abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129413961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:57 schreef arjan1212 het volgende:
ja mensen die op het platteland wonen leven 5 jaar langer dan mensen die in de stad wonen, en zo kan je eindeloos doorgaan
Heb je daar een bron voor?

Feit is dat roken niet noodzakelijk is, ergens wonen wél.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_129413996
nee ik heb geen bron, heb het ergens gelezen, weet niet meer waar
pi_129414091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:07 schreef arjan1212 het volgende:
nee ik heb geen bron, heb het ergens gelezen, weet niet meer waar
Gelieve dan dit soort uitspraken buiten discussies te houden.
Reageer je nog op de andere zin van mijn reactie?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_129414129
Nee.
pi_129414196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:11 schreef arjan1212 het volgende:
Nee.
:D _O-
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:21:53 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129414412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik ga nog liever de cel in ( waar je wel mag roken ) dan dat ik ooit een boete voor roken zal betalen, uit principe
Dat zeg jij nu. Jij zal daar anders over gaan denken zo gauw jij ervaart hoe het is om in een cel te zitten. :)
De vraag is zelfs of dat jij die keuze krijgt. Als jij in de toekomst ooit auto rijdt (ik ga er van uit dat jij nog behoorlijk jong bent), jij wordt staande gehouden voor een verkeerscontrole en die boete staat open dan krijg jij de keuze tussen de boete betalen of doorrijden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129414508
ik ben 35 jaar rook al 20 jaar en ik heb geen auto
pi_129414650
De betutteling van de overheid is ook schandalig.

Als mensen hun lichaam willen verbranden om op latere leeftijd met kankers en andere ziektes opgescheept te zitten moeten ze dat vooral zelf weten. Alleen wil ik daar dan niet voor opdraaien, dus verhoogde ziektepremies voor rokers zijn daarom op zijn plaats. Tevens is roken ook goed voor de dekkingsgraden van de pensioenfondsen en om de staatskas te spekken voor Griekenland en onze nieuwe Nederlanders. Dus ik snap de motivatie van de roverheid niet zo.
pi_129414709
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
pi_129414743
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Je kan niet gaan marchanderen met de solidariteit in de zorgpremies, als je dat gaat doen heb je straks zorgverzekeringen voor mensen tot 40 jaar voor 10 euro per jaar, en betalen bejaarden 10.000
:')

Roken is een keuze en ouder word je.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:44:31 #261
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129415143
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:29 schreef arjan1212 het volgende:
Nee hoor. Je kan best differentiëren naar levensstijl zonder te differentiëren naar leeftijd. Het is maar net afhankelijk van de wetten waar de overheid voor kiest. Zo zou het best kunnen dat je in de toekomst meer moet betalen als je rookt of als je een slechte conditie hebt terwijl er op andere zaken geen verschil wordt gemaakt. Een flinke suikerbelasting zou trouwens wellicht effectiever zijn. ;)

Aangezien hier wat rokers reageren: hoeveel besteden jullie per maand aan het roken? Wat kunnen jullie niet doen doordat je dat geld besteedt aan het roken?
#NoDAPL
pi_129415192
Ja Bram ik weet nou onderhand wel dat jouw ideale wereld is, niemand rookt, alcohol drinken komt alleen bij hoge uitzondering voor, vlees eten komt ook weinig voor . enz enz
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:47:21 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129415212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:46 schreef arjan1212 het volgende:
Ja Bram ik weet nou onderhand wel dat jouw ideale wereld is, niemand rookt, alcohol drinken komt alleen bij hoge uitzondering voor, vlees eten komt ook weinig voor . enz enz
Smoes nummer 1 uit het grote smoezenboek voor rokers: verwijzen naar andere zaken die er niets mee te maken hebben. Het gaat hier over roken, niet over andere zaken dus ik beperk me in deze draad tot roken. Wat jij stelt klopt niet maar daar ga ik niet op in aangezien ik jou niet wil faciliteren in het gebruiken van smoezen.

Het ging in de laatste reacties van jou en mij niet om onze meningen, het ging er om dat jouw stelling niet klopt dat de ene differentiatie noodzakelijk gepaard gaat met de andere. De overheid kan bepalen om bepaalde vormen van differentiatie wel toe te staan en anderen niet. Klaag niet bij mij dat een democratie zo werkt. ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:27 schreef Waterloos het volgende:
De betutteling van de overheid is ook schandalig.

Als mensen hun lichaam willen verbranden om op latere leeftijd met kankers en andere ziektes opgescheept te zitten moeten ze dat vooral zelf weten.
Mensen moeten het niet zelf weten als ze andere mensen hun lichaam willen verbranden. ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-07-2013 22:05:26 ]
#NoDAPL
pi_129417037
Ja gelul, je begint zelf over een belasting op suiker
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:59:45 #265
224960 highender
Travellin' Light
pi_129417505
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
Hmm, nee, het liberalisme is o.a. gebaseerd op het idee van een vrije wil en daarmee een vrije keuze voor het individu. Vrijheid van religie is bijvoorbeeld ook een liberaal principe, dit terwijl religie, net als een verslaving, het tegenovergestelde kan zijn van vrijheid. Je hebt zeg maar zelf de vrije keuze of je jezelf afhankelijk maakt van iets, of niet.

Verder, iedereen is verslaafd aan van alles en nog wat, probeer er maar eens een vleestaks doorheen te krijgen, dan gaat 85% van het gepeupel huilen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:03:37 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129417627
http://top5ofanything.com/index.php?h=f4ff2762
De landen waarin het minst wordt gerookt:
5. Canada 18,4%
4. Nieuw Zeeland 18,1%
3. Australië 16,5%
2. USA 15,4%
1. Zweden 15,1%

We kunnen dus nog flink wat winst behalen door een beter beleid te voeren.
Waarom niet roken?

There are more than 4000 chemicals in tobacco smoke, of which at least 250 are known to be harmful and more than 50 are known to cause cancer. Tobacco is the second major cause of death in the world, after cardiovascular disease, and is directly responsible for about one in ten adult deaths worldwide, equating to about 6 million deaths each year. Cigarettes kill half of all lifetime users. Half die in middle age - between 35 and 69 years old. No other consumer product is as dangerous, or kills as many people. Tobacco kills more than AIDS, legal drugs, illegal drugs, road accidents, murder, and suicide combined. (a.)

According to the WHO Framework Convention on Tobacco Control state that there is "no safe level of exposure to tobacco smoke". Creating 100% smoke-free environments is the only way to protect people from the harmful effects of second-hand tobacco smoke. (b.)

Second-hand smoke causes 600 000 premature deaths per year. In 2004, children accounted for 28% of the deaths attributable to second-hand smoke.
#NoDAPL
pi_129417696
ff die landen van me emigratie lijst strepen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:07:23 #268
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129417761
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
Ik vind het op zijn zachst gezegd frappant dat zoveel rokers hier het steeds hebben over vrijheid.
Echte liberalen zouden zich juist fel tegen roken moeten verzetten. Verslaving is immers precies het tegenovergestelde van vrijheid.
Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen. ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-07-2013 23:15:58 ]
#NoDAPL
pi_129417996

zaterdag 27 juli 2013 @ 23:16:53 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129418084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:59 schreef highender het volgende:
Verder, iedereen is verslaafd aan van alles en nog wat, probeer er maar eens een vleestaks doorheen te krijgen, dan gaat 85% van het gepeupel huilen.
De kans is groot dat die zal er uiteindelijk wel zal komen, we zullen wel moeten. Reken maar uit. Nu zijn er 6 miljard mensen, over enkele decennia 9-12 miljard mensen. De fossiele brandstoffen geraken op (kunstmest wordt van fossiele brandstoffen gemaakt). Om een beetje vlees te kweken heb je erg veel planten nodig. Zo'n beest gebruikt immers maar een klein deel van de energie die het uit de voedsel haalt om spieren op te bouwen.
Het punt is natuurlijk niet zo zeer dat een mens de hoeveelheid vlees eet die hij nodig heeft als bron voor de voedingsstoffen, het probleem zit hem in de overconsumptie: 300-400+ gram per dag in plaats van de benodigde 75 gram.
#NoDAPL
pi_129418146
Ga je ook nog zeggen dat tabaksvelden beter gebruikt kunnen worden voor graan ?
pi_129430060
quote:
Er schijnen zelfs plekken in Nederland te zijn waar je niet eens heroïne mag spuiten of iemand mag vermoorden. De holocaust is er niets bij.
  zondag 28 juli 2013 @ 13:28:27 #273
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129430945
Niet meer serieus te nemen dus. ;)
#NoDAPL
pi_129430953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Plus dat je zou verwachten dat echte liberalen ook andere mensen hun vrijheid gunnen, in casu de vrijheid van de niet-roker om schone lucht in te ademen. ;)

Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129431225
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helaas wordt die vaak verward met de vrijheid om alle openbare en niet openbare ruimtes voor jezelf op te eisen en daarin anderen je eigen persoonlijke levensstijl op te dringen.
Maar dat is wel vervelend voor horecaondernemers. Aparte ruimten voor mensen die er een verschillende levensstijl op nahouden.

Ook gewoon in de buitenlucht kun je meeroken. Dat is geen vrijwillige keuze van de meeroker.

Het lijkt me beter om roken gewoon te beperken tot de eigen woonomgeving. Niemand die er last van heeft, en je kunt nog gewoon roken, alleen niet wanneer je anderen ermee lastigvalt.

Hoe zie je dat dan voor je in parken en dergelijke? Mensen roken mee, en aparte ruimtes lijken me niet echt realistisch. Veel makkelijker om roken in die plaatsen in zijn geheel te verbieden, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')