Dat is een waardeoordeel.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je niet in staat bent morele beslissingen te maken. Je bent amoreel (let wel dat is niet hetzelfde als immoreel).
Verkrachting is dus niet slecht, maar slechts een gevolg van evolutionaire processen. Een verkrachter is dus niet slecht, maar enkel 'anders' dan de rest.quote:Om je vraag te beantwoorden. Moraliteit is een consequentie van de evolutie van sociale wezens. Zonder een aangeboren moreel besef kunnen we niet samenleven. Ieder persoon (afgezien van bepaalde psycho- en sociopathen) heeft dit besef. Zij die dit niet hebben vallen buiten de samenleving. Vanuit ons moreel besef kunnen we enkele kernwaarden destilleren. Vanuit die kernwaarden kunnen we logischerwijs wetten en regels extrapoleren. En zo zijn ook verreweg de meeste wetten tot stand gekomen door de geschiedenis heen. Daar waren geen heilige geschriften voor nodig.
Nee. Dat is een logisch gevolg van wat jij in dit topic roept. Jij zegt dat jij de geboden van god opvolgt en maakt daarbij dus niet gebruik van je eigen morele faculteiten. Orders opvolgen is de moraliteit van een actie verschuiven naar hogerop door je eigen morele agentschap uit te schakelen.quote:
Non sequitur.quote:[..]
Verkrachting is dus niet slecht, maar enkel een gevolg van evolutionaire processen. Een verkrachter is dus niet slecht, maar enkel 'anders' dan de rest.
Ons moreel besef kan ofwel objectief zijn of subjectief. Bij objectief kan men spreken van goed en slecht. Maar bij subjectief enkel dat een bepaalde actie 'anders' is dan een andere actie, maar je kunt niet claimen dat verkrachting slecht is. Goed en slecht impliceert namelijk een objectieve standaard en die bestaat niet op een subjectieve basis.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:05 schreef SpecialK het volgende:
Dus verkrachting is slecht want je doet iemand lichamelijke schade toe. En ons morele besef vertelt ons dat iemand lichamelijke schade toebrengen slecht is, want als iedereen elkaar zomaar straffeloos schade ging toebrengen dan zou er geen functionerende samenleving zijn.
Als objectieve moraliteit bestaat, dan is mijn morele faculteit daar een extentie op. Maar als objectieve moraliteit niet bestaat, dan kun je niet zeggen dat mijn moraliteit 'beter' is dan jouw moraliteit, maar enkel 'anders'.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Dat is een logisch gevolg van wat jij in dit topic roept. Jij zegt dat jij de geboden van god opvolgt en maakt daarbij dus niet gebruik van je eigen morele faculteiten. Orders opvolgen is de moraliteit van een actie verschuiven naar hogerop door je eigen morele agentschap uit te schakelen.
Dus jij bent amoreel.
Dat is een logisch gevolg van wat jij in dit topic roept.quote:[..]
Non sequitur.
Wetenschap maakt geen waardeoordelen. Geen morele oordelen. Maar dan snap je het doel van de wetenschap niet. Wetenschap is slechts een gereedschap om de koude harde feiten over dit universum boven tafel te halen. Als ik naar politiek of naar maatschappelijke kwesties kijk dan gebruik ik wetenschap om de harde feiten te evalueren en daarna gebruik ik mijn eigen morele capaciteit om waardeoordelen te hangen aan de situatie.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ons moreel besef kan ofwel objectief zijn of subjectief. Bij objectief kan men spreken van goed en slecht. Maar bij subjectief enkel dat een bepaalde actie 'anders' is dan een andere actie, maar je kunt niet claimen dat verkrachting slecht is. Goed en slecht impliceert namelijk een objectieve standaard en die bestaat niet op een subjectieve basis.
En waar komen jouw morele capaciteiten en besef vandaan om daarmee een waardeoordeel op situaties toe te kunnen passen?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wetenschap maakt geen waardeoordelen. Geen morele oordelen. Maar dan snap je het doel van de wetenschap niet. Wetenschap is slechts een gereedschap om de koude harde feiten over dit universum boven tafel te halen. Als ik naar politiek of naar maatschappelijke kwesties kijk dan gebruik ik wetenschap om de harde feiten te evalueren en daarna gebruik ik mijn eigen morele capaciteit om waardeoordelen te hangen aan de situatie.
Hoe ben jij een extensie? Je bent hooguit een slap aanhangsel van de objectieve moraliteit. Maar jij bent geen moreel agent. Jij volgt slechts orders op. Als god het zegt dat iets goed of slecht is geloof jij het en vind jij dat het goed of slecht is. Ookal heb je een morele capaciteit meegekregen van jouw god is het nutteloos want jij wordt geacht 'm toch nooit te gebruiken.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:12 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als objectieve moraliteit bestaat, dan is mijn morele faculteit daar een extentie op. Maar als objectieve moraliteit niet bestaat, dan kun je niet zeggen dat mijn moraliteit 'beter' is dan jouw moraliteit, maar enkel 'anders'.
Uit mijn hersenen.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:14 schreef man1986 het volgende:
[..]
En waar komen jouw morele capaciteiten en besef vandaan om daarmee een waardeoordeel op situaties toe te kunnen passen?
Zijn jouw hersenen beter dan die van een verkrachter?quote:
Weer een waardeoordeel.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:15 schreef SpecialK het volgende:
Atheisten zijn dus moreler dan christenen.
Ja. Want mijn hersenen hechten een negatief waardeoordeel aan het toebrengen van schade aan mensen. Daarom gaan die hersenen van de verkrachter de cel in en de mijne niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:15 schreef man1986 het volgende:
[..]
Zijn jouw hersenen beter dan die van een verkrachter?
Nee. het is slechts een logisch gevolg van wat jij hier roept.quote:
Als God niet zou bestaan, waarom zou ik mijn morele capaciteit willen benutten?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe ben jij een extensie? Je bent hooguit een slap aanhangsel van de objectieve moraliteit. Maar jij bent geen moreel agent. Jij volgt slechts orders op. Als god het zegt dat iets goed of slecht is geloof jij het en vind jij dat het goed of slecht is. Ookal heb je een morele capaciteit meegekregen van jouw god is het nutteloos want jij wordt geacht 'm toch nooit te gebruiken.
Omdat je deel wil uitmaken van de samenleving? Omdat je oprecht goed wil zijn zonder dat iemand jou daar toe dwingt?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als God niet zou bestaan, waarom zou ik mijn morele capaciteit willen benutten?
Wat is goed zonder God?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat je deel wil uitmaken van de samenleving? Omdat je oprecht goed wil zijn zonder dat iemand jou daar toe dwingt?
Jouw hersenen zijn niets meer dan chemische reacties.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Want mijn hersenen hechten een negatief waardeoordeel aan het toebrengen van schade aan mensen. Daarom gaan die hersenen van de verkrachter de cel in en de mijne niet.
Goed en kwaad zijn te herkennen aan hun gevolgenquote:
Dankzij het feit dat we allemaal ongeveer dezelfde morele en logische faculteiten hebben komen we over het algemeen tot ongeveer dezelfde conclusies wat betreft goed en kwaad. Omdat we onrecht kunnen voelen via empathie en gevolgen kunnen meten via logica. De verschillen in onze morele faculteiten zijn onderwerp van de politiek.quote:Wie bepaalt wat goed en slecht is en hoe?
Verreweg de meeste mensen beseffen zich vanaf hun jonge jaren dat als jij lief bent voor anderen (ze geen schade toebrengt) dat zij ook lief zullen zijn voor jou. Dus men handelt grotendeels met die redenatie. Voor de geestelijk zieken en mensen die beschadigd zijn of categorisch een verkeerde opvoeding hebben gehad waarmee hun morele faculteiten zijn bedoezeld hebben we een strafsysteem opgezet.quote:En waarom zouden mensen zich daaraan houden?
Omdat mijn chemische reacties passen binnen het framework van een gezonde samenleving. Omdat mijn chemische reacties geen schade toebrengen aan anderen.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jouw hersenen zijn niets meer dan chemische reacties.
Waarom zijn jouw chemische reacties beter dan de chemische reacties van een verkrachter?
En hoe bepaal je goede en slechte gevolgen?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goed en kwaad zijn te herkennen aan hun gevolgen
Waarom zou de meerderheid gelijk hebben? Onrecht en empathie zijn chemische reacties die plaatsvinden in onze hersenen. Waarom zouden onze chemische reacties beter zijn dan die van een verkrachter of een andere minderheid in de samenleving? Waar baseer jij je waardeoordeel op?quote:[..]
Dankzij het feit dat we allemaal ongeveer dezelfde morele en logische faculteiten hebben komen we over het algemeen tot ongeveer dezelfde conclusies wat betreft goed en kwaad. Omdat we onrecht kunnen voelen via empathie en gevolgen kunnen meten via logica. De verschillen in onze morele faculteiten zijn onderwerp van de politiek.
Dus angst voor straf is de motiverende kracht binnen de samenleving rondom moraliteit. Geen rede, geen logica, geen moreel besef, maar enkel angst voor vervolging en bestraffing. Hoe maakt dat jou dan anders dan een gelovige?quote:[..]
Verreweg de meeste mensen beseffen zich vanaf hun jonge jaren dat als jij lief bent voor anderen (ze geen schade toebrengt) dat zij ook lief zullen zijn voor jou. Dus men handelt grotendeels met die redenatie. Voor de geestelijk zieken en mensen die beschadigd zijn of categorisch een verkeerde opvoeding hebben gehad waarmee hun morele faculteiten zijn bedoezeld hebben we een strafsysteem opgezet.
Ieder persoon verstaat iets anders onder een 'gezonde samenleving'. Waarom zou jouw visie op een gezonde samenleving 'beter' zijn dan mijn visie op een gezonde samenleving? We begeven ons op een subjectieve terrein, waarom zou jij gelijk hebben en ik niet?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat mijn chemische reacties passen binnen het framework van een gezonde samenleving. Omdat mijn chemische reacties geen schade toebrengen aan anderen.
"Nat" is een term die we voor vloeistoffen in het algemeen gebruiken, en is daarmee dus niet afhankelijk van (het bestaan van) water. Water is niet bepalend voor wat wij "nat" noemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:55 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is water bepalend voor natheid of natheid bepalend voor water?
Dat is te meten adhv de gezondheid of de hoeveelheid pijn van het persoon die iets ondergaat.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
En hoe bepaal je goede en slechte gevolgen?
De meerderheid heeft gelijk omdat deze faculteiten zijn geëvolueerd aan de hand van wat wel en wat niet een stabiele samenleving maakt. Dieren binnen een sociale diersoort die geboren zijn met een afwijkend moreel besef worden verstoten uit de samenleving.quote:[..]
Waarom zou de meerderheid gelijk hebben? Onrecht en empathie zijn chemische reacties die plaatsvinden in onze hersenen. Waarom zouden onze chemische reacties beter zijn dan die van een verkrachter of een andere minderheid in de samenleving? Waar baseer jij je waardeoordeel op?
je gaat lekker voorbij aan wat ik zeg. Ik merkte op dat voor verreweg de meeste mensen het morele besef genoeg is. Goed zijn for the sake of being good. Voor de enkeling die hier buiten valt hebben we de strafsystemen.quote:[..]
Dus angst voor straf is de motiverende kracht binnen de samenleving rondom moraliteit. Geen rede, geen logica, geen moreel besef, maar enkel angst voor vervolging en bestraffing. Hoe maakt dat jou dan anders dan een gelovige?
Natheid (eigenschap) is wel onlosmakelijk verbonden met water (onder andere).quote:Op maandag 15 juli 2013 00:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Nat" is een term die we voor vloeistoffen in het algemeen gebruiken, en is daarmee dus niet afhankelijk van (het bestaan van) water. Water is niet bepalend voor wat wij "nat" noemen.
God en Goed zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zodat we kunnen stellen dat God (A) = Goed (B).quote:Maar goed, daarmee is de vraag die ik stelde nog steeds niet beantwoord.
Er zijn dingen waar we met verreweg de overgrote meerderheid eens kunnen zijn dat ze slecht of goed zijn. vanuit dat kan je nog veel meer extrapoleren. De rest is een kwestie van politiek.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:35 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ieder persoon verstaat iets anders onder een 'gezonde samenleving'. Waarom zou jouw visie op een gezonde samenleving 'beter' zijn dan mijn visie op een gezonde samenleving? We begeven ons op een subjectieve terrein, waarom zou jij gelijk hebben en ik niet?
Om te kunnen spreken over 'eens of oneens' en 'goed en slecht' dienen we wel een onderliggende basis te hebben voor zulke verschillen.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn dingen waar we met verreweg de overgrote meerderheid eens kunnen zijn dat ze slecht of goed zijn. vanuit dat kan je nog veel meer extrapoleren. De rest is een kwestie van politiek.
En die hebben we gelukkig als sociaal diersoort meegekregen van de evolutie. Om ons te helpen bij het sociaal-zijn. Iets wat essentieel is voor onze overleving.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Om te kunnen spreken over 'eens of oneens' en 'goed en slecht' dienen we wel een basis te hebben voor zulke verschillen.
Evolutionaire processen komen niet met waardeoordelen. Een verkrachter is evolutionair gezien noch goed, noch slecht bezig met zijn daden. Evolutie is neutraal wat dat betreft, dus hoe kan evolutie als een basis dienen voor moraliteit?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En die hebben we gelukkig als sociaal diersoort meegekregen van de evolutie. Om ons te helpen bij het sociaal-zijn. Iets wat essentieel is voor onze overleving.
Evolutie bouwt op dat wat werkt. Binnen de sociale diersoorten met mentale capaciteiten duwt evolutie ons dus richting moraliteit omdat een gebrek aan moraliteit sociale cohesie ontwricht. Evolutie heeft geen doel maar kan wel systemen opzetten die helpen bij het overleven.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
Evolutionaire processen komen niet met waardeoordelen. Een verkrachter is evolutionair gezien noch goed, noch slecht bezig met zijn daden. Evolutie is neutraal wat dat betreft, dus hoe kan evolutie als een basis dienen voor moraliteit?
de universele wet van logica ja?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Logica is daar een van.
[..]
Rechtvaardigheid is verbonden aan moraliteit. God is de basis voor objectieve moraliteit en derhalve vloeit rechtvaardigheid uit Zijn Karakter. Zonder God geen objectieve moraliteit, zonder objectieve moraliteit geen rechtvaardigheid.
Maar dat is eerder een vorm van theistische evolutie dan Darwiniaanse evolutie.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Evolutie bouwt op dat wat werkt. Binnen de sociale diersoorten met mentale capaciteiten duwt evolutie ons dus richting moraliteit omdat een gebrek aan moraliteit sociale cohesie ontwricht. Evolutie heeft geen doel maar kan wel systemen opzetten die helpen bij het overleven.
Zeg jij het maar.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:55 schreef Supersoep het volgende:
Is het objectief goed of slecht om iemand tot in de eeuwigheid te martelen die nooit Jesus heeft kunnen accepteren?
Zeg het maar.
Moraliteit is een logisch gevolg van het laten werken van een sociale cohesie en zal dus in verschillende vormen ontstaan bij verschillende diersoorten. Maar omdat moraliteit altijd een basis heeft in de realiteit zullen vele aspecten van moraliteit tussen sociale diersoorten overeenkomen.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar dat is eerder een vorm van theistische evolutie dan Darwiniaanse evolutie.
Je spreekt over het feit dat evolutie ons richting 'moraliteit' duwt. Maar de ingebouwde aanname daarbij is dat:
A. Moraliteit bestaat en deze staat los van evolutie. Evolutie draagt enkel bij aan de overbrugging van een wezen die geen moreel besef heeft tot een wezen die uiteindelijk een moreel besef kan ontwikkelen. Daarin zit dus geen tegenspraak tussen evolutie en het bestaan van God.
Logica en de logical absolutes zijn een beschrijving van de meest fundamentele abstracties van de realiteit. Zonder evolutie zou zo'n beschrijving theoretisch kunnen bestaan. Wellicht als we robots maken die zelfbewust zijn en nog leven nadat wij onszelf en alle andere levende wezens uitgeroeid hebben. Maar dat is irrelevant voor deze discussie.quote:B. Systemen bestaan onafhankelijk van evolutie. Een voorbeeld daarvan is logica, dat als een systeem gezien kan worden. Bestaat logica onafhankelijk van evolutie, dan moet er dan een basis zijn voor dit systeem buiten evolutie om als we aannemen dat zonder evolutie logica ook kan bestaan.
Met dat uitgangspunt kunnen we slechts veranderingen en verschillen aantonen tussen morele afspraken. Maar we kunnen daar geen waardeoordeel over vellen in de trend van 'A is beter dan B', aangezien deze laatste een bepaalde standaard insinueert dat als een objectieve basis kan dienen voor morele waardeoordelen. Evolutie kan ons dat niet bieden, aangezien evolutie neutraal staat tegenover daden en acties van organismen, zoals verkrachting.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Moraliteit is een logisch gevolg van het laten werken van een sociale cohesie en zal dus in verschillende vormen ontstaan bij verschillende diersoorten. Maar omdat moraliteit altijd een basis heeft in de realiteit zullen vele aspecten van moraliteit tussen sociale diersoorten overeenkomen.
Het is toereikend om enkel de scheiding te kunnen aangeven tussen logica en evolutionaire processen. Aangezien logica ook kan bestaan zonder evolutie, dan ligt de basis voor systemen als logica kennelijk ergens anders dan op basis van evolutie.quote:[..]
Logica en de logical absolutes zijn een beschrijving van de meest fundamentele abstracties van de realiteit. Zonder evolutie zou zo'n beschrijving theoretisch kunnen bestaan. Wellicht als we robots maken die zelfbewust zijn en nog leven nadat wij onszelf en alle andere levende wezens uitgeroeid hebben. Maar dat is irrelevant voor deze discussie.
We kunnen wel objectieve oordelen maken over moraliteit aangezien moraliteit zelf een basis heeft in de realiteit en niet slechts een losgeslagen concept is. Vanuit die pilaren kunnen we zelf een objectieve moraliteit opzetten. Die grenzen heeft. En vanaf die grenzen is het een kwestie van politiek.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Met dat uitgangspunt kunnen we slechts veranderingen en verschillen aantonen tussen morele afspraken. Maar we kunnen daar geen waardeoordeel over vellen in de trend van 'A is beter dan B', aangezien deze laatste een bepaalde standaard insinueert dat als een objectieve basis kan dienen voor morele waardeoordelen. Evolutie kan ons dat niet bieden, aangezien evolutie neutraal staat tegenover daden en acties van organismen, zoals verkrachting.
Prima. Dan ligt de basis van logica in het universum.quote:[..]
Het is toereikend om enkel de scheiding te kunnen aangeven tussen logica en evolutionaire processen. Aangezien logica ook kan bestaan zonder evolutie, dan ligt de basis voor systemen als logica kennelijk ergens anders dan op basis van evolutie.
Als een robot op menselijk niveau van vrije wil en intelligentie en morele agentschap opereert dan is een robot wat mij betreft zeker wel verantwoordelijk voor het's daden.quote:Verder zijn robots geen morele agenten. Kun jij een robot persoonlijk verantwoordelijk stellen voor een moord? Ik betwijfel het.
Moraliteit staat los van onze concepten en heeft een basis in realiteit. Daar kan ik het mee eens zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
We kunnen wel objectieve oordelen maken over moraliteit aangezien moraliteit zelf een basis heeft in de realiteit en niet slechts een losgeslagen concept is. Vanuit die pilaren kunnen we zelf een objectieve moraliteit opzetten. Die grenzen heeft. En vanaf die grenzen is het een kwestie van politiek.
Wat is dan de basis van het universum? Het universum bestaat uit 'stof' (materie). Terwijl moraliteit en logica niet-stoffelijk zijn (immaterieel). Hoe kan materie leiden tot non-materie (moraliteit en logica)?quote:[..]
Prima. Dan ligt de basis van logica in het universum.
Interessante gedachte, ik ben dan benieuwd hoe we 'vrije wil' gaan coderen in een digitale drager zoals een robot. Heeft vrije wil wel een codering, zo ja wat is het en hoe ziet het eruit?quote:[..]
Als een robot op menselijk niveau van vrije wil en intelligentie en morele agentschap opereert dan is een robot wat mij betreft zeker wel verantwoordelijk voor het's daden.
Volgens Genesis duurt een dag geen miljoenen jarenquote:
En nog steeds wordt het niet hypocriet gevonden in dat vorige 'debat' die ik aanhaalde Waar Kent meerdere malen aangeeft niet belasting te willen betalen voor leugens die volgens hem in de boeken staan. Terwijl dat gesprek al bewezen wordt dat hij dat toch al niet doet en de professor aangeeft zelf les te geven met behulp van een computer.quote:In 2006 werden Hovind en zijn vrouw schuldig bevonden aan 58 punten met betrekking tot het ontduiken van belastingen. De strafmaat voor hem werd vastgesteld op tien jaar cel, het betalen van $640.000 belastingschuld en $7.078 voor de proceskosten.[9] Kent Hovind moet officieel tot 11 augustus 2015 in de gevangenis blijven. Hij zit opgesloten in de Federal Correctional Institution Berlin in New Hampshire.
Ah dus ze hebben daar dan alle boeken met informatie over de evolutieleer verbannen?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:20 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
De professor is van mening dat ook creatie leer in de klassen te geven, jullie draaien echt de boel om waar het omgaat, zelf dat doen jullie uiterste best om gedraai te krijgen om Kent in het duister te plaatsen, er zijn zelfs geedited videos waar men Kent probeer belachelijk te maken.
Hier heb je ene link https://www.youtube.com/r(...)+site&gs_l=youtube.3...6556.6556.0.8260.1.1.0.0.0.0.352.352.3-1.1.0...0.0...1ac.1.11.youtube.4qaUZ3FOJZA
Atheïsten kunnen een debat niet winnen, dan doen ze via internet zwart maken en leugens verspreiden ( oftewel anti hovind site opzetten) dat is hoe gaat als men zo wanhopig zijnMoslims hebben hetzelfde tactiek, jullie passen wel goed met de Moslims eerlijk gezegd
Best funny
Ha, geloof je het niet ? man1986 zal er anders wel een prentje van een walvis bij kleven.quote:
Iets wat jij niet bezit : eigen moreel besef.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:20 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is goed zonder God?
Wie bepaalt wat goed en slecht is en hoe?
En waarom zouden mensen zich daaraan houden?
Ik had mij de andere wang moeten laten toekeren na Hollanders uitspraak?quote:Op maandag 15 juli 2013 03:53 schreef man1986 het volgende:
Niet op de man gaan spelen ATON en Purplesparks.
Heeft Hollander je op je wang geslagen dan?quote:Op maandag 15 juli 2013 03:57 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Ik had mij de andere wang moeten laten toekeren na Hollanders uitspraak?
Apart dat je zin nu letterlijk opvat en anders nooit. Op zijn uitspraak dat ik een leugenaar ben en mensen zwart maak.(Wat hij daarmee niet doet?) Ben ik degene die op de man speelt als ik er een reactie op geef. Tjaquote:Op maandag 15 juli 2013 04:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Heeft Hollander je op je wang geslagen dan?
Het gaat om het debat en niet om wie in de gevangenis zit en waarom.quote:Op maandag 15 juli 2013 04:02 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Apart dat je zin nu letterlijk opvat en anders nooit. Op zijn uitspraak dat ik een leugenaar ben en mensen zwart maak.(Wat hij daarmee niet doet?) Ben ik degene die op de man speelt als ik er een reactie op geef. Tja
Nee hoor, enkel een vaststelling.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:53 schreef man1986 het volgende:
Niet op de man gaan spelen ATON en Purplesparks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |