Bureau jeugd...quote:Op maandag 15 juli 2013 13:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh God ja.. revolutionair plan.. hmm.. Hoe heette dat in Nederland ook al weer.. even kijken.. oh ja: http://www.bureaujeugdzorg.info/Informatie/
Wat is jouw plan dan? Zwarte kinderen laten opvoeden door blanke kinderen zoals dat ook in Australië gebeurde in de hoop dat zij de blanke normen overnemen in plaats van de loederlijke en minderwaardige negernormen? Dat heeft men in de jaren dertig en veertig ook geprobeerd in de zuidelijke staten van Amerika. Omstreden is als kwalificatie nog een eufemisme.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Bureau jeugd...Pennenlikkende ambtenaren die hun statistiekjes bij houden.
Om mijn plan te implementeren moet het hele systeem op de schop. De tijd van slappe hap oplossingen is inmiddels voorbij.
Yup. Nog harder er op los gaan dan in hun geliefde land van hun "broeders". Kijken waar ze dan liever zitten. Want dat "niet werken/wel jatten" krijg je er toch niet uit.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat het enige dat helpt is een 14 jarige die word aangehouden voor diefstal door de politie met hun wapenstok helemaal kapot laten slaan, de softe aanpak werkt niet, zwaarder straffen werkt ook niet, blijft over politie geweld
Jij haalt ras erbij. Ik heb het in mijn post over sociaal begunstigde gezinnen. Sterker nog, je kunt die kinderen beter bij succesvolle marokkaanse gezinnen plaatsen dan bij nederlandse i.v.m. cultuurshok e.d.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat is jouw plan dan? Zwarte kinderen laten opvoeden door blanke kinderen zoals dat ook in Australië gebeurde in de hoop dat zij de blanke normen overnemen in plaats van de loederlijke en minderwaardige negernormen? Dat heeft men in de jaren dertig en veertig ook geprobeerd in de zuidelijke staten van Amerika. Omstreden is als kwalificatie nog een eufemisme.
Zeker. En dan onder het zonnetje in Rabat aan de Amstel. I'll join you any time!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik drink ook een glaasje thee met je mee. Doe mij maar mint. Ben daar dol op. Onder het genot van een kopje thee is alles bespreekbaar. Het maakt de tong los.
De intentie van TS is dan ook vrij duidelijk bij dit soort topics, als iemand al begint met 'Rabat aan de Amstel' - dan weet je hoe laat het is.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:28 schreef Aloulou het volgende:
Jemig zeg, ouders in achterstandswijken die soms slechte invloed hebben op hun kinderen. Schokkend
Ik zie niet in waarom een succesvol gezin nog even wat probleemjongeren zal gaan onderhouden. Die wens is er niet bij die groep simpelweg omdat zij in zijn totaliteit niet geassocieerd willen worden met dergelijke mensen. Je kan niet eisen dat men als succesvolle Marokkaan zich keihard dient uit te spreken tegen deze jongeren en vervolgens ook willen dat diezelfde succesvolle mensen deze kerels op gaan nemen in hun eigen gezin.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:38 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jij haalt ras erbij. Ik heb het in mijn post over sociaal begunstigde gezinnen. Sterker nog, je kunt die kinderen beter bij succesvolle marokkaanse gezinnen plaatsen dan bij nederlandse i.v.m. cultuurshok e.d.
Breek me de bek niet open over intenties waarmee hier topics worden gestart.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De intentie van TS is dan ook vrij duidelijk bij dit soort topics, als iemand al begint met 'Rabat aan de Amstel' - dan weet je hoe laat het is.
Haha grapjas. Alsof dat ooit gaat gebeuren, ies koeltoer. Misschien bij de 20e generatie jaquote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef kdaalder het volgende:
om te beginnen moeten Marokkanen begrijpen dat je iedereen in Nederland moet accepteren hoe ze zijn. Waaronder homo's die zelfs door de moslims in Nederland niet worden geaccepteert
Maak dan niet zulke achterlijke beweringen in topics waar je zogenaamd een discussie aan wilt wakkeren. Je topics en posts spreken boekdelen kerel. Jouw focus is Marokkanen, Marokkanen en nog eens Marokkanen. Constructiviteit is ver te zoeken.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over intenties waarmee hier topics worden gestart.
Ga lopen mekkeren in NWS-feedback, stop met je opmerkingen aan mijn adres.
Je verhaal was best goed, totdat je deze onzin ging uitkramen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:52 schreef Ryon het volgende:
... Evenals dat ik maar beperkt nut zie in het sanctioneren van armlastige gezinnen vanwege de problemen die voortkomen uit de armlastige situatie. (...) Maar dat je minimagezinnen gaat beboeten (?) vanwege niet voldoende steun kunnen geven aan hun kinderen zie ik niet zo zitten.
Afglijden naar het niveau van moslimlanden lijkt me nou ook weer niet nodig. Fysiek geweld is nergens goed voor. (Her)opvoeding lijkt me veel beter. Zie dat je die jongeren op het rechte pad krijgt, voordat ze nog veel verder ontsporen.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat het enige dat helpt is een 14 jarige die word aangehouden voor diefstal door de politie met hun wapenstok helemaal kapot laten slaan, de softe aanpak werkt niet, zwaarder straffen werkt ook niet, blijft over politie geweld
Dan nodigen we Elfletterig ook uit voor een kopje thee in Rabat aan de Amstel. Lijkt mij heel gezellig.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker. En dan onder het zonnetje in Rabat aan de Amstel. I'll join you any time!
Hoe is een verklaring geven voor een probleem hetzelfde als het probleem ontkennen?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je verhaal was best goed, totdat je deze onzin ging uitkramen.
Veel te vaak wordt gedaan alsof deze problematiek voortkomt uit de "armlastige situatie". Dat is problemen ontkennen van de allerhoogste orde. Het échte probleem is niet de wat lagere welvaart (in Nederland is eigenlijk niemand écht arm), het probleem is een compleet gebrek aan integratie en soms nog erger dan dat: concreet haatgedrag aanleren.
Doen alsof dit een probleem van minimagezinnen is, is de waarheid geweld aandoen. Dit horen we echt veel te vaak. Het lost ook totaal niks op.
Dit is pas de waarheid geweld aan doen. De problematiek in West is wel degelijk een probleem van armoede. Wie al of niet schuldig is aan die armoede is een tweede vraag die je kunt stellen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je verhaal was best goed, totdat je deze onzin ging uitkramen.
Veel te vaak wordt gedaan alsof deze problematiek voortkomt uit de "armlastige situatie". Dat is problemen ontkennen van de allerhoogste orde. Het échte probleem is niet de wat lagere welvaart (in Nederland is eigenlijk niemand écht arm), het probleem is een compleet gebrek aan integratie en soms nog erger dan dat: concreet haatgedrag aanleren.
Doen alsof dit een probleem van minimagezinnen is, is de waarheid geweld aandoen. Dit horen we echt veel te vaak. Het lost ook totaal niks op.
Ik bepaal zelf wel welke beweringen ik doe of welke dingen ik schrijf. Daar heb ik jouw beleidsadviezen niet voor nodig. Ik bepaal ook zelf wel in hoeverre ik me constructief wil opstellen; daar ga jij ook niet over. Concrete klachten over onacceptabele inhoud van mijn posts kun je hier kwijt: NWS / [NWS FeedBack versus SC topic#3] Speklapjes voor sp3c of via een topic-report.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maak dan niet zulke achterlijke beweringen in topics waar je zogenaamd een discussie aan wilt wakkeren. Je topics en posts spreken boekdelen kerel. Jouw focus is Marokkanen, Marokkanen en nog eens Marokkanen. Constructiviteit is ver te zoeken.
En hier heb je meteen een punt te pakken, dat is namelijk een taboe. Falende ouders bestaan eigenlijk niet binnen de Marokkaanse gemeenschap. Ze bestaan niet - in de zin dat het falen nooit en te nimmer kenbaar zal worden gemaakt aan andere leden van de gemeenschap. Dat is gewoonweg schandalig. Net als dat je weet dat Achmed en Ali van 21 drugsdealen, maar daar nooit en te nimmer over praat. Taboe.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou trouwens ook die ouders aanpakken. Niet als ze er weinig aan kunnen doen. Maar wel als ze weigeren hulp in te schakelen voor hun ontspoorde zonen. Je hebt kinderen niet altijd in de hand. Maar hulp vragen kan altijd.
Het is een discussieforum dus ik mag prima ongevraagd beleidsadviezen aan je geven. Deze heeft betrekking op je selectieve jankgedrag en je opstelling richting de Marokkaans Nederlands medemens die schandalig denigrerend overkomt. En dat niet alleen, het geeft ook blijk van een totaal gebrek aan kennis van diezelfde Marokaans Nederlandse medemens.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel welke beweringen ik doe of welke dingen ik schrijf. Daar heb ik jouw beleidsadviezen niet voor nodig. Ik bepaal ook zelf wel in hoeverre ik me constructief wil opstellen; daar ga jij ook niet over. Concrete klachten over onacceptabele inhoud van mijn posts kun je hier kwijt: NWS / [NWS FeedBack versus SC topic#3] Speklapjes voor sp3c of via een topic-report.
Dat heb ik precies uitgelegd, maar kennelijk lees je er bewust of onbewust overheen. Het geneuzel over minima is een schijnverklaring van de hoogste orde en daarmee dus automatisch een ontkenning van het werkelijke probleem. Het werkelijke probleem staat namelijk expliciet in de OP van dit topic benoemd: Marokkaanse ouders die een slechte invloed op hun kinderen hebben. Er wordt met geen woord over "minima" gerept. Door dat wél te doen, worden er dingen bij verzonnen en wordt de aandacht afgeleid van het echte probleem. Want dat is namelijk vooral cultureel/religieus van aard.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe is een verklaring geven voor een probleem hetzelfde als het probleem ontkennen?
Precies en dat soort struisvogelgedrag zou je dan moeten bestraffen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hier heb je meteen een punt te pakken, dat is namelijk een taboe. Falende ouders bestaan eigenlijk niet binnen de Marokkaanse gemeenschap. Ze bestaan niet - in de zin dat het falen nooit en te nimmer kenbaar zal worden gemaakt aan andere leden van de gemeenschap. Dat is gewoonweg schandalig. Net als dat je weet dat Achmed en Ali van 21 drugsdealen, maar daar nooit en te nimmer over praat. Taboe.
fixed that for yaquote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maak dan niet zulke achterlijke beweringen in topics waar je zogenaamd een discussie aan wilt wakkeren. Je topics en posts spreken boekdelen kerel. Jouw focus is Marokkanen, Marokkanen en nog eens Marokkanen. Constructiviteit is bij Marokkanen ver te zoeken.
Precies dit.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En hier heb je meteen een punt te pakken, dat is namelijk een taboe. Falende ouders bestaan eigenlijk niet binnen de Marokkaanse gemeenschap. Ze bestaan niet - in de zin dat het falen nooit en te nimmer kenbaar zal worden gemaakt aan andere leden van de gemeenschap. Dat is gewoonweg schandalig. Net als dat je weet dat Achmed en Ali van 21 drugsdealen, maar daar nooit en te nimmer over praat. Taboe.
Exact, maar je ziet hier al dat de argumentatie van de gemiddelde onwetende blijft steken op 'het is cultureel/religieus' ingegeven gedrag. Neen, het is cultureel ingegeven gedrag - en niet zozeer cultureel omdat het iets is wat goedgekeurd zou worden door diezelfde cultuur - au contraire - het is namelijk een schaamtecultuur. Religie staat er volstrekt buiten en het is zelfs lachwekkend (en treurig) dat mensen dit schijnargument durven te posten.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies en dat soort struisvogelgedrag zou je dan moeten bestraffen.
Zou een uiterste middel moeten zijn. Maar daar kan nog wel wat aan vooraf zoals boetes en dergelijke.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies dit.
Vind jij dat ouders voogdij mogen verliezen over criminele kinderen?
Als blijkt dat ouders geen controle hebben over hun (al dan niet criminele) kinderen dan moet dat inderdaad gewoon mogelijk zijn. Daar help je zowel de ouders, de kinderen zelf als de maatschappij mee. Ik denk overigens dat het stimuleren van ouders tot het herkennen en erkennen van probleemgedrag - zoals in de OP staat - in eerste instantie een kans moet worden gegeven. Je kan natuurlijk niet van de een op de andere dag de kinderen weg gaan halen - er moet wel een traject aan vooraf gaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies dit.
Vind jij dat ouders voogdij mogen verliezen over criminele kinderen?
Dat er in Amsterdam-West relatieve armoede heerst, wordt niet ontkend. Waar het om gaat, is dat die "armoede" niet het wangedrag van jonge criminelen rechtvaardigt en al helemaal niet de opstelling van de ouders.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is pas de waarheid geweld aan doen. De problematiek in West is wel degelijk een probleem van armoede. Wie al of niet schuldig is aan die armoede is een tweede vraag die je kunt stellen.
Onder jongeren (in Amsterdam) van Marokkaanse herkomst groeit 40% op in een minimahuishouden. Tegenover 10% van de jongeren met autochtone herkomst. Van die groep minimahuishoudens blijven is 80% langdurig afhankelijk van een minimuminkomen. Dat is gewoon een forse achterstand die de jongeren al van begin af aan meekrijgen. En nee ik heb het hier niet over de schuldvraag, maar gewoon over de sociale factoren die bijdragen aan het wangedrag.
Dat armoede één van de factoren is van de 'onmaatschappelijke problemen', staat het erkennen van de problematiek niet in de weg. Integendeel.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat heb ik precies uitgelegd, maar kennelijk lees je er bewust of onbewust overheen. Het geneuzel over minima is een schijnverklaring van de hoogste orde en daarmee dus automatisch een ontkenning van het werkelijke probleem.
En als je dan kijkt naar de sociaal-economische status van de betreffende gezinnen, durf ik er geld op in te zetten dat het merendeel zich aan de onderkant van de ladder bevindt.quote:Het werkelijke probleem staat namelijk expliciet in de OP van dit topic benoemd: Marokkaanse ouders die een slechte invloed op hun kinderen hebben. Er wordt met geen woord over "minima" gerept. Door dat wél te doen, worden er dingen bij verzonnen en wordt de aandacht afgeleid van het echte probleem. Want dat is namelijk vooral cultureel/religieus van aard.
Wat betreft Marokkanen in Nederland (medemens is jouw woordkeuze, niet de mijne) is er inderdaad bar weinig om vrolijk over te worden. Ik heb ook niet zo veel behoefte aan kennis over de bedoelde groep mensen. Ik wil slechts dat ze zich minder problematisch gedragen. Welke culturele en religieuze gebruiken ze er verder op nahouden, zal me een rotzorg zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een discussieforum dus ik mag prima ongevraagd beleidsadviezen aan je geven. Deze heeft betrekking op je selectieve jankgedrag en je opstelling richting de Marokkaans Nederlands medemens die schandalig denigrerend overkomt. En dat niet alleen, het geeft ook blijk van een totaal gebrek aan kennis van diezelfde Marokaans Nederlandse medemens.
Niet alleen in Amsterdam West. De cijfers die ik gaf hebben betrekking Amsterdam als geheel. Verder heeft het niets met een rechtvaardiging van wangedrag te maken, alswel de benoeming van een factor die van invloed is op de kans dat iemand het foute pad opgaat. Het is dan ook schandalig dat jij dit gewoon afdoet als schijnargument - terwijl het een essentiële factor is in de algehele problematiek.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
Dat er in Amsterdam-West relatieve armoede heerst, wordt niet ontkend. Waar het om gaat, is dat die "armoede" niet het wangedrag van jonge criminelen rechtvaardigt en al helemaal niet de opstelling van de ouders.
De gang van zaken rond Ibn Ghaldoun staat los van de problematiek onder Marokkaanse jongeren als geheel. Het is onnozel om deze twee zaken zo door elkaar te halen en in een discussie te gebruiken. De 13- en 14 jarige etterbakjes hebben veelal geen rolmodel thuis in de zin van een werkende ouder *minimagezin*. Het zijn vaak ook nog eens grote gezinnen waarbij de ouders geen weet hebben van hoe het sociale systeem in Nederland in elkaar steekt. Derhalve vormen de ouders inderdaad een onderdeel van het probleem en hebben in die zin soms een slechte invloed.quote:Heel wat van die 13-, 14-jarige etterbakjes zijn helemaal niet bezig met het wegwerken van hun achterstanden. Ze maken er een puinhoop van op school. Tot wat voor praktijken ze in staat zijn, hebben we laatst nog in NRC kunnen lezen bij het verhaal over Ibn Ghaldoun.
In een artikel specifiek over Marokkanen zal het inderdaad over Marokkanen gaan. Het is een knappe vaststelling Elfletterig, kudos. De bevindingen luiden overigens niet "Marokkaanse ouders hebben een slechte invloed op hun kinderen". Over realiteit gesproken, het bewijst eens te meer de onzuivere intenties waarmee je de discussie voert.quote:De bevindingen die zijn gedaan, luiden niet: "Minima-ouders hebben een slechte invloed op hun kinderen." Nee, wat het praktijkteam heeft vastgesteld, is expliciet: Marokkaanse ouders hebben een slechte invloed op hun kinderen. Leer leven met de realiteit.
Wat wel meespeelt, is dat iedereen tegenwoordig alles wil hebben. Materialisme ten top. Het niveau van welvaart is nu zo hoog dat bijstandsgezinnen het anno 2013 beter hebben dan bovenmodale gezinnen in de jaren '50.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef arjan1212 het volgende:
Die armoede kaart trekken is totale onzin, in 1950 was iedereen armer dan nu en de criminaliteit was 2700 keer zo laag als nu
Het zal je allemaal een rotzorg zijn, desalniettemin gebruik je wel allerlei argumenten gebaseerd op die zogenaamde religieuze gebruiken - waar jij eigenlijk geen weet van hebt. Als je geen behoefte hebt over kennis over de bedoelde groepen mensen, moet je ook niet zeuren als je verbaal op je plek wordt gezet en je intenties worden betwist. Als je discussie wilt voeren over de problematiek onder Marokkaanse jongeren moet je toch enigszins op de hoogte zijn van wat er in die gemeenschap speelt.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat betreft Marokkanen in Nederland (medemens is jouw woordkeuze, niet de mijne) is er inderdaad bar weinig om vrolijk over te worden. Ik heb ook niet zo veel behoefte aan kennis over de bedoelde groep mensen. Ik wil slechts dat ze zich minder problematisch gedragen. Welke culturele en religieuze gebruiken ze er verder op nahouden, zal me een rotzorg zijn.
Dit is open deuren intrappen. Dat neemt niet weg dat als je een discussie aan wilt gaan over de kippenfokkerijcultuur in Barneveld, je toch echt iets aan kennis over de kippenfokkerijcultuur zult moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de knauwcultuur in Scheemda. Natuurlijk je kan wel roepen dat de knauwcultuur kut is, zonder dat je weet waar je het over hebt - maar daar schiet je niets mee op.quote:Ook in Nederland woonachtige Marokkanen hebben zich aan de Nederlandse wet te houden. Ze hebben een verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen, zoals alle ouders in dit land die hebben. Ik heb niks te maken met de kippenfokkerij-cultuur in Barneveld, de knauwcultuur in Scheemda en dus ook niet met de Marokkaanse cultuur in Amsterdam.
Er zijn meer dan zat actieve Marokkanen die per stuk meer bijdragen dan jij ooit zult doen, zeker met deze houding. Daar praat je niet over. Daar durf je niet over te praten omdat je daarmee je eigen denigrerende toon over Marokkanen in het geheel geweld aan doet. En dat is problematisch natuurlijk.quote:Medemensen zijn trouwens mensen die actief deelnemen aan een samenleving, in plaats van de verregaande afzondering die we bij Marokkanen zien (en die ik niet verzin, maar die in SCP-rapporten staat beschreven).
quote:Op maandag 15 juli 2013 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Dit is in het kader "open deuren" toch?.
Mwa het is toch geen onbekend fenomeen volk met een dergelijke allooi zichzelf in stand houdt? Armoede is meer gevolg dan oorzaak geworden. Dat is niet zozeer ethnisch of religieus maar meer een mentaliteitskwestie. Men vind het wel best zo en vind het allemaal prima zolang de eigen kring er maar geen last van heeft. Een typische achterbuurtmentaliteit.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er in Amsterdam-West relatieve armoede heerst, wordt niet ontkend. Waar het om gaat, is dat die "armoede" niet het wangedrag van jonge criminelen rechtvaardigt en al helemaal niet de opstelling van de ouders.
Heel wat van die 13-, 14-jarige etterbakjes zijn helemaal niet bezig met het wegwerken van hun achterstanden. Ze maken er een puinhoop van op school. Tot wat voor praktijken ze in staat zijn, hebben we laatst nog in NRC kunnen lezen bij het verhaal over Ibn Ghaldoun.
De bevindingen die zijn gedaan, luiden niet: "Minima-ouders hebben een slechte invloed op hun kinderen." Nee, wat het praktijkteam heeft vastgesteld, is expliciet: Marokkaanse ouders hebben een slechte invloed op hun kinderen. Leer leven met de realiteit.
Er zijn meer dan zat actieve nederlanders die per stuk meer bijdragen dan zij ooit zullen doenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn meer dan zat actieve Marokkanen die per stuk meer bijdragen dan jij ooit zult doen, zeker met deze houding. Daar praat je niet over. Daar durf je niet over te praten omdat je daarmee je eigen denigrerende toon over Marokkanen in het geheel geweld aan doet. En dat is problematisch natuurlijk.
Religie is cultuur. Sommige mensen doen net alsof het belangrijker is dan dat, maar dat is slechts hun persoonlijke beleving. Religieuze opvattingen zijn direct van culturele opvattingen afgeleid en omgekeerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, maar je ziet hier al dat de argumentatie van de gemiddelde onwetende blijft steken op 'het is cultureel/religieus' ingegeven gedrag. Neen, het is cultureel ingegeven gedrag - en niet zozeer cultureel omdat het iets is wat goedgekeurd zou worden door diezelfde cultuur - au contraire - het is namelijk een schaamtecultuur. Religie staat er volstrekt buiten en het is zelfs lachwekkend (en treurig) dat mensen dit schijnargument durven te posten.
Fijn voor je. Dan mag je nu even uitleggen waarom de bevindingen expliciet over Marokkaanse ouders gaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:38 schreef Xa1pt het volgende:
En als je dan kijkt naar de sociaal-economische status van de betreffende gezinnen, durf ik er geld op in te zetten dat het merendeel zich aan de onderkant van de ladder bevindt.
ja neequote:Op maandag 15 juli 2013 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie is cultuur. Sommige mensen doen net alsof het belangrijker is dan dat, maar dat is slechts hun persoonlijke beleving. Religieuze opvattingen zijn direct van culturele opvattingen afgeleid en omgekeerd.
Religie staat er helemaal niet buiten. Religie is een bindende factor tussen groepen mensen met hetzelfde probleemgedrag; mensen met soortgelijke opvattingen, die zich op soortgelijke manier afzetten tegen de Nederlandse samenleving. Religie is in deze discussie niet het méést relevante, maar wel een veel relevanter argument dan "minima" en "armoede", want dat zijn pas écht schijnargumenten.
Het culturele aspect onderschat ik helemaal niet - ik wijs dat in een van mijn posts aan als een factor. En dan, zoals ik toen ook al zei, in de zin van dat er een taboe is op 'falen van ouders'. Gezinnen zijn naar binnen gericht - dit geldt niet alleen voor het criminele gedrag van jongeren overigens, maar ook voor andere zaken als bijvoorbeeld kindermishandeling. Qua Berberse traditie geldt dat de ouders zijn blijven steken in een traditie van ruim 30 jaar terug - waarbij een kind inderdaad haast per definitie boer wordt en de schoolgang van ondergeschikt belang is. Een kind moest zo snel mogelijk ingezet kunnen worden op het land om geld te verdienen (zodat het gezin onderhouden kan worden). Daar waar die traditie in de Berberse gebieden reeds is achterhaald, kinderen gaan daar gewoon naar school - studie wordt als belangrijk gezien - zien we dat bepaalde ouders die hier naartoe zijn gekomen deze culturele transitie in hun eigen land niet hebben meegekregen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef SpecialK het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat Mutant01 het culturele aspect onderschat en dat Elfletterig het sociaal-economische aspect onderschat.
Maar... Je kan mij niet vertellen dat het niet kunnen kopen van een plasmascherm invloed heeft op hoe strak je je kinderen aan een lijntje kan hebben. Ik denk dat Marokkaanse ouders in de wat mindere buurten de kracht van educatie onderschatten en vanuit hun berberse tradities blijven opvoeden met de gedachte; dat loopt wel los zo tot 1 uur 's nachts. School? Niet zo belangrijk.
Terwijl in Nederland school en je best doen op je ontwikkeling superbelangrijk is.
Nee, laten we alleen gaan praten over de tokkies en tegelijkertijd de actieve Nederlanders de grond in stampen. Dat is een betere oplossing toch? Om maar even jouw vage manier van redeneren om te draaien.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er zijn meer dan zat actieve nederlanders die per stuk meer bijdragen dan zij ooit zullen doen
En nu?dit gedrag dus goedpraten?
Die zijn niet overrepresentatief in de criminaliteitscijfersquote:Op maandag 15 juli 2013 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, laten we alleen gaan praten over de tokkies en tegelijkertijd de actieve Nederlanders de grond in stampen. Dat is een betere oplossing toch? Om maar even jouw vage manier van redeneren om te draaien.
Even voor de goede orde. Ik onderken dat jij dit onderkent. Maar ik denk dat je vervolgens iets te veel gewicht hangt aan de sociaal economische situatie. That's all.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het culturele aspect onderschat ik helemaal niet - ik wijs dat in een van mijn posts aan als een factor. En dan, zoals ik toen ook al zei, in de zin van dat er een taboe is op 'falen van ouders'.
Helemaal mee eens.quote:Gezinnen zijn naar binnen gericht - dit geldt niet alleen voor het criminele gedrag van jongeren overigens, maar ook voor andere zaken als bijvoorbeeld kindermishandeling. Qua Berberse traditie geldt dat de ouders zijn blijven steken in een traditie van ruim 30 jaar terug - waarbij een kind inderdaad haast per definitie boer wordt en de schoolgang van ondergeschikt belang is. Een kind moest zo snel mogelijk ingezet kunnen worden op het land om geld te verdienen (zodat het gezin onderhouden kan worden). Daar waar die traditie in de Berberse gebieden reeds is achterhaald, kinderen gaan daar gewoon naar school - studie wordt als belangrijk gezien - zien we dat bepaalde ouders die hier naartoe zijn gekomen deze culturele transitie in hun eigen land niet hebben meegekregen.
Het schijnt je volledig, maar dan ook volledig te ontgaan waarom ik geen kennis wil hebben van allerhande achtergronden en motieven. Ik maak wet- en regelgeving gewoon leidend en wil dat wangedrag keihard wordt aangepakt. En ja, dus net zo goed als het om autochtonen gaat.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Het zal je allemaal een rotzorg zijn, desalniettemin gebruik je wel allerlei argumenten gebaseerd op die zogenaamde religieuze gebruiken - waar jij eigenlijk geen weet van hebt. Als je geen behoefte hebt over kennis over de bedoelde groepen mensen, moet je ook niet zeuren als je verbaal op je plek wordt gezet en je intenties worden betwist. Als je discussie wilt voeren over de problematiek onder Marokkaanse jongeren moet je toch enigszins op de hoogte zijn van wat er in die gemeenschap speelt.
Je bewijst met deze opmerkingen perfect wat ik hierboven heb geschreven: mijn punt is je echt volledig ontgaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Dat neemt niet weg dat als je een discussie aan wilt gaan over de kippenfokkerijcultuur in Barneveld, je toch echt iets aan kennis over de kippenfokkerijcultuur zult moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de knauwcultuur in Scheemda. Natuurlijk je kan wel roepen dat de knauwcultuur kut is, zonder dat je weet waar je het over hebt - maar daar schiet je niets mee op.
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn meer dan zat actieve Marokkanen die per stuk meer bijdragen dan jij ooit zult doen, zeker met deze houding. Daar praat je niet over. Daar durf je niet over te praten omdat je daarmee je eigen denigrerende toon over Marokkanen in het geheel geweld aan doet. En dat is problematisch natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |