Tsja...quote:De volgende 'bijwerkingen' worden genoemd door vrouwen die gestopt zijn met de Diane 35:
De puistjes komen terug, maar verdwijnen in sommige gevallen ongeveer drie maanden na het stoppen
Overbeharing op mannelijke plaatsen, zoals in het gezicht
Gewichtafname
Borsten die weer kleiner worden, tot een cupmaat kleiner
Een beter humeur, meer zin in seks
Haaruitval
Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef Messina het volgende:
Goed, nog een serieus antwoord dan -hoewel ik vermoed dat we TS nooit meer terug zien-
Ga naar een andere huisarts voor een second opinion. Daarvoor hoef je dus niet ingeschreven te zijn bij die huisarts. En anders dien je een klacht in bij het medisch tuchtcollege. Al geef ik je weinig kans te winnen.
De arts vindt het duidelijk in jouw belang dat je geen Diane 35 meer slikt. Ik geloof geen shit van die zak met geld. Dat is je verslaving die praat.
Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar met een klacht bij een tuchtcollege heeft TS haar gewilde pil nog niet, dus dat schiet weinig op.
Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatiequote:Op woensdag 17 juli 2013 13:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Vaak is het noemen van het tuchtcollege al genoeg drijfveer voor een arts om de doorverwijzing of het medicijn toch voor te schrijven. Helaas weet ik dit uit ervaring.
Maar dat ging niet om de pil.
Maar jij besluit waarschijnlijk niet op eigen houtje dat de patient (in dit geval dus ik) maar moet stoppen met de antipsychotica 'omdat de klachten nogal mee lijken te vallen'.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie
Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als patienten bij mij gaan dreigen heeft dat niet direct een geweldige invloed op de behandelrelatie
Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef dotKoen het volgende:
Nee, trouwens. De bloeding in de stopweek is geen menstuatie, maar een onttrekkingsbloeding.
Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan?
Plus:
menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
Niets gemerkt van die cupafname.quote:
gwn doorslikken toch niks mis meequote:Op woensdag 17 juli 2013 13:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, want met Diane 35 worden vrouwen nooit meer ongesteld natuurlijk.
Precies. Zat alternatieven voor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Tegen overbeharing en acne zijn ook andere middelen TS, mocht dat de reden zijn waarom je die pil zo graag wil blijven slikken.
Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakkenquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Precies. Zat alternatieven voor.
Gewoon de Dremel er op.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Tegen lange tenen is echter niks te doen, behalve afhakken
je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar de grap is natuurlijk dat je bij gebruik van de pil geen maandelijkse bloeding hoeft te krijgen, al naar gelang of je de pil doorslikt of niet. Het is een semantische discussie natuurlijk.
Dat weet ik, maar dat zijn dus geen menstruatiesquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:48 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
je kunt hem echt niet jaren slikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Geef je zo'n patiënt dan een nieuw receptje mee, op een vodje kreukig receptenpapier met slordig handschrift gekrabbelt "1x Drion"?
Bij je 1e zin heb je gelijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Bloeding is bloeding en 't blijft strontvervelend. Bovendien zullen vrouwen dezelfde tampons gebruiken, niet dan?
Plus:
menstruatie
de menstruatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [mnstry'wa(t)si] maandelijks bloedverlies uit de vagina ...
Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:55 schreef _Lily_ het volgende:
Ik bestrijd die definitie. Degene die dat zo in het woordenboek heeft gezet moet zich schamen
Maar jij bent degene die ermee kwamquote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb de definitie niet bedacht, dus helaas kan ik je daarmee niet verder helpen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:10 schreef aguardian76 het volgende:
Voordat er een advies kan komen hoe je weer aan wat volgens mij laats in het nieuws was als een gevaarlijk medicijn, is het misschien wel handig als er bekend is wat de redenatie is om het niet meer voor te schrijven.
En ook waarom jij vindt dat dit wel nodig is, want ook al vindt je een andere huisarts je zult dit moeten verwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |