Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:57 schreef arjan1212 het volgende:
ja mensen die op het platteland wonen leven 5 jaar langer dan mensen die in de stad wonen, en zo kan je eindeloos doorgaan
Gelieve dan dit soort uitspraken buiten discussies te houden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:07 schreef arjan1212 het volgende:
nee ik heb geen bron, heb het ergens gelezen, weet niet meer waar
Dat zeg jij nu. Jij zal daar anders over gaan denken zo gauw jij ervaart hoe het is om in een cel te zitten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik ga nog liever de cel in ( waar je wel mag roken ) dan dat ik ooit een boete voor roken zal betalen, uit principe
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
Nee hoor. Je kan best differentiëren naar levensstijl zonder te differentiëren naar leeftijd. Het is maar net afhankelijk van de wetten waar de overheid voor kiest. Zo zou het best kunnen dat je in de toekomst meer moet betalen als je rookt of als je een slechte conditie hebt terwijl er op andere zaken geen verschil wordt gemaakt. Een flinke suikerbelasting zou trouwens wellicht effectiever zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
Smoes nummer 1 uit het grote smoezenboek voor rokers: verwijzen naar andere zaken die er niets mee te maken hebben. Het gaat hier over roken, niet over andere zaken dus ik beperk me in deze draad tot roken. Wat jij stelt klopt niet maar daar ga ik niet op in aangezien ik jou niet wil faciliteren in het gebruiken van smoezen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:46 schreef arjan1212 het volgende:
Ja Bram ik weet nou onderhand wel dat jouw ideale wereld is, niemand rookt, alcohol drinken komt alleen bij hoge uitzondering voor, vlees eten komt ook weinig voor . enz enz
Mensen moeten het niet zelf weten als ze andere mensen hun lichaam willen verbranden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:27 schreef Waterloos het volgende:
De betutteling van de overheid is ook schandalig.
Als mensen hun lichaam willen verbranden om op latere leeftijd met kankers en andere ziektes opgescheept te zitten moeten ze dat vooral zelf weten.
Hmm, nee, het liberalisme is o.a. gebaseerd op het idee van een vrije wil en daarmee een vrije keuze voor het individu. Vrijheid van religie is bijvoorbeeld ook een liberaal principe, dit terwijl religie, net als een verslaving, het tegenovergestelde kan zijn van vrijheid. Je hebt zeg maar zelf de vrije keuze of je jezelf afhankelijk maakt van iets, of niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
De kans is groot dat die zal er uiteindelijk wel zal komen, we zullen wel moeten. Reken maar uit. Nu zijn er 6 miljard mensen, over enkele decennia 9-12 miljard mensen. De fossiele brandstoffen geraken op (kunstmest wordt van fossiele brandstoffen gemaakt). Om een beetje vlees te kweken heb je erg veel planten nodig. Zo'n beest gebruikt immers maar een klein deel van de energie die het uit de voedsel haalt om spieren op te bouwen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:59 schreef highender het volgende:
Verder, iedereen is verslaafd aan van alles en nog wat, probeer er maar eens een vleestaks doorheen te krijgen, dan gaat 85% van het gepeupel huilen.
Er schijnen zelfs plekken in Nederland te zijn waar je niet eens heroïne mag spuiten of iemand mag vermoorden. De holocaust is er niets bij.quote:
Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen.
Maar dat is wel vervelend voor horecaondernemers. Aparte ruimten voor mensen die er een verschillende levensstijl op nahouden.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |