Ik ben eigenlijk tegenstander van dit soort verzetsdaden. Het is een teken aan de wand dat mensen zich op deze manier beginnen te manifesteren in een rechtszaal. Dat is in Nederland vrij uitzonderlijk en het zou te denken moeten geven.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:11 schreef Scorpie het volgende:
En terecht dat het publiek zich begint te realiseren wat voor verrot gezwel de Nederlandse rechtstaat eigenlijk is. Het heeft nog lang geduurd voordat de eerste verzetsdaden zich manifesteerden. Hopelijk is dit de opmaat naar gerechtigheid voor allen.
Maakt het wat uit? Zelfs als hij zich precies aan de snelheid hield en het de schuld van het kind was (wat het zelden is als je een fietser bent), dan reed hij door na het ongeluk en gaf zichzelf pas later aan.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Hoe is het dan gebeurd? Kan iemand me dat vertellen? Hij reed te hard zegt men. hoeveel te hard? 5 km/u, 30 km/u? Hoe gebeurde de aanrijding? De automobilist gaf geen voorrang vb? Iemand die me dat kan vertellen?
Mensen die blijkbaar emotioneel betrokken waren bij de zaak. Maar goed, zoals we het doorrijden van de dader met de mantel der liefde bedekken doen we dat ook maar met de stoelengooiers, staan we weer gelijk. Blijft alleen nog de belachelijk lage 'strafeis' over voor het ontnemen van een kinderleven.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
O, waren het de ouders die de stoel door de zaal gooide? Daar heb ik overheen gelezen.
Dat weet ik niet en ik gaf ook al aan dat het mij laag voorkomt, maar ik kan niet zonder de feiten te kennen oordelen.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:15 schreef Kreator het volgende:
Je hoeft geen rechtsgeleerde te zijn om te snappen dat 4 maanden (voorwaardelijk) laag is voor het doodrijden van een kind en dan doorrijden. Vooral het doorrijden toont niet echt iets van medeleven.
Welke verzachtende omstandigheden kun je daar dan nog voor aanvoeren?
Vier maanden voorwaardelijk is in feite gelijk aan vrijspraak...quote:Op maandag 22 juli 2013 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
4 maanden voelt laag, maar volgens mij is het een redelijke normale eis. De rechter kan nog beslissen dat meneer zwaarder gestraft moet worden.
nou niet op basis van nietsquote:Op maandag 22 juli 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar op basis van het dossier vindt de OvJ dit een redelijke eis. Daar zal toch een reden voor zijn en er op basis van NIETS vanuit te gaan dat het belachelijk is, dat is pas echt belachelijk.
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maakt het wat uit? Zelfs als hij zich precies aan de snelheid hield en het de schuld van het kind was (wat het zelden is als je een fietser bent), dan reed hij door na het ongeluk en gaf zichzelf pas later aan.
quote:Het doorrijden na een ongeval is derhalve volgens artikel 7 Wegenverkeerswet strafbaar. Er staat een maximumstraf op van 3 maanden gevangenis. Echter, een dader krijgt van de Wegenverkeerswet ook de gelegenheid om een dergelijke fout te herstellen. De dader heeft de mogelijkheid om zichzelf binnen 12 uur te melden op het politiebureau. Dit geldt uiteraard slechts in het geval de dader nog niet gearresteerd is. In de praktijk is deze wettelijke termijn waarin een dader zich op het politiebureau kan melden zelfs opgerekt tot 24 uur.
Dat is het inderdaad. Je bent een lul als je doorrijdt. Maar ik kan me voorstellen dat je in paniek de verkeerde beslissing maakt. Als ik jullie zo hoor moet je daar minstens voor de vierendeelt worden, en daarna aan de honden gevoerd. Ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maakt het wat uit? Zelfs als hij zich precies aan de snelheid hield en het de schuld van het kind was (wat het zelden is als je een fietser bent), dan reed hij door na het ongeluk en gaf zichzelf pas later aan.
Maar daarin wordt niet meegenomen of de dader:quote:
Totdat je ergens wil solliciteren.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vier maanden voorwaardelijk is in feite gelijk aan vrijspraak...
Ik ben dus zeer benieuwd naar dit dossier. Krijg er toch een "Porsche"-arrest Deel Twee gevoel bij.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar op basis van het dossier vindt de OvJ dit een redelijke eis. Daar zal toch een reden voor zijn en er op basis van NIETS vanuit te gaan dat het belachelijk is, dat is pas echt belachelijk.
Geldt dat ook bij letsel, of alleen bij schade? Bovendien is het ook meer het gevoel dat iemand opwekt. Je moet aardig gewetensloos zijn om door te rijden, nadat je een kind heb geschept. Dan was het niet zomaar een ongelukje (getuige ook de manier waarop het werd veroorzaakt en bekeuringen die hij reeds kreeg voor door rood rijden e.d.)quote:
Als ik het goed zie had het jongetje voorrang moeten verlenen. Dan is de vraag hoeveel te hard wel erg relevant aan het worden.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef Wokkel het volgende:
Hij reed achter een brandweerwagen met sirenes en heeft daarbij dat jongetje geraakt.
Zie http://www.regio15.nl/act(...)gewond-na-aanrijding
Tussen de 67 en 85 km/u achter een brandweerwagen aangereden op een weg met meerdere zijstraten, zebra's fietspad en onoverzichtelijke plekken ( ik ken de locatie)quote:Op maandag 22 juli 2013 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Hoe is het dan gebeurd? Kan iemand me dat vertellen? Hij reed te hard zegt men. hoeveel te hard? 5 km/u, 30 km/u? Hoe gebeurde de aanrijding? De automobilist gaf geen voorrang vb? Iemand die me dat kan vertellen?
Is dat waar ja? Dan kunnen we het spijt betuigen ook wel in de kliko gooien. Blijkbaar hebben we te maken met een persoon dat weet hoe hij de rechtspraak in zijn voordeel moet buigen, ongetwijfeld bijgestaan door zijn witteboordcrimineel de advocaat. "Gewoon even spijt betuigen jongen, dan loop je hier binnen de kortste keren als een vrij man vandaag"quote:Op maandag 22 juli 2013 13:20 schreef shomila het volgende:
En die overtredingen waren na het ongeluk.
Dus zo erg was hij er ook niet van geschrokken.
Je weet toch totaal niet wat er in deze zaak gebeurt is? Voor hetzelfde geld kwam de fietser van links, zat die met zijn telefoon te spelen (gister nog was er een topic waar iedereen schande sprak van de jeugd van tegenwoordig op de fietsquote:Op maandag 22 juli 2013 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet op basis van niets
ik vind het op basis van zijn verleden een absurde strafeis
als iemand zo structureel de regeltjes op de weg aan zijn laars lapt kun je wachten op doden en/of gewonden
Dat zegt helemaal niemand hier.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:19 schreef timmmmm het volgende:
Als ik jullie zo hoor moet je daar minstens voor de vierendeelt worden, en daarna aan de honden gevoerd. Ben ik het niet mee eens.
Politici maken geen wetten voor individuele gevallen. Dus deze uitspraak is hoe dan ook onzin.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
En let wel: wat het OM hier flikt, is beslist NIET wat politici beoogd hebben toen de wetgeving juist werd aangescherpt.
Je rijdt niet 'in paniek' door naar huis, gaat daar lekker een bakkie koffie zitten drinken en meld je pas veel later, als de alcohol je bloed uit is bijvoorbeeld, bij de politie.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Je bent een lul als je doorrijdt. Maar ik kan me voorstellen dat je in paniek de verkeerde beslissing maakt. Als ik jullie zo hoor moet je daar minstens voor de vierendeelt worden, en daarna aan de honden gevoerd. Ben ik het niet mee eens.
Sorry, ik behielp mezelf even met een hyperbool.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niemand hier.. Dat verzin je er nu zelf bij. Er wordt alleen gesteld dat het een veel te lage straf is voor deze feiten.
Knap dat je dat kan zien? Wie zegt dat dat jongetje niet met de fiets aan de hand gebruik maakte van het zebrapad?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik het goed zie had het jongetje voorrang moeten verlenen. Dan is de vraag hoeveel te hard wel erg relevant aan het worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |