abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:06:23 #1
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77813926
Ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die met de Diane pil zijn gestopt. Ik zelf ben nu sinds dik een maand gestopt en mijn huid is wel verder met een paar pukkels, helaas... Ik heb reeds een koperspiraal. Ben eigenlijk gestopt, omdat ik me er niet lekker bij voelde.

Ik ben benieuwd hoe het bij anderen is vergaan. Na hoeveel tijd merkte je dat de pukkels weer terug kwamen? Was dat vrijwel meteen of duurde het maanden? Ook ben ik nog steeds niet ongesteld geworden...
pi_77814004
Dat kan toch een bijwerking zijn van een spiraaltje? Niet meer ongesteld worden? Lijkt me heerlijk.
pi_77814133
Ik ben 4 maanden geleden ook gestopt met diane 35, en daar echt gruwelijk spijt van gehad.
Ik was overgestapt naar een andere pil maar daar werd ik depressief van dus heb ik even een maand geen pil geslikt. Na ongeveer 2.5 maand nadat k met diana gestopt was, zat ik weer helemaal onder de pukkels (niet in mn gezicht, maar schouders en rug)
Sinds 1 maand slik ik nu de diane weer en nu is alles weer rustig. Dus ik hoop dat het spiraaltje wel genoeg stoffen afgeeft om pukkels te te gaan.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:24:54 #4
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77814626
Nee ik heb de koperspiraal, die geeft helemaal geen hormonen af ...

Over een maand ben ik voor een paar maanden naar de zon, dus ik hoop echt niet dat dan de acné pas komt. Bij mij kwamen de eerste pukkels nu eigenlijk pas (dus een maand na het stoppen). Was dat bij jou ook. Of was jouw huidje de eerste twee maanden nog helemaal gaaf?
pi_77824740
Bij mij begon het ook na een paar weken.
Ik stopte met de diane 35 omdat ik nu 23 ben en dacht dat ik wel over die huidproblemen heen gegroeid was.
In eerste instantie leek het niet zo erg met de terugkomende pukkels (niet meer gehad sinds k op mn 15e begon met diane 35) maar uiteindelijk zat ik toch ineens helemaal onder.
Dus goed in de gaten houden!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:34:53 #6
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77837730
Ik hoop echt niet dat het nog gaat komen. Zeker de eerste weken zag ik mijn huid en haar weer veel vetter worden. Ik moest mijn haar ineens weer om de dag wassen (normaal om de 2 of 3 dagen). Het lijkt zich nu wel weer wat te stabiliseren, dus ik hoop dat mijn huid nu al begint te wennen aan de veranderde hormoonhuishouding.

Het idee dat het nog kan komen is wel frusterend.. Tevens is mijn libido nu frustrerend haha (aangezien ik geen vriend heb)
pi_77839193
Hmmm.... het enige leuke gevolg van stoppen met die Diane pil was dat ik binnen no-time 10 kilo kwijt was. Maar m'n huid werd al snel slechter, m'n haar al snel vetter... Slik nu al 2 jaar de Yasmin, ben ik erg tevreden mee, en ik ben nog niets aangekomen door deze pil.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:20:47 #8
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77840991
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:26 schreef emss het volgende:
Hmmm.... het enige leuke gevolg van stoppen met die Diane pil was dat ik binnen no-time 10 kilo kwijt was. Maar m'n huid werd al snel slechter, m'n haar al snel vetter... Slik nu al 2 jaar de Yasmin, ben ik erg tevreden mee, en ik ben nog niets aangekomen door deze pil.
Wat is snel? En hoe geleidelijk nam het aantal pukkels toe?
pi_77842539
bij mij redelijk snel.... al na 3 weken vettere huid/haar, en 2 maanden later weer terug bij af.
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:15:24 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77842575
quote:
En is je huid nog steeds slechter en je haar vetter, mét de Yasmin?
The love you take is equal to the love you make.
pi_77842772
Nee. Yasmin helpt mij ook uitstekend met m'n huid en haar. En ik kom er niet van aan. Ik wou dat ik nooit die Diane geslikt had, en meteen naar yasmin gegaan was.
pi_77845723
ik heb nu, na iets meer dan een jaar echt spijt van dat ik gestopt ben met de diane35.
ik slikte deze pil al vanaf mijn 12e, in eerste instantie niet als voorbehoedsmiddel maar echt voor de acne, geen enkel ander middel had het gewenste effect. ik had totaal geen klachten. van deze pil en puistjes waren verdwenen. op een enkele na als ik ongesteld was maar boeiend.

maar de huisarts vond toen ik 17 was dat ik de Diane al te lang gebruikt had en maar eens over moest op een andere, hij wou de diane niet meer voorschrijven. daarbij komt ok nog dat de huisarts mij microgynon 30 voorgeschreven heeft. dat is dus een pil die acne (in veel gevallen) versterkt. zo ook bij mij. alles is weer terug.
morgen ga ik terug naar de huisarts. ik wil de diane terug. is het niet van hem, dan maar een andere huisarts zoeken.
redenen: ik wil van mn puistjes af, ik had geen klachten van de diane, en ik wil na de zomer een behandeling starten voor vervagen van de littekens op mn gezicht waarvoor ik eerst van mn puistjes af moet zijn.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:36:17 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77847581
Loecje, in een ander topic las ik niet zo lang geleden dat iemand schreef dat bepaalde varianten van de pil niet goed zijn als je aanleg hebt voor acne. Je kunt beter geen pil hebben met levonorgestrel en gestodeen. Die zijn androgeen, terwijl Diane35 juist anti-androgeen is.

Hier een linkje naar een lijstje met de samenstelling van pillen. Daar kun je zien dat microgynon dus geen goede keuze is voor jou, maar yasmin waarschijnlijk wel.

http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
The love you take is equal to the love you make.
pi_77847931
ik was idd in dat topic geweest en kwam toen pas achter dat een pil met levonorgestrel in veel gevallen geen goede combi is met acne. ik vertrouwde op mn huisarts, maar ook hiermee stelt hij me weer teleur.

ik wil het liefst gewoon eerst terug naar diane35. Daar heb ik goede ervaringen mee en helemaal geen klachten. en als ik dan de litteken behandeling heb gehad wil ik weer verder gaan kijken, eventueel yasmin iig geen microgynon meer.
pi_77854002
quote:
Maar die Yasmin helpt dus ook tegen puistjes als ik het goed begrijp?

Ik hoorde namelijk van meer mensen dat ze veel afgevallen zijn nadat ze stopten met de Diane, dus ik vind het ook wel het overwegen waard om over te stappen op een andere pil.
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:29:25 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_77858470
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar Yasmin, of iig een andere pil. Is het bij meerdere mensen dus dat je ineens veel afvalt, en je..libido ineens weer omhoog schiet? En de Yasmin heeft niet die briljante bijwerkingen?
pi_77860403
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:29 schreef GotC het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar Yasmin, of iig een andere pil. Is het bij meerdere mensen dus dat je ineens veel afvalt, en je..libido ineens weer omhoog schiet? En de Yasmin heeft niet die briljante bijwerkingen?
Ik stopte met de diane, en dacht ook af te vallen maar ik viel helemaal niets af (hoeft ook niet, maar is natuurijk altijd mooi mee genomen)
De yasmin zou de voordelen van de diane hebben en niet de nadelen maar ik werd zwaar depressief van die pil.
Terwijl er beduidend minder hormonen inzitten, heel vreemd.
pi_77860848
Maar ben je wel aangekomen van de Diane, of dat ook niet? Opzich zou het niet vreemd zijn als je niet afvalt als je er ook niet van bent aangekomen.

Ik overweeg eigenlijk om gewoon helemaal te stoppen, of misschien over te stappen. Heb op 't moment toch geen vriend, en ben wel benieuwd of mijn puistjes wegblijven als ik helemaal stop. Misschien was het gewoon puur de puberteit ofzo.
pi_77861831
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:17 schreef Smart_ass het volgende:
Maar ben je wel aangekomen van de Diane, of dat ook niet? Opzich zou het niet vreemd zijn als je niet afvalt als je er ook niet van bent aangekomen.

Ik overweeg eigenlijk om gewoon helemaal te stoppen, of misschien over te stappen. Heb op 't moment toch geen vriend, en ben wel benieuwd of mijn puistjes wegblijven als ik helemaal stop. Misschien was het gewoon puur de puberteit ofzo.
Ja ik weet niet zo goed of ik aan ben gekomen van de diane 35 ik begon ermee op mn 14e, en ik weeg nu dik tien kilo meer. Maarja ik woog toen minder dan 50 kilo, dus of ik aangekomen ben door de pil of doordat ik volwassen werd weet ik niet. Denk een combinatie van beide
pi_77863808
yasmin zitten dan wel minder hormonen in maar ook hele andere soort dan voorgaande pillen. minder hormonen hoeft niet altijd beter te zijn. als je dan minder hormonen wil kan je beter een hormoon spiraaltje nemen. alleen zit daarin weer levonorgestrel in.
De discussie over de yasmin is dan ook nog steeds gaande. ik lees op internet heel veel slechte dingen over (zelfs dood door trombose als gevolg van yasmin) maar ook mensen die nergens last van hebben en er helemaal blij mee zijn.
pi_77864202
Het blijft altijd uitproberen!
De gynaecoloog raadde me wel aan om trouw te blijven aan een middel waar je tevreden mee bent.
Ik wilde stoppen met de diane 35 omdat er relatief veel hormonen inzitten, volgens de gynaecoloog hoef ik me er echter geen zorgen over te maken.
pi_77865061
Ik ben inmiddels een half jaar gestopt met de diane en nog steeds niet ongesteld geworden, voel me wel stukken beter en minder neerslachtig! M'n huid werd snel iets onrustiger maar de puistjes die ik had voor ik begon met de diane zijngelukkig niet teruggekomen. Ik ga binnenkort starten met de microgynon dus ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren....
Anything other than yes is no
Anything other than stay is go
Anything less than I love you is lying
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:34:00 #23
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77875098
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef blueboat het volgende:
Ik ga binnenkort starten met de microgynon dus ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren....
Waarom wil je met de microgynon starten? Die heeft toch juist een negatieve werking op acné?
Wel fijn voor je dat de acné niet meer zo erg is geworden!

Ik ben trouwens niet afgevallen door het stoppen met de Diane. Maar zover ik weet was ik ook niet aangekomen toen ik met de pil begon. Dat is echter zo lang geleden, dat ik dit niet met zekeheid dur te zeggen! Uiteraard heeft de pil op iedereen weer een andere uitwerking. Bij mij lijkt het namelijk zelfs zo te zijn dat mijn hongergevoel is toegenomen sinds ik gestopt ben. Maar ik ben erg tenger gebouwd, dus dat is bij mij niet zo'n ramp...
pi_77877221
Van de Yasmin kwam ik wel aan en zat ik bijna in de bak vanwege mijn opvliegende karakter toendertijd.
Na het stoppen viel ik af en slaakte iedereen een zucht. Dus ook al zijn het niet zoveel hormonen, ze doen wel iets met je.
Go hard or go home
pi_85112432
In januari gestopt met de diane 35.. Gestopt omdat ik vanaf mijn vijftiende de pil gebruikte en omdat ik in de nabije toekomst toch hoop om moeder te worden.... ik ben alleen nog maar 1 keer ongesteld geworden sinds het stoppen met de pil, dus ik maak me zorgen om mijn vruchtbaarheid...
Mijn acne is in alle hevigheid weer terug, ik ben wel 8 kilo afgevallen (die ik er ook door was aangekomen toen ik met de pil begon) Ik baal er enorm van dat ik me weer onzeker moet voelen over mijn huid.. Ben je bijna dertig komt dat gevoel van onzekerheid over je huid weer terug.. Wie weet er nog een wonder middel voor acne?? Heb voordat ik aan de diane pil ben begonnen echt alles al geprobeerd zelfs de verschrikkelijke roaccutane..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')