rechtvaardigheid? niet de rest van de mensen uitroeien, was toch wel redelijk geweest?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
De mens voert op basis van zijn keuzes bepaalde acties uit. Daaruit volgt verantwoordelijk voor woorden en daden. Vergeving zonder rechtvaardiging is immoreel. Vergeving komt nį rechtvaardiging en niet ervoor.
Je oogst wat je zaait, niet menselijke wetten, maar universele wetten.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zijn menselijke wetten, die zijn niets waard, niet?
Wat is redelijk, subjectief gezien dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
rechtvaardigheid? niet de rest van de mensen uitroeien, was toch wel redelijk geweest?
universele wetten huh, doe eens meer vertellen daaroverquote:Op zondag 14 juli 2013 23:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait, niet menselijke wetten, maar universele wetten.
[..]
Wat is redelijk, subjectief gezien dan.
Logica is daar een van.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
universele wetten huh, doe eens meer vertellen daarover
Rechtvaardigheid is verbonden aan moraliteit. God is de basis voor objectieve moraliteit en derhalve vloeit rechtvaardigheid uit Zijn Karakter. Zonder God geen objectieve moraliteit, zonder objectieve moraliteit geen rechtvaardigheid.quote:wat is rechtvaardigheid in de ogen van god?
God dicteert dus moraliteit? Dus als god morgen zegt: "kleine meisjes verkrachten is oke". Dan is het ok.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Logica is daar een van.
[..]
Rechtvaardigheid is verbonden aan moraliteit. God is de basis voor objectieve moraliteit en derhalve vloeit rechtvaardigheid uit Zijn Karakter. Zonder God geen objectieve moraliteit, zonder objectieve moraliteit geen rechtvaardigheid.
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat? Een verkrachter zou zeggen dat het juist goed is. Wie ben jij om daarover te oordelen?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
God dicteert dus moraliteit? Dus als god morgen zegt: "kleine meisjes verkrachten is oke". Dan is het ok.
Je ontwijkt de vraag. Ik wil hier best antwoord op geven maar eerst ga jij antwoord op mij geven.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat? Een verkrachter zou zeggen dat het juist goed is. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Mijn antwoord is nee, want Gods Karakter laat dat niet toe.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag. Ik wil hier best antwoord op geven maar eerst ga jij antwoord op mij geven.
En wat nou als het dat wel toe liet?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef man1986 het volgende:
[..]
Mijn antwoord is nee, want Gods Karakter laat dat niet toe.
Dan zou dat niet de God van de Bijbel zijn.quote:
Juist wel. Want yahweh zet in het OT aan tot in ieder geval het doden van kleine kinderen door met de vrije wil van de Farao te rotzooien. En dat is nog maar 1 voorbeeld.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat zou dat niet de God van de Bijbel zijn.
We hadden over verkrachting, je verandert van onderwerp. Ik wacht nog op jouw antwoord.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Juist wel. Want yahweh zet in het OT aan tot in ieder geval het doden van kleine kinderen door met de vrije wil van de Farao te rotzooien. En dat is nog maar 1 voorbeeld.
Het gaat hier natuurlijk om het klassieke dilemma:quote:Op zondag 14 juli 2013 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dan zou dat niet de God van de Bijbel zijn.
Oh doden is beter?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
We hadden over verkrachting, je verandert van onderwerp.
Don't worry. Die krijg je zodra we jouw ding hebben uitgediept.quote:Ik wacht nog op jouw antwoord.
God = Goed. Einde dilemma.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om het klassieke dilemma:
- bepaalt god wat goed is, of,
- bepaalt goed wat god is?
Hoe weet jij dat god de basis is voor moraliteit zonder daar een moreel oordeel over te vellen? En hoe bepaal je of jouw morele oordeel daarover juist is?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat?
Daarmee is niet beantwoord of de een bepalend is voor de ander of andersom.quote:
Hoe weet je dat?quote:
Zonder objectieve moraliteit bestaat er niet zoiets als 'beter', enkel 'anders'.quote:
Verkrachting is slecht.quote:[..]
Don't worry. Die krijg je zodra we jouw ding hebben uitgediept.
Ik claim nergens dat objectieve moraliteit niet bestaat. Ik weet alleen dat wat jij doet geen moraliteit is.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:53 schreef man1986 het volgende:
[..]
Zonder objectieve moraliteit bestaat er niet zoiets als 'beter', enkel 'anders'.
Is water bepalend voor natheid of natheid bepalend voor water?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarmee is niet beantwoord of de een bepalend is voor de ander of andersom.
Mooi, nu mijn vraag beantwoorden.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik claim nergens dat objectieve moraliteit niet bestaat. Ik weet alleen dat wat jij doet geen moraliteit is.
Jij volgt slechts orders op. Dat is geen moraliteit maar gehoorzaamheid.
Fijn dat je toegeeft dat je niet in staat bent morele beslissingen te maken. Je bent amoreel (let wel dat is niet hetzelfde als immoreel).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |