Ja, zeg, die moest ik googlenquote:
Patriciaatquote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Uwe keizerlijke hoogheid bedoel je.. nederige onderdaan.
Weet ik niet, ik volg ze niet. Maar het zijn bikkels, vooral de detcom, dus die zullen zich er wel doorheen slaanquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:43 schreef BredeBroeder het volgende:
Sammie, hoe staat het ervoor met je 4daagse groep
detcom?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik volg ze niet. Maar het zijn bikkels, vooral de detcom, dus die zullen zich er wel doorheen slaan
Courage under fire?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef Royyy het volgende:
Ben een bepaalde film aan het zoeken die ik heel lang geleden eens gezien heb, maar kom niet meer op de naam. Via google vind ik zo vlug ook niks.
De film gaat over een Amerikaanse tankcommandant die tijdens de Golfoorlog (ik meen de 1e) in een friendly fire incident betrokken raakt. Iemand enig idee welke film dit zou kunnen zijn?
Courage under fire misschien?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef Royyy het volgende:
Ben een bepaalde film aan het zoeken die ik heel lang geleden eens gezien heb, maar kom niet meer op de naam. Via google vind ik zo vlug ook niks.
De film gaat over een Amerikaanse tankcommandant die tijdens de Golfoorlog (ik meen de 1e) in een friendly fire incident betrokken raakt. Iemand enig idee welke film dit zou kunnen zijn?
quote:
08/15 en Oz.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ga 1 weekje naar Spanje: iemand nog goeie films/series om te kiekn? Generation Kill en Band of Brothers al doezend keer gezien. The Pacific vond ik gay.
Breaking Bad/GoTquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ga 1 weekje naar Spanje: iemand nog goeie films/series om te kiekn? Generation Kill en Band of Brothers al doezend keer gezien. The Pacific vond ik gay.
Je ging toch één boek lezen op het strand?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Jah, ik ga inderdaad een flink dik boek lezen. Maar voor als ik het even zat benquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je ging toch één boek lezen op het strand?
Warriors uit 1999 (BBC serie)
Feli!quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Vortix het volgende:
Hallootjes dames en heren oud-collega's, alles goed hier?
Even een korte update, ik heb gisteren een brief ontvangen van de VU en ik ben aangenomen voor de Master Political Science, dus vanaf september ben ik weer fulltime boekenwurm
The Shield.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:58 schreef samthegreat5 het volgende:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Vortix het volgende:
Even een korte update, ik heb gisteren een brief ontvangen van de VU en ik ben aangenomen voor de Master Political Science, dus vanaf september ben ik weer fulltime boekenwurm
Gefeli!quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Vortix het volgende:
Ah, een mede Political Science studentquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Vortix het volgende:
Alleen jij kijkt dat.quote:
Ditquote:
Dank jullie wel!quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Gefeli!
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar waarom je toen ook al weer gestopt bent toen je net officier was.
Thanksquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:04 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ah, een mede Political Science student. Proficiat!
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:08 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw plannen? Ben je al begonnen met V&V?
Inb4 shitstorm.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:08 schreef Vortix het volgende:
Hoe gaat het met jouw plannen? Ben je al begonnen met V&V?
Waarom lach jij?quote:
Geeft niets joh, Sam zit inmiddels bij de NatResquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Vortix het volgende:
Sorry, ben te lang niet aanwezig geweest merk ik alweer.
Excuus.
Sammie = NatResquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Vortix het volgende:
Excuus.
Werken en wachten op de 27e van augustus want 1e schooldag.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:12 schreef Vortix het volgende:
Aha, heel goed. Hoe gaat dat ondertussen?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Vortix het volgende:
Geniet er nog maar van nu het nog kanHeb menig moeilijk kijkend V&V mannetje voorbij zien lopen de afgelopen paar jaar
Haha, no problemo. Vond wel grappig omdat onze BB altijd shitstorm moet ontvangen hier over z'n nog te beginnen V&V opleidingquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Vortix het volgende:
Excuus.
Gaat goed. Nu in de zomer niet zoveel te doen. Maar ik heb een erg leuk peloton, goede GPC en goede PC. Enige is dat de sfeer van de Natres af en toe wat onprofessioneel is, dingen worden vaak heel slecht geregeld/georganiseerd en de meesten van ons lopen nog steeds met oude pleb zooi (bokketuig, pukkel). Ik gelukkig niet, ik heb alle nieuwe zooi al, was de 1e lichting die dat geluk had. Verder ook wel wat frustraties over ons takenpakket en dat ik vind dat onze opleiding/training daar niet helemaal lekker op aansluit (we trainen ook veel infanteriedingen die niet meer in onze context passen).quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:12 schreef Vortix het volgende:
Aha, heel goed. Hoe gaat dat ondertussen?
Ja, ik vind die infanteriedingen juist ook super vet om te doen. Ik zou ze het liefst zo vaak doen als het kan, buddygewijs springen met scherp met de hele groep met 4 magazijnen scherp enzo. Maar past niet helemaal binnen onze taakstelling bedoel ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:19 schreef Vortix het volgende:
Die infanteriedingen zijn juist de mooiste dingen die er zijn man. Ik ben juist daarom niet terug gegaan naar de Natres. Had echt het gevoel dat ik niet meer echt zou passen vanuit diepdonkergroen VTO Infanterie naar een beetje bewaken en beveiligen
Maar mooi dat je het naar je zin hebt.
www.stoersteopleiding.nlquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef Rave_NL het volgende:
Soms heb ik de stiekeme wens om V&V te doen, dan ben ik megastoer. Zie de website.
No spang, makamba, jeweetz!!quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
www.stoersteopleiding.nl
Ja toch
quote:
Voor geen meter, dat is waarquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ik vind die infanteriedingen juist ook super vet om te doen. Ik zou ze het liefst zo vaak doen als het kan, buddygewijs springen met scherp met de hele groep met 4 magazijnen scherp enzo. Maar past niet helemaal binnen onze taakstelling bedoel ik.
Maar wil je ooit wél weer terug richting defensie, of wil je na het afronden van je Masters iets met je opleiding gaan doen?quote:
Maar kan je me eens een keer verder vertellen over hoe je het niet hebt gehaald etc. waardoor je bij de baas bent ontslagen? Ben wel geïnteresseerd.quote:
Niet helaas, met jouw opleiding kan je in de toekomst nog het nodige betekenen voor organisaties als Defensie. Jij hebt tenminste kunnen proeven aan de defensie-organisatie, dat hebben helaas veel politici of clingendael lui niet eens gedaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:43 schreef Vortix het volgende:
Het jeukt nog wel, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkomen bij defensie. Ben ondertussen al zo'n ouwe pax aan het worden dat ik eigenlijk alleen nog maar officier zou kunnen worden en van de enige twee functies die ik daarin zou willen doen (inf en art wrn) weet ik dat ik er in mindere mate geschikt voor ben.
Ik heb de opleising uiteindelijk vooral mentaal niet gehaald waardoor ik hem ook fysiek niet gehaald heb. Ik vind het werk heel erg mooi maar ben er gewoon niet de goede vent voor. Heel simpel. Ben teveel een denker en te weinig een doener. Helaas liggen mij kwaliteiten ergens anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
Hm, ok. Nouja, dan heb je dat voor jezelf in ieder geval goed duidelijk. Dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:43 schreef Vortix het volgende:
Het jeukt nog wel, maar ik zie mezelf niet zo snel terugkomen bij defensie. Ben ondertussen al zo'n ouwe pax aan het worden dat ik eigenlijk alleen nog maar officier zou kunnen worden en van de enige twee functies die ik daarin zou willen doen (inf en art wrn) weet ik dat ik er in mindere mate geschikt voor ben.
Ik heb de opleising uiteindelijk vooral mentaal niet gehaald waardoor ik hem ook fysiek niet gehaald heb. Ik vind het werk heel erg mooi maar ben er gewoon niet de goede vent voor. Heel simpel. Ben teveel een denker en te weinig een doener. Helaas liggen mij kwaliteiten ergens anders.
Hangt een beetje van je afstudeeronderwerp af of het goed staat op je CV, als je wilt afstuderen op zoiets als de rol van Bescherming Bevolking in Nederland ten tijde van de koude oorlog en vanuit die kant een meer linksere baan wilt zoekenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:59 schreef Vortix het volgende:
Jawel, maar daar was ik tegen dezelfde problemen aangelopen als bij de inf, dat werk ontloopt elkaar in de essentie niet zoveel.
En thanks MaryMouse, je hebt absoluut een punt en wat dat betreft zie ik mijn ervaring bij defensie als een hele mooie tijd en een nuttige toevoeging op mijn cv
Slaap lekkerquote:
Ow, ik ga ook maar snel snurkenquote:
Schuldigquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Vortix het volgende:
Geniet er nog maar van nu het nog kanHeb menig moeilijk kijkend V&V mannetje voorbij zien lopen de afgelopen paar jaar
Ja, Hans Zimmer, al 20 jaar een hele goede soundtrack writerquote:
Haha inderdaad. Thanks, heb er ook wel vertrouwen in dat het goed gaat komenquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hangt een beetje van je afstudeeronderwerp af of het goed staat op je CV, als je wilt afstuderen op zoiets als de rol van Bescherming Bevolking in Nederland ten tijde van de koude oorlog en vanuit die kant een meer linksere baan wilt zoeken
Jij komt er wel
Succes tijdens je masters, ach, in plaats van een baret op mogen zetten je paranimfen mogen uitzoeken, blijft ook een bijzondere ceremonie
Je hebt geen CD'tje nodig?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Tietmans het volgende:
Handig cdtje gehad van defensie met rangen en standen die je alvast een beetje kan oefenen, alleen moet je wel een ict geleerde zijn om dat cdtje werkend te krijgen.
Zover was ik ook alquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je hebt geen CD'tje nodig?
http://nl.wikipedia.org/w(...)erlandse_Krijgsmacht
Zoals wat?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:36 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Zover was ik ook al
Maar, op het cdtje staan wel hendige sjieke oefeningen.
Een vaktoetst, en verschillende oefeningen.quote:
Ilias of oldskool COO?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:43 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Een vaktoetst, en verschillende oefeningen.
Iig, hij werkt bij mij nu:P
Als jij mij uitlegd wat die termen betekenen, kan ik het beantwoorden:Pquote:
Een watquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Tietmans het volgende:
Handig cdtje gehad van defensie met rangen en standen die je alvast een beetje kan oefenen, alleen moet je wel een ict geleerde zijn om dat cdtje werkend te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |