quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:48 schreef Hollander1000 het volgende:
Dit is geen discussie topic, maar een video debat, zeer intressant
Ik post deze als een start
Kent Hovind vs Michael Shermer
Hebben jullie meer, post dan even
Welke ts en welke knul?quote:
In een vrije samenleving heeft ieder een recht om zijn eigen standpunten te presenteren zonder angst voor vervolging of onderdrukking.quote:
is dat het antwoord op de vraag of spelen we dat spelletje dat ik nu de vraag moet raden?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
In een vrije samenleving heeft ieder een recht om zijn eigen standpunten te presenteren zonder angst voor vervolging of onderdrukking.
Everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
In een vrije samenleving heeft ieder een recht om zijn eigen standpunten te presenteren zonder angst voor vervolging of onderdrukking.
waar komt dat ineens vandaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat er rondom dit onderwerp geen debat bestaat. Gezien dat er vanuit beide kanten er mensen zijn die tegenovergestelde posities erop nahouden is er dus kennelijk wel een debat gaande. Jij mag het met de andere partij oneens zijn, maar dat houdt niet in dat jij dan kunt of mag beslissen dat er geen debat is.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
is dat het antwoord op de vraag of spelen we dat spelletje dat ik nu de vraag moet raden?
Nee er bestaat geen debat over. Er bestaan geinformeerde mensen, en mensen die weigeren zich te informeren, dat kun je geen debat noemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat er rondom dit onderwerp geen debat bestaat. Gezien dat er vanuit beide kanten er mensen zijn die tegenovergestelde posities erop nahouden is er dus kennelijk wel een debat gaande. Jij mag het met de andere partij oneens zijn, maar dat houdt niet in dat jij dan kunt of mag beslissen dat er geen debat is.
En daar boven op is de youtube link in de OP idd geen debat te noemen, maar goed dat is voorspelbaar wat de familie hovind betreft. Werkelijk nog nooit een redelijk argument van hun gehoord. Nog erger dan Michel Behe die gasten.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee er bestaat geen debat over. Er bestaan geinformeerde mensen, en mensen die weigeren zich te informeren, dat kun je geen debat noemen.
Jij bepaalt niet of er wel of geen debat bestaat. Zolang er een contrast in standpunt bestaat, dan bestaat er een debat.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee er bestaat geen debat over. Er bestaan geinformeerde mensen, en mensen die weigeren zich te informeren, dat kun je geen debat noemen.
Ach ja.. dat is waar ook.. die kwezel heeft ook nog familie.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
[..]
En daar boven op is de youtube link in de OP idd geen debat te noemen, maar goed dat is voorspelbaar wat de familie hovind betreft. Werkelijk nog nooit een redelijk argument van hun gehoord. Nog erger dan Michel Behe die gasten.
Nee.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet of er wel of geen debat bestaat. Zolang er een contrast in standpunt bestaat, dan bestaat er een debat.
nee... toch?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja.. dat is waar ook.. die kwezel heeft ook nog familie.
Voor wie zich nog niet genoeg heeft geergerd:
Jij hebt mijn moeder net verkracht, nu hebben wij een debat, toch?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:56 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet of er wel of geen debat bestaat. Zolang er een contrast in standpunt bestaat, dan bestaat er een debat.
Als er geen debat bestaat, dan ben jij het eens met de tegenpartij.quote:
Ik geloof niet in elke punt die daarin aangehaald wordt. Dat geldt voor elke debat of discussie eigenlijk.quote:En nog steeds geen antwoord, religieuzen kunnen nooit 1 op1 antwoord geven, gelukkig hoeft niemand te liegen waarom ze dat niet kunnen, zelfs jij weet dat
Innocent until proven guilty.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij hebt mijn moeder net verkracht, nu hebben wij een debat, toch?
Boeiend of het nou wel of niet in de bijbel staat, ik vind het een dom systeem. dieren hebben ook gevoel, en daarom moet je die dieren niet opofferen ten bate van je eigen geloofssysteem.quote:Lev 22:11 Want het leven van het vlees is in het bloed, en Ik heb dat Zelf voor u op het altaar gegeven om voor uw leven verzoening te doen.Want het is het bloed dat door middel van het leven verzoening bewerkt.
Mensen konden alleen maar vergeving van hun zondes krijgen door bloed. Want het leven van het vlees zit in het bloed. als je vergeving krijgt van zondes zul je recht hebben op eeuwig leven bij God. Want bloed reinigt ons van alle zondes.
1 Joh 1:7 Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.
Jemig, kun je nog onnozeler dingen zeggen? Dieren hoeven niet geofferd te worden voor vergeving van de zonden, want die zonden bestaan niet.quote:daarom moest in de tijd van OT dieren worden geofferd totdat Christus op aarde zou komen. Christus heeft de zonde, Waar wij schuldig aan waren op zich genomen en heeft de straf betaald. Daar is hij voor gekruisigd. God Heeft de wereld zo lief dat hij zijn eigen zoon heeft gestuurd die onze straf op zich heeft genomen en zichzelf geofferd heeft. Want de straf op de zonde is de dood. En dat is niet achterlijk maar dat is juist de liefde van God. Christus was het ultieme offer die ons reinigt van alle zondes.
Johannes zoveel vers zoveel. Maar vertel eens wat in jouw eigen woorden, niet zo citeren uit een boekje.quote:De mens had gezondigd en daarom was de dood in de wereld gekomen, want de straf op de zonde is de dood. Maar God wil niet dat wij dood gaan maar dat wij allemaal tot bekering komen en ons afwenden van onze zondige leven. Daarom heeft hij de straf op de zonde op zichzelf genomen en heeft de straf betaald. Dat is de ultieme liefde. want God heeft de wereld zo lief dat hij zijn enige zoon gegeven heeft, opdat ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
God had ook kunnen zeggen "ach, u hebt gegeten van de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad maar ik vergeef u". Dat roept Jezus zijn volgelingen ook op "vergeven OM NIET". Dat is heel wat anders dan vergeven omdat er bloed gevloeid is.quote:Joh 3:17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
God had na de zonde ook tegen ons kunnen zeggen zoek het maar uit en laat ze maar sterven. Maar in plaats daarvan, Heeft hij zichzelf gegeven en is gestorven voor ons.
Complete onzin, ik hoop niet dat dit de basis van je argumentatie isquote:Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als er geen debat bestaat, dan ben jij het eens met de tegenpartij.
[..]
Ik geloof niet in elke punt die daarin aangehaald wordt. Dat geldt voor elke debat of discussie eigenlijk.
De mens voert op basis van zijn keuzes bepaalde acties uit. Daaruit volgt verantwoordelijk voor woorden en daden. Vergeving zonder rechtvaardiging is immoreel. Vergeving komt nį rechtvaardiging en niet ervoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:05 schreef BerjanII het volgende:
God had ook kunnen zeggen "ach, u hebt gegeten van de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad maar ik vergeef u".
rechtvaardigheid? niet de rest van de mensen uitroeien, was toch wel redelijk geweest?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
De mens voert op basis van zijn keuzes bepaalde acties uit. Daaruit volgt verantwoordelijk voor woorden en daden. Vergeving zonder rechtvaardiging is immoreel. Vergeving komt nį rechtvaardiging en niet ervoor.
Je oogst wat je zaait, niet menselijke wetten, maar universele wetten.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zijn menselijke wetten, die zijn niets waard, niet?
Wat is redelijk, subjectief gezien dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
rechtvaardigheid? niet de rest van de mensen uitroeien, was toch wel redelijk geweest?
universele wetten huh, doe eens meer vertellen daaroverquote:Op zondag 14 juli 2013 23:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait, niet menselijke wetten, maar universele wetten.
[..]
Wat is redelijk, subjectief gezien dan.
Logica is daar een van.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
universele wetten huh, doe eens meer vertellen daarover
Rechtvaardigheid is verbonden aan moraliteit. God is de basis voor objectieve moraliteit en derhalve vloeit rechtvaardigheid uit Zijn Karakter. Zonder God geen objectieve moraliteit, zonder objectieve moraliteit geen rechtvaardigheid.quote:wat is rechtvaardigheid in de ogen van god?
God dicteert dus moraliteit? Dus als god morgen zegt: "kleine meisjes verkrachten is oke". Dan is het ok.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Logica is daar een van.
[..]
Rechtvaardigheid is verbonden aan moraliteit. God is de basis voor objectieve moraliteit en derhalve vloeit rechtvaardigheid uit Zijn Karakter. Zonder God geen objectieve moraliteit, zonder objectieve moraliteit geen rechtvaardigheid.
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat? Een verkrachter zou zeggen dat het juist goed is. Wie ben jij om daarover te oordelen?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
God dicteert dus moraliteit? Dus als god morgen zegt: "kleine meisjes verkrachten is oke". Dan is het ok.
Je ontwijkt de vraag. Ik wil hier best antwoord op geven maar eerst ga jij antwoord op mij geven.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat? Een verkrachter zou zeggen dat het juist goed is. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Mijn antwoord is nee, want Gods Karakter laat dat niet toe.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag. Ik wil hier best antwoord op geven maar eerst ga jij antwoord op mij geven.
En wat nou als het dat wel toe liet?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:44 schreef man1986 het volgende:
[..]
Mijn antwoord is nee, want Gods Karakter laat dat niet toe.
Dan zou dat niet de God van de Bijbel zijn.quote:
Juist wel. Want yahweh zet in het OT aan tot in ieder geval het doden van kleine kinderen door met de vrije wil van de Farao te rotzooien. En dat is nog maar 1 voorbeeld.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat zou dat niet de God van de Bijbel zijn.
We hadden over verkrachting, je verandert van onderwerp. Ik wacht nog op jouw antwoord.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Juist wel. Want yahweh zet in het OT aan tot in ieder geval het doden van kleine kinderen door met de vrije wil van de Farao te rotzooien. En dat is nog maar 1 voorbeeld.
Het gaat hier natuurlijk om het klassieke dilemma:quote:Op zondag 14 juli 2013 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dan zou dat niet de God van de Bijbel zijn.
Oh doden is beter?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
We hadden over verkrachting, je verandert van onderwerp.
Don't worry. Die krijg je zodra we jouw ding hebben uitgediept.quote:Ik wacht nog op jouw antwoord.
God = Goed. Einde dilemma.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om het klassieke dilemma:
- bepaalt god wat goed is, of,
- bepaalt goed wat god is?
Hoe weet jij dat god de basis is voor moraliteit zonder daar een moreel oordeel over te vellen? En hoe bepaal je of jouw morele oordeel daarover juist is?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat verkrachting slecht is als objectieve moraliteit niet bestaat?
Daarmee is niet beantwoord of de een bepalend is voor de ander of andersom.quote:
Hoe weet je dat?quote:
Zonder objectieve moraliteit bestaat er niet zoiets als 'beter', enkel 'anders'.quote:
Verkrachting is slecht.quote:[..]
Don't worry. Die krijg je zodra we jouw ding hebben uitgediept.
Ik claim nergens dat objectieve moraliteit niet bestaat. Ik weet alleen dat wat jij doet geen moraliteit is.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:53 schreef man1986 het volgende:
[..]
Zonder objectieve moraliteit bestaat er niet zoiets als 'beter', enkel 'anders'.
Is water bepalend voor natheid of natheid bepalend voor water?quote:Op zondag 14 juli 2013 23:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarmee is niet beantwoord of de een bepalend is voor de ander of andersom.
Mooi, nu mijn vraag beantwoorden.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik claim nergens dat objectieve moraliteit niet bestaat. Ik weet alleen dat wat jij doet geen moraliteit is.
Jij volgt slechts orders op. Dat is geen moraliteit maar gehoorzaamheid.
Fijn dat je toegeeft dat je niet in staat bent morele beslissingen te maken. Je bent amoreel (let wel dat is niet hetzelfde als immoreel).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |