Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:57 schreef arjan1212 het volgende:
ja mensen die op het platteland wonen leven 5 jaar langer dan mensen die in de stad wonen, en zo kan je eindeloos doorgaan
Gelieve dan dit soort uitspraken buiten discussies te houden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:07 schreef arjan1212 het volgende:
nee ik heb geen bron, heb het ergens gelezen, weet niet meer waar
Dat zeg jij nu. Jij zal daar anders over gaan denken zo gauw jij ervaart hoe het is om in een cel te zitten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik ga nog liever de cel in ( waar je wel mag roken ) dan dat ik ooit een boete voor roken zal betalen, uit principe
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
Nee hoor. Je kan best differentiëren naar levensstijl zonder te differentiëren naar leeftijd. Het is maar net afhankelijk van de wetten waar de overheid voor kiest. Zo zou het best kunnen dat je in de toekomst meer moet betalen als je rookt of als je een slechte conditie hebt terwijl er op andere zaken geen verschil wordt gemaakt. Een flinke suikerbelasting zou trouwens wellicht effectiever zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
Smoes nummer 1 uit het grote smoezenboek voor rokers: verwijzen naar andere zaken die er niets mee te maken hebben. Het gaat hier over roken, niet over andere zaken dus ik beperk me in deze draad tot roken. Wat jij stelt klopt niet maar daar ga ik niet op in aangezien ik jou niet wil faciliteren in het gebruiken van smoezen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:46 schreef arjan1212 het volgende:
Ja Bram ik weet nou onderhand wel dat jouw ideale wereld is, niemand rookt, alcohol drinken komt alleen bij hoge uitzondering voor, vlees eten komt ook weinig voor . enz enz
Mensen moeten het niet zelf weten als ze andere mensen hun lichaam willen verbranden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:27 schreef Waterloos het volgende:
De betutteling van de overheid is ook schandalig.
Als mensen hun lichaam willen verbranden om op latere leeftijd met kankers en andere ziektes opgescheept te zitten moeten ze dat vooral zelf weten.
Hmm, nee, het liberalisme is o.a. gebaseerd op het idee van een vrije wil en daarmee een vrije keuze voor het individu. Vrijheid van religie is bijvoorbeeld ook een liberaal principe, dit terwijl religie, net als een verslaving, het tegenovergestelde kan zijn van vrijheid. Je hebt zeg maar zelf de vrije keuze of je jezelf afhankelijk maakt van iets, of niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
De kans is groot dat die zal er uiteindelijk wel zal komen, we zullen wel moeten. Reken maar uit. Nu zijn er 6 miljard mensen, over enkele decennia 9-12 miljard mensen. De fossiele brandstoffen geraken op (kunstmest wordt van fossiele brandstoffen gemaakt). Om een beetje vlees te kweken heb je erg veel planten nodig. Zo'n beest gebruikt immers maar een klein deel van de energie die het uit de voedsel haalt om spieren op te bouwen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:59 schreef highender het volgende:
Verder, iedereen is verslaafd aan van alles en nog wat, probeer er maar eens een vleestaks doorheen te krijgen, dan gaat 85% van het gepeupel huilen.
Er schijnen zelfs plekken in Nederland te zijn waar je niet eens heroïne mag spuiten of iemand mag vermoorden. De holocaust is er niets bij.quote:
Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen.
Maar dat is wel vervelend voor horecaondernemers. Aparte ruimten voor mensen die er een verschillende levensstijl op nahouden.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.
Plus per woning aangeven of dat er wel of niet mag worden gerookt waarbij de gemeente de bevoegdheid heeft om van rokerswoningen (flats, studentenhuizen) niet-rokerswoningen te maken indien de verhouding niet conform de verhouding rokers-niet-rokers is.quote:Het lijkt me beter om roken gewoon te beperken tot de eigen woonomgeving. Niemand die er last van heeft, en je kunt nog gewoon roken, alleen niet wanneer je anderen ermee lastigvalt.
Misschien vanuit jouw kennelijk verlangen naar een soort communistische planeconomie. Maar in de vrije markt met zoveel partijen kunnen mensen dat prima zelf regelen zonder de ingreep van regelzuchtigen.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar dat is wel vervelend voor horecaondernemers. Aparte ruimten voor mensen die er een verschillende levensstijl op nahouden.
Dat hangt ervan af hoe erg je je best doet om mee te roken. Als je andere mensen gewoon hun ruimte gunt dan heb je dat niet snel. Daarnaast ben ik ook geen voorstander van een verbod op rookvrije terrassen.quote:Ook gewoon in de buitenlucht kun je meeroken. Dat is geen vrijwillige keuze van de meeroker.
Lekkerder voor de verbodsfetishisten vooral. Want als je die maat consequent aanlegt dan mag je nog veel en veel meer verbieden.quote:Het lijkt me beter om roken gewoon te beperken tot de eigen woonomgeving. Niemand die er last van heeft, en je kunt nog gewoon roken, alleen niet wanneer je anderen ermee lastigvalt.
Hoe zie je dat dan voor je in parken en dergelijke? Mensen roken mee, en aparte ruimtes lijken me niet echt realistisch. Veel makkelijker om roken in die plaatsen in zijn geheel te verbieden, toch?
Rook jij, Koos?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
Deze discussie is zo 2008. Beste is om je te verzoenen met de situatie zoals die is. Heb ik ook gedaan.
Precies, de/het idee van een vrije wil, maar verslaving maakt een einde aan die wil.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:59 schreef highender het volgende:
[..]
Hmm, nee, het liberalisme is o.a. gebaseerd op het idee van een vrije wil en daarmee een vrije keuze voor het individu. Vrijheid van religie is bijvoorbeeld ook een liberaal principe, dit terwijl religie, net als een verslaving, het tegenovergestelde kan zijn van vrijheid.
Dit principe(een beetje als 'Plicht is het toppunt van vrijheid') gaat wat mij betreft ook in veel gevallen op(bijvoorbeeld, wat jij al noemt, religie), maar bij een hardnekkige verslaving, die roken is, is het erg moeilijk om te stoppen. Op een gegeven moment is het dan nog nauwelijks een keuze om door te gaan of te stoppen(al zal een fundamentalist zeggen dat ook dit vrijheid isquote:Je hebt zeg maar zelf de vrije keuze of je jezelf afhankelijk maakt van iets, of niet.
Ik vraag me af of dit niet ook een rokerssmoes is. Natuurlijk zijn er veel mensen die ergens aan gehecht zijn(verslaving zou ik het maar in weinige gevallen noemen), maar om dit nu met roken te vergelijken...quote:Verder, iedereen is verslaafd aan van alles en nog wat, probeer er maar eens een vleestaks doorheen te krijgen, dan gaat 85% van het gepeupel huilen.
Jazeker.quote:
Ik had er idd zaterdag geen moeite mee om in een disco lekker te roken.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
Deze discussie is zo 2008. Beste is om je te verzoenen met de situatie zoals die is. Heb ik ook gedaan.
Ik stel voor dat alle niet-rokers zich gedwongen laten bevrijden van hun zuurstof verslaving.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies, de/het idee van een vrije wil, maar verslaving maakt een einde aan die wil.
[..]
Als we dan toch bezig zijn met alles willen verbieden dan weet ik ook nog wel een aantal dingen. De consumptie van aardappels, aubergines en nog een aantal groenten en fruit waar nicotine in zit moet dan ook sterk aan banden worden gelegd.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus per woning aangeven of dat er wel of niet mag worden gerookt waarbij de gemeente de bevoegdheid heeft om van rokerswoningen (flats, studentenhuizen) niet-rokerswoningen te maken indien de verhouding niet conform de verhouding rokers-niet-rokers is.
Je moet er als student vanuit kunnen gaan dat je in een rookvrij huis komt te wonen en blijft wonen als je hiervoor wil kiezen (omgekeerd voor de student die wel wil roken) en je moet er als bewoner van een flat of een appartementgebouw van uit kunnen gaan dat je niet meerookt met de buren.
Door onderscheid te maken tussen rokers- en niet-rokers-woningen maak je het voor iedereen gemakkelijker en prettiger. De rokers kunnen in hun woning hun gang gaan, de niet-rokers hoeven minder mee te roken.
Je verzoenen met de situatie zoals die nu is betekend, stoppen met roken.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wanneer kom jij de deur van mijn huis inbeuken om me te arresteren voor roken in me eigen flat ?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus per woning aangeven of dat er wel of niet mag worden gerookt waarbij de gemeente de bevoegdheid heeft om van rokerswoningen (flats, studentenhuizen) niet-rokerswoningen te maken indien de verhouding niet conform de verhouding rokers-niet-rokers is.
Je moet er als student vanuit kunnen gaan dat je in een rookvrij huis komt te wonen en blijft wonen als je hiervoor wil kiezen (omgekeerd voor de student die wel wil roken) en je moet er als bewoner van een flat of een appartementgebouw van uit kunnen gaan dat je niet meerookt met de buren.
Door onderscheid te maken tussen rokers- en niet-rokers-woningen maak je het voor iedereen gemakkelijker en prettiger. De rokers kunnen in hun woning hun gang gaan, de niet-rokers hoeven minder mee te roken.
ik heb een beter idee. als we nou ergens in friesland een heel stuk nederland reserveren voor diegenen die niet tegen rook kunnen. daar waait het lekker, hebben ze nergens last van.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga verhuizen als je in de gang wilt roken.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Wanneer kom jij de deur van mijn huis inbeuken om me te arresteren voor roken in me eigen flat ?
Was het niet van plan, maar Bram wil dat je niet in een flatgebouw mag roken, dus ook niet in je eigen flat, daar ben ik natuurlijk tegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga verhuizen als je in de gang wilt roken.
Neuh.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:27 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Je verzoenen met de situatie zoals die nu is betekend, stoppen met roken.
1. Zijn voorstel heeft niets met communisme te maken.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien vanuit jouw kennelijk verlangen naar een soort communistische planeconomie. Maar in de vrije markt met zoveel partijen kunnen mensen dat prima zelf regelen zonder de ingreep van regelzuchtigen.
Zeg eens eerlijk: was jij een voor- of tegenstander van de rookvrije werkplek en rookvrij OV voordat het parlement hiermee had ingestemd?quote:Dat hangt ervan af hoe erg je je best doet om mee te roken. Als je andere mensen gewoon hun ruimte gunt dan heb je dat niet snel. Daarnaast ben ik ook geen voorstander van een verbod op rookvrije terrassen.
Daar hoef je geen fundamentalist voor te zijn. Het is een kwestie van motivatie. Veel zwangere vrouwen stoppen met roken, veel andere mensen niet. Niet omdat ze het niet kunnen maar omdat de motivatie onvoldoende groot is om de tijdelijke nadeeltjes te overwinnen. Dat neemt niet weg dat de meeste rokers onvrijwillig roken. Hoewel de motivatie onvoldoende groot is om te stoppen zouden ze wel stoppen indien ze niet die tijdelijke nadeeltjes zouden hebben. De menselijke wil is zwak. Denk maar eens terug aan het rondjes lopen voor een opwarming, steeds werden de bochten afgesneden.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:44 schreef Dutchnative het volgende:
Dit principe(een beetje als 'Plicht is het toppunt van vrijheid') gaat wat mij betreft ook in veel gevallen op(bijvoorbeeld, wat jij al noemt, religie), maar bij een hardnekkige verslaving, die roken is, is het erg moeilijk om te stoppen. Op een gegeven moment is het dan nog nauwelijks een keuze om door te gaan of te stoppen(al zal een fundamentalist zeggen dat ook dit vrijheid is)
Natuurlijk is het een rokerssmoes maar een ongelukkig gekozen rokerssmoes aangezien het onvermijdelijk is dat op termijn accijns wordt geheven op vlees, de redenen gaf ik reeds aan. Het zou me niet verbazen als vlees ooit op de bon gaat gaan (maar dan digitaal) zodat mensen de ADH kunnen eten maar de overconsumptie van vlees wordt opgelost. Dit uiteraard om voedseltekort te voorkomen, zie wat eerder in de draad.quote:Ik vraag me af of dit niet ook een rokerssmoes is.
Een andere variant van dezelfde voor de hand liggende en oh zo onoriginele rokersmoes. Niet in deze draad, wel in talloze andere draden. De volgende keer beter niet gokken, dan gok je ook niet verkeerd.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:09 schreef PalmRoyale het volgende:
Het is trouwens vreemd dat je zoveel problemen hebt met roken maar ik hoor je niet over de enorme rotzooi die auto's uitstoten, rotzooi die je dagelijks inademt en die vele malen schadelijker is voor je gezondheid.
Niet, maar ik zou een flatgenoot (als ik in een flat zou wonen) direct er bij naaien (eigenaar) als ik hem binnenshuis (dus inclusief de gang) zie roken.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Wanneer kom jij de deur van mijn huis inbeuken om me te arresteren voor roken in me eigen flat ?
Aangezien slechts een kleine minderheid van de Nederlanders rookt zou het natuurlijk veel logischer zijn om daar een rokersreservaat van te maken. Aangezien slechts een kleine minderheid van de Nederlanders rookt ben je normaal als je niet rookt.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb een beter idee. als we nou ergens in friesland een heel stuk nederland reserveren voor diegenen die niet tegen rook kunnen. daar waait het lekker, hebben ze nergens last van.
en dan de rest van het land voor de normale mensen.
Je hebt enge trekjes..... uitvinder van een soort rookfascisme ?quote:Op maandag 29 juli 2013 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet, maar ik zou een flatgenoot (als ik in een flat zou wonen) direct er bij naaien (eigenaar) als ik hem binnenshuis (dus inclusief de gang) zie roken.
Aangezien slechts een kleine minderheid van de Nederlanders rookt zou het natuurlijk veel logischer zijn om daar een rokersreservaat van te maken. Aangezien slechts een kleine minderheid van de Nederlanders rookt ben je normaal als je niet rookt.
Ik maak onderscheid tussen zaken die er moeten zijn, dan mag je niet aannemen dat de markt er wel voor zorgt, en zaken die er niet hoeven zijn, die kun je rustig aan de markt overlaten. De markt blinkt namelijk uit in het voortbrengen van volstrekt overbodige zaken. Voor marktwerking is namelijk vereist dat helemaal niet afnemen ook een optie is.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Zijn voorstel heeft niets met communisme te maken.
2. Wij hebben empirisch ondervonden dat jouw stelling foutief is. Pas nadat de overheden zich ermee gingen bemoeien (accijns, rookverboden) daalde het percentage rokers en kregen mensen een rookvrije werkplek, rookvrij OV, rookvrije overheidsgebouwen etc.
Als we dit aan de vrije markt hadden over gelaten dan hadden we nog steeds veel niet-rokers die gedwongen worden om passief mee te roken terwijl ze bijvoorbeeld werken. Gek dat jij, als persoon die in andere kwesties de grenzen van de markt kent en begrijpt, in deze kwestie een marktfundamentalist bent.
Ik was voor de rookvrije werkplek, en voor rookvrije coupés. Rookvrije perrons vond ik onzin, en de totale afschaffing van rookcoupes vond ik fundamentalistisch. Ik had er wel begrip voor dat die dan lastig te organiseren zijn, omdat mensen door de trein moeten lopen. Maar dan had je het vanwege praktische problemen kunnen laten zitten wanneer van toepassing, de principiele totale afschaffing van rookcoupes om het roken tegen te gaan vond ik onzin en nog steeds.quote:Zeg eens eerlijk: was jij een voor- of tegenstander van de rookvrije werkplek en rookvrij OV voordat het parlement hiermee had ingestemd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |