Je moet wat willen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:11 schreef NemapoAlcharios het volgende:
je moet het maar willen.. kan postnl zelf geen eigen professionele community site opzetten?
Is die bus nou serieus kleiner dan de oude?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:24 schreef ophaling10 het volgende:
http://brievenbussen.inte(...)enbus-groen-met-slot
Een verstandig mens probeert een nieuwe brievenbus in de winkel uit met 'n Bol.com doos.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:38 schreef dud0r het volgende:
Is die bus nou serieus kleiner dan de oude?
Ik denk dat PostNL met een keuringssticker moet komenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:51 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een verstandig mens probeert een nieuwe brievenbus in de winkel uit met 'n Bol.com doos.
Als ik de achterkant van die bus bekijk denk ik dat een dergelijke doos daar niet in zal passen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:51 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een verstandig mens probeert een nieuwe brievenbus in de winkel uit met 'n Bol.com doos.
ietsje, maar volgens mij past er nog genoeg in dat dingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is die bus nou serieus kleiner dan de oude?
De redenering zal wel zo gaan:quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:18 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zit het met pakjes op depot als de maandag straks weg is? Nu worden de depots al niet meer leeggehaald hier op zaterdag, als je geluk heb maandag. Straks dus een pakje van zaterdag opgehaald op dinsdag en op zijn vroegst pas woensdag/donderdag/vrijdag bij de ontvanger?
Dit had ik al voorzien toen ze begonnen met die post in de "oranje bussen deponeren"... Want ze wilde geloof ik naar één rit per dag toe. Ja dan blijft er inderdaad post op het depot liggen. Wat niet eens mag, maar een aantal mensen boeit het geloof ik niets. Zelfs rouwkaarten blijven bij ons regelmatig liggen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:18 schreef Deezertje het volgende:
Hoe zit het met pakjes op depot als de maandag straks weg is? Nu worden de depots al niet meer leeggehaald hier op zaterdag, als je geluk heb maandag. Straks dus een pakje van zaterdag opgehaald op dinsdag en op zijn vroegst pas woensdag/donderdag/vrijdag bij de ontvanger?
Inderdaad, vooral de zachtere pakjes zoals kleding van h&m, waar het pakje er 90% in zit maar de inhoud buiten ophoopt tegen de bus.. dat ze die dingen sowieso meezenden met postbezorgers. Zelfs door veel normale bussen is het nauwelijkst e doen..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
De redenering zal wel zo gaan:
Pakjes die niet door de bus passen, moeten wel in de oranje bus passen dus daar moet je ze in deponeren nadat je ze gestickerd hebt. Op die manier blijft er niks op het depot liggen.
In de praktijk gaat dit natuurlijk niet werken. Aangezien de meeste van de pakjes niet in de oranje bus passen.
alle pakkettenzooi moeten ze lekker bij de pakketdienst onderbrengen,dit is weer een goedkope oplossing van bezorgen,die alleen maar probs geeft.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
De redenering zal wel zo gaan:
Pakjes die niet door de bus passen, moeten wel in de oranje bus passen dus daar moet je ze in deponeren nadat je ze gestickerd hebt. Op die manier blijft er niks op het depot liggen.
In de praktijk gaat dit natuurlijk niet werken. Aangezien de meeste van de pakjes niet in de oranje bus passen.
Doe maar niet, want dan gaan ze weer overal looptijd vanaf halen. Eerst gingen de pakketten weg en werd van elke wijk een kwartier afgehaald, toen de aangetekenden, weer een een kwartier eraf, nu is het mooi geweest!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
alle pakkettenzooi moeten ze lekker bij de pakketdienst onderbrengen,dit is weer een goedkope oplossing van bezorgen,die alleen maar probs geeft.
en mensen weer meer werk bezorgt,wat ook niet betaald wordt.
Wat ik niet snap is dat mensen van alles bestellen terwijl de meeste werken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:56 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag geen 5 maar (6!) HAH. Weten we ook weer waar PostNL de focus op legt tegenwoordig... Blijkbaar ook die vreselijk irritante kaartjes van de Vriendenloterij (die er tegenwoordig wel erg vaak bijzitten) en dan allemaal onderaan de bundel zodat ze er iedere keer uitvallen als je een nieuwe bundel pakt! Verder veel tv-gidsen.Erg irritant als er zo'n KRO-gids op het einde van de bundel zit. Die is vaak al helemaal kapot.... Zal morgen qua hoeveelheid dus wel een lachertje worden...
Ook had ik een hele tas vol pakjes (inderdaad de laatste tas helemaal onderop gegooid door Autobedrijf). Allemaal van bol! Helaas geen AH hier in de buurt dus niemand die zijn bestelling hier zelf afhaalt. Sowieso snap ik niet dat mensen zoveel bestellen bij bol. Vreselijk dure winkel. Weinig mensen met Credit Card blijkbaar. Amazon is zoveel goedkoper.
Voordeel van bol is dat je kunt bestellen met acceptgiro, dus pas betalen als je het in huis hebt. Bij amazon kan dat niet, de site is in het Engels (voor sommigen toch een probleem), en de verzendkosten zijn hoger. En bij amazon.com (itt tot uk en de) kan je achteraf nog geconfronteerd worden met invoerbelasting, door de douane. Maar je hebt gelijk dat bol.com relatief duur is: je kunt beter naar de Media Markt gaan, in elk geval voor cd's en dvd's.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:56 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag geen 5 maar (6!) HAH. Weten we ook weer waar PostNL de focus op legt tegenwoordig... Blijkbaar ook die vreselijk irritante kaartjes van de Vriendenloterij (die er tegenwoordig wel erg vaak bijzitten) en dan allemaal onderaan de bundel zodat ze er iedere keer uitvallen als je een nieuwe bundel pakt! Verder veel tv-gidsen.Erg irritant als er zo'n KRO-gids op het einde van de bundel zit. Die is vaak al helemaal kapot.... Zal morgen qua hoeveelheid dus wel een lachertje worden...
Ook had ik een hele tas vol pakjes (inderdaad de laatste tas helemaal onderop gegooid door Autobedrijf). Allemaal van bol! Helaas geen AH hier in de buurt dus niemand die zijn bestelling hier zelf afhaalt. Sowieso snap ik niet dat mensen zoveel bestellen bij bol. Vreselijk dure winkel. Weinig mensen met Credit Card blijkbaar. Amazon is zoveel goedkoper.
Hier niks gehoord over tijd eraf in de zomer. Vreemd dat het zo erg verschilt per vestiging. Vandaag even lang bezig geweest als normaal. Wat wil je ook met zes HAH (terugfietsen) en de hitte!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier waren er 4 folders ipv 5, dus ik verwacht die andere zaterdag dan wel... jammer. Misschien dan die vriendenloterij ook nog welEn hier ook wel HAH die er steeds tussenuit viel, irritant is dat ja!
Zo, maar even een mailtje eruit gedaan over die uren, een half uur van de tijd af op een piekdag met HAH is toch van de zottehoop op een foutje, anders ga ik nog eens goed nadenken of ik nog wel extra wil werken deze zomer.
Vinden ze dat op jouw kantoor goed dan? Hier zijn ze er niet happig op: Er is geen receptie oid waar ze het kunnen afgeven, en ben jij altijd op je werkplek?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat mensen van alles bestellen terwijl de meeste werken.
Laat het dan op je werk bezorgen. Ik doe niet anders. Thuis komt er eigenlijk niks meer omdat ik toch niet thuis ben.
Dat zal dan wel betekenen dat ze er stiekum tijd vanaf hebben gehaald, zo zijn ze wel!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier niks gehoord over tijd eraf in de zomer. Vreemd dat het zo erg verschilt per vestiging. Vandaag even lang bezig geweest als normaal. Wat wil je ook met zes HAH (terugfietsen) en de hitte!
Raar ja. Hier was eerst dus ook beloofd dat ze het niet zouden doen, en nu dus toch maar. Anders zou het teveel zoet zijnquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier niks gehoord over tijd eraf in de zomer. Vreemd dat het zo erg verschilt per vestiging. Vandaag even lang bezig geweest als normaal. Wat wil je ook met zes HAH (terugfietsen) en de hitte!
Ja ik zou het maar eens goed bekijkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zal dan wel betekenen dat ze er stiekum tijd vanaf hebben gehaald, zo zijn ze wel!
worden door Sandd bezorgd. Zijn boekjes met kortingsbonnen voor boodschappen geloof ik.quote:Re: LIHL-boekjes
Gepost door: Machteld ()
Datum: 16 juli 2013 14:16
Jaah!! Ik heb eindelijk weer een LIHL boekje ontvangen. Niet geadresseerd aan mij, maar aan de vorige bewoners.
Maar dat maakt mij niets uit... alleen geen Pampers bon
Geen probleem bij mij op kantoor. Meestal ben ik wel op m'n plek als de pakket chauffeur komt. Ben ik al naar huis houdt de vimmer het voor mij achter, is het mijn lange weekend en het wordt vrijdag geleverd word ik gebeld dat er wat voor mij is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vinden ze dat op jouw kantoor goed dan? Hier zijn ze er niet happig op: Er is geen receptie oid waar ze het kunnen afgeven, en ben jij altijd op je werkplek?
ga maar uit van 3 uur per week minder op 20 uurs contractquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zal dan wel betekenen dat ze er stiekum tijd vanaf hebben gehaald, zo zijn ze wel!
dat zomer gebeuren zijn ze veel te vroeg mee voor de dag gekomen,volgende week is het een stuk minder,ivm vele vakanties etc..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Raar ja. Hier was eerst dus ook beloofd dat ze het niet zouden doen, en nu dus toch maar. Anders zou het teveel zoet zijnIk ben nu ook niet noemenswaardig veel eerder klaar en vorige week ook niet, dus als dit zo blijft staan heb ik toch behoorlijk in eigen tijd gewerkt
![]()
Teveel zoet mag dus absoluut niet, maar teveel zuur is uiteraard geen probleem.
[..]
Ja ik zou het maar eens goed bekijken
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:34 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe lang zijn jullie bezig met hoeveel poststukken? Bij mij werd aangegeven 2 tot 2.5 uur maar ik twijfel of dat te halen is...
ligt aan je route en natuurlijk de hoeveelheid per afgiftepuntquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:34 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe lang zijn jullie bezig met hoeveel poststukken? Bij mij werd aangegeven 2 tot 2.5 uur maar ik twijfel of dat te halen is...
Geen idee, ik tel ze nooit, ik denk de meesten nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:34 schreef Eenskijken het volgende:
staat toch op de bon hoeveel stukken je hebt?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geen idee, ik tel ze nooit, ik denk de meesten niet
Welke bon?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
staat toch op de bon hoeveel stukken je hebt?
we zijn van de echte post die werken niet met Sandd bonnenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Wij worden per uur betaald hoor, niet per briefquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
per stuk zou het wel een redelijk bedrag worden,regelmatig 15-30 per huis (in drukke tijd) keer 470 afgiftepuntenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij worden per uur betaald hoor, niet per brief
mja, dan komt die post de volgende dag maar hoorquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat moeten ze nu vanwege de post die in dat bakje ligt. Ja ik snap dat dat voor postbodes dan niet handig is, maar ze zijn dat hier nu iig verplicht.
Oh.. ik merk het al.. ik ga wel weer weg uit dit topic.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
we zijn van de echte post die werken niet met Sandd bonnen
die gidsen van Peter Kip zijn abnormaal zwaar(zeker als je er 30 hebt)ze hanteren ook abnormale prijzen als je er iets kooptquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo dat was weer ruim 5 uur. Nog geen antwoord op de mail en ik ben het werk iig even helemaal zat
Was hier ook redelijk druk met H&M, meerdere tv gidsen, de Linda idd weer (kutblad), de Flair, nog wat dikke zooi van Peter Hahn oid en nog best wat ander spul. Als ze hier nu ook weer flink wat tijd af gaan halen....zat ongeveer op de normale normtijd met het lopen, maar dan nog al die tassen leeghalen, folders en elastiekjes in aparte tas stoppen, plastic stripjes weg gooien.. daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan he
En uiteraard lag er nog post van een andere wijk in het rode bakje.. dat werkt ook echt voor geen meter. Blijft altijd wel wat in liggen en dan voornamelijk door de postbodes. Die gaan vanaf de vestiging naar de wijk en gaan dan niet meer langs het depot (wat wel moet) en dan blijven die stukken dus liggen.
Dat zullen ze hier idd ook wel denkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan komt die post de volgende dag maar hoor
Is toch van dat spul dat voornamelijk populair is onder oudjes? :'Dquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die gidsen van Peter Kip zijn abnormaal zwaar(zeker als je er 30 hebt)ze hanteren ook abnormale prijzen als je er iets koopt
Moet zeggen dat het in een dorp wat anders is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat mensen van alles bestellen terwijl de meeste werken.
Laat het dan op je werk bezorgen. Ik doe niet anders. Thuis komt er eigenlijk niks meer omdat ik toch niet thuis ben.
Hopelijk wel gechekt op rouwkaarten enzo? Anders zullen er morgen een hoop mensen je boos aankijkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:34 schreef superkimmi het volgende:
Ben alvast ff naar depot geweest om de wijk voor morgen zo in te pakken dat alles in 1x meekan :p
Ik heb iemand met een vrij klein brievenbusje die hem sowieso max 1x p maand leegt. Daar doe ik bij voorbaat gewn folders meer in xDquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand al weer volle brievenbussen tegen gekomen?![]()
Zijn altijd wel weer wat van die figuren bij die tijdens de vakantie de bus niet leeg laten halen.. helemaal feest als ze ook geen sticker hebben
Nee. wel onzichtbare spinnenwebben!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand al weer volle brievenbussen tegen gekomen?![]()
Zijn altijd wel weer wat van die figuren bij die tijdens de vakantie de bus niet leeg laten halen.. helemaal feest als ze ook geen sticker hebben
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Wou vandaag een pakket met DVD erin deponeren in zo'n kleinere externe brievenbus. Ging er niet helemaal in omdat je de 'draai' niet kon maken, maar door een scherpe rand binnenin de brievenbus was het kreng niet meer voor- of achteruit te krijgen. Uiteindelijk maar aangebeld waarna de bewoners met een schroevendraaier het pakketje eruit peuterdeExcuses aangeboden en de bewoners namen het laconiek op.
de jongere dame kan er ook wel terecht,tis alleen stervensduurquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:02 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dat zullen ze hier idd ook wel denkenvaak zijn er dan ook nog wel bezorgers die het toch maar weg gaan brengen, of in de oranje bus gooien (dat is ook gevraagd, of we dat aub kunnen doen als het er eind vd dag nog ligt). Maar goed, daar had ik dan weer geen zin in na 5 uur post lopen
depot zit nou net niet echt in de buurt van een bus meer..
[..]
Is toch van dat spul dat voornamelijk populair is onder oudjes? :'D
ja net zoiets als hier het is toch landelijk weer heel verschillend,maar dit was geen zomerdal vandaagquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had 4 tassen vandaag, dus was behoorlijk druk. En 3 keer HAH.
Vrijdag een extra wijk lopen. Ik ben benieuwd, ik ken de wijk niet heel goed, maar hij is goed te doen schijnt
die dingen moeen ze verbieden,je ligt echt zo openquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Wou vandaag een pakket met DVD erin deponeren in zo'n kleinere externe brievenbus. Ging er niet helemaal in omdat je de 'draai' niet kon maken, maar door een scherpe rand binnenin de brievenbus was het kreng niet meer voor- of achteruit te krijgen. Uiteindelijk maar aangebeld waarna de bewoners met een schroevendraaier het pakketje eruit peuterdeExcuses aangeboden en de bewoners namen het laconiek op.
Nijmeegse wel eens gedaan dan? Naar mijn mening is twee wijken plus belading namelijk echt niet zo zwaar als de vierdaagse. En ja, ik heb echt vierdaagsekruisjes liggen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:44 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)dag-1-917-uitvallers
softie's ze moeten eens weten wat een gemiddeld pb/pbz per dag loopt en zeker bij 2 wijken plus belading
Ik had het eigenlijk alleen bij seniorenwoningenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de jongere dame kan er ook wel terecht,tis alleen stervensduur
Moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Oke, ja, daar kunnen we niet tegenop haha. :p
Lijkt me overigens leuk om een keer te lopen.
Mij lijkt het ook wel leuk om een keer te lopen, ja. Alleen om de sfeer al.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Oke, ja, daar kunnen we niet tegenop haha. :p
Lijkt me overigens leuk om een keer te lopen.
erotische kasteelroman krijgen de collega s er ook eenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:42 schreef Deezertje het volgende:
In week 34 een gratis boek a 400 pagina's bij alle Veronica Magazines abonnees die 'm aanvragen...
http://www.veronicamagazine.nl/voorjou/
Weet je meteen welke buurvrouw zulke boeken leest...
denk dat je er nog weleens in kan vergissen,met een speciaal programma heb diverse lopen weleens opgemeten(het betreft hier wel een 100% loop,incl. tuinen etc..)en de gemiddelde loop is toch gauw 12-14km excl. het fietsgedeeltequote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik denk dat de postbode ipv de pbz'er daar eerder voor in aanmerking komt. ( vos'en om 5:30, wijken voorbereiden, wijken bezorgen etc etc. )
Toch leukquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
erotische kasteelroman krijgen de collega s er ook een
ja dat is heleaas vergane glorie die humorquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch leuk
net zoiets zijn de pabo-gidsen die door postbodes voor hun collega's aangevraagd werden
Dat is nog altijd een stuk minder dan 40 of 50 km per dag. Zulke wijken loop ik over het algemeen zonder al te veel moeite, zo'n 4daagse daarentegen zou ik volgens mij nooit redden, nou ja, misschien met zeer uitgebreide training, maar daar zou ik dan weer geen zin in hebbenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
denk dat je er nog weleens in kan vergissen,met een speciaal programma heb diverse lopen weleens opgemeten(het betreft hier wel een 100% loop,incl. tuinen etc..)en de gemiddelde loop is toch gauw 12-14km excl. het fietsgedeelte
Dit dus.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is nog altijd een stuk minder dan 40 of 50 km per dag. Zulke wijken loop ik over het algemeen zonder al te veel moeite, zo'n 4daagse daarentegen zou ik volgens mij nooit redden, nou ja, misschien met zeer uitgebreide training, maar daar zou ik dan weer geen zin in hebben
Ik zou eigenlijk eens een stappenteller moeten meenemen, maar ik denk dat het nog wel eens kon tegenvallen, hoeveel km een postbezorger daadwerkelijk lopend aflegt. Je moet niet vergeten dat doordat er continu stilgestaan wordt en al lopend de post gecontroleerd, dat het gemiddelde looptempo vrij laag ligt. Ik denk dat je in een gemiddelde ochtendwijk niet meer dan 4 km loopt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:44 schreef ophaling10 het volgende:
softie's ze moeten eens weten wat een gemiddeld pb/pbz per dag loopt en zeker bij 2 wijken plus belading
Ik heb moeite om dat te geloven, tenzij jullie wijken allemaal 4 uur zijn. De gemiddelde loopsnelheid is zoals eerder gezegd vrij laag, ik denk dat het hooguit 3 km/uur is. Met een loop van 14 km ben je dan bijna 5 uur aan het lopen en daar komt dan nog de fietstijd en de tijd voor het herladen bij.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
denk dat je er nog weleens in kan vergissen,met een speciaal programma heb diverse lopen weleens opgemeten(het betreft hier wel een 100% loop,incl. tuinen etc..)en de gemiddelde loop is toch gauw 12-14km excl. het fietsgedeelte
Precies mijn punt. Ik heb een keer voor de grap een voortuinloze wijk in google maps nagekeken(ja, alle bundeltjes heen en terug) en kwam toen idd ongeveer op 4 km. Nu is t met voortuinen ed meer maar niet 3x zoveel. Als t wel zoveel wordt doe je t op de fiets of is t zelfs een autowijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb moeite om dat te geloven, tenzij jullie wijken allemaal 4 uur zijn. De gemiddelde loopsnelheid is zoals eerder gezegd vrij laag, ik denk dat het hooguit 3 km/uur is. Met een loop van 14 km ben je dan bijna 5 uur aan het lopen en daar komt dan nog de fietstijd en de tijd voor het herladen bij.
Ik wandel ook wel eens in mijn vrije tijd, en na 15 km ben ik toch echt behoorlijk moe, dus ik kan me niet voorstellen dat ik dagelijks (loop ongeveer 5 uur per dag, dus dat zijn twee grote wijken op een piekdag) 24 a 28 km afleg, nog afgezien van het feit dat ik dan met een gemiddelde snelheid van 5 a 6 km/uur zou moeten lopen, wat je echt niet haalt als je bij iedere brievenbus moet stilstaan.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
En ik hoorde op de radio dat er ook vechtpartijen waren...het zijn net postbodes dusquote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:44 schreef ophaling10 het volgende:
'Waar is de gulle lach op heden gebleven, meneer Sonneberg, dat vraag ik U af?'quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:51 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat is heleaas vergane glorie die humor
het is een beetje een veredelde avondvierdaagsequote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:24 schreef superkimmi het volgende:
Het is een ontzettend gave ervaring! De saamhorigheid is enorm. Als je na het opstaan even stijf loopt vragen veel mensen of t allemaal nog gaat. En t publiek is fantastischnatuurlijk zijn er vreselijk zware momenten, maar de eindzege is geweldig!
Waarom kom je dan niet even mogguh roepen?quote:
ik heb wat dingen in het buitenland vandaar het vroege uur,ja vergetenquote:Op woensdag 17 juli 2013 06:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom kom je dan niet even mogguh roepen?
Dan ben je er inderdaad als eerste bij, tenzij de krantenbezorgster ook langs komt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 06:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb wat dingen in het buitenland vandaar het vroege uur,ja vergeten
elke dag rond 4 uur
Gridjuhquote:Op woensdag 17 juli 2013 07:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan ben je er inderdaad als eerste bij, tenzij de krantenbezorgster ook langs komt.
Ben even kwijt wie het dat is. Superkimmie volgens mij.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:21 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
de hele wereld heeft die dingen erop staan levert echt geen stuiver op
daar kun je het gewoon niet voor doen ...quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Het was nog serieus ook, van die 20% eraf ipv ongeveer 7. Mag wel doorgeven hoe lang ik er dan over gedaan heb, dus dat doe ik straks wel even. Maar wel erg teleurgesteldkomt bij wijken van 2 tot 2,5 uur gewoon neer op bijna een half uur eraf
quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een hele tas zat waar ik ze uit moet halen
Ik geef ze gewoon weg trouwens. Gekken die het op marktplaats gooien.
Als er hier nog iemand er een aantal wil hebben moeten ze even roepen dan stuur ik er een paar die kant op. Hoewel ik denk dat de meeste hier al een voorraad thuis hebben liggen.
Is wel zo handig. Ik kan wel op een envelop zetten:quote:
Nee.. maar even zien wat het doorgeven van de tijden oplevert. En nu even precies bijhouden hoeveel tijd het me gekost heeft en wat ik betaald krijg, per dag. Daarna maar eens zien in hoeverre dat in balans is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar kun je het gewoon niet voor doen ...
quote:Het is weer een goede periode geweest voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Op een incident na, scoren we goed op alle fronten. Klachten weten we ook steeds beter op te lossen. Daar is nog wel winst te maken, bijvoorbeeld door beter te laten zien dat het probleem is opgelost.
15 juli 2013, 0 reacties
Klant en Kwaliteitsmanagement, Dashboard
Welke producten doen het goed?
De kwaliteit van de bestelling is flink gestegen. Denk daarbij niet aan enorme getallen, want we zitten al boven de 99 procent: 99,81 procent van de post die we bezorgen leveren we op het juiste adres af. Ook het percentage huis-aan-huispost dat op tijd op het juiste adres aankomt blijft goed. Net als de brieven voor grote klanten. Post vanuit het buitenland met ‘priority’ erop bezorgen we inmiddels in 95,2 procent van de gevallen binnen 24 uur.
Wat kan er beter?
Buspost kunnen we verbeteren. In Noordoost en Zuidwest halen we onze doelstelling (96,3 procent van de buspost tijdig en juist bezorgd). Maar bij Collectie en Bezorgen Oud lopen nog veel acties om de kwaliteit te verbeteren. Er zit wel verbetering in maar het resultaat is nu nog niet goed genoeg.
Hoe gaat het met de klachten?
We weten steeds beter klachten op te lossen. De collega’s die de klachten aannemen, moeten wel in staat zijn een goede oplossing te bieden. En die moeten we dan natuurlijk ook uitvoeren. Soms kan de klant niet controleren of de klacht is opgelost. Dat moeten we dus ook beter laten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het scheelt zomaar 3uur per week op een 20uurs contract,kan eigenlijk neit erbij is een heel probleem eraf doen ze maarquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Het was nog serieus ook, van die 20% eraf ipv ongeveer 7. Mag wel doorgeven hoe lang ik er dan over gedaan heb, dus dat doe ik straks wel even. Maar wel erg teleurgesteldkomt bij wijken van 2 tot 2,5 uur gewoon neer op bijna een half uur eraf
je zit onder de cao van een winkelbedrijf een vakkenknwus verdiend nog meer,daarbij komende dat je,je kleren,je lijf ook extra slijt,en je altijd door weer en wind moetquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:43 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Mijn afscheidssalarisstrook staat al in de Finbox![]()
197 euro aan oude vakantie-uren.
Zoals ik hier lees, wordt er nu ook bij jullie flink gesneden in de uren. Wel jammer dat ik weg ben, maar op een gegeven moment kom je toch op een belachelijk laag netto uurloon uit.
daar slaan ze de plank ook helemaal mee mis,de doelgroep(al vaak genoemd in het verleden) gaat dat werk niet doen,je hele dag is naar de knoppen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:20 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Voor mij waren toch de daldagen de doorslag, mocht ik een soort tijdrit van 1,5 uur afleggen om het te halen. Dan heb je dus 13 euro verdiend, je moet de reistijd nog erbij rekenen en het vreet de planning van je dag op.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]ze zijn alleen maar met hunzelf bezig, de kleding is een belangrijk issue,zeker nu met die hitte,wordt geen woord meer over gereptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een treurig gebeuren weer!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:33 schreef VixenFromHell het volgende:
De gerealiseerde diensten van vorige week zijn binnen... dinsdag bij mijn wijken 25 en 30 minuten eraf! Dit ging om een wijk van 2 uur en een wijk van 2u25
Klopt ook gewoon niets van, want de schatting was ongeveer 7% per loop eraf.
Het lijkt wel alsof ze nu gewoon % daling post + % daling HAH = X % eraf gedaan hebben...
Vermoed dat de TC hier nog wel over gaat mailen, anders zelf uiteraard er achteraan...
Mogguh.quote:
enorm hoge vochtigheid,daar komt de benauwdheid vandaanquote:Op donderdag 18 juli 2013 06:08 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh allemaal! Dat was een kort en klam nachtje! Nog maar eens zien of ik de oogjes open hou tijdens het voorbereiden!
Mooi zo! Ik hoop dat het hier dan ook rustig is maar dat zal dan wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:01 schreef dud0r het volgende:
Hier is geen klap aan post. Voor een donderdag dan.
Zit op het niveau van een normale dinsdag hier.
Worden die collega's dan ook verplicht om extra te werken? Want anders word jij serieus benadeeld ten opzichte van hen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Collega's staan nu wel in de min ja
Maar ik werk idd ver boven mijn contract met nu vaak wel rond de 15 uur per week op een contract van 3 uur.
Ik vrees nu wel voor wat ze in de rustigste weken gaan doen. Hier zou het oplopen van 7% eraf tot 13 oid (gemiddelde per wijk) en daarna weer terug, maar nu zitten ze dus in het begin al op 20% en het dieptepunt qua post moet nog komen
volgende week wordt het bijna de hele week boven de 30 graden. Eigenlijk moet ik dan met mijn astma ook echt het heetst v/d dag mijden. Dus heb ik 2 wijken die er allebei pas om 1 uur staanquote:Op donderdag 18 juli 2013 05:23 schreef gelestipjes het volgende:
Goedemorgen, nu al benauwd dus zal wel afzien worden vandaag. Benieuwd of het voor een donderdag weer meevalt qua hoeveelheid post.
30 graden?? Ik hoop echt dat we dat hier niet halen. Dan kunnen ze me na een paar dagen van de straat schrapen!quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
volgende week wordt het bijna de hele week boven de 30 graden. Eigenlijk moet ik dan met mijn astma ook echt het heetst v/d dag mijden. Dus heb ik 2 wijken die er allebei pas om 1 uur staan
Nope, die werden geloof ik verzocht om iets extra's te doen. Heb nu gelukkig wel die tijd gekregen van afgelopen dinsdag, maar het blijft natuurlijk lastig allemaal..quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Worden die collega's dan ook verplicht om extra te werken? Want anders word jij serieus benadeeld ten opzichte van hen.
Die minuren worden kwijtgescholden aan het einde van de maand terwijl jij door je extra wijken wel wordt gekort.
Die tijden moeten ze ook lekker terug gaan brengen naar een 9uur oid,de meesten zijn de hele dag kwijt aan die flauwekul,en wat hebben ze verdiend 20/30 euro that s allquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
volgende week wordt het bijna de hele week boven de 30 graden. Eigenlijk moet ik dan met mijn astma ook echt het heetst v/d dag mijden. Dus heb ik 2 wijken die er allebei pas om 1 uur staan
die petten zijn net als de verbeterde kleding op de gouden berg belandquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mooi zo! Ik hoop dat het hier dan ook rustig is maar dat zal dan wel.
Het is vandaag veel te warm om lang buiten te zijn.
Met die zon zou een petje toch wel fijn zijn maar daar heb ik ook nooit meer iets over gehoord
Ah ja, al die gekleurde petten waar ze het toen over hadden! Heb even terug gekeken, maar die zouden half augustus pas komenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die petten zijn net als de verbeterde kleding op de gouden berg beland
Post in de hand houden en niet op je arm.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:37 schreef Deezertje het volgende:
Warm!!!
En waarom sturen ze de tv-gidsen bijna nooit in plastic?
Vandaag dubbele Mikro Gids en werkelijk waar bij elk huis was ie al gescheurd door de sorteermachine én daarna ook nog eens door de brievenbus zelf... en dan zit de tv-gids soms als laatste van de bundel en scheurt ie al doordat je de elastieken van de bundel haalt...Rotdingen!
En heeft iemand tips voor zweterige brieven op het einde van je bundel? Ik probeer waar mogelijk een plastic tijdschrift onderop te leggen, maar nu zijn sommige brieven doorweekt door mijn zweet...
Landinwaarts ja, aan zee iets 'koeler'quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Schiet op dan met dat geld, ik heb nog maar 80 euro op m'n rekening staanquote:
Zuinig aan doen dan tot maandag. Uitbetaaldag is 21, dus maandag 22 op de rekening.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Schiet op dan met dat geld, ik heb nog maar 80 euro op m'n rekening staan
ze kosten een drol dat is inderdaad in de kwaliteit van het papier terug te zien,\hier was het zeker geen daldag,9 zakken maar liefst.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:37 schreef Deezertje het volgende:
Warm!!!
En waarom sturen ze de tv-gidsen bijna nooit in plastic?
Vandaag dubbele Mikro Gids en werkelijk waar bij elk huis was ie al gescheurd door de sorteermachine én daarna ook nog eens door de brievenbus zelf... en dan zit de tv-gids soms als laatste van de bundel en scheurt ie al doordat je de elastieken van de bundel haalt...Rotdingen!
En heeft iemand tips voor zweterige brieven op het einde van je bundel? Ik probeer waar mogelijk een plastic tijdschrift onderop te leggen, maar nu zijn sommige brieven doorweekt door mijn zweet...
onderling samenwerkingsverband is ook ernstig verminderd sedert alle ellende,ikke en de rest kan stikke,jammer is dat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat ik hier wel jammer vind is dat wijken vaak wel iets vroeger gebracht worden dan de officiële tijd, maar dat geven ze volgens mij alleen door aan degenen die de tassen klaar moeten zetten op het depot.
1 keer kwam ik speciaal 1 wijk om 11 uur ophalen op de vestiging (aanlevertijd 13.00) zodat ik vroeg kon beginnen, kom ik langs het depot gefietst om 20 over 11 oid, stonden de vaste bezorgers daar al klaar met hun karretjesdie wisten het dus allemaal. Die sms'en elkaar volgens mij.
Verder ben ik toch geen vroege vogel dus ik zou waarschijnlijk toch nooit zo vroeg beginnen als het niet hoeft, maar ik snap wel dat het voor sommigen idd vervelend is.. zeker degenen die niet tegen de warmte kunnen
Hier geen tips trouwens
dinsdag zal dat wordenquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Schiet op dan met dat geld, ik heb nog maar 80 euro op m'n rekening staan
ook maandag heb ik even voor je opgezocht http://www.belastingdiens(...)jke_data_particulierquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:09 schreef V__L_N het volgende:
Och ik heb nog 0,57 euro...
Gelukkig komt morgen de zorgtoeslag al. Dat is 88 euro. Daar kan ik nog wel een keer boodschappen van doen.
Nee, op mijnpostnl nog niet, in de Finbox wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:20 schreef Deezertje het volgende:
Hier nog geen loonstrookje in MijnPostNL hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |