abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129041532
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:11 schreef shmoopy het volgende:
Waren de bijwerkingen misschien heftige moodswings?
Mehehehehehehe
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129041558
Goed, nog een serieus antwoord dan -hoewel ik vermoed dat we TS nooit meer terug zien-

Ga naar een andere huisarts voor een second opinion. Daarvoor hoef je dus niet ingeschreven te zijn bij die huisarts. En anders dien je een klacht in bij het medisch tuchtcollege. Al geef ik je weinig kans te winnen.

De arts vindt het duidelijk in jouw belang dat je geen Diane 35 meer slikt. Ik geloof geen shit van die zak met geld. Dat is je verslaving die praat.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_129041690
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP gequote *O* En dan nu OT:

Stomtoevallig (ik kon niet slapen) heb ik recent een aantal informatieve programma's liggen luisteren over de Diane-35. Da's geen fijn spul. Imho moet je blij zijn dat je het niet meer slikt.

De enige manier om er (redelijk veilig) aan te komen is het je te laten voorschrijven. Wil je eigen HA het niet, en sta jij niet open voor alternatieven, dan zit er weinig anders op dan op zoek te gaan naar een andere huisarts. Dat is ook al niet zo makkelijk, zeker niet in deze situatie: "Ik moet een andere HA, want de mijne wil me mijn pillen niet voorschrijven!"

Het maakt mij verder niet uit dat je ze wilt slikken of waarom je ze wilt slikken. Maar wel een interessante vraag: waarom wil je HA ze niet meer voorschrijven?
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:27:00 #54
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_129041710
Via een carrière switch naar apotheker of huisarts moet je er aan kunnen komen. Je hebt wel kans dat je wordt tegengewerkt bij het zoeken van een nieuwe baan.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 13:27:21 #55
9859 crew  Karina
Woman
pi_129041730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef Messina het volgende:
Dat is je verslaving die praat.
Verslaving aan een anticonceptiepil (of waar de Diana in dit geval ook voor gebruikt werd), echt nog nooit van gehoord. Kan dat uberhaupt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 juli 2013 @ 13:29:17 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129041816
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Verslaving aan een anticonceptiepil (of waar de Diana in dit geval ook voor gebruikt werd), echt nog nooit van gehoord. Kan dat uberhaupt?
psychisch wel lijkt me...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_129041817
En hoppa TS is gone.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_129041832
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Diane 35 is van oorsprong geen anticonceptie. :)
Misschien is `verslaafd` niet het juiste woord, hoor, maar veel vrouwen die stoppen met Diane krijgen vervelende klachten. Zoals depressies, etc.
Zie ook LIF / Ervaringen stoppen Diane35
pi_129041856
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Tamashii het volgende:
En hoppa TS is gone.
ts is er wel maar verwaardigt zich gewoonweg niet meer tot het reageren op eventuele oplossingen en ideeën :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 13:31:33 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_129041908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Diane 35 is van oorsprong geen anticonceptie. :)
Misschien is `verslaafd` niet het juiste woord, hoor, maar veel vrouwen die stoppen met Diane krijgen vervelende klachten. Zoals depressies, etc.
Zie ook LIF / Ervaringen stoppen Diane35
Nee vandaar mijn "of waar het voor gebruikt werd" opmerking erbij.

OK dat tweede wist ik dan weer niet.

Maar OT: de huisarts zal niet voor niets gebruik afraden en voor de betreffende klachten (of anti-conceptie) is vast een alternatief te vinden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129041929
Ik begrijp echt niet hoe zo'n pil zo belangrijk kan zijn. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_129041948
quote:
De volgende 'bijwerkingen' worden genoemd door vrouwen die gestopt zijn met de Diane 35:

De puistjes komen terug, maar verdwijnen in sommige gevallen ongeveer drie maanden na het stoppen
Overbeharing op mannelijke plaatsen, zoals in het gezicht
Gewichtafname
Borsten die weer kleiner worden, tot een cupmaat kleiner
Een beter humeur, meer zin in seks
Haaruitval
Tsja...
pi_129041960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef Messina het volgende:
Goed, nog een serieus antwoord dan -hoewel ik vermoed dat we TS nooit meer terug zien-

Ga naar een andere huisarts voor een second opinion. Daarvoor hoef je dus niet ingeschreven te zijn bij die huisarts. En anders dien je een klacht in bij het medisch tuchtcollege. Al geef ik je weinig kans te winnen.

De arts vindt het duidelijk in jouw belang dat je geen Diane 35 meer slikt. Ik geloof geen shit van die zak met geld. Dat is je verslaving die praat.
Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.

Goed, aangezien de wijziging van anticonceptivum blijkbaar dergelijke effecten op het leven van TS heeft, raad ik aan de zaak nog eens te bespreken met een gynaecoloog. Een onafhankelijke mening geeft wellicht wat rust in de situatie.

Overigens, het recente gevaar van diep veneuze trombose bij Diane 35 is natuurlijk relatief, in absolute zin blijft het risico erg klein (al is roken bij het gebruik van orale anticonceptie wel erg onverstandig).
pi_129042053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.
Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.

Maar dat ging niet om de pil.
pi_129042076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.

Maar dat ging niet om de pil.
Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie :')
pi_129042146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie :')
Maar jij besluit waarschijnlijk niet op eigen houtje dat de patient (in dit geval dus ik) maar moet stoppen met de antipsychotica 'omdat de klachten nogal mee lijken te vallen'. ;)
Ik ben daarna overigens overgestapt naar een nieuwe huisarts.
pi_129042253
Ik zou als ik de huisarts van TS was niet het herhalen van de pil staken geloof ik. Tenzij TS (verhoogde risico's op) complicaties heeft van het gebruik van Diane 35. Je kunt allicht een oplossing verzinnen waarbij een tweede mening wordt afgewacht terwijl TS de pil blijft doorgebruiken.

Zie ook: http://thuisarts.nl/news/vragen-over-diane-35

quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.
pi_129042263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"? :D
pi_129042488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef dotKoen het volgende:

Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.
Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan? :P

Plus:

menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
pi_129042578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan? :P

Plus:

menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.
pi_129042790
TS?

pi_129042877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:54 schreef BadderAapje het volgende:
TS?

[ afbeelding ]
Romantisch elkaar scheren onder de douche.
Zou wel raken.
pi_129043035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Tsja...
Niets gemerkt van die cupafname. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129043068
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
gwn doorslikken toch niks mis mee
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:18:37 #75
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129043598
Tegen overbeharing en acne zijn ook andere middelen TS, mocht dat de reden zijn waarom je die pil zo graag wil blijven slikken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:36 #76
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129043665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Tegen overbeharing en acne zijn ook andere middelen TS, mocht dat de reden zijn waarom je die pil zo graag wil blijven slikken.
Precies. Zat alternatieven voor.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:22:33 #77
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129043728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Precies. Zat alternatieven voor.
Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakken :')
pi_129044011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakken :')
Gewoon de Dremel er op. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 juli 2013 @ 14:36:12 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129044202
Die zien we nooit meer. Terug...
pi_129044677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:48 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.
je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.
pi_129045177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.
Dat weet ik, maar dat zijn dus geen menstruaties ;). En je kunt hem over het algemeen, maar dat verschilt per persoon, wel langer slikken dan de 3 weken die hier in Nederland gebruikelijk zijn.
pi_129045955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"? :D
:D

Ik zie het al voor me, en dat de patient alsnog de huisarts bedreigd omdat hij/zij geen herhaalrecept meekrijgt. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_129046765
Als je niet wil bloeden neem een spiraal. Voor Acné zijn zoveel andere middelen. Die Diane35 pil is niet veilig en er zijn alternatieven genoeg.
Haters gonna hate.
pi_129048562
Zeiken om wat acne als je stopt met de Diana35. :')

Of ben jij dit?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_129144023
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Plus:

menstruatie
Bij je 1e zin heb je gelijk ;) Een bloeding is een bloeding.

Je 2e zin is onzin. Die definitie van menstruatie klopt niet. Menstruatie is bloedverlies door het afbreken van endometrium. Al het andere bloedverlies, ookal komt het stipt elke maand is geen menstruatie.

Ik bestrijd die definitie. Degene die dat zo in het woordenboek heeft gezet moet zich schamen :P
pi_129144388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:55 schreef _Lily_ het volgende:

Ik bestrijd die definitie. Degene die dat zo in het woordenboek heeft gezet moet zich schamen :P
Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.
pi_129146097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 01:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.
Maar jij bent degene die ermee kwam ;)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 08:19:15 #88
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_129147140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:10 schreef aguardian76 het volgende:
Voordat er een advies kan komen hoe je weer aan wat volgens mij laats in het nieuws was als een gevaarlijk medicijn, is het misschien wel handig als er bekend is wat de redenatie is om het niet meer voor te schrijven.
En ook waarom jij vindt dat dit wel nodig is, want ook al vindt je een andere huisarts je zult dit moeten verwoorden.
pi_129147307
Ff offtopic: ik snap echt niet waarom vrouwen de pil maar blijven doorslikken. Is toch niet gezond jaren niet ongesteld te worden?

Ontopic: toen ik met de normale pil stopte werd ik daar niet vrolijk van. Letterlijk niet vrolijk. Maar dat is maar een periode die ook over gaat. Duurde wel bij mij zo'n drie maanden.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 09:31:38 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129147606
The love you take is equal to the love you make.
pi_129149725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff offtopic: ik snap echt niet waarom vrouwen de pil maar blijven doorslikken. Is toch niet gezond jaren niet ongesteld te worden?
Veel mensen maken de foute redenennatie door te denken dat een menstruatie "natuurlijk" is, en daardoor goed. Terwijl de pil "onnatuurlijk" is en daardoor slecht.
Er zitten in deze gedachten eigenlijk 2 fouten. Ten eerste het "natuurlijke" aspect van de menstruatie, en ten tweede de impact van het wel of niet hebben van deze menstruatie.

Het hebben van een menstruatie is helemaal niet zo natuurlijk als dat het lijkt, ons lichaam is namelijk niet gebouwd voor dit tijdperk. Vroeger waren er geen voorbehoedsmiddelen, lag de kindersterfte erg hoog en de levensverwachting laag. Daarom werden vrouwen al vroeg zwanger en kregen zij een groot aantal kinderen. Dit is waar het lichaam op gebouwd is omdat dit scenario tot en met de 19e eeuw aanwezig was. Vrouwen beginnen nu meestal pas na 25 jaar aan kinderen, en dankzij een drastisch verminderde kindersterfte zullen zij meestal slechts enkele keren zwanger worden. En daar zit nu net het probleem.

Zwangerschap is namelijk een perfect voorbehoedsmiddel. Door hormonale veranderingen leggen het het hele reproductiesysteem voor een nieuwe zwangerschap stil. Dit duurt ruim 9 maanden, maar als er vervolgens ook nog borstvoeding gegeven wordt kan dit zelfs nog langer duren. Vrouwen waren vroeger vaak zwanger, en stonden dus lange tijd onder deze veranderde hormoonspiegel. Dit zorgde er voor dat een vrouw enkel menstrueerde buiten deze periode, tot dat ze weer zwanger werd. Het aantal keer dat een gemiddelde vrouw in haar leven menstrueerde was dus veel lager dan dat het nu is.

En dit is precies het gat dat de pil opvult. De pil bevat hormonen die het lichaam laten denken dat het zwanger is. Hierdoor wordt de ovulatie en het endometriumcyclus stil gelegd. Het lichaam zit dus in een meer natuurlijke status omdat het gebouwd is om frequent zwanger te zijn.

De impact hiervan is over het algemeen zeer positief en staat beschreven in de post hierboven.
quote:
  Eindredactie Games zaterdag 20 juli 2013 @ 12:03:45 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129149783
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Tamashii het volgende:
En hoppa TS is gone.
gek he :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129150386
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je bijwerkingen krijgt van het niet slikken van pillen heet dat geen bijwerking, maar een verslaving...
Dit dus. Ik zat ook al te denken ..

TS heeft afkickverschijnselen van de pil :P hehe
"Pools are perfect for holding water"
pi_129150679
hehe wat zijn jullie gemeen ;( :+ :')
I want some NASTY !!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2013 @ 20:37:21 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129195588
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef Queller het volgende:
De volgende 'bijwerkingen' worden genoemd door vrouwen die gestopt zijn met de Diane 35:

De puistjes komen terug, maar verdwijnen in sommige gevallen ongeveer drie maanden na het stoppen
Overbeharing op mannelijke plaatsen, zoals in het gezicht
Gewichtafname
Borsten die weer kleiner worden, tot een cupmaat kleiner
Een beter humeur, meer zin in seks
Haaruitval
Alleen dat al lijkt me voor TS een prima reden om te stoppen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_129196085

TS....
pi_129200314
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Alleen dat al lijkt me voor TS een prima reden om te stoppen ^O^
:P
  maandag 22 juli 2013 @ 15:53:22 #99
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_129222908
De PRAC, waarin het Nederlands College ter Bescherming van Geneesmiddelen is vertegenwoordigd , heeft beoordeeld dat het middel alleen gebruikt mag worden voor de behandeling van matige tot ernstige acne, gerelateerd aan androgene gevoeligheid (al dan niet in combinatie met een vette huid) en/of gerelateerd aan hirsutisme (overbeharing) voor vrouwen in de vruchtbare leeftijd.

Medicamenteus stappenplan bij acne hebben gefaald. Daarom heeft de Diane-35 geen plaats in de behandeling van acne in de eerste lijn. Als de Diane-35 als anticonceptivum wordt voorgeschreven, is er sprake van off-label gebruik.

Al enkele jaren wordt de Diane-35 niet aanbevolen in de NHG-Standaard Anticonceptie en ook niet in de NHG-Standaard Acne, onder andere vanwege de beschikbaarheid van even effectieve behandelingsmogelijkheden met minder bijwerkingen. De recente Europese beoordeling ondersteunt dit beleid. De Diane-35 zal volgens deze beoordeling wel op de markt blijven, maar heeft slechts een zeer beperkte indicatie.

En ja, een arts mag de specifieke medicijnen die jij vraagt weigeren om voor te schrijven. Hij zal medisch beoordelen of jij deze medicijnen nodig hebt of er alternatieven zijn en je eventueel doorverwijzen.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  maandag 22 juli 2013 @ 17:16:13 #100
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_129225358
Kan iemand me de gedachtekronkel uitleggen van een huisarts die "opdracht/zak geld gehad [zou] hebben van de Farmaceutische industrie" ( :') ) om een medicijn niet voor te schrijven?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')