abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129131746
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:03 schreef dude1986 het volgende:

[..]

ja maar heeft iemand de oude voorwaarden van de garantie. Want dit is dus vernieuwd en ze zeggen dat in hun oude voorwaarden iets anders staat. Het heette toen 'prive garantieplan'.
Waarom maak je je het zelf niet makkelijk?

Als ik jou was zou ik mijzelf (blijven) beroepen op de huidige voorwaarden. Als zij zich beroepen op de zogenaamde oude voorwaarden, dan zullen zij die zelf tevoorschijn moeten tonen (als die al bestaat) en dan vraag je aan hun een kopie van de oude voorwaarden waar zij zich op beroepen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:54:57 #102
306949 dude1986
Always bored...
pi_129131827
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:52 schreef Legatus het volgende:

[..]

Waarom maak je je het zelf niet makkelijk?

Als ik jou was zou ik mijzelf (blijven) beroepen op de huidige voorwaarden. Als zij zich beroepen op de zogenaamde oude voorwaarden, dan zullen zij die zelf tevoorschijn moeten tonen (als die al bestaat) en dan vraag je aan hun een kopie van de oude voorwaarden waar zij zich op beroepen.
Ja klopt. Hij zou ze nasturen dus ik wacht even. (de kopie bon is ook nooit aangekomen dus ben niet zo positief). Maar je hebt gelijk.
pi_129132379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:54 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Ja klopt. Hij zou ze nasturen dus ik wacht even. (de kopie bon is ook nooit aangekomen dus ben niet zo positief). Maar je hebt gelijk.
Je kunt ze ook gaan ophalen he.
Vooral wanneer er meerdere klanten in de winkel aanwezig zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_129132382
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:52 schreef Legatus het volgende:

[..]

Waarom maak je je het zelf niet makkelijk?

Als ik jou was zou ik mijzelf (blijven) beroepen op de huidige voorwaarden. Als zij zich beroepen op de zogenaamde oude voorwaarden, dan zullen zij die zelf tevoorschijn moeten tonen (als die al bestaat) en dan vraag je aan hun een kopie van de oude voorwaarden waar zij zich op beroepen.
Dit.

"Ow? Oude voorwaarden? Mag ik die ook zien dan?"

icm dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt ze ook gaan ophalen he.
Vooral wanneer er meerdere klanten in de winkel aanwezig zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:29:53 #105
306949 dude1986
Always bored...
pi_129132794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt ze ook gaan ophalen he.
Vooral wanneer er meerdere klanten in de winkel aanwezig zijn.
Bij een willekeurig filiaal? ik heb via de webshop besteld. maakt dat wat uit?
pi_129133692
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Niemand heeft ooit 2 jaar genomen. In de wet staat niks over 2 jaar.
Onzin!

In de wet wordt de termijn van 2 jaar namelijk wel genoemd. Dit is namelijk de minimum termijn dat de consument recht heeft op reparatie of vervanging van een non-conform product. Dat in Nederland deze termijn is verlengt naar de verwachte levensduur, wil niet zeggen dat de minimale termijn van 2 jaar nergens is genoemd. De termijn vloeit namelijk voort uit artikel 7:6 lid 3 BW:

quote:
De toepasselijkheid op de consumentenkoop van een recht dat de door de richtlijn nr. 99/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen (PbEG L 171) voorziene bescherming niet of slechts ten dele biedt, kan er niet toe leiden dat de koper de bescherming verliest die hem krachtens deze richtlijn wordt geboden door de dwingende bepalingen van het recht van de lidstaat van de Europese Unie of de andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.
In artikel 3 van richtlijn 99/44 EG staat:
quote:
De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
In artikel 8 van richtlijn 99/44 EG staat dat dit een minimum termijn betreft.

Dus via artikel 7:6 lid 3 BW staat wel iets over twee jaar in de wet. Dat je geen twee jaar vindt als je de wet opent en met ctrl+f zoek naar 2/twee jaar, wil niet zeggen dat het er niet staat.
pi_129135703
BCC... altijd gezeik met die club, zowel met het plaatselijke filiaal als met de webshop / klantenservice.

Wasmachine daar in het filiaal gekocht. Bezorgen ze aanvankelijk de verkeerde. Bovendien beschadigden ze hier de hal en wilden dat niet toegeven.

Nog een keer wezen kijken voor een nieuwe tv. Ik vroeg of ze ook een ander type konden leveren dan wat er in de winkel stond (ik wist al wat ik wilde). Zegt de knorrige verkoper; "Ja dat kan, maar dan rekenen we de adviesprijs. De laagste prijsgarantie geldt alleen voor wat we in de winkel hebben. Maar je kunt ook ergens anders heengaan he?" Nou joh, dan doen we dat toch. Ik vroeg helemaal niet om die laagste prijsgarantie.

Tenslotte nog een keer een espressoapparaat besteld via de webshop. Bleken ze helemaal niet te kunnen leveren. Liegen over wat er op de site stond (dat het de volgende dag geleverd zou worden) en vervolgens een hoop gezeik om het geld terug te krijgen.

Nooit meer BCC dus.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:40:08 #108
306949 dude1986
Always bored...
pi_129135794
Nou ik ben naar de BCC hier om de hoek geweest. o m g wat een amateurs...

Ik vroeg een medewerker naar de voorwaarden van de verlengde garantie en dan specifiek de voorwaarden die voor mij gelden. Hierbij heb ik hem mijn bon laten zien. Hij gaf aan de voorwaarden vervangen zijn door de vernieuwde voorwaarden en dat de nieuwe voorwaarden 1 op 1 voor mij gelden. Ik vroeg hem of hij dit zeker wist, waarna hij dit ging navragen bij zijn afdelingshoofd. Hij kwam terug en gaf aan dat dit gewoon correct was. Ik gaf toen aan dat dit anders is dan wat mij eerder is gezegd etc. Waarna de afdelingshoofd die iets verder op mee aan het luisteren was er ij kwam staan. "nee niet helemaal 1 op 1." de 5 jaar geldt voor jou vanaf de ingangsdatum. blablabla. op mijn vragen was vervolgens geen antwoord. waarom de monteur wel gestuurd is etc. Toen ik hem vroeg op de voorwaarden gaf hij aan dat hij ze niet had. en dat er een prijsopgave onderweg was...(hij keek in het systeem).
toen ik vroeg waarom hij en zijn medewerker zeiden dat de voorwaarden 1 op 1 overgenomen waren begon hij er omheen te lullen.

geen voorwaarden en nog bozer nu :(
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:41:06 #109
306949 dude1986
Always bored...
pi_129135827
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
prijsgarantie geldt alleen voor wat we in de winkel hebben. Maar je kunt ook ergens anders heengaan he?" Nou joh, dan doen we dat toch. Ik vroeg helemaal niet om die laagste prijsgarantie.
kut man, voor mij ook noooooit meer bcc. ik heb alleen nog een fornuis, een vaatwasser en een tv die onder garantie vallen bij ze. zo kut :( :(
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:55:34 #110
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129136452
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Inderdaad.Mijn ervaring is dan weer het tegenovergestelde.
Heb ook goede garantie-ervaringen met BCC. Maar ja, bij zo'n groot bedrijf zegt dat weinig.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:56:26 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129136489
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef TC03 het volgende:
Die twee jaar die jij noemt bestaat niet in de Nederlandse wet.
Wel in een bindende Europese richtlijn, waar Nederland alleen maar meer rechten aan heeft toegevoegd: in plaats van maximaal twee jaar naar een levensduurgarantie (en omgekeerde bewijslast eerste zes maanden).

Op grond van die richtlijn kun je echter wel altijd minimaal twee jaar claimen, ook al staat dat niet expliciet in de Nederlandse wet.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:04:15 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129136890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die wet zal de komende jaren aangepast worden aangezien ondernemers tenonder gaan aan consumentenrecht. Zie harense smid, it's etc.
Ja, denk inderdaad dat ze in Europa het allemaal zo zielig vinden voor die Nederlandse bedrijven en daarom een hele richtlijn gaan schrappen.

Misschien moeten die bedrijven gewoon wat meer betrouwbare producten verkopen?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:13:19 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129137270
moet de klant dan ook wel kwaliteit kopen he, als ze gewoon naar de eerste gaan die 'een product' heeft..

Mensen laten zich gewoon graag voorliegen
pi_129137465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wel in een bindende Europese richtlijn, waar Nederland alleen maar meer rechten aan heeft toegevoegd: in plaats van maximaal twee jaar naar een levensduurgarantie (en omgekeerde bewijslast eerste zes maanden).

Op grond van die richtlijn kun je echter wel altijd minimaal twee jaar claimen, ook al staat dat niet expliciet in de Nederlandse wet.
Richtlijnen zijn niet bindend. een verorderening is bindend. De Nederlandse consumentenkoop wet(een deel van BW 7) gaat veel verder dan de richtlijnen van de Europese unie.

hoe dan ook, je hebt een ovk afgesloten met een bepaalde garantietermijn. Ze moeten gewoon een nieuwe leveren. Simpel, klaar en anders moet je naar de geschillencommissie gaan( dat is goedkoper dan een rechtzaak)
Generaal?? Pardon??
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:28:29 #115
306949 dude1986
Always bored...
pi_129137969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:17 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Richtlijnen zijn niet bindend. een verorderening is bindend. De Nederlandse consumentenkoop wet(een deel van BW 7) gaat veel verder dan de richtlijnen van de Europese unie.

hoe dan ook, je hebt een ovk afgesloten met een bepaalde garantietermijn. Ze moeten gewoon een nieuwe leveren. Simpel, klaar en anders moet je naar de geschillencommissie gaan( dat is goedkoper dan een rechtzaak)
het gaat dus om die garantietermijn. En ze kunnen de voorwaarden niet tonen. Zojuist nog naar een bcc winkel gegaan. zie hierboven
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:35:49 #116
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129138319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:17 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Richtlijnen zijn niet bindend. een verorderening is bindend.
Europese Richtlijnen zijn wél bindend. Voor alle lidstaten.
pi_129138441
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:35 schreef Zelva het volgende:

[..]

Europese Richtlijnen zijn wél bindend. Voor alle lidstaten.
ten aanzien van het resultaat, maar er is geen definitieve vorm. bij richtlijnen gaat het om een doel om iets te bereiken en zijn dus niet bindend.

http://europa.eu/eu-law/decision-making/legal-acts/index_nl.htm
Generaal?? Pardon??
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:39:16 #118
306949 dude1986
Always bored...
pi_129138477
.

[ Bericht 97% gewijzigd door dude1986 op 19-07-2013 22:39:57 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:39:43 #119
306949 dude1986
Always bored...
pi_129138504
bindend voor lidstaten, niet voor burgers van lidstaten volgens mij.

ofzo iets .... http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_richtlijn#Verbindendheid
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:46:39 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129138818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:38 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

ten aanzien van het resultaat, maar er is geen definitieve vorm. bij richtlijnen gaat het om een doel:)
Lidstaten mogen ten gunste van de consument afwijken ja. Maar het minimale niveau wat de richtlijn voorschrijft, moet door de lidstaten geïmplementeerd worden. Ergo, bindend.
pi_129139241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lidstaten mogen ten gunste van de consument afwijken ja. Maar het minimale niveau wat de richtlijn voorschrijft, moet door de lidstaten geïmplementeerd worden. Ergo, bindend.
http://www.vwa.nl/onderwe(...)lijnen-beschikkingen

Een richtlijn die na een tijdje een verordening wordt:) ja, dat is na die tijd wel bindend
Generaal?? Pardon??
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:32:05 #122
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_129140971
BCC heeft volgens mij wel gelijk met de oude voorwaarden.
Dit hadden alle electronica ketens tot een paar jaar terug.
Kocht je 5 jaar garantie, dan bleek dit een aanvullende garantie te zijn tot aan de 5 jaar.

Alleen is BCC niet echt netjes bezig op deze manier.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 02:07:56 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129145395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, denk inderdaad dat ze in Europa het allemaal zo zielig vinden voor die Nederlandse bedrijven en daarom een hele richtlijn gaan schrappen.

Misschien moeten die bedrijven gewoon wat meer betrouwbare producten verkopen?
ja, zoals zanker ja, dat wasmachines verkocht die 30 jaar mee gingen. en daardoor failliet ging, omdat niemand in die 30 jaar een nieuwe wasmachine nodig had.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129146606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:28 schreef dude1986 het volgende:

[..]

het gaat dus om die garantietermijn.
De algemene voorwaarden van destijds reppen over een garantieverlenging tot 5 jaar, niet met 5 jaar.

Zie punt 5.15 van het al eerder aangehaalde advies.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_129146610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:05 schreef dude1986 het volgende:

[..]

uhm het is nog altijd een koopovereenkomst die gewoon ongeldig gemaakt kan worden als er dingen onduidelijk zijn,
Ow? Dat wist ik nog niet. Heb je misschien een wettelijk kader voor me?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')