Stuur maar door.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:01 schreef dyna18 het volgende:
OK, profiel tekst is klaar.
Blijft lastig om een leuke tekst te schrijven.
Iemand hier die hem wil beoordelen?
Ja, stuur maar.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:01 schreef dyna18 het volgende:
En je schrijft dat je houdt van lekker gezellig op de bank met een wijntje, reizen, lekker eten, humor en af en toe gekke dingen doen?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:01 schreef dyna18 het volgende:
Reizen zit er wel in jaquote:Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En je schrijft dat je houdt van lekker gezellig op de bank met een wijntje, reizen, lekker eten, humor en af en toe gekke dingen doen?
Tuurlijk. Alleen heb ik geen ervaring met reacties daaropquote:Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Reizen zit er wel in ja
De rest niet.
Wie houdt er nou niet van lekker eten.
Wil je hem ook beoordelen?
Dat is simpelweg niet waar manquote:Op maandag 22 juli 2013 17:32 schreef firefly3 het volgende:
De focus vind ik teveel op het negatieve ipv het positieve. Het kost maar een paar dagen van keihard ervoor te gaan om een aantal grote angsten uit te roeien, echter neemt niemand de moeite. Dan verdien je het om jaar in jaar uit alleen te zijn. No pain no gain.
Pope is een uitzondering idd, verder zie ik niemand die daadwerkelijk aan het veranderen is. Zolang mensen niet hun levensstijl en dagelijkse handelingen veranderen, blijven ze zo, met het zelfde resultaat.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar man
O je had het over die PUA zooi alweer?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Pope is een uitzondering idd, verder zie ik niemand die daadwerkelijk aan het veranderen is. Zolang mensen niet hun levensstijl en dagelijkse handelingen veranderen, blijven ze zo, met het zelfde resultaat.
Ik ben er met verandering voor mijzelf bezig. Echter gaat het langzaam.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Pope is een uitzondering idd, verder zie ik niemand die daadwerkelijk aan het veranderen is. Zolang mensen niet hun levensstijl en dagelijkse handelingen veranderen, blijven ze zo, met het zelfde resultaat.
Oh ja, vergeten dat je niet wilt veranderen. Geen veranderingen, hetzelfde resultaat, geen meid. Jouw eigen keuze.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O je had het over die PUA zooi alweer?
Ja, vind je 't gek! Je zit in het verkeerde topic man! -_-
Zeg, als je in zo'n rotbui bent, waarom rot je dan niet gewoon op ipv je af te reageren op anderen?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Oh ja, vergeten dat je niet wilt veranderen. Geen veranderingen, hetzelfde resultaat, geen meid. Jouw eigen keuze.
Goed bezig!quote:Op maandag 22 juli 2013 17:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik ben er met verandering voor mijzelf bezig. Echter gaat het langzaam.
(heeft onder andere te maken met te veel alleen lezen en te weinig doen).
Maar ik blijf de goede kant op gaan.
Ik ben ook bezig met veranderen.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:32 schreef firefly3 het volgende:
De focus vind ik teveel op het negatieve ipv het positieve. Het kost maar een paar dagen van keihard ervoor te gaan om een aantal grote angsten uit te roeien, echter neemt niemand de moeite. Dan verdien je het om jaar in jaar uit alleen te zijn. No pain no gain.
De tip van Cue is nog meer "PUA" dan wat ik zeg. Van haar mag je niet eens een relatie hebben voordat je jezelf hebt gefixt. (wel een hele sterke overigensquote:Op maandag 22 juli 2013 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
Doe het PUA-reclameblok even in het PUA-topic, wil je? Als de mensen die hier graag chickies willen versieren dat ZONDER PUA-shizzle willen doen, dan is dat hun keuze; daarom zitten ze in DIT topic. En daarom is er ook ene apart PUA-topic. Als ze DIE tips willen komen ze daar vanzelf wel heen.
Zo.
Nice!quote:
Veranderen in levensstijl is best moeilijk, want je moet de hele tijd vechten tegen het gevoel van "Ach kan een andere keer ook nog wel" "Jaaa ik zie nog wel even" "Misschien volgende keer maar eens mee doen".quote:Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De tip van Cue is nog meer "PUA" dan wat ik zeg. Van haar mag je niet eens een relatie hebben voordat je jezelf hebt gefixt. (wel een hele sterke overigensVolgens mij wordt er altijd wel PUA geroepen als er veel moeite gedaan moet worden. Er is geen makkelijke tip, anders dan aan jezelf werken.
Goed dat je het zo lang kunt volhouden, met fit blijven merk ik ook dat er een neiging is om terug te vallen. De reden dat ik "zoveel mogelijk actie binnen een korte tijd bestek" noem, is omdat je hersenen dan sterkere nieuwe verbindingen aan maken, geen kleinere die op de langzame lange manier sneller de neiging hebben om weer te verdwijnen als je een korte pauze in last.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:42 schreef Timmie85 het volgende:
[..]
Veranderen in levensstijl is best moeilijk, want je moet de hele tijd vechten tegen het gevoel van "Ach kan een andere keer ook nog wel" "Jaaa ik zie nog wel even" "Misschien volgende keer maar eens mee doen".
PUA is wat dat aan gaat een heel 'gedwongen' en gestructureerde manier van veranderen, dat is het positieve er aan. Inclusief regeltjes om de eerder genoemde redenen tegen te gaan. Het heeft ook zijn keerzijdes, maar goed, daar moet je maar voor waken als je voor die route kiest.
Ikzelf kies voor een wat langzamere manier, maar wel mijn eigen manier. Ondertussen ga ik nu wel eindelijk naar fitness (kom nu dus ook eindelijk wat aan) en doe ik wat meer aan activiteiten mee, al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik nog wel eens dingen laat schieten vanwege eerder genoemde redenen.
Het resultaat tot nu toe is dat ik wat losser ben geworden en ik voel me fysiek beter.Het had misschien sneller gekunt als ik hardcore was gaan PUAen, maar ik voelde me daar niet prettig bij. Dus nu doe ik het op de langzamere, eigen manier. En dat bevalt me prima.
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De tip van Cue is nog meer "PUA" dan wat ik zeg. Van haar mag je niet eens een relatie hebben voordat je jezelf hebt gefixt. (wel een hele sterke overigensVolgens mij wordt er altijd wel PUA geroepen als er veel moeite gedaan moet worden. Er is geen makkelijke tip, anders dan aan jezelf werken.
quote:
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die methode wordt veel gebruikt door mensen die eerst aan zichzelf zouden moeten werken. Echter, in dit topic wordt gehamerd op het idee dat je eerst aan jezelf moet werken terwijl een aantal mensen hier liever een slechte relatie zouden willen hebben (daar komt het op neer dan) dan helemaal geen, maar ze hebben helemaal geen.
Zoiets?
Komt zo'n beetje op hetzelfde neer toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ze een slechte relatie willen, dan kunnen ze op elk meisje afstappen. Leg dan de wensen/eisen die je hebt helemaal opzij. Er zijn altijd wel mensen die nooit 'nee' zeggen als je even lief tegen ze doet. Dan heb je een slechte relatie.. woei![]()
En heb je niet eens hoeven te versieren.
Het is misschien niet DE oplossing, maar wie weet brengt het iemand wel een stapje dichterbij.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:44 schreef Cue_ het volgende:
Nee. Ik legde uit dat sommige problemen beter eerst opgelost kunnen worde. Dat veel mensen hier een relatie zien als de oplossing van allerleiproblemen. En dat daarom de vraag wel eens wordt gesteld waarom iemand een relatie wil.
Natuurlijk, het kan absoluut goed zijn. Maar dan nog is dat denk ik niet de reden waarom ej een relatie wil. Omdat het iets kán opleveren..quote:Op maandag 22 juli 2013 21:01 schreef dyna18 het volgende:
Het is misschien niet DE oplossing, maar wie weet brengt het iemand wel een stapje dichterbij.
Man, je doet veel te moeilijk. Met je verschillende niveau's. Ja, zeker zit daar een kern van waarheid in. Maar zelfs al ben je de beste, dan nog ga je ze niet allemaal je bed in krijgen. Simpelweg omdat niet iedereen dezelfde standaarden hanteerd. Wat jij leuk vind, vind een ander wellicht niks.quote:Op maandag 22 juli 2013 07:56 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb het gevoel dat mensen niet gelukkig zijn met het feit dat het een oneindig leer proces is, waar ik juist blij om ben. Mensen denken vaak dat ze kunnen versieren, maar als je ze naast een ander zet verbleken ze. Net als dat gasten denken dat ze goed kunnen vechten, de ego zit zo hoog bij mannen dat ze altijd denken te kunnen winnen. Zelfvertrouwen en sociale vaardigheden heb je op niveau's, niet zo zwart wit van je kan het of je kan het niet.
Dat er op ieder potje een deksel past is overigens wel de grootste cliché in de datingwereld.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:04 schreef M1stral het volgende:
[..]
Man, je doet veel te moeilijk. Met je verschillende niveau's. Ja, zeker zit daar een kern van waarheid in. Maar zelfs al ben je de beste, dan nog ga je ze niet allemaal je bed in krijgen. Simpelweg omdat niet iedereen dezelfde standaarden hanteerd. Wat jij leuk vind, vind een ander wellicht niks.
Niet voor niets dat ze stellen dat er voor ieder potje een deksel is. Of ben jij er zo een die vrouwen versiert omdat het kan en niet omdat je oprecht geďnteresseerd bent. Lijkt mij vrij moeilijk je voor te doen als iemand die je niet bent, alleen vanwege het feit dat een chick dat leuk vind.
No hard feelings overigens.
Wel met de manier waarop firefly3 mij al meermalen heeft getracht te flamen (op een denegrerende manier jegens mensen die zijn PUA-geloof niet aanbidden), daar ben ik nou eenmaal niet zo'n fan van!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dat er op ieder potje een deksel past is overigens wel de grootste cliché in de datingwereld.
Dit wordt natuurlijk vaak gezegd tegen iemand die moeite heeft een leuk persoon te krijgen. Maar is eigenlijk gewoon waardeloos.
Wat firefly hier echter terecht zegt is dat het geen zwart wit verhaal is. Iedereen kan altijd wel een stukje beter worden. Dat zijn geen niveaus (het is geen computerspelletje).
Trouwens niets mis met een beetje zelfontwikkeling.
Misschien een beetje overdreven idd. Maar over het algemeen verschillen individuen teveel van elkaar om er een wiskundige formule op los te kunnen laten. Je kan niet altijd succes hebben al ben je nog zo goed.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dat er op ieder potje een deksel past is overigens wel de grootste cliché in de datingwereld.
Dit wordt natuurlijk vaak gezegd tegen iemand die moeite heeft een leuk persoon te krijgen. Maar is eigenlijk gewoon waardeloos.
Wat firefly hier echter terecht zegt is dat het geen zwart wit verhaal is. Iedereen kan altijd wel een stukje beter worden. Dat zijn geen niveaus (het is geen computerspelletje).
Trouwens niets mis met een beetje zelfontwikkeling.
Eens, maar er is ook niemand die dat beweerd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:44 schreef M1stral het volgende:
[..]
Misschien een beetje overdreven idd. Maar over het algemeen verschillen individuen teveel van elkaar om er een wiskundige formule op los te kunnen laten. Je kan niet altijd succes hebben al ben je nog zo goed.
Dat was meer mijn insteek.
Niet letterlijk nee, maar zo kwam het naar mij toe wel over.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:59 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Eens, maar er is ook niemand die dat beweerd.
Nog altijd geen SC hier.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:32 schreef kree het volgende:
Nou niks doorgelezen, maar zal even melden dat ik nog leef
hoe is t hier allemaal?
Zit mobiel en geen idee. Maar idd voor dergelijke.praat is een SC.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:41 schreef kree het volgende:
of wacht, sorry, moet natuurlijk die SC hebben ofzo, kun je me een linkje doen?
Geen idee waar nu idereen zit
wat is daar nou creepy aan en hoe is t met u?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:40 schreef heloef het volgende:
Geen creepy smileys meer in ieder geval kree.
Dat is alvast een positieve ontwikkeling die ik even wil benoemen.
Met mij gaat het in ieder geval prima. Maar ik zal stoppen want het is immers geen slowchat.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:43 schreef kree het volgende:
[..]
wat is daar nou creepy aan en hoe is t met u?
Ze vond dat je wel wat kon leren?quote:Op woensdag 24 juli 2013 01:28 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm dit wil niemand waarschijnlijk geloven. Maar ik ben vanavond onbedoeld en onverwacht op een PUA coachingsseminar terecht gekomen. Samen met het meisje met wie ik deze avond uit was en had afgesproken. En het was zij die me er naar toe had genomen....
Ik heb een rare maar leuke avond gehad.
He hequote:
Aah vertel dat er dan bij. Dan klinkt het wel logischquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
He he
We wisten het niet van te voren.
We waren naar de parade in Utrecht gegaan en zij koos om de voorstelling Verleiding te bezoeken. Bleek die voorstelling een half uur alleen maar over PUA te gaan. Echter nu een beetje gebracht als theater show waarin soms er de draak mee gestoken werd.
Maar zo is het verhaal leukerquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aah vertel dat er dan bij. Dan klinkt het wel logisch
Ik vind dit erg lastig te bepalen waar het mis gaat. Enige wat ik me kan bedenken is dat je spontaan, amicaal en leuk kan praten zo lang het achter een beeldscherm is. Zit je tegen over haar dan val je stil of ben je heel erg stug en stil. Ik noem het zelf het dood vogeltje effect.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:27 schreef Defected het volgende:
Ik heb een vrij essentieel probleem ( in mijn ogen dan toch :p ). Nog nooit ben ik er in geslaagd
om een "tweede date" voor elkaar te krijgen. En na net weer een afwijzing te hebben gekregen heb ik wat nood aan tips of wie weet kom ik er via hier achter waar het fout loopt. Indien niet heb ik het toch even van me af geschreven.
Eerst wat achtergrondinfo, ik ben bijna 28 en geen enkele ervaring op het vlak van relaties. Ik ben nu wel een laatbloeier, te lang geloofd ( uit luiheid, ik wist ergens wel beter natuurlijk ) in iedereen die tegen me zei : "Dat komt nog wel". Een paar jaar geleden ben ik dan begonnen met via datingsites wat te chatten en ondertussen gaat dat heel vlot. 90% van de berichten die ik stuur worden beantwoord, er zijn regelmatig vrouwen mij uit zichzelf aanspreken, als ik voorstel
om elkaar in het echt te ontmoeten zeggen ze bijna altijd ja en vaak zijn ze me voor. Tot daar gaat het goed.
Maar vanaf het overgaat naar "real life" loopt het fout. Meestal hoor ik er totaal niets meer van of krijg ik nog net een beleefdheidsberichtje dat het niets gaat worden en ze een tweede date niet zien zitten. Terwijl ik met sommige echt heel uitgebreid gechat had en bij enkele mijn "probleem" al aangekaart. Maar nooit willen ze feedback geven waar ik iets aan heb.
Van mezelf weet ik dat ik wat stroef ben in de omgang, vrij introvert en stil kan zijn, en wat zelfvertrouwen mis tot het moment dat ik mij geaccepteerd voel. Grotendeels mijn persoonlijkheid, maar er verbetert veel naarmate ik iemand langer ken. Jammer genoeg lijkt online tijd daar niet bij te tellen.
Ik denk dat je beter hier terecht kunt met je vraagquote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:27 schreef Defected het volgende:
Ik heb een vrij essentieel probleem ( in mijn ogen dan toch :p ). Nog nooit ben ik er in geslaagd
om een "tweede date" voor elkaar te krijgen. En na net weer een afwijzing te hebben gekregen heb ik wat nood aan tips of wie weet kom ik er via hier achter waar het fout loopt. Indien niet heb ik het toch even van me af geschreven.
Eerst wat achtergrondinfo, ik ben bijna 28 en geen enkele ervaring op het vlak van relaties. Ik ben nu wel een laatbloeier, te lang geloofd ( uit luiheid, ik wist ergens wel beter natuurlijk ) in iedereen die tegen me zei : "Dat komt nog wel". Een paar jaar geleden ben ik dan begonnen met via datingsites wat te chatten en ondertussen gaat dat heel vlot. 90% van de berichten die ik stuur worden beantwoord, er zijn regelmatig vrouwen mij uit zichzelf aanspreken, als ik voorstel
om elkaar in het echt te ontmoeten zeggen ze bijna altijd ja en vaak zijn ze me voor. Tot daar gaat het goed.
Maar vanaf het overgaat naar "real life" loopt het fout. Meestal hoor ik er totaal niets meer van of krijg ik nog net een beleefdheidsberichtje dat het niets gaat worden en ze een tweede date niet zien zitten. Terwijl ik met sommige echt heel uitgebreid gechat had en bij enkele mijn "probleem" al aangekaart. Maar nooit willen ze feedback geven waar ik iets aan heb.
Van mezelf weet ik dat ik wat stroef ben in de omgang, vrij introvert en stil kan zijn, en wat zelfvertrouwen mis tot het moment dat ik mij geaccepteerd voel. Grotendeels mijn persoonlijkheid, maar er verbetert veel naarmate ik iemand langer ken. Jammer genoeg lijkt online tijd daar niet bij te tellen.
Wel op eigen risicoquote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Edit: Of luister naar ook_gek, hij komt ook vaak in dat topic!
Dat is inderdaad wel ongeveer het effect. Al viel dat de laatste keer heel goed mee vond ik. Pasquote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik vind dit erg lastig te bepalen waar het mis gaat. Enige wat ik me kan bedenken is dat je spontaan, amicaal en leuk kan praten zo lang het achter een beeldscherm is. Zit je tegen over haar dan val je stil of ben je heel erg stug en stil. Ik noem het zelf het dood vogeltje effect.
Dat is het enige wat ik kan bedenken. Je zegt het min of mee zelf al dat je stug bent in het begin qua omgang. Je zult daar dus aan moeten gaan werken, mits dat het natuurlijk daadwerkelijk het probleem is.
Ik denk dat het probleem meer op het vlak van versieren ligt. Want daar breng ik in real life al helemaal niets van terecht. Als ik dat andere topic zo lees zijn dat de meer "ervaren" daters met luxeproblemen :p.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter hier terecht kunt met je vraag
R&P / Dating(site)-ervaringen #379 - NEEM GVD DIE TELEFOON OP HOER!1!
Edit: Of luister naar ook_gek, hij komt ook vaak in dat topic!
Hoe komt het dat je zo stil bent?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:00 schreef Defected het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel ongeveer het effect. Al viel dat de laatste keer heel goed mee vond ik. Pas
tegen het einde ben ik wat dichtgeklapt ( en toen duurde de date al een uur of 4).
Geen idee hoe ik dat kan veranderen, ook bij mensen die ik al 10 jaar ken blijf ik de stillere persoon.
Misschien ligt het ook aan het soort vrouwen die ik aantrek. Als ik er al eens vind met wat hetzelfde karakter als mij, dan willen/durven ze niet achter die pc vandaan.
Dat ik zo stil ben in het algemeen ? Goh, weer een geval van de makkelijkste weg kiezen denk ik.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je zo stil bent?
Hou je niet van praten? Heb je niks te zeggen? Kun je niet meepraten over de onderwerpen waarover gepraat wordt? Ben je verlegen?
Snap ik wel, en het contrast tussen hoe ik online en irl overkom zal net iets te groot zijn ook.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:11 schreef ook_gek het volgende:
Lastig inderdaad. Je moet je wel bedenken dat de grote groep mensen het leuk vind om te praten. Als dat al niet soepel gaat tijdens een date, hoe zal het dan zijn als je samen op de bank zit? Zo denken veel mensen, en tja samen op de bank zitten en een hele avond weinig tot niks te vertellen / bespreken hebben is vrij saai. En dan is een vervolg date ook niet de moeite
Sure, zoiets kan je hoogstens een tijd faken wat dan ook nog enorm veel energie kost. Je kan niet ineens een 'prater' worden, tenminste als hij daadwerkelijk introvert is en niet enkel bang. Wat verbeteren kan natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:35 schreef firefly3 het volgende:
Probeer in het algemeen te veranderen en een prater te worden, anders ben je niet jezelf tijdens een date.
Dat is sowieso iets waar ik aan wil en moet werken. En deels zal dat ook wel lukken (al is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe). Maar zoals Panaewa ook zegt, ik heb een introverte persoonlijkheid. Dusquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:35 schreef firefly3 het volgende:
Probeer in het algemeen te veranderen en een prater te worden, anders ben je niet jezelf tijdens een date.
Probeer de volgende keer de date wat minder lang te maken. Niks mis met eerst eens een uurtje koffie doen. Zeg desnoods dat je daarna ergens heen moet. Dan is het qua tijd te overzien en als het gezellig was en goed klikte wel de ander sowieso weer afspreken als er ook chemie was. Over dat laatste: kun je aan jou of je houding zien dat je het spannend vind zo'n date of zit je verder wel relaxed? Maw: hoe is je lichaamstaal? En nog een tip van mij: Niet tegenover je date gaan zitten maar ernaast of aan de zijkant van het tafeltje. Dan kun je tussendoor ook eens om je heen kijken bijvoorbeeld. Jammer dat je geen feedback kreeg, dat is juist hartstikke fijn in zo'n situatie. Al is iedere vrouw daar natuurlijk weer anders in, kan gewoon zijn dat het niet klikte.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:55 schreef Defected het volgende:
[..]
Dat ik zo stil ben in het algemeen ? Goh, weer een geval van de makkelijkste weg kiezen denk ik.
Ik ben sowieso niet iemand die non-stop kan en wil praten over de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik heb regelmatig wat te zeggen, alleen heb ik soms het gevoel dat het niemand interesseert. Dus beperk ik mij meestal tot meepraten. Dat is de situatie in groepen en daar speelt verlegenheid/onzekerheid zeker in mee.
Individuele gesprekken gaan een stuk beter, dan moet ik wel anders wordt het echt stil. Maar dat vind ik dus enorm vermoeiend.
Mijn laatste date heeft zeker 4 uur geduurd en ik was echt "op". Voor mijn doen veel gepraat, niet altijd even vlot maar ja. Op het einde dan volledig dichtgeklapt waardoor het afscheid wat warrig was.
Introvertie is misschien een karaktertrek maar geen excuus. Net zoals praters goede luisteraars kunnen zijn/worden kan dat andersom ook. Verlegenheid is bijvoorbeeld helemaal niet afhankelijk van je karakter, maar van een situatie. Als je een gesprek natuurlijk wilt laten verlopen moet je juist niet teveel daarmee bezig zijn. Een stilte is helemaal niet erg, je kunt die overbruggen door erna een nieuw onderwerp aan te snijden of misschien doet je gesprekspartner dat wel. Doorvragen als de ander iets vertelt. Geen gesloten vragen. Een beetje flirten of plagen is ook niks mis mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:43 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Sure, zoiets kan je hoogstens een tijd faken wat dan ook nog enorm veel energie kost. Je kan niet ineens een 'prater' worden, tenminste als hij daadwerkelijk introvert is en niet enkel bang. Wat verbeteren kan natuurlijk wel.
Dit is niet waar man. Wie jij bent is simpelweg de opsomming van de situaties in je leven die jij meegemaakt hebt. Als jij er voor kiest om meer situaties mee te gaan maken waarin je veel (moet) praten, word je dus vanzelf een prater.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:54 schreef Defected het volgende:
[..]
Dat is sowieso iets waar ik aan wil en moet werken. En deels zal dat ook wel lukken (al is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe). Maar zoals Panaewa ook zegt, ik heb een introverte persoonlijkheid. Dus
een "prater" ga ik nooit worden hoe hard ik ook zou proberen.
Als reactie hierop een concrete vraag:quote:Op zondag 28 juli 2013 14:47 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Iedereen waarmee ik communiceer geef ik een goed gevoel mee, zonder routines, spelletjes, negs, en andere externe bullshit.
Ongetwijfeld ben ik enorm veranderd in lichaamstaal, inhoudelijke gesprekken, kennis, gezichtsexpressies, maar ik ben met niks hiervan bewust bezig geweest. Het is namelijk allemaal een representatie van hoe jij je voelt en je opstelt naar andere mensen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:55 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Als reactie hierop een concrete vraag:
Hoe communiceerde je daarvoor. Veranderd in lichaamstaal, gezichtsexpressie etc.? Of qua inhoud? Ik ben communicatiever geworden in de afgelopen twee jaar door mijn werk (waarbij ik veel klantcontact heb en als men iets tegen mij zegt ik wel in staat ben om wat terug te zeggen op een nodige vriendelijke toon en ik ben best in staat om geen stiltes te laten vallen) maar ik kan mij voorstellen dat dit misschien niet zozeer je doel was? Natuurlijk is een werkomgeving geen openbare gelegenheid (9-18 horeca in warenhuis).
Mijn verantwoordelijkheden binnen dat bedrijf hebben mij ook veranderd. Verder respect voor je algehele motivatie. Ik heb wel een redelijke 'dont give a fuck' attitude denk ik maar ben diep van binnen ietwat onzeker wat dergelijke omgang betreft en dan kom je al snel bij comfortzone uit etc. wat ik zeker niet ga ontkennen.
Een onzekere man/niceguy die heel graag aardig gevonden wil worden door anderen en zich daarom in dienst opstelt van de andere partij.quote:
Ah zo.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:51 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Een onzekere man/niceguy die heel graag aardig gevonden wil worden door anderen en zich daarom in dienst opstelt van de andere partij.
De enige PUA term, excuus!
Behalve dat in dienst stellen en heel graag aardig gevonden willen worden herken ik mij er wel in.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:51 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Een onzekere man/niceguy die heel graag aardig gevonden wil worden door anderen en zich daarom in dienst opstelt van de andere partij.
De enige PUA term, excuus!
Assertiviteitscursus? Op gewoon letterlijk een paar ballen te groeien?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 01:27 schreef Defected het volgende:
Nee man, jij bent een baas.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:10 schreef heloef het volgende:
[..]
Behalve dat in dienst stellen en heel graag aardig gevonden willen worden herken ik mij er wel in.
Het klinkt wel cooler dan het is een chode.
Tja op een gegeven moment is dat enkel "een mooi verhaal van een ander" als je het zelf nooit meemaaktquote:Op maandag 29 juli 2013 13:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Het verhaal; "het komt vanzelf wel" gebeurde mij dan ook altijd.
Eens hoor. Maar ik maakte het alleen maar mee omdat ik er voor open stond. Heb het idee dat het grootste gedeelte alleen maar in hubbeschubbekutteveen blijft zitten met een waslijst qua eisen. Ik rol van relatie in relatie domweg omdat ik me overal en nergens bevind en nooit eens op 1 plek blijf zitten. Ik kom gewoon veel mensen tegen en dan is de kans vanzelf hoger.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja op een gegeven moment is dat enkel "een mooi verhaal van een ander" als je het zelf nooit meemaakt
Jij leeft in het uiterste van dat je ontzettend veel meemaakt / weg bent etc. En de andere uiterste is natuurlijk dat je nooit wat doet. De meeste mensen hangen ergens tussenin.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens hoor. Maar ik maakte het alleen maar mee omdat ik er voor open stond. Heb het idee dat het grootste gedeelte alleen maar in hubbeschubbekutteveen blijft zitten met een waslijst qua eisen. Ik rol van relatie in relatie domweg omdat ik me overal en nergens bevind en nooit eens op 1 plek blijf zitten. Ik kom gewoon veel mensen tegen en dan is de kans vanzelf hoger.
Ben het wel met je eens hoorquote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jij leeft in het uiterste van dat je ontzettend veel meemaakt / weg bent etc. En de andere uiterste is natuurlijk dat je nooit wat doet. De meeste mensen hangen ergens tussenin.
Afgelopen twee jaar veel mensen ontmoet en stond ik er zeker voor open, maar niets wat leidde tot evt relatie. Je moet maar net de mazzel hebben dat je leuk genoege personen tegenkomt waar je de juiste klik mee hebt.
Of je bent gewoon heel kritisch. Als ik on me heen zie hoeveel mensen met minder genoeg nemen snap ik wel dat ze zo snel een relatie kunnen hebben.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jij leeft in het uiterste van dat je ontzettend veel meemaakt / weg bent etc. En de andere uiterste is natuurlijk dat je nooit wat doet. De meeste mensen hangen ergens tussenin.
Afgelopen twee jaar veel mensen ontmoet en stond ik er zeker voor open, maar niets wat leidde tot evt relatie. Je moet maar net de mazzel hebben dat je leuk genoege personen tegenkomt waar je de juiste klik mee hebt.
Nouja wat is kritisch is dan de vraag.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:20 schreef ook_gek het volgende:
Of je bent gewoon heel kritisch. Als ik on me heen zie hoeveel mensen met minder genoeg nemen snap ik wel dat ze zo snel een relatie kunnen hebben.
Hoe weet je of iemand met minder genoegen neemt?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:20 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Of je bent gewoon heel kritisch. Als ik on me heen zie hoeveel mensen met minder genoeg nemen snap ik wel dat ze zo snel een relatie kunnen hebben.
Nooit genoeg nemen met minder dan je verdientquote:Op maandag 29 juli 2013 16:20 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Als je ergens niet voor wil werken verdien je het ook niet om het te krijgen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:43 schreef jelfrikandel het volgende:
Je krijgt nooit zomaar wat je verdient.
En soms moet je er gewoon tegen aan lopen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:48 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je ergens niet voor wil werken verdien je het ook niet om het te krijgen.
Wat bedoel je met er voor werken?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:48 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dit klinkt als iedereen verdient een model als Gisele Caroline Bündchen als vriendin?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:43 schreef jelfrikandel het volgende:
Je krijgt nooit zomaar wat je verdient.
Waarom niet? Ziet er uit als een leuke meid hoor.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit klinkt als iedereen verdient een model als Gisele Caroline Bündchen als vriendin?.
Snap ik, maar zo werkt dat helaas niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef Timmie85 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ziet er uit als een leuke meid hoor.
Helaas ziet de gemiddelde vrouw er niet zo uit, nee.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Snap ik, maar zo werkt dat helaas niet.![]()
quote:Op maandag 29 juli 2013 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit klinkt als iedereen verdient een model als Gisele Caroline Bündchen als vriendin?.
Nee dit klinkt als dat je niet altijd krijgt wat je toe komt, al is t in de vorm van een vrouw of van wat anders.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:48 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |