
![]()
Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten?hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn...
![]()
Ik woon ook in Oostenrijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:44 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ik ben gewoon benieuwd: spreken/begrijpen jullie Chinees/Mandarijn? Ik woon zelf in Oostenrijk maar werk voor een bedrijf waar heel veel Chinezen inkopen doen. Inmiddels kan ik prima in het chinees tellen/bedragen opratelen, en ken ik de nodige woorden om mezelf duidelijk te maken, waaronder - heel belangrijk --> [méiyǒu]en [deng yi xia]
![]()
Weet verder iemand hoe je in het Chinees zegt: kunt u alstublieft in de rij wachten?hoewel dit waarschijnlijk weinig effectief zal zijn...
![]()
Drukte.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Een mix van het Westen en China. In de stad dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
Ik ga binnenkort voor een student exchange naar Shanghai, iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Woon jij daar?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Een mix van het Westen en China. In de stad dan.
Goed voorbereid.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:00 schreef laforest het volgende:
iemand ervaring met Shanghai, wat kan ik daar verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |