abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129041929
Ik begrijp echt niet hoe zo'n pil zo belangrijk kan zijn. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_129041948
quote:
De volgende 'bijwerkingen' worden genoemd door vrouwen die gestopt zijn met de Diane 35:

De puistjes komen terug, maar verdwijnen in sommige gevallen ongeveer drie maanden na het stoppen
Overbeharing op mannelijke plaatsen, zoals in het gezicht
Gewichtafname
Borsten die weer kleiner worden, tot een cupmaat kleiner
Een beter humeur, meer zin in seks
Haaruitval
Tsja...
pi_129041960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef Messina het volgende:
Goed, nog een serieus antwoord dan -hoewel ik vermoed dat we TS nooit meer terug zien-

Ga naar een andere huisarts voor een second opinion. Daarvoor hoef je dus niet ingeschreven te zijn bij die huisarts. En anders dien je een klacht in bij het medisch tuchtcollege. Al geef ik je weinig kans te winnen.

De arts vindt het duidelijk in jouw belang dat je geen Diane 35 meer slikt. Ik geloof geen shit van die zak met geld. Dat is je verslaving die praat.
Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.

Goed, aangezien de wijziging van anticonceptivum blijkbaar dergelijke effecten op het leven van TS heeft, raad ik aan de zaak nog eens te bespreken met een gynaecoloog. Een onafhankelijke mening geeft wellicht wat rust in de situatie.

Overigens, het recente gevaar van diep veneuze trombose bij Diane 35 is natuurlijk relatief, in absolute zin blijft het risico erg klein (al is roken bij het gebruik van orale anticonceptie wel erg onverstandig).
pi_129042053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.
Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.

Maar dat ging niet om de pil.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_129042076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.

Maar dat ging niet om de pil.
Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie :')
pi_129042146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie :')
Maar jij besluit waarschijnlijk niet op eigen houtje dat de patient (in dit geval dus ik) maar moet stoppen met de antipsychotica 'omdat de klachten nogal mee lijken te vallen'. ;)
Ik ben daarna overigens overgestapt naar een nieuwe huisarts.
pi_129042253
Ik zou als ik de huisarts van TS was niet het herhalen van de pil staken geloof ik. Tenzij TS (verhoogde risico's op) complicaties heeft van het gebruik van Diane 35. Je kunt allicht een oplossing verzinnen waarbij een tweede mening wordt afgewacht terwijl TS de pil blijft doorgebruiken.

Zie ook: http://thuisarts.nl/news/vragen-over-diane-35

quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.
pi_129042263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"? :D
pi_129042488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef dotKoen het volgende:

Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.
Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan? :P

Plus:

menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
pi_129042578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan? :P

Plus:

menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.
pi_129042790
TS?

pi_129042877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:54 schreef BadderAapje het volgende:
TS?

[ afbeelding ]
Romantisch elkaar scheren onder de douche.
Zou wel raken.
pi_129043035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Tsja...
Niets gemerkt van die cupafname. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129043068
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
gwn doorslikken toch niks mis mee
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:18:37 #75
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129043598
Tegen overbeharing en acne zijn ook andere middelen TS, mocht dat de reden zijn waarom je die pil zo graag wil blijven slikken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:36 #76
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129043665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Tegen overbeharing en acne zijn ook andere middelen TS, mocht dat de reden zijn waarom je die pil zo graag wil blijven slikken.
Precies. Zat alternatieven voor.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:22:33 #77
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129043728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Precies. Zat alternatieven voor.
Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakken :')
pi_129044011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakken :')
Gewoon de Dremel er op. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 juli 2013 @ 14:36:12 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129044202
Die zien we nooit meer. Terug...
pi_129044677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:48 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.
je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.
pi_129045177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.
Dat weet ik, maar dat zijn dus geen menstruaties ;). En je kunt hem over het algemeen, maar dat verschilt per persoon, wel langer slikken dan de 3 weken die hier in Nederland gebruikelijk zijn.
pi_129045955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"? :D
:D

Ik zie het al voor me, en dat de patient alsnog de huisarts bedreigd omdat hij/zij geen herhaalrecept meekrijgt. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_129046765
Als je niet wil bloeden neem een spiraal. Voor Acné zijn zoveel andere middelen. Die Diane35 pil is niet veilig en er zijn alternatieven genoeg.
Haters gonna hate.
pi_129048562
Zeiken om wat acne als je stopt met de Diana35. :')

Of ben jij dit?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_129144023
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Plus:

menstruatie
Bij je 1e zin heb je gelijk ;) Een bloeding is een bloeding.

Je 2e zin is onzin. Die definitie van menstruatie klopt niet. Menstruatie is bloedverlies door het afbreken van endometrium. Al het andere bloedverlies, ookal komt het stipt elke maand is geen menstruatie.

Ik bestrijd die definitie. Degene die dat zo in het woordenboek heeft gezet moet zich schamen :P
pi_129144388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 00:55 schreef _Lily_ het volgende:

Ik bestrijd die definitie. Degene die dat zo in het woordenboek heeft gezet moet zich schamen :P
Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.
pi_129146097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 01:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.
Maar jij bent degene die ermee kwam ;)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 08:19:15 #88
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_129147140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:10 schreef aguardian76 het volgende:
Voordat er een advies kan komen hoe je weer aan wat volgens mij laats in het nieuws was als een gevaarlijk medicijn, is het misschien wel handig als er bekend is wat de redenatie is om het niet meer voor te schrijven.
En ook waarom jij vindt dat dit wel nodig is, want ook al vindt je een andere huisarts je zult dit moeten verwoorden.
pi_129147307
Ff offtopic: ik snap echt niet waarom vrouwen de pil maar blijven doorslikken. Is toch niet gezond jaren niet ongesteld te worden?

Ontopic: toen ik met de normale pil stopte werd ik daar niet vrolijk van. Letterlijk niet vrolijk. Maar dat is maar een periode die ook over gaat. Duurde wel bij mij zo'n drie maanden.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 09:31:38 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129147606
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')